Şimdi Ara

MAZDA ÖDÜLLERİ VE REKORLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.446
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mazda Ödülleri ve Rekorları


    Mazda 2002 yılında Zoom-Zoom teknolojisinin ilk tanıtıldığı zamandan bu yana 655 adedi son sekiz yılda olmak üzere toplamda 1.131 ödül almaya hak kazandı.
    Mazda’nın aldığı ödüllerin üçte biri olan 249 adedi, dünya çapında Yılın Otomobili ödüllerinde birincilik veya ikincilik ödülüne layık görüldü.

     MAZDA ÖDÜLLERİ VE REKORLARI



    Mazda'nın döner motoruna ödül yağıyor

    Mazda ödüllerinin uzun hikâyesi döner motor RX-2'yi 1971'de lanse etmesiyle başladı ki hem Japonya'da hem de ABD'de 1972'de Yılın Otomobili ödülünü aldı. Bu döner motor, karbon tabanlı apex contası için Mainichi Sanayi Teknolojileri Geliştirme Ödülü dahil pek çok prestijli ödülü kazandı. Bu başarı 78 Grand Prix Yılın Otomobili ödülünü kazanan RX-7 ile devam etti ve 1979'da ABD'de Yılın En İyi Spor Otomobili ödülüne aday gösterildi ve 1980'de Japonya'da son 10 yılın otomobili ödülünü kazandı. RX-7 spor arabalarının üç başarılı nesli, durmak bilmeyen bir konsept gelişimi ile devam etti. 2003'de, Sportif Coupe RX-8'de RENESIS olarak adlandırılan yeni bir döner motor lanse etti. Mazda hatta daha ileriye oynayarak daha az yakıt tüketen ve Euro Stage IV olan bir döner motor üretti. Aynı yıl, RX-8 RENESIS Uluslararası Yılın Motoru yarışlarında 3 kategoride ödülleri topladı: En Yeni Motor, Yılın Motoru Üstün Ödülü ve 2.5 -3.0L kategorisinde En İyi Motor Ödülü. Sadece 1.3L (2 x 654 cm3) olan gerçek silindir hacmine rağmen İngiltere yasaları döner motoru gerçek silindir hacminden 2 kat büyük olarak veya 2.6L olarak sınıflamaktadır. RENESIS, gördüğü ilgi sonucunda 2004'de kendi kategorisinin sahibi oldu.



    Mazda’nın başarılı kompaktları – 323 ve Mazda3

    Mazda küçük otomobil üretmek söz konusu olunca bir liderdir. Örneğin şimdiki Mazda2 B-otomobili, 2008'de Yılın Dünya Otomobili ödülünü kazandı ama ödüllerin pek çoğu kompakt sınıfında geldi. 1980'de, Mazda'nın ilk modern kompaktı, önden çekişli 323, Yılın Avrupa Otomobili ödülünde birinci oldu ve Japonya'da, Avustralya'da ve Yeni Zelanda'da 1981'de Yılın Otomobili ödülünü almaya hak kazandı. 1983'de ABD'de Yılın İthal Otomobili ödülüyle birlikte 74 ödül kazandı. Ama bu sadece başlangıçtı. Halefleri, ilk Mazda3 jenerasyonu, daha iyisini yapacaktı ve yedi yılda (2003 – 2010) toplam 99 ödül kazandı. Bunların çoğu 2003'de lanse edildiği yılda alındı. Ödüller arasında Yılın Avrupa Otomobili yarışmasında ikincilik ödülü ve Danimarka ve Çek Cumhuriyetinde, Türkiye ve Japonya'da (RJC En İyi 6) Yılın Otomobili Ödülü vardı. 2004'de dokuz ülkede Yılın Otomobili Ödülünü kazandı ve ödül almaya devam etti. Bunlar arasında Hong Kong'da 2004'de En İyi Hatchback özel ödülü de vardı. 2009'un başından sonuna kadar, en sonuncusu Tayland'da ilk jenerasyon yılın makyajlı araç versiyonu ödülü. İkinci nesil Mazda3 pazarda ilk iki yılında oldukça başarılıydı ve 23 ödül kazandı.




    Mazda çevre ödülleri

    Mazda birçok çevre ödülü aldı. ABD'de şimdiki Mazda MX-5 roadster, Çevre Koruma Derneği (EPA) tarafından En Verimli İki Koltuklu Araç ödülü verildi ve Mazda Tribute Hybrid Yılın En Yeşil Otomobili yarışmasında ilk beş finalist arasında yer aldı ki her iki ödül de 2008'de geldi. Bir yıl sonra, ilk nesil Mazda6 (makyajlı versiyonu) Çevre Taşıma Derneği'nin En iyi Geniş Aile Otomobili olmaya aday gösterildi. İkinci nesil Mazda6, altta kalmayarak, 2008'de Hollanda'da Royal Dutch Touring Klüb'ün ECOTEST'inde En Yeşil Benzinli Otomobil seçildi. Ancak, 2009'da lanse edildiğinden beri toplam altı ödül kazanan yakıt tasarruflu start/stop sistemli en başarılı Mazda Çevre Teknolojisi, i-stop (şuan ki Mazda3), JSAE ödülü dahil ödüller kazandı. Mazda aynı zamanda 2010'da şuan ki Mazda benzinli araçlarında kullanılan devrimci tek nanoteknolojili katalist'in üretimine sebep olan araştırmalar için JSAE ödüllerini kazandı. Bu yenilikler yeni yeşil SKY-Teknoloji motorlarının ve şanzımanlarının gelecek yıldan itibaren Avrupa'da lansmanını yapacak olan Mazda'nın Gelişmiş Zoom-Zoom teknolojisinin bir parçasıdır.






    Mazda rekorları

    MX-5 roadster ve Mazda’nın döner motorlu otomobilleri şu anda firmanın en önemli ödüllerini elinde tutmaktadır. 20 yıl dönümünü bu yıl Avrupa'da kutlayan Mazda MX-5, tarihte en çok satılan üstü açık iki koltuklu spor otomobili olarak Guinness Rekorlar Kitabına girdi. Şu anki modelin popülaritesine bakarak, gelecek yıllarda da bu rekoru elinde tutmaya devam edecek gibi görünüyor. 1991'de, Mazda döner motorlu otomobil ile, Mazda 787B, Le Mans'ın 24 Saat'ini kazanan ilk araç olarak (ve sadece üretici olarak) rekorlar kitabına girdi. Ayrıca bugüne kadar bu büyük ödülü kazanan ilk ve tek Japon Otomobil üreticisi oldu. Mazda RX-7 tarihte 1.8 milyon adetten fazla satarak, en çok satılan döner motorlu spor otomobil başarısını elinde tutuyor. Öte yandan 2004'de, Mazda RX-8 Almanya, Papenburg'daki test alanında 40 uluslararası FIA hız ve dayanıklılık rekorunu kırdı. Pistte döner motor konseptinin sportiflik ve dayanıklılığını kanıtlayarak uzun bir Mazda kültürüne devam etti.

    tr.msn.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 1 Haziran 2011; 12:00:49 >







  • Yukarı
  • mazda gerçekten kaliteli araçlar üretiyor ve son zamanlardaki tasarımlarına hayranım. 3 serisine dizelde geldi 6 yada gelse daha çok satılır diye düşünüyorum. Ve golfe megana o kadar para verilceğine niye bu kadar kaliteli güzel görünümlü araç fazla tutulmuyor anlamıyorum
  • rotary motor neden yaygınlaşmıyor ? hala klasik tip motorlar ezici çoğunlukta... ve elektriğe geçilecek. rotary motor mazda ile anılacak otomobil dünyasında....
    son yıllarda engine of the year ödüllerinde de gördüğümü hatırlamıyorum.

    ama araçlarını gerçekten geliştiriyor güzel modeller çıkardı son zamanlarda... Ülkemizde yakın zamana kadar maalesef kötü bir ithalatçısı olduğundan pek tutulmadı.populerliği gittikçe artıyor.
  • Türkiye pazarı için başarılı bir ithalatçı bulamadıgı için yıllardır hakettiği satış rakamlarına ulaşamayan iyi bir otomobil firması. Eski araçları için bile fahiş yedek parça bedelleri talep ediliyor. Sağlamlık konusunda yere göğe sıgdırılamayan ''Efsane kasa'' Toyota Corolla diye anılan modelden aynı dönemlere ait hem 3 hem 6 serisi daha başarılıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    rotary motor neden yaygınlaşmıyor ? hala klasik tip motorlar ezici çoğunlukta... ve elektriğe geçilecek. rotary motor mazda ile anılacak otomobil dünyasında....
    son yıllarda engine of the year ödüllerinde de gördüğümü hatırlamıyorum.

    ama araçlarını gerçekten geliştiriyor güzel modeller çıkardı son zamanlarda... Ülkemizde yakın zamana kadar maalesef kötü bir ithalatçısı olduğundan pek tutulmadı.populerliği gittikçe artıyor.

    Rotary motor,karakteristiğinden ötürü doğuştan bir performans motoru.Rahatlıkla yüksek devir çevirebilen,sarsıntısız,dengeli ve kompakt (hafif) bir dizaynı var.

    Rotary motor hidrojen yakıtı ile en verimli çalışabilecek motor türü.Gelecekte elektrikli araçların piyasaya hakim olacağını söylemek için henüz çok erken.Yeni ve şu anki elektrik santrallerinden(özellikle nükleer elektrik santrallerinden) yüzlerce kat verimli olanlarının yapılması gerekiyor önce.Ülkeler kendi şehirlerini aydınlatacak elektriği bile onca uğraşla ve çevreyi harap ederek ucu ucuna karşılayabiliyorken dünya üzerindeki 1 milyarı aşkın aracı her saniye binlerce km yürütebilecek elektrik enerjisini nasıl üretecekler.Şu an elektrikli araçların sayısı çok az ve buraya giden elektrik enerjisi şehirlere verilen elektrikten sağlanıp tolere edilebiliyor.Fakat tüm araçların(özellikle ağır vasıtaların) elektrikli çalıştığını düşündüğümüzde şu anki teknoloji ile bu denklemin eşitlenmesi mümkün değil.

    Alternatif enerji kaynakları ile bu elektriğin sağlanması ise hiç mümkün değil.

    Bu noktadan baktığımızda (eğer yakın gelecekte devrimsel bir gelişme olmaz ise) elektrikli araçlar bir geçiş süreci taşıtları olmaktan ileriye gidemez.Hidrojen şu anki imkanlar dahilinde bu konuda daha fazla gelecek vadediyor.

    Mazda konusuna tekrar dönersek Renesis Rotary Motor çıktığı 2003-2004 yıllarında bir çok teknoloji ve "yılın motoru" ödülünü kazandı.Yılın motoru ödülleri adı üstünde olduğu gibi o yıl içerisinde çıkan motorlara verilir.6-7 yıldır Rotary Motorunun bu ödülü alamamasının sebebi budur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 2 Haziran 2011; 14:06:05 >




  • rotary motora çamur atmışım gibi anlaşılmasın ben neden yaygınlaşamadığını merak ediyorum. . . Son yıllarda görmediğimden kasıt mesela tsi motor senelerdir ödül almakta. keza e60 m5 motoru da 2-3 sene üstüste ödüle layık görüldü...rotary motor güzel bir alternatif olarak çıktı ama yeterince geliştirilmedi mi? Ar-ge mi ayrılmadı ? Yani yılın motor ödülü ve daha bir çok ödül alan bir motor neden sonraki senelerde pek atılım yapamadı. ?

    Evet hidrojen konusu aslında elektrikten çok daha radikal ve nispeten kökten çözüm içeren bir teknoloji. Bu konuda çok çalışan firmalar var senelerdir km yapıyorlar. Ama bir dönem alevlenen hidrojen mevzusu şuan nedense bekleme konumuna geçti gibi. Tekrar içten yanmalı motorlara dönecek miyiz gerçekten merak ediyorum. .
    Dönsek de rotary motor tekrar gündeme gelir mi bilemiyorum. Onu zaman göstericek




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Need for speed de aracını modifiye edip 60-70 bilemedin 80 bölüm sonra 350z ile kapıştığın oyunda araçlarım mx-5 ve de rx-7 idi yanlış hatırlamıyorsam. Ne günlerdi. Ayrıca benim olmayan 3.23 ü bir sene kullandım, gayet memnunduk Mazda'dan.
  • Beyaz bir Mazda 3 sınıfının en güzel arabası. Tüm kokuşmuş araçlar içinde en dikkat çekeni. Fazla ödül toplayan çok cesur marka olduğu zaten gerçek.Sınıfının en şık arabalarını üretmeyi amaçlayan ve başaran firma.
  • Ne yaparsa yapsın ne yazıkki ülkemizde hiç bir zaman ön yargıları kıramayacak sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    rotary motora çamur atmışım gibi anlaşılmasın ben neden yaygınlaşamadığını merak ediyorum. . . Son yıllarda görmediğimden kasıt mesela tsi motor senelerdir ödül almakta. keza e60 m5 motoru da 2-3 sene üstüste ödüle layık görüldü...rotary motor güzel bir alternatif olarak çıktı ama yeterince geliştirilmedi mi? Ar-ge mi ayrılmadı ? Yani yılın motor ödülü ve daha bir çok ödül alan bir motor neden sonraki senelerde pek atılım yapamadı. ?

    Evet hidrojen konusu aslında elektrikten çok daha radikal ve nispeten kökten çözüm içeren bir teknoloji. Bu konuda çok çalışan firmalar var senelerdir km yapıyorlar. Ama bir dönem alevlenen hidrojen mevzusu şuan nedense bekleme konumuna geçti gibi. Tekrar içten yanmalı motorlara dönecek miyiz gerçekten merak ediyorum. .
    Dönsek de rotary motor tekrar gündeme gelir mi bilemiyorum. Onu zaman göstericek

    Felix Wankel kendi adını verdiği Wankel motoru icat ettiğinde bir dizi otomobil üreticisi(Alfa Romeo,American Motors,Citroen,Ford,General Motors,Mercedes-Benz,Nissan,Porsche,Rolls-Royce,Suzuki,Toyota) bu motoru geliştirmek için lisans anlaşması imzaladılar.Bu üreticiler dışında Suzuki,Nsu gibi firmalar Wankel Motor ile çalışan çeşitli araçlar ürettiler.

    Fakat her yeni teknoloji gibi Wankel Motor'da büyük bir yenilikle birlikte bir çok sorunu beraberinde getirdi.Şüphesiz o yıllarda Wankel Motor'unun en büyük handikapı dayanıklı olmaması idi.Bu,elbette aşılabilir bir sorundu,tabi eğer "çılgın" mühendisleri barındıran ve Wankel Motoru geliştirmek uğruna harcayacak milyon dolarları önemsemeyen bir otomobil firmasıysanız.

    Diğer üreticilerdeki mühendislerin gres yağlı elleri pistonlu motor üretmeye fazlası ile alışmıştı."Piston" yüzyıllardır kullanılan bir makine parçasıydı ve içten yanmalı motorlarda kullanıldığından beri hatrı sayılır bir yatırımın temsilcisiydi.Pistonlu içten yanmalı motor,bir çok otomobil üreticisi tarafından aynı anda ve dirsek teması ile geliştirilen,sorunları uzun bir süreç boyunca aza indirgenmiş,çok yaygın,sıradan bir güç ünitesiydi.

    Alışılmış mekaniği bırakıp Wankel Motor gibi yeni bir mekaniğe geçmek tam bir çılgınlıktı.Kaldı ki Wankel Motorun yüksek devirlere çıkabilmesi,sarsıntısız çalışması,doğrusal bir güç grafiğine sahip olması,hafif ve kompakt bir motor olması o zamanki binek otomobilleri için çok gerekli görülmüyordu.O zamanki şartlar altında,binek otomobilleri hafifletmenin pek bir esprisi de yoktu.Wankel Motor yüksek gücü küçük ve hafif bir motora sığdırabildiği için daha çok yarış otomobillerinde kullanılmaya uygundu.Sonradan (91 Le Mans'ında) Mazda bunu kanıtlayacaktı.


    Başta diğerlerinden farklı davranıp Wankel Motorun bir dizel versiyonunu yapmış olsada Rolls Royce gibi sonradan(1971) gönlünü jet motorlarına kaptıran devrimci bir üretici bile Felix Wankel'in motoru ile aşk yaşamaya cesaret edemedi.

    Wankel Motor nihayetinde hastalıklıydı.Sorunlu,kısa ömürlü,çok yakan,devir gerektiren bir motordu.Uzunca bir süre "hastalık bulaşır" diye ellerini demir bloğuna eldivensiz sürmeyenlerin "ölü doğdu" yaftalamalarına maruz kaldı.

    Hastalığı geçirmek için gereken maliyet fazlaydı.Üstelik dayanıklılık sorunu aşılsa bile bu motor kendine harcanan ar-ge paralarını amorti edebilecekmiydi.O zamanki üreticiler için bu sorunun cevabı soluksuz bir "hayır" dı.

    Diğer otomobil firmalarıda bu işe el atıp geliştirmelerde bulunsalardı Wankel Motorun tüm dezavantajları hızlıca çözülüp avanyajlı yanları en verimli şekilde kullanılabilirdi.Fakat kimse pistonlu motor ar-ge lerini bir kenara bırakıp bu motorla uğraşmak istemedi.


    Çocuklara masallar-2

    Derken bizim "deli-kanlı"(Mazda) çıka geldi.Wankel makinesine ilk anda vurulmuştu.Hastalığı iyileştirip bu sıradışı makine ile aşk yaşamak istiyordu.Mazda,Nsu firması ile Wankel Motoru'nu geliştirmek adına bir sözleşme imzaladı.İki firmada dayanıklılık sorununu ilk çözen olup Wankel Motor'una sahip ilk seri üretim aracı üretmek için amansız bir mücadeleye giriştiler.İlk atak Nsu'dan geldi.Nsu "hastalığı" iyileştirdiğini düşünerek Wankel Motor'a sahip ilk seri üretim aracı olan Ro 80'i piyasaya sürdü.Fakat beklenmedik şeyler oldu.Kullanıcıların birçoğu Nsu'nun kapısına dayandı.Motorlar çok kısa süre sonra çalışmaz hale geliyordu.Nsu,verdiği garanti sebebiyle büyük maliyetler altında kaldı.Ro 80 tam bir hayal kırıklığı olmuştu.

    Nsu mermilerini restgele ortalığa saçan Texas'lı kovboylar gibi aceleci davranmıştı.Mazda Nsu'nun ilk hamlesini soğuk kanlı karşıladı.Nsu'nun kozları tükenmiş,mermisi bitmişti.Ardından Mazda dedesinden kalma tek kırma ile nişan alıp 12liği Nsu'nun kalbine gönderdi.Omuz arkasından çıkan mermi ile Nsu yere yığılmıştı.Nsu'nun çabaları takdire şayandı fakat hastalığa asıl çareyi Mazda buldu.

    Mazda,Wankel Motor'un apex mühür sorununu çözerek 300 saat aralıksız,yüksek performansta ve sorun çıkarmadan çalışan bir Wankel tipi geliştirdi.Ardından efsane modeli Cosmo 110s'e bu Wankel Motor'u takarak 1967 yılında yollara bıraktı.

    "Deli-kanlı" aşık olduğu makineyi iyileştirip onunla mutlu bir birliktelik yaşama hakkını kazanmıştı.Ardından Wankel Motor Mazda'nın ona verdiği soyadını aldı (Rotary Motor)."Deli-kanlı" ile makine tam 44 yıldır birlikteler.Birçok çocukları oldu(Cosmo,Rx-2,Rx-3,Rx-5,Rx-7,Rx-8).Ruhu genç kendisi yaşlı "deli-kanlı" açıkladı geçen,"ondan asla vazgeçmeyeceğim" dedi.Güzeli herkes ister ama sadece birisi sahip olur.Böyle bir aşkta her "benim" diyene nasip olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 2 Haziran 2011; 15:39:16 >




  • @Whisper911

    Otomobillerde hidrojen ve elektrik savaşı ile ilgili zamanında şöyle bir konu açmıştım.Orada bu konu hakkında daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/m_37855511/mpage_1/f_/key_hidrojen//tm.htm#37927434
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Need for speed de aracını modifiye edip 60-70 bilemedin 80 bölüm sonra 350z ile kapıştığın oyunda araçlarım mx-5 ve de rx-7 idi yanlış hatırlamıyorsam. Ne günlerdi. Ayrıca benim olmayan 3.23 ü bir sene kullandım, gayet memnunduk Mazda'dan.

    Hatırlıyorum özellikle underground serisinde Rx-7 çok yırtıcı bir araçtı.Drift yaparken çok ustalık gerektiriyordu.Gerçek hayattada böyle olsa gerek drift şampiyonu olduğuna göre.
  • DİKKAT DİKKAT !!!! DÜN İTİBARİYLE ZOMBİ MOTOR WANKEL TARİHE KARIŞMIŞTIR.SAYGILAR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortunasuper

    DİKKAT DİKKAT !!!! DÜN İTİBARİYLE ZOMBİ MOTOR WANKEL TARİHE KARIŞMIŞTIR.SAYGILAR

    Gözün aydin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.