Şimdi Ara

Megane II ENJEKSİYON SORUNU (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
87
Cevap
6
Favori
219.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaslar 2004 model megane 2 1.6 16 vf otomatik arac sahibiyim aracim yaklasik 2 aydir ara ara enjeksiyon puskurtmesi kontrol edin yazisi cikiyordu ve arac o an gaz yemiyordu. stop edip yeniden calistirdigimda arac bir muddet gittikten sonra yine ayni sorunu veriyordu. bu durumu ozellikle rampalarda ve frene basip gaza bastigim zaman olusturuyordu. son zamanlarda bu durumu sıklaştirdi. ve ben o anda fanin surekli calistigini farkettim fan devreye girince o sorunu verdigini anladim motorculara gittim bilgisayara takip baktirdim ariza kayitlarini silip gonderdiler. ama sorun devam etti. gitmedigim yer kalmadi. arabanin parcalarindan supelenmedigi yer kalmadi yok gaz kelebegi yok oksijen sensoru yok potansimetre tam olarakta bozuk demiyolar bende guvenip yaptirmadim. en son gittigim motorcu abi daha onceden tanidik cikti sorunu anlattim dedigi tek sey abi "sen motorculara gidip bosuna kaziklanma senin arabanin sorunu elektronik" dedi. sonra elektrikciye gittim abi ben bunu acarsam geriye takarim ama araba calismassa sigorta kutusunu yenilememiz gerekir dedi. zaten o oyle diyince ona arabami emanet etmedim. daha sonra baska bi elektrikciye gittim caycumada kalayci elektrik sorunu anlattim direk bana 100 de 100 sigorta kutusundan dedi ve cikarip bakti oksitlenme yapmis temizledi fan yine calisinca fana giden kablolari kontrol ederken bobinleri besleyen kablonun yanmis oldugunu ekrandada soyledi ve onuda degistirdi. ve bana sunu soyledi eger parca bozuk olsa araba gitmez elekrikli aksamli ariza oldugu zaman araba dengesiz calisir. elektrik sorunlari enjeksiyon arizasi verir dedi simdi arabam masallah saat gibi . basima geldiginde cok arastirma yaptim kafa patlattim bu yazdiklarim insallah faydali olmustur sizlere iyi gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaslar selam bende de 2004 megane2 1.6 dynamique benzinli ve gazli arac var. son 1 haftadir ara ara enjeksiyon arizasi veriyor. Soketlerden , kablolardan olabilecegi yazilmis. Son zamanlarda bu arizayi yasayip duzeltmis olan arkadaslar var midir? Yardimci olabilirseniz cok sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • slm arkadaşlar 2012 clio3 1.5 dci aracımda aynı sıkıntıdan dolayı muzdariptim sırayla yaptığım işlemler şunlar

    1- yakıt filtresi değişimi
    2- rail sensörü değişimi
    3- basınç sensörü değişimi
    4- pedal sönsörleri kontrol edildi sağlam
    5- beyin ve ilgili sensörler kontrol edildi hepsi sağlam
    6- sensör tesisatları kontrol edildi yine bişey yok
    7- enjektörler temizlendi ve içindeki valfler orjinal ile değişti
    buraya kadar yaklaşık 1700 tl harcandı ve aynı gün tekrar aynı yerde aynı hatayı verdi çıldırdım resmen
    araç normal kullanımda hiç bişey yapmıyordu yüke binince özellikle yokuş tırmanışlarında bu uyarıyı veriyordu.
    tekrar pompacıma gittim cihazı bağladı turbo basıncına baktı fazla bastığını bu yüzden bu arızayı verdigini söyledi
    bende enjektör valflerini boşunamı değiştirdik dedim onlarda bozuktu dedi hakkattende kara duman olayım kesildi bu hadiseden sonra
    neyse beni turbocuya yolladı gittim bi turbocuya oda baktı, abim turbon orjinal ve hiç bir arızası görünmüyor ayarıda orjinal bunun elektro valfini bi değiştirelim dedi yalnız çekişim falan gayet iyi sıkıntı yok ama turbo boşaltmadığı için fazla basınç oluşuyor o sebepten enjeksiyon arızası çıkıyor dedi, valf tam görevini görmüyormuş yani boşaltma yapmıyormuş neyse işçilik dahil 150 tl daha harcdım parçacıya kadar birlikte gittik orada parçayı değiştirdi eğerki yine aynısı olursa boşuna almayalım diye taktık parçayı bi turladık dedimki usta araç asfaltı kazıyo bu araç düzeldi dedim tekrar kontrol etti tamamdır sıkıntı yok dedi
    sağolsun hakkatten 1 haftadır sıkıntı yaşamadım çok fazla sıkıştırdığım halde

    Allah a hamdolsun kurtuldum bu sıkıntıdan darısı diğerlerine inşallah




  • 2005 megane 2 sedan aracım uzunca bir süredir enjektör arızası gösteriyordu.semptomları yazayım.
    1-sabahları marş almaması.. daha sonra hiç ilk seferinde almayıp ikinci basışımda almaya başlaması.
    2-ara ara enjektör arızası verip aracın teklemesi.daha sonra gaz yemeyip yolda bıraktı. baya 90 la giderken gazı kesiyor, şehirler arası yolda kazaya sebebiyet vermesi işten bile değil. durup çalıştırmaya çalışınca marş almıyor. eğer kartı çıkarıp tekrar takarsam bi 10-15 dk daha sorunsuz yolculuk ediyordum.
    3-enjektör arızası verdiği anda aracın sesi değişiyor, kamyona dönüşüyor. ara ara da püskürtmeye benzer sesler geliyordu.

    marş almaması olayını, enzantirik sensörünü değiştirerek çözdük. Artık marş basar basmaz alıyor ama enjeksiyon sıkıntısı devam ediyordu.
    map sensörü, fren müşürü, enjektörler,yakıt pompası tesisat.... sağlam hepsi. nerde arıza derken, ecu(beyin) ya giden kabloları oynatınca bir düzeliyor bir bozuluyor aracın sesi.arıza verse oynatınca düzeliyor falan. dedik ecu dan.
    alıp tamir ettiler taktılar saat gibi şimdilik. ne marş ne de enjektör arızası sorunu kaldı. ecu yu gözardı etmeyin eğer bu sıkıntılar sizde de varsa. belki bir senedir internette sanayide gezmediğim yer yok. Belki benim durumdakilerden birine faydası olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lykoss

    2005 megane 2 sedan aracım uzunca bir süredir enjektör arızası gösteriyordu.semptomları yazayım.
    1-sabahları marş almaması.. daha sonra hiç ilk seferinde almayıp ikinci basışımda almaya başlaması.
    2-ara ara enjektör arızası verip aracın teklemesi.daha sonra gaz yemeyip yolda bıraktı. baya 90 la giderken gazı kesiyor, şehirler arası yolda kazaya sebebiyet vermesi işten bile değil. durup çalıştırmaya çalışınca marş almıyor. eğer kartı çıkarıp tekrar takarsam bi 10-15 dk daha sorunsuz yolculuk ediyordum.
    3-enjektör arızası verdiği anda aracın sesi değişiyor, kamyona dönüşüyor. ara ara da püskürtmeye benzer sesler geliyordu.

    marş almaması olayını, enzantirik sensörünü değiştirerek çözdük. Artık marş basar basmaz alıyor ama enjeksiyon sıkıntısı devam ediyordu.
    map sensörü, fren müşürü, enjektörler,yakıt pompası tesisat.... sağlam hepsi. nerde arıza derken, ecu(beyin) ya giden kabloları oynatınca bir düzeliyor bir bozuluyor aracın sesi.arıza verse oynatınca düzeliyor falan. dedik ecu dan.
    alıp tamir ettiler taktılar saat gibi şimdilik. ne marş ne de enjektör arızası sorunu kaldı. ecu yu gözardı etmeyin eğer bu sıkıntılar sizde de varsa. belki bir senedir internette sanayide gezmediğim yer yok. Belki benim durumdakilerden birine faydası olur.
    benim aracımdada hava güzel ve ılıksa sıkıntı yok fakat hava yağışlı ve soğuk olunca enjeksiyon arızası veriyor aynı sorunları yaşıyorum.




  • Devirde dalgalanma sorununu 4 şekilde yaşadım. 18 yıldır Megane 2 benzinli kullanıyorum:


    * Eksantrik açı kaydırıcı arızasında (Megane 2 için kronik bir sorun) sabah 2-3 marşta ancak çalıştı. Sorun ilerlediğinde, yolda giderken devir dalgalanıp sonrasında devir sıfırlandı, istop etti. Eksantrik açı kaydırıcı (ve eksantrik/triger kayışı) değişti, sorun çözüldü.

    * Gaz kelebeği temizlendikten sonra 3-5 gün kendi kendine ve ara sıra devir yükseltti. İstop etme sorunu ise çıkarmadı. 3-5 günün sonunda hiçbir problem kalmadı.

    * Bobin patladığında (Megane 2 için kronik bir sorun) rölantide ve seyir halinde devir dalgalanması ve titreme yaptı. Ara sıra istop da etti. Bobin değişti, sorun çözüldü.

    * MAP (manifold mutlak basınç) sensörü arızasında kendi kendine devir yükseltip düşürüyordu. Sık sık istop ediyordu. Çekici ile servise gitti araç. MAP sensörü değişti, sorun çözüldü.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.