Şimdi Ara

Makyajlı BMW 3 Serisi tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
0
Favori
8.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mervecrrx kullanıcısına yanıt

    Bu kadınlar hep aynı yav  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlar cahillik akıyor. Yok bunun neresi yeni yok nesi değişmiş yok Süreyya hanım yok şu bu

    Arkadaşlar bu araç Makyajlı makyajlıııııııı hatta bmwnin tabiriyle "Lci". Kasa veya şase değişmediki, platform veya aktarma değişmediki. Sadece makyajlandı adı üstünde makyaj. Allahım ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 19 Mayıs 2022; 15:13:12 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    En kalitelisi midir bilmem ama g20 320i lerde kaput izolasyonu bile olmaması maliyet kaygısından ötürü olduğundan mıdır bilmem ama kaliteli ibaresini sorgulatıyor

    Kaliteliyse en ufak motor hacminden en büyüğüne kadar aynı kıymeti vermemeliler bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Hocam eski f30 lci sahibiyim

    Yeni seri 3 ve c serisini kullanmadım, ancak izlediğim incelemelerden anladığım kadarı ile bu a4, c ve 3 arasında en sessiz olanı 3 serisi. İnceleme yapanlar izolasyonun olmadığını ancak bunun içeri gürültü olarak yansımadığını belirtti.

    40 bin avroluk arabada 2 avroluk keçe-izolasyon konulsa daha iyiydi tabi. Maliyet tabi ki sebeptir ancak 3 serisinde çift kat cam var bu sebeple yolculuklarda daha sessiz. süspansiyonu 2 ayarlı gibi, konfor da iyi.

    Hiç birini alacak ekonomik durumum yok maalesef.

    Yakıt ekonomisi ön plandaysa yani bol bol uzun yol yapacaksam c 160 hp dizel tercih ederdim benim için çok çok yeterli güç, Mercedesin yaşam alanı bana daha güzel daha çekici geliyor. Konforsuz olacağını sanmam.


    A4 özellikle 2.tfsi, quattro çok çekici makine binmek ve kullanmak isterdim. Bu seçenekler arasında gösteriş merakı olmayan insana en mantıklı araç audi. Genelde çok güzel indirimlerle alınabiliyor.


    Eski 3 kullanıcısı olarak eski arabamdaki sürüş hissiyatını halen aramaktayım, bu hissiyat için bmw tercih edilir. Keşke bmw bu hisden kaybetmeden premium olmaktan vazgeçse, kapıları felan hep sert plastik olsa ancak focus - golf kadar paraya arkadan itiş 1 serisi alabilsek. Hatta ibizaya rakip b sınıfı arkadan itiş 50/50 ağırlık dağılımlı bmw olsa.

    Bmw 3 ün şöyle bir avantajı daha var b serisi motorlar aslında 2 lt motoradan devşirme, ve motorun soğutmadan turbosuna, iç parçaların mukavemetine hepsi 2ltye göre dizayn edilmiş durumda. Turbosu bu sebeple geç dolup hantal kalmasına sebep oluyor. Ancak yazılım ile 320 lerden 2lt gibi güç alınıyor, strok sanırım yanlış ifade olmasın daha kısa olduğu için 2 ltden daha fazla da devir çevirebiliyor, daha fazla güç alınabiliyor, sıkıştırmayı turbo ile aşıyorsunuz ki zaten bu turbo bu basınçlar için dizayn edilmiş. Yani motor ömründen çok ta yemeden (illaki zararı oluyordur) 250 hp üzeri güç alabiliyorsunuz. Sportif bmw sürüşü ile güç birleşince tatlı bir seçenek ortaya çıkıyor. Bu aracı tercih etmek için bence önemli bir sebep.


    Makyaj ile iç tasarımı ben beğendim, önceki de güzeldi. Şunu belirtmem lazım c serisi bana göre de daha güzel. Benim beklentim iç mekan değil, yeterli konforu sunsun yeterli. F30un süspansiyon ayarı, şase dengesi ve koltuk konforunu beğeniyordum.





  • kayihani K kullanıcısına yanıt
    Çünkü f30 un yalıtımı o dönemin w205 i ve b9 una göre oldukça gerideydi. F30 w205 b9 arasında yalıtımı en iyi olan b9 kasaydı. G20 de bu yüzden yalıtım olarak baya çalıştılar ve g20 ye binmedim ama w205 den ve b9 dan iyi yalıtımı varsa hakkı verilir.

    Dediğiniz gibi 2 avroluk keçe izolasyonu konulsa iyiydi yani. Bu arada yazılıma karşıyım çünkü başta turbo olmak üzere baya ömür götürüyor çok stres altına sokuyor. Otobanda yazılımlı olduğunu bilmediğim 2.0 tdi aracım 240-250 gibi süratlarde giderken küt diye kesince bir daha asla yazılım dedim turbo ve emme manifolduyla kurtardık şükür.

    Bu 3lü arasında güç olarak en iyisi tabi ki a4 e ait (benzinliler için konuşuyorum) 2.0 tfsi quattro deli gibi merak ettiğim bi kombinasyon. Kullansam büyük ihtimalle kendi 2.0 tdi 190lık önden çekerimden soğurdum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Arkadaşta a5 olani var onun. Benim eski v8 s500 den bile daha iyi yapıştırıyor 0-100 de. Koltuğa gömüyor adamı. G kuvvetini iliklerinde hissediyorsun.

    5.8sn olmasi lazim fabrika verisi. Teknolojinin geldiği nokta gercekten hayret verici.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 43bin 😂 vay anasını

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Yazılım çok savunalacak birşey değil. Ancak 190 lık kullandığınız 2.0 tdi 1.6 tdinin yazılımlı hali gibi birşey. Bmwde de vu durum var. Kullanılan bu motorlar aslında 2.0 hacme sahip. Wvde gtd turbosu takıp 1.6 tdi den ciddi güç alabiliyorsun ve bu durum araca çok zarar vermiyor. Tabii ki basit bir işlem değil ve ehil ellerde yapılması lazım. Ve illa ki zararlı.

    şimdi üretilen araçlar düzgün bakımla çok rahat 500 bin km görür. Peki bu kadar kullanıyor muyuz? Kullanmıyoruz. Zaten 2 lt olarak üretilmiş bir aracı tekrar 2lt güçlere çıkarırsak o aracın üretilirken hesaplanmış olan tüm dayanımına göre yapılmış bir iş oluyor. Wvde kapak felan farklı ancak bmwde bildiğim kadarı ile sadece krank ve piston kolları farklı, strok düşük sıkıştırma az. Motor içi stersi zaten çalışması için hesaplandığı seviyeye çekersek çok yanlış bir iş yapmayız diye düşünüyorum.

    peki beden böyle, hacim ile vergi alan az ülke var. Firmalar tekrar arge yaparak yeni hacimde bir motor üretmektense mevcut bir motoru biçiyorlar. Benzer durum 160 hp 1.6 dizel mercedes ünite için de geçerli. Tekrar 2100 ccye çıkartılabilir mi bilgim yok. Ancak motor bloğu 2100 cc olan e250 cdi ile aynı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kayihani K kullanıcısına yanıt
    Hocam 1.6 tdi 2015 ve sonrası gelen motor 110 beygirlik CLHA diye geçiyor (CAY motorun yerine geldi)

    Benim araçta 2.0 tdi 2015 ve sonrasında gelen 190 beygirlik CNHA diye geçiyor. İkisininde motor ailesi EA288

    Arada ki farkları wikipediada buldum kabataslak geçersem

    -Çap strok zaten farklı

    -CLHA 16.2 sıkıştırma CNHA 15.8 sıkıştırmaya sahip

    -CLHA normal turbo iken CNHA variable geometry turbo (zaten 1.6 tdi ile 2.0 tdi ı ayıran en büyük fark hacimden sonra turboda çıkıyor bunu biliyordum)

    -CLHA da piston kolları için bir açıklama yapılmamışken CNHA da piston kollarında forged kullanıldığı yazmış. CLHA da sadece krank forged gözüküyor. CNHA da ise krank + kollar forged

    -CLHA da balans şaftı yokken CNHA da çift taraflı balans şaftı var (bunu tam anlayamadım ama motorun daha vibrasyonsuz çalışması için olduğu yazıyor)

    -Silindir kapağı için CLHA da "bu" açıklama yokken CNHA da "bu" açıklama var (low-friction roller finger cam followers with automatic hydraulic valve clearance compensation)

    Kısacası 2.0 tdi = turbosu değişken geometrili ve piston kolları forged + yazılımı farklı 1.6 tdi

    Diyebiliriz

    Benim araç ne zamandan beri yazılımlı biniliyordu bilmiyorum ama 202 bin kmde almıştım 1 ay sonra otobanda giderken araba kesti gaz yemedi sonra vitesi boşa atar atmaz küt stop etti devir 0 a indi. Yaz sıcağıydı dışarısı sanırım 28-29 derece vardı yağda 0w30 du. Sanırım ya yağda ince geldi ve turbonun eli kulağındaydı ve o sıcaklarda dayanamayıp turbo milini kopardı. Yağdan şüpheliydim çünkü şehir içinde normal seyir halindeyken bile 105-110 derecelerdeydi. Otobanda tapagaz gide gide belki de yağ iyice inceldi. Üzerinden 2 sene geçti ama o otobanda turbo kestikten sonra arabayı ilk aldığım gibi zevkle halen binemez oldum.

    İmkanınız varsa tdi güzel ünite yani tavsiye ederim 1.6 sını 2.0 ını. Temeli sağlam olan, emme manifoldu su soğutmalı olan bi motor. Yalnız çok matematiksel ve elektronik bir motor. En ufak bir sensör değişiminde bile veya motorda yapılan bakım değişikliğinde adaptasyon/tanıtım istiyor. Bu da orjinal cihazlarla mümkün. Onun dışında bana göre zahmeti çok yok gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 19 Mayıs 2022; 21:23:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    açıklama için teşekkürler

  • Adocat kullanıcısına yanıt

    nesi daha klas. 2013 ten beri bu tip kokpit yapıyor Mercedes. bunun ekranlar kabine sonradan eklendi ği için absürt durdu. Yeni C nin kabini çok daha karakterli


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheMuyu kullanıcısına yanıt

    2015 F30 40. yıl aracım var. 153.000 TL’e almıştım. Aracımda büyük bir sorun çıkarsa ne yaparım fikrim yok. Bırakın yenisini almak, bir sorun çıkarsa tamir ettirmek bile günümüzde geldiğimiz noktada çok zor. Allah sonumuzu hayır etsin. Borusan’dan artık servis hizmeti dışında birşey almam hayal görünüyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dışı on üzerinden yedi, içi on üzerinden dokuz.

  • Eski kasa kia değil mi bu önden. Ellemeselermiş daha iyiymiş.

  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Güleyimde boşa gitmesin.

    Gidip bi icine otur sür ondan sonra gel.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alamayacağım araçlara bir yenisi daha eklendi..

  • 2.18i grand coupe aldım geçen sene 2021. 750bin verdim. Arkası bundan daha güzel ama 3 serisinin de önü daha güzel. Şimdi fiyat 1milyon 200 oldu. Parayı dövize ya da faize yatırsam daha az değer kazanırdı. Borç harç alabildiğiniz ev olur araba olur ilk malı alın derim. Yoksa bugünkü paralara asla böyle bir araba alamazdım.

  • zotacing kullanıcısına yanıt
    E90 faceliftte tam erkek işi be . E90 LCI adamdır bu arada net söyleyim

    Sonuna kadar sert ve yol tutuşu aşırı hayvan gibi olan, hatta yol tutuşu bazılarına göre f30 dan daha iyi olan, direksiyonu en ağır 3 serisi.

    Kullanmak nasip olsun diyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yine alamayacağımz arabalardan birinin haberini tıkladık ve okuyoruz.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.