Şimdi Ara

Mıcırda ESP işe yarar mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.807
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Az önce forumu gezerken mıcırla ilgili bi topic açıldığını gördüm. Oraya cevap olarak değil de buraya ayrı bi konu olarak açmayı daha uygun gördüm.
    ESP buzda ve karda ani direksiyon hareketlerinde, hılı girilen virajlarda aracın kaymasına engel oluyor. Tekerleğin teki stabilizeye düşünce aracın dengesini koruyor. Bunlara dayanarak mıcırda da ESP nin görevini yapacağını düşünüyorum. Hiç tecrübe eden oldu mu? Mesela yeni dökülmüş mıcır üzerinde direksiyonu kırınca ESP aracı toplayabilr mi?



  • Ama mıcırın üstündeyken tüm tekerler kayar- stabil gitmez. Esp bu durumda kafayı yer.
  • hayır işe yaramaz..hatta ters etki bile edebilir anlık lastige uygulanan frenaj daha da kaydırabilir aracı...çunku mıcırda fren yapılmaz...mıcıra kaptırmışsan aracı sadece direksiyon manevrasıyla kurtulabilirsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evolution100 -- 2 Temmuz 2007; 19:17:51 >
  • bir arkadaş söylemişti burda.ismini hatırlayamadım.mıcıra girdiğinde abs devre dışı bırakılınca daha iyi duruyormuş.taşlar lastiğin önüne biriktiğinden.
    sanırım esp işe çok az da olsa yarar.hiç olmazsa gereksiz yere yapılan frenleri devreye sokmaz.yani tüm tekerlere değilde birine ikisine basınç uygular.savrulmasını önler.
  • O arkadaş muhtemelen benim.

    Ben Audi'nin 7-8 sene önce eski kasa A6 ile yaptığı bir güvenlik tanıtımında, ABS'nin mıcırda ve taze yağmış karda kesinlikle kapatılması gerektiğini söylediğini çok net hatırlıyorum. Hatta konsoldaki ABS kapama düğmesini vurgulamışlardı ve her otomobilde olmadığını belirtmişlerdi.

    Aradan geçen bu sürede ABS sistemi daha gelişti ancak bu hususta ne değişti, ne değişmedi bilemiyorum.

    Lakin benim mantığıma göre bu konunun muallakta kalmaması gerekiyor, ESP ve ABS tedarikçileri ile otomobil üreticilerinin şüpheye ihtimal bırakmayacak şekilde gerekli talimatları ve açıklamaları kullanım kılavuzuna koymadığından emin olduktan sonra tartışmaya açmanızı tavsiye ediyorum.

    Öte yandan Tiff Neddle'ın (ünlü bir yarışçı ve program yapımcısı) buzda ve karda ESP, TCS gibi sistemlerin ne derece işe yaradıklarını gösterdiği bir video izledim ve bunlarda adı geçen sistemlerin tartışmasız şekilde mühim işler becerdiğini gördüm. Bu video da keşke mıcır da olsaydı, o zaman daha kesin bir fikir ortaya çıkabilirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 2 Temmuz 2007; 19:37:29 >




  • Mıcır nedir desek ne diyeceksiniz?
    Mıcırdan mıcıra da fark var. Asfaltın üstünde mi, toprak yolda mı vb.
    En iyisi mıcır görünce yavaşlamak ve makul bir hızda gitmek. Gerisi laf.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    çamurluk ne işe yarar
    7 yıl önce açıldı
    Spor yay ne işe yarıyor?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Ben Audi'nin 7-8 sene önce eski kasa A6 ile yaptığı bir güvenlik tanıtımında, ABS'nin mıcırda ve taze yağmış karda kesinlikle kapatılması gerektiğini söylediğini çok net hatırlıyorum. Hatta konsoldaki ABS kapama düğmesini vurgulamışlardı ve her otomobilde olmadığını belirtmişlerdi.

    Aradan geçen bu sürede ABS sistemi daha gelişti ancak bu hususta ne değişti, ne değişmedi bilemiyorum.

    Lakin benim mantığıma göre bu konunun muallakta kalmaması gerekiyor, ESP ve ABS tedarikçileri ile otomobil üreticilerinin şüpheye ihtimal bırakmayacak şekilde gerekli talimatları ve açıklamaları kullanım kılavuzuna koymadığından emin olduktan sonra tartışmaya açmanızı tavsiye ediyorum.

    abs kapama düğmesini ilk defa duyuyorum.esp devreden çıkarma düğmesi var ama.
    esp li araçla hızla mucura girmedim ama mucurda giderken aracı özellikle zorladım sağa sola hiç çekme yapmadı,stabil düz bir hatta gitmeye devam etti




  • ABS kapama düğmesi vardı. Lakin belki de sonraki jenerasyon ABS'lerde bazı sorunlar ortadan kaldırıldı ve bu düğme yavaş yavaş ortadan kayboldu. Ama tarihte bir zamanda öyle bir düğme olduğundan eminim :) Çünkü gördüm.
  • Tecrübeyle bildiğim şudur, mıcırdan ancak allah kurtarır. Mıcıra kapıldığınız anda araba sizden çıkıyor, tamamen allaha emanet gidiyorsunuz.

    Aman diyorum, mıcır mevsimi de başlamışken sakın ola arabanızın aksamlarına güvenip bu tür yollarda ''bir şey olmaz'' demeyin. Olur, faturası da çok acı olur, allah muhafaza...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ZMY3435

    Tecrübeyle bildiğim şudur, mıcırdan ancak allah kurtarır. Mıcıra kapıldığınız anda araba sizden çıkıyor, tamamen allaha emanet gidiyorsunuz.

    Aman diyorum, mıcır mevsimi de başlamışken sakın ola arabanızın aksamlarına güvenip bu tür yollarda ''bir şey olmaz'' demeyin. Olur, faturası da çok acı olur, allah muhafaza...

    +1903
  • 2 gun önce arkadaşlarımla mıcırlı bı yola girdik arkadaş aman kardeşım mıcır bu hiç bişeye benzemez dedı esp işe yaramaz dedı ama ben bı direksıyonu kırıyım dedım pek fazla bi fark olmadı gibime geldi
  • esp nin buzda işe yaradığını düşünürsek mıcırda işe yaramaz demek biraz garip olur düşüncesindeyim

    mutlaka işe yarayacaktır diye düşünüyorum
  • yani.
    espsiz olmasından iyidir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    esp nin buzda işe yaradığını düşünürsek mıcırda işe yaramaz demek biraz garip olur düşüncesindeyim

    mutlaka işe yarayacaktır diye düşünüyorum
  • Fren değil de direksiyon manevrasında işe yaraması gerekir bence.
  • Buzla aynı olduğuna katılmıyorum. Tekerleklerin gömüldüğü bir yüzeyle karşılaştırmayın buzu. Yağmur başka, kar başka, buz başka, mıcır başka, yumuşak kar başka...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    O arkadaş muhtemelen benim.

    Ben Audi'nin 7-8 sene önce eski kasa A6 ile yaptığı bir güvenlik tanıtımında, ABS'nin mıcırda ve taze yağmış karda kesinlikle kapatılması gerektiğini söylediğini çok net hatırlıyorum. Hatta konsoldaki ABS kapama düğmesini vurgulamışlardı ve her otomobilde olmadığını belirtmişlerdi.

    Aradan geçen bu sürede ABS sistemi daha gelişti ancak bu hususta ne değişti, ne değişmedi bilemiyorum.

    Lakin benim mantığıma göre bu konunun muallakta kalmaması gerekiyor, ESP ve ABS tedarikçileri ile otomobil üreticilerinin şüpheye ihtimal bırakmayacak şekilde gerekli talimatları ve açıklamaları kullanım kılavuzuna koymadığından emin olduktan sonra tartışmaya açmanızı tavsiye ediyorum.

    Öte yandan Tiff Neddle'ın (ünlü bir yarışçı ve program yapımcısı) buzda ve karda ESP, TCS gibi sistemlerin ne derece işe yaradıklarını gösterdiği bir video izledim ve bunlarda adı geçen sistemlerin tartışmasız şekilde mühim işler becerdiğini gördüm. Bu video da keşke mıcır da olsaydı, o zaman daha kesin bir fikir ortaya çıkabilirdi.



    Adamın o testi mıcır da yapmaması normal. Adamların yollarda mıcır diye birşey yokki haliyle böyle bir olasılıkta kalmadığından testini yapmamıştır. Yoksa mıcır kar ve buzdan neredeyse daha tehlikeli, bu yüzden testini yaparlardı.




  • arkadaşlar mıcırlı yolda kesinlikle ani hareket yapılmaz...gaza veya frene basılmaz...esp de stabilizasyonu saglamak açısından gerekli tekerleğe fren veya güç verir...dolayısıyla mıcıra daha fazla o lastiği kaptırmaya sebep olur...mıcırlı yoldan tek kurtulmanın yolu küçük manevralarla aracı stabil tutmaya çalışmak,mümkün oldugunca küçük tepkilerle frene dokunmak ve aracın kendi kendine yavaşlamasını sağlamaktır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evolution100 -- 2 Temmuz 2007; 22:36:27 >
  • Mıcırın üzerinde camın üzerinde gider gibi gitmeniz lazım. Arabada son sistem esp de olsa, 2 değil 4 değil 8 çeker de olsa ani harekette boşluğunu buldu mu araç her türlü kayar.

    Aracı düşük devirde, sakince kullandığınız müddet kolay kolay birşey olmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    arkadaşlar mıcırlı yolda kesinlikle ani hareket yapılmaz...gaza veya frene basılmaz...esp de stabilizasyonu saglamak açısından gerekli tekerleğe fren veya güç verir...dolayısıyla mıcıra daha fazla o lastiği kaptırmaya sebep olur...mıcırlı yoldan tek kurtulmanın yolu küçük manevralarla aracı stabil tutmaya çalışmak,mümkün oldugunca küçük tepkilerle frene dokunmak ve aracın kendi kendine yavaşlamasını sağlamaktır...

    İyi de arkadaşım, mantığın baştan yanlış. "arkadaşlar mıcırlı yolda kesinlikle ani hareket yapılmaz...gaza veya frene basılmaz...esp de stabilizasyonu saglamak açısından gerekli tekerleğe fren veya güç verir...dolayısıyla mıcıra daha fazla o lastiği kaptırmaya sebep olur" diyorsun. Ancak buzda da ani fren yapılmaz ya da ani gaz verilmez. Ancak buzda ESP' nin, ABS' nin gereksiz olduğunu söyleyemeyiz değil mi. Mantığının tersine; Mıcırda esp ve abs işe yarar. Ancak işe yarayacağı yer mıcırda giderken direksiyonun hiç kırılmadan fren yapıldığı durum değildir. Ancak diyelim ki viraja geldiniz; farketmeden birden mıcıra da girmiş oldunuz. Bu durumda ABS ve ESP sizin aracınızın dengesinin bozulup savrulmasını ve takla atmasını fizik kuralları izin verdiğince önleyecektir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.