Şimdi Ara

MERCEDES YENİ YAZILIM GELİŞTİRME MERKEZİNİ AÇTI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mercedes-Benz, hem elektrikli sürüş hem de araç yazılımında lider olmayı hedefliyor. Bu gelişmeyi hızlandırmak için şirket, Sindelfingen'deki Mercedes Teknoloji Merkezi'ndeki (MTC) Elektrikli Yazılım Merkezine 200 milyon Euro'dan fazla yatırım yaptı. Çok sayıda yazılım, donanım, sistem entegrasyonu ve test fonksiyonu tek çatı altında toplandı.


    Yönetim Kurulu Üyesi Markus Schäfer : "Electric Software Hub, araştırma ve geliştirmemizin merkez üssü ve aynı zamanda dünya çapındaki üretim tesisleriyle yakın bir ağ bağlantısına sahip. Mercedes-Benz'in geleceğinin önemli yönleri - özellikle de kendi MB.OS işletim sistemimiz - burada gerçeğe dönüşüyor. Arabalar genel olarak en karmaşık ürünler arasındadır. Donanım ve yazılım birbirinden ayrıdır ve birlikte mükemmel bir şekilde çalışmalıdır. Bunu Electric Software Hub'da sağlıyoruz. Bu bizim yazılım entegrasyon fabrikamızdır" dedi.


    Electric Software Hub, yeni araç dünyasında belirleyici avantajlar sunuyor: 19 çapraz işlevli departmandan yaklaşık 1.100 uzman, her zamankinden daha yakın bir fiziksel yakınlıkta birlikte çalışıyor. Dijital test prosedürlerinin yaygınlaşmasıyla birlikte bu, entegrasyon süreçlerinin hem hızını hem de kalitesini artırıyor. Disiplinlerin tek bir binada yoğun şekilde birbirine bağlanması, Electric Software Hub'ı olağanüstü kılıyor. Eşzamanlı mühendislik ve en iyi şekilde kusursuz entegrasyon anlamına gelir.


    Yeni bina, sekiz kata yayılmış 70.000 metrekare alana sahip


    Üst katlarda yazılım kodu oluşturma ve entegrasyon öncesi laboratuvarlar bulunur. Burada uzmanlar, çeşitli yazılım bileşenlerinin birbirleriyle doğru etkileşime girip girmediğini ve araç işlevlerinin doğru uygulanıp uygulanmadığını test etmek için önce sanal teknolojileri ve simülasyonu kullanır. Elektriği/elektroniği doğrulamak için en gelişmiş yöntemleri kullanırlar. Örneğin, bileşenler ve kontrol birimleri sanal bir araçta tamamen otomatik olarak test edilir - kullanılan teknolojiye döngü içi donanım denir. Bu amaçla, geliştirilmekte olan çeşitli model serileri için çalıştırılan Electric Software Hub'da oldukça özel test tezgahları kullanılmaktadır. Prensip olarak, yalnızca test edilecek yazılıma sahip elektronikler gerçektir, aracın geri kalanının tamamı ve ortam simüle edilir.


    Yazılım geliştirmenin çok erken aşamalarında bile, yani ilk kontrol üniteleri donanım olarak mevcut olmadan önce, araç fonksiyonlarını test etmek için özel simülasyon yöntemleri kullanılabilir. Tüm bu prosedürler, yüksek otomasyon yoluyla geliştirme sürelerini önemli ölçüde kısaltmayı ve yüksek düzeyde bir yazılım olgunluğuna ulaşmayı amaçlamaktadır.


    Hatta "dijital test sürüşü" teknolojisi sayesinde Electric Software Hub'da araçta bir testin tam simülasyonu bile mümkündür. Bu, gerçek bir test sürüşünün yapacağı şekilde, tamamen simüle edilmiş bir ortamda sanal bir aracın hareket ettirilmesini ve test edilmesini içerir - yalnızca bu "test sürüşü", Electric Software Hub'ın altıncı katındaki bir laboratuvarda gerçekleşir.


    Kısa mesafeler hızlı sonuçları teşvik ediyor


    Sürülebilir prototipler 4. katta bulunuyor. Geri çekilme alanları olarak adlandırılanlar, toplantı odaları etrafında gruplandırılmıştır. Bu, ekiplerin testler sırasında elde edilen verileri anında birlikte değerlendirmesini sağlar. Tüm bina fiber optik teknolojisi ile ağa bağlı olduğundan, bu testler sırasında üretilen muazzam miktarda veri çok kısa sürede okunabilir. Üretim aşaması ve başlatma doğrulaması da binaya tamamen entegre edilmiştir. Prototiplerin elektrik/elektronik (E/E) ilk çalıştırılması ve başarılı bir olgunluk seviyesi yönetim sistemi ile Mercedes uzmanları, tüm geliştirme sürecini sürekli bir gerçeklik kontrolüne tabi tutar. Ayrıca Electric Software Hub'da test gereksinimleri ve prosedürleri de dahil olmak üzere sonraki seri üretim sürecini doğrularlar. Burada, geliştirme ön entegrasyonları, bileşenden araca üretim E/E entegrasyon merkezi ile tek bir binada el ele çalışır.


    Üç alt kat, laboratuvarlar, atölyeler ve test tezgahları için özel olarak tasarlanmıştır. Mercedes-Benz araçlarının karşılaması gereken çeşitli küresel zorlukların yeniden üretilebileceği yer burasıdır. Araç test tezgahları, -30 ila +50 derece arasındaki sıcaklıklarda ve 250 km/saate kadar hızlarda test yapılmasına olanak tanır. Ayrıca Electric Software Hub'da 250 şarj noktası bulunuyor. Bu, herhangi bir zamanda çok sayıda farklı aracın aynı anda şarj edilebileceği anlamına gelir. Bu aynı zamanda testi hızlandırır ve geliştirme hızını artırır. Electric Software Hub'daki sistemlerin kopyaladığı şarj altyapısı için dünya çapında farklı şarj standartları vardır. Bu aynı zamanda özellikle hızlı Yüksek Güçlü Şarj için de geçerlidir. Mercedes-Benz bu sayede yazılımın, dijital uygulamaların, elektrikli sürüşün ve müşterinin elindeki şarjın her zaman ve her yerde istikrarlı ve doğru bir şekilde çalışmasını sağlayabilir.


    Mercedes-Benz Electric Software Hub'ın en önemli verileri:


    Boyutlar: 78 x 133 x 39 metre

    Toplam bina alanı: yaklaşık 70.000 m²

    Yatırım tutarı: 200 milyon avronun üzerinde

    Çalışanlar: yaklaşık 1.100, tam kapasite 1.554

    Katlar: 1 bodrum, 3 atölye katı olmak üzere 8 kullanıcı katı, 1 teknik kat

    6. katta 3 adet iç avlu

    Alanlar: Atölye 14.349 m² (bodrum dahil 333 araçlık park yeri de dahildir)

    Test tezgahları: 2089 m²

    Ofis alanı: 12.264 m²

    Laboratuvarlar: 2.292 m²

    Elektrikli tahrik ve şarj sistemleri için 5 adet büyük ölçekli test tezgahı

    E-altyapı: 250 şarj noktası dahil. Yüksek Güçlü Şarj (HPC)


    MERCEDES YENİ YAZILIM GELİŞTİRME MERKEZİNİ AÇTI
    MERCEDES YENİ YAZILIM GELİŞTİRME MERKEZİNİ AÇTI
    MERCEDES YENİ YAZILIM GELİŞTİRME MERKEZİNİ AÇTI
    MERCEDES YENİ YAZILIM GELİŞTİRME MERKEZİNİ AÇTI
    MERCEDES YENİ YAZILIM GELİŞTİRME MERKEZİNİ AÇTI
    MERCEDES YENİ YAZILIM GELİŞTİRME MERKEZİNİ AÇTI
    MERCEDES YENİ YAZILIM GELİŞTİRME MERKEZİNİ AÇTI







  • MERCEDES YENİ YAZILIM GELİŞTİRME MERKEZİNİ AÇTIThe Wheel Networkyoutube
    Mercedes-Benz aims to be a leader in both electric driving and vehicle software. To accelerate this development, the company has invested more than 200 million euros in the Electric Software Hub at the Mercedes Technology Center (MTC) in Sindelfingen. With this, numerous software, hardware, system integration and testing functions are brought together under one roof. With this step, Mercedes-Benz is intensifying its approach of cross-functional collaboration. The Electric Software Hub accelerates the transformation of Mercedes-Benz. This is where a strategic pillar of the company manifests itself: "Lead in electric drive and car software". From 2025, all new vehicle architectures will be exclusively electric. Mercedes-Benz takes a holistic approach with regard to vehicle software, ranging from basic research and development to the coding of software. Around 1,000 new jobs are currently being created for software developers in Sindelfingen alone. Up to 2,000 more jobs are currently being added in the global R&D network. The Electric Software Hub brings together the two key strategic topics for the future of Mercedes-Benz and strengthens the role of the Sindelfingen site as a central development and qualification hub. To this end, the company has invested over 200 million euros. Faster and more efficient development With increasing digitization, the control units in the vehicle are taking on ever more complex tasks - from infotainment and driving assistance systems to the electric drive. As such, the integration of all components is increasing in importance. This process is highly complex. This is all the truer as vehicle development is no longer finished at a certain point. Cars in customer hands also receive continuous software updates with new and improved functions. The Electric Software Hub offers decisive advantages in this new vehicle world. Around 1,100 experts from 19 cross-functional departments work together in closer physical proximity than ever before. Together with the expansion of digital testing procedures, this increases both the pace and the quality of the integration processes. The intensive interlinking of the disciplines in one building makes the Electric Software Hub exceptional. It stands for simultaneous engineering and seamless integration at its best. The new building has 753,474 square feet of space spread over eight levels. The inside of the Electric Software Hub reflects the entire electrics/electronics integration process of vehicle development. The employees ensure that all hardware and software components created in research and development work perfectly and interact seamlessly. From top to bottom - from code to product - software and hardware enter further and further into the vehicle until they are integrated into vehicle prototypes in the lower spaces. During this phase, there is an in-depth exchange with the vehicle plants worldwide so that new developments can be optimally transferred to series production. Shortened development time The upper floors house the software code creation and pre-integration labs. Here, the experts first use virtual technologies and simulation to test whether the various software components interact correctly with each other and whether the vehicle functions are implemented correctly - this is called integration. They use state- of-the-art methods for validating electrics/electronics. For example, components and control units are tested fully automatically in a virtual vehicle - the technology used is called hardware-in-the-loop. For this purpose, highly specialized test benches are used in the Electric Software Hub, which are operated for various model series under development. In principle, only the electronics with the software to be tested are real, the entire rest of the vehicle as well as the environment are simulated. Even in very early phases of software development, i.e. before the first control units are available as hardware, specific simulation methods can be used to test the vehicle functions. All these procedures aim to drastically shorten development times through high automation and to reach a high level of software maturity as early as possible. The most important data of the Mercedes-Benz Electric Software Hub: ▪ Dimensions: 256 x 436 x 128 feet ▪ Total building space: around 753,474 square feet (gross floor space) Investment amount: over 200 million euros ▪ Employees: around 1,100, possible jobs in total: 1,554 at full capacity Floors: 1 basement, 8 user floors, including 3 workshop floors, ▪ 1 technical floor ▪ 3 accessible inner courtyards on level 6 ▪ Spaces: Workshop 154,451 square feet (also includes 333 vehicle parking spaces, incl. basement) Test benches: 22,486 square feet ▪ Office space: 132,009 square feet Laboratories: 24,671 square feet ▪ 5 x large-scale test benches for electric drive and charging systems ▪ E-infrastructure: 250 charging points incl. High Power Charging (HPC)
    https://www.youtube.com/watch?v=8-uAe94SusU&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.