Şimdi Ara

Manuel Vites araç kullanımı ile ilgili birkaç soru. Manuelciler baksın lütfen (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
8
Favori
66.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende uzun süre otomatik kullantıktan sonra manuele geçtim fakat öncesinden biraz manuel bilgim vardı uzun yol yapacak kadar olmasada. şuan ki durumunu iyi anlıyorum.

    Şimdi öncelikle manuel ile pratik yapmadan kesinlikle trafiğe ve uzun yola çıkılmamalıdır. Manuelde sert dönüşlere boşta girilmez. eğer araç uzun ise savurur. 4. viteste 100 km hızdan 20 km hıza sadece frenle düşürülmez 40 km filan olabilir. rampa çıkışlarında 5. vs viteslerde devir ve hız düşer vites düşürmek icap eder.Bolu - Ankara arasında karşılaşırsınız. Genelde manuel acemileri 5. vitesten 2. vitese takarlar kafanız camlara gömülebilir.vites aralıklarını iyi kesin karıştırmayın. üst seviye vitesler geçişlerinde debriyaj hızlı bırakılır. vites düşürürken fren+debriyaj kombinasyonunda hafif fren ile debriyaj yavaş bırakılır araç vitese göre kendini toplar. Rölanti yüksek ise 1. viteste gaz vermeden ağır ağır bırakılan debriyajlarda araç hareket eder.

    Genelde otoban üzerinde olacağınızdan hızlandıktan sonra normak oto araç kullanır gibi kullanıcaksınız. sadece yavaşlarken ve dururken dikkat edin. mesela otobana gireceksiniz sağdan 5. vites ve hızını 140 km. frene basıyoruz hızımız 80 km oldu debriyaja basıyoruz 4. vitese çekip bırakıyoruz debriyajı. 40 km'de 3. viteste olabilir. 2. vitese çok yavaşlamadıkça takmayın. dizellerde 1.2. vitesler küçük olur genelde.

    mesela gidiyoruz hızımı 130 orta şeritteyiz ağır giden arabayla karşılaştık sollamamız gerekiyor, aynadan sol boşmu bakıyoruz sizi geçen araç var ! öndeki aracada yaklaşıyoruz derhal frenle hızımızı azaltıyoruz 100 km yaptık mesela sizi geçen araç yoksa vites değiştirmeden hızlanıp sol şeride girip sollama yapıyoruz. dediğim gibi 80 km nin altına düştükten sonra devir saati 1.8 altında değilse vites küçültmeye gerek yok.

    ışıklar muhabbetini bende eskiden sorardım ilk denememde araçlara çok yaklaşmadan boşa atıp frenle yaklaşırdım. sonrasında kendimi alıştırdım. vites küçültme yoluyla. 5. viteste 130 km giden aracı debriyaja basmadan hem daha güvenli hemde daha kolay durdurabiliyorsun. 130 km'den 50-60 düşüyoruz vs vs




  • 1. bize kursta şöyle öğretmişlerdi ilk başlıyanlar için 0-20km 1. vites, 20-40 2.vites, 40-60 3. vites, 60-80 4. vites, 80+ 5. vites
    ama asıl doğru olan devir sayısına bakmak düz yolda 3000 devire gelmeden vites artırabilirsin çünkü yüksek vites düşük devirde araba hem daha rahat gider (yani bağırmaz) hemde düşük yakıt yakar ama yokuş yukarı 3000i geçersen daha iyi olur yoksa araba devrini alamaz tekrar vites küçültmen gerekir (hatta ben 3500 aşağı devir yapmıyorum çünkü bide bizim araç lpgli olduğundan çekiş sorunu oluyo ve araba direk boğuluyo 3500 devir aşağısında artırırsam)
    ama ilerde zaten arabanın sesinden vitesi değiştireceğin zamanı kendin anlayabilirsin
    devir göstergesi değişik olabiliyo mesela bizim arabada 100x yani 30u gösterdiğinde 3000 devir anlamına gelir
    vitesi küçültmek içinde devir sayısını bilmiyorum ama 2000-2500 olması lazım

    2. ben kırmızı ışık gibi yerlerde arabayı boşa alıp fren yapıyorum böylece hiç debriyaja basmıyorum ama ne kadar doğru bilmem :)
    vites küçültürkende illaki 4-3-2-1 diye gitmek zorunda değilsin yani aradaki bazı vitesleri atlayabilirsin bu yoldaki duruma bağlı

    3. dik yokuşlarda 2 yada 3le in frenede arada basman lazım tabi,
    eğer çok dikse (ama bağa dikse) 1. vites olabilir ama 1. vites çok çok yavaş gidersen olur, 1. vites sadece kalkmak için derler, kasislerde bile 2. vitese takarsın
    eğer durmıcaksan dönerken bile 1. vitese takmana gerek yok 2. vites 15mk de bile gider

    4. tabikide sadece araba duracak derecede yavaşlamışsa debriyaja basıyosun bide bildğin gibi vites değiştirirken

    5. tabikide eğer 50km de 5 viteste kalırsan araba tekler hatta istop eder bu yüzden vitesi düşürmen lazım vitesi yükeltirkende mutlaka 2-3-4-5 diye sırasıyla yükseltmen lazım




  • vites değiştirirken motoru iyi dinlemek lazım,bunun içinde iyi bir kulağınız olmalı.bunu beceremiyorsanız devir saatini takip edin araba zaten sizi yönlendirir,şurda yavaşla şurda vites yükselt diye :) yeterki arabanın dilinden anlayın.yolları sadece gitmek için kullanırız ama her yolun bir özelliği vardır.her yolun bir vitesi vardır bunu iyi belirleyebilmek gerekir.yolun kaldırabileceği bir hız vardır daha hızlı gitmek daha çok frenleme yapmak daha çok kaza riski demek.acemi arkadaşlara duyrulur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: değiştir

    kazasız belasız gidip gelmeniz dileğiyle...(takip)

    +1

    yıllardır düz vites kullanan birisi olarak, otomatik araç ile test sürüşüne çıktığımda bocalamıştım (ayak debriyaj arıyor), ayağımı diğer bacağımın altına aldığımda sorun ortadan kalktı ancak sizinki sanırım büyük bir sorun
  • memlekette ne şöförler var...
  • takipteyim .. .bende acemiyim ..
    özellikle dönüşlerde ne yapmam lazım tam bilmiyorum.. hız olarak hangi hızda dönmem lazım
    birde u dönüşü yapınca direk yapacaksam nasıl yapacam yani yol müsait u dönüşüne ..nasıl yapmam lazım ..
  • ehliyet almak bu kadar kolay işte hiç kalkışmayın siz araba kullanmaya gidin akülü araba kullanın 14 yaşındaki çocuk bilir bunu buradan okumaylada araba kullanılmaz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BAZİ ARKADASLAR BENİ ACEMİ SANMİS SANİRİM ARKADASLAR YANLİS ANLADİNİZ SİZ HERALDE BEN 2005 TEN BERİ NERDEYSE HERGUN ARAC KULLANİRİM YANİ ACEMİ DEGİLİM DİKKATİNİZİ CEKERİM COKTA İYİ KULLANİRİM :-) BENİM DERDİM SADECE OTOMATİK ARAC SAHİBİ OLMAM DOLAYİSYLA VİTESE VE DEVRİYAJA YABSNCİ OLMAM HEPSİ BU. ANLATABİLDİMMİ :-) BU ARADA KONUYLA İLGİLİ CEVAP VEREN YARDİMCİ OLAN ARKADASLARA SONSUZ TESEKKURLER

    YANLİZ ANLAYAMADİGİM Bİ HUSUS VAR İSİGA YAKLASİRKEN ARACİ BOSA ATİP FRENLEMEK DOORU Bİ TEKNİKMİ ? 100 LE GİDİYORUM İSİK GORDUM DEBRİYAJA BASİP ARACİ BOSA ALİP AYAGİMİ DEBRİYAJDAN CEKİP HAFİF HAFİF FRENEMİ BASİCAM SADECE DURANA KADAR. DURUNCADA DEB BASİP 1 E Mİ TAKİCAM DİREK ARAC SADECE VİTESTEYKENMİ STOP EDER BİS VİTESTEYKEN ETMEZMİ ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    ehliyet almak bu kadar kolay işte hiç kalkışmayın siz araba kullanmaya gidin akülü araba kullanın 14 yaşındaki çocuk bilir bunu buradan okumaylada araba kullanılmaz .

    BANAMİ DİYOSUN BİRADER ANLAMADİM ? 8 SENEDİR ARAC KULLANİRİM BEN DİKAT ETTİYSEN ARABA KULLANMAYİ OGRENMİYORUM BEN BURDA SADECE VİTES VE DEBRİYAJİN İNCELİKLERİNİ OGRENİYORUM CUNKU OTO ARAC KULLANDİM HEP EGER LAFİN BANAYSA ONCE OLAYİ KAVRA SONRA YORUM YAP YA DA YAPMA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

    1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

    2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

    3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

    teşekkürler...

    1- Her arabanın kullanım devri vardır. 4. viteste aniden yavaşlamanız gerekirse debriyaja basın vitesi boşa atın debriyajı bırakın ve frene yavaşça basın. 4. vitesle 20 km ye kadar inerseniz arabanın motoru çok güçlü değilse büyük ihtimalle araç stop eder.

    2- Aniden çekerseniz aracın debriyaj kavraması küt diye dişlilere vurur, aracı sarsar. Uzun vadede sık sık yapılırsa baskı balata zarar görür.

    3- Aynen, kademe kademe. 50 km de 5. viteste motoru zorlarsınız. Şöyle düşünün. 21 vitesli bisikleti en sona alıp yokuş çıkmaya kalkınca çıkamazsınız zorlanırsınız. Ama en düşük vitese alırsanız rahat rahat çıkarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi robotica -- 29 Temmuz 2012; 4:59:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    en önemli soruyu unuttum şimdi aklıma geldi :)

    düz yolda çok yoğun milim milim trafikte giderken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak gidebilirmiyim ? nasıl otomatik arabada fren bas çek yapılarak gazsız gidiliyorsa manuel dede debriyajdan yarıya kadar çekince araç gider değilmi ? bunun araca bir zararı varmı ?

    misal park ederken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak park ediliyor sanırım yanılıyomuyum ? mesela geri geri park ediyorum. geri vitese takıp hiç gaz vermeden sadece debriyajı kavramaya getirerek aracın milim milim gitmesi sağlanmazmı ? yoksa her halikarda gazmı vermek gerekiyo ?

    O sadece 10 km'nin altındaki düşük hızlarda olur, yolda yokuş filan varsa araç stop eder. Ayrıca kavramaya da zarar verirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL


    quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    ehliyet almak bu kadar kolay işte hiç kalkışmayın siz araba kullanmaya gidin akülü araba kullanın 14 yaşındaki çocuk bilir bunu buradan okumaylada araba kullanılmaz .

    BANAMİ DİYOSUN BİRADER ANLAMADİM ? 8 SENEDİR ARAC KULLANİRİM BEN DİKAT ETTİYSEN ARABA KULLANMAYİ OGRENMİYORUM BEN BURDA SADECE VİTES VE DEBRİYAJİN İNCELİKLERİNİ OGRENİYORUM CUNKU OTO ARAC KULLANDİM HEP EGER LAFİN BANAYSA ONCE OLAYİ KAVRA SONRA YORUM YAP YA DA YAPMA

    evet size söylüyorum ani bir hareketin canına mal olabilir uzun yol kolaydır lakinacemiye zordur sekiz yıllık şoför olmanız değiştirmez manuel başkadır tüm hakimiyet sizdedir araç sizin yerinize hiç bir şey yapmaz .yanınıza birini alın istanbulda iseniz ben bile gelirdim müsait olsam inceliklerini anlatırdım tek çok zor olacak allah yardımcınız olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İyi diyosun güzel diyosun ama sen araba kullanma git akülü araba kullan gibi tabirler hoş değil karşında acemi şöför yok 8 senedir araba kullanan biri bi vites kontrol etmeyimi beceremicek. direk arabayı alır almaz uzun yola çıkacak olmasam zaten bu konuyuda açmazdım hiç arabayı burda alır burda bir iki çıkıp alışırdım vitese ama aldığım gibi ankaradan buraya gelecek olmam dolayısıyla soruyorum bunları yoksa kendim deneme fırsatım olsa idi zaten deneyip alışırdım. Ayrıca manuel arabada kullandım yani kullandığımdada hiç sorun çekmemiştim ama çok uzun zaman oldu üzerinden alışma meselesi. Neyse şimdi arkadaşlar bu kadar soru cevaptan anladıklarım şunlar doğru anlamışmıyım yoksa hatalar varmı gene?

    1. Işıklara yaklaşma vs yavaşlama olayı. 4.vitesteyim 100 le gidiyorum, ışıkları görünce
    - Debriyaja bas, vitesi boşa al, debriyajdan çek, frenleye frenleye ışığa kadar gel durunca debriyaja bas ve 1 e al
    - Hiç debriyaja basma direk frenle hızı düşür ışıklara gelince debriyaj+frenle dur, vitesi 4 ten 1 e düşür
    - ya da ışıklara gelene kadar önce 3 sonra 2 sonra 1 e düşür ve dur. bu yöntem en zahmetli olan galiba. bu yöntemlerim üçüde olurmu ?

    2. Yokuş aşağı inme olayı: çok dik yokuşta 1 le daha az diklerde 2 ya da 3 le inilir. hiçbir pedala basılmaz. sadece gerekirse hafif fren yapılır.

    3. Hız düştüğü anda viteste o hıza uygun konuma getirilir. Sonra hızlanılacaksa tekrardan vites arttırılır kademeli olarak.

    Herşeyi anladım gibi sadece vites küçültme olayında bazı soru işaretleri var hala. Nedir derseniz 5.viteste giderken yavaşlamam gerektiğinde tek tek 4321 yapmak gerekir dedi bazı arkadaşlar onu anlayamadım. sonuçta ben çok düz kullanan insanın yanında bulundum hiçbiri 5. vitesten yavaşlarken 4 kere vites attırmadı onlardamı bi hata var. vites küçültme olayı kafamı karıştırdı açıkçası. yani vitesler arası geçerken illa sıraylamı geçmek gerekiyo.

    Misal 100 le gidiyorum bi anda yol yokuş oldu 1 e almam gerek direk hızımı frenle düşürüp 4 ten 1 e alamıyomuyum ? vitesleri tek tek mi geçirmem gerek ? yani vitesi direk 5 ten 2 ye ya da 4 ten bire ya da ne bilim 4 ten 2 ye alma şansım yokmu ? 4 le gidiyosam ve 1 e düşeceksem illa önce 3 sonra 2 sonra 1 mi yapacam ?

    birde kırmızı ışığa yaklaşırken aracı boşa alıp gel ışıklara dendi. bu olay tehlikeli değilmidir ? gidiş esnasında aracı bi anda boşa almak arabada herhangi bir etki yapmıyormu ? bu işlemi yapınca araba yine aynı şekilde yola devammı ediyo ?




  • Polo da vites değişim zamanını gösteren oklar vardı sanırım onlara bak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Criminall


    quote:

    Orijinalden alıntı: MJet


    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP
    İSTOP



    Aman ne komik he komik olan neyse soyle bizde gulelim bari bosa gitmesin birader

    Komik olan buna cevap yazmak için yeni üyelik açman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    BAZİ ARKADASLAR BENİ ACEMİ SANMİS SANİRİM ARKADASLAR YANLİS ANLADİNİZ SİZ HERALDE BEN 2005 TEN BERİ NERDEYSE HERGUN ARAC KULLANİRİM YANİ ACEMİ DEGİLİM DİKKATİNİZİ CEKERİM COKTA İYİ KULLANİRİM :-) BENİM DERDİM SADECE OTOMATİK ARAC SAHİBİ OLMAM DOLAYİSYLA VİTESE VE DEVRİYAJA YABSNCİ OLMAM HEPSİ BU. ANLATABİLDİMMİ :-) BU ARADA KONUYLA İLGİLİ CEVAP VEREN YARDİMCİ OLAN ARKADASLARA SONSUZ TESEKKURLER

    YANLİZ ANLAYAMADİGİM Bİ HUSUS VAR İSİGA YAKLASİRKEN ARACİ BOSA ATİP FRENLEMEK DOORU Bİ TEKNİKMİ ? 100 LE GİDİYORUM İSİK GORDUM DEBRİYAJA BASİP ARACİ BOSA ALİP AYAGİMİ DEBRİYAJDAN CEKİP HAFİF HAFİF FRENEMİ BASİCAM SADECE DURANA KADAR. DURUNCADA DEB BASİP 1 E Mİ TAKİCAM DİREK ARAC SADECE VİTESTEYKENMİ STOP EDER BİS VİTESTEYKEN ETMEZMİ ?

    Elinizden geldiğince aracı boşa atmayın 100 km gibi bir hızdan durmak için hiç atmayın 20 30 gibi hızlarda debriyaj fren yapın.Araç boştayken debriyaja basmanıza gerek yok stop etmez.




  • ben ben ışık olayını anlatim. debriyaj ile frene aynı anda basabilirsin araç durana kadar boşa atmana hiç gerek yok. yukarıda arkadaşlar debriyaj yıpranmasın diye boşa atmanı öneriyorlar. araç şirket aracı olduğu için bu kadar ince düşünme, debriyaj ve frenle dur kendi rahatın için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: j3srn

    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    BAZİ ARKADASLAR BENİ ACEMİ SANMİS SANİRİM ARKADASLAR YANLİS ANLADİNİZ SİZ HERALDE BEN 2005 TEN BERİ NERDEYSE HERGUN ARAC KULLANİRİM YANİ ACEMİ DEGİLİM DİKKATİNİZİ CEKERİM COKTA İYİ KULLANİRİM :-) BENİM DERDİM SADECE OTOMATİK ARAC SAHİBİ OLMAM DOLAYİSYLA VİTESE VE DEVRİYAJA YABSNCİ OLMAM HEPSİ BU. ANLATABİLDİMMİ :-) BU ARADA KONUYLA İLGİLİ CEVAP VEREN YARDİMCİ OLAN ARKADASLARA SONSUZ TESEKKURLER

    YANLİZ ANLAYAMADİGİM Bİ HUSUS VAR İSİGA YAKLASİRKEN ARACİ BOSA ATİP FRENLEMEK DOORU Bİ TEKNİKMİ ? 100 LE GİDİYORUM İSİK GORDUM DEBRİYAJA BASİP ARACİ BOSA ALİP AYAGİMİ DEBRİYAJDAN CEKİP HAFİF HAFİF FRENEMİ BASİCAM SADECE DURANA KADAR. DURUNCADA DEB BASİP 1 E Mİ TAKİCAM DİREK ARAC SADECE VİTESTEYKENMİ STOP EDER BİS VİTESTEYKEN ETMEZMİ ?

    2005 den beri araç kullanıyosun ama devir saati ne bilmiyorsun ne ayak ? Yoksa otomatikde devir saati yokda bizmi bilmiyoruz.

    devir saatini bilmediğimi kim söyledi rüyanda falanmı gördün ?

    otomatik kullanan birinin devir saatine bakmasına ne gerek var otomatikte vitesmi değiştiriyorum ki hangi aralıkta değiştiğini ezberlim. boş boş yorumlar yapıp adamı deli etmeyin ya




  • takip faydalı konu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    - Hiç debriyaja basma direk frenle hızı düşür ışıklara gelince debriyaj+frenle dur, vitesi 4 ten 1 e düşür


    Her vitesin rölanti hızı vardır. Misal düz bir yolda 1. viteste gaza hiç basmadan araba 10 km hızla sabit gider hiçbir pedala basmadan. Birazcık gaza basıp 2. vitese attınız, ayağınızı gazdan vs tüm pedallardan çektiniz. Her arabaya göre değişmekle birlikte 2. vitesin rölanti hızı 15-20'dir max. Bu rölanti hızı 4. viteste 30-35'dir mesela.. KEsinlikle bu viteslerde bu hızlarda dolanmayın, sadece bilgi amaçlı söylüyorum. Siz 90 ile giderken 5. viteste, yavaşlamaya başladınız, sadece frene basarak. 5. vitesin rölanti hızı 40-45 olacağından, sizin hızınız yavaşlarken 40-45'in altına düştüğünde devir saati 1000rpm'in altına düşecektir. Hal böyle olunca araba ileriye gitmek isteyecektir ya da arabaasına göre su motoru gibi patpat sarsacaktır.. Bu yüzden araba viteste iken yavaşlayacaksanız, her vitesin rölanti hızı+şöyle bir 750 rpmlik + bırakarak yavaşlayın. Misal, 4. viteste yavaşlıyorsanız hızınız 40lara düştü, daha debriyaja basmıyorsunuz, devir saati 1750 rpm'in altına düşüyorsa artık arabanın motoru sizin yavaşlamanıza yardımcı olmaktan çıkmak üzeredir.. Vites düşürün diyodur.. Ama henüz acemi olduğunuz için bu senkronizasyonu devir saatine bakarak yapmaya çalışıp debriyaj fren 1750 rpm vites kırmızı ışık falan derken hop öndeki aracı öpebilirsiniz.. Bu yüzden çok sağlam fren ihtiyacınız olmadığı sürece kullanmayın.. 5. viteste misiniz., hızınız 100 mü, basın frene, hızınız 60 falan olunca atın boşa, sadece frenle durun.

    Bir ek bilgi daha, hızınız 80, vites 4'de.. Aniden durmanız gerekti öndeki araca çarpacaksınız veyahutta başka birşeye. Bu dediğim o panik halinde iken çok çok zor ama, 4'ten atın 2'ye. Hem frene gömülün hemde motor freni yapsın araç.. O arada vites düşürüyorum, ayağımı debriyajdan yavaş çekeceğim diye de düşünmeyin...


    Son olarak, arabanın dgs çıkma ihitmali yok değil mi? Uzun yolda ilk defa manuel vites çok riskli gibi geliyor bana...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.