Şimdi Ara

Manuel Vites neden kullanılır? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
265
Cevap
4
Favori
9.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Arabanın hangi viteste gideceğini sizden öğrenecek değiliz, biz biliriz

    Manueli her daim tercih ederim;
    - Performans ve tüketim açısından azami verim (dsg hariç)
    - Azami dayanıklılık ve düşük tamir maliyeti (çift kavramaların handikapı olan konu)
    - Daha geç değişen fren balataları ve istendiği an motor kompresyonundan faydalanarak daha az frene basma
    - Alırken daha ucuz
    - O kadar para vermişim arabaya, azcık oynayalım tabiki de.

    Yalnız hiç istemesem de gelişen trend otomatikleştirilmiş şanzımanlara doğru kayıyor. Bir on sene sonra manuel vites daha az olacak gibi.

    Manuel şanzıman olayına aklı selim yaklaşan ilk yorum gördüğüm. Kimisi erkeklik simgesi yapmış kimi usta şoförlük. Erkeklerin kaza yüzdesinin ve manuel şanzımanlı araçların kaza yüzdesinin daha yüksek olduğunu belirteyim. Bu arada misal erkeklerin kaza yüzdesi dediğim kadınlara oranla değil; her 100 erkekten 5'i kaza yapıyorsa, her 100 kadından 4'ü kaza yapıyor şeklinde. Otomatik ve manuel şanzımanda bu oran 1'e 3 nerdeyse.

    Vites değiştirmek insana bırakılmış bir hammallık benim kanımca. Nasıl ki motoru çevirmek benim işim değilse aracın gideceği torkun ve gücün çarpanını da belirlemek benim işi olmamalı. Aktarma organları araçlarda kesinlikle otomatik olmalı benim gözümde ki zaten teknoloji ile trend de bu yönde ilerliyor.

    Düzgün bir otomatikleştirilmiş 7 ileri çift kavramalı şanzımandan daha az yaktırabilen insanoğlu bulamadı hiç bir firma. Testlere biz beceremiyoruz diye profesyonel sürüş uzmanları çağırdık ve en fazla kafa kafaya sonuç çıkartabiliyorlar karma kullanımda. Lakin ıslak kavramalı ve 4 ileri otomatikleştirilmiş şanzımanlara göre ben de olsam manuel şanzıman tercih ederim çünkü 6 ileri olmadıkça yüksek hızda çevrim oranından ötürü yakıt tükteimi facia değerlere geliyor. VW'in 6 ileri DSG öncesi kullandığı 6 ileri ıslak kavramalı şanzımanların dışında neredeyse çoğu çöp. Elbette ki alırken ucuz olması da büyük avantaj. Şu an bizim pazarda sırf otomatik şanzıman diye minimum 5000TL fark alındığını düşünürsek bunu almak için insanın kendini zengin olarak görmesi lazım.

    Bu arada çoğu kimsenin düşünmediği ama arkadaşın yakaladığı en büyük nokta fren balatalarının hızlı ısınması ve çabuk aşınması. Otomatik şanzımanlı araçlarda ikinci kalite fren balatası kullanmanızı kesinlikle önermem. Isınma sonucu fren mesafesi artması demek yeri geldiğinde ölüm ya da yaşam anlamına gelebiliyor.

    Bu arada gelecek teknoloji hakkında biraz bilgi verirsem, çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzımanlar bir süre sonra üç kavramalı şanzımanlar ile değişmeye başlayacak ve böylece hem tepkiler hızlanacak hem de ömür uzayacak. SSC Tuatara ile yola ilk üç kavramalı taşıt çıktı. 15-20 sene içerisinde manuel araç bulmak daha zor olabilir. Ayrıca zaten hybrid sonrası elektrik motorlu araçlara geçersek vites değişimi diye bir şey olmayacak.

    Hayat tarzınızı körü körüne çok savunmayın. Zamanında 55 ekran yeter 72 ekran gereksiz diyen alayımız şimdi 50 inç TV olsa da alsak diyoruz. 10 sene önce minicik telefon peşinde koşan biz şimdi 4inç ekrana küçük diyoruz.




  • Manuel kullanamayanların uydurduğu bir hikaye daha
  • 2 yildir otomatik civic kullaniyorum . Dun arkadasin 1.2 corsasini s.ici kullandim. Dunya varmis dedim. Bence aliskanlik ve zevkle ilgili. Cogu zaman iyiki arabam otomatik dedigim de olmustur. Trabzonda dik rampalarda dlp dibe gidince mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    Manuel kullanamayanların uydurduğu bir hikaye daha

    Yav he he
  • Y.A.A. Y kullanıcısına yanıt
    - Az yakıyor
    - Sıkıntı çıkarma ihtimali çok daha düşük
    - En önemlisi kontrol bende oluyor.

    Ankara da oturuyorum otomatikte kullandım düz viteste kullandım otomatiği aramıyorum gereksiz geliyor
  • Yarı Otomatik konforsuz
    Tam Otomatik çok yakıyor
    Çift Kavrama Sorunlu

    Bunun yanında otomatik farkı için fahiş fiyat farkı isteniyor. Benim otomatik tercih etmeme nedenlerim bunlar.

    Yoksa Dsg gibi bir şanzımanı sorunsuz hale getirsinler, en az 5 yıl garanti versinler, fiyat farkını da maksimum 4.000 TL yapsınlar düşünmeden tercih ederim.

    Otomatik şanzımanı bir tercih meselesi olarak değil gelişen bir teknoloji olarak görüyorum. Bundan 50 yıl sonra manuel araç diye bir şey kalmayacak bence.
  • Neden mi manuel kullanılır?

    Profesyonel sürüş amaçlı kullanım.
    Sorunsuzluk ve daha uzun ömür yüzünden kullanım.
    Parasızlık veya cimrilik yüzünden kullanım.
    Otomatik vitesin rahatlığıyla henüz tanışılmadığı için kullanım.

    gibi nedenler sıralanabilir.
  • Nedenmi manuel vites.!!!!! Çok basit Kontrol bende
  • Bir kere Peugeot 307 otomatik kullandım. Kabus gibiydi, sanki arabayı başka biri kullanıyordu ya da araba bana meydan okuyordu... 4500 devire geliyor motor böğürüyor hala vites yükseltecek! Zekamla, tecrübemle fena halde oynanmış, şoförlük gururum kırılmış olarak indim arabadan Otomatik : ASLA.
  • Bir çoğuna göre saçma sayılabilecek bir mesaj yazacağım.

    Mercedes firması ne zaman şehirlerarası otobüsler için otomatik şanzımanlı otobüs yaparsa, ben de işte o zaman belki otomatik vitesi tercih edebilirim. Profesyonel şoför bağlamında şehirlerarası otobüs şoförleri benim için idoldür. Bayağı geçmiş bir zamanda bir otobüs firması tarafından 10 ayrı şirkete test amaçlı otomatik şanzımanlı otobüsler verildi. En uzman şoförlerin uzun yolda bu otobüsleri test etmesi istendi. 10 şoförün 10'u da araçtan memnun kalmadıklarını, manuel gibi tepki alamadıklarını, vites geçiş anlarında arabada bir boşluk meydana geldiğini beyan ettiler.

    Belki şimdi teknoloji daha gelişti. fakat mercedes gibi bir dev bu araçları hala manuel vitesli üretiyorsa bir bildiği vardır.

    Konu otomobil. Tamam. Ama ben otobüsleri değil, şoförlerin görüşünü temel alıyorum. Aslında ben bu otobüs kullanan şoförlerin sahip oldukları otomobillerin manuel mi, otomatik mi olduğunu bilmeyi çok isterdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bir çoğuna göre saçma sayılabilecek bir mesaj yazacağım.

    Mercedes firması ne zaman şehirlerarası otobüsler için otomatik şanzımanlı otobüs yaparsa, ben de işte o zaman belki otomatik vitesi tercih edebilirim. Profesyonel şoför bağlamında şehirlerarası otobüs şoförleri benim için idoldür. Bayağı geçmiş bir zamanda bir otobüs firması tarafından 10 ayrı şirkete test amaçlı otomatik şanzımanlı otobüsler verildi. En uzman şoförlerin uzun yolda bu otobüsleri test etmesi istendi. 10 şoförün 10'u da araçtan memnun kalmadıklarını, manuel gibi tepki alamadıklarını, vites geçiş anlarında arabada bir boşluk meydana geldiğini beyan ettiler.

    Belki şimdi teknoloji daha gelişti. fakat mercedes gibi bir dev bu araçları hala manuel vitesli üretiyorsa bir bildiği vardır.

    Konu otomobil. Tamam. Ama ben otobüsleri değil, şoförlerin görüşünü temel alıyorum. Aslında ben bu otobüs kullanan şoförlerin sahip oldukları otomobillerin manuel mi, otomatik mi olduğunu bilmeyi çok isterdim.

    Hocam polemik ya da misilleme olarak algılamayın ama MB neredeyse 5 yılı aşkındır 8 ileri otomatik şanzımanlı şehirlerarası otobüs üretiyor (sadece Travego için bildiğim). Malesef almayan yine bizim sürücüler. Kabul etmesek de kullanım olarak başarılı değiliz ve ciddi kırılmayan algılarımız var. Makas atıp ani fren ile dur kalk yapıp tampon tampona gitmeyi marifet sayıyoruz. 6-7 farklı ülkede trafiğie çıktım Türkiye haricinde bu kadar saygısızca ve görgüsüzce araba kullanan biz varız. Evet manuel şanzıman kesinlikle daha kontrolü sürücüye bırakan ve zevkli bir sürüş veriyor ama hammaliyenin ötesinde bir durum değil.




  • hayatımda 3 kere kullandım otomtigi 3ündende söve söve indim. Hadi istnbul diosunz trafik diyosunuz dur kalk dur kalk onu anlarımda ist dısında hic anlamam .baska artı bi tarafı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: massacrer

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bir çoğuna göre saçma sayılabilecek bir mesaj yazacağım.

    Mercedes firması ne zaman şehirlerarası otobüsler için otomatik şanzımanlı otobüs yaparsa, ben de işte o zaman belki otomatik vitesi tercih edebilirim. Profesyonel şoför bağlamında şehirlerarası otobüs şoförleri benim için idoldür. Bayağı geçmiş bir zamanda bir otobüs firması tarafından 10 ayrı şirkete test amaçlı otomatik şanzımanlı otobüsler verildi. En uzman şoförlerin uzun yolda bu otobüsleri test etmesi istendi. 10 şoförün 10'u da araçtan memnun kalmadıklarını, manuel gibi tepki alamadıklarını, vites geçiş anlarında arabada bir boşluk meydana geldiğini beyan ettiler.

    Belki şimdi teknoloji daha gelişti. fakat mercedes gibi bir dev bu araçları hala manuel vitesli üretiyorsa bir bildiği vardır.

    Konu otomobil. Tamam. Ama ben otobüsleri değil, şoförlerin görüşünü temel alıyorum. Aslında ben bu otobüs kullanan şoförlerin sahip oldukları otomobillerin manuel mi, otomatik mi olduğunu bilmeyi çok isterdim.

    Hocam polemik ya da misilleme olarak algılamayın ama MB neredeyse 5 yılı aşkındır 8 ileri otomatik şanzımanlı şehirlerarası otobüs üretiyor (sadece Travego için bildiğim). Malesef almayan yine bizim sürücüler. Kabul etmesek de kullanım olarak başarılı değiliz ve ciddi kırılmayan algılarımız var. Makas atıp ani fren ile dur kalk yapıp tampon tampona gitmeyi marifet sayıyoruz. 6-7 farklı ülkede trafiğie çıktım Türkiye haricinde bu kadar saygısızca ve görgüsüzce araba kullanan biz varız. Evet manuel şanzıman kesinlikle daha kontrolü sürücüye bırakan ve zevkli bir sürüş veriyor ama hammaliyenin ötesinde bir durum değil.

    Polemiklik bir durum yok. Benim bilmediğim bir şeyi paylaşmışsınız. Otomatik vitesli otobüsleri Türkiye'ye göndermediği için ürettiğini bilmiyordum. Aslında konunun ülkemizin arazi yapısı ile de yakından ilgisi var sanırım. Bol inişli-çıkışlı, virajlı yollara sahibiz. Belkide adamlar 20 tonluk (dolu olduğu zaman yaklaşık 25 ton oluyor) ağırlığı taşıyan otomatik şanzımandan yeterli verimi alamamış olabilirler. Yakıt tüketimi artmış olabilir.




  • Uzun ve sikici yollarda zinde durmami sagliyor ayrica duz vites kullanmak bir ayricaliktir kullanan bilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parasizliktan kardes

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: massacrer

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bir çoğuna göre saçma sayılabilecek bir mesaj yazacağım.

    Mercedes firması ne zaman şehirlerarası otobüsler için otomatik şanzımanlı otobüs yaparsa, ben de işte o zaman belki otomatik vitesi tercih edebilirim. Profesyonel şoför bağlamında şehirlerarası otobüs şoförleri benim için idoldür. Bayağı geçmiş bir zamanda bir otobüs firması tarafından 10 ayrı şirkete test amaçlı otomatik şanzımanlı otobüsler verildi. En uzman şoförlerin uzun yolda bu otobüsleri test etmesi istendi. 10 şoförün 10'u da araçtan memnun kalmadıklarını, manuel gibi tepki alamadıklarını, vites geçiş anlarında arabada bir boşluk meydana geldiğini beyan ettiler.

    Belki şimdi teknoloji daha gelişti. fakat mercedes gibi bir dev bu araçları hala manuel vitesli üretiyorsa bir bildiği vardır.

    Konu otomobil. Tamam. Ama ben otobüsleri değil, şoförlerin görüşünü temel alıyorum. Aslında ben bu otobüs kullanan şoförlerin sahip oldukları otomobillerin manuel mi, otomatik mi olduğunu bilmeyi çok isterdim.

    Hocam polemik ya da misilleme olarak algılamayın ama MB neredeyse 5 yılı aşkındır 8 ileri otomatik şanzımanlı şehirlerarası otobüs üretiyor (sadece Travego için bildiğim). Malesef almayan yine bizim sürücüler. Kabul etmesek de kullanım olarak başarılı değiliz ve ciddi kırılmayan algılarımız var. Makas atıp ani fren ile dur kalk yapıp tampon tampona gitmeyi marifet sayıyoruz. 6-7 farklı ülkede trafiğie çıktım Türkiye haricinde bu kadar saygısızca ve görgüsüzce araba kullanan biz varız. Evet manuel şanzıman kesinlikle daha kontrolü sürücüye bırakan ve zevkli bir sürüş veriyor ama hammaliyenin ötesinde bir durum değil.

    Polemiklik bir durum yok. Benim bilmediğim bir şeyi paylaşmışsınız. Otomatik vitesli otobüsleri Türkiye'ye göndermediği için ürettiğini bilmiyordum. Aslında konunun ülkemizin arazi yapısı ile de yakından ilgisi var sanırım. Bol inişli-çıkışlı, virajlı yollara sahibiz. Belkide adamlar 20 tonluk (dolu olduğu zaman yaklaşık 25 ton oluyor) ağırlığı taşıyan otomatik şanzımandan yeterli verimi alamamış olabilirler. Yakıt tüketimi artmış olabilir.

    MB gönderir ama bizimkiler erkekliğine kondurup almaz ondan göremiyoruz bence :P Şakası bir yana benzer durum İstanbul'a alınan Hollanda menşeili metrobüslerde de çıkmıştı. Bazı rampaları tırmanamayınca tam yükle sanırım Otokar modifikasyon çekmişti o çift körüklülere. Zaten çoğu Avrupa ülkesinde şehirlerarası taşımacılık trenlerle oluyor. Çek Cumhuriyeti, Polonya gibi ülkelerde var ancak otobüsler. Almanya'da bile geçen sene izin verildi tekrar bildiğim kadarıyla.

    Yalnız yolları kıyaslamayalım aman diyeyim
    Almanya'da araba kullandım 2 hafta düzenli olarak hem şehir içi hem şehir dışı. Türkiye'ye dönünce ehliyeti yırtıp atasım geldi. Arazi şartları dediğiniz gibi bir etmen. Yani bizim Yalova yolu gibi bir yolu otoban diye koyacak adamı ıslak odunla döverler orada. Adamların otoban dediği yolda zaten adaptif hız sınırı diye bir durum var 2.0T arabayla sol şeride geçemiyorum hız limiti kalktığı zaman. Solundan 250 ile geçen Porsche ve Audi araçlar nedeniyle gözün yemiyoradım atmaya o şeride. 170-180 ile ortada gidiyorsun sakin sakin.




  • Yoğun trafiğe giriyorsam otomatik güzel, evet.

    Bunun dışındaki her durumda gerek kontrol hissi olsun, gerek araca hakimiyet, manuel çok daha zevkli.


    Futbolu playstation'da oynamak mı? Yoksa halı saha mı? Bu sorunun net cevabı ne kadar zorsa bu da o kadar zor
  • Türkiye İstanbul'dan ibaret mi ? Bir şeyin mantıklı olup olmaması İstanbul referans alınarak mı karar verilir.
  • Otomatik vites halen insan aklının ne istediğini nası gitmek istediğini bilecek seviyeye gelmedi.
    Ve şuan için ne kadar gelişmiş teknolojiler kullanılıyor olursa olsun araç hakimiyeti manuel vites ve usta şöför ikilisini yakalayamaz.

    Otomatik vites ile başlayıp manuel vites kullanmamış biri araç kullanımını şahsi görüşümdür bilmiyordur. Araç hakimiyeti de iyi değildir.
  • Aracımda yarı otomatik şanzıman mevcut... Bundan sonra manuel araç almam sanırım... Aracı istanbul'da çalışırken aldığımızdan o yönde tercih kullandık.. Şimdi Ankaradayım hiç pişman değilim... Otomatik viteslere araç teknolojisindeki gelişme olarak bakıyorum... Araçta kontrolü kaybettiğim hissine hiç kapılmadım, vites düşürmek gerekince direksiyon arkasında kulakçıklar ile müdahele edebiliyorum... Yarı otomatik viteslere konforsuz denmesine pek anlam veremedim şahsen.... Manuelden daha konfurlu olduğu kesin...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.