Şimdi Ara

Milli savaş jeti için dev ortak: Rolls-Royce fabrika kurmak istiyor (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
177
Cevap
0
Favori
4.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Uçağı tasarlayip gelistirmek ve uçurmak da mühendisliktir. Öyle olmasa Lockeed Martin, Northop Grumman, Boeing gibi firmalar teknoloji geliştirip satan şirketler olmaz başka işler ile uğraşırdı.

    Şunu anlamanız lazım emeklemeden yürüyemez, yürümeden kosamazsınız

    Bugün Hindistan Kaveri motor projesine 700 milyon dolardan fazla para harcadı ve ortaya nihai ürün çıkaramadı masaya geri döndü (geliştirme için seçilen motor Rus Klimov Rd-33 motoruydu beklenildiği gibi olmadı Fransız Snecma ile anlasti)

    Çin milyarlarca dolar harcadı Ws türevlerine ve istediğini elde edebilmiş durumda değil

    Bugün bizim sıfırdan girip ortaya bir şey çıkaracak becerimiz yok ama yapılan calismalar ve teknoloji kazanımları ile elbet bir gün olacaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye gelcek 10-20 yıl bandında mevcut tank ve uçak gamının tamamını yenilemeyi amaçlıyor.

    Bu ++milyar dolarlık bir faaliyet demek.

    Bu büyük potansiyelin RR gibi bir motor üreticisininde ilgisini çekmesi, erken kalkıp yol almak istemesi normal ve güzel bir gelişme.

    Türkiye eskisi gibi kuru alım yapmıyor yanında teknoloji transferi, yatırım, ortaklık, lisans istiyor. Muhtemelen bir anlaşma olursa bu isteklerde karşılanacaktır.

    Şu an silah ve elektronik sistemler argemiz güzel bir yolda o kısımda sorun bulunmuyor.

    Sıra motor alanında ilerlemede, Altay ve Atak için tamamen yerli motor konusunda bir takvim konuldu hatta bu yüzden Altay ve atak ın motor kısmı modüler, tak çıkar olarak geliştirildi.

    RR ile de bu çerçeve içeriside pazarlık yapılacaktır ve yalnız RR de gelmeyecektir başka taliplerde olacaktır zira miktarlar büyük.

    2006 da atak fiiliyata döküldüğünde de benzer muhabbetler dönmüştü şu an tepeden gatling ile dağlara imza atıyor, ilk gelen model ile şu an envanterdekinin arasında şekil dışında hemen hemen hiçbir benzerlik yok tüm sistemleri TR malı motorda yukarıda belirttiğim şekilde kademeli olarak yerlileştiriliyor.

    Kirpi örneğin, başta israil ile ortak projeydi sonra malum olaylar vs. ortaklık bozuldu biz gerliştirmeye devam ettik, kirpinin zırhı israil menşeili idi sonra biz bor bazlı zırh gelişitirdik şu anda da kullaıyoruz.


    velhasılı gece görüş sistemi olmayan ah / uh-1 vs. lerden bu günlere geldik ve daha uzun bir yol var silah sanayinde gidişat güzel, gerisi kuru gürültü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DOMIX -- 8 Ekim 2016; 12:31:34 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bişey olmaz bizden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tall Man kullanıcısına yanıt
    F16 lar 2030'lu yıllarda emekli olacak yerine ucak şart ister yap ister hazır al hangisini secersen seç cebinden 10 milyar çıkacak zaten. (F35 hazır alımı ile yurt dışına verecek parayi hesaplayabilirsin+bakim yedek parça masraflari)

    Ayrıca çok düz düşünmeyin bu uçağı gelistirirken çok farklı alt sistemlerde mühendislerimiz akademisyenlerimiz ve okullarindan mezun olacak genclerimiz yetişecek.

    Buradan elde edilecek teknoloji ve birikim farklı mühendislik alanlarında kullanılacak.

    Geçmişte bulunduğumuz konumda bir sey yapmaz iken Amerika ve Sovyetler arasındaki rekabet neticesinde teknolojik yatırım yaparak yani yarışarak bugün bulunduklari konuma geldiler.

    O günlerde kazandıkları bütün birikimleri (uzay ve havacılık teknolojilerini) farklı alanlarda kullandılar ve daimi üstünlüklerini korudular (farklı ideolojilerin liderliklerini yaptılar)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • premiumbeyin kullanıcısına yanıt
    Montaj yok Kıbrıs ambargosu sonrası aklımız başımıza gelince hazır alımları kademeli olarak azaltmaya başladık.

    Mesela T129 Atak hikayesinde ilk etapta üretilen helilerin malzemeleri italya'dan geliyordu Tai kendi çalışmaları ile geliştirmeyi başardı bundan sonra üretilen modellerin dış kaplamaları metalleri (teknik terimi aklıma gelmiyor şu an) Tai tesislerinde üretilecek. Yani yurt dışından malzeme getirip birleştirme işi ilk birkaç uçakta olabilir.

    Yazılım kısmında ise F16C Block 30 uçakları için Özgür Projesi var

    Renkli MFD’lere sahip özgün sayısal görev ve uçuş kontrol bilgisayarları ile kontrol edilen milli aviyonik süit çözümü ile donatılmış durumda.

    Buradan elde edinilecek kazanım Tai f-X'nin harp yazılımlarına can verecek.

    Tai f-X uçağında kullanılacak Aesa radarının ilk örneği de Özgür projesi kapsamında modernize edilen F16 uçaklarına takılacak.

    Şu an birçok farklı proje ve modernizasyon ile Tf-x ve diger büyük projelerde kullanılacak teknolojilerin geliştirilmesinin temeli atılıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tall Man

    15 milyar dolar az para mı(asla o bütçede de kalmayacak) ? O paraya yapılabilecek fabrikanın hastanen okulun sayısını hesaplardım da zamanım kısıtlı. Dolar 3 lirayı geçmişken asgari ücret 1300 lirada sürünürken devletin parasını çar çur etmek çok mu mantıklı? Bunu yapacak bütçe de yok o yüzden yapamayacaklar dedim. Ki avrupa birliği bile ortaklık kurup bir bir uçak kullanıyorsa bizim neyimize tek başımıza uçak projesine girmek.

    Bu ülkede her yıl bir kaç tane araba modeli çıkıyor kaçı seri üretime geçti? Üstelik bu haberler halka gerçekten zevk veriyor anlık olarak gurur duyuyorlar ama hiç biri sormuyor acaba bu arabaların kaçı seri üretime geçti de bizde ucuz ucuz biniyoruz diye?

    Bu vergilerle dönenen batmaza girmiş bir ülke. Böylece bir durumda ne hakla paramızı çar çur edebiliyorlar? Bu uçaklar gerekli diyeceksiniz kime karşı savaşacağız. Pkk mı ışid mi e onları elimizdeki uçaklarla vurabiliyoruz. Wiz inanıyor musunuz ingilizlere yaptırdığımız uçağın amerikanın istemediği bir savaşta çalışacağını?

    Daha fazlasını bir çok haber sitesinden bulabilirsin :


    Yazdığının özeti dış mihraklar ,yapamayız,biz kimiz ki, hep abd, para, okul, hastane.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_virüs

    Tam bir cahil cesareti var sende tebrik ediyorum. Yapılanı merak mı ediyorsun tei tj90, kale 3500 bu motorları araştırabilirsin. Küçük adim da olsa ülkemizde tasarlanıp gelistirilen motorlardır buradan edinilecek tecrübe ile daha büyükleri gelistirilecektir.

    Tei Ts1400 ve Pd170 motorlarınıda incelemek istiyorsan istanbul air show'a gidebilirsin.

    Daha çok gerideyiz. Türkiye'nin yüzde 100 ü yerli jet motoru üretmesi imkansız. Kaldı ki tek eksik motor kısmında da değil. Aerodinamik vs. gibi konularda da %100 milli seviyesine ulaşabilmiş değiliz.

    %50 bile değiliz, öncelikli hedef %70 olması.
  • Yazılımi bizim kontrolumuzde olsun ve tr de üretilsin şimdilik yeterlidir bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkn131

    Milli savaş jetine dev ortak olursa, o jet milli olmaz artık. :D

    Amerikan'dan satın almayalım, İngilizler hem bize ürettirsinler, hem parasını alsınlar, hem de kontrolü onlarda olsun. :D :D Çok milliyiz.

    Ee şimdi koskoca amerika F22 raptor'ı Lockheed Martin'e yaptırarak kontrolü bir şirkete mi verdi. Çünkü ben Lockheed Martin'i özel bir şirket olarak biliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nobidik -- 8 Ekim 2016; 13:13:17 >
  • emre_virüs kullanıcısına yanıt
    O zaman bu proje bizimkiler için güzel bir tecrübe olur inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sieve S kullanıcısına yanıt
    % 100 kısmı artık dünya için önemli değil

    Bugün Ge'nin ortak olduğu Cfm şirketinin ürettiği Leap motoruna en büyük tedarikçi Tei konumunda daha birçok Ge motorununa ciddi parçalar tedarik ediyor. Şimdi düşündüğümüz zaman bu motorlarda da % 100 kavramı geçerli değil.

    Burada motoru ve parçalarını kimin tasarladığı kimin geliştirdiği, motorun satış pazarlama ve fikri mülkiyet haklarına kimin sahip olduğu daha büyük önem arz ediyor.

    Tei Tj90 fuzeler için geliştirilmiş bir motor tıpkı kale 3500 gibi (fransız tr40 motorlarının yerini alacak) burada bu motorların % 40'ı dışarıdan temin edilse de motorların kullanım hakkı bu sirketlerde olduğu sürece sıkıntı olmaz

    Aerodinamik açıdan sıkıntı var zira ülkede rüzgar tüneli olarak Gazi Paşa'nın hayalini kurduğu sonra 1950 lerde zor bitirilen ve önüne duvar örülen Ata Rüzgar Tüneli dışında maalesef bir test merkezi yok.

    Kalkınma Bakanlığı'nın ses altı ve ses üstü ruzgar tüneli prpjesi var Tf-x projesi kapsamında ülkemize de rüzgar tüneli yatırımı yapılacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ulan Donanımhaber mi yoksa haber sitesi mi belli değil. Diğer teknoloji siteleri neler paylaşıyor, siz ne paylaşıyorsunuz.

  • umarım ingiltere ile hiç bir alanda ortaklık kurmayız
    yoksa bizi yine duman ederler

  • quote:

    Orijinalden alıntı: nobidik
    Ee şimdi koskoca amerika F22 raptor'ı Lockheed Martin'e yaptırarak kontrolü bir şirkete mi verdi. Çünkü ben Lockheed Martin'i özel bir şirket olarak biliyorum


    lockheed özel bir şirket değil onu geçtim karargahları da zaten amerikada.
    yani savaş zamanı yamuk yapsalar hükümet 2dkda şirkete el koyup niye çalışmıyo len bu uçaklar? diyebilir.
  • Dusmani cok olan bir ulke olarak tek kurtulus yolu yuzde yuz yerli uretimdir. en zor durumda kimseyle konusmayacagin tartismayacagin gucun olmali. Bu kabul edilirse sacmalik olacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keras kullanıcısına yanıt
    Çok uluslu bir şirket lockheed martin ama mesela abd f22 raptor için o şirkete ihracat yasağı koydu. Devletin değil ama devletin etkili olduğu bir şirket. Rolls Royce eğer yazılımsal olarak geliştirmenin içinde olmayacaksa ve aynı zamanda yerli bir partnerle parça geliştirirse bir "yamuk" yapabileceğini sanmıyorum. Ayrıca bu şekilde düşünürsek bir çok ülkenin geliştirilmesinde katkı sunduğu F35'i hiç kimse kullanmasın çünkü ne olduğu belli değil bu düşünceye göre



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nobidik -- 8 Ekim 2016; 16:04:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazılıma müdehale etmediği sürece ortak olabilir. Çünkü yazılım demek dost düsman niteliği belirleme hakkını elimizde tutmak demek. Bizim asıl amacımız yazılımın %100 yerli mühendis kontrolünde olması olmalıdır.

  • Ulan sanki ülkede jet motoru üretimi yapan Mühendis var.

    Lan bırakın jet motorunu Hafif otomotivde turbo dizel motor bile üreten yok.

    Sanki üniversite stajında jet üretmeyi öğreniyorlar pes doğrusu.

    Ayrıca ingiliz olayına neden bu kadar takıldınız onu da anlamadım . Amerikanın vermediğini ingilizler veriyorsa amerikadan hazır almaktansa ingilizlerle beraber üretmek daha mantıklı.

    Zira geçmiş dönemde bunun acısını En güzel şekilde gördük.

    10 milyon dolara (misal) uçak satıp yedek parçalarını 20 milyona sattılar.

    Silah hibe edip 5 silah parasına yedek parça sattılar.

    Balık almak tutmayı öğrenmekten belki daha kolay ama öyle veya böyle bu balığı tutmayı öğrenmemiz gerekiyor.

    Neden diğer ülkeler değil konusuna gelince.

    Abd hazır satma taraftarı zira hazır müşteriyi kaybetmek istemiyor.

    Çin ve Rusya nato nedeniyle

    Japonya Güney kore ve Almanya da askeri anlamda Genelde Abd uçakları vs kullanıyorlar.

    Tabi ingilizlerin yanına fransız ve italyanlar da Katılmak isteyecektir.

    Tank konusunda Altay için mitsubishi ile neden değil diyebiliriz mesela? Veya nükleer enerjide neden japonlar değil?

    Samsung/glofo ortaklığından Ülkemize Yarı iletken üretim tesisi kurmasını İsteyip gerekli teşvikleri Verirsek Burada Üretim yapılmasında bir engel yok gibi.( Arm tabanlı işlemcilerden tutun Gpu ve Her çeşit bellek üretimi)

    Lg samsung veya sharp gibi firmalara panel fabrikası açması için teşvik verebiliriz.

    Yerli fiberoptik switch ve kablo için bu dediklerim uygulandı.

    Veya Otomotivde

    Bu tip teşviklerle teknıloji ortaklığında Büyük firmalarla Her türlü arge merkezi ve üretim merkezi kurulmalı ve desteklenmelidir.





  • Küçük bir hatırlatma yapmaka istiyorum.
    Osmanlı zamanında don lastiği yapamayan bu ulus, cumhuriyetle birlikte kendi nakliye,yolcu ve savaş uçağını 1950'lere kadar yapmıştır. İlk delta kanatlı uçak prototipleri bir çok dünya devi (1938-1950 arasındaki) ile aynı zamanda üçgen kanat tasarımlı uçak öntip çalışmaları da yapılmıştır.

    1990 iti bari ile Millici/Ulusçu bir çok asker, bilim insanı ve siyasetçimiz kendi uçak fabrikamıza tekrardan sahip olmamız gerektiğini belirtmiş ve cumhuriyetin 100. yılında milli/ulusal safaş uçağını yapmayı tasarlamıştır. Milli(ULUSAL) Savaş gemisi, tank, top ve tüfek de bu tasarının neticeleridir. Ergenekon süreci başlamadan önce de (akp yönetiminin öncesinde) Uzaya kendi başımıza çıkmak veya bir ülke ile ortak geliştirilmiş tasarı ile birlikte çıkmak hedeflenmişti. Bunu söyleyen tüm insanlar, ne istediniz de vermedik diyen kişinin savcısıyım dediği ve ezelden fetö/fetöş/f tipi dediğimiz abd-ab (Emperyalizm) maşası örgütün uydurmacaları ile içeri tıkılmıştır.

    Tüm bunların gecikmesinin 1. nedeni yardım ve yataklıkla yapılmış kumpasın sonucudur! Bu ulusal tasarıları şu anki siyasi yönetime maletmek doğu değildir.

    Ama doğru bir noktada bu ulus/milletin çıkarına yapılan herşey desteklenmelidir. Ancak tüm bunlara rağmen, emperyalistlerle ve onun uşakları ile el ele verip, ülkesinin iyiliğini isteyen isnanlara kumpas kurduranların sorumluluğunu da kimse unutmasın. Yarın da başka bir şey için kandırıldım diyip sizi de bk gibi ortada bırakabilir.

    Ayrıca saraydı, milletin orasına koyan adamın vergi borçlarının silinmesi, vergi kaçıranlara hesap sorulmaması,göz yumulması, suriyenin karışmasında pay sahibi olup, suriyenin vatandaşı dahi olmayan insanalrı ülkemize kabul edip, orada savaşmaktan bile imtina eden adamları besleyip semirtmekle meşgul harcanan paralar, kısaca senden benden alına paraların çarçur edilmesine bakarak iktidarın becerebielceğine olan inancım açıkçası sıfıra yakın!

    ***

    Asıl neden sonuç ilişkisi içerisinde, niye geri kalıp/geri bırakıldığımızı, ne yapmamız ve nasıl yapmamız gerektiğini, benliğimizi de kaybetmeden, bu ülkenin gerçek kurucusu -Allah ondan Razı Olsun- Mustafa Kemal Atatürk'ün sözlerini, hedeflerini de unutmamak lazım!

    Yapılan herşeyi eleştirmektense; hatalı, eksik veya neden bu kadar kazık yapıldığınız, çevreye, doğaya neden bu kadar zarar verildiğini sorgulayalım!

    Unutmayın ki insan bu doğa düzeninde (Evrenn dediğimiz yerde) yaratılmışların En şereflilerinden biridir. Ve dağlara yüklense, onların bile altında kalacağı, çatırdayıp yıkılacağı bir görevle -yani Halifelikle - yani Allahın koyduğu düzenin (Tüm doğal süreci koruma, kaynakların hayvan, insan ve mikro/makro canlılarla eşit ve adil bölüşülmesi, kullanılmasını sağlama) idaresini sağlamakla yükümlü bir canlı olarak, düzen sarsanlara engel olmak, hesabını sormak kaçamacağınız bir görev!

    Birlerinin kılı olarak, fanatik gibi takım tutar gibi bir siyasi harketin devamını sağlamak için; olan her güzel şeyi onlardan her kötülüğü de Atatürk'ün Cumhuriyetinden bilmek sizi kurtarmaz! Aksine sizi küfre götürür.
    Not: Küfür gerçeklerin üzerini örtmek demektir!

    Beni alıntılıyarak cevap vermemenizi önemle rica ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aybey -- 8 Ekim 2016; 17:31:48 >




  • motoru ve daha pek cok kritrik onemli parcayi uretemedigin surece sadece adi milli olur. ne kadar, kac adet uretebilcegin gene senin disinda yabanci guclerin takdirine kalir. onlar ne kadar uygun gorurse ancak o kadar uretebilirsin.

  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.