Şimdi Ara

MEB 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
19.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni atanan bir fen ve teknoloji öğretmeni olarak, kitapları incelerken beni en çok şaşırtan olay; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından basılan 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitabında evrim konusunun yer almasıydı.
    Fakat konuyu daha dikkatli inceleyince şaşkınlığım yerini hayal kırıklığına bıraktı. Konunun içinde geçen cümleyi aynen yazıyorum;


    Lamarck, "Bir organ fazla kullanılıyorsa gelişmesini sürdürerek, daha etkin bir yapı kazanır." görüsünü ortaya atmıştır. Kullanılan vücut bölümlerinin geliştiğini, kullanılmayanların ise köreldiğini savunmuştu. Eğer canlılar Lamarck'in görüşlerinde belirtildiği gibi bir evrim geçiriyor olsaydı, kaslarını geliştiren sporcuların çocuklarının da kaslarının gelişmiş olması gerekmez miydi?



    Halbu ki yeni programlara göre öğrencinin bilgiye kendisinin ulaşması gerekirken, gelen müfettişlerin bizi devamlı bu yönde uyarırken böyle bir cümlenin kitapta bulunması gerçekten çok saçma geldi.
    Siz neler düşünüyorsunuz?



    _____________________________




  • Şahsen 8.sınıf öğrencisiym hocayla bu konu ciddi bi şekilde tartısıldı fakat bi sonuca waramadık bizde
    _____________________________
    Türkçe'de cümleler büyük harfle başlar, nokta ile biter.Bi, diil, ii, gelio, gelcem, ole Türkçe değildir; Bir, değil, iyi, geliyor, geleceğim, öyle denir. Türkçede q, w, x harfleri yoktur dolayısıyla we denmez ve denir. Soru ekleri kelimeden ayrı yazılır: Oldumu denmez oldu mu? denir. Dahi anlamındaki de ayrı yazılır. Bende denmez ben de denir. Yani "de" ekini cümleden attığınızda anlam bozulmuyorsa o zaman ayrı yazmanız gerekir. Ayrıca mesajlarınızdaki vurgular da ifadelerinizle hayat bulur, parmağınızın bir tuşa basılı kalmasıyla değil. Seviyoooommmmm yaaaaaaaaaaa denilmez, gerçekten çok seviyorum denir. Klavyeniz İnglizce ayarlı değilse i, o, s, g, u, c harfleri ı, ö, ş, ğ, ü, ç yerine kullanılmaz. pasha tarzındaki yazımlar Türkçe'yi yozlaştırmaktan başka bir şeye yaramaz.
  • Gayet mantıklı yazılmış, sizin dediğinize göre öğrenci formulleride kendi bulacak amerikayıda kendi keişfedecek...
    _____________________________
    Ya Olduğun Gibi Görün Ya Da Göründüğün Gibi Ol
  • "Eğer canlılar Lamarck'in görüşlerinde belirtildiği gibi bir evrim geçiriyor olsaydı, kaslarını geliştiren sporcuların çocuklarının da kaslarının gelişmiş olması gerekmez miydi?"

    Burada yanlış bir bilgi üzerinden yanlış bir örneklendirme var. Dolayisiyle öğrencilere yanlış bir yönlerdirme yapılmakta. Kas bir organ değildir ! Yani bir organın gelişerek işlev kazanmasını ve bunun nesilden nesile aktarılmasını kas ile kıyaslama yaparak yalanlayamazsınız. Eğitim sistemi teokratik düşüncenin esiri olduğu sürece bir adım yol almamız mümkün değil.

    Ayrıca biraz mantık ! Kaslarını geliştiren sporcuların kas yapılarında bir değişim oluyor mu? Hayır. Kas yine aynı kas. Kol, bacak, omuz vs organların çalışması için gerekli kas mekanizması hala aynı kas mekanizması. Değişen hiç bir şey yok. Yani sonraki nesillere aktarılacak yeni hiç bir şey yok.

    Bir ekleme daha:
    Ayrıca yine yapılan örneklemede evrim hakkında bilgisi olmayan öğrencilerin evrimi bir anda meydana gelen bir durummuş gibi algılamalarına sepep olacak yaklaşım var.

    Bunların hepsi kasıtlı.
    Ortada net olan bir şey var ki ortaokul lise kitalarında evrime yer verilmesinin amacı hiç şüphesiz, yalan yanlış yorumlarla öğrencilerin beynine evrimin hikaye olduğu düşüncesini aşılamaktır. Yani beyin yıkama operasyonu. Yazık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Criminal Origin -- 13 Kasım 2008; 12:58:33 >
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Criminal Origin

    "Eğer canlılar Lamarck'in görüşlerinde belirtildiği gibi bir evrim geçiriyor olsaydı, kaslarını geliştiren sporcuların çocuklarının da kaslarının gelişmiş olması gerekmez miydi?"

    Burada yanlış bir bilgi üzerinden yanlış bir örneklendirme var. Dolayisiyle öğrencilere yanlış bir yönlerdirme yapılmakta. Kas bir organ değildir ! Yani bir organın gelişerek işlev kazanmasını ve bunun nesilden nesile aktarılmasını kas ile kıyaslama yaparak yalanlayamazsınız. Eğitim sistemi teokratik düşüncenin esiri olduğu sürece bir adım yol almamız mümkün değil.

    Ayrıca biraz mantık ! Kaslarını geliştiren sporcuların kas yapılarında bir değişim oluyor mu? Hayır. Kas yine aynı kas. Kol, bacak, omuz vs organların çalışması için gerekli kas mekanizması hala aynı kas mekanizması. Değişen hiç bir şey yok. Yani sonraki nesillere aktarılacak yeni hiç bir şey yok.

    Bir ekleme daha:
    Ayrıca yine yapılan örneklemede evrim hakkında bilgisi olmayan öğrencilerin evrimi bir anda meydana gelen bir durummuş gibi algılamalarına sepep olacak yaklaşım var.

    Bunların hepsi kasıtlı.
    Ortada net olan bir şey var ki ortaokul lise kitalarında evrime yer verilmesinin amacı hiç şüphesiz, yalan yanlış yorumlarla öğrencilerin beynine evrimin hikaye olduğu düşüncesini aşılamaktır. Yani beyin yıkama operasyonu. Yazık.



    Başka yönlendirmeli ifadeler varmı yoksa sadece bu cümlemi bilinçaltına oynuyor merak ettim
    _____________________________
    Iletisim kurmayi guclestiren herkesi blokluyorm




  • @Yeni Türkü

    Başka ifadeler var mı bilmiyorum. Ancak fen kitaplarında, örneğin evrimin hem bilimsel hem de teokratik düşünce yönünden yer verilmesinin başka açıklaması var mıdır? Amaç öğrencileri bir seçim yapmak zorunda bırakmak.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Criminal Origin

    "Eğer canlılar Lamarck'in görüşlerinde belirtildiği gibi bir evrim geçiriyor olsaydı, kaslarını geliştiren sporcuların çocuklarının da kaslarının gelişmiş olması gerekmez miydi?"

    Burada yanlış bir bilgi üzerinden yanlış bir örneklendirme var. Dolayisiyle öğrencilere yanlış bir yönlerdirme yapılmakta. Kas bir organ değildir ! Yani bir organın gelişerek işlev kazanmasını ve bunun nesilden nesile aktarılmasını kas ile kıyaslama yaparak yalanlayamazsınız. Eğitim sistemi teokratik düşüncenin esiri olduğu sürece bir adım yol almamız mümkün değil.

    Ayrıca biraz mantık ! Kaslarını geliştiren sporcuların kas yapılarında bir değişim oluyor mu? Hayır. Kas yine aynı kas. Kol, bacak, omuz vs organların çalışması için gerekli kas mekanizması hala aynı kas mekanizması. Değişen hiç bir şey yok. Yani sonraki nesillere aktarılacak yeni hiç bir şey yok.

    Bir ekleme daha:
    Ayrıca yine yapılan örneklemede evrim hakkında bilgisi olmayan öğrencilerin evrimi bir anda meydana gelen bir durummuş gibi algılamalarına sepep olacak yaklaşım var.

    Bunların hepsi kasıtlı.
    Ortada net olan bir şey var ki ortaokul lise kitalarında evrime yer verilmesinin amacı hiç şüphesiz, yalan yanlış yorumlarla öğrencilerin beynine evrimin hikaye olduğu düşüncesini aşılamaktır. Yani beyin yıkama operasyonu. Yazık.

    _____________________________
    Gam mı ceylan gözlüler bizlere yar olmasa?
    Yeter ki kılıçlarla süngüler yar olmalı,
    Rahat yatakta ölmek sanki değil mi tasa?
    Savaş ve er meydanı bize mezar olmalı.
    H. Nihal ATSIZ




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yazık, gerçekten çok yazık... İşin kötüsü de insanların bundan haberi yok. O kadar enflasyona rağmen ülkede sosyal patlama olmuyor, zamlara karşı ne bir protesto var, ne de en küçük bir tepki. Koyun muyuz neyiz?
    _____________________________
    Elektronik Mühendisi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.