DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Megane DTi 1.9 Alınır mı ??
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
35
Cevap
1
Favori
27.696
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2155 Mesaj
      07 Aralık 2006 19:17:05
      arkadaşlar merhabalar...

      bir tane megane 1.9 dti buldum
      fiyatı da uygun.. 13.500 ytl..
      ne dersiniz bu araç alınası bir araçmıdır ??
      testini okudum güzel gibi geldi.. bir de son kullanıcıdan görüş alayım dedim...

      ne dersiniz ?? sorun yaşatır mı??
      artık üretilmediği için parça problemi fln yaşar mıyım ??



      _____________________________

      Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

      Bmw 3.20d M Performance
    • Yarbay
      3354 Mesaj
      07 Aralık 2006 19:25:13
      sanırım kmsi oldukça yüksek bir otomobil; ve dizel olmasına rağmen 1.9 motordan dolayı vergisi yüksek - yani 1.6 benzinli modellerden daha ekonomik olzcağınız söyleyemem açıkçası.


      _____________________________




    • Yarbay
      2155 Mesaj
      07 Aralık 2006 19:41:36
      110,000 km de
      o hacimli bi dizel neredeyse 8 yılda çok diil pek


      bu arada tekrar hoşgeldin mck



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avukat_ -- 7 Aralık 2006; 19:42:01 >
      _____________________________

      Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

      Bmw 3.20d M Performance
    • Yarbay
      3354 Mesaj
      07 Aralık 2006 20:11:01
      hoşbulduk avukat hocam; araç 110bindeyse iyimiş; vergisi de pek kasmaz; bence bi dene, servise baktır, hoşuna da gidiyorsa çok düşünme al derim


      _____________________________




    • Yarbay
      2155 Mesaj
      07 Aralık 2006 20:26:12
      ne kadar yakar acaba bu araç

      autoshow da testini okudum
      100 km de 6.4 litre dio
      gerçekten eski nesil ve bu kadar büyük hacimli bir dizel bu kadar ekonomik olabilir mi ??



      _____________________________

      Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

      Bmw 3.20d M Performance
    • Yarbay
      2711 Mesaj
      08 Aralık 2006 13:55:35
      sevise bi baktır sorun yoksa kaçırma derim


      _____________________________

      CHEVROLET CRUZE LS BEYAZ ....

      DH
      Eski Üyelerin Mekanı...
      2005 Üyesi.

      ALIŞVERİŞ yaptıklarım: Noxco DH Yönetici.
    • Onbaşı
      18 Mesaj
      17 Aralık 2006 17:00:27
      ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
      Amatör denizci olduğu icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.
      dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
      1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
      2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
      periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
      3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
      zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
      bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
      Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
      Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
      5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
      görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
      6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
      run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
      vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
      edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
      6-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
      aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağ
      lıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcı
      nın başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
      7-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa
      ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde e
      dilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez.
      8-Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.
      9-Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüşü sever.
      10-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz
      bir keyif verir.
      11-Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.
      Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracım 210.000 km de ve satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli
      ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim.Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.
      Savaş KAYAN



      _____________________________




      _____________________________

    • Yarbay
      3354 Mesaj
      17 Aralık 2006 17:03:53
      hocam filtre olayında sonuna kadar katılıyorum size..


      _____________________________




    • Yarbay
      2329 Mesaj
      17 Aralık 2006 17:20:43
      Süper bir açıklama olmuş


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      278 Mesaj
      19 Aralık 2006 11:13:48
      Gerçekten doyurucu ve bilgi verici açıklama kendini belli ediyor, Sağol Savaş bey


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      19 Aralık 2006 11:51:05
      arkadasim servise tel. acıp o aracin arka camurlugunun fiyatını bi sorarmısın.

      eski kasa megane ların yedek parcalarının mercedes ten daha pahalı oldugunu bildirmek isterim.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1513 Mesaj
      19 Aralık 2006 14:17:46
      iyi de o zaman 10 günde bir filtre mi değiştirecez. iyi ki dizel almamışım...

      quote:

      Orjinalden alıntı: Savaş KAYAN
      ...Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
      ...




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      19 Aralık 2006 19:23:37
      Bence benzinli motorlarin da filtreleri 5,000 km yi gecirmeden degistirilmeli ozellikle tozlu bolgede kullaniliyorsa. Servislere kalsa 10,000 - 15,000 km de bir hava filtresi degistiriyorlar. Turkiye yollarinda bu kadar uzun sure filtrenin kullanilmasi dogru degil.

      1 seneden fazladir metro insaati var bizim orada, gicir gicir yikanmis bir araba 1 gun sonra tamamen tozla kaplaniyor. Durum boyle olunca da filtreyi ortalama 2,000 km de bir degistirmek gerekiyor.

      Cogu aracin hava filtresini cikarmak 2 dakikayi almaz bu nedenle her 2,000-3,000 km de bir cikarilarak kontrol edilmesi, gerekirse degistirilmesi yerinde olur bence eger uzun motor omurleri isteniyorsa. Ayni yagini, sogutma suyunu kontrol eder gibi.



      _____________________________

      RENAULT 12 TS
      MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210
    • Binbaşı
      1589 Mesaj
      20 Aralık 2006 00:52:11
      hocam harika bir acıklama olmuş ama bence 6,2 lt den fazla yakarsın arkadasımın babası sendika baskanı sirket ona 1,9 megane verdi.Arac 100 hp ve gayet güsel kacıodu km ye güvenme derim bir göster orj. mi degilmi fiyat cok uygun eger arac temizse süper almalsın derim o meganelerde rahattır geniştir


      _____________________________

      Honda Civic HB 1.8 Sport & Fiat Stilo 1.6 Dynamic
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      20 Aralık 2006 01:25:52
      bugüne kadar megane kullanıpta memnun olmayan görmedim kaçırma


    • Yarbay
      3594 Mesaj
      20 Aralık 2006 11:25:27

      quote:

      Orjinalden alıntı: m.C.k.

      hocam filtre olayında sonuna kadar katılıyorum size..



      yaw sende benim gibi inşaatcıymışsın



      _____________________________

    • Yarbay
      7123 Mesaj
      20 Aralık 2006 11:32:54

      quote:

      Orjinalden alıntı: Cekcak

      Gerçekten doyurucu ve bilgi verici açıklama kendini belli ediyor, Sağol Savaş bey

      +1

      geçen 10bin 30 bin bakımında servis hava filtresini değiştirmemekte ısrar etti bende zorla değiştirtmiştim
      çünkü araba çok değişiyor tüketim azalıyor
      çok kısa sürede kendini amorti ediyor



    • Yarbay
      3426 Mesaj
      31 Aralık 2006 20:35:53
      faydalı bilgiler. sağolun.


      quote:

      Orjinalden alıntı: Savaş KAYAN

      ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
      Amatör denizci olduğu icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.
      dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
      1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
      2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
      periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
      3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
      zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
      bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
      Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
      Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
      5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
      görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
      6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
      run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
      vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
      edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
      6-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
      aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağ
      lıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcı
      nın başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
      7-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa
      ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde e
      dilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez.
      8-Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.
      9-Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüşü sever.
      10-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz
      bir keyif verir.
      11-Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.
      Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracım 210.000 km de ve satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli
      ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim.Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.
      Savaş KAYAN



      _____________________________






      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 31 Aralık 2006; 20:43:32 >
      _____________________________

    • Er
      6 Mesaj
      30 Kasım 2008 16:22:25
      selam arkadaşlar megane 1.5dci hbII camtavan bi araç almayı düşünüorm 22000 civarı araçta ne ararsanız war 2004 model araçta çok güzel ozellıkler var içinde ama arzası yol tutuşu sessizliği gibi konularında hiçbi fikrim yok gerçekten yardımınıza i,htiyacım var nediyosunuz bu araçlar için? şimdiden çok saolun


      _____________________________

    • Teğmen
      247 Mesaj
      30 Kasım 2008 21:11:44
      Bu kasaların artık sanayide peynir ekmek gibi yedek parçaları bulunuyor o yüzden söylediğiniz kadar pahalı olacağını zannetmiyorum,yetkili servis olayı farklı mesela antifrizine baktırmak anti frizinden pahalıya maloluyor o yüzden oranın fiatlarına bir diyeceğim yok. Ayrıca Savaş KAYAN isimli arkadaşa verdiği bilgilerden ötürü teşekkürler çok makbule geçti.
      quote:

      Orjinalden alıntı: rooney1976

      arkadasim servise tel. acıp o aracin arka camurlugunun fiyatını bi sorarmısın.

      eski kasa megane ların yedek parcalarının mercedes ten daha pahalı oldugunu bildirmek isterim.




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazım19 -- 30 Kasım 2008; 21:15:58 >
      _____________________________

Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.