Şimdi Ara

Mercedes-Benz A180d, yeni dizel motorla birlikte geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
3.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Avrupa’da dizel araç satışlarının git gide düşmesi nedeniyle Toyota ve Nissan gibi bazı üreticiler dizeli yavaş yavaş sonlandırma kararı aldı. Mercedes ise yeni A Serisi’ni yeni bir dizel motorla genişleterek hala dizeli desteklediğini gözler önüne seriyor. Alman üretici, dördüncü nesline ulaştırdığı A-Serisi’ne A180d modeliyle birlikte yeni geliştirilen dizel üniteyi  dahil ediyor.
     

    OM 608 adı verilen turboşarjlı 1.5 litrelik yeni motor, Renault ve Mercedes işbirliği ile geliştirildi. Bir önceki OM 607 üniteye kıyasla 6 beygir fazladan güce, başka bir deyişle 116 beygir güç çıkışına ve 260 Nm tork değerine sahip. Ortak olarak geliştirilen motorda elektronik kontrol ünitesi (ECU), şarj dinamosu ve start/stop gibi Mercedes’e özel parçalar bulunuyor.

     

    Alman üreticinin belirttiğine göre yeni dizel üniteye sahip A180d modeli 0-100 km/s hızlanmasını 10,5 saniyede tamamlarken, maksimum 200 km/s hıza ulaşabiliyor. Şirket, yeni A-Serisi’nin dizel üyesi için 100 kilometrede 4.1 – 4.5 litre karma yakıt tüketimi öngörüyor. Karbondioksit salınımı ise ortalama 108-118 g/km olarak belirtiliyor.

     

    Daha çevreci ve daha sessiz 

    Mercedes, selefine nazaran daha güçlü olan bu motorun aynı zamanda daha çevreci ve sessiz olduğunun da altını çiziyor. Yeni A180d’nin emisyon değerlerini sınırların altında tutmak için bu seride ilk kez AdBlue sıvısı ile çalışan SCR (Seçici Katalitik İndirgeme) sistemine yer veriliyor.

     
     

    Yeni nesil A Serisi’nin dizel motora sahip üyesi A180d, Almanya’da 31 bin 395 eurodan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Bunun yanında E Serisi için OM 654, S Serisi için OM 656 adında iki farklı dizel motor bulunuyor. Bu da Alman üreticinin dizele olan inancının hala devam ettiğini gösteriyor.

     







  • "Avrupa’da dizel araç satışlarının git gide düşmesi nedeniyle Toyota ve Nissan gibi bazı üreticiler dizeli yavaş yavaş sonlandırma kararı aldı."

    Toyota yaklaşık 15 yıldır 1.4 D-D4 dizel motoru satıyorsun, bu zaman içinde bu motoru bir arpa boyu kadar teknolojisini ilerletmedin..

    HDI motor adı altında başlayan PSA Grubu Citroen ve Peugeot sonrasında e-HDI ve en son olarak BlueHDI motor teknolojisi ile motoru en verimli hale getirecek şekilde uğraşıyor, o da yetmedi 1.6 BlueHDI 120 beygir motorda en verimli 6 ileri "TAM OTOMATİK" şanzımanı entegre etmişken sen hala MultiMode şanzıman gibi berbat bir şanzımanı kullanıyorsun, hala da durmuyorlar yeni 1.5 BlueHDI 130 beygir yeni motorlarına da 8 ileri tam otomatik şanzımanı koyacaklar artık. Yani motor ve şanzıman teknolojisi bir adım daha ileri gidiyor. Adamlar çalışıyor ve yapıyor.

    Pardon da sen ne yapıyorsun Toyota?? sorması ayıp..

    Bu sadece Toyota değil dizel motor algısı yapmak isteyen bütün markalar içindir, adamlar yapamıyoruz edemiyoruz demek yerine çamur at izi kalsın misalı gidiyor, dizel motorun ömrü kolay kolay bitmez, bu tamamen bir algıdır, maksat dizele olan ilgiyi azaltmak ama müşteri salak değildir, gün gelir PSA ve Renault kapılarını çalacaksınız bize de motor verin diye..
  • Türkiyede ise giriş fiyatı 200 bin dolu fiyatı ise 250-270 bin arasını bulur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 116 hp nedir yahu yıl olmuş 2018 psa 10 yıl önce 109 hp yapıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault 1.6 dci 160 hp motorunu vermesi lazım bu mersoya :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pahalı ama araç çok güzel özellikle içi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyati dogruysa eger burda 250 bin olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 19 Nisan 2021; 18:12:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben eski a serisinin tasarımını daha çok beğeniyordum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    116 hp nedir yahu yıl olmuş 2018 psa 10 yıl önce 109 hp yapıyordu.

    Neyinize 116HP yetmiyor? Uçmayı falan mı düşünüyorsunuz? Gayet yeterli güçler bunlar daha güçlü araba bakıyorsan dizel değil benzinli yada elektrikli bakın. Bugün 3 litre dizeller dahi 250 km ye çıkınca zorlanmaya başlıyor. Önemli olan aktarma organlarının başarısı son 10 yıldır üretilen motorlar çok başarılı tek sıkıntıları aktarma organları bence.

    Benzin = Beygir
    Dizel = Tork



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 10 Mayıs 2018; 2:59:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ha, bi de litresi 1 TL'den AdBlue alacağız bu arabaya...


    Neden dizel alayım? BENZİNLİ gibi muhteşem bir seçenek varken.

  • canlee89 kullanıcısına yanıt
    Luzumu yok mercedes kendi cikardi o motoru C200d ve E200d olarak gelecek 160 hp.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Luzumu yok mercedes kendi cikardi o motoru C200d ve E200d olarak gelecek 160 hp.
    Cdi - dCi brothers

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Bir motor geliştiriyorsun öncekinden bir farkı olmalı reno-merco 1.5 110 luk ile farkı ne 6 hb mi !
    Yakıt tüketim emisyon değerleride benzer.
  • Dizele yapacakları yatırımı benzine yapsalardı ,adam gibi verimli güzel güçlü düşük hacimli ve hybrid motorlar kullanıyor olurduk..

  • Tamam giris seviyesi bir mercedes de bu motor gucu bu zamanda komik ya. 11 saniyede 100 km yapmak falan :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kendi arabam astra 1.3, şirket arabam passat 1.4 tsi. tek söyleyeceğim şey dizelden asla vazgeçmem :D

  • açıkçası c segment yada gla crosover'a 260 tork yakışmıyor en azından 300 tork olmalı bu araçlar.

    motorun daha sessiz olması güzel , eski motor resmen traktör gibi çalışıyordu.

  • Benzin ve dizeldeki litre fiyat makası kapandı gibi bişey çok bi fark kalmadı dizeli merso ve wv de kaldırmalı arabaya binceksen benzinliye binicen ama nerdeeeee , cebimizde akreple dolaşıyoruz araba ve yakıt fiyatlarını görünce

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • "Avrupa’da dizel araç satışlarının git gide düşmesi nedeniyle Toyota ve Nissan gibi bazı üreticiler dizeli yavaş yavaş sonlandırma kararı aldı."

    Toyota yaklaşık 15 yıldır 1.4 D-D4 dizel motoru satıyorsun, bu zaman içinde bu motoru bir arpa boyu kadar teknolojisini ilerletmedin..

    HDI motor adı altında başlayan PSA Grubu Citroen ve Peugeot sonrasında e-HDI ve en son olarak BlueHDI motor teknolojisi ile motoru en verimli hale getirecek şekilde uğraşıyor, o da yetmedi 1.6 BlueHDI 120 beygir motorda en verimli 6 ileri "TAM OTOMATİK" şanzımanı entegre etmişken sen hala MultiMode şanzıman gibi berbat bir şanzımanı kullanıyorsun, hala da durmuyorlar yeni 1.5 BlueHDI 130 beygir yeni motorlarına da 8 ileri tam otomatik şanzımanı koyacaklar artık. Yani motor ve şanzıman teknolojisi bir adım daha ileri gidiyor. Adamlar çalışıyor ve yapıyor.

    Pardon da sen ne yapıyorsun Toyota?? sorması ayıp..

    Bu sadece Toyota değil dizel motor algısı yapmak isteyen bütün markalar içindir, adamlar yapamıyoruz edemiyoruz demek yerine çamur at izi kalsın misalı gidiyor, dizel motorun ömrü kolay kolay bitmez, bu tamamen bir algıdır, maksat dizele olan ilgiyi azaltmak ama müşteri salak değildir, gün gelir PSA ve Renault kapılarını çalacaksınız bize de motor verin diye..





  • canlee89 kullanıcısına yanıt
    CDI artik yok Ders 1 : OM654 D16 yaz nete arastir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 10 Mayıs 2018; 11:34:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.