Şimdi Ara

Manuel Vites araç kullanımı ile ilgili birkaç soru. Manuelciler baksın lütfen

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
101
Cevap
8
Favori
66.659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle herkese selam. Senelerdir araç kullanırım fakat ehliyeti aldığımdan beri manuel araç kullanmadım benim aracım otomatik. Fakat yeni işe girdiğim şirket bana 2012 model 1.2 dizel polo verecek ve manuel vites bir araç. Haftaya ankaraya gidip genel müdürlükten aracı alıp istanbula getirmem gerek ama manuel konusunda ciddi acemiyim otomatiğe alışmış biri olarak :) Şimdi manuel ile ilgili birkaç sorum var bu konularda kafamdaki soru işaretlerini giderirseniz çok memnun olurum.

    1. Manuel vites araçta hangi hızlarda vites attırmak gerekir. örnek şu hızda 2 ye geç şu hızda 3 e şu hızda 4 e diyebileceğiniz hız limitleri nelerdir. Ve manuel vites araçta vites attırma zamanı geldiğini motorun sesindenmi anlarım yoksa daha kolay bi anlama yolu varmıdır. bi gösterge falan.

    2. Diyelim 4.viteste 100 km hızla gidiyorum. 300 m ilerde kırmızı ışık var hızımı düşürüyorum. bu durumda frene basıp hızım düşerken sırayla vitesi önce 3 sonra 2 sonra 1 e almam gerekmiyor değilmi ? yavaşlayıp ışıkta durup o şekilde direk 4 ten 1 e yada boşamı atıcam vitesi ? yoksa sırayla 1 e kadar önce 3 soora 2 sonra 1 mi yapıcam bu konuda kafam karıştı :)

    3. Dik bir yokuştan aşağı inerken 1.viteste mi inicem ? motor freni beni yokuştan indirirmi yoksa birde ayaklamı frene basmak gerekir ? Birde ayakla frene basarsam araç istop edermi ?

    4. aracı frenlerken araç sadece duracak kadar yavaşlarsa debriyaja basmam gerekir değilmi ? yani mesela 80 le gidiyorum ama araç çıktı 40 a düştüm bu sırada debriyajla işim yok değilmi ? sadece 0 a ineceksem debriyaja basıyorum sanırım ?

    5. 5. viteste 150 ile gidiyorum. frenlemem gerekti hızımı 50 ye düşürdüm. sonra tekrar 150 ye hızlanıcam. bu durumda 50 ye düştüğüm an vitesi 2 ye alıp sonra tekrar kademeli bi şekilde 5 e mi çıkıyorum ? yani hzım düştüğü anda viteside o hıza göre düşürmem gerek değilmi her seferinde ?

    şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar arkadaşlar aklıma geldikçe yine sorarım şimdilik bu hususlarda tecribelerinizi aktarırsanız sevinirim çünkü dediğim gibi manuele yabancıyım ve haftaya ankara istanbul arası bir manuel araç getirmem lazım :) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...



  • kazasız belasız gidip gelmeniz dileğiyle...(takip)
  • 1. Normali sesine göre değiştirebilirsiniz ama ben örnek veriyim. Dizel aracınız ve uygun vites değiştirme periyotu 2250-2500 devir aralığıdır. Eğer hafif yokuş çıkıyorsanız 3000 devire kadar çıkabilirsiniz. Hız konusunda genel bilgi olarak 0-10km/h 1. vites, 10-40km/h 2. vites, 40-70 3. vites, 70-90 4. vites, 90 ve sonrası 5. vites diyebiliriz. Tabi motorun yapısı ve dişli oranlarıyla bunlar değişebilir en sağlıklısı motorun sesi ve devir saati göstergesinin verileridir.

    2. Normal olanı vites küçülte küçülte gelmeniz ama çok acil durmanız gerekmiyorsa ve eliniz çok yatkın değilse manuel vitese debriyaja basın boşa atın frene basa basa yavaşlayın.

    3. Yokuşu hangi vitesle çıkarsan o vitesle inersin diye söz vardır. Haliyle çok dik bir yokuşsa 1. viteste inilir. Aracın stop etmesi için kalkış hızınızın altına inmeniz gerekir 5km/h gibi bir hıza inmeniz gerekir. Yaklaşık 950 devirin altına düşmek sayılabilir. Bunu da çok ani fren yapmazsanız sanmıyorum ki stop ettirirsiniz.

    4. Debriyajla ne kadar az haşır neşir olursanız debriyajın sağlığı için o kadar iyi. Sıkışık trafikte değilseniz ve tehlikeli bir durum yoksa yani önünüzde bir araç var ve anlık bir yavaşlama söz konusu. Frene basar yavaşlarsınız gerekirse vites düşürür devam edersiniz.

    5. Ani durumlarda bu konu da gerekli değildir. Normal olanı 2. sorunuzda da belirttiğim gibi motor frenden yararlanmaktır ama bu sizi yorar el alışkanlığınız yoksa tavsiye de pek edilmez.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir. Ankara-İstanbul arası zorlu bir yol başka biri aracı kullanabilecekse yanınızda bir tanıdığınızı götürün. Ya da yavaş yavaş gidin gelin. Bir arazide çalışın hatta gelmeden önce de yolculukta kötü sürprizlerle karşılaşmamak için.
  • Kendi cevaplarınız doğru zaten.
  • Uzerinizdeki acemiligi atmadan uzun yola cikmamaniz daha dogru olur sanirim ne olur ne olmaz.bence yaninizda usta bi sofor goturun ve arabayi o getirsin yok illa ben kullancam dersenizde usta sofor size neler yapmaniz gerektigini anlatir ve gelene kadar araci ogrenmis olursunuz. Burda ne kadarda anlatsak genede direksiyona oturmadan ogrenemezsiniz. hayirli yolculuklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sollamalarda dikkat aman diyiim 10 yıl önce 2 büyük kaza atlatmıştım biri kamyon biri otobüs hatalı sollama yaparak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Arkadaşlar öncelikle herkese selam. Senelerdir araç kullanırım fakat ehliyeti aldığımdan beri manuel araç kullanmadım benim aracım otomatik. Fakat yeni işe girdiğim şirket bana 2012 model 1.2 dizel polo verecek ve manuel vites bir araç. Haftaya ankaraya gidip genel müdürlükten aracı alıp istanbula getirmem gerek ama manuel konusunda ciddi acemiyim otomatiğe alışmış biri olarak :) Şimdi manuel ile ilgili birkaç sorum var bu konularda kafamdaki soru işaretlerini giderirseniz çok memnun olurum.

    1. Manuel vites araçta hangi hızlarda vites attırmak gerekir. örnek şu hızda 2 ye geç şu hızda 3 e şu hızda 4 e diyebileceğiniz hız limitleri nelerdir. Ve manuel vites araçta vites attırma zamanı geldiğini motorun sesindenmi anlarım yoksa daha kolay bi anlama yolu varmıdır. bi gösterge falan.

    2. Diyelim 4.viteste 100 km hızla gidiyorum. 300 m ilerde kırmızı ışık var hızımı düşürüyorum. bu durumda frene basıp hızım düşerken sırayla vitesi önce 3 sonra 2 sonra 1 e almam gerekmiyor değilmi ? yavaşlayıp ışıkta durup o şekilde direk 4 ten 1 e yada boşamı atıcam vitesi ? yoksa sırayla 1 e kadar önce 3 soora 2 sonra 1 mi yapıcam bu konuda kafam karıştı :)

    3. Dik bir yokuştan aşağı inerken 1.viteste mi inicem ? motor freni beni yokuştan indirirmi yoksa birde ayaklamı frene basmak gerekir ? Birde ayakla frene basarsam araç istop edermi ?

    4. aracı frenlerken araç sadece duracak kadar yavaşlarsa debriyaja basmam gerekir değilmi ? yani mesela 80 le gidiyorum ama araç çıktı 40 a düştüm bu sırada debriyajla işim yok değilmi ? sadece 0 a ineceksem debriyaja basıyorum sanırım ?

    5. 5. viteste 150 ile gidiyorum. frenlemem gerekti hızımı 50 ye düşürdüm. sonra tekrar 150 ye hızlanıcam. bu durumda 50 ye düştüğüm an vitesi 2 ye alıp sonra tekrar kademeli bi şekilde 5 e mi çıkıyorum ? yani hzım düştüğü anda viteside o hıza göre düşürmem gerek değilmi her seferinde ?

    şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar arkadaşlar aklıma geldikçe yine sorarım şimdilik bu hususlarda tecribelerinizi aktarırsanız sevinirim çünkü dediğim gibi manuele yabancıyım ve haftaya ankara istanbul arası bir manuel araç getirmem lazım :) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
    1. kullandığın araca göre değişir devir katsayısı.

    2. vites küçülteceksin,veya ışığa yaklaşmadan çok önce boşa alıp frenle yaklaşacaksın(tabi iniş aşağıysa boşa alınmaz araba)

    3. dik yokuştan inerken tehlikeli bir yokuşsa 1 veya 2. vites ve frenle ineceksin.

    4. gerekir.

    5. kademeli şekilde çıkıyosun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Arkadaşlar öncelikle herkese selam. Senelerdir araç kullanırım fakat ehliyeti aldığımdan beri manuel araç kullanmadım benim aracım otomatik. Fakat yeni işe girdiğim şirket bana 2012 model 1.2 dizel polo verecek ve manuel vites bir araç. Haftaya ankaraya gidip genel müdürlükten aracı alıp istanbula getirmem gerek ama manuel konusunda ciddi acemiyim otomatiğe alışmış biri olarak :) Şimdi manuel ile ilgili birkaç sorum var bu konularda kafamdaki soru işaretlerini giderirseniz çok memnun olurum.

    1. Manuel vites araçta hangi hızlarda vites attırmak gerekir. örnek şu hızda 2 ye geç şu hızda 3 e şu hızda 4 e diyebileceğiniz hız limitleri nelerdir. Ve manuel vites araçta vites attırma zamanı geldiğini motorun sesindenmi anlarım yoksa daha kolay bi anlama yolu varmıdır. bi gösterge falan.

    2. Diyelim 4.viteste 100 km hızla gidiyorum. 300 m ilerde kırmızı ışık var hızımı düşürüyorum. bu durumda frene basıp hızım düşerken sırayla vitesi önce 3 sonra 2 sonra 1 e almam gerekmiyor değilmi ? yavaşlayıp ışıkta durup o şekilde direk 4 ten 1 e yada boşamı atıcam vitesi ? yoksa sırayla 1 e kadar önce 3 soora 2 sonra 1 mi yapıcam bu konuda kafam karıştı :)

    3. Dik bir yokuştan aşağı inerken 1.viteste mi inicem ? motor freni beni yokuştan indirirmi yoksa birde ayaklamı frene basmak gerekir ? Birde ayakla frene basarsam araç istop edermi ?

    4. aracı frenlerken araç sadece duracak kadar yavaşlarsa debriyaja basmam gerekir değilmi ? yani mesela 80 le gidiyorum ama araç çıktı 40 a düştüm bu sırada debriyajla işim yok değilmi ? sadece 0 a ineceksem debriyaja basıyorum sanırım ?

    5. 5. viteste 150 ile gidiyorum. frenlemem gerekti hızımı 50 ye düşürdüm. sonra tekrar 150 ye hızlanıcam. bu durumda 50 ye düştüğüm an vitesi 2 ye alıp sonra tekrar kademeli bi şekilde 5 e mi çıkıyorum ? yani hzım düştüğü anda viteside o hıza göre düşürmem gerek değilmi her seferinde ?

    şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar arkadaşlar aklıma geldikçe yine sorarım şimdilik bu hususlarda tecribelerinizi aktarırsanız sevinirim çünkü dediğim gibi manuele yabancıyım ve haftaya ankara istanbul arası bir manuel araç getirmem lazım :) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

    1. Motor sesinden anlayabilirsin yavaştan bağırmaya başlayınca yükselt vitesi

    2. Direk ışıklarda 4. viteste durabilirsiniz durduktan sonra 1 e alabilirsiniz yada sırayla vitesi düşürebilirsiniz size kalmış

    3. Genelde 1. viteste inilir, motor freni indirir sizi ama dersenizki hızlandı sende frene basabilirsin istop etmez

    4. frenlerken örnek verdiğiniz gibi 80 den 40 a düşecekseniz debriyajla işiniz yok sadece frene basın tamamen duracaksanız debriraj+fren

    5. 50 ye düştüğünüzde 2. veya 3. vitesten devam edebilirsiniz. vitesi illa düşürmeniz gerekmez hocam ama tekrar hızlanacaksanız gerekli vitese çekmeniz gerek
  • öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

    1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

    2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

    3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

    teşekkürler...
  • İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcan1994

    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    Arkadaşlar öncelikle herkese selam. Senelerdir araç kullanırım fakat ehliyeti aldığımdan beri manuel araç kullanmadım benim aracım otomatik. Fakat yeni işe girdiğim şirket bana 2012 model 1.2 dizel polo verecek ve manuel vites bir araç. Haftaya ankaraya gidip genel müdürlükten aracı alıp istanbula getirmem gerek ama manuel konusunda ciddi acemiyim otomatiğe alışmış biri olarak :) Şimdi manuel ile ilgili birkaç sorum var bu konularda kafamdaki soru işaretlerini giderirseniz çok memnun olurum.

    1. Manuel vites araçta hangi hızlarda vites attırmak gerekir. örnek şu hızda 2 ye geç şu hızda 3 e şu hızda 4 e diyebileceğiniz hız limitleri nelerdir. Ve manuel vites araçta vites attırma zamanı geldiğini motorun sesindenmi anlarım yoksa daha kolay bi anlama yolu varmıdır. bi gösterge falan.

    2. Diyelim 4.viteste 100 km hızla gidiyorum. 300 m ilerde kırmızı ışık var hızımı düşürüyorum. bu durumda frene basıp hızım düşerken sırayla vitesi önce 3 sonra 2 sonra 1 e almam gerekmiyor değilmi ? yavaşlayıp ışıkta durup o şekilde direk 4 ten 1 e yada boşamı atıcam vitesi ? yoksa sırayla 1 e kadar önce 3 soora 2 sonra 1 mi yapıcam bu konuda kafam karıştı :)

    3. Dik bir yokuştan aşağı inerken 1.viteste mi inicem ? motor freni beni yokuştan indirirmi yoksa birde ayaklamı frene basmak gerekir ? Birde ayakla frene basarsam araç istop edermi ?

    4. aracı frenlerken araç sadece duracak kadar yavaşlarsa debriyaja basmam gerekir değilmi ? yani mesela 80 le gidiyorum ama araç çıktı 40 a düştüm bu sırada debriyajla işim yok değilmi ? sadece 0 a ineceksem debriyaja basıyorum sanırım ?

    5. 5. viteste 150 ile gidiyorum. frenlemem gerekti hızımı 50 ye düşürdüm. sonra tekrar 150 ye hızlanıcam. bu durumda 50 ye düştüğüm an vitesi 2 ye alıp sonra tekrar kademeli bi şekilde 5 e mi çıkıyorum ? yani hzım düştüğü anda viteside o hıza göre düşürmem gerek değilmi her seferinde ?

    şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar arkadaşlar aklıma geldikçe yine sorarım şimdilik bu hususlarda tecribelerinizi aktarırsanız sevinirim çünkü dediğim gibi manuele yabancıyım ve haftaya ankara istanbul arası bir manuel araç getirmem lazım :) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

    1. Motor sesinden anlayabilirsin yavaştan bağırmaya başlayınca yükselt vitesi

    2. Direk ışıklarda 4. viteste durabilirsiniz durduktan sonra 1 e alabilirsiniz yada sırayla vitesi düşürebilirsiniz size kalmış

    3. Genelde 1. viteste inilir, motor freni indirir sizi ama dersenizki hızlandı sende frene basabilirsin istop etmez

    4. frenlerken örnek verdiğiniz gibi 80 den 40 a düşecekseniz debriyajla işiniz yok sadece frene basın tamamen duracaksanız debriraj+fren

    5. 50 ye düştüğünüzde 2. veya 3. vitesten devam edebilirsiniz. vitesi illa düşürmeniz gerekmez hocam ama tekrar hızlanacaksanız gerekli vitese çekmeniz gerek

    Arkadaş güzel yazmış, bir de ben bir şeyler ekleyeyim;

    Örneğin hızınızı düşürecekseniz 150'den 50'ye, bunu yaparken vitesi de kademeli olarak düşürün. Bu trafikte işinize yarar ve boşuna vakit kaybetmezsiniz. Örneğin 100'e gelince 4. vitese, 60 a gelince 3. vitese.. gibi. Tabi bu araca göre de değişir. Zaten ani frende, debriyaj artı fren tamamen kökleniyor, vitesle işiniz olmuyor.
  • Bence de yanınıza birini götürün sıkıntı olmasın , cevapları arkadaşlar vermiş zaten.
  • en önemli soruyu unuttum şimdi aklıma geldi :)

    düz yolda çok yoğun milim milim trafikte giderken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak gidebilirmiyim ? nasıl otomatik arabada fren bas çek yapılarak gazsız gidiliyorsa manuel dede debriyajdan yarıya kadar çekince araç gider değilmi ? bunun araca bir zararı varmı ?

    misal park ederken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak park ediliyor sanırım yanılıyomuyum ? mesela geri geri park ediyorum. geri vitese takıp hiç gaz vermeden sadece debriyajı kavramaya getirerek aracın milim milim gitmesi sağlanmazmı ? yoksa her halikarda gazmı vermek gerekiyo ?
  • Allah kolaylık versin... İşiniz çok zor. Öğrenmiş olsanız bile ani birşey olduğunda hata yapacağınızdan eminim. Yukarılardaki arkadaşın dediği gibi yanınızda usta bir şöför götürmeniz akıllıca olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marcoruzzier -- 29 Temmuz 2012; 0:16:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MJet


    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP



    Aman ne komik he komik olan neyse soyle bizde gulelim bari bosa gitmesin birader

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Auto hold var ise cok rahatlarsin gerek trafikte fere bayirlarda hic sıkıntı cekmezsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JonnyCaqe -- 29 Temmuz 2012; 0:38:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

    1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

    2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

    3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

    teşekkürler...

    1- Debriyaja basıp vitesi boşa alın ayağınızı debriyajdan çekip öyle durun.

    2-Ayağınızı birden çekseniz birşey olmaz o yavaş çekme hususu sarsıntılı geçmesin diye yani birden çekerseniz araba kendini ileri atar.

    3-50 ye düştükten sonra vitesi 3 e atıp hafif gaz verip ayağınızı debriyajdan orta hızda çekin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

    1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

    2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

    3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

    teşekkürler...

    1. konuyu çok kafanıza takmayın bence. Müthiş bir zarar vermez aracınıza. Doğru olan vites küçülte küçülte gelmenizdir ama ben şahsen debriyaja basar boşa alırım aşağı ya da yukarı eğim yoksa öyle yavaş yavaş dururum.

    2. olayınız ise haklısınız araç stop etmez fakat, bir anda çekerseniz araç sarsılır ve güç aktarırken vites kutusundan aktarma organlarıda hızlı geçiceğinden "tak" diye ses gelir. Hiç gereği yok yavaş yavaş çekin gaz vererek birazcık da sarsıntısız ve yumuşak sürüşü sağlayın.

    3. olay aslında benim cevap verdiğim gibi viteslerin sahip olduğu ideal hız aralıklarında yazıyor. Bence en doğrusu 3. vitese atmanız 70'e gelince 4'e atmanız ve 90'a gelince 5'e atmanız. Tabi kabaca anlattım devir aralıklarını iyi hesaplamak lazım her araç için hızlar farklılık gösterebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    en önemli soruyu unuttum şimdi aklıma geldi :)

    düz yolda çok yoğun milim milim trafikte giderken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak gidebilirmiyim ? nasıl otomatik arabada fren bas çek yapılarak gazsız gidiliyorsa manuel dede debriyajdan yarıya kadar çekince araç gider değilmi ? bunun araca bir zararı varmı ?

    misal park ederken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak park ediliyor sanırım yanılıyomuyum ? mesela geri geri park ediyorum. geri vitese takıp hiç gaz vermeden sadece debriyajı kavramaya getirerek aracın milim milim gitmesi sağlanmazmı ? yoksa her halikarda gazmı vermek gerekiyo ?

    Hocam sadece debriyaja bas çek yaparsanız araba stop etme gibi bi durumu var onun için işinizi garantiye alın her durup kalkışta debriyajdan ayağınızı çekerken gazada çok hafif basmanız yeticektir


    Park ederkende basıp basıp çekmeniz lazım ama çok birden çekmiyceksiniz kavrama noktasına geldikten sonra daha fazla çekmeyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    en önemli soruyu unuttum şimdi aklıma geldi :)

    düz yolda çok yoğun milim milim trafikte giderken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak gidebilirmiyim ? nasıl otomatik arabada fren bas çek yapılarak gazsız gidiliyorsa manuel dede debriyajdan yarıya kadar çekince araç gider değilmi ? bunun araca bir zararı varmı ?

    misal park ederken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak park ediliyor sanırım yanılıyomuyum ? mesela geri geri park ediyorum. geri vitese takıp hiç gaz vermeden sadece debriyajı kavramaya getirerek aracın milim milim gitmesi sağlanmazmı ? yoksa her halikarda gazmı vermek gerekiyo ?

    Debriyaja yükü atarsınız. Tabi ki zararı var. Dizeller bu yönden avantajlıdır debriyajla kalkış bile yapabilirsiniz ama önerilmez. En doğrusu çok da sıkışıksa siz gene de nizami şekilde kalkışı yapın daha önce de belirttim debriyajı ne kadar az kullanırsanız o kadar iyi.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.