Şimdi Ara

Mercedese Dava Açmak ? ( Kazadan dolayı) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
1.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oasisinet

    1997de konya karapınarda üniversite öğrencisi 30dan fazla genç 0403 otobüste yanarak öldü...elinizin altında google var araştırın ve neden dava açılmaz dedigimi anlayın...

    Ne alakası var o kazayla davanın ? Orda tanker ile otobüs çarpışıyor. Ortada aracın bir kusuru mu var ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 model arabanın freni neden boşalmış ,önce sebebini doğru tespit etmek lazım.herşeyde dava açmak ne saçma fikir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açılır tabi. Ancak kusur varsa. Bilirkişi gelir bakar, ve derki "Fren sistemin fabrika çıkışından sıkıntılı" o zaman hodri meydan davaya. Ama yok frenler normal ancak ticari araç olmasına rağmen yılda bir bakıma gitmiş, yağı suyu aksatılmış ise o zaman oturup "biz napıyoruz ya?" diye insan bi kendine sormalı.
  • Dava açılmaz diyenlerin hukuki bilgisini merak ediyorum. Günlük hayatta olan birçok ÅŸey tazminat davasına vücut verebilir. O olmaz bu olmaz diye iÅŸkembeden atmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dava açılır, tabii ki açılır.
    Kazanma şansınız, aracın bakımları sadece yetkili serviste, orjinal yedek parça ile yapıldıysa olur.

    Ama sizin dava açmanız gereken kişi sanayide bakımları yapan usta ve yan sanayi parçaları aldığınız parçacı.

    Çünkü hiçbir dolmuşçunun garantisi bitmiş minibüsü yetkili servise götürdüğünü sanmıyorum.
  • Dava açsanız bile kazadan sonra arızalı olan parçaların tesipi vs. çok zor olur eğer hasar büyükse. Her parçanın belirli bir ömrü vardır bu konuda uzman değilim ama büyük ihtimal kazanma olasılığınız düşük olur bide arkadaşların dediği gibi bakımı , kilometresi ve aracın üzerine eklenen modifiyeler de önemli bir faktör.Eğer düzgün bakım yaptırdıysanız ve fabrikanın freni için biçilmiş ömrü dolmadıysa ve parçanın ömrünü kısaltıcak şekilde ekstra parça kullanmadıysanız şansınızı deneyin derim .Geçmiş olsun .
  • Arkadaşlar araç tamamen fabrikasyon garantisi var iken yetkili serviste garanti bittikten sonra ise özel serviste orjinal parça ile düzenli bakımlar yapılmış. Araç fabrikasyon direk dolmuş için satılan modelden alınmadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • omer-asit O kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle saolun ben foto vs görmedim sadece 2 yol geçtiğimi hatırlıyorum ve bir arabanın üzerinden uçtum dedi. Allah'a şükür ki çocuk yada insan çıkmamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya açılır açılmaz diye yorum yapacağınıza gerekçeli kararı da yazın bari.

    Şurada ki sohbetin köprü ayaklarına yazılan bel fıtığı 532 111 11 11 den farkı yok.

    Dava açılır açılmaz, gidersin bir avukata belgeleri veririsin araştırır yargıtay bu konu da ne demiş bakar sana der ki şans var veya yok. Değer veya değmez der.

    Arkadaş bir avukata gitmek bu kadar mı zor? Gideceksin derdini anlatacaksın bedava çayını içip kalkacaksın.

    Hayır bu forumun anlayacağı bir mevzu değil. Kaynımda da vardı muhabettine benzer muhabbetler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • farks kullanıcısına yanıt
    Hocam ilginecek vakit yok şuam başına gelen olmuştur belki diye sordum. Bilir kişi raporu bekliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasisinet kullanıcısına yanıt
    Eksisozlukden alintidir.

    15 yılın ardından neredeyiz

    olay: 24 ekim 1997 gecesi saat 22.00 sıralarında konya karapınar cumhuriyet köyü (şimdiki ismi kesmez) yakınlarında, içinde 51 kişi bulunan mercedes-benz o403 model otobüs ile içinde 2 kişi bulunan yüksüz petrol tankeri çarpışır ve her iki aracın da yanması sonucu 49 kişi hayatını kaybeder.

    olayın meydana geliş şekli: 63 dr 995 plakalı 1985 model man marka akaryakıt tankeri, tamamen boş olarak şoför yardımcısıyla birlikte, karapınar-ereğli yönüne doğru şerit ihlali yaparak (sol şeritten) ilerlemektedir. 34 yon 34 plakalı 1997 model mercedes-benz o 403 shd yolcu otobüsü ise, kaptan şoför, ikinci şoför ve muavin dahil toplam 51 kişi ile ereğli-karapınar önüne doğru, yaklaşık 90 km/sa hızla yol almaktadır. otobüs şoförü, tankerin uzaktan ters yönde geldiğini anlar, tanker şoförünü ışıkla uyarmaya çalışır. otobüs şoförü, tankerden bir yanıt alamayınca otobüsü yavaşlatarak ışık ve sesle uyarmaya devam eder, ancak, hiçbir yanıt vermeyen tankerle tam karşı karşıya gelince solundaki boş şeride geçmek üzere direksiyonu sola kırdığı anda tanker şoförü de (muhtemelen uyanarak) sağa (kendi şeridine) direksiyon kırar. her iki araç, yol üzerinde, tankerin ön sol far kesimi ile otobüsün sağ ön kapı kesimi açılı olarak şiddetli bir şekilde çarpışarak, iki araç birbirlerini ileri geri sürüklemeksizin, yolun enine yönünde dolgu şevine doğru sürükleyerek ön burunları dolgu şevi üzerinde, arka tarafları ise yol orta çizgisi üzerinde olmak üzere, yola dik ve birbirlerine paralel olarak ve aralarında yaklaşık 50 cm mesafe kalacak şekilde devrilmeden dururlar. çarpışma anında, tankerin ön sol köşesi, otobüsün sağ ön kapısından başlayarak merdivenleri, sağ yakıt deposunun hücresini parçalar ve sağ yakıt deposunu ön sağ süspansiyona (ön dingile) sıkıştırarak akordiyon gibi ezer ve ön sağ tekerleğe kadar ilerler. yüksek basınç altında hacim küçülmesine uğrayan yakıt deposu, üstten, alttan ve yandan delinip yırtılarak basınç altındaki yakıt dışarı boşalır. çarpışma sırasında yakıt deposunun üzerindeki korunaksız ahşap döşeme de yırtılıp açıldığından bir kısım yakıt yolcu kabininin içine doğru püskürmeye başlar. bu sırada yakıt, her hangi bir şekilde ateş almış olduğundan otobüsün sağ ön kapı kesiminden başlayan yangın, arkaya doğru tüm kabin içini sarar. öyle ki yolcular kırık camlardan bile dışarı çıkıp canını kurtarma fırsatı bulamaz.

    yargı safhası: mahkemeye o403 otobüslerle ilgili deliller sunulur. mercedes benz türk aş firmasında çalıştığını belirten bir kişi mahkemeye imzasız dilekçe yollayarak mercedes benz türk aş firmasının türkiye’de satışa sunduğu otobüslere 2 cam kırma çekici koyarken diğer ülkelere gönderdiklerine daha fazla sayııda çekiç koyduğunu türkiye’de satışa sunduğu otobüslerde yakıt deposu üstündeki platformun suntadan yapılırken diğer ülkelere gönderdiklerine çelik platform koyduğunu öne sürer. bilirkişi heyeti mercedes benz türk aş firmasını hatalı bulur. karapınar asliye ceza mahkemesi o 403 model mercedes-benz otobüslerin toplatılmasına karar verir.

    karara karşı mercedes şirketi büyük bir savaş açar. türkiye'deki etkili iş çevreleri devreye sokularak fatih altaylı ve ertuğrul özkök'ün girişimleriyle başta hürriyet gazetesi olmak üzere bir kısım medyada mercedes lehine büyük bir propaganda başlatılır. başbakan'ın mesut yılmaz olması ve medyanın başbakan dahil devlet üzerindeki etkisi sebebiyle mahkeme kararı yargıtay'ca iptal edilir. iptal kararının üzerine mercedes-benz yetkilileri hakkında tutuklama kararı çıkaran mahkeme heyetinin (hakim habip kılınç ve savcı gültekin avcı) bu kararı da bir üst mahkemece iptal edilir. heyet daha sonra kazada hayatını kaybedenlerin avukatı atilla kart'ın (şimdiki chp milletvekili) direnişine rağmen hsyk devreye sokularak görevden alınır. mardin dargeçit'e sürülen hakim habip kılınç meslekten istifa eder.

    otobüs şöförünün beraat ettiği dava bugüne kadar atanan 10'dan fazla farklı hakime rağmen sonuçlanamadı.

    mercedes-benz: otobüs satmaya devam etti. o 403'ten sonra travego modelleriyle yine en çok tercih edilen marka oldu. türkiye'ye kaydadeğer bir yatırım da yapmadı.

    o 403: yanmaya devam etti. en çok yanan otobüs olarak tarihe geçti.

    tanker: ibretlik olarak olay yerinde bırakıldı.http://static.panoramio.com/…/original/56833411.jpg

    yol: olay sırasında karşı yönden gelen araçların neredeyse bitişik geçtiği iki şeritli yol bölünmüş yol olarak yeniden yapıldı.

    ölenler: adlarına bir anıt birer de ağaç dikildi yandıkları yerde.http://static.panoramio.com/…/original/73873907.jpg

    adalet: parası ve gücü olanın daha eşit olduğu bir kez daha görüldü.

    türk milleti: neyi umursadı ki bunu umursayacak...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Willian kullanıcısına yanıt
    Bilirkişi raporunu ceza davasından mı bekliyorsunuz?

    Hocam ben size bunları tavsiye olarak söyledim yanlış anlamayın ama bu işin çaresi burası değil. Kafanızı karıştırmaktan öteye gidemez bu konu.

    Vakit ayırın derim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce kanıtları toplayın, bakalım hata Mercedes'te mi. Bilirkişi kanıt bulursa dava açılır. Mesela fren hatlarını fare kemirmişse açılır, kemirgen testi var fren hatlarınde. Ama bilirkişi önemli, standartları bilmeli ki Mercedes'in açığını yakalasın.

    Forımlar iyidir, bazen bilirkişiye hatırlatmak gerekir. Çünkü kimse teknik literatürün hepsine hakim değil.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    eyvallah hocam saolun. kaynı sigortacıymış zaten biraz önce konuştuk o takip ediyormuş sonuca göre dava olayı belli olacakmış
  • Dava açılır da eğer bu durum araştırıldığında bakım yapılması gereken parçalardan olduğu bu durumda da bu bakımın servis dışında bir yerde yapıldığı tespit edilirse bi kazancınız olmaz. Eğer ki ömürlük parçalardan kaynaklı veya bakım yapılacak bir parça olsa dahi yetkili serviste yapıldıysa istediğinizi alırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rubelhizb kullanıcısına yanıt
    hocam yetkili servis dışında doğru düzgün orjinal parçalar ile yapılmışsa yinede bir şey elde edemezmiyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Willian

    hocam yetkili servis dışında doğru düzgün orjinal parçalar ile yapılmışsa yinede bir şey elde edemezmiyiz.

    Sanmam hocam. Ama eğer ki ömürlük bir parçadan dolayı bu arıza gerçekleşmişse ne olursa olsun elde edersiniz. Bir avukata ve bilirkişiye danışın gerekli cevabı alırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Dolmuşlarda kullanılacak olan Mercedes Sprinter, aslında yük taşımak için kullanılan kapalı kasa olarak alınır. Sonradan sacları kesilir, cam takılır. Projesi çizdirilir muayeneye gider. Bu şekilde araba sahibi bi 30-40 bin TL kadar kàr eder.

    Kapalı kasa Sprinter'in yük taşıma kapasitesi, bu camlı haline dönüştürüldüğünde tamamen dolar. Üzerine koyulan koltuklarla ve yalıtım malzemeleriyle yani.
    Üzerine 14 yolcu binecek şekilde dolmuşlar hazırlanır. Tam dolu (ayakta yolcu olmayan) şekildeki bir dolmuşta bile şoförle birlikte 15 kişi ortalama 1200 kg fazla tonajla hareket eder.

    Mahkeme sonucu, mercedes bu tür bir davayı şov haline çevirir. Denemenizi tavsiye etmem.

    Hürmetler.

    Adam sonuna kadar haklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Avukat arkadaşınıza büro dışında ve çalışma saatleri dışında danışırsanız eyvallah ancak kendi bürosu değilse öyle bedava çay içmek kolay değil avukatla

    Danışmanlık ücreti alıyorlar haberiniz olsun da...

    Araç isterse sanayide yapılsın yine dava açabilirsiniz. Ancak risk büyük olur. Bilirkişi kaza nedenini sanayi işlemine bağlarsa işiniz yoksa dava ücreti, karşı avukat, sizin avukat falan yüklü bir para ödersiniz. Ancak bilirkişi nedeni fabrikasyon bir nedene bağlarsa tüm ödediklerinizi ve tazminanıtınızı alırsınız.
  • Kendini söylemişsiniz garantisi bittikten sonra yetkili serviste bakımı yapıldı diye, ben şimdiye kadar özel servislerde abi bunun km doldu yada 2 yıl oldu şunun fren yağını değişelim, kaliper bakımını yapalım diyenini görmedim, hatta dot 3-dot4 farkını bile bildiklerini zannetmem, ki özel servislere siz söylemezseniz fren yağını değiştirmez, fren sadece balatadan ibaret değil, westinghause sistemininde bakılması hava kaçırıp kaçırmadığı arada kontrol edilmeli, gittiği yere kadar mantığıyla sürülen bir araç olduğunu düşündüğüm için açtığınız davayla kalırsınız, bir sürüde masraf çıkar size.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.