Şimdi Ara

Mazda aracımın subaplarını yaptırıyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
2
Favori
7.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: lotus1

    Cevaplar için teşekkür ederim. Subaplar celik olacak, diger değişecek parçaların tamamı orjinal olacak. Motor yaptırmak ile subap değiştirmek aynı değil. Kendi ustamda yaptırıyorum, orjinal parçalar olmasa fiyat aşağı inerdi.

    Açıkcasi aracımı bu şekilde satıp alanı üzmekte istemedim.

    Mazdalarda genellikle hatalı montaj veya yanlış ayar(fakir karışım gibi) sonrası 50.000 km sonra subaplar yanabiliyor.

    Şikayetlerim: sabah zor çalışma, ilk 5 dakika vites boştayken stop etme, rampalarda bayılma, ve % 25 daha fazla yakıt sarfiyatı.

    Ayrıca aracın 100000 km bakımı da yapılacak. İşlemler bitince ayrıntıları aktarırım.

    Saygılar.

    ya arkadaşım bilmeden neden yorum yapıyorsun ki mazdalarda hatalı montaj yapılıyor filan diye..mazda ve mitsubishinin motor subapları magnezyum alaşımlı subaplar oldugu için lpg ye dayanamıyor. 50-100 binde arası bir yerde lpg kitine ve kullanıma göre eriyebiliyor. bununda çaresi eridiğinde çelik subap alıp takmak sonrada erime diye birşey yok.

    Mazda ile mitsubishiye laf atmıssın ama yeni nesil euro 4 ve euro 5 normuna sahip tüm araçların subabları magnezyum alaşımlı, o yüzden tüm bu araçlar için lpg de fakir karısımda çalışırsa araç uzun kmlerde hepside bu arızayı vericektir. Tek çözümde çelik alaşımlı subabları taktırıp yoluna devam etmekte bu kadar basit, subab değişimine vereceğiniz masrafın yanında yapacagınız kar cok daha fazla olacaktır zaten,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: lotus1

    Cevaplar için teşekkür ederim. Subaplar celik olacak, diger değişecek parçaların tamamı orjinal olacak. Motor yaptırmak ile subap değiştirmek aynı değil. Kendi ustamda yaptırıyorum, orjinal parçalar olmasa fiyat aşağı inerdi.

    Açıkcasi aracımı bu şekilde satıp alanı üzmekte istemedim.

    Mazdalarda genellikle hatalı montaj veya yanlış ayar(fakir karışım gibi) sonrası 50.000 km sonra subaplar yanabiliyor.

    Şikayetlerim: sabah zor çalışma, ilk 5 dakika vites boştayken stop etme, rampalarda bayılma, ve % 25 daha fazla yakıt sarfiyatı.

    Ayrıca aracın 100000 km bakımı da yapılacak. İşlemler bitince ayrıntıları aktarırım.

    Saygılar.

    ya arkadaşım bilmeden neden yorum yapıyorsun ki mazdalarda hatalı montaj yapılıyor filan diye..mazda ve mitsubishinin motor subapları magnezyum alaşımlı subaplar oldugu için lpg ye dayanamıyor. 50-100 binde arası bir yerde lpg kitine ve kullanıma göre eriyebiliyor. bununda çaresi eridiğinde çelik subap alıp takmak sonrada erime diye birşey yok.

    Mazda ile mitsubishiye laf atmıssın ama yeni nesil euro 4 ve euro 5 normuna sahip tüm araçların subabları magnezyum alaşımlı, o yüzden tüm bu araçlar için lpg de fakir karısımda çalışırsa araç uzun kmlerde hepside bu arızayı vericektir. Tek çözümde çelik alaşımlı subabları taktırıp yoluna devam etmekte bu kadar basit, subab değişimine vereceğiniz masrafın yanında yapacagınız kar cok daha fazla olacaktır zaten,

    ben mazda ve mıtsubishiye laf atmadım sadece subaplarının farklı özellikteki alaşımdan dolayı eriyebileceğini söyledim.amacım yanlış bilgiyle markaların kötülenmemesi içindi... sonuçta yeni lpg kitlerinde valve care diye bir sistem var yanma sıcaklığı artınca lpgye benzin püskürterek yanma ısısını düşürüyor..kullanılan lpg kitiyle büyük ölçüde alakası var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AAF6D4207 -- 26 Nisan 2012; 15:13:53 >




  • Ben de 2006 mazda 3 aracıma LPG kiti taktırdım. 15bin km oldu, henüz bir sıkıntı yok. Çıkaracak gibi de gönmüyor. Ankarada tanınmış bir firmaya BRC marka kit taktırdım. Yüksek devirlerde otomatik olarak benzine geçiyor sübapları yüksek ısıdan korumak için. Ayrıca 100.000 km boyunca LPG den kaynaklı tüm hasarlara karşı 25bin TL teminatlı sigortalı.

    Oradaki ustaya da bu durmu sorduğumda magnezyum sübap olayının tamamen şehir efsanesi olduğunu, kendi müşterilerinde böyle bir durumla hiç karşılaşmadıklarını ve LPG ile sorunsuz 200bin li kmler yapmış bir çok mazda sahibi müşterilerinin olduğunu belirtti.

    Olay sanırım tamamen montaj kalitesi ve LPG kiti
  • hayret mazda gibi bir araçda lpg subapları eritsin. ben olsam asla yeni düşünmem, 1 bucuk milyar masraf nerde 20-30 milyar masraf nerde ne gerek var yahu
  • Mazda, chevrolet vs. artık magnezyum alaşım sübaplar kullanıyor. Bu yüzden LPG önerilmiyor. Ancak erime yapınca çelik olanlar takılarak sorun çözülüyor. Yağlama sistemli LPG kiti takmaktansa normal takıp eritmek daha mantıklı bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 26 Nisan 2012; 16:23:14 >
  • Azıcık aşım, dertsiz başım... Lpg yok sorun yok..
  • Aracımı teslim aldım. 100.000 km bakım(yag, filtreler, v kayisi) ve subap islemleri 1630 tl.

    Şimdilik araç ilk aldığım serilikte ve performansta. Lpg ayarından önce 1000 km benzinde kullanmam gerekiyor. İscilik 600 tl, bu arada ankarada sibop parcaları yok, parcalar istanbuldan geldi, yaptıracak olanlara duyurulur. Mazda servislerde sadece en yakın istanbulda var. Servislerin dediğine göre çok sayıda aracın sibopları değişiyormuş.
  • Subab problemlerinin en büyük kaynagı yanlıs lpg lalibrasyonlarıdır, arac fakir karısımda calıstıgı müddetce subablarda problem cıkma olasılıgı oldukca yükseliyor, yanlıs kalibrasyonunda kaynagı yetersiz usta bilgisidir. Tabi kaliteli bir lpg kiti ve yazılımı ustüne kaliteli bir usta tarafından yapılan kalibrasyon ile subablarınız asla problem cıkarmaz denilemez. İşin gerceği lpg li araçları fazla zorlamadan kullanmak lazım, şehir içinde zaten fazla zorlama şansınız olmuyor, şehir dışı yolculuklarda da yüksek devirde uzun süreler kullanmamaya çalışılmalı veya kullanılacaksada benzine geçirip kullanılmalı bana göre etkin bir güvenlik önlemi olur subablar için. Tabi bütün bunların üstüne subablar arıza cıkarsada sonucta lpg den dolayı her zaman kardasınız, çelikleri ile değiştirip aynen devam etme şansınız var.
  • 50.000 Km de aracımın sübapları bozuldu. 2006 mazda 3 BRC lpg Ankara Mavidenizler montajlı. Taktırırken böyle bir sorunsalının olduğunu biliyordum. Bakalım ne oalcak dedim ve malum... MEB Baş ayar servis 2300-2700 Tl tutar yapılması dedi. Dışarıdan bir servise çelik sübaplarla değişmek üzere 1000 Tl ye yaptırdım. Bugün teslim alacağım arabamı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Ondan sonra da lpg motora zarar vermez demezler mi ? Al olayı gör. Cok gecmis olsun

    sadece mazgenzyum alaşımlı sübaplarda meydan gelen bir erime.

    çelik alaşımlılarda sorun olmuyor.
  • Mazda 3 e alternatif olarak sunduğunuz tüm araçları kullandım, mazda3 den aldığınız keyfi bu araçlardan almanız mümkün değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Ondan sonra da lpg motora zarar vermez demezler mi ? Al olayı gör. Cok gecmis olsun

    sadece mazgenzyum alaşımlı sübaplarda meydan gelen bir erime.

    çelik alaşımlılarda sorun olmuyor.

    +1 Bugun serviste 2005 model toyota corolla taksi vardı aynı sorunu yasamıs. Ona da celik subap tavsiye ettiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Ondan sonra da lpg motora zarar vermez demezler mi ? Al olayı gör. Cok gecmis olsun

    sadece mazgenzyum alaşımlı sübaplarda meydan gelen bir erime.

    çelik alaşımlılarda sorun olmuyor.

    Arabayı alırken hangimiz celik subaplı diye seciyoruz ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Ondan sonra da lpg motora zarar vermez demezler mi ? Al olayı gör. Cok gecmis olsun

    sadece mazgenzyum alaşımlı sübaplarda meydan gelen bir erime.

    çelik alaşımlılarda sorun olmuyor.

    Arabayı alırken hangimiz celik subaplı diye seciyoruz ki.

    o da alanların tercihi. alan kişi zaten bazı markalarda bu sorunun olabiliceği ihtimalini göz önüne alarak karar veriyor.

    çokta önemli bir ayrıntı değil. kapı sesi dinleyerek alanların yanında...




  • Aracımı dün teslim aldım. Normalde bu sıkıntısı ile aracımı servise teslim etmeden önceki aracımın durumu şuydu : 1. vitesde devam eederken 2 ye atınca araba biraz gaza basıp hızlanmak istendiğinde hemen geri 1.vitese alıyordu. yani zorlanmaya hiç gelemiyordu çünkü gücü yetmiyordu. 3. viteste 110 falan yapıyordu ama karnı yarılıyordu daha da hızlanmıyordu 4. viteste hızlanma eğilimde değildi. yani kısaca baya güçsüzdü. Kompresyon testi yapılmıştı değerleri şöyleydi yaklaşık olarak 8/10/10/10 .

    Araçla dün hafif meğilli yolda 180 km hız yaptım, baya iyi olmuş vuruntusu egzozdan kesintili sesli çalışması, motorun nefessiz kalması gibi sıkıntıların hepsi düzelmiş.

    memnunum şimdilik aracımdan , inşallah daha da hiç arıza yapmaz binerim güzel güzel karting kılıklıya.
  • Mazda 3 güzel araç, değeri pek bilinmeyen bir araç bence.

    Geçen yıla kadar gayet ucuzdu rakiplerinden fiyatı. Tüm firmaların yaptığı zam furyasına mazda da eklenince şimdi el yakıyor sıfır km. mazda fiyatları. :(
  • Ben de şu "olmazsa çelik sübap yaptırırsınız canım" muhabbetine hastayım.

    Ya bu sübaplar erimeye başlayınca, o süreç içerisinde hiç mi sorun çıkarmıyor. Birden bire pat diye mi çıkıyor problem ki. Hemen sübapları çelik yapıyorsun. Yani yarı erimiş sübapla gayet sağlıklı gidiyor araba, tam olarak eriyip bitince mi sorun anlaşılıyor. Kimbilir ne sıkıntılar yaratacak erime sürecinde.

    Ayrıca, deniyor ki kaliteli usta bulun. Peki. Nasıl bulacaz. Adama mı soracaz "birader sen kaliteli misin" diye. Bir yerlerden tavsiye alacaz gidip yaptıracaz. Olur olur. Olmazsa uğraş dur.

    Bir başka klasik söylem; lpg li aracı çok zorlamayın. Peki. Ne kadar zorlayalım. Zorlama nedir? Redline a dayamak mı? 4 bin devire çıktığımızda zorluyor mu olacaz. Zorlamanın alt sınırı nedir? Nereye kadar çıkarsak zorlamamış oluruz. Kaç kere zorlayınca sıkıntı başlar.

    Ya hepsini boşver; bu psikolojiyle nasıl basarsın gaza. "acaba şu an zorluyor muyum, dün 5 bin devire çıktım, bir şey olmuş mudur"

    Benzine can dayanmıyor tamam ama bu kadar beylik sözlerle lpg işinin sorunlarını basite indirgemek doğru değil.

    Kışın sabah o araba çalışmayınca ne benzin fiyatı geliyor insanın aklına, ne km de kaç kuruş yaktığı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Valla böyle bir problemi olan bir aracı şahsen ben almam.Şu an ki kullandığım aracı 50000 km dir atiker lpg ile kullanıyorum ve sorun yok çok şükür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    Ben de şu "olmazsa çelik sübap yaptırırsınız canım" muhabbetine hastayım.

    Ya bu sübaplar erimeye başlayınca, o süreç içerisinde hiç mi sorun çıkarmıyor. Birden bire pat diye mi çıkıyor problem ki. Hemen sübapları çelik yapıyorsun. Yani yarı erimiş sübapla gayet sağlıklı gidiyor araba, tam olarak eriyip bitince mi sorun anlaşılıyor. Kimbilir ne sıkıntılar yaratacak erime sürecinde.

    Ayrıca, deniyor ki kaliteli usta bulun. Peki. Nasıl bulacaz. Adama mı soracaz "birader sen kaliteli misin" diye. Bir yerlerden tavsiye alacaz gidip yaptıracaz. Olur olur. Olmazsa uğraş dur.

    Bir başka klasik söylem; lpg li aracı çok zorlamayın. Peki. Ne kadar zorlayalım. Zorlama nedir? Redline a dayamak mı? 4 bin devire çıktığımızda zorluyor mu olacaz. Zorlamanın alt sınırı nedir? Nereye kadar çıkarsak zorlamamış oluruz. Kaç kere zorlayınca sıkıntı başlar.

    Ya hepsini boşver; bu psikolojiyle nasıl basarsın gaza. "acaba şu an zorluyor muyum, dün 5 bin devire çıktım, bir şey olmuş mudur"

    Benzine can dayanmıyor tamam ama bu kadar beylik sözlerle lpg işinin sorunlarını basite indirgemek doğru değil.

    Kışın sabah o araba çalışmayınca ne benzin fiyatı geliyor insanın aklına, ne km de kaç kuruş yaktığı.

    hak vermemek elde değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    Ben de şu "olmazsa çelik sübap yaptırırsınız canım" muhabbetine hastayım.

    Ya bu sübaplar erimeye başlayınca, o süreç içerisinde hiç mi sorun çıkarmıyor. Birden bire pat diye mi çıkıyor problem ki. Hemen sübapları çelik yapıyorsun. Yani yarı erimiş sübapla gayet sağlıklı gidiyor araba, tam olarak eriyip bitince mi sorun anlaşılıyor. Kimbilir ne sıkıntılar yaratacak erime sürecinde.

    Ayrıca, deniyor ki kaliteli usta bulun. Peki. Nasıl bulacaz. Adama mı soracaz "birader sen kaliteli misin" diye. Bir yerlerden tavsiye alacaz gidip yaptıracaz. Olur olur. Olmazsa uğraş dur.

    Bir başka klasik söylem; lpg li aracı çok zorlamayın. Peki. Ne kadar zorlayalım. Zorlama nedir? Redline a dayamak mı? 4 bin devire çıktığımızda zorluyor mu olacaz. Zorlamanın alt sınırı nedir? Nereye kadar çıkarsak zorlamamış oluruz. Kaç kere zorlayınca sıkıntı başlar.

    Ya hepsini boşver; bu psikolojiyle nasıl basarsın gaza. "acaba şu an zorluyor muyum, dün 5 bin devire çıktım, bir şey olmuş mudur"

    Benzine can dayanmıyor tamam ama bu kadar beylik sözlerle lpg işinin sorunlarını basite indirgemek doğru değil.

    Kışın sabah o araba çalışmayınca ne benzin fiyatı geliyor insanın aklına, ne km de kaç kuruş yaktığı.

    çok güzel özetmeşsiniz.

    subaplar 50.000 km de gitti ise. yavaş yavaş güç kaybı oldu demektir. Çokta mantıklı bir durum değil. Ekonomik boyutu düşünülürse yinede karlıdır ayrı konu ancak araçtan soğumak, soğuyarak binmek, benim tercih edeceğim bir şey değil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.