Şimdi Ara

Manuel Vites araç kullanımı ile ilgili birkaç soru. Manuelciler baksın lütfen (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
8
Favori
66.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bugün düz vites aracı olan bi arkadaşla deneme yaptım herşekilde oluyomuş büyütülücek bişey yokmuş hakikaten.

    önce 120 ile giderken vitesi boşa alıp frenleye frenleye durdu sonra 120 ile giderken debriyaj+fren ile yavaşladı ve 5.viteste durup vitesi boşa aldı ikisindede hiçbir sorun yok dedi uygulamalı görünce daha bi kafaya oturdu şimdi :)

    bana en kolay gelen yöntem 120 ile gidiyoken ışıkları mı gördüm basarım debriyaj + frenime yavaş yavaş dururum ışıklara gelip duruncada takarım 5. vitesten boşa ya da hemen kalkacaksam takarım 5 ten 1 e ya da 4 ten 1 e basar giderim. bu yöntem en rahat olanı. e herhangi bir zararı da yoksa bu yöntemi kullanıcam demektir :)

    varmı herhangi bir zararı :) sonuçta herkes bu yöntemi kullanıyomuş anladığım kadarıyla :)

    ama sanırım 120 yada 100 gibi bir hızla giderken yavaşlayıp duracaksam debriyaja illa ki basmam gerekiyo. yani hız düştükten sonra değil frene basmaya başlar başlamaz debriyajada bas dediler yoksa 120 gibi bi hızdan 40 lara düştüğün halde debriyajsız düşersen araba sarsılır vites falan dediler o yüzden yavaşlamaya başladığın an debriyajada bas dediler. doğrumudur ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CRIMINALL -- 30 Temmuz 2012; 19:36:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    bugün düz vites aracı olan bi arkadaşla deneme yaptım herşekilde oluyomuş büyütülücek bişey yokmuş hakikaten.

    önce 120 ile giderken vitesi boşa alıp frenleye frenleye durdu sonra 120 ile giderken debriyaj+fren ile yavaşladı ve 5.viteste durup vitesi boşa aldı ikisindede hiçbir sorun yok dedi uygulamalı görünce daha bi kafaya oturdu şimdi :)

    bana en kolay gelen yöntem 120 ile gidiyoken ışıkları mı gördüm basarım debriyaj + frenime yavaş yavaş dururum ışıklara gelip duruncada takarım 5. vitesten boşa ya da hemen kalkacaksam takarım 5 ten 1 e ya da 4 ten 1 e basar giderim. bu yöntem en rahat olanı. e herhangi bir zararı da yoksa bu yöntemi kullanıcam demektir :)

    varmı herhangi bir zararı :) sonuçta herkes bu yöntemi kullanıyomuş anladığım kadarıyla :)

    ama sanırım 120 yada 100 gibi bir hızla giderken yavaşlayıp duracaksam debriyaja illa ki basmam gerekiyo. yani hız düştükten sonra değil frene basmaya başlar başlamaz debriyajada bas dediler yoksa 120 gibi bi hızdan 40 lara düştüğün halde debriyajsız düşersen araba sarsılır vites falan dediler o yüzden yavaşlamaya başladığın an debriyajada bas dediler. doğrumudur ?

    Aslında çok basit debriyaja neden bastığınızı düşünün şu an. Boşa almak ve araç stop etmesin diye değil midir? Yani frene basarsınız baktınız araba stop edecek kadar yavaşladı o zaman debriyaja basarsınız asıl olay budur ama sizin yaptığınız da kesinlikle yanlış değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Cok tesekkurler arkadaslar uzun ve aciklayici mesajlariniz icin gercekten cok yardimci oldunuz

    tek tek vites kucultmek yerine su yonteme alismayi dusunuyirum 120 ile gidiyorum misal kirmiziyi gordum ayagi gazdan cektim ve hafif frenledim eger gerekliyse bi sekilde hizi 30 a dusurdum ve vitesi 5ten direk 2 ye atip sonrasinda debriyaj + fren kombinasyonuyla durup vitesi 1 e atip kirmizida beklerim. Simdi bu yontem uygunmu, eger degilse ne bakimdan uygunsuz bunu tam anlayamadim hala. Bosa atip gitmektense bu yontem daha uygun degilmi ?

    Tekrar anlatıyorum 120ile giderken fren+debriyaj yapman mantıksız baskı balata diye birşey var manuel arabalara baskı balatanın sıyırması demek arabanın yolda kalması+masraf+kullanıcı hatası demektir. 120 ile 60km ye kadar debriyaja basmana gerek yok 2.seçeneğin var ya kademeli vites küçült yada frene bas 60km 70km aralığına gelince boşa al duracağın yere kadar aynı otomatik vites mantığı gibi sadece frene bas bu yöntem hem motoru yormaz hem baskı balata ve vites dişlisi dostudur hem seni yormaz hemde yakıttan tasarruf sağlar umarım açıklayıcı olmuştur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEyRaMi_TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Cok tesekkurler arkadaslar uzun ve aciklayici mesajlariniz icin gercekten cok yardimci oldunuz

    tek tek vites kucultmek yerine su yonteme alismayi dusunuyirum 120 ile gidiyorum misal kirmiziyi gordum ayagi gazdan cektim ve hafif frenledim eger gerekliyse bi sekilde hizi 30 a dusurdum ve vitesi 5ten direk 2 ye atip sonrasinda debriyaj + fren kombinasyonuyla durup vitesi 1 e atip kirmizida beklerim. Simdi bu yontem uygunmu, eger degilse ne bakimdan uygunsuz bunu tam anlayamadim hala. Bosa atip gitmektense bu yontem daha uygun degilmi ?

    Tekrar anlatıyorum 120ile giderken fren+debriyaj yapman mantıksız baskı balata diye birşey var manuel arabalara baskı balatanın sıyırması demek arabanın yolda kalması+masraf+kullanıcı hatası demektir. 120 ile 60km ye kadar debriyaja basmana gerek yok 2.seçeneğin var ya kademeli vites küçült yada frene bas 60km 70km aralığına gelince boşa al duracağın yere kadar aynı otomatik vites mantığı gibi sadece frene bas bu yöntem hem motoru yormaz hem baskı balata ve vites dişlisi dostudur hem seni yormaz hemde yakıttan tasarruf sağlar umarım açıklayıcı olmuştur

    evet sanırım en zahmetsiz ve en temiz yöntem bu. bu şekilde 120 den 60 a düşene kadar motor frenini kullanmış olurum. daha sonrasındada 60 tan sonra boşa alıp rahatça durulur. en mantıklı yol bu seninde dediğin gibi




  • eee ne yaptınız hocam aracı aldnzmı merak ettimde sonuç ne oldu acaba ?
  • aldım hocam şu an araç bende tahminimde çok daha kolay alıştım debriyaj ve vites olayına :) zaten otobanda otomatik arabadan bi farkı yok aldım 5 e kaptırdım geldim. istanbul trafiğine girince anlaşılıyo otomatikten farkı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CRIMINALL -- 12 Ağustos 2012; 13:22:32 >
  • Vallahi okudum baştan sona yazılanları... Ben de yeni araba aldım ve düz vites fakat ehliyet sınavından beri (4 yıldır) hep otomatik vites kullanmıştım. Önerileri bir okuyayım diye girmiştim. Şu saçma sapan "Ehliyeti var bunu bilmiyor, nasıl almış ehliyeti" tarzı yazan arkadaşlar cidden sinir bozucu. Başta da açıklamışsınız oysa oto kullandığım için pratiğim yok, unuttum sistemin ayrıntılarını diye...

    Ben de yeni aldım manuel ve 10 gün sonra Marmaris'ten İzmir'e gitmem gerekiyor. Alıyorum arabayı boş yollarda pratik yapıyorum. Yokuş yukarı durup tekrar hareket etmeler, kırmızı ışıklar vb... 5-10 gün içinde hem İzmir'e gidebilecek, hem de İzmir'de sürebilecek kadar HATIRLAMAYA uğraşıyorum manuel vitesi. Siz sağ sağlim alıp dönmüşsünüz arabayı, hayırlı olsun.

    Sırf şu "birilerine laf atıp ezmeye çalışarak, kendi egolarını tatmin etme uğraşındaki arkadaşlar" yüzünden yanıt yazıp hortlattım konuyu. Kusura bakmayın.




  • hortlatıyorum.
    ama böyle bir başlığı boş geçemeyeceğim.
    bende ehliyeti yeni aldım ve buradaki tüm yazılanları okuyunca baya baya bilgiler kaptım. yeni olanlar benim gibi okusun
  • CRIMINALL C kullanıcısına yanıt
    Aramiza hoş geldin Motorun sesini dinle ve ona göre vites değiştir. Ara hızlanmalarda, 5 den dörde, dörtten 3'e atarak manuelin vitesin keyfini sür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel araba her zaman vites ister.ama araç üreticileri yakıttan tasarruf etmek için devir aralığını dizel araçlarda kısa tutar .ve motor vites ister ama siz 2000-2500 arası vites atıp gaza hafif dokunursanız araç hemen horulduyor gaz istiyor.onun için dizel araç yakıt tasarrufu 3000 devirde 5 .vitesde gitmek sabit gaz pedalıyla en iyi yakıt tüketimi böyle oluyor.ufak viteslerde birşey farketmiyor ne kadar tasarruf edersen et 1 depoda 40-50 tl tasarruf edersin.
  • Vitesi tek tek düşürmenin mantığı sadece yokuşlar inişler falan değildir. Amaç atik sütmekte. Mesela ışık kırmızı boşa alıp frenlemenizin bir zararı yok fakat birden yeşile dönerse orda siz hangi vitese geçireceğinizi düşünene kadar arkadaki araçlardan korna yiyeceksiniz. Tavsiyem arabayı tanıyana kadar vites düşürün yavaşlarken. Ayrıca 1.2 dizel polomuz var oldukça güçsüz kullanımı zor bir araba haberiniz olsun. Öğrenirken aynı soruları bende merak ederdim. Tavsiyem o arabada vitesi kullanın en ufak yokuşta düşürün vitesi 2 ye yoksa çıkmıyor. Öğrenirken bol gaz verin poloya. Gaz verince zaten gitmiyor ama sönmesini engellersiniz. Ayağınızı debriyajdan yumuşak yumuşak çekmeye alıştırın çözene kadar. Başlarda devir artsın araba bağırsın poblem olmaz. Gittikçe yumuşatırsınız kalkışları. Ama tekrar söyleyim o araba sizi manuelden nefret ettirebilir. Yanılmıyorsam benzinlisi gibi 3 silindirli. Arkada tsı yazıyor ama turbo hikaye. İyi yanları uzun yolda 4 litre altında yakması ve vw kalitesi.



    Edit:konuyu hortlatan arkadaşa zaman kaybımdan dolayı maddi manevî tazminat davası açacam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DRK Sigorta -- 29 Mayıs 2014; 17:12:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEyRaMi_TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Cok tesekkurler arkadaslar uzun ve aciklayici mesajlariniz icin gercekten cok yardimci oldunuz

    tek tek vites kucultmek yerine su yonteme alismayi dusunuyirum 120 ile gidiyorum misal kirmiziyi gordum ayagi gazdan cektim ve hafif frenledim eger gerekliyse bi sekilde hizi 30 a dusurdum ve vitesi 5ten direk 2 ye atip sonrasinda debriyaj + fren kombinasyonuyla durup vitesi 1 e atip kirmizida beklerim. Simdi bu yontem uygunmu, eger degilse ne bakimdan uygunsuz bunu tam anlayamadim hala. Bosa atip gitmektense bu yontem daha uygun degilmi ?

    Tekrar anlatıyorum 120ile giderken fren+debriyaj yapman mantıksız baskı balata diye birşey var manuel arabalara baskı balatanın sıyırması demek arabanın yolda kalması+masraf+kullanıcı hatası demektir. 120 ile 60km ye kadar debriyaja basmana gerek yok 2.seçeneğin var ya kademeli vites küçült yada frene bas 60km 70km aralığına gelince boşa al duracağın yere kadar aynı otomatik vites mantığı gibi sadece frene bas bu yöntem hem motoru yormaz hem baskı balata ve vites dişlisi dostudur hem seni yormaz hemde yakıttan tasarruf sağlar umarım açıklayıcı olmuştur

    konuyu hortlatacam ama bişe merak ediyorum bende yeni ehliyet aldım 3 yıldır aralıklarla bizm arabayı kullanıyorum peder varken,tekte kullanıyorum arada ama usta deilim mesela 100le gidiyorum 5.viteste dizel araba ışıkları gördüm ilerde debriyaj fren yapsam vites düşürmeden zarar veriyor anladığım kadarıyla peki 100den 70e indi araba o sırada vitesi boşa aldığım zaman araç bağırmazmı peki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lDirtyHandsl

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEyRaMi_TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Cok tesekkurler arkadaslar uzun ve aciklayici mesajlariniz icin gercekten cok yardimci oldunuz

    tek tek vites kucultmek yerine su yonteme alismayi dusunuyirum 120 ile gidiyorum misal kirmiziyi gordum ayagi gazdan cektim ve hafif frenledim eger gerekliyse bi sekilde hizi 30 a dusurdum ve vitesi 5ten direk 2 ye atip sonrasinda debriyaj + fren kombinasyonuyla durup vitesi 1 e atip kirmizida beklerim. Simdi bu yontem uygunmu, eger degilse ne bakimdan uygunsuz bunu tam anlayamadim hala. Bosa atip gitmektense bu yontem daha uygun degilmi ?

    Tekrar anlatıyorum 120ile giderken fren+debriyaj yapman mantıksız baskı balata diye birşey var manuel arabalara baskı balatanın sıyırması demek arabanın yolda kalması+masraf+kullanıcı hatası demektir. 120 ile 60km ye kadar debriyaja basmana gerek yok 2.seçeneğin var ya kademeli vites küçült yada frene bas 60km 70km aralığına gelince boşa al duracağın yere kadar aynı otomatik vites mantığı gibi sadece frene bas bu yöntem hem motoru yormaz hem baskı balata ve vites dişlisi dostudur hem seni yormaz hemde yakıttan tasarruf sağlar umarım açıklayıcı olmuştur

    konuyu hortlatacam ama bişe merak ediyorum bende yeni ehliyet aldım 3 yıldır aralıklarla bizm arabayı kullanıyorum peder varken,tekte kullanıyorum arada ama usta deilim mesela 100le gidiyorum 5.viteste dizel araba ışıkları gördüm ilerde debriyaj fren yapsam vites düşürmeden zarar veriyor anladığım kadarıyla peki 100den 70e indi araba o sırada vitesi boşa aldığım zaman araç bağırmazmı peki

    Merhaba ben hort öncelikle şunu söyleyeyim bu bilgiler tamamen kendime aittir ve 20 senelik araba kullanma ile oluşan deneme yanılma yöntemi ile kişisel olarak edindiğim şahsi deneyimlerimdir... Debriyajın iki ana işlevi vardır 1.kavrama 2.vites değiştirme bunların dışında ne kadar debriyaj pedalı ile sol ayağının ilişkisi fazla olursa o kadar çabuk debriyaj balatasının bitmesine öncü olmuş olursun... 100 ile giden bir arabada fren dışında refleksle birden basılan fren debriyaj kombosunun dışında zaten debriyaja hemen basılmaz.. Hemen boşa almakta sakıncalıdır özellikle yağmurlu havalarda vites düşürerek yavaşlamanı öneririm inişlerde virajlarda boşa alınmaz fren yapılacaksa vites küçülterek frene hafif dokunuşlar yaparak yavaşlanılır ama yol sakin önün açık ileride ışık var frene bas 60a gelince vitesi boşa al hafif hafif frenleyerek ışıklarda dur. Düşük hızlarda direk boşa at dur.. Boşa atınca araba bağırmaz merak etme rolantide çalışır.. Sözün özü asla debriyaja basılı araba kullanılmaz. Zaten yolda tecrübe edine edine sende anlayacaksın .. Umarım anlatabilmişimdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

    1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

    2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

    3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

    teşekkürler...

    4.vites 100 le giderken ayni viteste 20 km hiza inemezsin yok oyle bi dunya.motor rolanti devrinin altina inmez.titreme vuruntu yapar rolantiyi korumaya calisir , o durumda arabayi itmeye calisir itemez yakit basar filan...
    dizel icin devir araligi min 1500 ler max 4000 ler olucak sekilde tut.
    2500 devirde seyahat devri olur diye tahmin ediyorum dizel polo icin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    5.viteste 120 ile giderken bir an da durmak için önüne bir şey çıkınca fren+deb yapıp durabilir misin peki? Senin demene göre durmaz nasıl olacak peki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100 ile giden bir arabada fren dışında refleksle birden basılan fren debriyaj kombosunun dışında zaten debriyaja hemen basılmaz

    Burada ne anlatmaya çalıştınız hocam,hiçbir şey anlamadım açıkçası.

    Benim de size 1-2 sorum olacak aynı bunlarla ilgili. Mesela otobanda 120 ile 5.viteste gidiyorum, keskin sayılacak bir dönemeç geldi(gideceğim yerin kuzey-dogu girişleri gibi) vitesi 4'e atıp hafif frenle yavaşlayıp ya da keskinlige gore 5'ten direk 5-4-3 şeklinde 3'e atıp fren yapmadna dönülebilir mi? Virajlar da felan fren yapmak tehlikelidir değil mi? Motor freni mi daha mantıklıdır?

    2.si de arkadaşın dediği 120 ile giderken 5.viteste karşımıza ışık çıkınca gazdna çekip fren yapıp hız 50-60 felan dusunxe direk boşa alıp frenle yavaslasam olur değil mi? Vitesi 4-3 yapıp boşa almak mi daha mantıklı olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pabliato

    5.viteste 120 ile giderken bir an da durmak için önüne bir şey çıkınca fren+deb yapıp durabilir misin peki? Senin demene göre durmaz nasıl olacak peki?

    Ani duruşlarda refleks olarak aynı anda debriyaj ve fren pedalını sonuna kadar basıyorsun zaten. Vitesi düşünmemek lazım öyle anlarda.

    Işıklarda yavaşlamak içinse ben direk boşa alıp hafif frenleyerek duruyorum. Motoru gereksiz kompresyona bindirmeye gerek yok. Fren balataları motordan çok daha ucuz. :) 4-3-2 düşmem normal koşullarda bana mantıksız geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pabliato

    5.viteste 120 ile giderken bir an da durmak için önüne bir şey çıkınca fren+deb yapıp durabilir misin peki? Senin demene göre durmaz nasıl olacak peki?

    Aynen oyle yaparsin.
    cok cocukca sorular soruyorsun.yas kac pek inanasim gelmedi acikcasi sirketin sana araba verecegine

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pabliato

    5.viteste 120 ile giderken bir an da durmak için önüne bir şey çıkınca fren+deb yapıp durabilir misin peki? Senin demene göre durmaz nasıl olacak peki?

    Aynen oyle yaparsin.
    cok cocukca sorular soruyorsun.yas kac pek inanasim gelmedi acikcasi sirketin sana araba verecegine

    Ne diyon la , önce kiminle konuştuğuna bakta yaş mevzusuna gir. Konuyu açan ben miyim? Yaşla araba sürmenin ne alakasi var ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pabliato -- 18 Haziran 2015; 20:32:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pabliato

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pabliato

    5.viteste 120 ile giderken bir an da durmak için önüne bir şey çıkınca fren+deb yapıp durabilir misin peki? Senin demene göre durmaz nasıl olacak peki?

    Aynen oyle yaparsin.
    cok cocukca sorular soruyorsun.yas kac pek inanasim gelmedi acikcasi sirketin sana araba verecegine

    Ne diyon la , önce kiminle konuştuğuna bakta yaş mevzusuna gir. Konuyu açan ben miyim? Yaşla araba sürmenin ne alakasi var ?

    Kacmis yasin ac profilinide gorelim kiminle konusuyormusu LA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 19 Haziran 2015; 12:21:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.