Şimdi Ara

McLaren F1 - Hâlâ en hızlı atmosferik motorlu yol aracı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
7
Favori
10.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ya Amerikan arabasını sevmek biraz tarz meselesi.

    Birde evet, yani T.C gibi motor hacmine dayalı vergi sistemi olan yerlerde ( Ötv ve Mtv feci koyuyor ) Amerikan arabaları kesinlikle cazip değil.

    Ama bunun dışında motor hacminin pek önemi yok eğer ağırlık çok artmıyorsa.

    Tabi burada bir şey daha var, ufak hacimden yüksek güç alınırsa eğer motorun devir karakteristiği değişiyor. 8000-9000 Rpm çevirmenin ve o gaz tepkisini almanın keyfi bir başkadır tabi Amerikan motorları bunu sağlayamaz belki.

    Ancak bunun dışında ben negatif bir tarafını göremiyorum. Tabi bu etmende çok önemli ama, Ohv motorlar biraz daha ucuza mal oluyor.

    Şimdi bu gün Ls3 olsun Ls7 olsun , Chyrsler'in Hemi'si olsun oldukça dayanıklı ve modifiyeye yatkın motorlar. Abd'de zibil gibi parçası var ve uzun yolda az yakıyorlar.

    HA belki Avrupalı V8 / V12 'ler kadar sofistike değiller, ama bunu kaç kişi kafa takıyor orası tartışılır.

    Bu gün adamlar $45.000'e orada Ls3 motorlu Camaro satıyor. 400 Ps'nin üzerinde gücü var bunu hangi Avrupalı üretici yapabilmiş?

    Üzerine 30-40.000 daha koyarsanız modifiyede ediyorlar Hennessey'in güç paketleri var mesela , orada motorun yanında şanzıman, frenler vs. 'de elden geçiyor.

    Ha tabi orjinali 600-700 Ps olan bir Mercedes Bmw gibi kesinlikle stabil değildir belki otoyolda, evet 350'ye çıkmak riskli olabilir ama neticede belirli bir hıza kadar güvenli ve size o 600-700 Ps'nin hazzını aldırıyor araba. Önemli olanda bu bence.

    Japonlarda bu misyonda iyiler gerçi, işte dediğim gibi biraz tarz meselesi...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GitarxtanbuL

    eee 1001 hp bugatti dünyanın en hızlı aracı muhabbeti yalanmış demekki

    teşekkürler

    onu nerden çıkardınız. yalan olan bir şey yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrostatic -- 24 Eylül 2012; 10:52:16 >
    _____________________________
  • süper bi makina
    _____________________________

    II. Mehmed
    Fatih Sultan Mehmed Hân

    "Ya İstanbul beni alır, ya ben İstanbul’u."
    v
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    Mclaren hakkında hiç bilgim yoktu, paylaşım için teşekkürler. Dehşetmiş. O motora rağmen ağırlığı müthiş. Nürburgring tur zamanlarına baktım ama yoktu. Bu araba kaç sn'de tamamlar sizce? Lexus lfa'yı geçebilir mi?
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

    Rica ederim. Sanırım bahsettiğiniz Lexus LFA, üst sıralarda yer alan Lexus LFA Nürburgring Package. O araba, Nürburgring için özel hazırlanmış bir araba ve standart bir McLaren F1'ın benzer sürede turlayacağını sanmamakla beraber, LM ve GTR versiyonlarının hiç de fena tur süreleri üretmeyeceğini düşünüyorum. Bu arada, standart F1 için de High Downforce Kit'i sunulmakta opsiyonel olarak.


    -----------------------------------------------------------------------------------------



    Ferrari F40'ta klima gibi donanımların kullanılmamasını arabayı ezmek için kullandığım söylenilmiş. Orada vurgulamak istediğim şey, F1'ın karbon fiber şasisi sayesinde o tip donanımları çıkarmaksızın benzer ağırlığı yakalayabilmesi. Kaldı ki, F40 da konfor odaklı bir araba değil nihayetinde ve o donanımları sunup sunmaması önemli bir eksiklik ya da sunması çok büyük özellik olarak sayılmaz. Ferrari F40, F50, Enzo; McLaren F1, LM gibi otomobiller için en önemli şey performanstır, sürüş zevkidir.

    McLaren F1'da, ABS kullanılmamıştır. Tıpkı TCS olmadığı gibi. Ya da sürücüye en net tepkileri vermesi için Turbo'nun kullanılmadığı gibi. Ortadan direksiyonlu bir araba olması da bunlarla aynı nedenledir. Bu neden ne diyecekseniz, arabanın adına göz atmanız ve de bir Formula 1 aracında da bunların olmadığını hatırlamanız yeterli olacaktır.

    Ferrari F40'ta da ABS yoktu bu arada.
    _____________________________
    PS1, PS2, PS3, PS4 Pro | Samsung 49MU8000
    Logitech Bluetooth Audio Receiver / Z906 / G332 / S220 / G27 / Rumplepad 2 / G15 v2 / G500 / K400 Plus TV / C310
    Honor 8X Mavi | Samsung Galaxy Watch Active 44 mm. 2 Paslanmaz Çelik Gümüş | JBL Tune 500BT Mavi | JBL GO2 Mavi
    Canon EOS 550D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II
    Steam: HUNT3R1907 &amp; HUNT3R_1907 / Battle.net: Hunt3r1907#2436
    PSN: HUNTER_1907 (UK-PS3) &amp; HUNT3R__1907 (TR-PS4 Pro) / Game Center: HUNTER_1907




  • Baktım McLaren MP4-12C BiTurbo 600PS Motor var, yanlışmı anladım hep atmosferlik motordan söz ediliyor

    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/supersportler-mclaren-mp4-12c-mit-600-ps-1406805.html
    _____________________________
  • Turbosu var diye veyronuda bu araçtan aşağı görmemek lazım, veyron ayrı bir dünya, mühendisliğin son noktası, ringin son düzlüğünde (hız yaklaşık 280 300) mclaren ağırlaşmaya başlarken veyron yanından uzuyor, GT5 te deniyorum tabiki başka bilemem. Mclaren F1 ayrıca yüksek hız frenlemelerinde egzozun üstündeki parçasını kaldırarak frenlemeye yardımcı oluyor, Yanlış hatırlamıyorsam mp4c dede var bu olay. Ayrıca veyron 320 den sonra arka wingini tekrar aşağıya alıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 24 Eylül 2012; 23:08:34 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Baktım McLaren MP4-12C BiTurbo 600PS Motor var, yanlışmı anladım hep atmosferlik motordan söz ediliyor

    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/supersportler-mclaren-mp4-12c-mit-600-ps-1406805.html



    Söz edilen araç bu değilki.
    _____________________________
    Eğer bunu okuyorsan, bu uyarı senin için. Bu anlamsız forum imzasından okuduğun her kelime hayatından harcanan diğer bir saniye demek. Yapacak başka işlerin yok mu? Hayatın gerçekten bu kadar boş mu da bu anları daha iyi geçirebileceğin bir yol düşünemiyorsun? Yoksa saygı duyduğun ve inandığın bu otoriteyi ortaya koyanlardan çok mu etkilendin? Okuman gereken her şeyi okur musun? Düşünmen gereken her şeyi düşünür müsün? Sana alman gerektiği söylenen her şeyi satın alır mısın? Evinden çık, karşı cinsten biriyle tanış, gereksiz alışverişleri ve mastürbasyonu bırak. İşinden ayrıl, bir kavga başlat, yaşadığını kanıtla. Eğer insanlığını ispat edemezsen, bir istatistik olarak kalacaksın. Artık uyarıldın...
  • hayallerimdeki arabayı tekrardan buralarda görmek çok güzel bir duygu, teşekkür ederim :) bu kadar az üretilmiş olması kötü ama olsun :)
    _____________________________
  • konuyu açan arkadaş HARİKA anlatmış, bildiğim, bilmediğim McLaren F1 için duygularıma tercüman olmuş
    efsanedir... NFS II ile kendisi ile tanıştım....

    o zamanlar tabii ki internet yok, en azından benim için.... dergiler alırdım, özellikle AutoSHOW

    Koesseing (ya da öyle yazılan) araç F1 in rekoru sanırm kırdı, sonra devir limitörü kaldırılınca F1 geri aldı rekorunu.....

    Bugünkü teknoloji her türlü yeter bu aracı her konuda geçmeyi ama işte bunu amaç edinmeleri lazım...

    yoksa, koy şahine 12'000 BG jet motoru, lastikleri ve gerekli aksamı değiştir, 400+ yaparsın

    önemli olan, denk güç ile, daha konforlu (evet yanlış okumadınız) olarak bu aracın değerlerini yakalayabilmek....

    F1 safkan yarış otomobili, günlük kullanıma uygunluğu İğrenç bence

    Mühendislik harikası... öyle ki yanında hediye anahtar seti veriyorlardı
    _____________________________
    İstedik, vermediler, "sen makinacısın" dediler :)




  • youtubede bu uzun zamandır bahsettiğiniz mclaren f1 ile bugatti veyron kapışması var ballandırarak anlattığınız mclaren bugattinin ardında nal topluyor bu gün bilinen rekor 427 km ile bugattiye ait mclaren kalkışta biraz uzar giibi oluyor ama kısa süre sonra bugatti yanından adeta uçarak geçiyor:)

    http://www.youtube.com/watch?v=JdVZU96gkDM
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ersin59

    youtubede bu uzun zamandır bahsettiğiniz mclaren f1 ile bugatti veyron kapışması var ballandırarak anlattığınız mclaren bugattinin ardında nal topluyor bu gün bilinen rekor 427 km ile bugattiye ait mclaren kalkışta biraz uzar giibi oluyor ama kısa süre sonra bugatti yanından adeta uçarak geçiyor:)

    http://www.youtube.com/watch?v=JdVZU96gkDM

    aradaki 10 seneden fazla (hatta 15 yıla yakın) zamanda değişen teknolinin nimetlerinden faydalanan ve 400+ yapsın diye tasarlanmış bir araç var.... bugattinin fark atması doğal...

    bugatti ile mclaren F1 in kapıştığı video daki bugatti, 1001 Bg lik olanı.... 427 yapanı ise 1250 Bg.... bugattinin bir kaç versiyonu var:

    1-) ilk prototip, 0-100 = 2.2 sn, yoldan çıkıyor, proje rafa kaldırılıyor
    2-) ikinci prototip, değişen Yönetim Kurulundaki etkili olan amcamız, projeyi yeniden canlandırıyor ve hızlanma bakımında daha yavaş (0-100 => 2,6 sn) ama daha stabil bir araç yapıyorlar ve VW' ın almanyadaki pistinde 407 km/sa hıza çıkabiliyor...
    3-) Üstü açık versiyonu çıktı, ama son süratı 360 ile sınırlı olacak deniliyordu
    4-) 1250 Bg lik Grand Sportu çıkarttırlar....
    _____________________________
    İstedik, vermediler, "sen makinacısın" dediler :)




  • L.J kullanıcısına yanıt
    konu eski ama olsun amerikan arabalarının ürettiği yüksek gücün teknolojiyle felan alakası yok abartı derecede benzin sarfiyatından kaynaklanıyo sadece fakat bide şöyle bi durum var dediğin gibi yüksek devirli olmadıklarından ve büyük motorlar olduklarından kolay kolay yıpranmıyolar ne kadar zorlarsan zorla yıllarca çalışıyo
    _____________________________
  • Çok güzel bir konu olmuş
    _____________________________
    2017 VW Passat Highline**2018 VW Golf R-Line
  • ///M Power... S70/3 6.1
    _____________________________

    Bayerische Motoren Werke
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    Çok güzel bir konu olmuş

    Teşekkürler.
    _____________________________
    PS1, PS2, PS3, PS4 Pro | Samsung 49MU8000
    Logitech Bluetooth Audio Receiver / Z906 / G332 / S220 / G27 / Rumplepad 2 / G15 v2 / G500 / K400 Plus TV / C310
    Honor 8X Mavi | Samsung Galaxy Watch Active 44 mm. 2 Paslanmaz Çelik Gümüş | JBL Tune 500BT Mavi | JBL GO2 Mavi
    Canon EOS 550D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II
    Steam: HUNT3R1907 &amp; HUNT3R_1907 / Battle.net: Hunt3r1907#2436
    PSN: HUNTER_1907 (UK-PS3) &amp; HUNT3R__1907 (TR-PS4 Pro) / Game Center: HUNTER_1907
  • Efsane...
    _____________________________
  • çünkü onun motoru bir bavyeralı

    maşallah
    _____________________________
    Opel Vectra 1.9 CDDesign sütçü Edition
    150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
  • One:1 alınıyor bunun parasıyla, antika diye ada fiyati biçiyorlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    Corsair Severler Derneği Corsair Fan Club


    AMD Ryzen 7 1700 // MSI GTX 1060 6GB GAMING X // Corsair Carbide 400R // FSP Aurum-PT 1200W // Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz // Corsair H100i v2 // ASUS PRIME B350-PLUS // OCZ RD 400 NVMe

    OnePlus 3T 128GB
  • Zaman geçtikçe bu makinelerin kıymeti ne idüğü çok iyi anlaşılıyor bir LaFerrari, P1 'e bak bir de bunlara bak arada devasa bir neşe, cezb, devrin teknik ilericilik anlayışı farkı var.
    McLaren'in kendisi FXX/FXX-K ve Zonda R dan yola çıkıp GTR isimli birşey yani McLaren P1 GTR hazırladılar F1 GTR ile de aynı paket renklerle pistte çekim yaptılar amma arada ne acayip farklar var be kardeşim. F1 GTR gerçek bir rekortmen yarış makinesi yapmacık bir non streetlegal forged pack değildi :) işte fark burada F40 ve F1'in zenginleri kandırmacalı idare eder packleri peşinde koşmazlardı F40 GTE ve F1 GTR adında gerçek mi gerçek yarış makinesi yaparlardı...
    Hele ki bir F1 GTR 'i elinde bulundurma, bugün dahi sürme şansı elde eden insan ona kelimeler yetmiyor...
    _____________________________
    Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
    "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    Mclaren hakkında hiç bilgim yoktu, paylaşım için teşekkürler. Dehşetmiş. O motora rağmen ağırlığı müthiş. Nürburgring tur zamanlarına baktım ama yoktu. Bu araba kaç sn'de tamamlar sizce? Lexus lfa'yı geçebilir mi?
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

    Hiç zorlanmaz onu geçmekte

    Kıyasa girecek araçlar değil lexus lfa dan daha üst kategoride mc laren f1

    Hem daha hafif....hemde daha yüksek beygir ve tork a sahip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    gözleri yoktur ama her şeyi görür... kulakları yoktur ama her şeyi duyar... bir şey yaratmak istediğinde ona sadece "OL" der... ama bu söz dilin söylediği yada kulakların duyduğu gibi bir söz değildir... BİL BAKALIM O KİMDİR




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.