Şimdi Ara

Manuel araç aldık süremiyorum (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
169
Cevap
2
Favori
20.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emperor Karl Franz

    Zengin-fakir farketmeksizin kuralları hiçe sayanların, magandaların, medeniyetten nasibini almamış öküzlerin booolca olduğu Türkiye trafiğinde; sence henüz daha araba kullanmayı bilmeyen ama kuralları gözeten ve medeni kişilere mi ehliyet verilmeli yoksa kuralları hiçe sayan, maganda ve medeniyetsiz kişilere mi ? Manuel öğrenilir, yok öğrenilemiyorsa otomatik alınır bunlar trafikte kimseyi ilgilendiren detaylar değil. Trafikte önemli olan can ve ruh sağlığını tehlikeye atan kişiler.

    Alıntıları Göster
    hem magandaların hem de ömür boyu acemi olmaya mecbur kişilerin ehliyeti alınmalı. yaw bizzat bu şekilde olan iş arkadaşım var. adam araba kullanma özürlü. beceremiyor. akan trafikte aşırı şekilde yavaş seyrediyor. onun arabasına bir binsen bindiğine pişman olursun, kardeşim çek sağa ben kullanayım dersin. yıllar da geçse bu arkadaş aynı, şöförlüğü gelişmiyor. ha tam tersi örnekler de var. rahmetli eniştem 35 yaşından sonra ehliyet aldı, gayet de güzel araba kullanırdı. bazısı hemen öğreniyor, bazısı ise hiç öğrenemiyor. benim sözüm bu hiç öğrenemeyenlere.




  • Binlerce km. şehir içi - şehir dışı sürüş tecrübem olmasına rağmen ben de stop ettirebiliyorum bazen. Korkmana gerek yok pratikle alışırsın zaten.
  • Yanınızda alışana kadar birisi olsun güvendiğiniz. Düz yolda sorun yok rampada geri kaciriyorsunuz anladigim kadarıyla. Sana el freni destegi verecek birisi lazım , yokuş kalkış desteginin gorevini iyi anla sen debriyajı ayarlayamadikdan sonra o destegin bir faydasını göremez hatta dezavantajını yasarsın. Rampada alistirma yapın artık hatasız kalkana kadar, trafikte arkanızda olusacak yoğunluğu düşünmeyin dörtlünüzü yakin arkadakileri unutun önünüze konsantre olun anlayışlı sürücüler olacaktır dörtlünüzü yaktiginizda...


    Bu sureci kolay atlatirsiniz zaten otomatik araç ile trafik deneyiminiz mevcut hayırlı olsun bu arada ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam boş bir yerde pratik yapın. Hatta bu yer yokuslu falan olsun yokuşta durun arabayı kaldırmaya çalışın. İlk başlarda araba bağırarak kalksın önemli değil zamanla geçiyor aynı yollardan bende geçtim çok iyi anlıyorum sizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam abartılacak bir şey yok, bir süre sonra zaten hiç düşünmeden sürmeye başlıyorsunuz, debriyajın mantığını öğrendikten sonra.

    Mesleğinizi vs. bilmiyorum, ama özel hoca da tutabilirsiniz sürücü kurslarıyla görüşebilirsiniz.
  • kavrama noktasına ayağın alıştıkca zamanla içgüdüsel olarak yapmaya başlarsın ,eğimli sakin yollarda pratik yapmanı tavsiye ederim
    bu işler zamanla olur iki günde alışamazsın ve mecbur kalmadıkça yoğun trafiğe girme , çok eğimli bir yerde işıklara yakalanacağını anlarsan dörtlüleri yak dibine girmezler
    stop ettirmekdan çok korkuyorsan ayağın debriyaja alışana kadar debriyajdan ayağını çekerken daha fazla gaz ver araba biraz bağırsın zamanla onu düzeltirsin , bu arada debriyajla işin bitince heyecandan ayağını debriyaj üzerinde tutma farketmeden basarsan baskı balatayı bitirip yolda kalabilirsin , bütçen uygunsa araca kasko yaptır "birşey olur" korkusundan kurtulursun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hadouken06 -- 10 Temmuz 2019; 10:3:37 >
  • zamanında bende sana benzer bi durum yaşadım.fakat ben yokuş kalkışlarında hep problem yaşıyordum. stop ettiriyordum geri kaydırıyordum hatta arkadaki araca bile toslayacağım anlar bile oldu ama öğrendim kendiliğimden bizde fluence 1.6 extreme benzin+lpg var. lpgli arabalarda çekiş de azalıyor. araba hem ağır hemde geniş sizinki gibi de değil. babam arabayı benden daha fazla kullandığı halde yokuş kalkışlarında hala el freni ile kalkış yapar. ben ise debriyaj ile kalkış yapıyorum sana tavsiyem boş bi yere git debriyajı iyice kavramayı öğren, panik olmamaya çalış, gerekli yerlerde el freni kullanarak kalkış yap alışana kadar
  • Ben de aynı senin gibiydim hocam. Bizde hele doğan vardı LPGli, 10 kere falan stop ederdim. Hatta beraber çalıştığımız bir abi "Sen araba kullanmayı beceremeyeceksin. Bundan sonra olmaz o başta öğrenemediysen" diye moralimi de bozardı. Ben gece yatacağımda bile aklımda pratik yapardım. Öyle öyle öğrendim, şimdi en berbat arabaları sürerken bile sorun yaşamıyorum. Tabi üstünden bi 8 sene falan geçti. Şimdiki aracım otomatik ve ben iş yüzünden bi otomatik, bi manuel, bi LPG, bi dizel sürekli geçiş yaptığım hâlde sorun yaşamıyorum. Kimseyi dinleme, tek başına sürekli bir yerlere git. Mesela 300 mt ötedeki bakkala bile ben araba ile giderdim öyle öğrendim. Sen de zamanla öğrenirsin. Zamanla kavrama noktasını ezbere bilir, şarkı söylerken, birisiyle konuşurken bile otomatik olarak ayarlar gidersin yolda.




  • Manuel araç aldık süremiyorum

    Ben iki türde de kötüyüm

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • www.manuelpismanlıktır.net


    İnşallah ALLAH sana yakında güç kuvvet verir otomatiğe geçersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kursların hocaları saatlik özel ders veriyor saati 75 TL - 100 TL gibi belki artmıştır. 3-4 saat özel ders alsan yeter heralde
  • konu trol müdür nedir anlayamadım.
  • Manuel süremeyen araba kullanıyorum demesin
  • Yokuşta kaldığın takdirde el frenini kullanabilirsin, daha sonra kavrama dengesini kurunca el frenini indirin ve göreceksin bir süre sonra alışmış olcan

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yokuş için diyorsan kavrama noktasına gelince biraz arabayı bağırtarak kaldırıyorum ben alıştıkça daha az bağırarak kalkar zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -RAUL

    arkadaş anne karnında öğrenmiş.

    Alıntıları Göster
    Bunun anne karnında öğrenmekle ilgisi yok. Bence bakış açınız çok yanlış.

    "Ehliyet" kelimesi "ehil olmak" kavramından gelir. Birşeye ehil olmak, o konuda ustalaşmak, uzmanlaşmak demektir.

    Birşeyi öğrenme aşamasındaysanız, o işin ehli değilsinizdir.

    Örneğin, aracınızı işin ehli olmayan bir ustaya tamir için teslim eder misiniz? Ya da kalp ameliyatı olmanız gerekiyor. Daha öğrenmeye devam eden tıp öğrencisine mi ameliyat olursunuz yoksa cerraha mı?

    Araç kullanmayı bilmeyen kişi hem kendi hem de başkalarının hayatını riske eder.

    "Ee peki araç kullanmayı bilmeyen kişi, trafiğe çıkmadan nasıl araç kullanacak?" derseniz de, ülkemizde "sürücü kursu" denen kurumlar bunun için var.

    Fakat bizim ülkemizde, sürücü kurslarının mantığı; "Paramı alayım yeter", sürücü adaylarının mantığı ise; "derslere katılmama ne gerek var. parasını verip, sınava giriyim yeter." olduğu için düzgün sürücü eğitimi verilmiyor ve adaylar düzgün bir eğitim almıyor.

    Bizim insanımız trafikte araç kullanmayı ya ailesinin aracını ailesinden habersiz alıp alıp kullanmaya çalışarak ya da akraba, arkadaş çevresinin verdiği üstün körü öğreniyor.

    Yani demek istediğim nokta "öğrenim", sürücülerin ehliyet almadan önce tamamlanması gereken bir olay. Ehliyet alan bir sürücünün, araç kullanımı ve trafiğe dair bilgisi yeterli seviyede olmalıdır. Ehliyeti aldıktan sonra, trafikte ehil hale gelmemelidir. Araç kullanımının pratik kısmı, ehliyet verilmeden önce sürücü kursları tarafından adaylara doğru bir şekilde öğretilmelidir. Bunun anne karnında öğrenmekle ilgisi yok. Çok sevdiğin bir aile bireyin, beyin ya da kalp cerrahının eksik bilgisi nedeniyle ameliyatta kalsa, "olsun canım anne karnında mı öğrenmiş sonuçta?" diyebilirsen, o zaman sana lafım olmaz.

    Araç kullanmakla, ameliyatın ne ilgisi var dersen; ikisinde de başka insanların hayatı söz konusu.

    Devlet ne yapmış? otomatik ve manuel vites şeklinde ehliyet kullanımını sınırlamış. Demiş ki, eğer manuel kullanamıyor otomatik kullanabiliyorsan o zaman otomatik vites ehliyetine başvur. fakat bu ehliyetle manuel kullanmak yasak." ama sen manuel kullanamadığın halde, sürücü kurslarının ve bakanlığın, eğitim konusundaki liyakatsizliğini bilip de sistemdeki bu eksikliği kendi lehine kullanıp manuel vites ehliyeti alırsan, sonra da trafikte manuel vites araç kullanmayı öğreniyorsan, evet size ehliyet verilmemeliydi.

    Ondan arkadaş haklı, sense boş yapıyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FunctionDie -- 10 Temmuz 2019; 13:0:28 >




  • araç kullanmaya 13 yaşında başladım, bizim iş için kullanılan 2.5 litre motorlu bir l200 pikap var. aşırı yüksek torkuna rağmen bunu bile kaldırmayı beceremiyordum, babam dedemden kalma doğanı getirdi yokuşlu bir köy yoluna gittik saatlerce bunun üstünde çalıştırttı beni. arabadan indiğimde ağlayacak haldeydim. ama o günden sonra acemisi olduğum araçlar haricinde hiçbir aracı stop ettirdiğimi hatırlamıyorum.
    aradan geçen 9 yıl sonra artık o pikabı gaz pedalına dokunmadan beşinci vitese kadar çıkarabiliyorum

    edit: cümlede de geçmişken hatırlatayım, henüz yeni kullanmaya başladığın araçlarda stop ettirebilirsin bu gayet normal aracın debriyaj geri beslemesini gaz pedalının tepkisini vs çözene kadar. mesela ufak hacimli turbo motorlar turbo açılana kadar aşırı hantal oldukları için debriyajın üzerinde biraz fazla beklemen ve gaza fazla basman gerekir. gaz pedalı elektrikli olan araçlarda motorun devirlenip devirlenmediğini çok iyi hissedemezsin vs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Decent -- 10 Temmuz 2019; 10:54:44 >




  • Dostum, bir kaç naçizane tavsiye;
    1)boş arazide falan sakın kullanma. Yanında sana bağırıp çağrmayacak biri olsun. Onunla birlikte trafiğe çık.
    2)Sakin kalmaya çalış. Arkandakileri hiç düşünme ve acele etme. Acele ettikçe hata yaparsın araba istop eder. Ağır ama hissederek çek ayağını debriyajdan. Araba kavrama noktasına geldiğinde titremeye başlar zaten aynı anda Az bi gaz verirsen araba istop etmez.
    3)ilk etapta müzik falan açma arabayı dinleyerek kullanmaya çalış. Arabadan gelen seslere kulak ver. Yukarıda yazdığım gibi hisset arabayı.
    4)arabaya kasko yaptır. Çok dikkat et ama vururum ederim diye korkma. Kokup tedirgin oldukça hata payın yüksek olur.
    5)yokuşta gerekirse ilk etapta el freni ile kalk. Ayağını frenden çekmeden önce arabayı kavrama noktasına getir, zaten titreşimden anlarsın kavrama noktasını. Frenden o anda ayağını çekersen yokuş desteğine bile ihtiyaç duymadan araba stabil kalır geriye kaymaz
    6)debriyaj kullandığın ayağının topuğu sabit kalsın. Yani debriyaj tabanından kaysın. Ayağını debriyajdan çekerken sakın ayağını komple kaldırma. O zaman ayarlayamazsın araba istop eder işte. Bununla ilgili youtube'ta bazı videolar var izleyebilirsin.

    Arabayı kullanarak öğrenirsin. Öyle kursa falan para verme. Babandan çekiniyorsan onun yanında kullanmamaya çalış. Bazı insanlar vardır(benim gibi) babasının yanında eli ayağına dolaşır yaptığı işleride yapamaz.

    Allah kaza bela vermesin kardeşim :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Manuel araç kullanmayı bilmeyen zaten araba kullanmayı değil sadece direksiyon çevirmeyi biliyordur. Yokuş kalkış desteği güzel bişey ama onsuz da idare edebilmek lazım. Ben hafif yokuşta çalışarak öğrendim, düz yolda herkes sürer zaten.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.