Şimdi Ara

mercedes 190E motor yagi sorunsali

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2
Cevap
1
Favori
8.509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabam Mercedes 190E 91 model 291binkmde

    Aslında bu yağ çeşitlerinden yakın zamana dek pek anlamazdım km si geldğinde gider deiştirirdim ancak geçtiğimiz bayramda yaşadıklarım biraz bunu sorgulamama neden oldu şöle anlatayım

    Benim özel servisim bana hep 20Wlık 5binkm de bir deişien castrol GTX koyardı bayramda tatilde ankarada yağ deişiminin geldiğini fark ettim götürdüm arabayı bulduğum bir servise ve bana 15w lık castrol koydular tabi ben öle anlamadım yağ kartında sonraki deişimin 10bin km sonra olmasından dolayı ustaya sordum nasıl yani daha önce 5bin km deişirdi dedim daha önce konulanı söledim usta öle şey olurmu bu motoroa 20Wlik yağ olmaz dedi sonra merak edip castrol ün resmi türkiye sitesinde araştırınca sitede bir yer buldum araba model var markanı giriyorsn sana yağı söylüyor benim arabama 10W-40 castrol magnatec dedi merak edip dier arabalara baktım tofaş şahin e bile 15W GTX dior ki benim servis bana 20W lık koyuyorddu 3lü bir paradox yaşıyorm bilgiye ihtiyacım var







  • hocam aracın için en uygun yağı seçerken bakacağın farklı kriterler vardır. örneğin motorun aşınmışsa yani üfleme varsa daha kalın yağ (20w-50)gibi daha faydalı olur. gömlekle piston arasından yanma odasına sızmaz veya daha az sızar. aşınmış motorda ince yağ mesela 10w-40 lık yağ gömlekle piston arasından yanma odasına sızar ve sürekli motor yağı yakarak eksiltir. ama ince yağ tabiki daha iyi yağlama sağlayacaktır. yani motorum daha sağlıklı olsun, aşınma minimum olsun, ben eksildikçe yağ eklemeye razıyım diyorsan ince yağ kullan (10w-40) gibi. hem soğuk havalarda motor ısınana kadar gerçekleşen sürtünmeyi biraz olsun azaltır. ama tabi sürekli yağ eksiltir.

    yok motorumun durumu iyi öyle fazla yağ eksiltmez, üfleme yok diyorsan 20w-50 ye hiç gerek yok. koyarsın 10w-40 lık yağı. motorun daha sağlıklı çalışır. ne kadar ince yağ koyarsan motorun ilk çalışma sıcaklığınıda o kadar düşürmüş olursun. örneğin 10w-40 lık yağla daha soğuk havalarda daha rahat marş basar, daha az aşınma sağlarsın.

    yeni nesil motorlarda 0w-50 yağ bile kullanılabilir. ama eski motorlarda bu yağ çok ince kalır. üflemeyen, düzenli çalışan normal bir benzinli motora 10w-40 yağ genellikle uygun olandır.

    15w-40 ise malum iki seçenek arasında bir alternatifdir. genelde dizel motorlarda kullanılmakla birlikte yeterli spesifikasyonları sağlıyorsa benzinli motorlarrda da kullanılabilir.



    gelelim yağın ömrü meselesine.

    bu tamamen bizim kara cahil ustaların uydurması bir konudur. hiçbir yağ üreticisi benim yağım 10 binlik veya 5 binlik hatta 15 binliktir demez. yağların bazı performans değerleri vardır. aynı performans değerlerini sağlayan tüm yağlar aynı performansı gösterir. zaten avrupada bir yağın satışa sunulması için belli performans testlerini geçmesi gerekir.

    aldığınız yağın kutusunda yazan sağladığjj performans kriterlerine bakarsanız en ucuz yağ ile en pahalı yağın aynı kriterleri sağladığını göreceksiniz.

    yukarıda da belirttiğim gibi yağın ömrünü yağ üreticisi belirlemez. sizin kara cahil ustanız da belirlemez. otomobil üreticileri belirler. her aracın kendine göre bir yağ değişim aralığı vardır. bu km ler geçirilmemelidir.

    eğer bana tavsiye soracak olursanız mümkün oldukça sık yağ değiştirmenizi öneririm. yağ motorun kanıdır canıdır. yağ hem motoru temizler hem aşınmayı önler hem de soğumaya fayda sağlar.

    belli performans kriterlerini sağlayan herhangi bir yağla aracınızın yağını sık sık değiştirin. tabi 5000 km veya 6 ay dolmadan yapılacak değişimler gereksizdir. ama 15000 km veya 1yılı da geçirmeyin.

    tabi bir diğer konu ise yağların sentetik/yarı sentetikliğidir. mümkün oldukça sentetik yağ kullanmaya çalışın. ama fiyatı biraz yüksektir. yarı sentetik yağ da yeterli performansı ve korumayı sağlar.

    ben olsam 60 ytl ye 4 lt yağ alıp 10000 km de bir değişim yapacağıma gerekli kriterleri sağlayan(bu kriterleri yağ kutusunun üstünden okuyabilirsiniz) 4lt ucuz yağı 30 ytl ye alıp 5000 km de bir değişim yaparım.

    yağ kutuları üstündeki kriterleri okuyunca castrol, mobil, shell vb markalı yağlarla daha az bilinen ve daha az tercih edilen yağların aynı prformansı gösterdiklerinin laboratuar testlerince sabit olduğunu göreceksiniz....


    bilinçli sürüşler...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bmw e46 4 silindir sorunu
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.