Şimdi Ara

Milli savaş uçağı için ithalat engellerine düzenleme (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
2.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • oktayakgoz kullanıcısına yanıt
    Yazının tamamını okusaydınız zaten bu cümleyi kurmazdınız. Ha amacınız farklıysa orasını bilemem. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet.

    Yazının tamamını okusaydınız zaten bu cümleyi kurmazdınız. Ha amacınız farklıysa orasını bilemem. :)

    TUSAŞ’ın ana yüklenici olduğu projede BAE Systems başta olmak üzere bazı İngiliz şirketler çeşitli alanlarda teknoloji transferi sağlayacak ve günümüz şartlarına uygun yeni nesil teknolojilerin geliştirilmesi noktasında Türk şirketleri ile ortak çalışma yürütecek. Bu çalışmalar kapsamında ihtiyaç duyulabilecek mal ve hizmetlerin ithalatı kolaylıkla sağlanacak. Yasal yetkililerin aktardığına göre ihtiyaçlar doğrultusunda lisansta düzenlemeler de yapılabilecek.

    buradan ne anlamamız gerekiyor. milli ürünleri ihraç ettiğimiz gibi milli ürünleri ithal de edebiliyoruz. bunu mu anlamamız gerekiyor.
  • oktayakgoz kullanıcısına yanıt
    Bir uçak geliştirilecek ve bu geliştirme esnasında bürokrasiden kaynaklı zaman kaybını ortadan kaldırmak adına böylesi bir çalışmaya gidildi. Böylesine hassas ve büyük teknolojik işlerde Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Daha önceki bilgi birikimlerinden yararlanıp ortaya daha etkileyici şeyler çıkarmak amaçlanır. Hem kebap pişsin hem şiş yanmasın diyorsunuz.

    Bu iş yapılacak. Mühendislerimiz, ülkemiz bir bilgi birikimine deneyime kavuşacak. Sonrasında daha önemli projeler bu bilgi birikimi ile yapılacak. Sağa sola çekmeye, eleştirecek yer aramaya gerek yok. Eğriye eğri doğruya doğru demeyi bilmek gerek. Ha yarın geldiğinde vaatler gerçekleşmediyse oturur o zaman eleştiririz İngilizlerle bu iş olmazdı zaten diye. Şimdi köstek değil destek olmak zamanı.

    Bu yazıları, haberleri o mühendisler de okuyor. Yorumlarınıza da bakıyorlar. Gidip görüşme şansı bulduğumda şahsım adına konuşuyorum çok dile getirdiklerine şahit oldum. Teknikerinden mühendisine kadar projede görev alan herkes için bunlar teşvik edici güç oluyor. Siz oturduğunuz yerden kuyruğu eğri, rengi çirkin deyince ülkeye bir katkınız olmuyor, sadece boş konuşmuş oluyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet.

    Bir uçak geliştirilecek ve bu geliştirme esnasında bürokrasiden kaynaklı zaman kaybını ortadan kaldırmak adına böylesi bir çalışmaya gidildi. Böylesine hassas ve büyük teknolojik işlerde Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Daha önceki bilgi birikimlerinden yararlanıp ortaya daha etkileyici şeyler çıkarmak amaçlanır. Hem kebap pişsin hem şiş yanmasın diyorsunuz.

    Bu iş yapılacak. Mühendislerimiz, ülkemiz bir bilgi birikimine deneyime kavuşacak. Sonrasında daha önemli projeler bu bilgi birikimi ile yapılacak. Sağa sola çekmeye, eleştirecek yer aramaya gerek yok. Eğriye eğri doğruya doğru demeyi bilmek gerek. Ha yarın geldiğinde vaatler gerçekleşmediyse oturur o zaman eleştiririz İngilizlerle bu iş olmazdı zaten diye. Şimdi köstek değil destek olmak zamanı.

    Bu yazıları, haberleri o mühendisler de okuyor. Yorumlarınıza da bakıyorlar. Gidip görüşme şansı bulduğumda şahsım adına konuşuyorum çok dile getirdiklerine şahit oldum. Teknikerinden mühendisine kadar projede görev alan herkes için bunlar teşvik edici güç oluyor. Siz oturduğunuz yerden kuyruğu eğri, rengi çirkin deyince ülkeye bir katkınız olmuyor, sadece boş konuşmuş oluyorsunuz.

    keşke burada ki trollerden bir farkınız olsaydı.

    öncelikle şunu unutmayın bu ülke bizden çok sizin değil. bu ülkede olan güzel şeylerden bende mutlu olurum. fakat burada propaganda yaparak ülkenize faydalı olmuyorsunuz yada dolu konuşmuş olmuyorsunuz. birilerini gaza getirmek için yanlışa doğru demeyeceğim. çünkü ben troll değilim.

    sizden bir diğer farkımız biz milli denilince gaza gelmiyoruz. ikinci eli olan prototip arabaları görünce heyecanlanmıyoruz. biliyoruz ki tamamen propaganda.

    bir de o mühendis kardeşlerimize söyleyin boş zamanlarını donanımhaber gibi boş bir magazin sitesinde harcamasınlar. ülkemize bir katkımız olsun :)




  • oktayakgoz kullanıcısına yanıt
    Biz siz ayrımına giderek zaten kafa yapınızın ne yönde olduğunu ortaya koydunuz. Ne acı. Seviyeli bir şekilde tartıştığımızı düşünüyordum ancak siz işi hakarete getirdiniz. Neyse bu üslupla konuyu çok da uzatmaya gerek yok. Boş yorumlarınızla insanları rahatsız etmenize de bir yerden sonra izin veremeyeceğimizi belirtmek isterim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bluflame

    ihracat beklentisi büyükmüş... kim alır F16 ayarında bir uçağı 2030 yılında?

    aynı şeyi T129 helisi için dediler, hiç kimseye satamadık elimizde patladı, TSK sipariş teslimatından sonra üretim bandı kapancak gibi 2-3yıl içinde.

    Bu tarz projelerde esasen temel hedef tasarım geliştirme, kabiliyet, know how, teknoloji transferidir.

    Sıfırdan bir savaş uçağı üretmek çok pahalı. F35 de ne oldu gördük. Tr bile siparişleri askıya aldı. Normalde 80+20 hedefleniyordu ama malum fiyat 2 3 katına çıktı. Üstelik 7 ülke ortak geliştirdi. Abd yazılım ve teknolojisini vermedi.

    Şimdi ingilizler bir şeyler veriyor. Bununla bir geliştirme yapmak 15 20 yıl sürer o süreden sonra da alan pek olmaz belki ancak daha sonra kendi başımıza üretim yapabilmeliyiz. Bunu yaparsak asıl hedefe ulaşmış oluruz. Ondan sonra ticari ürünler üretebiliriz.

    Bir tank yapalım dedik ortada kaldık. Motoru da kokay değil bilmem nesi de. Önce almanlar sonra Avusturyalılar sattı. Ama bir şekilde motor teknolokisi transfer edebilirsek ilerleyen yıllarda geri dönüşüm alabiliriz.

    Bu yazdıklarımda en büyük sorun maliyet. Bunlar bize çok pahalı patlıcak hem de çok.

    1- F-35 projesinde askıya alınan bir sipariş yok.

    2- LRIP 10 için F-35A motor dahil birim fiyatı 95 Milyon dolar olarak açıklandı, fiyatının 2-3 katına çıkması gibi bir durum da yok.

    3- 7 ülke geliştirdi gibi komik bir ifadeye de gerek yok, Ar-Ge'ye finansman sağlayınca o ürünü geliştirmiş olmuyorsunuz maalesef. Ürün ABD'nin.

    1. 100 adet sipariş vereceğimizi daha 2010 yılında söylemiştik ancak birim maliyetinin beklenenin çok üstüne çıkması üzerine Bakanlar Kururu kararıyla sipariş beklemeye alındı. Açın haberleri bakın bulabilirsiniz. Ancak siparişler iptal edilmedi.

    2. Dediğiniz 90 adetlik siparişte yaklaşık 730 milyon dolarlık indirim yapıldı. Bu da birim başı 80 milyon dolar eder ki neredeyse bir uçak parası. Sırf bu nedenle bir sürü ülke siparişlerini ya azalttı ya da erteledi.

    3. İster 7 olsun ister 1. Ben de zaten aynı şeyi diyorum. İngiltere'yle geliştirince de uçak bizim olmıcaksa bir esprisi yok. Ayrıca f35 ten de 12 milyar dolar kaznacağız uzun vadede. İster bizim olsun ister olmasın. Nerden baksanız kendi kendini çıkaran bir proje.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bluflame

    ihracat beklentisi büyükmüş... kim alır F16 ayarında bir uçağı 2030 yılında?

    aynı şeyi T129 helisi için dediler, hiç kimseye satamadık elimizde patladı, TSK sipariş teslimatından sonra üretim bandı kapancak gibi 2-3yıl içinde.

    Bu tarz projelerde esasen temel hedef tasarım geliştirme, kabiliyet, know how, teknoloji transferidir.

    Sıfırdan bir savaş uçağı üretmek çok pahalı. F35 de ne oldu gördük. Tr bile siparişleri askıya aldı. Normalde 80+20 hedefleniyordu ama malum fiyat 2 3 katına çıktı. Üstelik 7 ülke ortak geliştirdi. Abd yazılım ve teknolojisini vermedi.

    Şimdi ingilizler bir şeyler veriyor. Bununla bir geliştirme yapmak 15 20 yıl sürer o süreden sonra da alan pek olmaz belki ancak daha sonra kendi başımıza üretim yapabilmeliyiz. Bunu yaparsak asıl hedefe ulaşmış oluruz. Ondan sonra ticari ürünler üretebiliriz.

    Bir tank yapalım dedik ortada kaldık. Motoru da kokay değil bilmem nesi de. Önce almanlar sonra Avusturyalılar sattı. Ama bir şekilde motor teknolokisi transfer edebilirsek ilerleyen yıllarda geri dönüşüm alabiliriz.

    Bu yazdıklarımda en büyük sorun maliyet. Bunlar bize çok pahalı patlıcak hem de çok.

    1- F-35 projesinde askıya alınan bir sipariş yok.

    2- LRIP 10 için F-35A motor dahil birim fiyatı 95 Milyon dolar olarak açıklandı, fiyatının 2-3 katına çıkması gibi bir durum da yok.

    3- 7 ülke geliştirdi gibi komik bir ifadeye de gerek yok, Ar-Ge'ye finansman sağlayınca o ürünü geliştirmiş olmuyorsunuz maalesef. Ürün ABD'nin.

    1. 100 adet sipariş vereceğimizi daha 2010 yılında söylemiştik ancak birim maliyetinin beklenenin çok üstüne çıkması üzerine Bakanlar Kururu kararıyla sipariş beklemeye alındı. Açın haberleri bakın bulabilirsiniz. Ancak siparişler iptal edilmedi.

    2. Dediğiniz 90 adetlik siparişte yaklaşık 730 milyon dolarlık indirim yapıldı. Bu da birim başı 80 milyon dolar eder ki neredeyse bir uçak parası. Sırf bu nedenle bir sürü ülke siparişlerini ya azalttı ya da erteledi.

    3. İster 7 olsun ister 1. Ben de zaten aynı şeyi diyorum. İngiltere'yle geliştirince de uçak bizim olmıcaksa bir esprisi yok. Ayrıca f35 ten de 12 milyar dolar kaznacağız uzun vadede. İster bizim olsun ister olmasın. Nerden baksanız kendi kendini çıkaran bir proje.

    1- JSF projesinde "X" miktar sipariş veriyorum gibi bir tedarik süreci mevcut değil. Yani daha önce FMS kredisi ile satın aldığımız savaş uçakları gibi 100 adet F-35 siparişi verdim, üretip teslim edin gibi bir olay söz konusu değil. Siparişler partiler halinde veriliyor. Türkiye Cumhuriyeti şu an 2+4 adet F-35 siparişini vermiş, bunlara ek olarak 24 adet daha siparişi kesinleştirmiştir. İlk etapta 30 toplamda ise 100 adet F-35A tedariği söz konusu. Bilgi için SSM linkini veriyorum.

    http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/proje.aspx?projeID=94


    2- Neden bahsediyosun anlamadım ama US DoD sayfasında FY2005-FY2020 arasındaki dökümanlara ulaşıp iyice analiz ettikten sonra F-35 için planlanan birim fiyat ne idi ne oldu sorusuna daha iyi cevap bulabilirsin sanırım. Şöyle bir tablo bir şekilde merakını giderir.

    Milli savaş uçağı için ithalat engellerine düzenleme




  • ahmet. kullanıcısına yanıt
    O muhendislerimizle ve teknisyenlerimizle gorustugunuzde onlara selam ve desteklerimizi soyleyin...su forum daki bazi yorumlara bakarak morellerini bozmasinlar muhendislerimiz herzaman daha iyisini yapacaklardir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat1981pls -- 10 Ağustos 2017; 16:12:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aerosoldreams kullanıcısına yanıt
    Bu verdiginiz haber içi "hewal feto" dışı "vatansever" olan munafiklari pek uzmustur.. Allah ulkemiz icin calisanlara yardimci olsun..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bluflame

    ihracat beklentisi büyükmüş... kim alır F16 ayarında bir uçağı 2030 yılında?

    aynı şeyi T129 helisi için dediler, hiç kimseye satamadık elimizde patladı, TSK sipariş teslimatından sonra üretim bandı kapancak gibi 2-3yıl içinde.

    Bu tarz projelerde esasen temel hedef tasarım geliştirme, kabiliyet, know how, teknoloji transferidir.

    Sıfırdan bir savaş uçağı üretmek çok pahalı. F35 de ne oldu gördük. Tr bile siparişleri askıya aldı. Normalde 80+20 hedefleniyordu ama malum fiyat 2 3 katına çıktı. Üstelik 7 ülke ortak geliştirdi. Abd yazılım ve teknolojisini vermedi.

    Şimdi ingilizler bir şeyler veriyor. Bununla bir geliştirme yapmak 15 20 yıl sürer o süreden sonra da alan pek olmaz belki ancak daha sonra kendi başımıza üretim yapabilmeliyiz. Bunu yaparsak asıl hedefe ulaşmış oluruz. Ondan sonra ticari ürünler üretebiliriz.

    Bir tank yapalım dedik ortada kaldık. Motoru da kokay değil bilmem nesi de. Önce almanlar sonra Avusturyalılar sattı. Ama bir şekilde motor teknolokisi transfer edebilirsek ilerleyen yıllarda geri dönüşüm alabiliriz.

    Bu yazdıklarımda en büyük sorun maliyet. Bunlar bize çok pahalı patlıcak hem de çok.

    1- F-35 projesinde askıya alınan bir sipariş yok.

    2- LRIP 10 için F-35A motor dahil birim fiyatı 95 Milyon dolar olarak açıklandı, fiyatının 2-3 katına çıkması gibi bir durum da yok.

    3- 7 ülke geliştirdi gibi komik bir ifadeye de gerek yok, Ar-Ge'ye finansman sağlayınca o ürünü geliştirmiş olmuyorsunuz maalesef. Ürün ABD'nin.

    1. 100 adet sipariş vereceğimizi daha 2010 yılında söylemiştik ancak birim maliyetinin beklenenin çok üstüne çıkması üzerine Bakanlar Kururu kararıyla sipariş beklemeye alındı. Açın haberleri bakın bulabilirsiniz. Ancak siparişler iptal edilmedi.

    2. Dediğiniz 90 adetlik siparişte yaklaşık 730 milyon dolarlık indirim yapıldı. Bu da birim başı 80 milyon dolar eder ki neredeyse bir uçak parası. Sırf bu nedenle bir sürü ülke siparişlerini ya azalttı ya da erteledi.

    3. İster 7 olsun ister 1. Ben de zaten aynı şeyi diyorum. İngiltere'yle geliştirince de uçak bizim olmıcaksa bir esprisi yok. Ayrıca f35 ten de 12 milyar dolar kaznacağız uzun vadede. İster bizim olsun ister olmasın. Nerden baksanız kendi kendini çıkaran bir proje.

    1- JSF projesinde "X" miktar sipariş veriyorum gibi bir tedarik süreci mevcut değil. Yani daha önce FMS kredisi ile satın aldığımız savaş uçakları gibi 100 adet F-35 siparişi verdim, üretip teslim edin gibi bir olay söz konusu değil. Siparişler partiler halinde veriliyor. Türkiye Cumhuriyeti şu an 2+4 adet F-35 siparişini vermiş, bunlara ek olarak 24 adet daha siparişi kesinleştirmiştir. İlk etapta 30 toplamda ise 100 adet F-35A tedariği söz konusu. Bilgi için SSM linkini veriyorum.

    http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/proje.aspx?projeID=94


    2- Neden bahsediyosun anlamadım ama US DoD sayfasında FY2005-FY2020 arasındaki dökümanlara ulaşıp iyice analiz ettikten sonra F-35 için planlanan birim fiyat ne idi ne oldu sorusuna daha iyi cevap bulabilirsin sanırım. Şöyle bir tablo bir şekilde merakını giderir.

    Milli savaş uçağı için ithalat engellerine düzenleme



    1. İlk etapta 2+4 dediğin 6+12 ydi. 100 adet siparişi de 2015 ya da 2016 yılına kadar geçecektik. ASKIYA alındı. Tek sebebi de yine önceden dediğim ve senin de 2. maddede paylaştığın görsel. F35 ilk tasarlanırken satış bedelinin 80-100 milyon civarında olacağı öngörülüyordu. Ancak 300 milyona yaklaşan birim maliyeti YALNIZCA TR değil bir çok ülkeyi siparişlerini erteleme ya da askıya alma sürecine soktu. Konuyu bizzat 2010 yılında SSM ile görüştüm. Sayılar konusunu da bizzat Hava Kuvvetleri Komutanından (eski) dinledim. Kendi ağzından özel bir toplantıda. Hala da hediye ettiği cüzdanı kullanırım. Merakım falan yok bilgim var.

    2. Demek istediğimi anlamadığın aşikar. Ben de bunu diyorum. Fiyatlar çok yüksekti. Düştükçe siparişler geliyor. Bu kadar basit. Dediğimi teyit eder görseller atıyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bluflame

    ihracat beklentisi büyükmüş... kim alır F16 ayarında bir uçağı 2030 yılında?

    aynı şeyi T129 helisi için dediler, hiç kimseye satamadık elimizde patladı, TSK sipariş teslimatından sonra üretim bandı kapancak gibi 2-3yıl içinde.

    Bu tarz projelerde esasen temel hedef tasarım geliştirme, kabiliyet, know how, teknoloji transferidir.

    Sıfırdan bir savaş uçağı üretmek çok pahalı. F35 de ne oldu gördük. Tr bile siparişleri askıya aldı. Normalde 80+20 hedefleniyordu ama malum fiyat 2 3 katına çıktı. Üstelik 7 ülke ortak geliştirdi. Abd yazılım ve teknolojisini vermedi.

    Şimdi ingilizler bir şeyler veriyor. Bununla bir geliştirme yapmak 15 20 yıl sürer o süreden sonra da alan pek olmaz belki ancak daha sonra kendi başımıza üretim yapabilmeliyiz. Bunu yaparsak asıl hedefe ulaşmış oluruz. Ondan sonra ticari ürünler üretebiliriz.

    Bir tank yapalım dedik ortada kaldık. Motoru da kokay değil bilmem nesi de. Önce almanlar sonra Avusturyalılar sattı. Ama bir şekilde motor teknolokisi transfer edebilirsek ilerleyen yıllarda geri dönüşüm alabiliriz.

    Bu yazdıklarımda en büyük sorun maliyet. Bunlar bize çok pahalı patlıcak hem de çok.

    1- F-35 projesinde askıya alınan bir sipariş yok.

    2- LRIP 10 için F-35A motor dahil birim fiyatı 95 Milyon dolar olarak açıklandı, fiyatının 2-3 katına çıkması gibi bir durum da yok.

    3- 7 ülke geliştirdi gibi komik bir ifadeye de gerek yok, Ar-Ge'ye finansman sağlayınca o ürünü geliştirmiş olmuyorsunuz maalesef. Ürün ABD'nin.

    1. 100 adet sipariş vereceğimizi daha 2010 yılında söylemiştik ancak birim maliyetinin beklenenin çok üstüne çıkması üzerine Bakanlar Kururu kararıyla sipariş beklemeye alındı. Açın haberleri bakın bulabilirsiniz. Ancak siparişler iptal edilmedi.

    2. Dediğiniz 90 adetlik siparişte yaklaşık 730 milyon dolarlık indirim yapıldı. Bu da birim başı 80 milyon dolar eder ki neredeyse bir uçak parası. Sırf bu nedenle bir sürü ülke siparişlerini ya azalttı ya da erteledi.

    3. İster 7 olsun ister 1. Ben de zaten aynı şeyi diyorum. İngiltere'yle geliştirince de uçak bizim olmıcaksa bir esprisi yok. Ayrıca f35 ten de 12 milyar dolar kaznacağız uzun vadede. İster bizim olsun ister olmasın. Nerden baksanız kendi kendini çıkaran bir proje.

    1- JSF projesinde "X" miktar sipariş veriyorum gibi bir tedarik süreci mevcut değil. Yani daha önce FMS kredisi ile satın aldığımız savaş uçakları gibi 100 adet F-35 siparişi verdim, üretip teslim edin gibi bir olay söz konusu değil. Siparişler partiler halinde veriliyor. Türkiye Cumhuriyeti şu an 2+4 adet F-35 siparişini vermiş, bunlara ek olarak 24 adet daha siparişi kesinleştirmiştir. İlk etapta 30 toplamda ise 100 adet F-35A tedariği söz konusu. Bilgi için SSM linkini veriyorum.

    http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/proje.aspx?projeID=94


    2- Neden bahsediyosun anlamadım ama US DoD sayfasında FY2005-FY2020 arasındaki dökümanlara ulaşıp iyice analiz ettikten sonra F-35 için planlanan birim fiyat ne idi ne oldu sorusuna daha iyi cevap bulabilirsin sanırım. Şöyle bir tablo bir şekilde merakını giderir.

    Milli savaş uçağı için ithalat engellerine düzenleme



    1. İlk etapta 2+4 dediğin 6+12 ydi. 100 adet siparişi de 2015 ya da 2016 yılına kadar geçecektik. ASKIYA alındı. Tek sebebi de yine önceden dediğim ve senin de 2. maddede paylaştığın görsel. F35 ilk tasarlanırken satış bedelinin 80-100 milyon civarında olacağı öngörülüyordu. Ancak 300 milyona yaklaşan birim maliyeti YALNIZCA TR değil bir çok ülkeyi siparişlerini erteleme ya da askıya alma sürecine soktu. Konuyu bizzat 2010 yılında SSM ile görüştüm. Sayılar konusunu da bizzat Hava Kuvvetleri Komutanından (eski) dinledim. Kendi ağzından özel bir toplantıda. Hala da hediye ettiği cüzdanı kullanırım. Merakım falan yok bilgim var.

    2. Demek istediğimi anlamadığın aşikar. Ben de bunu diyorum. Fiyatlar çok yüksekti. Düştükçe siparişler geliyor. Bu kadar basit. Dediğimi teyit eder görseller atıyorsun.

    Kusura bakma şu ana kadar bilgi birikimine hakaret etmek istemezdim ama bizzat F-35 - CNRP Fuselage üzerine ODTU-TAI'de çalışan biri olarak yazdığın herşeyin baştan aşağı uydurma safsata olduğunu bi tarafımla gülerek soyleyebilirim :) Türkiye'nin yaklaşık 3 yıllık gecikme ile projeye LRIP 10 ile dahil olmasının en büyük sebebi, uçakları 2018 yılında Block 3F konfigurasyonu ile teslim alma planı olmuştur. Böylece operasyonel olarak en üst seviyede yazılım teslim alarak bu süre bazında güncelleme/test vb. gibi teknik eziyetlerden kısmi olarak kurtulmak, akabinde teknik eğitim için de zaman kazanmak olmuştur. Yani senin hava kuvvetleri komutanından aldığın cüzdan bu gerçeği değiştirmiyor ne yazık ki.


    2- "Fiyatlar çok yüksekti, düştükçe siparişler geliyor" gibi komik ifadeyi kullanmadan önce fiyatların düşmesinin sebebinin zaten verilen siparişlerin artması olduğunu bilemeyecek kadar da temelden yoksun olduğunu belirtmene gerek yoktu. Yani LRIP-1 'de 300 milyon $ olan birim maliyetin sebebi 2007 yılında LRIP-1 için sadece 2 adet uçak sipariş verilmiş olması idi. Sipariş lotları, uçak sayısı ve birim maliyet tablosunu bulursanız ne demek istediğimi anlarsınız. Bu anlamda "dediğimi teyit eder görsel atıyorsun" demen ironik olmuş biraz.

    Saygılar




  • transverse T kullanıcısına yanıt
    1. Bira tarafınla gülmeye devam edebilirsin. TAI'de çalışıyor olman bile başlı başına olaya en temelde ticari yaklaştığını gösterir. Nitekim 12 milyarlık geri dönüşümü olan proje. TR almasa da TAI'ye giren çıkan yok.

    Dediğin gibi 2015 te sipariş geçseydik uçakları bugüne kaç tane elimizde olurdu? 3 yıl niye gecikti? Bakanlar kurulu neden o kararı aldı? Eminim ODTÜ TAI den giden mühendisler tüm teknik detayları anlatmıştır da Bakanlarımız da haaa tmm haklsın diyip 3 yıl ertelemişlerdir.

    Ve yine dediğin gibi 3-5 testten kurtulma derdimiz varsa bekleyelim de 2030 da falan daha gelişmiş teslleri de tam bimiş blok40-50 falan alırız.

    Ulusal savunmanın göbeğini teşkil etmesi planlanan bir uçak 3 5 test ve bilmem ne derdiyle 3 5 yıl ertelenmez. Siyasi ve askeri saikler her zaman daha ön plana çıkar. Buna da mühendisler değil siyasi ve askerler karar verir.

    2. Gelelim fiyat kısmına. Hadi dediğim mantıksız da neden o zaman tonla sipariş bir sürü ülke tarafından ya iptal edildi ya ertelendi? Tonla sipariş varsa fiyatının da ucuz olması gerekirdi. Bir çok ülke alacağı miktarı açıklamıştı. Koca LM fiyat hesaplamasını yanlış mı yaptı yani?? Milyarlarca dolar harcanan projede maliyetler 100-200 uçak üretince mi 300 den 100 e düştü. İlk günün üzerine kaç ekstra sipariş geldi de fiyatlar 3te1 ine indi? İşin içindesin madem ver rakamları da bizde az biraz çarpma bölme yapalım.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000

    1. Bira tarafınla gülmeye devam edebilirsin. TAI'de çalışıyor olman bile başlı başına olaya en temelde ticari yaklaştığını gösterir. Nitekim 12 milyarlık geri dönüşümü olan proje. TR almasa da TAI'ye giren çıkan yok.

    Dediğin gibi 2015 te sipariş geçseydik uçakları bugüne kaç tane elimizde olurdu? 3 yıl niye gecikti? Bakanlar kurulu neden o kararı aldı? Eminim ODTÜ TAI den giden mühendisler tüm teknik detayları anlatmıştır da Bakanlarımız da haaa tmm haklsın diyip 3 yıl ertelemişlerdir.

    Ve yine dediğin gibi 3-5 testten kurtulma derdimiz varsa bekleyelim de 2030 da falan daha gelişmiş teslleri de tam bimiş blok40-50 falan alırız.

    Ulusal savunmanın göbeğini teşkil etmesi planlanan bir uçak 3 5 test ve bilmem ne derdiyle 3 5 yıl ertelenmez. Siyasi ve askeri saikler her zaman daha ön plana çıkar. Buna da mühendisler değil siyasi ve askerler karar verir.

    2. Gelelim fiyat kısmına. Hadi dediğim mantıksız da neden o zaman tonla sipariş bir sürü ülke tarafından ya iptal edildi ya ertelendi? Tonla sipariş varsa fiyatının da ucuz olması gerekirdi. Bir çok ülke alacağı miktarı açıklamıştı. Koca LM fiyat hesaplamasını yanlış mı yaptı yani?? Milyarlarca dolar harcanan projede maliyetler 100-200 uçak üretince mi 300 den 100 e düştü. İlk günün üzerine kaç ekstra sipariş geldi de fiyatlar 3te1 ine indi? İşin içindesin madem ver rakamları da bizde az biraz çarpma bölme yapalım.

    Saygılar.

    Milli savaş uçağı için ithalat engellerine düzenleme




  • 2007 den 2012 ye kayda değer hiçbir sipariş olmamasına karşın fiyat yarıya inmiş. Yine diyorum. 300 uçakla fiyat milyon dolar inmez bunu sende çok iyi biliyorsun. Sipariş vereceğini belirten ülkelerde çok iyi biliyor. LM nin üç kağıtları bitip fiyat otursun diye bakıyorlar olay bu kadar basit. Kimse enayi değil.

    "Satmıyom ulen" mi dicek. Yemez.
  • Çoçuğun olsa önce ona uçak mı alırsın yoksa eğitim ve harçlık mı? Asgari ücret bu kafa ile artmaz. Yaşayan ölü zombi maaşı. Hem toprakları yabancıya sat hemde o toprakları korumak için milli diye uçak yap toprağı yabancıya satınca neden uçak yapıyorsun ki?. Bir de ingiltereden buraya ithalat için ihracat lisansı çıkmış. 450ton altınımızda ingilterede duruyormuş. Uçağın alınma döngüsünü şeffaf etsinler. 1trilyon dolara giden dış borç var. Ve bunu millet ödeyecek partiler gelir partiler gider.... hayırlı partiler...

  • ahmet. kullanıcısına yanıt
    Seviyeli tartışma ? Karşısındekine boş konuşuyorsun diyen biri seviyeden bahsetmemeli.



    Çok uzun da yazabilirdim ama gerek yok. Nası nası düdük sende beğenmezsen konuşmama izin vermeyebilirsin. İstediğini yap ben iki kelimeyi yanyana getiremediğim zaman susarım kimseyi elimde ki imkanlarla tehtid etmem. Not olarak sorayım. Senin boş yorumlarına kim dur diyecek.



    Bu arada banlayabilirsin. Ne benim nede dh nin birbirimize ihtiyacı yok ama banlarsan süresiz banlada namın yürüsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • caneycaney kullanıcısına yanıt
    anıtkabirin bayrak direğini ürettik diye sevinirken f-16 üreteceğiz diye üzülmek
    rte hepinizi şaşırttı

  • uykuadam U kullanıcısına yanıt
    aktrolle bak sen.

    reisin seni öyle bir şaşırtmış ki normale hala dönememişsin


    aktroll block.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caneycaney -- 22 Temmuz 2019; 21:47:45 >
  • ahmet. kullanıcısına yanıt
    Yav adam airbusın ortağı iken kompozit teknolojisini almana vermedi, sana teknoloji mi transfer edecek? Amma iyi niyetlisiniz;) öyle bir dünya yok.gel gardaş, uçah yapak, gösterem bi, öyle mi? Yok canım daha neler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aradan 2 sene geçmiş son durum nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.