Şimdi Ara

Mercedes-Benz T80 Efsane Hikayesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Konu baktım da sanırım daha önce verilmemiş adamların 70 yıl öncesindeki projesi bile dudak uçuklatıcı.
    T80, Ferdinand Porsche tarafından dizayn edilmiş, Mercedes Benz'in "Dünya karasal hız rekoru"nu kırmak için geliştirdiği bir araçtır. Ancak II.Dünya savaşının patlak vermesi nedeniyle bu deneme maalesef hiç gerçekleşememiştir.

    Hız rekorunu kırmak isteyen Alman yarış pilotu Hans Stuck'un, kendisi de bir yarış tutkunu olan Hitler'i gaza getirmesiyle, 1937'de 3.Reich iktidarının en şaşaalı döneminde projeye start verilmiştir.

    Dr. Ferdinand PORSCHE ilk olarak 550 km/h hedeflemiştir, ancak 1938 ve 1939 yıllarında Amerika'lı George Eyston ve John Cobb dünya rekorunu 575 ve 595 km/h hıza yükseltince, Porsche hedef çıtasını 600 km/h 'e çıkarmıştır.

    1939 Sonlarında proje sona erdiğinde aracın ulaşacağı tahmin edilen hız, hedeflenenin birazcık üzerinde olmuştur 750 km/h !!!
    Bu ayrıca Alman topraklarında gerçekleşecek olan ilk "Karasal Hız Rekoru" denemesi olacaktı ve Hitler bunu tüm dünyaya Alman teknolojisinin üstünlüğünü bir kez daha ispat edeceği bir propagandaya çevirmek için Alman Televizyonu tarafından tüm dünyaya naklen yayınlanmasını istedi.

    Aracın güç kaynağı ise Messerschmitt BF 109 uçaklarında kullanılan DB 601 motorun üst modeli olan DB 603'ün bir uyarlamasıydı. Üçüncü jenerasyon 44,5 Litre hacimli V12 motor tam 3000 HP güç üretiyordu ki, bu DB 601'in neredeyse iki katıydı. Yakıt olarak özel bir karışım kullanılıyordu, ( methyl alcohol (63%), benzene (16%), ethanol (12%), acetone (4.4%), nitrobenzene (2.2%), avgas (2%), ether (0.4%) ), ayrıca yakıtın soğutulması için Methanol Su enjeksiyonu kullanılıyordu.

    Yapım aşamasındaki zorluklar iki etken sayesinde aşıldı, para ve mühendislik dehası. 1939'da T80 tamamlandığında maliyet 600.000 RM ( Reichs Mark, o zamanki Alman Markı ) 'yi bulmuştu. Araç 8,34m. uzunluğunda, ikisi dönebilen 3 akis üzerinde, 2,7 ton ağırlığında ve 3000 HP güce sahipti. Aerodinamik uzmanı Josef Mikcl'ın da projeye dahil edilmesiyle geliştirilen aerodinamiği sayesinde 750 km/h hıza ulaşması sağlanmıştı. T80 aerodinamik olarak Porsche dizaynı cockpite, alçak,kavisli kaputa, yuvarlak hatlı çamurluklara ve uzun bir arkaya sahipti. Aerodinamik harikası olan çift kanatlı arka gövde sayesinde 0,18 gibi bir rüzgar direnç katsayısına ulaşılmıştı ki, bu bir araç için gerçekten çok düşük değerdi.

    Hans Stuck rekor denemesini Dessau otobanındaki ( günümüzdeki A9 otobanı ) 25m. genişliğinde 10 km. uzunluğundaki pistte gerçekleştirmek için hazırlıklara başlamıştı. Tarih olarak Ocak 1940 Rekordwoche ( Rekor haftası ) ilan edilmişti. ancak savaşın patlak vermesi buna izin vermedi.

    Hitler gayriresmi olarak aracı Schwarzer Vogel ( Kara Kuş ) olarak adlandırmış, aracın Alman milli renklerine boyanmasını, kartal ve gamalı haç motiflerinin eklenmesini emretmiştir. Ancak deneme hiç gerçekleşmemiş ve T80 garaja geri dönmüştür.

    Savaş sırasında DB 603 motor araçtan sökülerek, araç güvenlik ve muhafaza amacıyla Karnten / Avusturya'ya nakledilmiştir.

    Birçok sanat eserinin aksine T80 savaştan yara almadan kurtulmuş ve halihazırda bulunduğu Stuttgart'taki Mercedes-Benz müzesine götürülmüştür.

    Savaştan sonra Amerika'lı John Cobb 1947'de 634 km/h hıza ulaşmıştır ki, bu 1940'taki T80'in hızından 116 km/h daha azdır. Art Arfons'un turbo jet motorlu "Green Monster"la 845 km/h hıza ulaşarak T80'i geçmesi ancak 1964 yılında başarılmıştır ve 2001 yılına kadar hiçbir tekerlekli araç bu hızı geliştirememiştir.

    T80 günümüzde Stuttgart Bad Canstatt'ta bulunan Mercedes-Benz müzesinde sergilenmektedir. Aradan geçen uzun yıllara rağmen birçok kişi Mercedes-Benz'in T80'i restore ederek yarım kalmış bir işi tamamlaması gerektiğini savunmakta ve T80'in gerçekten 750 km/h sürat yapıp yapamayacağını merak etmektedir.


    Technical data

    * Total weight: 2896 kg (6385 lb)
    * Power: 3,000 PS (2,210 kW) @ 3200 rpm
    * Engine: 44.5 liters
    * Wheels: (6) 7 X 31
    * Length: 8.24 meters (27 ft 0 in)
    * Width: 3.20 meters (10 ft 6 in)
    * Height: 1.74 meters (5 ft 9 in)
    * Drag Coefficient: 0.18
    * Speed: estimated at between 550-750 km/h (340–465 mph)


     Mercedes-Benz T80 Efsane Hikayesi

     Mercedes-Benz T80 Efsane Hikayesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 17 Mart 2009; 23:50:03 >







  • vay be
  • 750km
  • hitleri şöle bi 100 sene saha yaşatsan savaş falan olmadan almanyayı 50 sene daha ileri gotururdu herhalde
  • bide veyronun motoruna büyük diyorduk...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EmirG.

    bide veyronun motoruna büyük diyorduk...

    Veyron'un motoru bunun yanında motorcuk kalır anca
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EmirG.

    bide veyronun motoruna büyük diyorduk...

    veyron bunun yanında 1.4 tsi kalır
  • 1.4 tsi kalırsa tokatlar bu aracı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.