Arkadaşlar MindsEye pekte iyi olmamış ama ben bu projede çalıştım 2 yıl öncesine kadar. En azından Credits ekranını paylaşayım dedim adım geçiyor olduğu için. Bu da böyle bir anı olsun. ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 23 Temmuz 2025; 12:20:51 > |
MINDSEYE Projesinde Çalıştım


-
-
Güzel bir başarı ama kötü sonuçlandı. Oyunun hangi noktalarında işleriniz var merak ettim. Bu durum cv’ye kötü yansır mı?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yok hocam kötü yansımaz, oyunun iyi olup olmaması yönetim, planlama gibi işin yürütülmesi ile ilgili alanlara ait bir konu. Bize "şunları - şunları yapın" derler biz yaparız sadece. O yüzden aksine CV'ye iyi yansır, bitmiş bir projede iş yapmışsın çünkü.
Bu oyundaki görev alanım bittikten sonra sıradaki çıkacak olan CoD: Black Ops'ta çalışmaya başladım, yaklaşık 2 yıldır o projedeyim. Bitirmek üzereyiz kendi görev alanlarımızı.
MindsEye açık dünya bir oyun olduğundan oyunun pek çok noktasında bulunan birbirinden bağımsız farklı tipteki assetler üzerinde çalıştım.
Ne tip assetlerden sorumluyduk ekip olarak onu göstereyim bir ekran resmi üzerinden.
Bu resimde renkli olarak işaretlediğim "tileable" diye adlandırdığımız, birbirini tamamlayacak şekilde yan yana dizilebilen, genellikle büyük ölçekli ortamları çevreyelen şeylerden sorumlu ekibin içindeydim. Bu tip duvarları, çitleri, kaldırım taşlarını, kırsal alan olsun şehir içi olsun; iç veya dış mekan olsun ortamı dolduran ve mekanların tarzını tanımlayan çevresel assetlerden sorumluydum.
Bunlar açık dünya 3D ortamlar oluştururken çok tanımlayıcı asset tipleri. O yüzden ciddi mesailer gerektiriyordu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 23 Temmuz 2025; 12:53:0 >
-
Tebrik ederim hocam biz oynarken pek önemsemiyoruz, nasıl yapılır bilmiyoruz ona göre yargılamak daha kolay oluyor. İnşallah daha fazla projede yer alırsınız ülkemizin insanlarını bu tarz işlerde görmek mutlu ediyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tebrik ederim hocam böyle büyük çaplı projeler içinde olan birinin forumda olması mutluluk ve gurur verici ; başarılarınızın devamını dilerim
büyük bir özveri ve mesai gerektiren bir iş kesinlikle saygıyı hakediyor tekrar elinize sağlık
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gamer-x -- 23 Temmuz 2025; 15:9:14 > -
Donanımhaber forumlarında maalesef artık görmeyi unuttuğumuz konu tiplerinden biri.
-
Oyun kötü olsa da forumda adı duyulmuş projede çalışan birinin olması sevindirici. Tebrikler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkçe altyazi ekletme işi neden olmamış hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oyunun Türkçe gelme ihtimali azalınca Türkçe yamayla PC de oynadım. Ben çok beğendim. Hata vb ile karşılaşmadım kısa süre de gelen güncellemelerle toparlamış. Oyun gömüldü ama ben çok beğendim oyunu. Böyle çizgisel, güzel hikayesi olan oyunlara hasret kaldık. Grafik olarak ta çok başarılı , harika gözüküyordu.
-
Hocam uzaktan mı çalışıyordunuz yoksa direkt bu projedeki arkadaşlarla firmanın ofisinde miydiniz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu ana kadar içerisinde bulunduğum tüm projelerde uzaktan çalıştım hocam, ofisten değil. Yayladaki eve kurdum sistemi çalışıyorum sakin sakin.
Alan Wake 2 çıktığında konusunu açmıştım, orada da biraz daha detaylı açıkladığımı hatırlıyorum:
donanımhaber forum
ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri. | DonanımHaber Forumhttps://forum.donanimhaber.com/alan-wake-2-projesinde-yaptigim-calismalar-ve-ekran-resimleri--157187097Şu ana kadar bulunduğum projeler: Alan Wake 2, Destroy All Humans 2 Remake, MindsEye, ve son 2 yıldır sıradaki CoD: Black Ops -bunda hala çalışıyorum.
Kolay bir şekilde farklı projelerde yer alabiliyor oluşumun sebebi yazılım sektöründe Outsourcing olarak adlandırılan bir şirkette uzaktan-tam zamanlı çalışıyor oluşum. Room 8 Studios ismi. Başka Türk arkadaşlar da var çalışan. Herkes uzaktan çalışıyor.
Bahsettiğim oyunların yapımcıları, oyunları çıkış tarihine kadar yetiştirebilmek için benim çalıştığım şirket gibi birkaç tanesine daha iş paslıyorlar sistem bu temel olarak. Yoksa hiçbir 3A oyun bitmez, yani 3 yılda bitiyorsa 6 yılda biter. O yüzden bir oyunu kendi ana şirketin haricinde belki bizimki gibi 8-10 şirket daha eş zamanlı olarak geliştiriyor. Bitiş jeneriklerinde de hepsinin adı yazıyor.
İşin nasıl yürüdüğünü örneklendireceğim Alan Wake 2 üzerinden. Eğer Alan Wake 2'yi oynadıysan, oyunda Bright Falls diye bir bölüm var şu aşağıda resmini paylaştığım bölüm. (Yukarıda verdiğim linkte de ben ne tip işler yaptım görebilirsin.)
Şimdi Remedy Games Room 8 Studios'a başvuruda bulunup oyunun bu bölümünü her şeyiyle bizim yapmamız üzere anlaşıyor. Bizim sanat yönetmenleri, proje yöneticileri vs. topluca bizi Zoom üzerinden arayıp ne yapacağımızı anlatıyor. Zaten her hafta Remedy Games'ten bir sanat yönetmeni ile yarım saat kadar Zoom araması yapılıyordu işlerin nasıl gittiğini raporluyorduk.
İşte sistem böyle işliyor, ben aslında bu oyunların ana yapımcısı olan şirketlerin çalışanı değilim. Onlar bizim müşterimiz, işi bize paslıyorlar biz yapıyoruz. Outsourcing'in işleyiş mantığı bu yani. MINDSEYE'ın yapım süreci de aynı bu şekilde oldu işte.
Böylece farklı farklı 3A oyun projelerinde yer alma imkanı oluyor o sebeple bu çalışma stilinden çok memnunum. Benim ekip arkadaşlarım da uzaktan çalışıyor, onlarla zaten günlük olarak Zoom aramaları yapıp işleri koordine bir şekilde götürüyoruz.
-
Hocam black ops 7 nasıl bir oyun olacak? 6'dan çok daha iyi bir oyun gelir umarım.
-
Cok iyi bir konu. Açıkçası bu konuda daha çok mesaj görmek istiyorum. Bu konunun sohbeti sarıyor. Eline emeğine sağlık bu arada.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam birde bütün projelerim diye bir konu açsan nasıl olur. Hepsini tek bir linkte görsek. Fotolar anlatımlar falan. Güzel olurdu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tebrikler, black opsdan sizinti verirsiniz bize artik 😄
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu konuyu her gun gelip one cikarmam lazim boyle isler projeler hosuma gidiyor hem bir seyler ogrenmis oluyoruz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam beni mahvederler bir daha sektörde çalışamam.
Tarlada sıçan avlayıp cevizle beslenmeye başlarım.
-
Hocam oyun coptu ama yine de tebrik ederim, codla ilgili de spoilerlarinizi bekliyoruz
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Yok hocam kötü yansımaz, oyunun iyi olup olmaması yönetim, planlama gibi işin yürütülmesi ile ilgili alanlara ait bir konu. Bize "şunları - şunları yapın" derler biz yaparız sadece. O yüzden aksine CV'ye iyi yansır, bitmiş bir projede iş yapmışsın çünkü. Bu oyundaki görev alanım bittikten sonra sıradaki çıkacak olan CoD: Black Ops'ta çalışmaya başladım, yaklaşık 2 yıldır o projedeyim. Bitirmek üzereyiz kendi görev alanlarımızı. MindsEye açık dünya bir oyun olduğundan oyunun pek çok noktasında bulunan birbirinden bağımsız farklı tipteki assetler üzerinde çalıştım. Ne tip assetlerden sorumluyduk ekip olarak onu göstereyim bir ekran resmi üzerinden. Bu resimde renkli olarak işaretlediğim "tileable" diye adlandırdığımız, birbirini tamamlayacak şekilde yan yana dizilebilen, genellikle büyük ölçekli ortamları çevreyelen şeylerden sorumlu ekibin içindeydim. Bu tip duvarları, çitleri, kaldırım taşlarını, kırsal alan olsun şehir içi olsun; iç veya dış mekan olsun ortamı dolduran ve mekanların tarzını tanımlayan çevresel assetlerden sorumluydum. Bunlar açık dünya 3D ortamlar oluştururken çok tanımlayıcı asset tipleri. O yüzden ciddi mesailer gerektiriyordu. ![]() |
Tebrik ederim hocam böyle büyük çaplı projeler içinde olan birinin forumda olması mutluluk ve gurur verici ; başarılarınızın devamını dilerim büyük bir özveri ve mesai gerektiren bir iş kesinlikle saygıyı hakediyor tekrar elinize sağlık |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X