Şimdi Ara

MMT Vites Hakkında Yorumlarım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mayıs gibi Mmt şanzıman 2008 D4D Elegant araba aldım almadan önce burada ve başka forumlarda mmt şanzıman ile ilgili yorumları okudum sıkıntıları okudum, değerlendirmeler yaptım. Bu şanzımanın insanlara yaşattıkları, araba keyfinden soğuttuğu, hatta isyan noktasına getirdiği malum... Eşimden dolayı mecburen bu işe girmek zorunda kaldım ve en sonunda içime pek sinmese de aldım...

    Üç dört aydır kullanıyorum. Kullanıcıların yazdığı birçok sorunla karşılaşmadım ancak daha önceki aracım manueldi -2006 polo trendline- ondan aldığım sürüş keyfini bir türlü alamadım araç hiç seri, atik değil şanzımandan dolayı kafasına göre vites değiştiriyor, özellikle en sinir olduğum yanı 1. viteste iken kalkış noktasında önünüzdeki araç kalkıp giderken siz gaza basıyorsunuz fakat araç bekliyor acaba gitsem mi diye. Bir miktar gidip gitmemekte kararsız kaldıktan sonra nihayet kalkmaya başlıyor. En hoşnutsuz olduğum yanı bu. Gelelim diğer özelliklerine örneğin yokuş çıkıyorsunuz ve otomatiktesiniz araç yokuşu örneğin 2 ile sonuna kadar çıkması gerekirken tam yokuşun ortasında 3 takıyor, tabi vites değişimi çok seri olmadığı içinde bir miktar yavaşlıyor, vites de yükseldiği için araba bunalıyor bocalıyor motor tıkanma noktasına geliyor. Bu sefer hemen geri düşürüyor vitesi ve bu böyle sürüp gidiyor. yokuşu bitirene kadar arabanın canı çıkıyor. Şahsen bundan hoşnut kalmadığım için manuele alıştırmaya çalışıyorum kendimi en azından yokuş bitene kadar sabit kalıyor vites. Bir başka özellik ise manuelde örneğin 100 ile 5 vites -varsa 6. vites- ile gidiyorsunuz Durduğunuzda araba manuelde de olsa vitesi otomatik olarak düşürüyor siz farkında olmadan vitesi düşmüş buluyorsunuz. Ama tabiki çıkartmak için tek tek atıyorsunuz vitesi. Bir başka özellik ise yumuşak kullanımlarda ortalama 2100-2200 devirlerde bir önceki vitese geçiyor daha öncesinde geçmiyor. Tabik sert ve devirli kullanımlarda 2500-3000 aralığına vites değişimi gerçekleşiyor. Arabaya sert davranırsanız özellikle 1. ve 2. viteslerde çok sarsıntılı vites değiştiriyor. Manuel kullanımda yumuşak kullansanız dahi 2100-2200 devirleri bulmadan önce vitesi bir üst vitese atamıyorsunuz. örneğin manuelde 1800 devirde siz vites kolunu çevirsenizde vites atmıyor aynı viteste devam ediyor. Ancak düz yollarda 3. vitesten sonra60-70 km hız ve daha fazlasında sürüş güzel, vites değişimleri hissedilmeyecek kadar hafif, tatlı bir sürüş sunuyor ama tabi bir gün içinde ne kadar uzun yol gidebilirsiniz ayrı konu.

    Her ne olursa olsun otomatik de olsa tam olarak keyf alamıyorum. Manuel bana daha güzel geliyordu. Burada ince, detaylı anlatmamın sebebi aktif olarak kullananlar için değil, almayı düşünenler içindir. Ancak deneyim ve yorumlarını kullanan ve paylaşmak isteyen arkadaşlardan bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelikuputis -- 27 Eylül 2013; 11:46:45 >







  • 4 senelik (97000 km) tecrübemi paylaşayım bende.

    Yokuş çıkarken doğru vitesi seçememe durumu benim bildiğim tüm otomatikleştirilmiş düz şanzumanların sıkıntısı. Tanıdıklarımın easytronic ve dualogic vs araçlarını kullandığımda da aynı şey oluyor. Ben yokuşun başında manuel'e alıp vitesi sabitliyorum, yokuş biterken tekrar otomatiğe alıyorum.

    Özellikle ilk kalkışta araç vitesi 1'den 2'ye geçirirken ayağımı gaz pedalından 1 saniye çekiyorum, Böyle yapınca sarsıntı yok denecek kadar azalıyor.

    MMT aracın o an ki hızına göre bazı limitler koyuyor. 50'yle giderken manuel'e alıp vitesi 1'e atamazsınız mesala. hızınız 10'ken manuel'de 2 ye atmanızı engeller. Zaten Yüksek vitesdeyken hızın azalmasıyla birlikte aracın vites düşürmesi mantıklı değil mi? Hızınınz 30 km/sa 'e düştüğünde hala 5'nci viteste motora ve şanzumana zarar verir heralde. Ama aracı 2'nci viteste kaldırmanıza müsade eder. Kar yağdığında işe yarıyor bu.

    Benim en sevmediğim şey bazen geri vitese takınca 2-3 saniye sonra vites geçiyor ve bu esnada sesli ikaz veriyor.

    Her zaman söylüyorum, mmt çok iyi bir teknoloji değil, ama abartıldığı kadar kötü de değil. Biraz alışkanlık gerektiriyor. MMT'yi (ve diğer otomatikleştirilmiş düz şanzumanlı araçları) sadece otomatik modda kullanmayı beceremiyorum ben, gerektiğinde manuel müdahala gerekli.

    Bu arada İnternette arattığınızda çıkan sonuçların çoğu neredeyse aynı kişinin farklı kimliklerle yarattığı bilgi kirliliği.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.