Şimdi Ara

MercedesC BMW3 VolvoS60 karmaşası!!! Lütfen yardım. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
1
Favori
4.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşım bu foruma bakarak sakın araba alıyım deme benden tavsiye .
    Neden mı ?

    Forumdaki arkadaşların arabalarının çoğuna baksak bende dahil ortalama dizel 1.6 motor , 0-100 ü 10-11-12 saniye olan araçlardır .
    Ama forumdakilere kalsa C180 in şanzumanı çöp motoru zaten eşşek gitmiyor gibi yorumlar var , bu durumun aynısı ekşi sözlük denilen bir grup ergenin hiçbirşeyi beğenmediği ortamda da mevcut.
    Bu olayın aynısı Bmw 3.16i modeline de yapılıyor , amaa kullananlar memnun ne varki.
    Mercedes c180 modeli bizzat babam da var 140 km dir ne motoru gitsene be dedirtti nede arıza çıkarttı , şanzımanın yavaş olduğu doğru , ama şanzımanda 140 bin km dir hiç sıkıntı çıkarmadı alaha şükür.
    yakıtı basarsan fazla basmassan normal yakıyor , babamın yaşının geçgin olması sebebiyle pek hızlı kullanmaz şehir içi 8.5-9 litre yakıyor , her gün gittiği 110km uzun yolda ise 6.4 falan yaktırmış oluyor.Dediğim gibi babam dipgaz yaptığı bile hiçolmuyor sollama dışında.

    Araç bana ait değil ama elimden geldiğince yazdım , diğer araçlar nasıldır bilmem ama kullanmış kişilerle yüzyüze veya telefon yoluyla görüşsen daha iyi olur




  • hocam bi kere mercedese lpg taktirmak hicte abes kacmaz, oyle bir yargi var efendim alacak paran varda koyacak benzinin mi yok? bi yerden bi yere 50 lira yerine 30 lirayla gitmek varken elbetteki taktirilir. motoru ne derece uyumludur bilmiyorum, taktirip basinizi agritacaksa uzak durmak daha iyi. bir diger konu yilda yaptiginiz 15 bin km, normalde yaptiginiz kmye gore dizel yada benzinli arac tavsiye edilir ancak ben buna da katilmiyorum cunku dizel de alsaniz benzinli de alsaniz cok bir deger kaybi olmadan geri satacaksiniz. 100 bine aldiginiz benzinli de 3 sene sonra 120 bin dizel de 120 bin liraya alici bulacaktir. en kotu 117 118 bin eder. bu araclar icinde tamamen zevk meselesi olarak bmw derdim ben, cunku cok seviyorum :) guzel bi f30 3.16i alinabilir o rakamlara, biraz dusuk model biraz da km li olur ama olsun. sadece zevkine arac alacak kadar zengin olmadigimizdan ben 100 bini bmwye hasta oldugum halde baglamadim orasida ayri :) cunku araci aldiktan sonra gerek bakim gerek kasko gerek yakit gibi girdileri de dusunmek lazim. tabi bir de guzel bi m paket 3 serisi yuksek model olunca 150 binden basliyo. sizin secenekler arasinda dizel volvo mantikli gorunuyor. tabi sadece mantikla da arac alinmaz, biraz gozunuze biraz ruhunuza da hitap etmeli :) bu is biraz zevk biraz mantik isi nihayetinde. kafanizi karistirmaktan da cekinerek 2015 2016 model guzel bi dizel insignia alinir o paraya. tabiki sport paket :) keza bende oyle yapmistim birkac ay once. ne karar verirseniz kazasiz belasiz kullanmaniz dilegiyle :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zincirkıran -- 22 Şubat 2018; 19:21:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Sorumu mazur gorun. Bmw mercedes volvo bu üç marka arasinda genel olarak yedek parca stok sorunu , fiyat farki daglar kadr varmidir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bat-Man kullanıcısına yanıt
    Stok sorunu olacağını sanmıyorum. Ben 2001 model volvo aracımın motorundaki en ücra, kimsenin bilmediği, özel servisin bile boş verdiği ufacık bir hortumu Amerika'dan ebay üzerinden aldım. Her ne kadar kargo yolda kaybolmuş olsa da(paramı geri aldım tabii ki) sonrasında Türkiye'deki yetkili servisin stoklarına da geldi gidip oradan aldım.
    Bir seferinde de bozuk mu değil mi emin olamadığımız maf sensörünü yine ebay üzerinden İngiltere'den 50 küsür liraya orijinal çıkma olarak aldım. Yani Avrupa üretimi araçlar için stok sorunu yaşanacağını hiç sanmıyorum. Türkiye'de yoksa yurt dışından getirirler ama bir şekilde bulunur.

    Fiyat farkı olarak bu 3 markanın da parçası euro kuru üzerinden geldiği için ve üçü de avrupa üretimi olduğu için aralarında kayda değer fark olacağını sanmıyorum. Herhalde en fazla 50-100 lira oynar. Ama Türkiye'de veya Kore'de üretilen arabalara göre tabii ki daha pahalı olacaktır. Hem markadan ötürü hem de dediğim gibi kur farkından dolayı.




  • zincirkıran Z kullanıcısına yanıt
    mercedes cgi motorlar genel anlamda LPG ile uyumlu değiller.
  • Volvo derdim ama benzinli 1.6 t4 yada 2.0t o fiyata 1.6d var oda performans çok iyi değil ama tatminkar bir Volvo sahibi olarak s60 derdim ama derseniz ki bütçemi zorlarım BMW 320d f30 onu tercih edebilirim
  • Hocam c serisi ve 3 serisini az çok bilen birisi olarak;

    1. Üç araç arasında da güvenlik olarak dağlar kadar fark olduğunu düşünmüyorum. O testlerdeki şartlar kolay kolay başınıza gelmez.

    2. Konfor olarak bmw doğal olarak biraz daha serttir mercedese göre. C serisi ise sürüş olarak daha rahattır. Bmw 3 serisi her şekilde arkadan çekişli olması nedeni ile uzun yolda daha çok yorar.

    3. Volvo S60 bence çok şekil bir araç. Diğer ikisi ile kıyaslarsanız büyük ihtimalle her alanda 1 tık geride kalır, bir tek güvenlik alanında bir tık daha iyidir. Ama bu aracı tercih edecekseniz de ikinci elde satmakta yaşayacağınız sorunları biraz düşünmelisiniz.

    Ama şunu söyleyeyim en azından c serisi ve 3 serisi arasında dağlar kadar fark yok. Yapacağınız en iyi şey, gidip canlı görmek araçları. Özellikle eski kasa c serileri bana çok tipsiz geliyor. 3 serisi daha kendisine baktırıyor.




  • urugakhina U kullanıcısına yanıt
    1 numaralı yorumunuza takıldım

    Small overlap testlerinde BMW 3 serisinin ayak kısmı 40 cm içeriye göçmüş. C serisinde 32, S60 da ise bu değer 5 cm.
    Fren pedalı 3 serisinde 24, C serisinde 21, s60'da 5 cm size doğru gelmiş.
    Ön göğüs 3 serisinde 16 cm, C serisinde 11 cm, s60'da 6 cm hareket etmiş.
    Daha fazla ölçüme iihs'nin sitesinden marka-model girerek ulaşabilirsiniz.

    Ayrıca o testteki şartlar kolay kolay başınıza gelmez diyorsunuz ama önlem almak bunun için yok mu zaten? Kaldı ki bence bu tür bir kaza senaryosu (small overlap tarzında) en az full veya moderate olanları kadar mümkün. Karşınıza bir tehlike çıkınca kaçma manevrası yaparken 10 cm kurtaramayıp tam köşeden çarpabilirsiniz. Veya tam sollama yapacağınız sırada, önünüzdeki solladığınız araç ani fren yapar siz de dikkatinizi sol şeride verdiğiniz için fark etmez ve köşeden vurursunuz. Daha fazla örnek verilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Şubat 2018; 15:44:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    1 numaralı yorumunuza takıldım

    Small overlap testlerinde BMW 3 serisinin ayak kısmı 40 cm içeriye göçmüş. C serisinde 32, S60 da ise bu değer 5 cm.
    Fren pedalı 3 serisinde 24, C serisinde 21, s60'da 5 cm size doğru gelmiş.
    Ön göğüs 3 serisinde 16 cm, C serisinde 11 cm, s60'da 6 cm hareket etmiş.
    Daha fazla ölçüme iihs'nin sitesinden marka-model girerek ulaşabilirsiniz.

    Ayrıca o testteki şartlar kolay kolay başınıza gelmez diyorsunuz ama önlem almak bunun için yok mu zaten? Kaldı ki bence bu tür bir kaza senaryosu (small overlap tarzında) en az full veya moderate olanları kadar mümkün. Karşınıza bir tehlike çıkınca kaçma manevrası yaparken 10 cm kurtaramayıp tam köşeden çarpabilirsiniz. Veya tam sollama yapacağınız sırada, önünüzdeki solladığınız araç ani fren yapar siz de dikkatinizi sol şeride verdiğiniz için fark etmez ve köşeden vurursunuz. Daha fazla örnek verilebilir.

    Biraz yanlış anlaşılmışım sanırım oradaki kastım genel anlamdaki güvenlik testleriydi. Elbette bir aracın güvenli olması çok önemli. Bu konuda volvonun çalışmalarını da takdir etmek lazım. Yanlış hatırlamıyorsam, emniyet kemerinin bu kadar yaygınlaşması ve sonrasında zorunlu hale gelmesi bile volvo sayesinde olan bir şey.

    Benim kastım genel olarak güvenlikti. Yani s60 güvenli iken, 3 serisi ve c serisinin boş teneke kutu olması mümkün değil demek istedim. Asıl anlatmak istediğim buydu.şöyle de diyebiliriz, Volvo S60'ın euro ncap testini bulamadım ama c serisi ve 3 serisi hakkında yapılan euro ncap testlerinden 5 yıldız almış durumdalar.

    Sonuç olarak şunu da demek lazım bu araçlar testlerden 5 yıldız alan araçlar. 3 yıldız almış olan araçların bile belirli bir seviyede güvenlik sağladığını düşünürseniz, 5 yıldızlı bir aracın güvenlik sağlamayacağını düşünemeyiz.




  • Farklı bir açıdan bakacak olursak c serisi ve 3 serisi o bütçenin karşılığında Mercedes ve BMW nin en alt seviye sedanı. S60 ise Volvonun orta üst sedanı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O segmentte Audi a4 en mantıklı seçenek olarak görünüyor Bmw 3 serisi güzel fakat hem eskiyen bir yüzünün olması hemde hafif sonradan para görmüş arabası gibi bir imajı var Mercedes c serisi ile ilgili pek iyi yorumlar Yok e serisine çıkabilsen kesin Mercedes derim Volvo s60 güzel araba ama acil elinden çıkarman gerekse değerinin altına gider ayrıca Audi Mercedes gibi tam bir premium havası yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jasua85 J kullanıcısına yanıt
    premiumluk bakımından volvo'nun audi'den üstün olduğunu düşünüyorum. ki avrupa'da en premium görülen markalarda başı mercedes ve bmw, ardından çoğunlukla volvo çekiyor.
    model bazında incelersek s60'ın a4'den çoğu konuda daha iyi bir araç olduğunu düşünüyorum. güvenlik konusunu kabul ettik zaten bütün dünya biliyor artık onu ama gerek malzeme kalitesi olsun gerek yalıtımı ya da donanımların zenginliği, volvo bu konularda hiç bir modelinde taviz vermeyen bir marka.

    bir de bizim ülkemizde her şey tersinden olduğu gibi maalesef araba konusunda da çarklar tersine dönüyor. güzelim bmw'leri nasıl acayip insanlar kullanıyor, makas atan mı emniyet şeridinden taciz eden mi ne ararsanız var. bunlar yüzünden artık bmw sürücülerine ön yargılı yaklaşıyor herkes




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Selamlar ben konudan alakasız bir soru soracağım size :)İş karşılığı 2005 xc70 2.5t awd aldım.Onun otomatiği de aisin mi :)
  • emchimucha E kullanıcısına yanıt
    Hocam bildiğim kadarıyla o yıllarda bütün şanzımanlar aisin idi. (Bir ara s80'de GM şanzıman kullandılar ama sonra yaptıkları hatayı fark edip geri döndüler)
    Sizinkisi de aisin çok büyük ihtimalle.

    Aracınız 5 ileri mi 6 ileri mi?

    Buna ilave olarak şasi numarasının baştan 9.karakterini verebilirseniz model numarası dahil kesin cevap verebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Şubat 2018; 22:13:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    9. karakter 9 hocam . Aldığım adamın gönderdiği görüntüde 17 karakter var,mfd by volvo gothenburg yazıyor,muhtemelen şasi numarası budur herahlde dimi :) Aracı yeni aldım detaylı inceleyemedim daha zamanım olmadığı için.Çocukken çok hoşuma giderdi iş karsılığı nasib oldu.
  • emchimucha E kullanıcısına yanıt
    9. Karakter 9 ise aracınızda 5 ileri aisin AW55-50/51SN şanzıman mevcut. Aisindeki orijinal kodu AF33'dür.

    Detaylı bilgi:http://www.wiki-zero.com/m/index.php?q=aHR0cHM6Ly9lbi5tLndpa2lwZWRpYS5vcmcvd2lraS9BaXNpbl9BRjMzX3RyYW5zbWlzc2lvbg



    Bu şanzıman eski kasa S40, S60, S80 ve bizde pek tercih edilmeyen diğer xc ve c modellerinde kullanıldı. S60 ve s80'de 2005 öncesi modellerde er ya da geç sorun çıkartabiliyorlardı ama sebebini bilmiyorum açıkçası.

    Aynı şanzıman benim 2001 model S40'ta da var 280 bin km.'de sorunsuz devam ediyoruz



    Öncelikle aracınız hayırlı olsun, awd olması şanzımanın ömrünü ne kadar etkiler bilmiyorum ama yağ bakımlarını ihmal etmeyin. 60-80 bin km arasında (sık sık yoğun trafik görüyorsanız 60 bin, uzun yolda geçiyorsa 80 bin) uygun yağ ile değişim bu şanzımanların ömrünü etkileyen en önemli etkenlerden birisi. Kullanmanız gereken yağ JWS 3309 standardında olmalı bu konuda ustanızdan teyit almayı unutmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Şubat 2018; 1:16:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    İşte benimde anlatmaya çalıştığım Sayın Nacker'in verilerle ortaya koyduğu bu gerçek ki hayat kurtaran bu küçük (aslında çok bariz büyük olan) farklardır.

    Başka bir konuda Volvo markasının imaj değeridir. Mesela ekşi sözlükte şu cümlelerle tanımlanır Volvo sahibi 'Genellikle parası olan ancak kendini ispat derdi olamayan kroluktan uzak insan aracı'.

    Dikkatimi çeken bir husustur diğer araç sayfalarında olduğu gibi Volvo'da da fan vardır. Ancak Volvo sahipleri araçlarına duygusal bağlılık duysalar bile genel olarak belli olgunluğa ulaşmış, bazı kişisel egolardan uzak ve kullanıcılar için faydalı tartışmaları bilimsel gerçekler üzerinden yürüten kişiler. Üslup ve anlatımlar belli bir seviyede ve saygı çerçevesi içindedir.
    https://forum.donanimhaber.com/volvo-s60-2011-ve-sonrasi-sorular-cevaplar-ve-dostluklar--23008600#23008600



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karakahya- -- 24 Şubat 2018; 1:43:12 >




  • Konfor bakımından Mercedes güvenlik bakımından volvo daha avantajlı
  • T3 152 beygir turbo benzinli motora sahip s60 sıfır olarak şuan 140 bine satılıyor kampanya ile. Bütçeyi arttırabiliyorsanız kesinlikle bunu öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Kazasız belasız binin daha iyileride nasip olsun,çok teşekkürler bilgileriniz için :)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.