Şimdi Ara

Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Geçtiğimiz hafta ipucu görselleriyle sıkça karşılaştığımız Mazda MX-30 nihayet ortaya çıktı. Markanın ilk seri üretim elektrikli aracı olma özelliği taşıyan Mazda MX-30, 2019 Tokyo Otomobil Fuarı’nda ziyaretçilerin beğenisine sunulacak.



    Japon markanın e-SkyActiv platformu üzerine kurulu bir otomobil olarak karşımıza çıkan Mazda MX-30, sadeliği ön plana çıkaran Kodo tasarım anlayışına sahip. Ön ve arka bölümünde yuvarlak LED farlara yer verilen aracın çamurluk ve eteklerinde oldukça geniş, siyah plastik eklentiler dikkat çekiyor. Yan tarafa baktığımızda ise tanıdık bir görüntüyle karşılaşıyoruz. RX-8’in özel kapı tasarımı Mazda MX-30’a uyarlanmış.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'de ilk kez üretilecek alüminyum motor bloku için testler başladı



    Elektrikli Mazda MX-30’un c sütunu oldukça kalın ve öne yatık olacak biçimde tasarlanmış. Arka camların küçülmesine neden olan bu durum, arka bölümü yolcular için biraz klostrofobik kılabilir. İç mekana geçmişken aracın kokpitinden de biraz bahsedelim. Geri dönüştürülmüş materyallerin kullanıldığı alanda üç kollu sade bir direksiyon mevcut. Tepedeki tablet görünümlü 7 inçlik ekrandan bilgi-eğlence sistemi kontrol edilirken, alt bölümdeki 7 inçlik ikinci ekranda ise klima ayarları yapılabiliyor.





    Mazda MX-30, ön aksa konumlandırılan tek bir elektrik motorundan güç alıyor. Motorun teknik verileri henüz açıklanmış değil fakat 142 beygir güç ve 260 Nm tork üreteceği söyleniyor. Motoru besleyen 35.5 kWh’lık batarya paketinin sağladığı sürüş menzili ise 200 kilometre. Bu değerin Mazda MX-30’u rakiplerinin arkasında bıraktığını söylemek mümkün. Fakat Mazda’ya göre aracın yaşatacağı sürüş deneyini bu açığı kapatacak kadar etkili.



    Gelelim Mazda MX-30’un güvenlik teknolojilerine. e-SkyActiv platformu üzerine inşa edilen modelde pek çok güvenlik özelliği mevcut. Milimetrik dalga radarı ve geri görüş kamerası gibi özelliklerden faydalanan Akıllı Fren Desteği bu sistemlerden biri. Bunun yanı sıra Şerit Takip Asistanı ve Kör Nokta Uyarı Sistemi gibi özellikler de Mazda MX-30’un güvenlik teknolojileri arasında. Bunun yanı sıra Mazda MX-30’da motorun torkunu anlık olarak sınırlayabilen G-Vectoring Control teknolojisine de yer veriliyor.



    Elektrikli Mazda MX-30’u Avrupa’da da satışa sunmayı planlayan Japon üretici önümüzdeki yıl ön siparişleri almaya başlayacak. Aracın fiyatı ise henüz belli değil.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30
    Mazda'nın ilk tam elektrikli otomobili tanıtıldı: Mazda MX-30








  • olmamış bu. tasarım olarak gereksiz yerlerde gereksiz oynamalar yaparak risk almış mazda.herşeyi geç 200 km menzil nedir?

  • Elektrikli araçların en büyük problemi menzil. Bu soruna çözümün yok ama sürüş deneyimi süper de.
    Mazda bari hibrit yapaydın da şimdilik elektrikli araç işine giydirmeseydin.

  • arkası egea

  • Akülü araba mı yapıyorsun, zorla yaptıkları nasıl belli elektrikli araç. 200km nin izahı yok,aracın heybetine bak,menzile bak.



    Emotor u benimsemeyen oyun dışı kalır.bilerek menzili kısa tuttukları aşikar. Seneye 300km,makyajla sat yeni motor,
    Ama eski kafa devam!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxx1 -- 23 Ekim 2019; 16:49:37 >
  • Mazda: "Fazla araç satmayalım, çok müşteri olursa uğraşmak zor olur, küçük kalalım az satalım arkadaşlar, hadi iş başına"
  • 200 km menzil gerçekten tatsız. Menzil artırıcı wankel motor koyacağız diyorlardı bakalım nolacak.

  • 200 km menzil dediğin 100 km gidersin dalgamı geçiyorsun mazda sen bence bu işi bırak artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mağaradan mı çıktınız 200 km menzil ne

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • koskoca mazdaya iş öğretmek gibi olmasın ama hiç olmamış.
    klima kumandaları ekran şeklinde ve aşağıda konumlanmış.
    arka taraf çok kullanışsız görünüyor.
    suvların çoğu şehir içinde kullanılıyorken bu kadar fazla arazi kabiliyeti yüklemek bence çok anlamsız.
    elektrikli arabada o kadar büyük vites topuzunun ne işi var ?
    dokunmatik ekran yok touchpad var ekran da çok uzakta ve küçük.

    mazda mx5 yapmaya devam etsin.
  • Öncelikle tarzı ben çok beğendim , ki hedef kitlesi ve menzil buna göre değerlendirilmeli
    Bu araç şehir içi kullanım amaçlı güvenli gösterişli ve herşeyi ile gençleri ve bu tarz şehir içi beyaz yakalıları hedefleyen bir model haliyle ucuz yapabilmenin yolu koşa menzilli olması


    Ayrıca yeni bir konum çıkartıyor xc40 a rakip Volvo bile gam elektrikli modele bu segmentten girdi çünkü
    Elektrikli aracı kullanacak kitle belli

    Suv ama spprıaraba gibi rx8 kapılar bence harika
    Ön- arka tasarım olmuş


    Nissan leaf 100km menzil , mini elektrikli ise 250km menzil maksimum

    Yani şehir içi aracı durduğu yerde depo bitmez , benzin gibi düşünmeden günde şehir içi 200km durmaksızın kimse yol yapmaz yani , menzil kısa mı evet lakin
    En uzun menzile sahip tesla da menzil beğenilmiyor yapacak birşey yok ,

    Adam diyor ki al şehir içinde tepe tepe kullan yeni radar güvenlik sistemleri Volvo citysafe gibi iyi çalışıyorsa inanılmaz satar
    Çünkü bu segment yeni çıkmış oluyor

    2 kapı- spor-elektrikli -suv

    İllaki ilerde hem geniş hemde uzun. Menzilli modeller gelir ama


    Tel sıkıntı be fiyattan çıkacak o belli olsun asıl satış ozaman anlaşılır ben beğendim 150-200 bin aralığında alınır bir araba zorlasan ve Full özellik desen 250 gene eyvallah ama daha üzeri olursa üzer ve isterse mükemmel olsun ülkemizde satılamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 200 diyorlarsa o zaten 160 falan anca gider.

  • Japonlar nereye gidiyor böyle ? Hadi Honda, Toyota tamamda Mazda’ dan hiç beklemezdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xendaba kullanıcısına yanıt
    leaf 240 km, leaf+ 360 km menzili var EPA verileri. XC40 elektriklisi 400 km WLTP.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok egzantrik araç olmuş ve menzili çok kısa.
  • sKayaqtiF moRuq Menzin urediYo, diZele Ne geRek vaR, tuRbo 50.000de boZuLur, eLektRikliLer çöP baTarya 10.000 dOlaR len mq 20.000de öLüyoR

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aracın görünüşünü inanılmaz beğendim özellikle arka kapıları. 2 kapılı spor bir yerden yüksek araç olmuş, zaten artık talep genelde yerden yüksek araçlara, 200 km menzil tesla ile karşılaştırılmayacaksa fena değil gibi.
  • BMW i3 vs. sadece şehir içi kullanım düşünülerek yapılmış elektrikli araçlar için kısa menziller normal. Ama SUV tipine kaydıkça insanlar daha uzun menzil bekliyor. Gerçi şimdi bakıyorsun, zenginler SUV'leri de çoğunlukla şehir içinde kullanıyor. Bu açıdan bir kitleye hitap ediyor yani. Ama gelecekte para derdim olmasa da alacağım bir araç değil. Araç alıyorsun ve 2020'de, bir zahmet biraz menzili olsun.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.