Şimdi Ara

Marş dönüyor zor çalışıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    2013 1.2 lpg sandero aracım var. 20 bin km'de.
    lpg den öncede bu sorun vardı sebebi ona bağlamayalım diye yazıyorum.

    Kontağı açıyorum 10 sn bekleyip marşa basıyorum,bazen 2,3 sn içinde alıyor bazen de 10 sn kadar marşta tutmak gerekiyor.
    Ya da 2,3 sn tutup almayınca bırakıp ikinci seferde deneyince hemen alıyor.
    Hava çok soğuk olunca 3,4 defa marş yapmak da gerektiği oluyor.
    Bir kere çalışınca daha da gün içinde yapmıyor.Ama şöyle bir 10 saat filan bekleyince olay başa dönüyor.

    Bir gece ustaya bıraktım.Pompa buji ve kabloları vs. sağlam pis yakıttan olmuştur,enjektör temizleyici kullan gibisinden şeyler söyledi.
    Bujiler 3000 km önce değiştirdim.

    Şu anda tek şüphelendiğim akü kaldı.Akü fabrika aküsü üzerindeki seviye ışığında yeşil(dolu) gözüküyor.Acaba zayıf da motorumu çalıştıramıyor.Onuda ölçtürdüm 12,8v boşta çıkıyor elektrikçi sağlam dedi.

    EDİT: Arkadaşlar bugün saat öğlen 1 de çalıştırdım.Uzun tuttum ilk marşı aldı.Az önce yine denedim bu sefer hemen çalıştı.Valla sinirden gülüyorum bazen.Ne değişik bir sıkıntı.

    EDİT2:Arkadaşlar az önce takviye akü ile çalıştırdık 1 sn çalıştı.Aracın aküsünün boştaki değeri 12.5v %90 akü sıkıntısı gibi.En kötü ihtimal şarj dinoması.

    EDİT3: Arkadaşlar aküyü değiştirdim şimdi sıcak havalar ama hiç marşı ikiletmedi.Soğukta daha deneme şansım olmadı.Birde marş motorunun yağlanması filan da gerekiyormuş galiba bakıma gidince onuda yaptırmayı düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1gigabyte -- 27 Nisan 2017; 22:46:4 >







  • Benzin enjektorleri tikanmis olabilir hepsiburadada 10 liraya benzin katkisi var modacarin onu koyun ceyrek depo benzine ekleyip kullanin.baslarda biraz tekleme yapar ama enjektoru acti mi ayni sorunlar olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • R7 cigim manyetik kaptor var onu degistir sorun cozulmezse paran iade. Orjinal parcayi yedek parcaciyla anlasarak al sorun cozulmezse iade edecegim herseyiyle beraber diyerek sonrasi tamamdir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam 1.4 clio symbolümde geçen hafta aynı problemi yaşadım. Sağolsun clio symbol grubundan arkadaşlar yardımcı oldu. Manyetik kaptör oksitlenme yapınca böyle oluyormuş. Devir krank sensörü de deniyor. Motorun sağ altında küçük bi parça gözle görmesi biraz zor. Çıkarıp temizledik şimdilik sorun yok gibi. Eğer tekrar sorun olursa değiştirmek gerekecek siz de bir baktırın bakalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rubelhizb -- 11 Nisan 2017; 15:36:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manyetik kaptörden olsa gün içinde de yapması gerekmez mi? Ustaya onuda söyledim ondan olsa hep yapar diyor.
    Son çare haftaya onuda değiştireyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Hocam 1.4 clio symbolümde geçen hafta aynı problemi yaşadım. Sağolsun clio symbol grubundan arkadaşlar yardımcı oldu. Manyetik kaptör oksitlenme yapınca böyle oluyormuş. Devir krank sensörü de deniyor. Motorun sağ altında küçük bi parça gözle görmesi biraz zor. Çıkarıp temizledik şimdilik sorun yok gibi. Eğer tekrar sorun olursa değiştirmek gerekecek siz de bir baktırın bakalım.

    Sizin araçta marş dönüyor hiç mi çalışmıyordu yoksa marş dönüp 2-3 denemede mi alıyordu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R7_240


    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Hocam 1.4 clio symbolümde geçen hafta aynı problemi yaşadım. Sağolsun clio symbol grubundan arkadaşlar yardımcı oldu. Manyetik kaptör oksitlenme yapınca böyle oluyormuş. Devir krank sensörü de deniyor. Motorun sağ altında küçük bi parça gözle görmesi biraz zor. Çıkarıp temizledik şimdilik sorun yok gibi. Eğer tekrar sorun olursa değiştirmek gerekecek siz de bir baktırın bakalım.

    Sizin araçta marş dönüyor hiç mi çalışmıyordu yoksa marş dönüp 2-3 denemede mi alıyordu?

    Bazen çalışıp bazen çalışmıyordu hocam. Ancak çalışmadığında kaç kere denerseniz deneyin çalışmıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • rubelhizb kullanıcısına yanıt
    Benim daha hiç çalışmamazlık yapmadı.O soketi kendim söküp taksam sıkıntı olur mu acaba? Daha önce böyle bir şey yaptım arabanın bütün arıza lambaları yandı.
  • Tanıdığımda şöyle bir sorun vardı, araç ilk marşta hiçbir şekilde çalışmıyordu. Bir kere kontak açıp kapatıp direkt marş basınca çalışıyordu lpg takıldıktan sonra olmuş bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUG10

    Tanıdığımda şöyle bir sorun vardı, araç ilk marşta hiçbir şekilde çalışmıyordu. Bir kere kontak açıp kapatıp direkt marş basınca çalışıyordu lpg takıldıktan sonra olmuş bu.

    Onun lft sft değerinde lpg den dolayı bozulma olmuştur.Bir süre benzin de kullansın akşamda akünün eksi kutubunu söküp bıraksın düzelmesi gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1gigabyte -- 11 Nisan 2017; 16:40:49 >
  • aracı 10km kadar benzinde çalıştırın gün içi yapmıyor diyorsunuz akşam park etmeden 10km önce benzine alın benzinde kalsın eğer sabah sorunsuz çalışırsa benzin pompası derim ilk çalışmada benzinle çalışıyor araç bence benzin geç geliyor.
  • Benim eski puntomda marsa basiyordum tik edip susuyordu, jıv jıv jıv yapmiyordu. Bazen 2-3 kontakta bazen tek seferde calisiyordu.Aku degisti, sorun bitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suskun33

    Arkadaşlar peki bir araç neden benzinde soğuk motorda tek marşta çalışır ve yaklaşık 10 km yol yapınca stop eder ve bi daha soğuyana kadar çalışmaz. Arıza esnasında lpg ye alınca tık diye çalışıyor ama benzinde sadece soğuyunca çalışıyor

    Bir ara benim araçta da olmuştu ama lpg benzin farketmiyordu. Volan sensörü değişti düzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sorun çözüldümü yada sorun neymiş öğrenebildinizmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arfcmr

    sorun çözüldümü yada sorun neymiş öğrenebildinizmi ?

    Az önce takviye akü ile çalıştırdık 1 sn çalıştı.Aracın aküsünün boştaki değeri 12.5v %90 akü sıkıntısı gibi.En kötü ihtimal şarj dinoması.1 haftaya netleşir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R7_240


    quote:

    Orijinalden alıntı: arfcmr

    sorun çözüldümü yada sorun neymiş öğrenebildinizmi ?

    Az önce takviye akü ile çalıştırdık 1 sn çalıştı.Aracın aküsünün boştaki değeri 12.5v %90 akü sıkıntısı gibi.En kötü ihtimal şarj dinoması.1 haftaya netleşir.

    marş alıyor çalışmıyor dediğiniz için benzinde sürekli kullanımda aynı sorunumu yapıyor diye merak ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arfcmr


    quote:

    Orijinalden alıntı: R7_240


    quote:

    Orijinalden alıntı: arfcmr

    sorun çözüldümü yada sorun neymiş öğrenebildinizmi ?

    Az önce takviye akü ile çalıştırdık 1 sn çalıştı.Aracın aküsünün boştaki değeri 12.5v %90 akü sıkıntısı gibi.En kötü ihtimal şarj dinoması.1 haftaya netleşir.

    marş alıyor çalışmıyor dediğiniz için benzinde sürekli kullanımda aynı sorunumu yapıyor diye merak ettim

    Tek derdi çalışma,çalıştıktan sonra 50 kere de deneyin marş alıyor ve hiçbir sorun kalmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: R7_240


    quote:

    Orijinalden alıntı: arfcmr

    sorun çözüldümü yada sorun neymiş öğrenebildinizmi ?

    Az önce takviye akü ile çalıştırdık 1 sn çalıştı.Aracın aküsünün boştaki değeri 12.5v %90 akü sıkıntısı gibi.En kötü ihtimal şarj dinoması.1 haftaya netleşir.

    Boşta kaç olmalıymış voltajın akü sorunsuz ise

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82


    quote:

    Orijinalden alıntı: R7_240


    quote:

    Orijinalden alıntı: arfcmr

    sorun çözüldümü yada sorun neymiş öğrenebildinizmi ?

    Az önce takviye akü ile çalıştırdık 1 sn çalıştı.Aracın aküsünün boştaki değeri 12.5v %90 akü sıkıntısı gibi.En kötü ihtimal şarj dinoması.1 haftaya netleşir.

    Boşta kaç olmalıymış voltajın akü sorunsuz ise

    Voltajın pek bir önemi yok gibi.Zamanla içerdeki plakalar oksitlenip ölüyormuş.Voltaj yüksekte olsa marşa gücü yetmeyebiliyormuş. Araç çalışırken yüksek akım çekmek isteyince karşılamıyormuş. Arkadaşım öyle söyledi.Senin akü 4 yıllık ölmüştür artık dedi.




  • bu arada akünün boştaki değerinin yanısıra marş esnasındaki değeri de önemli, marş esnasında 10v a düşüyorsa akü sorunu olabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.