Şimdi Ara

mazda 3 balon mu? (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
302
Cevap
6
Favori
10.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazdanin bnce bu aractaki tek eksigi turbo motor ve ses yalitimi yoksa arac cok guEl gorunuse(hb) ve o motor sesi cezbedio.. Motor sesi alio ama bu sportiflik icin gaza basasi geliyor insanin , bir onceki kasaya gore iceriye daha az teker sesi aliyor turbo motoru ne zamn mazda takarsa bence satislari cok daha artacaktir..yoltutusu zaten harikaa(toyota teker sesini son yillarda epey azaltti mazdanin bu ses yalitimini gelistirmeside sart) yol tutusunda guvenlik saglamlik şanziman konusunda mazda rakiplerine gore 1. Ama..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat_ozen0707 -- 15 Mayıs 2014; 11:38:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grandfather_H

    50 km den sonra arabanın içinde rüzgar sesini geçtim Gırdap oluşmaya başlıyor:)))

    camı açık unuttun heraldi :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat_ozen0707

    Mazdanin bnce bu aractaki tek eksigi turbo motor ve ses yalitimi yoksa arac cok guEl gorunuse(hb) ve o motor sesi cezbedio.. Motor sesi alio ama bu sportiflik icin gaza basasi geliyor insanin , bir onceki kasaya gore iceriye daha az teker sesi aliyor turbo motoru ne zamn mazda takarsa bence satislari cok daha artacaktir..yoltutusu zaten harikaa(toyota teker sesini son yillarda epey azaltti mazdanin bu ses yalitimini gelistirmeside sart) yol tutusunda guvenlik saglamlik şanziman konusunda mazda rakiplerine gore 1. Ama..

    mazdanın turbo takması demek dünyada kıyametin yaklaşması demek, taaaa o kadar uzaklarr
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grandfather_H

    quote:

    Orijinalden alıntı: murat_ozen0707

    Mazdanin bnce bu aractaki tek eksigi turbo motor ve ses yalitimi yoksa arac cok guEl gorunuse(hb) ve o motor sesi cezbedio.. Motor sesi alio ama bu sportiflik icin gaza basasi geliyor insanin , bir onceki kasaya gore iceriye daha az teker sesi aliyor turbo motoru ne zamn mazda takarsa bence satislari cok daha artacaktir..yoltutusu zaten harikaa(toyota teker sesini son yillarda epey azaltti mazdanin bu ses yalitimini gelistirmeside sart) yol tutusunda guvenlik saglamlik şanziman konusunda mazda rakiplerine gore 1. Ama..

    mazdanın turbo takması demek dünyada kıyametin yaklaşması demek, taaaa o kadar uzaklarr

    Hocam mazdanin buyuk politika yalnisligi bu zaten turbo takarsan yakit duscek baska araclar 140 guc 200 tork uretio arac 6.3 litre yakio bu konuda cok ofkeliyim mazdaya, mazda demek hız demek mazda demek yol tutusu demektir .. Filmlerin hiz arabasidir mazd boyle marka nasil turbo takmaz anlamiyorum bu araca turbo taksinlar yemisim yol sesini bu arac satislarini katlar tek eksigi bu... Merak ettigim biesey var turbo motora uzun zamanda zarar verdindenm takmiyorlar yoksa maliyettenmi hocam???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat_ozen0707 -- 15 Mayıs 2014; 22:54:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mazdanin olmadigi yerde toyotaya Abdurrahman Çelebi diyorlar işte. .
    Bir de o a101de satilan tablet ekrani olmasa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat_ozen0707

    quote:

    Orijinalden alıntı: grandfather_H

    quote:

    Orijinalden alıntı: murat_ozen0707

    Mazdanin bnce bu aractaki tek eksigi turbo motor ve ses yalitimi yoksa arac cok guEl gorunuse(hb) ve o motor sesi cezbedio.. Motor sesi alio ama bu sportiflik icin gaza basasi geliyor insanin , bir onceki kasaya gore iceriye daha az teker sesi aliyor turbo motoru ne zamn mazda takarsa bence satislari cok daha artacaktir..yoltutusu zaten harikaa(toyota teker sesini son yillarda epey azaltti mazdanin bu ses yalitimini gelistirmeside sart) yol tutusunda guvenlik saglamlik şanziman konusunda mazda rakiplerine gore 1. Ama..

    mazdanın turbo takması demek dünyada kıyametin yaklaşması demek, taaaa o kadar uzaklarr

    Hocam mazdanin buyuk politika yalnisligi bu zaten turbo takarsan yakit duscek baska araclar 140 guc 200 tork uretio arac 6.3 litre yakio bu konuda cok ofkeliyim mazdaya, mazda demek hız demek mazda demek yol tutusu demektir .. Filmlerin hiz arabasidir mazd boyle marka nasil turbo takmaz anlamiyorum bu araca turbo taksinlar yemisim yol sesini bu arac satislarini katlar tek eksigi bu... Merak ettigim biesey var turbo motora uzun zamanda zarar verdindenm takmiyorlar yoksa maliyettenmi hocam???

    turbo motor ne kadar beğensekte aslında kötü geçmişi olan bir motordur, dayanıklılığı daha az. mazdanın da en cok önem verdiği sağlamlık ve arızasızlık olduğundan uzak duruyor. yoksa ford bile yaptı turbo motor maliyetle alakası yok. Ama şunuda demeden geçemiçem woswos yaptı tsi kaç yıldır en iyi motor seciliyor demekki turbonunda sorunsuzu olabiliyormuş.




  • Firma elini tasin altina sokmasi lazim audi falan volvo vosvogen kullaniyor sorun yok.. Toyotada yapmaya basladi sanirim??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabaya bayıldım tasarım filan süper, yolcu koltuğuna oturdum, havayastığının olduğu kısıma dokundum yumuşak geldi, biraz bastırdım baktım parmağım içine girecek kalktım "iyi günler" dedim çıktım. Bu kadar güzel ve donanımlı bi araçta bu nedir yahu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Arabaya bayıldım tasarım filan süper, yolcu koltuğuna oturdum, havayastığının olduğu kısıma dokundum yumuşak geldi, biraz bastırdım baktım parmağım içine girecek kalktım "iyi günler" dedim çıktım. Bu kadar güzel ve donanımlı bi araçta bu nedir yahu?

    Bence hemen kac

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Arabaya bayıldım tasarım filan süper, yolcu koltuğuna oturdum, havayastığının olduğu kısıma dokundum yumuşak geldi, biraz bastırdım baktım parmağım içine girecek kalktım "iyi günler" dedim çıktım. Bu kadar güzel ve donanımlı bi araçta bu nedir yahu?

    Hava yastiginin oldugu kisim yumusak olunca ne gibi bir dezavantaj oluyor anlamadim,elestiri olarak sormuyorum gercekten merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yws Y kullanıcısına yanıt
    Sorun yumuşak olması değil yırtılacakmış hissi yaratması. Ha bu araç kalitesiz demek değil, donanım olarak şu anda sınıfının en dolu aracı, tüketim verileri de fabrika verileri ile tutarsa gerçekten ekonomik bi motoru vat demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    F1 araçlarında sizin nefret ettiğiniz TURBO kullanılıyor.

    Sıkıştırma oranının yüksekliği, avans vurma olayını, bu olayda motorun ömrünü kısaltan en büyük etkendir.

    Bu nedendendir ki eskiden bir yarışı bile bitiremeyen F1 motorları artık bir sezon aynı motorla hemde daha verimli (yakıt tüketimi ve güç) olarak yarışıyor.

    Bunun dışında TURBO motorların düşük devirde tork üretebilme yeteneği motorun gereksiz devir çevirmemesini sağlar. (Gerekirse çevirir o ayrı tabi)

    Devir yapan motorda (sizin otto motto) KESİNLİKLE kısa ömürlü olur.

    Zaten sizin otto motto dışında teknik bir bilginiz olsa dünyadaki uzun ömürlü (milyon kilometre) tüm kamyon motorlarının TURBO olduğunu zaten bilirdiniz.





  • grandfather_H G kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım turbo motor yapmak kolay olsa honda gibi büyük bir marka çok daha erken yapardı. Mühendislikte dünyada bir motoru çok dayanıklı tasarlamanın verdiğiniz töleranslardan dolayı en kolay tasarım olduğu ilk olarak öğretilir. Önemli olan en yüksek verimi en ucuza almaktır. Turbo motorlardan uzun süre korkulması teknolojik yetersizliklerdir.
    Mazda 3 diye fanatizm yaptığınız araç bir yıl öncesine kadar KOMPLE FORD FOCUS tu. Mazda motoru şanzımanı bile kendi üretememişti. Bunu bile bilmeyenler mazda süper sağlam ama ford çöp demeyi sürdürürler bu forumda.
    Zaten sadece DH forumda boş mazda muhabbeti dönüyor. Gerçek hayatta Türkiye'de kimse mazda 3 almıyor. Ayda sadece 10-15 adet satılıyor bilginize...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreePhone

    Arkadaşım turbo motor yapmak kolay olsa honda gibi büyük bir marka çok daha erken yapardı. Mühendislikte dünyada bir motoru çok dayanıklı tasarlamanın verdiğiniz töleranslardan dolayı en kolay tasarım olduğu ilk olarak öğretilir. Önemli olan en yüksek verimi en ucuza almaktır. Turbo motorlardan uzun süre korkulması teknolojik yetersizliklerdir.
    Mazda 3 diye fanatizm yaptığınız araç bir yıl öncesine kadar KOMPLE FORD FOCUS tu. Mazda motoru şanzımanı bile kendi üretememişti. Bunu bile bilmeyenler mazda süper sağlam ama ford çöp demeyi sürdürürler bu forumda.
    Zaten sadece DH forumda boş mazda muhabbeti dönüyor. Gerçek hayatta Türkiye'de kimse mazda 3 almıyor. Ayda sadece 10-15 adet satılıyor bilginize...

    Dostum kendince haklı olabilirsin ama şöyle bir durum var skyaktiv teknolojisi için milyar dolarları harcayan mazda bir turbo koyupta motor geliştirseydi daha ucuz olmazmıydı? Vw gibi euro 5 emisyonu bu şekilde sağlıyamazmıydı? Bence kendi kanaatim bunu rahatlıkla yapardı, ben mazda sahibiyim bundan önceki aracım mazda değildi ama bu araç beni etkiledi beğenerek, içime sinerek aldım kullanıyorum memnunum. Haa ilersi ne olur bilemiyorum motor ömrü konusunda, inşallah iyi olur sonuçta mazdanın sorunsuzluğu denilen şeye inandık ve aldık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mazda 3'ün en büyük sorunu Power Sense donanımının 62000TL civarından satılmaması.

    Bunu çözerlerse, hakettiği yere gelebilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • balon lafını duyunca ülkedeki ev ve araba fiyatları aklıma geliyor. Kredi ile oluşturulan balonlar bir gün elbette patlarlar. NOKTA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreePhone

    F1 araçlarında sizin nefret ettiğiniz TURBO kullanılıyor.

    Sıkıştırma oranının yüksekliği, avans vurma olayını, bu olayda motorun ömrünü kısaltan en büyük etkendir.

    Bu nedendendir ki eskiden bir yarışı bile bitiremeyen F1 motorları artık bir sezon aynı motorla hemde daha verimli (yakıt tüketimi ve güç) olarak yarışıyor.

    Bunun dışında TURBO motorların düşük devirde tork üretebilme yeteneği motorun gereksiz devir çevirmemesini sağlar. (Gerekirse çevirir o ayrı tabi)

    Devir yapan motorda (sizin otto motto) KESİNLİKLE kısa ömürlü olur.

    Zaten sizin otto motto dışında teknik bir bilginiz olsa dünyadaki uzun ömürlü (milyon kilometre) tüm kamyon motorlarının TURBO olduğunu zaten bilirdiniz.





    Birincisi turbodan nefret etmiyorum. Turbonun avantajlarının yanında dezavantajlarını da göremeyen, onu ilahi bir yere koymaya çalışanlara uyuz oluyorum. Gayet net.

    F1 araçlarındaki turbonun , pistonların, silindirlerin malzemesi hakkında bir bilgin var mı ?

    Sıkıştırma oranı, termik verimin parametresidir. Yüksek sıkıştırma oranı kötü bir şeymiş gibi anlatmaya çalışmayın. Vuruntu şartlarından uzaklaşmak , çok noktalı enjeksiyonlu araçlarda bile rahat yapılıyordu. Direkt enjeksiyondan bahsetmiyorum bile. Ancak yüksek sıkıştırma oranına sahip motora, çok yüksek teknolojiler koymadan turbo koyamazsınız. Vuruntu yapar.

    Mazda gibi 14 kompresyon oranına yaklaşmak epey zor. F1 motor teknolojilerini koyarsan olur, normal teknolojilerle volkswagen'in tsi motoru gibi 10 civarları kompresyonda kalıyor. Yüksek kompresyon= yüksek termik verim.

    90 lardaki mühendislik teknolojisiyle 2010 lu yılların arasında hiç fark yok tabi değil mi ? Her şey aynı kaldı, turbo gelince ömrü arttı mı sanıyorsun ?

    Turbolu motor, daha düşük devirde aynı gücü elde etmek için daha yüklü çalışmak zorunda kalıyor.

    Ömür ifadesinde "yük" tanımı yok tabi , evet. Turbolu motorlarınızın hangisinin ortalama ömrü 300-400 bin km olacak acaba ?

    Uzun ömürlü motorların çoğu atmosferik. Kamyonlar bile. Yıllardır çalışan halk otobüslerinin motorlarına bakın, çoğu atmosferik. Bazı yeni turbolu motorların ise malzeme mühendisliği son derece üstün. O malzeme altyapısıyla atmosferik motorda ömür rekorları kırarlar. Ancak bu üstün malzeme mühendisliği, bizim kullandığımız binek arabalarda var sanıyorsanız şöyle gazlaya gazlaya kullanın turbolu arabayı da rektefiye konunuzu görelim burada.

    Aynı gücü üreten(aynı hacim değil doğal olarak), aynı malzeme teknolojisine sahip turbolu motorun, atmosferikten daha dayanıklı olacağını iddia etmek komedi.




  • Şu turboya teknolojik yenilik diyorlar ya tey allahım ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor çok cansız. Yalıtım beklentisi olmayan birisi mazdayı çok rahat alabilir güzel araba. Ama koltuk gibi yalıtım gibi detayları gözönünde tutan bir kullanıcı kesinlikle almaz. Örneğin bagaj halısı linea ile aynı kıvamda bu detay bile almanlardan farkını ortaya koyuyor. Arka kapının ön kapı ile temas ettiği yerdeki fitili takmamışlar ama yeri hazır bu bile tr ye gönderilen serilerdeki özensizliği gösteriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • grandfather_H G kullanıcısına yanıt
    Sen hiç hızlı ve öfkeli izlemedin anlaşïlan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.