Şimdi Ara

Microsoft - ABK alımı tamamlandı - welcome to xbox family - Sıradaki? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.797
Cevap
38
Favori
75.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnceleme sürecinde iletişim kurulan üçüncü taraflar (sayfa 2)


    - Local video game development companies (IguanaBee, Critical Failure, Smarto Club)

    - Sony Interactive Entertainment

    - Electronic Arts

    - Ubisoft

    - Wild Fi to Trade

    - Chilean Association of Professional Video Game Developers

    - Nexoplay

    - Chilean Association of Video Game Developers



    Şilili oyunculara yönelik anket (sayfa 2)


    FNE, işlemin rekabet üzerindeki etkilerini analiz etmek amacıyla Şilili video oyunu oyuncularının tercihleri ​​ve tüketim kalıpları hakkında bilgi toplamak için bir anket düzenledi.


    Anket, ABK'nın en popüler franchise'ı Call of Duty hakkında bilgi edinmek amacıyla yapılmıştır. Bölümün daha önceki soruşturmalarda yaptığı gibi, Anketin hazırlanmasında ve uygulanmasında, Mayıs 2018 tarihli kılavuzunda belirtildiği gibi, Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasalar Kurumu'nun "Tasarımda iyi uygulama ve Birleşme vakalarında müşteri anketi kanıtlarının sunumu". Yukarıdakiler ışığında, Ankette yer alan soru formu daha önce İşlemin Tarafları ile paylaşılmıştır. Anket, Zoho Survey platformu aracılığıyla çevrimiçi olarak gerçekleştirildi ve 667 oyuncu tarafından yanıtlandı.


    İlgili pazarlar (sayfa 5 - 14)


    FNE, büyük yayıncıların geliştirme sürecindeki varlığını azaltmamak için video oyunu geliştirme ve yayınlamayı farklı etkinlikler olarak analiz etmenin daha iyi olacağını düşünüyor.


    Platforma göre segmentasyon: mobil, bilgisayar ve konsollar. Her halükarda işlemin etkileri bilgisayar ve konsollar birlikte ele alınarak da analiz edilmiştir.


    Video oyunu türüne göre bölümleme : Beklenen bir olay akışında FNE, işlemin etkilerini en üst düzeye çıkarabilecek en dar makul pazar bölümlendirmesini benimsedi ve video oyunu türüne göre yapılan ayrıma dayalı olarak bunun rekabet üzerindeki etkilerini analiz etti ( makaleyi buOT'nin ilk günleri? :p).


    Video oyunu türüne göre segmentasyon: örneğin, premium veya "AAA", gündelik, bağımsız, tarayıcı, oynaması ücretsiz, ücretsiz ve sosyal ağlarda. FNE, bu sınıflandırmanın endüstride yaygın olarak kullanılmadığını ve ilgili ürün pazarı için makul alternatifleri belirlemek için karşılaştırmalı içtihatta kullanılmadığını söylüyor. Ek olarak, bu özel durumda, önemli kabul edilen nişancı türündeki oyunların çoğu AAA türüne karşılık gelir ve pazar tanımına hiçbir şey eklemez.


    Bu nedenle, bu segmentasyon kullanılmaz (bu segmentasyon FTC tarafından kullanılmıştır).


    Latin Amerika bölgesi (Brezilya hariç) ilgili coğrafi pazar.


    Video oyunlarının dağıtımı: fiziksel ve dijital dağıtım arasında ayrım yapmadan, ancak her

    bir cihaz türü (mobil, bilgisayar ve konsol) için dağıtımı ayrı ayrı dikkate alarak.


    Latin Amerika bölgesi (Brezilya hariç) ilgili coğrafi pazar.


    Video oyun donanımı: bilgisayarlar, konsollar veya mobil cihazlar. Her halükarda, bilgisayarlar ve konsollar için video oyunları arasındaki farklar bulanıklaşsa da, bunların ayrı pazarlar oluşturduklarını gösterebilecek bazı farklılıklar devam ediyor. Bu nedenle, tüm alternatifler analiz edildi ve ürün için pazar tanımı açık bırakıldı.


    Latin Amerika bölgesi (Brezilya hariç) ilgili coğrafi pazar.


    Mağazacılık satışı: yalnızca video oyunlarıyla bağlantılı ticari satış segmenti.


    Şili, ilgili coğrafi pazar.


    Dijital grafik reklamcılık: Video oyunlarında veya oyun içinde yer alan reklamlar , diğer dijital görüntülü reklam biçimlerinden ayırt edilemez. Bu nedenle, ilgili pazar dijital görüntülü reklamcılık olarak kabul edildi, ancak sonuçlarını etkilemediği için tanımı açık bıraktı.


    Şili, ilgili coğrafi pazar.


    MS'ten bulut oyunları Şili'ye yakın zamanda gelmeyecek (sayfa 8)


    Ancak, Taraflarca beyan edilene göre, bulut oyunları Şili'de mevcut değil ve dönem içinde mevcut olması da öngörülmüyor. 

    Ek olarak, Soruşturma sırasında incelenen belgelerden XXX numarası [Gizli] ifadesini takip eder.


    Latin Amerika pazarı (Brezilya ve Meksika hariç) RTS, RPG ve PVP'yi seviyor (sayfa 12-13)


    LATAM'da (Brezilya ve Meksika hariç), oyuncular mobil cihazlar için video oyunlarını tercih ediyor, en popüler oyunlar orta çekirdekli türde ve RTS ve RPG türlerine aittir. Ayrıca, söz konusu bölgeden oyuncuların, oyuncuya karşı oyuncu tipinin ilgili rekabetçi unsurlarını içeren orta çekirdekli oyunlara büyük bir yakınlığı olduğu da tespit edilmiştir. Tüm bunlar, diğer coğrafi alanlar için belirlenen belirli kalıplardan ve eğilimlerden farklıdır.


    Nişancılık  ve spor, Latin Amerika pazarında (Brezilya hariç) en yüksek kâr sağlayan iki türdür (sayfa 13)


    Latin Amerika'da, Brezilya hariç, en yüksek kâr sağlayan iki tür, nişancılık ve spordur. Shooter türü, 2020'de Latam'daki gelirin [%30-%40]'ını temsil ederken, onu [%20-%30] ile Spor türü izledi. 


    Asya'da, Shooter türü gelirin [%30-%40]ını temsil ediyor, ardından [%20-%30] ile Aksiyon Macerası geliyor. RPG türü, Asya bölgesindeki gelirin [%10-%20]'sini oluşturuyor. Bu tür, bölgelerin geri kalanında gelirin [%0-%10]'undan daha azını temsil ediyor. 


    Son olarak, Okyanusya bölgesinde, Shooter türü 2020 gelirinin [%40-%50]'sini temsil ederken, onu [%20-%30] ile Aksiyon Macerası izledi. 


    Kaynak: Nielsen veritabanı.


    LATAM'da dünyanın geri kalanına kıyasla Call of Duty'nin önemi Aylık aktif kullanıcılara göre (sayfa 13)


    LATAM'da (Brezilya hariç), en çok oynanan ilk 20 video oyunu içinde yalnızca bir Call of Duty oyunu var, konumlandırılmış listede altıncı sırada. Ardından Latin Amerika'da Brezilya'yı düşünürsek en çok oynanan ilk 20 oyun içerisinde o bölge için listede birinci ve on altıncı sırada yer alan iki Call of Duty oyunu karşımıza çıkıyor. 


    Buna karşılık, Avrupa ve Kuzey Amerika'da üç Call of Duty oyunu, aylık en yüksek aktif kullanıcı sayısına sahip ilk 20 oyun arasında yer alıyor. Aslında, Kuzey Amerika'da, Call of Duty franchise başlıkları, 2020 yılı için ortalama aylık aktif kullanıcı ortalaması en yüksek video oyunları olarak birinci ve ikinci sırada yer alıyor. 


    Kısacası, örneğin, Call of Duty franchise başlıklarının, Avrupa ve Kuzey Amerika gibi bölgelerde Latin Amerika'ya göre çok daha popüler. Nielsen Base'e bakın.


    MS/ABK mobilde o kadar büyük değil (sayfa 15)


    Ek olarak, mobil cihazlar söz konusu olduğunda, video oyun geliştirme ve yayınlama pazarının farklı oyunculardan oluştuğunu ve Tencent'in en büyük pazar payına sahip rakip olduğunu, Öte yandan, Tarafların mobil cihazlar için Candy Crush Saga, Call of Duty: Mobile ve Minecraft" gibi popüler video oyunları geliştirmelerine rağmen, toplam pazar payları hem yerel hem de küresel olarak %10'a yakındır. Yerel olarak (Şili) [%0-%10]'u aşmaz ve dünya çapında yalnızca [%0-%10]'a ulaşır.


    Ayrıca, Şili'deki mobil cihazlar için, Candy Crush'ın dört farklı sürümü, gelire göre ABK'nın en iyi 10 video oyunundan elde edilen gelir. 


    Microsoft tarafında Minecraft, Şili'deki en iyi 10 video oyunundan elde edilen gelirin [%90-%100]'ünü alıyor.


    Video oyunu türüne göre MS/ABK pazar payı ( sayfa 16)


    Bu Bölüm, Tarafların aşağıdaki türlerdeki pazar paylarını tahmin etmiştir: örtüşüyorlar. Nielsen Üssü'nde kayıtlı gelir baz alınarak Latam'da Tarafların Aksiyon-Macera (%0-10), Yarış (%10-20) ve Nişancı (%20-30) olarak adlandırılan türlerde örtüştüğü tespit edilmiştir. ). 


    Yukarıdaki tablonun analizinden, Shooter türünde Operasyondan kaynaklanan varlığın katılımının yalnızca %20'yi geçeceği görülebilir. Ancak Microsoft, ABK'nın mevcut durumunu marjinal olarak artıran XXX pazar payına sahiptir. Sonuç olarak, maruz kalan vakaların hiçbirinde Kılavuzda belirlenen konsantrasyon eşikleri aşılmayacaktır.


    Dijital dağıtım pazarındaki riskler abartılmış olabilir (sayfa 17)


    sonra MS/ABK , oyunların PC için dijital dağıtımında Şili'de %20-30 ve küresel olarak %10-20'lik bir pazar payına. Bu yüzdeler yasal eşik değerlerin üzerinde olmasına rağmen, FNE, işlemin farklı nedenlerle bu segmentteki rekabeti önemli ölçüde azaltamayacağına inanmaktadır:


    1) Fiziksel dağıtım ile dijital dağıtım arasında ayrım yapma alternatifi, karşılaştırmalı içtihatta kabul edilmemiştir; dağıtım biçimleri birbiriyle değiştirilebilir olacak ve satın alma ve satın alma kararlarını etkilemeyecektir. tüketici oyunu


    2) Taraflar, video oyunlarının fiziksel dağıtımına katılmazlar.


    3) Bu nedenle, yoğunlaşma analizini yalnızca dijital dağıtıma odaklamak, — fiziksel dağıtıma katılan — onun üzerinde yalnızca dijital dağıtıma katılımlarından daha fazla rekabet baskısı uygulayan aktörleri hariç tutarak, ortaya çıkan varlığın göreli büyüklüğünü olduğundan fazla tahmin etmek anlamına gelir. dağılımına neden olabilir.


    4) Bilgisayarlar için video oyunlarının dağıtımı pazarında, Tarafların çeşitli rakiplerinin faaliyet gösterdiği görülmektedir:

    Epic pazar payına sahipti , Şili'de [%0-%10]. Ayrıca Tencent , dağıtım mağazasını 2019'da batıya doğru genişletti ve 2021'de Şili'de [%20-%30] hisseye sahip oldu.


    5) ABK'nın içeriğinin neredeyse tamamını kendi çevrimiçi dağıtım mağazası Battle.net aracılığıyla dağıttığını belirtmek gerekir. Bu bağlamda, Taraflar, şu anda Valve Corporation'ın sahibi olduğu Steam platformunun liderliğindeki bir pazarda tüketicilerin nihai olarak edindiği belirli içerik açısından farklılaştırılmış bir teklife sahiptir. İkincisi, Steam'in lider konumunun tanındığı Tarafların dahili belgelerinde yansıtılanlarla tutarlıdır.


    Sonuç olarak, işlemin tamamlanmasının bilgisayar video oyunları dağıtım pazarında Taraflar arasında oluşan yatay ilişkiden kaynaklanan riskler doğurabileceği ihtimalini ortadan kaldırmak mümkündür.


    Bunun bir devrilme noktası edinme riski yok (sayfa 20 ve 30-31)


    Belirtilen analiz, devrilme riskini ortadan kaldırmayı mümkün kılar (yani, belirli bir işlem ölçeği aşıldığında, piyasalar yoğunlaşma eğilimi gösterir ve sonunda kapanır) tek bir aktörün veya baskın olanın altında). 


    Yeni nesil konsolların ticarileştirilmesindeki riskle ilgili olarak, MS tarafından ABK video oyunları portföyünün münhasırlıklarını veya kısmi blokajlarını belirleme yeteneğinin ve teşviklerinin olmamasının bir sonucu olarak devrilme olasılığını ortadan kaldırmak mümkündür.


    Abonelik hizmetleriyle ilgili olarak, bahşiş verme olasılığını ortadan kaldırmayı mümkün kılan unsurlar vardır: 1) özellikle LATAM'da tüketicilerle ilgili başka video oyunları vardır; 2) bu pazardaki oyuncular oldukça farklılaştırılmış hizmetler sunar (Sony ve EA dahil); ve 3) her aktör, farklılaştırma politikaları aracılığıyla belirli bir pazar bölümünün tercihlerini yakalayabilir ve tekelleşmesinden kaçınabilir.


    Call of Duty, LATAM'da temel bir girdi değildir (sayfa 22 - 25)


    ABK, birkaç AAA tipi video oyunu sergileyen ana oyun yayıncılarından biridir. Ancak ABK, sayı ve önem açısından önemli bir AAA portföyüne sahip olan diğer yayıncıların rekabet baskısı altındadır: Electronic Arts, Take Two, Ubisoft ve Epic Games.


    Bu geliştiricilerin önemi, Soruşturma çerçevesinde toplanan Tarafların ve üçüncü tarafların dahili belgeleri incelendiğinde açıkça görülmektedir. Bu nedenle, Electronic Arts 2022 yılı yıllık raporu, esas olarak yukarıda belirtilen şirketlerden gelen önemli derecede rekabeti kabul ediyor. Aynı şekilde Electronic Arts da yeni oyuncuların girişinin mümkün olduğuna dikkat çekiyor: 


    "Activision Blizzard, Take-Two Interactive, Ubisoft, Epic Games, Tencent, NetEase, Netmarble, Warner Brothers, Sony, Microsoft, ve Nintendo, öncelikle oyun geliştirme söz konusu olduğunda ve konsollarda, PC'de ve/veya mobil cihazlarda çalışan hizmetler... Ayrıca yeni rakiplerin ortaya çıkmasını beklemeye devam ediyoruz".


    Bahsi geçen geliştiricilerin dayattığı rekabete, konsol sağlayıcıları olan Sony ve Nintendo'nun kendi stüdyoları tarafından geliştirilen video oyunlarıyla uyguladıkları rekabet eklendi. Soruşturma, Sony'nin en popüler video oyunları arasında hepsi kendi platformlarına özel The Last of Us, God of War, Ghost of Tsushima, Marvel's Spider-Man ve MLB The Show serilerinin olduğunu fark ediyor (bu cümleyle ilgili düzeltilmiş bir not var, ben MLB The Show hakkında olduğunu tahmin edin). Nintendo söz konusu olduğunda, bu şirket tarafından geliştirilen en popüler video oyunları, yine Nintendo platformlarına özel video oyunları olan Animal Crossing, Super Mario Bros ve The Legend of Zelda'ya karşılık gelir. Microsoft, Forza ve Gears of Wars gibi Xbox'a özel oyunların yanı sıra en yüksek gelire sahip AAA video oyunları listesinde onuncu sırada yer alıyor.


    Bu anlamda, Electronic Arts en önemli geliştirici olmaya devam etse de, global düzeyin [%10-%20]'sine kıyasla dijital satışlardan elde edilen toplam gelirin [%20-%30]'unu temsil eden bu bölgede ilgisi artıyor. Aynı şekilde sıralamada Epic Games ikinci sırada yer alırken, ABK dünya ortalamasına göre katılımı azalsa da üçüncü sırayı koruyor. Bir bütün olarak, ilk yedi geliştirici, Latam için konsol oyunlarının toplam dijital satışlarının [%70-%80]'ine odaklandı.


    FNE, endüstrinin başlıklarının başarısını ve önemini ölçmek için genellikle izlediği ana göstergeleri gözden geçirdi. Bu göstergeler, her başlığın ürettiği toplam gelirle ölçülen parasal başarı ile ilgilidir; aylık ortalama aktif kullanıcı sayısıyla ölçülen tanınma; ve sadakat, her video oyununu oynayarak harcanan saatlerle ölçülür.


    FNE, bu analize dayanarak, küresel olarak ABK'nın ana franchise'ı Call of Duty'nin çeşitli başlıkları da dahil olmak üzere şu anda mevcut olan önde gelen video oyunları arasında olduğu sonucuna varabildi. Ancak, Latam düzeyinde (Brezilya hariç), yukarıda belirtilen göstergelere göre alaka düzeyi nispeten daha azdır.


    Parasal başarıya bakıldığında, Call of Duty, Call of Duty: Modern Warfare ve Call of Duty: Cold War Black Ops adlı iki oyunuyla 2020'de ve dünya çapında konsollarda en yüksek geliri elde eden ilk on video oyunu arasında yer aldı. Ancak bu iki oyunun elde ettiği gelir toplamı, piyasadaki ana oyun olan Fortnite'ı geçmedi.


    Aynı şey, Microsoft ve Sony platformları ayrı ayrı analiz edildiğinde de ortaya çıkıyor; Fortnite, PlayStation söz konusu olduğunda Xbox ve FIFA için en başarılı franchise. Bu nedenle, gelir analizi, pazardaki diğer oyuncuların varlığını Call franchise'ına eşit veya daha fazla önemle gösterecektir. konsol teklif sahipleri için Görev.


    Ek olarak, 2020 yılı için konsollarda elde edilen gelirin bölgelere göre analizi, Latam Call of Duty'nin diğer kıtalara göre nispeten daha az gelir ürettiğini gösterecektir. Buna paralel olarak, bu bölgede Fortnite, dünyadaki diğer tüm bölgelere kıyasla toplam gelirin daha yüksek bir oranını oluşturuyor.


    Bölgelere göre ana bayiliklerin toplam konsol gelirlerindeki pazar payı tablosu (2020)



    Microsoft - ABK alımı tamamlandı - welcome to xbox family - Sıradaki?



    Forfnite'ın, özellikle LATAM için önemi, tanınırlık ve sadakat göstergeleri incelenirken daha da vurgulanır. Gerçekten de, her bölgedeki aylık ortalama aktif kullanıcılar karşılaştırıldığında, Asya ile birlikte Latin Amerika, Call of Duty'nin ana franchise olarak listelenmediği tek bölgedir. Bunun yerine oyuncuların ilk tercihi olarak konumlandırılan unvan Fornite oluyor.


    Shooter türündeki video oyunlarında ise dünya genelinde 2020 yılı için en fazla aktif kullanıcıya sahip seri olarak Call of Duty listelenirken, onu Fortnite, Tom Clancy's serisi ve Apex Legend izliyor. Aksine ve analiz edilen diğer göstergelerle tutarlı olarak, Latam Call of Duty segmentinde lider değil, Fortnite ve Apex Legend'den sonra yalnızca üçüncü en önemli franchise olarak listeleniyor.


    Fortnite, Xbox için çok büyük (sayfa 24)


    Fortnite, 2021 yılında Xbox konsollarında [Gizli] olarak yer alıyor.


    Öte yandan FIFA, Call of Duty ve her biri ikişer başlıkla listede karşımıza çıkıyor. Xbox platformu için ana video oyunları listesi Apex Legends, Minecraft ve Grand Theft Auto ile tamamlanıyor. Bununla birlikte, Fortnite, her franchise'daki çeşitli oyunlardan elde edilen gelirler toplandığında bile, gelir açısından yukarıda belirtilen tüm oyunlardan daha iyi performans gösterir.


    Call of Duty'nin alaka düzeyi, Fortnite'ın çıkışından bu yana azalıyor (sayfa 25)


    Nitekim 2009'dan bugüne aktif kullanıcıların evrimi incelendiğinde, grafikte de görüldüğü gibi, Call of Duty'nin listede ilkCall of Duty'den aktif kullanıcıların evrimi üzerinde doğrudan bir etkiye sahip gibi görünen bir olay olan 2017'de Fortnite'ın piyasaya sürülmesine kadar ana video oyunu serisi. Bu, [Gizli] olduğunu belirten [Gizli] tarafından kabul edilmiştir.


    Konsollar (2009-2021) için ana nişancı video oyunu serileri için LATAM'daki ortalama aylık aktif



    Microsoft - ABK alımı tamamlandı - welcome to xbox family - Sıradaki?



    kullanıcılar piyasada önemli bir varlığa sahip olan, tüketiciler nezdinde yüksek düzeyde tanınırlık ve sadakat sunan ve bir karşı ağırlık görevi görebilecek diğer oyuncular.


    Gerçekten de, Soruşturma çerçevesinde toplanan bilgiler, FNE'nin LATAM'da tüketim kalıpları ve tercihlerinin küresel ortalamadan büyük ölçüde farklı olduğu sonucuna varmasına olanak tanıyor. Dolayısıyla, bu bölgede, işlem bir kez mükemmelleştirildiğinde, Taraflar, girdileri bloke etmeye yönelik bir stratejiyi başarılı bir şekilde uygulamak için yeterli pazar gücüne ulaşamayacaklardır. Pazarladıkları franchise'lar alakalı olsa da, tüketicilerin bunlar dışındaki video oyunlarını tercih etme eğiliminde olacağı göz önüne alındığında, yukarıdakiler.





    MS'nin Ekim ayında CMA'dan gelen Sorunlar Bildirimine verdiği yanıtta şu ifadeler yer alıyordu:


    Call of Duty Xbox'a özel olduğunda Sony'nin rehni yoktu: Call of Duty'nin önceki Call of Duty sürümleri arasında farklılaşma geçmişine dayanan hiçbir gösterge yok. Xbox ve PlayStation, bunun rakip konsolların etkili bir şekilde rekabet etme yeteneğini herhangi bir şekilde etkileyebileceğini söyledi. Sony'nin konsol satışlarındaki payı, Xbox'ın Call of Duty içeriği üzerinde belirli münhasır haklara sahip olduğu 2005-2015 döneminde arttı. 2022'de piyasada 2005 ile 2015 arasında olduğundan çok daha fazla popüler oyun var (Fortnite, PUBG, Apex Legends, Elden Ring ve diğerleri dahil). Bilakis Call of Duty'nin bir franchise olarak önemi 2005-2015'te daha fazlaydı. Xbox, 2015 yılında Call of Duty ortak pazarlama anlaşmasına devam etmemeye karar verdiğinde, platformunu pazarlamanın ve tanıtmanın başka yollarını buldu. Kapsamlı bir birinci taraf ve üçüncü taraf özel oyun kataloğu ile pazar lideri konsol olarak Sony, aynısını yapmak için daha da iyi bir konumdadır.


    Grafik bu argümanı doğruluyor gibi görünüyor: COD, Xbox ile özel bir anlaşma yaptığında (2005-2015), şu ana göre daha alakalıydı (ve daha az rekabet vardı).


    Call of Duty, Sony'den onu özel kılmak için çok fazla para kazanıyor (sayfa 27)


    Soruşturmada toplanan bilgiler, ABK'daki Sony konsolu tarafından elde edilen gelirin alakalı olduğunu ve söz konusu alaka düzeyinin engelleme stratejisini caydıracağını doğrulamamıza olanak tanıyor. girişler. İlk örnek olarak PlayStation'ın ABK'ya en çok gelir sağlayan konsol olduğunu ve 2021'de Xbox konsollarının kendi lehine oluşturduğu geliri iki katına çıkardığını düşünebiliriz. Call of Duty serisinin gelirine bakıldığında sonuçlar benzerdir. Bu durumda PlayStation, Xbox'ın [%0-%10]'una kıyasla 2020'de elde edilen gelirin [%20-%30]'unu temsil ediyordu.


    2020'nin en başarılı Call of Duty oyunu incelendiğinde ise Sony'nin önemi daha da ortaya çıkıyor, bu Modern Warfare. Bu başlık için PlayStation, gelirin [%50-%60]'ını temsil ediyordu. Gelirin geri kalanı bilgisayarlar (%20 - %30]) ve Xbox (%10 - %20]) arasında paylaştırılır. Bu da ABK'nın kârında Sony konsolunun ne kadar önemli olduğunu ve Playstation aleyhine arzın bloke edilmesine neden olacak bir gelir kaybının o şirket için ne kadar önemli olacağını gösteriyor.


    ABK için Sony konsolunun önemi, pazarlamada [Gizli]den bahseden ve ABK'nın niyetini [Gizli] açıklayan [Gizli] dahili belgelerde de açıkça görülmektedir. Aynı şekilde, bu belgeler [Gizli]'nin ima edeceği değer düşüklüklerini de açıklar.


    Girdi engelleme stratejisi uygulamaya yönelik teşvikler, oyunun geliştirilmesi sırasında konsolların teknik özelliklerini karşılamayı amaçlayan ayarlamalara yapılan önemli yatırımlardan da etkilenir. Bu nedenle, FNE için, PlayStation'ın olası bir blokajının, sonraki oyun sürümlerini PlayStation konsoluna uyarlamak için yıllar öncesinden yapılan tüm yatırımların kaybı anlamına geleceği açıktır.


    Yukarıdakilerin hepsinden, Tarafların toplam bir girdi ablukası oluşturma teşviklerini azaltacak bir unsur olan Sony ile ABK arasında bir tür karşılıklı bağımlılık olacağı gözlemlenebilir.


    COD, Xbox'a özel hale gelirse Şilili oyuncuların yalnızca %22'si Playstation'ı terk edecek (sayfa 28)


    Az sayıda oyuncu geçiş yapmaya istekliyse, kısmi bir kilitleme senaryosu (örneğin, daha az özellik ve gecikmeli sürüm) de pek olası olmayabilir. Karantina nedeniyle PlayStation'dan Xbox'a. Bu anlamda, FNE tarafından Şilili video oyunu tüketicilerine uygulanan Anketin sonuçları, Call of Duty'nin Sony konsollarında bulunmadığı düşünüldüğünde, oyuncuların cihazlarını değiştirme istekliliğine ışık tutuyor. Anketten elde edilen veriler, Call of Duty'nin kullanılamaması senaryosuyla karşı karşıya kalan konsol oyuncularının %61'inin farklı bir video oyununu tercih edeceğini ve yalnızca %22'sinin başka bir cihaza geçmeyi tercih edeceğini gösteriyor. Oyuncuların %18'i herhangi bir video oyunu oynamayacağını söyledi.


    Bilgisayar oyuncularının %18'i cihazı değiştirmeyi seçti, %62'si farklı bir video oyunu seçti ve %21'i herhangi bir video oyunu oynamayacağını belirtti.


    Buna karşılık, bu kritik oyuncu kitlesinin, ABK video oyunları oynamak için Xbox'a geçmenin olumlu etkilerini azaltacak olan multihoming (bir oyuncunun farklı konsolları video oyunları oynamak için kullanması) olasılığına sahip olup olmadığını gözden geçirmek önemlidir. , bu franchise'ın Sony konsollarında süresiz olarak kullanılamamasına yanıt olarak.


    Ancak Anket, farklı konsollar arasında çoklu ana bağlantının bunlar arasında yaygın bir uygulama olmadığını gösteriyor. Bu anlamda Anket, oyuncuların yalnızca %14'ünün birden fazla video oyun konsoluna sahip olduğunu gösterdi; bu, kopyalanamayacak bir durum (bilgisayarlar açısından).


    Analizde dikkate alınması gereken bir diğer unsur, çapraz oynama yönteminin artan popülaritesidir. Taraflardan ve üçüncü kişilerden alınan belgeler, çapraz oynama yönteminin giderek daha önemli hale geldiğini ve tüketiciler tarafından oldukça talep edilen bir unsur olduğunu göstermektedir.


    FNE, PlayStation'ın kısmen veya tamamen bloke edilmesine yönelik potansiyel bir stratejinin uygulanmasının, belirli bir şekilde, pazarın öngördüğü eğilime aykırı olacağını ve bu yöntemi içeren rakip video oyunlarına yönelik sapmalara yol açacağını düşünmektedir. Call of Duty oyuncuları için çapraz oynamanın önemi, yerel tüketiciler için, konsollardaki Call of Duty oyuncularının %72'sinin bu yöntemi birincil cihazlarını seçmek için ilgili bir faktör olarak gördüğünü gösteren Anketin sonuçlarında doğrulanmıştır.


    Grand Theft Auto, Şilili Call of Duty oyuncuları için COD'den daha önemlidir (sayfa 29)


    "Bir video oyunu oyuncusu olarak deneyiminize dayanarak, aşağıdaki içerikleri gerekli ile son derece vazgeçilebilir arasında derecelendirin" sorusuna, %65'i başlığı GrandTheft Auto gerekli veya vazgeçilmez değil ve %62'si Call of Duty hakkında bu görüşü dile getirdi. 


    bu sonuçların daha da anlamlı olduğu belirtilmelidir Katılımcı tabanının Grand Theft Auto oyuncularından değil, Call of Duty oyuncularından oluştuğu düşünülürse, 


    Bu nedenle, Gran Theft Auto'nun , Anket örneğini oluşturanlar açısından hafife alınabilir.


    Nintendo onların kendi pazarı değil (sayfa 30)


    Ayrıca, Nintendo'nun durumu özellikle açıklayıcıdır, çünkü Call of Duty serisinden oyunlar sunmamaktadır ve her halükarda, bir farklılaşma stratejisi yoluyla kendisini şu şekilde konumlandırmayı başarmıştır: Şili'deki en ticari konsol.


    Şili de dahil olmak üzere dünya çapındaki pazar oldukça yoğunlaşmıştır ve daha önce de belirtildiği gibi, Nintendo, Sony ve Microsoft'un neredeyse tamamını ele geçiren yalnızca üç oyuncuya sahiptir. Ancak, bu segmentte dünya çapında Sony'nin ve yerel olarak Nintendo'nun liderliğinin olduğunu da göz önünde bulundurmak gerekir.


    Bulut oyunları kendi pazarları değil, abonelik hizmetlerinin bir parçası (sayfa 30)


    Microsoft'un Game Pass Ultimate abonelik platformu aracılığıyla bulut oyun hizmetleri sunduğuna dikkat edilmelidir. Bu nedenle artık bulut oyunlarının abonelik hizmetlerinin bir parçası olduğu anlaşılacak ve birlikte analiz edilecektir. Bundan sonra ve aksi belirtilmedikçe, abonelik hizmetlerine yapılan atıflar bulut oyunlarını içerir.


    2021'de Xbox Şili'de ikinci oldu (sayfa 32)


    Mevcut bilgiler, Xbox'ın 2021'de yerel olarak satış açısından Şili'de Nintendo'dan sonra en alakalı ikinci konsol ve dünya genelinde üçüncü konsol olduğunu gösteriyor.





  • Bu olaydan anlaşılıyor ki; satın almalar ver parayı al gibi bir durumdan çok uzakta.


    İşin içinden neler çıkıyor yada çıkartıyorlar.


    Bu satın alma süreci unutulmayacak satın almalar listesinin üst sıralarında yer alacaktır.

  • Onay almasa bile bunun geri dönüşü olacaktır. Ortada 70 milyar dolar gibi devasa bir bütçe var. Ve ki, anlaşma özel oyunların rekabeti engellediği için onay almamış olacak. Şuan tüm konsolların özel oyunları var. Ondan sonrası curcunaya dönebilir iş.

    ABK ile sıkı fıkı gezerler falan. Sony tarafını izole etmeye çalışırlar.

    Hiç kimsenin tahmin bile etmeyeceği yerlere gidebilir konu.

    Onay alırsa da yine Sony tarafının küçülmesini sağlıyor. Xbox büyüyerek.

    Sadece ABK oyunları oyuncuları domine eder.

    Her ne olursa olsun anlaşma çok büyük ve önemli bir konu.

    Video oyun dünyasının sağlam taşlarından Bethesda da alındı yakın zamanda ayrıca Microsoft tarafından.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Avrupa Geliştiriceleri Federasyonu satın alımı desteklelerini belirten bir bildiri yayınlayacakmış. Şuan internet sitelerinde yok ama Mlex haberi vermiş.

  • 7ender kullanıcısına yanıt
    Bu konu ciddi anlamda uzayacak. 2024 ün de arkasına sarkmaz herhalde. Her haberde ortalık iyice karışıyor artık nasıl bir satın alimsa.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • aschil kullanıcısına yanıt

    Pek sanmıyorum hocam açıkçası... CMA kararını verdiği son tarihte açıklamak zorunda. Microsoft'un CMA tarafına verdiği yanıtların oldukça isabetli ve güzel olduğunu biliyoruz. Şili'nin açıklamasına bakacak olursak FTC ve CMA'nın endişe duyduğu her şeye ve de Microsoft'un CMA'ya verdiği yanıtları desteklercesine onay vermiş. CMA'dan gelecek olumlu bir haber tüm seyiri değiştirir ve Haziran ayına alım tamamlanabilir.


    AB tarafı ise dün gelen haberlere bakacak olursak anlaşmayı onaylamayacak gibi duruyor ilk başta ama CMA'nın olumlu karar vermesi bu tarafı da hızlandıracaktır Microsoft'un AB tarafına vereceği yanıttan sonra. Bir ihtimal AB tarafı direkt onay da verebilir.


    Bu iki onayla beraber FTC filan dinlemez kimse. FTC bile masaya oturup çözüm bulmaya razıydı ama Microsoft özellikle Avrupa tarafından gelecek haberleri bekliyor bu yüzden pek FTC kısmındaki olaya odaklanmadılar çözüm olarak. Durduk yere taviz vermek istemediler ekstradan; direkt mahkemeye gitmek istediler.


    AB ve CMA'dan gelecek iki onaydan sonra ama FTC'nin pek bir önemi kalmayacaktır.





  • 7ender kullanıcısına yanıt

    Cma ve avrupa iyi huylu gibi gozuksede ben onay vereceklerini hic sanmiyorum . Basindan beri hic biri sicak bakmiyor bu alima . Ikisinden birinin itirazi ftcyi dahada harlayacaktir bana kalirsa . Alim olur olmaz onu bilmek zorda planlandigi gibi 2023 haziranda bitecegini hic sanmiyorum bu isin .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • highmetin kullanıcısına yanıt

    AB zaten baya iyi huylu Microsoft - ABK alımı tamamlandı - welcome to xbox family - Sıradaki?  Ciddi manada işin en kolay kısmı AB gibi...


    Öte yandan ben anlaşmayı onaylamıyorum durumu yok. Onaylamayacağı anlaşmanın temelini vermek zorunda ki CMA bunu yaptı. CMA bunu yaparken ama :


    -Markette sanki Nintendo gibi bir firmanın bile varlığından haberi olmadan yaptı

    -Kullanıcıları korumak yerine marketteki bir numaralı firmayı korumayı tercih etti ki adamların 10 lafından 9 tanesi Sony idi neredeyse

    -CMA, Sony'nin verdiği yalan yanlış, keyfi rakamlarla bu kararı aldı

    *Yukarıda bahsettiğim maddelerin hepsi belgeli kanıtlı hocam; son 2 madde direkt Microsoft'un itirazında var


    Artı olarak CMA, Microsoft tarafından gelebilecek yanıtları bile görmezden geldi. Microsoft'a cevap hakkı tanımadı ilk verdiği kararda. CMA ilk baştaki kararı alırken sadece Sony nazarında aldı aslında. Microsoft zaten CMA'nın "endişe" kısmına çok güzel bir cevap verdi. Artı olarak CMA tarafı 3. partilere ve halka da danıştı bununla ilgili. Üçüncü parti firmalardan bir tanesi zaten Sony...


    CMA'nın anlaşmayı keyfine göre onaylamama durumu bu yüzden olamaz. Halktan da olumlu dönüş aldıklarını biliyoruz zaten. Kendi danıştığı halkı, kendi danıştığı üçüncü partileri, kendi itiraz raporundaki maddelere cevaplar veren Microsoft'u dinlemek zorunda. Şu tabloya bakınca da CMA tarafının olumsuz karar vereceği pek bir şey görmüyorum açıkçası.


    FTC de önce kendine bir çeki düzen versin... Adamlar alımı bloke etmeye kalkıyor ve bunu yaparken Microsoft'un Zenimax için verdiği sözlere uymadığını belirtiyor... Ertesi gün AB tarafı böyle bir durum olmadığını açıkladı... Adamların daha yaptığı işten haberleri yok ve karşılarına Microsoft'u ve ABK'yi alıyor...


    Günün sonunda market lideri olan bir firma markette üçüncü olan bir firmanın satın alım yapmasını engellemeye çalıştığını görüyoruz... Birinci olan adamın sözünü dinleyip anlaşmayı geçirmeyeceklerse; rekabet edecek ki geride olan adam? Zenimax gibi 12 ay içinde biterdi alım eğer Sony'nin "endişeleri" olmasaydı... Microsoft anlaşma bile öneriyor firmalara... 10 içinde de Call of Duty ile rekabet edebilecek bir oyun yaratabilir sanırım Sony...





  • Ben en iyisi Diablo 4 ü ön sipariş geçeyim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 7ender kullanıcısına yanıt

    Tabi hocam haklisiniz . Peki ftc gibi cma ve ab de dava ederse bu surec uzamaz mi ? Planlandigi gibi 2023 haziranda bitmesi icin ab ve cma dan onay gelmesi ve itiraz gelmemesi gerekiyor suan sanirim . Cunku yanlis okumadiysam microsoft ftcnin kararini pek onemsemeyecek gibi gorunuyor . Bunun nasil olacagini pek anlamadim tabi ama Microsoft - ABK alımı tamamlandı - welcome to xbox family - Sıradaki?  .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anthropomancy kullanıcısına yanıt
    Son 2-3 ay kala ön sipariş geçin. 3 aydan fazla olanlarda sıkıntı olabiliyormuş.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • highmetin kullanıcısına yanıt

    Hocam, CMA dava edemez. Dava olayı Amerika'da var ve de Microsoft dava açmıyor bile Amerika'da. FTC, Microsoft'a dava açıyor. Arada baya bir fark var. FTC'nin dava açma sebebi anlaşmayı bloklamak. Microsoft zaten anlaşıp alıyor firmayı... Olaydaki mantık biraz bu.


    CMA tarafında ise araştırma aşamaları var. Microsoft zaten ilk aşamada geçemedi. Yukarıdaki cevabımda bununla ilgili bilgi verdim ben. Şimdi CMA ikinci aşamada. İkinci aşama ise, birinci aşamadaki CMA'nın belirttiği şeylere Microsoft'a cevap verme hakkı tanıyor. Bu noktada ise karar Microsoft'un beğenmediği bir şey olursa dava durumuna yine gidilmiyor; karara itiraz ediliyor. İtirazın da itirazı zaten olamaz ve bu da tek oturumla karara bağlanır. CMA olayı işin yarısını bile geçtiği için zaten 2024'e sarkması baya imkansız CMA tarafında.


    CMA'nın önemli olmasının sebebi bu. Diğer hepsi daha ilk aşamada. FTC ilk aşamada ve dava açtı bloke etmek için; AB tarafı daha henüz hiçbir şey sunmadı ki 3 haftaya oradan da bir şeyler gelir. CMA ise son karar gününü 26 Nisan olarak ileri bir tarihe erteledi ilk açıklanan güne göre. 26 Nisan ya da o tarihe kadar CMA kararını açıklamak zorunda. Daha ileri erteleme hakları yok. Microsoft ise kararı beğenmezse sadece itiraz edebilir ya da CMA'nın yaptırımlarından hoşlanmazsa yine buna itiraz edebilir ki bu da pek olası değil gibi.


    Buraya CMA işlemi ile ilgili de bir grafik bırakıyorum hocam, ilk aşamadan son rapora grafiklerle anlatmışlar:


    Microsoft - ABK alımı tamamlandı - welcome to xbox family - Sıradaki?


    Gördüğünüz gibi CMA için "Final report"tan sonra bir adım kalmıyor. 26 Nisan bu yüzden önemli.


    Eğer CMA'dan okay gelirse; bu zaten bütün gidişatı da olumlu yönde etkileyecektir. AB kısmı işin cidden kolaylığı. AB'nin pek bir yaptırımları bile olmuyor bu tarz şeylerde. CMA'dan okay gelirse takip eden süreçte AB'den de okay gelecektir. Bu iki yerden okay almak zaten olayı tamamen bitiriyor. FTC'nin bu iki kurumu takip etmeme lüksü bile yok. Çünkü bu kurumlar karar verirken hisleriyle ya da duygularıyla değil kanıtlar ile karar veriyorlar. Önceki mesajlardaki Şili kararı bu yüzden aslında önemli çünkü açıklamada CMA ve FTC'nin endişe duyduğu şeyler bazında kanıtlarla adamlar kararı neden verdiklerini açıklıyorlar.


    Son olarak da üç büyük kurumdan onay 2 tane geldikten sonra ki bu ikisinin CMA ve AB olması olası tarih sıralaması ile bakacak olursak, FTC'ye söz hakkı hiç düşmüyor neredeyse. Avrupa kısmındaki işlerin, FTC'ye göre erken başlamasından ötürü Microsoft hiç FTC'ye odaklı değil. FTC zaten açtığı neredeyse tüm davaları kaybeden bir kurum...


    Microsoft tarafının FTC'yi şu aşamada pek önemsememesinin sebepleri bunlar kısacası hocam. Hatta Microsoft avukatının "The deal is undergoing review over in Europe and the UK and we are hoping that they will be resolved and if there are remedies that are appropriate we can come back to … the FTC to talk about a resolution." şeklinde bir ifadesi bile var...





  • 7ender kullanıcısına yanıt

    Muazzam sekilde bilgilendiriyorsunuz hocam emeginize saglik . Bakalim onumuzdeki aylarda neler olacak . Cok merak ediyorum haziranda tamamlanacak mi alim diye Microsoft - ABK alımı tamamlandı - welcome to xbox family - Sıradaki?  .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • highmetin kullanıcısına yanıt

    Rica ederim hocam. 👍

    CMA'ya kitli bekliyoruz bakalım artık :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 22 ülkeyi kapsayan Avrupa Oyun Geliştiricileri Federasyonu (EGDF), Microsoft'un Activision Blizzard'ı satın almasına resmen destek verdi.


    Microsoft'a en büyük destek EGDF'den geldi

    EGDF sitesinden yayınladığı açıklamada "EGDF, Microsoft'un ActivisionBlizzard'ı satın almasını destekliyor çünkü bunun oyun pazarlarındaki rekabet üzerindeki potansiyel olumlu etkileri genel olarak sınırlı konsol ve abonelik pazarına özgü rekabet endişelerinden daha ağır basıyor. Ayrıca, konsol oyun pazarlarında Sony, Playstation platformuyla açık ara pazar lideri ve Microsoft, hâlâ rakip konumunda" dedi.


    Orjinal Metin:


    Alıntı

    metni:
    Microsoft ActivisionBlizzard


    Alıntı

    metni:
    Microsoft davasında önemli gelişme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-35359C425 -- 18 Ocak 2023; 16:18:21 >




  • Bu tarz kuruluşların hepsi destek veriyor regulatörler ise sürekli uzatıyor ilginç.
    Haziran a kadar onaylatıp E3 un zamanını bile erteleyebilecekleri konuşuluyor daha vurucu bir şov olması için özellikle GP e olacak eklemelerle.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Silkolet kullanıcısına yanıt

    Activision/blizzard & bethesda & xgs showcase . Cok dehset olur yalniz Microsoft - ABK alımı tamamlandı - welcome to xbox family - Sıradaki?  .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • highmetin kullanıcısına yanıt
    Direk E3 un ismini de kendilerine alabilirler 😅
    Geriye E3 de ayrı show yapacak Ubisoft ve EA kalıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • highmetin kullanıcısına yanıt
    Obsidian vesaire diye uzuyor liste. ABK ile inanılmaz boyutlara ulaşmış oluyor MS.
    Birde işin ilginci bu son değil, bundan sonra bir alım daha olabilir haberleri vardı geçmişte. Büyük çaplı firma daha katarsa (bu senaryo gerçek olursa) ileride kesin tekel konumda olur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ubisoft hamlesi bekliyorum, Abk’nın uzaması sebeiyle duyurmak istemiyorlar bence şu an. Ubisoft şu haliyle satılmak üzere olan firma gibi duruyor çünkü..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.