Şimdi Ara

Mazda 323'ün Tarihçesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
103
Cevap
3
Favori
26.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda tarafından 1976-2003 yılları arasında üretilmiş japon otomobil modeli.Bugüne kadar tüm dünyada 10,589,052 adet satılmış başarılı bir modeldir.Çeşitli ülkelerde değişik adlarla satılmış olmasına rağmen 323 ismi en bilinen model adıdır.90 lı yıllardaki örnekleri Mazda'nın bu modeli için uluslararası rekabetin gerçek anlamda başladığı döneme rastgelir.Türkiye'ye ithal edilmeye başladığı yıllarda(1989) büyük ilgi uyandırmış ve yeni bir marka olarak girdiği pazarda kısa sürede büyük güven ve satış başarısı yakalamıştır.Ülkemize giriş yapan en bilinen mazda 323/protege model aracın üretim kodu BG dir.Dünyada tek kapı hatchback,4 kapı hatchback ve 4 kapı salon/sedan tipi olarak satışa sunulan BG kodlu mazda 323 Türkiyeye sadece 4 kapılı sedan ve hatchback olarak ithal edilmiştir.Hemen hemen tamamında tüm camlar ve aynalar elektrikli idi.İlk satış fiyatı 29milyon600bin TL civarındadır.Tüm araçlar 1600cc üstten tek agzantrikli ve 16 subaplı karbüratör beslemeli 87hp gücündedir(Mazda B6 engine).Çok nadiren 97 model yılına ait enjeksiyonlu B6E 1600cc motorlara da rastlamak mümkündür.Her iki motorda çok uzun ömürlü olup bu hafif yapılı araca hatırı sayılır bir performans verebilmektedir.BG kodlu mazda 323 ün teknolojisinden Kia'nın Sephia ve Mercury'nin Tracer modelleri de lisans yada ortaklık altında uzun yıllar faydalanamıştır.







  • paylaşım için sağol
  • bilgi için teşekkürler..

    bizde 323 91 var..ama bakımsızlıktan kan aglıyor gariban..elektrikli camların kontrol dugmelerinden biri haric hepsi kırık..ic mekanda estetik bitmiş durumda..kaloriferi ısıtmıyor..sag on suspansiyonyayı kırık..

    babam sagolsun hic bakmaz arabaya

    memlekete geldikce onu temizler yagını suyunu lastiklerini vs..her bi bakımını yaparım..ama ic döşeme kapı içleri vs onlara dokunamadım hic..
    ön cam catlak birde..bi hurdalıkta eski parcaları değiştirmek lazım..ama vakit ve cash lazım

    ankaraya ugrasam rahat bulunur herhalde..
  • Rica ederim
  • 2003 modeli arkadaşımda var ve çok ucuza aldı.Çokta memnun oparaya o özellikte ve kalitede başka araba almak imkansız.bir kaç kez kullanma fırsatım oldu bence bir çok arabaya taş çıkartır.
  • 2003 modelini kaça aldı arkadaşınız. özellikleri neler. km si kaç.
    mazdayı sevenler bir daha vazgeçemez ınutmayın bu sözümü. ya 40 bin ytl ler verip araba alacaksın. yada 15-20 bin e 40 bin ytl lik araçlara taş çıkaran mazdalara bineceksin.
  • ilk aracım.....
    Çok severim çooooook....
    94 Model 323 sedan klimalı ilk aracımdı. 4 cam ve aynalar elektrikli idi...

    Klima kalorifer camlar aynalar hiç bir sorunu yoktu...
    Taş gibiydi, çok bakımlı sanki 2003-2004 model gibiydi iç döşemeler falan...

    2007 Eylül'de takasa verdim 7000 YTL'ye...

    Borcu yoktur alırken başka birisi Şahin için alıyordu 94 model ve 7.500'e satmıştı...

    Duyunca deli oldum.... O şahin 7.500 ise benim aracım 17.500 ederdi ama... Anlayamadığım bi zihniyet işte...

    Hiç parça sorunu yaşamadım... 5 sene sanayiye neredeyse uğramadım....

    Mesela bi parçası yanmıştı... Orjinali 200 YTL idi ama 50 YTL'ye de vardı... Parça parasından korkanlar kaliteden biraz ödün vererek ucuza da parça takabiliyorlar yani...

    Sattığım aracı bazen görüyorum halen daha binesim geliyor, duygulanıyorum... :)

    Direksiyon, debriyaj yumuşaklığı şu anki sıfır araçlar ile aynıydı...

    "Aracını seviyor olabilirsin abartma" demeyin abartmıyorum!...

    Bu bilgi paylaşımı için de teşekkürler, son samuray...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mazda 323'ü nasıl bilirsiniz ?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu kadar uzun zaman önce üretildiğini bilmiyordum;90'lı yıllarda ilk kez piyasaya çıkmış bir model zannediyordum.

    bence Hyundai Excel/Accent alanlar bunlardan alsalarmış çok daha iyi olurmuş.En azından motoru daha iyi;az da olsa donanım farkı var.
    okulda arkadaşımda 97 model var bi tane;orijinal bir araç;lpg'siz;afedersiniz eşek gibi kullanır aracı;gene de şeytan kulağına kurşun bir sorun çıkarmaz.

    yanlız 2000'li yıllarda makyajlanan modeli eskisi kadar tutulmadı ülkemizde.
  • En sevilen tutulan kasası bu olsa gerek;

     Mazda 323'ün Tarihçesi
  • Paylaşım İçin Teşekkürler...
  • bizim arabayı paylaşayım..
    bu araba nasıl adam olur..para harcasam mı..ne dersiniz..

    motor 320binde..boya vs işleri var..arabanın gidişi, yola tutunuşu cok guzel bu fiyat aralıgında da başka arabadan bu konfor alınmaz diye düşünüyorum ama gene de soru işaretleri var..

    tavsiyeniz ne olur..

     Mazda 323'ün Tarihçesi
  • bence harca değer sonçta mazda sorunsuz bir araç fakat boyat ilk önce sonra güzel bir iç döseme bir de sonax ver araba adam gibi olur ben şahsen böyle bir araça para harcarım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafam

    2003 modelini kaça aldı arkadaşınız. özellikleri neler. km si kaç.
    mazdayı sevenler bir daha vazgeçemez ınutmayın bu sözümü. ya 40 bin ytl ler verip araba alacaksın. yada 15-20 bin e 40 bin ytl lik araçlara taş çıkaran mazdalara bineceksin.


    15.500 ytlye aldı arkadaşım.55.000 km de dört cam otomatik,klima, elektirikli aynalar ,abs ,arka frenlerde disk,çift hava yastığı var 1.6 16 valf.Sadece kapısı değişmiş ve bayandan aldı içi oldukça temiz ve hiç yıpranmamış.çelik jantlı ve tamponları boyanmış artı sis farları var, görünümü bir çok araçtan çok daha güzel.İçi oldukça geniş ve ferah.
    Dediğin gibi arkadaşım bir kasa önceki c sınıfı araçların hemen hepsine bindim astradan, megane ,focustan golfe onlardan aşağı kalır hiç bir yanı yok.Onların aynı model ikinci ellerine 18-22 milyar para vereceğime mazda alırım çok daha iyi.Fakat piyasada yok malesef.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    En sevilen tutulan kasası bu olsa gerek;

     Mazda 323'ün Tarihçesi




    Evet bu kasaları çok tutuldu o zamanlar
  • Kaynak benden wiki'ye wikiden de buraya eklenmiştir.Kaynak belirtsek fena olmaz arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SabitSalınım -- 3 Eylül 2008; 22:26:23 >
  • Bu da bizim 323. Elimizden geldikçe bakmaya çalıştık hep orjinal parça kullanıldı. bulunduğumuz ilin servisinin temiz diye gösterdiği 3 arabadan biri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eczem -- 6 Şubat 2011; 2:22:02 >
  • quote:

    bilgi için teşekkürler..

    bizde 323 91 var..ama bakımsızlıktan kan aglıyor gariban..elektrikli camların kontrol dugmelerinden biri haric hepsi kırık..ic mekanda estetik bitmiş durumda..kaloriferi ısıtmıyor..sag on suspansiyonyayı kırık..

    babam sagolsun hic bakmaz arabaya

    memlekete geldikce onu temizler yagını suyunu lastiklerini vs..her bi bakımını yaparım..ama ic döşeme kapı içleri vs onlara dokunamadım hic..
    ön cam catlak birde..bi hurdalıkta eski parcaları değiştirmek lazım..ama vakit ve cash lazım

    ankaraya ugrasam rahat bulunur herhalde..



    siz bence o arabaya binmeyin can saglıgınız yok
  • sebenlim; o araba çok hoş bir hâle gelebilir... Lastikleri değiştireceksen jantları da büyüt... En az 16" olsun...

    eczem; aracın temizliği buradan bile belli....


    Ve işte bu da benim ilk göz ağrım... Onunla öğrendim ben araba kullanmayı....
    Parçası pahalı diyenlere inat babalar gibi bindim Mazda'ma... Hiç de sorun çıkmadı...
    5 sene geçti... Japon aşkı geçmedi... Şimdi de Honda... :)

     Mazda 323'ün Tarihçesi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pirekare

    sebenlim; o araba çok hoş bir hâle gelebilir... Lastikleri değiştireceksen jantları da büyüt... En az 16" olsun...

    eczem; aracın temizliği buradan bile belli....


    Ve işte bu da benim ilk göz ağrım... Onunla öğrendim ben araba kullanmayı....
    Parçası pahalı diyenlere inat babalar gibi bindim Mazda'ma... Hiç de sorun çıkmadı...
    5 sene geçti... Japon aşkı geçmedi... Şimdi de Honda... :)

     Mazda 323'ün Tarihçesi



    323 ün bu rengnden de çok hoşlanıyorum ben
    Parça pahalı ama araştırmaya göre en az arıza yapan araç MAZDA dır.
    Aslında babam bu arabayı çok hor kullandı bende çok zorluyorum arabayı. 8 kişi bindiğimizi bilirim (çoğuda kilolu) o halde 180 yaptı ama tık demedi sonuçta MAZDA




  • LPG'ye de süper uyum sağlar...

    Yaptığım en hayırlı iş o Mazda'ya tüp taktırmak olmuştu...

    Yarı yarıya azalan yakıt masrafı, azalmayan performans... Marka: BRC (sıralı falan değil, 500 liralık bişeydi) (2004'de) :)

    Yalnız araçtaki yük fazlayken hızlı giderken fren, el freni etkisi gösterebiliyo, sağlam kayıyo... :)


    5 sene aracı ucuz Kore malı lastiklerle kullandım... Ve paraya kıyıp 4 tane Michelin taktım... Ve 1 hafta sonra sattım, hala içim gidiyor...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.