Şimdi Ara

mazda 3 touring neden bu kadar ucuz?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
2
Favori
23.853
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar merhaba:
    hem bu forum hem de diger bircok araba forumunu yakın zamanlarda takip etmeye basladım. nasipse yakın zamanda araba almak istiyorum. mazda 3 ile birlikte focus, auris, civic i de inceledim. mazda her yonden (motor gucu haric) üstünken nasıl oluyorda bu donanim seviyesinde bu kadar uygun oluyor. bu arabanın uzerinde toyota markası olsa 40, vw olsa 45 yazardı katalogda. nasıl oluyorda bu kadar ucuzlatabiliyorlar. benim farketmedigim bazı para eden eksik özelligi mi var? bilen arkadaslardan bu konuda yardım rica ediyorum?



  • herhalde kimse cevaplamayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkjackson

    herhalde kimse cevaplamayacak.
    Cevabı içinde bir soru olmuş..Dediğiniz gibi daha yüksek özellikler sunmasına rağmen,fiyatları daha ucuz.Neden?çünkü ön yargı var..Neden?çünkü halkımız biraz monoton.Etrafta zaten çok satılan arabaları alıyor.Renault,Honda,Vw..İngilizcedeki Word of mouth lafı gibi..Kulaktan kulağa bütün bu araçları alanlar,yaya yaya,arkadaşlarına yakınlarına da aldırıyor.Mazda alacağım diyen yakınına ise,napcan onu.Elden çıkaramazsın,parça pahalı gibi kalıplaşmış(ama %90 yanlış) yourmlarda bulunuyorlar.Üstüne de ekleyip''sana megane alalım olumm' diyorlar.
    Evet,Mazdanın da eksikleri var.Fakat araç olarak değil..Araçlarının reklamını yapmıyorlar,dizel versiyonları pek getirmiyor(mazda3 de sonunda geldi)..
    Neyse artık Mazda3ün distribütörlüğü direkt Mazda belçikaya geçti de ve yükselme başlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric

    Cevabı içinde bir soru olmuş..Dediğiniz gibi daha yüksek özellikler sunmasına rağmen,fiyatları daha ucuz.Neden?çünkü ön yargı var..Neden?çünkü halkımız biraz monoton.Etrafta zaten çok satılan arabaları alıyor.Renault,Honda,Vw..İngilizcedeki Word of mouth lafı gibi..Kulaktan kulağa bütün bu araçları alanlar,yaya yaya,arkadaşlarına yakınlarına da aldırıyor.Mazda alacağım diyen yakınına ise,napcan onu.Elden çıkaramazsın,parça pahalı gibi kalıplaşmış(ama %90 yanlış) yourmlarda bulunuyorlar.Üstüne de ekleyip''sana megane alalım olumm' diyorlar.
    Evet,Mazdanın da eksikleri var.Fakat araç olarak değil..Araçlarının reklamını yapmıyorlar,dizel versiyonları pek getirmiyor(mazda3 de sonunda geldi)..
    Neyse artık Mazda3ün distribütörlüğü direkt Mazda belçikaya geçti de ve yükselme başlıyor.

    Alıntıları Göster
    mazda markasına guveniyorum. yukselen bir markayı basladıgi noktadan yakalamak istiyorum. insallah hayırlısı olur. arabayı test surusu yapıp, ondan sonra karar verecegim. verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkjackson

    mazda markasına guveniyorum. yukselen bir markayı basladıgi noktadan yakalamak istiyorum. insallah hayırlısı olur. arabayı test surusu yapıp, ondan sonra karar verecegim. verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim.

    Alıntıları Göster
    Eğer arabayı keyif almak için alıyorsanız(satınca 1-2 milyar daha az zararla satmak için değil) zaten Mazda3e yönelirsiniz
    Haberlerinizi tekrar paylaşırsanız sevinirim.Hayırlı sürüşler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric

    Eğer arabayı keyif almak için alıyorsanız(satınca 1-2 milyar daha az zararla satmak için değil) zaten Mazda3e yönelirsiniz
    Haberlerinizi tekrar paylaşırsanız sevinirim.Hayırlı sürüşler..

    Alıntıları Göster
    mazda 3 te karar kılarak bir markayı daha test edecegim. kısmetse size hayırlı haberleri yazarım. ilgi gosterip cevap yazdıgınız icin tesekkur ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkjackson

    mazda 3 te karar kılarak bir markayı daha test edecegim. kısmetse size hayırlı haberleri yazarım. ilgi gosterip cevap yazdıgınız icin tesekkur ederim.


    ayrıca yedek parça fiyatları pahalı diye bir şehir efsanesi dolaşır durur ortalıkta,alakası yok tüm parçaları var ve diğer markalarınkinden pahalı değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şekilsiz

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenkjackson

    mazda 3 te karar kılarak bir markayı daha test edecegim. kısmetse size hayırlı haberleri yazarım. ilgi gosterip cevap yazdıgınız icin tesekkur ederim.


    ayrıca yedek parça fiyatları pahalı diye bir şehir efsanesi dolaşır durur ortalıkta,alakası yok tüm parçaları var ve diğer markalarınkinden pahalı değil

    Alıntıları Göster
    Aracın içi de dışı da çok güzel,motoru çok performanslı olmasa da yakıt tüketimi aşırı değil.Donanımıysa en baz touring versiyonda hız sabitleyici hariç neredeyse c segmentindeki tüm verilen donanımlar standart.Güvenlik olarak çok iyi hava yastıkları,sağlam gövde yapısı,esp standart olması vs. Benim bu segmentteki benzinlilerde favori araçlarımdan biri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omurkadir

    Aracın içi de dışı da çok güzel,motoru çok performanslı olmasa da yakıt tüketimi aşırı değil.Donanımıysa en baz touring versiyonda hız sabitleyici hariç neredeyse c segmentindeki tüm verilen donanımlar standart.Güvenlik olarak çok iyi hava yastıkları,sağlam gövde yapısı,esp standart olması vs. Benim bu segmentteki benzinlilerde favori araçlarımdan biri.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar mazda 3 sedan touring için bayi den 36500tl fiyat aldım metalik renk+trafik sig.+mtv dahil bu fiyata ,sizce fiyat uygun mu daha düşük fiyat alan var mı acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r.evil

    arkadaşlar mazda 3 sedan touring için bayi den 36500tl fiyat aldım metalik renk+trafik sig.+mtv dahil bu fiyata ,sizce fiyat uygun mu daha düşük fiyat alan var mı acaba

    Alıntıları Göster
    Fiyat bence gayet uygun.(gerçi hep diğer araçlarla karşılaştırıyorum ondan sürekli uygun geliyor:))
    Bazı arkadaşlar üstüne hediyeler de aldılar diye hatırlıyorum ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric

    Fiyat bence gayet uygun.(gerçi hep diğer araçlarla karşılaştırıyorum ondan sürekli uygun geliyor:))
    Bazı arkadaşlar üstüne hediyeler de aldılar diye hatırlıyorum ben

    Alıntıları Göster
    aracı kullanırsan sanırım alırsın; kullanımı çok keyifli- performansı motor gücü kendisinden daha yüksek olarak lanse edilen araçlardan daha tatmin edici- araç içindeki kalite hissi ve konfor üst seviyede; bence tek eksik "biraz" makyaj (aracın dşı yeterince güzel; içinde de göstergelerde mavi renk kullanılması, iç döşemede bej renk gibi renk seçeneklerinin sunulması vb. gibi küçük ama benim için önemli ayrıntılar); ancak sonuç olarak mantık yine de değişmiyor; mazda 3 piyasada diğer araçların fiyatlarına bakıldığında "bence" bu fiyata alınacak "en iyi" araç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barkodd

    aracı kullanırsan sanırım alırsın; kullanımı çok keyifli- performansı motor gücü kendisinden daha yüksek olarak lanse edilen araçlardan daha tatmin edici- araç içindeki kalite hissi ve konfor üst seviyede; bence tek eksik "biraz" makyaj (aracın dşı yeterince güzel; içinde de göstergelerde mavi renk kullanılması, iç döşemede bej renk gibi renk seçeneklerinin sunulması vb. gibi küçük ama benim için önemli ayrıntılar); ancak sonuç olarak mantık yine de değişmiyor; mazda 3 piyasada diğer araçların fiyatlarına bakıldığında "bence" bu fiyata alınacak "en iyi" araç

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar biraz önce Mazda 3 Sedan Touring Manuel Alüminyum Gri + Park Sensörü + Boya Koruma + Egzos Nikelajı aracımı siparis verdim. Kısmetse 2 güne hazır olacak. Detayları sizinle paylasırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkjackson

    Arkadaslar biraz önce Mazda 3 Sedan Touring Manuel Alüminyum Gri + Park Sensörü + Boya Koruma + Egzos Nikelajı aracımı siparis verdim. Kısmetse 2 güne hazır olacak. Detayları sizinle paylasırım.

    Alıntıları Göster
    hayırlı olsun cenk; ben de hiç hesapta yokken nasıl aldığımı bile anlamadığım bir şekilde sedan touring için gittiğim bayiden sedan manuel impressive alarak çıktım; "bugün son gün; yarın fiyatlara zam geliyor" dediler (ne kadar gelir bilmiyorum ama 700-800 gibi değil daha ciddi bir zam geliyor" dediler); imzamdaki aracı 18.750 sayarak alacağım aracın fiyatını da 40.500 TL olarak saydılar; cenk, rica etsem seninkini de ne kadara saydıklarını yazabilir misin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barkodd

    hayırlı olsun cenk; ben de hiç hesapta yokken nasıl aldığımı bile anlamadığım bir şekilde sedan touring için gittiğim bayiden sedan manuel impressive alarak çıktım; "bugün son gün; yarın fiyatlara zam geliyor" dediler (ne kadar gelir bilmiyorum ama 700-800 gibi değil daha ciddi bir zam geliyor" dediler); imzamdaki aracı 18.750 sayarak alacağım aracın fiyatını da 40.500 TL olarak saydılar; cenk, rica etsem seninkini de ne kadara saydıklarını yazabilir misin?

    Alıntıları Göster
    barkodd ben bildigim birkac pazarlık teknigi kullanarak aracı 35750 ye anlastım. ancak beni mart ayı fiyatı dedikleri icin biraz acele ettirdiler. yani ben en erken haftaya alabilecekken bu hafta almak durumunda kaldım. bu sebepten baska bir acıdan 200-300 kaybettik. benim ilk aracım olacak. takas yoktu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkjackson

    barkodd ben bildigim birkac pazarlık teknigi kullanarak aracı 35750 ye anlastım. ancak beni mart ayı fiyatı dedikleri icin biraz acele ettirdiler. yani ben en erken haftaya alabilecekken bu hafta almak durumunda kaldım. bu sebepten baska bir acıdan 200-300 kaybettik. benim ilk aracım olacak. takas yoktu.

    Alıntıları Göster
    sordukça kazık yediğim hissine kapılıyorum; vazgeçtim :)
    hayırlı olsun tekrar; yalnız şimdiye kadar duyduğum en düşük fiyat; üstelik yanında hediyelerle; sanırım sizinkiler yanlış adamla, benim aldığım yerdekiler tam doğru adamla pazarlık yapmışlar :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkjackson

    barkodd ben bildigim birkac pazarlık teknigi kullanarak aracı 35750 ye anlastım. ancak beni mart ayı fiyatı dedikleri icin biraz acele ettirdiler. yani ben en erken haftaya alabilecekken bu hafta almak durumunda kaldım. bu sebepten baska bir acıdan 200-300 kaybettik. benim ilk aracım olacak. takas yoktu.

    Alıntıları Göster
    Mazda yıllarca Türkiye'de yanlış politikalar ile satılmaya çalışılmış bir marka. Yoksa hepimiz biliriz kedi gözü 323 hb leri 626 ları. Mazda'nın bugün Toyota ve Honda'dan geri kalır bir marka imajı yok. Çok sayıda efsane otomobil üretmiş bunlardan bazıları(bir tv programında) dünyanın en başarılı(iyiden kasıt sadece performans değil) 100 spor otomobilinden ilk 3'e girmiş(bkz: mazda mx-5 sanırım 2. oldu) dünyadaki tek seri üretim wankel motoru üreten ve bunu bir performans aracında sunan, yapılan anketlerde dünyanın en sorunsuz otomobil markası olarak seçilen kısacası hiçbir geri kalır tarafı olmayan bir marka.
    Neden ucuz?
    Mazda aracı olan distrübütör firmayı bırakıp Türkiye'ye otomobillerini kendisi direkt olarak pazarlamaya başladı bu 1. etken
    2. etken ise satış hacmini arttırmaya çalışmalarından kaynaklı.
    Ayrıca Mazda-Ford ortaklığı sebebiyle Mazda çok zarar gördü Ford'dan. Ford'un bir çok kazancı olmasına karşın Mazda'nın zararına oldu. Tüm bu satış ve ortaklık politikalarının yanlışlıkları yüzünden Mazda satış miktarını arttırmaya çalışıyor ucuza satması normaldir. Toyota veya VW çok çok daha iyi arabalar üretmiyorlar ama çok sattıkları için arz talep meselesi insanlar pahalı da olsa VW tercih ediyor. Mazda zaten son zamanlarda bir hayli arttırdı payını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Mazda yıllarca Türkiye'de yanlış politikalar ile satılmaya çalışılmış bir marka. Yoksa hepimiz biliriz kedi gözü 323 hb leri 626 ları. Mazda'nın bugün Toyota ve Honda'dan geri kalır bir marka imajı yok. Çok sayıda efsane otomobil üretmiş bunlardan bazıları(bir tv programında) dünyanın en başarılı(iyiden kasıt sadece performans değil) 100 spor otomobilinden ilk 3'e girmiş(bkz: mazda mx-5 sanırım 2. oldu) dünyadaki tek seri üretim wankel motoru üreten ve bunu bir performans aracında sunan, yapılan anketlerde dünyanın en sorunsuz otomobil markası olarak seçilen kısacası hiçbir geri kalır tarafı olmayan bir marka.
    Neden ucuz?
    Mazda aracı olan distrübütör firmayı bırakıp Türkiye'ye otomobillerini kendisi direkt olarak pazarlamaya başladı bu 1. etken
    2. etken ise satış hacmini arttırmaya çalışmalarından kaynaklı.
    Ayrıca Mazda-Ford ortaklığı sebebiyle Mazda çok zarar gördü Ford'dan. Ford'un bir çok kazancı olmasına karşın Mazda'nın zararına oldu. Tüm bu satış ve ortaklık politikalarının yanlışlıkları yüzünden Mazda satış miktarını arttırmaya çalışıyor ucuza satması normaldir. Toyota veya VW çok çok daha iyi arabalar üretmiyorlar ama çok sattıkları için arz talep meselesi insanlar pahalı da olsa VW tercih ediyor. Mazda zaten son zamanlarda bir hayli arttırdı payını.

    Alıntıları Göster
    L.J bir çok şeyi söylemiş zaten. Dünyanın en sorunsuz markası seçilen Mazda'nın Türkiyede çok satılmamasının sebeblerinden biriside araç alan insanların büyük çoğunluğu hala 20 yıl öncede yaşıyormuş gibi düşünüyor. Bugün bir çok markanın aynı segment araçlarının bakım ücreti ve parça fiyatı neredeyse aynı. Ancak zamanında Mazda'nın adının çıkması Mazdaya çok büyük zarar verdi çünkü Türkiyede parçaları çok zor bulunuyordu. Şimdide araba alan kişiler bu gözle bakıyor Mazda dediğin zaman "Onun parçasını bulmak çok zor." gibi tepkiler almak mümkün. İşte Mazda bu imajı kurtarmaya çalışıyor yoksa ürettiği araçlara bakarsanız segmentinde bulunan araçların çoğundan iyi donanımlar sunuyor. Zamanında üretilen 323lerde o zaman bir çok arabada olmayan özellikler standarttır. Araba alıcağınız zaman sanayideki ustanın, eşin, dostun ağzına bakmayın araştırın ve öyle alın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    L.J bir çok şeyi söylemiş zaten. Dünyanın en sorunsuz markası seçilen Mazda'nın Türkiyede çok satılmamasının sebeblerinden biriside araç alan insanların büyük çoğunluğu hala 20 yıl öncede yaşıyormuş gibi düşünüyor. Bugün bir çok markanın aynı segment araçlarının bakım ücreti ve parça fiyatı neredeyse aynı. Ancak zamanında Mazda'nın adının çıkması Mazdaya çok büyük zarar verdi çünkü Türkiyede parçaları çok zor bulunuyordu. Şimdide araba alan kişiler bu gözle bakıyor Mazda dediğin zaman "Onun parçasını bulmak çok zor." gibi tepkiler almak mümkün. İşte Mazda bu imajı kurtarmaya çalışıyor yoksa ürettiği araçlara bakarsanız segmentinde bulunan araçların çoğundan iyi donanımlar sunuyor. Zamanında üretilen 323lerde o zaman bir çok arabada olmayan özellikler standarttır. Araba alıcağınız zaman sanayideki ustanın, eşin, dostun ağzına bakmayın araştırın ve öyle alın.

    C segmenti HB veya sedan bir araçta 90 lı yılların başında otomatik arka camların standart olması o yıllar için son derece müthiş bir şeydi Günümüzde hala bazı araçların arka camları otomatik değil full olmadığı sürece Adamlar 20 yıl önce bile bunu standart sunuyordu. Donanım ve motor dayanıklılığı olarak pek bi kılıf uyduramaz kimse Mazda'ya zaten sorsanız illaki 2. eli kötüdür, parçası bulunmaz, çok yakar. Bunlarda hurafe oldu o ayrı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    L.J bir çok şeyi söylemiş zaten. Dünyanın en sorunsuz markası seçilen Mazda'nın Türkiyede çok satılmamasının sebeblerinden biriside araç alan insanların büyük çoğunluğu hala 20 yıl öncede yaşıyormuş gibi düşünüyor. Bugün bir çok markanın aynı segment araçlarının bakım ücreti ve parça fiyatı neredeyse aynı. Ancak zamanında Mazda'nın adının çıkması Mazdaya çok büyük zarar verdi çünkü Türkiyede parçaları çok zor bulunuyordu. Şimdide araba alan kişiler bu gözle bakıyor Mazda dediğin zaman "Onun parçasını bulmak çok zor." gibi tepkiler almak mümkün. İşte Mazda bu imajı kurtarmaya çalışıyor yoksa ürettiği araçlara bakarsanız segmentinde bulunan araçların çoğundan iyi donanımlar sunuyor. Zamanında üretilen 323lerde o zaman bir çok arabada olmayan özellikler standarttır. Araba alıcağınız zaman sanayideki ustanın, eşin, dostun ağzına bakmayın araştırın ve öyle alın.

    C segmenti HB veya sedan bir araçta 90 lı yılların başında otomatik arka camların standart olması o yıllar için son derece müthiş bir şeydi Günümüzde hala bazı araçların arka camları otomatik değil full olmadığı sürece Adamlar 20 yıl önce bile bunu standart sunuyordu. Donanım ve motor dayanıklılığı olarak pek bi kılıf uyduramaz kimse Mazda'ya zaten sorsanız illaki 2. eli kötüdür, parçası bulunmaz, çok yakar. Bunlarda hurafe oldu o ayrı.

    Alıntıları Göster
    Nisanda zam geldi tamda alma hazırlığındayken

    İmpressive 40 küsürdü şu anda 41.7 gibi bir liste fiyatı var.Neden böyle bir zam gelmiş anlamadım sanki çok fazla sattılarda.Durup dururken 1-1.5 bin fazla vercek olmak pek hoş olmadı açıkcası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J


    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    L.J bir çok şeyi söylemiş zaten. Dünyanın en sorunsuz markası seçilen Mazda'nın Türkiyede çok satılmamasının sebeblerinden biriside araç alan insanların büyük çoğunluğu hala 20 yıl öncede yaşıyormuş gibi düşünüyor. Bugün bir çok markanın aynı segment araçlarının bakım ücreti ve parça fiyatı neredeyse aynı. Ancak zamanında Mazda'nın adının çıkması Mazdaya çok büyük zarar verdi çünkü Türkiyede parçaları çok zor bulunuyordu. Şimdide araba alan kişiler bu gözle bakıyor Mazda dediğin zaman "Onun parçasını bulmak çok zor." gibi tepkiler almak mümkün. İşte Mazda bu imajı kurtarmaya çalışıyor yoksa ürettiği araçlara bakarsanız segmentinde bulunan araçların çoğundan iyi donanımlar sunuyor. Zamanında üretilen 323lerde o zaman bir çok arabada olmayan özellikler standarttır. Araba alıcağınız zaman sanayideki ustanın, eşin, dostun ağzına bakmayın araştırın ve öyle alın.

    C segmenti HB veya sedan bir araçta 90 lı yılların başında otomatik arka camların standart olması o yıllar için son derece müthiş bir şeydi Günümüzde hala bazı araçların arka camları otomatik değil full olmadığı sürece Adamlar 20 yıl önce bile bunu standart sunuyordu. Donanım ve motor dayanıklılığı olarak pek bi kılıf uyduramaz kimse Mazda'ya zaten sorsanız illaki 2. eli kötüdür, parçası bulunmaz, çok yakar. Bunlarda hurafe oldu o ayrı.

    mesela bende 1999 model astina gt var.
    aracımda 4 yastık, antipatinaj ve abs
    4 teker disk ve yol bilgisayarı var.
    mesela ön ylcu koltuğu tek hareketle masa oluyor. bu özellikler o yıllarda konmuş aracıma.
    birde dışardan kaportaya bakacak olur isek, bazı arkadaşlar aracımın yandan 2003-2006 model audi A3kasasına çok benzediğini söylüyorlar.
    kasa da görünüm olarak çok eskimemiş yani.

     mazda 3 touring neden bu kadar ucuz?




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.