Şimdi Ara

Mazda: “Zorunlu olduğumuz için elektrikli otomobil üreteceğiz”

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
2.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda: “Zorunlu olduğumuz için elektrikli otomobil üreteceğiz” 

    Japon otomobil üreticisi Mazda’nın yöneticilerinden birisi olan Phillipe Geffroy, Mazda’nın zorunlu olduğu için elektrikli otomobil üreteceğini ve müşterilerinin elektrikli otomobil üretilmesi yönünde bir talepte bulunmadıklarını söyledi. CTV News’a röportaj veren Geffroy, Avrupa ve Amerika’da yaşayan yüksek gelirli müşterilerinin çok az bir bölümünün elektrikli otomobilleri tercih ettiğini dile getirdi.
     

    Geffroy’un bu sözleri çevreci kuruluşlar ve elektrikli otomobil üreticileri tarafından kınandı. Mazda, elektrikli otomobil üretimi konusunda sektördeki birçok firmadan geride ve bunun bir sorun olduğunu düşünmüyor.

    Elektrikli otomobil üretmeyi neden kabul etti? 

    Mazda, Kaliforniya tarafından hazırlanan ve Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island ve Vermont’u kapsayan yasa nedeniyle elektrikli otomobil üretmeye çalışıyor. “Zero Emission Vehicle” isimli yasa, bu bölgelerde faaliyetlerine devam eden otomobil üreticilerinin elektrikli otomobil teknolojisine yatırım yapmasını, elektrikli otomobiller satmasını ve bu otomobilleri pazarlamasını zorunlu kılıyor. Satılması gereken otomobil miktarı, üreticinin bölgedeki gelirine göre belirlenecek.

     

    Kaliforniya, Zero Emission Vehicle yasasıyla 2025 senesine kadar toplamda 3 milyon elektrikli otomobilin satılmasını hedefliyor.








  • Türkiye'yi terket, git herhangi bir ülkeye yerleş, 2.0lt benzinli motorları da al, 2.2lt dizelleri al, ne denir ki başka? Bilader ben yazmaktan bıktım siz bıkmadınız ya, adamlar turbolu motor yapmıyor, hacimli ekonomik yüksek sıkıştırmalı motor yapıyorlar. Sadece tr'de ve birkaç ülkede bu tork fakiri (bende kendisini kullanıyorum) 1.5 120hp motor var o da vergi sistemi yüzünden, ne yapsın 2.0lt benzinli motoru mu getirsin?

    Bütün ülkelerde skyactiv motorlar çok olumlu karşılandı, takdir edildi Mazdanın bu farklı yaklaşımı, işi kökünden çözmeye odaklanması, üstelik bu çözümün kağıt üzerinde kalmayıp sonuç veren ve geleceğe dönük bir çözüm olması, burada da 1.6 turbo niye yok ya diye papara yiyor adamlar. Sanki bütün dünya'nın önceliği türkiye pazarı ve buranın vergi politikasına uygun paso 1.6lt hacimli motor yapmak, yapmıyorsa ve bizim buraya uymuyorsa o marka yaramaz. Birşeyi rahat rahat yazarken azıcık kafanızı kaldırıp bakın başka yerlerde durum nasıl ne oluyor diye.

    Elektrik mevzusu başka, Mazda'da biliyor elektrikli ve hybrid araçların gelecek olduğunu, yapmak istedikleri şey bu yeni teknolojilerin pahalı arge işlerini dev üreticilere bırakıp daha sonra bu teknolojileri tersine mühendislik yaparak kullanmak. Mazda küçük ve kendi başına takılan bir üretici, VW grup gibi, GM-Toyota devasa üretici değil, bunlar gibi böyle pahalı teknolojileri baştan geliştirmek onları zora sokar, araç gelişimini durdurur. Mevcut geliştirilmişi kullanmak böyle küçük ve tekil üreticiler için zorunluluktur. Fakat sen küçüksün diye ona ayrı muamele göstermiyorlar tabi, yüksek satış adetleri olduğu için diğer üreticilerin gösterdiği eforu onlarında da göstermesini bekliyorlar. Şirket evliliklerinin sebebi bu tip eşşek yüküyle geliştirme maliyeti getirecek hususların paylaşımından başka bişey değil zaten.
  • Her akaryakıt istasyonuna şarz pompası konulursa elektrikli araçlar mantıklı olur çok talep alır

  • Bir mazda fanı olarak motor konusunda mazda'yı akşama kadar gömebilirim. Birader nasıl talep yok ya sen daha turbo benzinli motor çıkarmadın diye bir sürü küfür yedin nereden elektrikli araca talep yok diyebiliyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair

    Bir mazda fanı olarak motor konusunda mazda'yı akşama kadar gömebilirim. Birader nasıl talep yok ya sen daha turbo benzinli motor çıkarmadın diye bir sürü küfür yedin nereden elektrikli araca talep yok diyebiliyorsun.

    Hocam ben de Mazda'ları seviyorum ama motor olarak sorunu nedir, pek bilgim yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Petrol şirketlerinin işine gelmiyor tabi.. Dünyayı sömürdüğünüz yeter..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Infinitum


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair

    Bir mazda fanı olarak motor konusunda mazda'yı akşama kadar gömebilirim. Birader nasıl talep yok ya sen daha turbo benzinli motor çıkarmadın diye bir sürü küfür yedin nereden elektrikli araca talep yok diyebiliyorsun.

    Hocam ben de Mazda'ları seviyorum ama motor olarak sorunu nedir, pek bilgim yok.

    Hocam millet 1.6 motor ile standart c segment arabalardan 150 hp / 300 nm alıyor mazda efendi sorunsuzluk diyip 1.5 motoru 120 hp / 150 nm koyuyorlar. Mazdaclubtr'de bayağı sırf motor yüzünden arabadan soğuyup satanlar var. Ha mesela iç mekanı bana kalırsa (Mazda 3 için) Mercedes A ve BMW 1 serisinden daha kaliteli, dış görünümüne laf eden zaten çarpılıyor ama işte motor işi bozuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mazda belli bir çizgiye sahip bir markadır. "Herkes" değildir. "Herkes" downsizing ile küçük hacim motorları aşırı beslemeli yaparken, fark ettiyseniz Mazda böyle yapmaz.


    Mazda'yı ilk önce "iyi tanımak" gerekir.


    Mazda.


    Namazda.

  • Adamlar doğru söylüyor çok pahalı elektrikli otomobiller. Elin almanı fransızı ülkesinde 10000 Avroya çok güzel benzinli arabalar alabiliyorken neden 80-90 bin dolara elektrikli araba alsın ki?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenan_0

    Her akaryakıt istasyonuna şarz pompası konulursa elektrikli araçlar mantıklı olur çok talep alır

    Saatler sürüyor o pilin dolması, hızlı batarya değiştirilebilecek istasyonlar kurulmalı aracin pili portatif olmalı hiç bekleme yapılmamalı.Böyle çalismalar sanirim şuan konsept aşamasında, gercekten yapan var mı bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farklı şeyleri severim de bu şaşırtıcı açıklama olmus. Adamlar inatçı japon inadı var galiba, Mazda çizgisini zor bozuyor. Beğenen böyle beğensin diyor resmen

    Neyine güveniyor la bu Mazda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazaryazarokur -- 8 Mart 2017; 22:23:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her elektrikli arac haberine petrol baronlari vs yazmak pek dogru olmayabilir, is makineleri, ucaklar, savunma sn, deniz araclari vs derken binek araclardan cok daha fazla akaryakit kullaniyor olabilirler, ayrica petrol yalniz yakit olarak degil hammadde olarak bir cok urunde kullaniliyor.



    Bir de telefonlar, elektronik sigaralar vs pilli cihazlar patir patir patlarken araclarda bunun onlemi nasil aliniyor acaba?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Infinitum


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair

    Bir mazda fanı olarak motor konusunda mazda'yı akşama kadar gömebilirim. Birader nasıl talep yok ya sen daha turbo benzinli motor çıkarmadın diye bir sürü küfür yedin nereden elektrikli araca talep yok diyebiliyorsun.

    Hocam ben de Mazda'ları seviyorum ama motor olarak sorunu nedir, pek bilgim yok.

    Hocam millet 1.6 motor ile standart c segment arabalardan 150 hp / 300 nm alıyor mazda efendi sorunsuzluk diyip 1.5 motoru 120 hp / 150 nm koyuyorlar. Mazdaclubtr'de bayağı sırf motor yüzünden arabadan soğuyup satanlar var. Ha mesela iç mekanı bana kalırsa (Mazda 3 için) Mercedes A ve BMW 1 serisinden daha kaliteli, dış görünümüne laf eden zaten çarpılıyor ama işte motor işi bozuyor

    Çok teşekkür ederim. Aynen hocam ben de özellikle Mazda 3'ün iç mekanına hayranım ama bu olayı bilmiyordum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dunya elektrikliye gidiyor treni kacirirsa batar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Talihsiz bir açıklama bence bu, kötü bir imaj

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmedaltair kullanıcısına yanıt
    Türkiye'yi terket, git herhangi bir ülkeye yerleş, 2.0lt benzinli motorları da al, 2.2lt dizelleri al, ne denir ki başka? Bilader ben yazmaktan bıktım siz bıkmadınız ya, adamlar turbolu motor yapmıyor, hacimli ekonomik yüksek sıkıştırmalı motor yapıyorlar. Sadece tr'de ve birkaç ülkede bu tork fakiri (bende kendisini kullanıyorum) 1.5 120hp motor var o da vergi sistemi yüzünden, ne yapsın 2.0lt benzinli motoru mu getirsin?

    Bütün ülkelerde skyactiv motorlar çok olumlu karşılandı, takdir edildi Mazdanın bu farklı yaklaşımı, işi kökünden çözmeye odaklanması, üstelik bu çözümün kağıt üzerinde kalmayıp sonuç veren ve geleceğe dönük bir çözüm olması, burada da 1.6 turbo niye yok ya diye papara yiyor adamlar. Sanki bütün dünya'nın önceliği türkiye pazarı ve buranın vergi politikasına uygun paso 1.6lt hacimli motor yapmak, yapmıyorsa ve bizim buraya uymuyorsa o marka yaramaz. Birşeyi rahat rahat yazarken azıcık kafanızı kaldırıp bakın başka yerlerde durum nasıl ne oluyor diye.

    Elektrik mevzusu başka, Mazda'da biliyor elektrikli ve hybrid araçların gelecek olduğunu, yapmak istedikleri şey bu yeni teknolojilerin pahalı arge işlerini dev üreticilere bırakıp daha sonra bu teknolojileri tersine mühendislik yaparak kullanmak. Mazda küçük ve kendi başına takılan bir üretici, VW grup gibi, GM-Toyota devasa üretici değil, bunlar gibi böyle pahalı teknolojileri baştan geliştirmek onları zora sokar, araç gelişimini durdurur. Mevcut geliştirilmişi kullanmak böyle küçük ve tekil üreticiler için zorunluluktur. Fakat sen küçüksün diye ona ayrı muamele göstermiyorlar tabi, yüksek satış adetleri olduğu için diğer üreticilerin gösterdiği eforu onlarında da göstermesini bekliyorlar. Şirket evliliklerinin sebebi bu tip eşşek yüküyle geliştirme maliyeti getirecek hususların paylaşımından başka bişey değil zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: V4LKyR

    Mazda belli bir çizgiye sahip bir markadır. "Herkes" değildir. "Herkes" downsizing ile küçük hacim motorları aşırı beslemeli yaparken, fark ettiyseniz Mazda böyle yapmaz.


    Mazda'yı ilk önce "iyi tanımak" gerekir.


    Mazda.


    Namazda.

    iyi basladiniz ama sonu pek olmamis :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nokia, Blackberyy, Kodak, gibi firmalara Mazda eklenecek mi acaba..

  • Şuan bir Mazda 3 alabilseydimde 120ps 150nm olsaydı siz neyin kafasını yaşıyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün kurulan Teslanın şirket değeri şuan 60 yıllık Nissanın değerini geçtiğine göre Mazdanın neyin kafasını yaşadığını anlamak güç gerçekten.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Infinitum


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair

    Bir mazda fanı olarak motor konusunda mazda'yı akşama kadar gömebilirim. Birader nasıl talep yok ya sen daha turbo benzinli motor çıkarmadın diye bir sürü küfür yedin nereden elektrikli araca talep yok diyebiliyorsun.

    Hocam ben de Mazda'ları seviyorum ama motor olarak sorunu nedir, pek bilgim yok.

    Hocam millet 1.6 motor ile standart c segment arabalardan 150 hp / 300 nm alıyor mazda efendi sorunsuzluk diyip 1.5 motoru 120 hp / 150 nm koyuyorlar. Mazdaclubtr'de bayağı sırf motor yüzünden arabadan soğuyup satanlar var. Ha mesela iç mekanı bana kalırsa (Mazda 3 için) Mercedes A ve BMW 1 serisinden daha kaliteli, dış görünümüne laf eden zaten çarpılıyor ama işte motor işi bozuyor

    O beğenmediğiniz motor (1.5 benzinli) şehir dışında 4.2, ortlama da 5 lt yakıyor. 0-100 10.1 sn.

    Tabii ki performans istiyorsan beğenmezsin ama benim gibi performans/tüketim oranı isteyene süper motor.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.