Bugün Japon otomotiv devi Mazda’nın elektriklenme süreci için oldukça önemli bir gün. Markanın ilk tamamen elektrikli modeli Mazda MX-30, Japonya’da üretim bandına çıktı.
Avrupa pazarı için özel olarak geliştirilen Mazda MX-30, şirketin Hiroşima’da bulunan Ujina fabrikasında üretiliyor. Tanıtıldığı günden bu yana gerek tasarımı gerekse sunduğu menzil ile tartışmaların odak noktası haline gelen elektrikli crossover, sonbahar aylarında Avrupa’ya ulaşmış olacak ve fiyatı 33 bin 990 euro’dan başlayacak.
Elektrikli Mazda MX-30’da e-Skyactiv adı verilen bir sistem bulunuyor ve bu sistem 107 kW (145 beygir) güç üreten bir elektrik motoru ile 35.5 kWh’lık batarya kombinasyonundan meydana geliyor. Söz konusu batarya, elektrikli crossover’ın WLTP normuna göre tek şarjla 200 kilometre yol kat etmesini sağlıyor. Mazda’ya göre bu menzil oldukça yeterli zira Japon markaya göre Avrupalılar günde ortalama 50 kilometre araç kullanıyor.
Mazda MX-30’un bataryası, DC hızlı şarj ile yaklaşık 40 dakikada yüzde 80 doluma ulaşabiliyor. Şirket, elektrikli crossover’ın menzilini az bulanlar için 2021 yılında menzil uzatıcı olarak küçük bir rotary motor eklemeyi düşündüklerini de resmen onayladı.
Tasarım anlamında şirketin Kodo tasarım felsefesini yansıtan Mazda MX-30, RX-8’den esinlenilen kapıları ve geri dönüştürülmüş malzemelerden faydalanılan iç mekanıyla dikkat çekiyor.
Resim Galerisi
Galeri24 Görsel
Özellikle US de, ofis açabilmek için ve satış devamlılığı gereği Elektrikli araç üretimi yasal bir dayatma! aksi halde ofis satış mümkün değil.(toplumları için harika yenilikçi koruyucu yasalar,büyük devlet getirileri bunlar)
Tesla nin eliyle emotorun bir devrim gibi tepelerine inmesi, içten yanmalı motorlara yaptığı uzun vade yatirimlarin heba olmasi ,Mazda nin emotora elinin bir türlü gitmediğinin, sırf varlığını sürdürebilmek için üretilmiş amaçsız bir model olduğu okadar belliki...
aracın heybetine bak, menzili bak,gerekçeye bak! saçmasapan açıklamalar 'avrupalı 5okm ortalama yapıyormuş 'akülü araba ayarında skandal!
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxx1 -- 21 Mayıs 2020; 14:7:59 >
insan şunu üretirken utanır ya 200 km menzil nedir.
Çok değil, geçen sene aynı Mazda, 'elektrikli otomobil için henüz erken, biz içten yanmalıyla devam edeceğiz' diyordu.
günde 200 km yapılan gün sayısı senede 2 elin parmaklarını geçmiyor belki ama
arabaların arka koltkları da yüzde 3 kullanılıyor ama kimse 2 kişilik araba almıyor,
hatta daha ileri gidersek her sitenin otoparkında minimum 100 araba farklı kombinasyonlarla sürekli yatıyor ama kimse gidip de araba satmak yerine bir bir araba havuzuna üye olunacak bir sistem geliştirmiyor, çünkü kimsenin bunu kabul edeceğini düşünmüyor.
lafın özü otomobil ulaşım kadar özgürlük ve ihtiyat demek elektrikli arabada bunlar eksik.
Ölü doğan bir araç. Hele mazdaya hiç yakışmamış. Yerli araçlarımız da böyle rezalet görmemiz beni çok sevindirdi.
quote:
Orijinalden alıntı: faniseyler
Ölü doğan bir araç. Hele mazdaya hiç yakışmamış. Yerli araçlarımız da böyle rezalet görmemiz beni çok sevindirdi.
Hangi yerli araçLARınız ?
Tr fiyatı min 350 bin rez alın :)
quote:
Orijinalden alıntı: Yılan Serdar
Hangi yerli araçLARınız ?
Alıntıları Göster
Neden bunlara 80-100 kw aralığında batarya koymazlar ki? gitsin şöyle 400 km en azından.
Tesla'dan başkası yalan gibi duruyor.
Avrupalıların günde 50 km ortalama yapması diye bir vizyon çok komik çünkü sıradan bir avrupalı daha 30'una gelmeden neredeyse tüm avrupayı gezmiş oluyor..Adamlar için ülke değiştirmek Avrupa Birliği'nde yaşadıkları için şehir değiştirmek gibi, sınırlar yok..Adam 50 km ortalama yapıyor ama o ortalama şöyle oluşuyor..10 ay boyunca adam işe gidip geliyor günde 20-30 km, haftasonu vs toplam 2 ay tatil günü olsa adam çıkıyor Almanya'dan Portekiz'e, Fransa'dan İspanya'ya arabayla geçiyor, El Classico'yu stadyumda izliyor, Montpellier'dan biniyor Amsterdam'da ot içmeye gidiyor, Yunanistan'dan kalkıyor Almanya'da Oktoberfest'e gidiyor, İsveç'e konsere gidiyor geze geze..Mazda 3 deneyen ve mükemmel bir araba olduğunu düşünen biri olarak benim için harika bir seçenek çünkü KKTC'de yaşıyorum, bir uçtan bir uca adayı gidip dönebilirim 40 dklık bir molayla..Şu artık hergün haberi çıkan yeni pil teknolojilerinden biri uygulanmaya başlasa da içten yanmalı gibi bir çöple insanlar kıyaslamayı bıraksa..
menzil çok düşük. mazda yine enteresan işler peşinde :D malum kur ve vergi muhabbetleriyle ülkemize bu teknoloji 15-20 yıl sonra gelebilir.belki hiç gelmez,bu da olabilir.
Bataryaları küçük, bu sayede fiyatı da küçük. Peugeot 208 elektrikliden bile daha uygun. Ağırlığı falan da düşük. Tam bir şehir içi kompakt crossover. 5-6 maaşla, şehir içi kullanmalık mis gibi araba işte. Fakir düşünmeye gerek yok. Büyük bataryalı versiyonları da çıkacaktır.
Hani elektrikli otomobile karşıydı bunlar.
Mazda6'nın tasarımından sonra bu çok kötü olmuş. Çok sade ve basit bir tasarım olmuş diğer Mazda tasarımlarının yanında. Elektrikli araçlar içinse Tesla'dan başkasının yalan olduğu görülüyor Tesla elektrikli otomobiller konusunda çok başarılı bir marka bu konuda tahtı kolay kolay sallanmaz yıkılmaz
TOGG diye bir araba yok, seri üretimi de fabrikası da fabrika arazisi de yok. Üstteki yalanlar ve kamuflaj giydirilmiş arabalar baydiğı için yeni nesil yalan o
BMC ve Türkiye ile üretim aşamasında herhangi bir alakası olmayan Günsel nispeten haklısınız
Mazda gelişime tek açıdan yaklaşır. ''En iyisini yapamayacaksan bulaşma.'' Eminim rakipsiz bir araçtır.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme