Şimdi Ara

Manyetik Kaptor arızalanmış.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Hatırlarsanız arabamda ara sıra çalışmama, kumandadan kapıları kapatıp açınca çalışma durumu vardı. Yetkili servis arızayı bulamamıştı. Artık kabak tadı vermeye başlamıştı. Konya'ya düğüne gittiğimde beni orada rezil etti. Çalışmadı. Kapıları kapatıp açınca bile çalışmaz olmuştu. O sinirle ve tavsiye üzerine arabayı Konya'da faaliyet gösteren Özsan Özel Renault Servisine götürdüm.

    Orada İbrahim isimli bir arkadaş var. Gayet yakından ilgilendi. Arabayı bilgisayara bağladılar. Bir tanesi manyetik kaptor olmak üzere iki tane parça arızalı çıktı. Orijinal parça ile değiştirildi. Araba tamir edilmiş. Öğleden sonra gittik. Arabaya bindim. Çalıştırmayı denedim. Fakat yine aynı arızayı yaptı. Çalışmadı. Hemen ustayı çağırdım. Geldi. O denedi. Çalıştı. Sanırım mazot pompası yakıtı geri kaçırıyor. Eğer öyle ise araya bir parça takacağım. Pompaya destek olacak dedi. Aradan biraz zaman geçti. Tekrar denedim. Çalışmadı. Yine çağırdım. Adam bilgisayar ile geldi. Bağladı. Arıza yok. Kontağı çevirdi. Araba çalıştı.

    Sinirlendim. Bu araba beni yalancı çıkartıyor. Ben deneyince çalışmıyor. Siz deneyince çalışıyor dedim. Stop ettirdi. Yine denedi. Bu sefer çalışmadı.

    Oh. Çok iyi. Çalışmadı işte dedim. Tekrar denedi. Yine çalışmadı. Oranın ustabaşı ile arabayı yapan usta gözgöze geldiler. Neden çalışmıyor diye sordu ustabaşı.

    Usta dedi ki: Arabada hiç bir arızalı parça yok. Daha önce böyle tuhaf bir durum başımıza gelmedi. Bu arabada olağanüstü bir durum var. Arabayı içeri alalım. Bana bir gün müsaade et. Arabanın elektrik tesisatını baştan sona doğru kademe kademe test edeceğim. Herhangi bir arada kablo zayıflığı, voltaj düşüklüğü veya temassızlığı olabilir.

    Vaktim olmadığını, arabayı bırakamayacağımı söyledim. O zaman sana şu kadarını yapacağım dedi. Bir fısfıs getirdi. Arabanın motorunun yanındaki elektrik bağlantılarından birini söktü. Bol fısfıs sıktı. Temizledi. Tekrar taktı. Bunu daha çok arabanın gaz yemesi için yaptığını, arızaya da düşük ihtimal de olsa etki edebileceğini söyledi. Fakat o fısfıstan sonra araba arızayı sık tekrarlamaz oldu. Tamamen düzelmedi ama 30-40 çalıştırmada bir kere yapıyor. Sonraki denememde çalışıyor. Önceki gibi sinir bozucu değil.

    İnşallah daha kötü olmaz.







  • topaz42 kullanıcısına yanıt
    bence kablolar oksitlendiginden boyle birsey olmustur. Fisfis dediginiz sey wd-40 tarzi birsey olabilir mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghn

    bence kablolar oksitlendiginden boyle birsey olmustur. Fisfis dediginiz sey wd-40 tarzi birsey olabilir mi?

    Ne olduğunu tam bilmiyorum. Geçen pazartesi günü idi ve bayağı yağmur vardı Konya'da öğleden sonra. İki usta benim arabanın başında uğraşırken ben içeri girmiştim ıslanmamak için. Ama fısfıs olduğunu gördüm.
  • hocam böyle şeyleri anlatmayın,,,sonra forumda ''fransız arabaları şöyle,fransız arabaları böyle'' diye dedikodu oluyor
  • Napalım Fransız güzeli sevdık bırkeree :
  • Aslında Dacia Romanya malı. Romanya'daki tesislerde üretiliyor. Fakat %98 hissesi Renault'un elinde. Melez diyebiliriz.
  • Kaptör dediği sensörün fransızcası. SOketlerde oksitlenme veya temassızlık nedeniyle oluyor gibi.
    Kontak Sprey denen iletkenliği arttıran, oksitlenmeyi temizleyen spreyler var, sanırım onunla bir temizlik yapmış arkadaş.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Smd Kondansatör Arızası?
    9 yıl önce açıldı
    manyetik kaptör
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Atmaca duymasın forumu ayağa kaldırır gene.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sorunun kesinlikle manyetık kaptor. ancak beraberınde krank devır sensorunu de degısıyor yetkılı servıs. megane ıcın yaklasık 400 lira fıyat odemıstık. dısarda yaptırırsan 100 lirayı gecmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SilverBlue S kullanıcısına yanıt
    Tamirci terimlerini tam hatırlamıyorum ama manyetik kaptor arızası dedi. Sonra geldi. Volant sensörü arızası var. Ondan yapar dedi. Bilgisayara bağladılar. Adamın dediği gibi iki parçayı arızalı gösterdi.

    Volant sensörü dediği şey tam olarak ne ki. Motorun piston durumunu, hangisinin aşağı, hangisinin yukarı konumda olduğunu immobilizere bildiren bir sensör mü acaba? Biri öyle demişti. Bu konum immobilizere bildirilmezse immobilizer ışığı sönse bile motor yine de çalışmaz demişti.
  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    Dışarıda yaptırdım. O dediğiniz iki parça değişti. Parçalar 150 TL tuttu. İşçilik 40 TL tuttu. Toplam 190 TL ödedim. Sadece Renault ve Dacia markalarına bakan özel bir servisti. Kullandığı parçalar Orijinal. Bozulan parçalar elimde. Resmini çekip buraya koyarım.
  • Bu konuyu açtığımdan 6 sene sonra sorun tamamen çözüldü. Bir oto elektrikçisi ile bir motor mekanik ustası sorunu tamamen halletti. Kısaca anlatayım.


    Arabayı bahsettiğim tamirciye götürdüm. Anlattım derdimi. Usta, volan sensörü arızalı olabilir dedi. Değiştirdi. Çare olmadı. Daha başka şeyler yaptı. Halloldu gibi oluyordu. Ama biraz sonra arıza tekrar nüksediyordu.


    Renault Çetaş yetkili servisinde çalışan yaşını başını almış bir usta ile görüşmüş. Ustaya yaptıklarını tek tek anlatmış. Usta, arabayı servise istemiş. Çalıştırıp götürmüş tamirci.


    Arabayı bilgisayara bağlamışlar. Hiç bir arıza uyarısı vermemiş. Ama araba çalışmıyor. Usta, geriye sadece 2 ihtimal kalıyor. 1. ihtimal. Arabanın sente ayarı bozuk. 2. ihtimal. Beyin kısmen çökmüş olabilir.


    Arabayı geri getirmiş. Motor mekanik ustası ile beraber sökmüşler. Ve gerçekten arabanın sente ayarının bozuk olduğunu görmüşler. Sente ayarını milimi milimine düzeltmişler. Garanti olsun diye beyni formatlayıp yeniden yazılım yüklemişler.


    1 senedir kullanıyorum. O günden beri bir kere olsun çalışmamazlık yapmadı. (MAŞALLAH)


    Bilginiz olsun. Sente ayarı 2 sebepten bozulurmuş. 1. Araç vurdurarak çalıştırılıp bu alışkanlık haline getirilirse. 2. Triger setini değiştiren usta sente ayarını yapmayı unutursa veya ayarı tam tutturamazsa ayar bozuk olurmuş.





  • topaz42 kullanıcısına yanıt

    O kadar masraf ettin bir sente ayari bozuk cikmis demek vay anasini  


    Benim 1.2 symbolde de bazen oluyor gec calisma ama lpg den oldugunu dusunuyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt

    Ne sıkıntılar yaşattı bir bilseniz. Mesela sıkışık trafiktesiniz. Arabalar gitmiyor. Herkes kontak kapatmış. Ama siz kapatamıyorsunuz. Kapatsanız tekrar ilk kerede çalışacağı şüpheli.


    Arabalı vapura biniyorum. Daha kıyıya yanaşmadan herkesten önce inip arabayı çalıştırmaya uğraşıyorum. Tam stres.


    Araç muayene sırasında ismimi anons ettiler. Arabayı filan numaralı kanala getir dediler. Götürdüm. Teknisyen stop ettir dedi. Ettirdim. Motor no'ya filan baktı. Kaputu kapattık. Biraz durdum. Aynı teknisyen geldi. Çalıştır arabayı dedi. 2 metre ileri al dedi. Galiba başka bir araba çıkacaktı. Ben yolunu kapatıyordum. Tam 13-14 denemeden sonra araba çalıştı. Herkes başıma toplandı. Rezil oldum insanlara. İtelim diyenler oldu.


    Teknisyene dedim ki: Hiç bu kadar yapmazdı. İlk defa oldu dedim. Biz motorun çalışıp çalışmamasıyla ilgilenmiyoruz. İçiniz rahat olsun dedi. Çalışsın. Bu bize yeter dedi.


    Daha neler neler. Ama Allah'a şükür. Kabus bitti.





  • Bu kadar problemli bir araca 7 sene iyi katlanmışsınız.


    Böyle problemli bir VW vardı bende. Öğretmenden temiz diye piyasasından fazla paraya aldık. Ama gel gelelim öyle değilmiş.


    Her hafta arızası eksik olmazdı. Kaç defa yolda kaldık. Çekicinin üstünden inmiyordu hiç araba.


    Harca harca düzeltemedim.


    En sonunda böyle olmaz dedim . Arızasını da söyleyerek piyasasından %25 daha ucuza satışa koydum.


    Sabah erkenden biriyle anlaştık, arabaya baktı, kaporayı verdi.


    Satış için öğlen noterde buluşacağız. Evden çıktım arabayla notere gidiyorum, bir sonraki sokak noter. Nasıl mutluyuz ama bela araçtan kurtuluyoruz diye. Verecem paramı alacam.


    Sonra bir de baktım araçta bir koku duman. Ne oluyor derken bir de baktık araba alttan yanıyor, tutuşmuş.


    O zaman arabaya da , yapan mühendise de, işcisine de , çaycısına da , taa yedi ceddine de, vw yi başımıza saran hitlere de , ana avrat, teyze, hala demeden saatlerce sövmüştüm. Hala aklıma geldikçe söverim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABCdiküçgeni -- 10 Nisan 2022; 3:34:7 >




  • Renault 1.2 lt genel olarak sorunsuz bir araçtır. Fakat benim merak ettiğim son yapılan işlemden geriye niye gidilmedi. Triger kayışı değiştikten sonra bunu yapmaya başladı ise arıza aramaya oradan ilk başlanır. Başka bir ustanın değiştirdiği işlemde sente hatası arızayı arayan başka ustaların akılına gelmez çoğunlukla.
    Benim bir arkadaşımın Opel aracında da aynısı saatlerce kafa patlattık sonra sente çıktı. Sen demedin mi bana triger kayışını iyi bir ustada değiştirdin diye dedim sonra arkadaşa. Saatlerce zamanımızı aldı arızayı bulmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Belki de başından beri beyninde ve elektrik sisteminde sıkıntı vardı. Ama araç çalışmamazlık edince vurdura vurdura sente arızası da oluştu.


    Benim takıldığım nokta: ilk gittiği servisin o kadar kurcalamasına rağmen arızayı bulamaması. Ustalık böyle birşey işte. Eline anahtar, dükkana lifti alan ben ustayım diye piyasaya çıkıyor. Halbuki sente arızası temel birşey, yani diğer arızalardan kolayca ayırt edilebilir.

  • Elektrik arızası veya beyinde sorun varsa vardır kendi kendine düzelme ki bu sorun. Eğer orada bir işlem yapıldı ise arkadaş belirtirdi. Ayrıca kayışta vurdurarak senteyi atlatırsanız sübapları çok büyük ihtimalle eğersiniz, zincir gibi bir diş atlamaz komple atlatırsınız hatta kayış kopabilir bile.


    Ustalık kısmına gelince, bu tür arızalar basittir ama ilk başta aklınıza gelmez. Yapabileceği herşeyi yapıldıktan sonra son usta artık eleme yoluyla iki noktaya arızayı indirgemiş ilk oraya gitse o ustada cebelleşir dururdu. Sente arızasını kolayca ayırt etmek yeni nesil araçlarda o kadar da basit değil. Aracı bilgisayara bağlarsınız saçma sapan bir sürü başka arıza verir. Eğer araç sahibi trigeri değiştirdiğini ustaya söylemez ise siz orası hariç her yere bakarsınız. Tabi söylediği zaman da nasıl dediği de önemli. İyi bir usta değiştirdi veya değiştiren ustayı söyler siz düzgün değiştirildi kabul edersiniz vs vs.


    Ben de yıllardır otomobil sektöründeyim, arızacılığım da baya iyidir sente hatasından kaynaklı böyle bir arıza bir defa arkadaştan ötürü başıma geldi, 1 hafta boyunca neresi neresi diye düşündük. Trigeri değiştirirken sente hatası yapılacağı aklımıza bile gelmedi zaten triger kayışını çok basit şekilde değişimi yapılan bir araçtı ve değiştiren ustada yıllardır bu iş yapan birisi idi. Sente deyince aklınıza karşıdan bile bakınca direk gözüken bir hata gelmesin, ufacık bir kaçırma bile buna sebep oluyor ve çoğu zaman el yordamı ile kayışı değiştiriyorsunuz alan dar tam görmüyorsun bile.


    @ABCdiküçgeni





  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Arabanın triger setini her zaman yetkili servise değiştirttim. Bu arıza ilk çıktığında yine yetkili servise götürdüm. Arabayı 1 haftaya yakın yetkili serviste beklettiler. Ara ara denemişler hep ilk seferinde çalışmış. Servisin ifadesi bu şekilde.


    Bir hafta sonra arabayı servisten aldım. Hatta ilk seferinde çalıştı. Yol üzerinde bir dükkana uğradım. Stop ettirdim. Geri döndüm. Çalışmadı. Bir daha. Bir daha. Bir kaç denemeden sonra çalıştı.


    Bahsettiğim serviste triger setini 2 kere değiştirdim. Ve benim bir huyum var. Hiç bir arabayı vurdurarak çalıştırmadım. Çalıştırmam da. Çünkü vurdurmak ta sente atlamasına sebep oluyormuş.


    Demek ki yetkili servisteki usta sente ayarını tam tutturamamış. 7-8 seneme maloldu. Arabayı trafikte her stop ettirdiğim yerde stres yaşıyordum.


    Forumlarda şunu okumuştum. Bu şekilde davranan bir araba kullanıyorsanız uzaktan kumanda ile kapıları iki kere kapatıp açın. Bu mini bir reset yaşanmasını sağlıyormuş. Sonra araba ilk seferinde çalışıyormuş. Bir kaç ay böyle idare ettim. Fakat sonra bu da çözüm olmamaya başladı.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.