Şimdi Ara

MATEMATİKTEN CİDDEN ANLIYANLAR BAKSIN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu gün öğretmen bana sordu, cevaplıyamadım proje ödevi verdi açıklayabilecek var mı?
    (-) x (-) neden (+) eder???
    (aslında kolay ama mantığını açıklamak lazım)



  • Aslında çok eglenceli olabilecek matematik bizlere katı formüllerle ve mantıgın kolay kabul edemeyecegi ifadelerle ögretilince bir kabus olup çıkıyor. Artının artı ile, eksinin eksi ile çarpım sonucu artı iken artı ile eksinin çarpım sonucu eksi oluyor. Peki bunun mantıki izahı nedir? Yani -5 derece sıcaklıkla -8 derece sıcaklıgı çarpınca sonuç +40 derece olup ortalık ısınıyor mu?

    Tabii bu bir şaka, şaşırtmaca. Esas bilmemiz gereken (-2)x(-2)=(+4) diye bir eşitlik yazdıgımızda, bunun sadece rakamların ve önlerindeki işaretlerin belirledigi mantıksal bir denklem olmadıgı, bir beyan, bir ifade oldugudur.

    Eger sayıları bir çizgi üzerinde gösterirsek, '-1' sıfırın eksi tarafındaki ilk sayı olarak düşünülebilir ama eşitlik içinde bu böyle degildir. Çizginin neresinde olursanız olun bir adım geri atmaktır. Yani çizgide '+4' noktasında iseniz ve ona '-1' ilave ederseniz, bir adım geri atarak '+3'e gelmiş olursunuz.

    Toplama ve çıkartmada nispeten kolay olan bu açıklama, iş çarpmaya gelince biraz zorlaşıyor. Örnegin haftanın 5 günü işe otobüs ile gidip geliyorsunuz. Her sefer bir milyonluk bir biletle yapılıyor. 10 milyon tutarında 10 tane bilet aldınız. Her gün gidiş-geliş kullandıkça iki tanesi eksiliyor. Bunun eşitlikteki yeri '-2' dir. Siz bu işi 5 gün süresince yani 5 kere yaparsanız (-2)x(+5)=(-10) olur ki biletler biter.

    Diyelim ki bayram tatilinin iki günü o haftanın perşembe ve cuma günlerine denk geldi ve tatil. Bu sefer yapmanız gereken hareketi yapmıyorsunuz. İki günlük 4 bileti kullanmıyorsunuz. Bu hareket yapmanız gerekene göre negatif yani ters yönde bir harekettir. Her gün bilet almak yerine iki gün süresince hiç bilet kullanmıyorsunuz. İki kere negatif hareketi '-2' bilet üzerinde yapınca o hafta elinizde (-2)x(-2)=(+4) bilet kalıyor.

    Hala biraz karışık degil mi? Bir örnek daha verelim. Bir eşitligin başına '-2' yazdıgınız zaman başlangıçta bu sizin sıfır noktasından iki kere geri sıçrayarak '-2' noktasına ulaşacagınız anlamına gelir. Ama siz yapacagınız bu hareketin tam tersini yani negatifini iki defa yapıyorsunuz. Sıfırdan '-2'ye sıçrama hareketini iki kere ters yönde (-2) yapıyorsunuz ve sonunda '+4' noktasına ulaşıyorsunuz. Ters bir kararın tersini yapınca dogruyu buluyorsunuz yani.




  • Bilmiyorum . Neden ?
  • yani (-).(-)=+ olur tam olarak anlamadım ama herlade bu açıklanmış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onlyone

    bu gün öğretmen bana sordu, cevaplıyamadım proje ödevi verdi açıklayabilecek var mı?
    (-) x (-) neden (+) eder???
    (aslında kolay ama mantığını açıklamak lazım)


    eğitimin bu yöne doğru kayması güzel bir gelişme. ezbere hayır
  • yav şimdi sen 0 dan küçük bi sayıyla 0 dan büyük bi sayıyı çarparsan negatif olanı küçültürsün ama negatifle negatii çarparsan mantıken tam tersi olamsı gerekir yani 0 dan büyük olur kıl yün vs vs
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrfgyhu

    yav şimdi sen 0 dan küçük bi sayıyla 0 dan büyük bi sayıyı çarparsan negatif olanı küçültürsün ama negatifle negatii çarparsan mantıken tam tersi olamsı gerekir yani 0 dan büyük olur kıl yün vs vs

    iyi cırdın birader...matamatiğin içine ettin
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dusmanimin dusmani benim dostumdur-) bu durumda dusman= - dost= + oluyo haha boyle ogretmislerdi bize ilk okulda ki en mantikli aciklamada bu bence-)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Contranarya

    Dusmanimin dusmani benim dostumdur-) bu durumda dusman= - dost= + oluyo haha boyle ogretmislerdi bize ilk okulda ki en mantikli aciklamada bu bence-)

    daha neler duyacaz bakam
  • kacinci siniftasin ?
  • bunlar faso fiso sen - ilen - nin carpinin + oldugunu bil gerisi onemli degil.. oss de - ile - niye + eder sromuyo sen bunu bil gec kiyiyya yeter dostum onu soran hocanin alnini karislarim ben sor bakalim o biliyomuymus bu tarz hocalara ulan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Contranarya

    Dusmanimin dusmani benim dostumdur-) bu durumda dusman= - dost= + oluyo haha boyle ogretmislerdi bize ilk okulda ki en mantikli aciklamada bu bence-)

    aynen bizede izzet die bi hoca boyle öğretmişti.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tırtılcık

    Aslında çok eglenceli olabilecek matematik bizlere katı formüllerle ve mantıgın kolay kabul edemeyecegi ifadelerle ögretilince bir kabus olup çıkıyor. Artının artı ile, eksinin eksi ile çarpım sonucu artı iken artı ile eksinin çarpım sonucu eksi oluyor. Peki bunun mantıki izahı nedir? Yani -5 derece sıcaklıkla -8 derece sıcaklıgı çarpınca sonuç +40 derece olup ortalık ısınıyor mu?

    Tabii bu bir şaka, şaşırtmaca. Esas bilmemiz gereken (-2)x(-2)=(+4) diye bir eşitlik yazdıgımızda, bunun sadece rakamların ve önlerindeki işaretlerin belirledigi mantıksal bir denklem olmadıgı, bir beyan, bir ifade oldugudur.

    Eger sayıları bir çizgi üzerinde gösterirsek, '-1' sıfırın eksi tarafındaki ilk sayı olarak düşünülebilir ama eşitlik içinde bu böyle degildir. Çizginin neresinde olursanız olun bir adım geri atmaktır. Yani çizgide '+4' noktasında iseniz ve ona '-1' ilave ederseniz, bir adım geri atarak '+3'e gelmiş olursunuz.

    Toplama ve çıkartmada nispeten kolay olan bu açıklama, iş çarpmaya gelince biraz zorlaşıyor. Örnegin haftanın 5 günü işe otobüs ile gidip geliyorsunuz. Her sefer bir milyonluk bir biletle yapılıyor. 10 milyon tutarında 10 tane bilet aldınız. Her gün gidiş-geliş kullandıkça iki tanesi eksiliyor. Bunun eşitlikteki yeri '-2' dir. Siz bu işi 5 gün süresince yani 5 kere yaparsanız (-2)x(+5)=(-10) olur ki biletler biter.

    Diyelim ki bayram tatilinin iki günü o haftanın perşembe ve cuma günlerine denk geldi ve tatil. Bu sefer yapmanız gereken hareketi yapmıyorsunuz. İki günlük 4 bileti kullanmıyorsunuz. Bu hareket yapmanız gerekene göre negatif yani ters yönde bir harekettir. Her gün bilet almak yerine iki gün süresince hiç bilet kullanmıyorsunuz. İki kere negatif hareketi '-2' bilet üzerinde yapınca o hafta elinizde (-2)x(-2)=(+4) bilet kalıyor.

    Hala biraz karışık degil mi? Bir örnek daha verelim. Bir eşitligin başına '-2' yazdıgınız zaman başlangıçta bu sizin sıfır noktasından iki kere geri sıçrayarak '-2' noktasına ulaşacagınız anlamına gelir. Ama siz yapacagınız bu hareketin tam tersini yani negatifini iki defa yapıyorsunuz. Sıfırdan '-2'ye sıçrama hareketini iki kere ters yönde (-2) yapıyorsunuz ve sonunda '+4' noktasına ulaşıyorsunuz. Ters bir kararın tersini yapınca dogruyu buluyorsunuz yani.



    Ancak bu kadar açık anlatılabilirdi. Ağzına sağlık.




  • okullarda sadece yazma ogrettiklerini sanıyordum demek baska seylerde ogretiolarmıs

    birazda insan olmayı ogretselr ya ne guzel olcak
  • Arkadaşlar hocalarınızı ve bu gibi meraklı öğrencileri tebrik ederim.Ezber olayını bırakıyorlar galiba.Geçenlerde çarşıdayım türktelekomun lisesinden 3 kız öğrenci geldi benle röportaj yapıyorlar yanlarında da hocları kameraya alıyorlar.Kardeşim hergün internette hocalarının araştırması için verdiği projeleri araştırıyor.Yani sistemde bir düzele oluyor galiba.Ben okula giderken neden diye bir sorı sorulmaz dı hocalarımıza hoca nerderse doğrudur.Ama şimdi sebebleriyle araştırılıyor.
    tırtılcık cok güzel anlatmısın aklına sağlık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SheHiT

    kacinci siniftasin ?

    11 deyim.

    vede daha tatmin edici cvplar bekliyorum...

    @tırtılcık tesekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onlyone


    quote:

    Orjinalden alıntı: SheHiT

    kacinci siniftasin ?

    11 deyim.

    vede daha tatmin edici cvplar bekliyorum...

    @tırtılcık tesekkürler...

    @mewluth hocadan en tatmin edici cevabı alabilirsin bence
  • Matematikten sorumlu mod @citizen 'e bir sor
  • bence sayıları vektörel düşün sayı doğrusu bunların doğrultusu olsun ve sayılarda vektörler mesela (+1) sayısı sağa doğru bakan başlangıç noktası sıfır olan bir vektör olsun vektörlerdede şöyle bir özellik var (X) bir vektör olsun bunu eğer -1le çarparsakdoğrultu değişmez ama yönü tam tersi olur ve bununda (matematiğe göre) başlangıç noktası 0 olur yine biraz daha açıklayım karışık olabilir anlatımım (-4) sayısı yada anlatımımıa göre "<----" olsun ve bunu (-3) le çarpalım yani "<---" vektörüyle şimdi -3 ün eksisi -4 ün yönünü değiştirecek ve onu +4 yapacak bu durumda ifade 3.4=? olur ve yine vektörümüzü yani sayımızı bir sayıyla katlıyoruz ve 12 yi elde ediyoruz vektör gösterimiyle (<----).(<---)=(-).(---->).(-).(--->)=(+)(------------>) umarım yardımcı olmuşumdur




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nobody

    bence sayıları vektörel düşün sayı doğrusu bunların doğrultusu olsun ve sayılarda vektörler mesela (+1) sayısı sağa doğru bakan başlangıç noktası sıfır olan bir vektör olsun vektörlerdede şöyle bir özellik var (X) bir vektör olsun bunu eğer -1le çarparsakdoğrultu değişmez ama yönü tam tersi olur ve bununda (matematiğe göre) başlangıç noktası 0 olur yine biraz daha açıklayım karışık olabilir anlatımım (-4) sayısı yada anlatımımıa göre "<----" olsun ve bunu (-3) le çarpalım yani "<---" vektörüyle şimdi -3 ün eksisi -4 ün yönünü değiştirecek ve onu +4 yapacak bu durumda ifade 3.4=? olur ve yine vektörümüzü yani sayımızı bir sayıyla katlıyoruz ve 12 yi elde ediyoruz vektör gösterimiyle (<----).(<---)=(-).(---->).(-).(--->)=(+)(------------>) umarım yardımcı olmuşumdur

    hoca kusura bakma da başka şekilde ifade edilmez bu "kafamı s.ktin"
    matematikten azcık anlıyoduysamda artık unutturdun yani
    yinede ilgin için sağol




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.