Şimdi Ara

MAKSİMUM 1000 CC KLUBÜ (199. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.072
Cevap
30
Favori
227.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 197198199200201
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni aracınıza güle güle kazasız belasız binin hocam. Eski aracınızı ise mükemmel bir fiyata satmissiniz bence oda yeni sahibine hayırli olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 2 Kasım 2017; 21:25:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Yeni aracınıza güle güle kazasız belasız binin hocam. Eski aracınızı ise mükemmel bir fiyata satmissiniz bence oda yeni sahibine hayırli olsun

    Çok teşekkür ederim hocam. Alır almaz kasko ve Toyota Asist yaptırdım ne olur ne olmaz diye.

    Hocam eski aracımın zaten yanında verdiğim ekstra donanımları alan arkadaş kendisi almaya çalışsa eksiksiz şekilde 5000 TL'yi gözden çıkarması lazım.
    Malum sitede bol hasar kayıtlı, boyalı, değişenli, servis kayıtları olmayan, sanayide saçma sapan ustalara karadüzen bakım yaptırılan,
    VVTI motor ile uyumsuz LPG takılmış, bakımsız araçlara 26,5-28 bin TL istiyorlar halen. O nedenle bence fiyat olması gerekenin bile altındaydı ama KM'si yüksek diye indirim yaptım.
    Bu motora alan arkadaş da benim gibi bakmaya devam ederse 550-600 bin KM'den önce ciddi bir müdahaleye gerek olacağını düşünmüyorum. Zira aracın tüm yedek parçalarını Toyota Toyan'dan alıp taktırdım bende olduğu süre boyunca. Çıkma - yan sanayi parça hiç kullanılmadı, birşey değişmesi gerekiyorsa da değiştirdik, onarmaya falan çalışmadı ustam. O nedenle bundan daha iyi bakılmış ve sorunsuz ayrıca bu temizlikte bir araç ben ilanlarla halen henüz göremedim.
    Zaten satışa çıktığı andan itibaren de ilan altına "PAZARLIK İÇİN ARANMAMASI RİCA OLUR" yazmıştım. Ona rağmen 28.500 - 30.000 aralığında bol teklif geldi ama net şekilde reddettim arayan numaraları kaydetmedim bile.
    Alan arkadaş da benim kadar titiz kendisi satılık onlarca araca baktığını ve bunun bırakın 2004 modeli bir çok 2014 modelden bile temiz olduğunu söyledi. Gururlandım :)
    Kendisi de Ankara'da zaten bir aksilik olursa da teknik olarak her türlü yardımcı olurum.




  • Güncel.
  • Selçuk abi; Sizin Yaris kaç bin kilometre oldu, rodaj dönemi geçti mi ?

    Yakıt tüketimi nasıl bu aralar ?
  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    Hocam 9700 km bir yatırım fırsatı için satmak zorunda kaldım. En son Uzun yolda 5 litrenin altına düşüyordum. İstanbulda ise ölümcül trafikte bile 7 litreyi hiç görmüyordum. 1.0 evet performans konusunda yüzünüzü güldürmüyor ama yakıt tüketiminde yüz güldüren bir motor.

    Yaristen de genel olarak çok memnun kaldım. İlerde küçük sınıf bir araba alacak olursam bakacağım ilk araç Kesinlikle Yaris olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Hocam 9700 km bir yatırım fırsatı için satmak zorunda kaldım. En son Uzun yolda 5 litrenin altına düşüyordum. İstanbulda ise ölümcül trafikte bile 7 litreyi hiç görmüyordum. 1.0 evet performans konusunda yüzünüzü güldürmüyor ama yakıt tüketiminde yüz güldüren bir motor.

    Yaristen de genel olarak çok memnun kaldım. İlerde küçük sınıf bir araba alacak olursam bakacağım ilk araç Kesinlikle Yaris olacak.



    Hayırlı uğurlu olsun abi, hayırlısı olsun.


    Yakıt tüketimi; Uzun yolda 5 Litrenin altında yakması, İstanbul gibi aşırı yoğun trafikte bile 7 Litrenin altında yakması bence çok iyi abi. Acaba bizim Symbol 1.2 İstanbul da kaç litre yakardı.


    Yaris 1.0 Cc 12 Valf 69 Hp, bizim Symbol 1.2 Cc 16 Valf 75 Hp ye göre az yakıyor. Bu geçen yaz mevsiminde Bursa - Ayvalık - İzmir güzergahında kendi rekorumu kırdım yanlış hatırlamıyorsam 4.6 Litre - 4.7 Litre yaktırabildim en düşük. ( Bagaj full ve benle birlikte 3 Kişi + Klima açık. )


    Yaris 1.0 Motor sizin de dediğiniz gibi abi yakıt tüketiminde yüzleri güldürür, performans konusunda da yüz güldürmez, performans beklemekte yanlış olur.


    Biz Symbol 1.2 den hem yakıt tüketiminden hem de performansından şimdilik memnunuz çok şükür, benim için yakıt tüketimi önemli az yaksın yeter, sakin kullandığım için araba dan pek performans beklemiyorum.


    Peki Yaris in yerine başka araba aldınız mı abi ?




  • Biz den başka aktif kullanıcı pek yok mu abi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    Biz den başka aktif kullanıcı pek yok mu abi ?

    Yok çünkü bu konuyu bu hale getiren arkadaşların tamamı 1.0 araçlarını sattılar dolayısıyla yeni bilgi/deneyim paylaşma imkanları kalmadı. Bilgi arayan kişiler içinde yazılacak çoğu şeyi 5_6 yılda yazdık, Google dan aratıp istediği bilgiye ulaşabiliyor, o yüzden eski ortamı burada yakalamak artık çok değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır yeni araç almadım. Şuan 44 numara ayakkabılarım ve akbilim ile seyehat ediyorum

    Ama belki 1 yıla kadar araba almam gerekirse ve istanbul dan gidersem. (İstanbul da yeni araba almayı düşünmüyorum şuan.) Kafamda Honda Civic, Toyota CH-R ve Toyota Hİlux var.
  • Yine sorularım olacak abi, Symbol 1.2 aracım 59.000 Km olmak üzere ve kasnak tan metal sesi geliyor galiba bilyesi filan dağıldı. Kasnaklar değişirken Triger kayışı ve V kayışı değiştirmek şart mı ?


    Bu arada abi;

    1 - Silindir Üst Kapak Contası,

    2 - 2 Ekzantirik Mili kontrölü, ( Aşınmış mı diye, eğer aşınmışsa değişilecek. )

    3 - Sibop ayarı,

    4 - Boğaz Kelebeği değişimi veya temizliği,

    5 - Rolanti valfi değişimi veya temizliği,

    6 - Motor üst takozu değişimi,

    7 - Ön Takım Takozları değişimi.


    Bunları özel servis te yaptırmayı düşünüyorum abi, sizce ne kadar tutar maliyet olarak ?


    Bir de abilerim unutmadan bir şey daha var; araba ile yolda giderken vitesi boşa attığım da motor devri rolanti ye geldiği zaman farlar açıkken far ışığı bir miktar azalıyor, şarj dinamosundan olabilir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    Yine sorularım olacak abi, Symbol 1.2 aracım 59.000 Km olmak üzere ve kasnak tan metal sesi geliyor galiba bilyesi filan dağıldı. Kasnaklar değişirken Triger kayışı ve V kayışı değiştirmek şart mı ?


    Bu arada abi;

    1 - Silindir Üst Kapak Contası,

    2 - 2 Ekzantirik Mili kontrölü, ( Aşınmış mı diye, eğer aşınmışsa değişilecek. )

    3 - Sibop ayarı,

    4 - Boğaz Kelebeği değişimi veya temizliği,

    5 - Rolanti valfi değişimi veya temizliği,

    6 - Motor üst takozu değişimi,

    7 - Ön Takım Takozları değişimi.


    Bunları özel servis te yaptırmayı düşünüyorum abi, sizce ne kadar tutar maliyet olarak ?


    Bir de abilerim unutmadan bir şey daha var; araba ile yolda giderken vitesi boşa attığım da motor devri rolanti ye geldiği zaman farlar açıkken far ışığı bir miktar azalıyor, şarj dinamosundan olabilir mi ?

    Kasnak lar değişecek v kayışınıda değişin. Trigeri de zamanı gelmişse (clio da ne zaman bilmiyorum ama 60.000 olabilir) onuda aradan çıkarın derim.

    Fiyatlandırma hakkında birşey diyemem anca tahmin ederim oda yanıltıcı olur.

    Farların şiddetinin düşmesi ise kuvvetle muhtemel akü den ama akü den önce v kayışını ve kasnakları bir değiştir düzelebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    Yine sorularım olacak abi, Symbol 1.2 aracım 59.000 Km olmak üzere ve kasnak tan metal sesi geliyor galiba bilyesi filan dağıldı. Kasnaklar değişirken Triger kayışı ve V kayışı değiştirmek şart mı ?


    Bu arada abi;

    1 - Silindir Üst Kapak Contası,

    2 - 2 Ekzantirik Mili kontrölü, ( Aşınmış mı diye, eğer aşınmışsa değişilecek. )

    3 - Sibop ayarı,

    4 - Boğaz Kelebeği değişimi veya temizliği,

    5 - Rolanti valfi değişimi veya temizliği,

    6 - Motor üst takozu değişimi,

    7 - Ön Takım Takozları değişimi.


    Bunları özel servis te yaptırmayı düşünüyorum abi, sizce ne kadar tutar maliyet olarak ?


    Bir de abilerim unutmadan bir şey daha var; araba ile yolda giderken vitesi boşa attığım da motor devri rolanti ye geldiği zaman farlar açıkken far ışığı bir miktar azalıyor, şarj dinamosundan olabilir mi ?

    Kasnak lar değişecek v kayışınıda değişin. Trigeri de zamanı gelmişse (clio da ne zaman bilmiyorum ama 60.000 olabilir) onuda aradan çıkarın derim.

    Fiyatlandırma hakkında birşey diyemem anca tahmin ederim oda yanıltıcı olur.

    Farların şiddetinin düşmesi ise kuvvetle muhtemel akü den ama akü den önce v kayışını ve kasnakları bir değiştir düzelebilir

    Teşekkür ederim abi.

    Triger kayışı ve V kayışını yaklaşık 15.000 Km önce değiştirdik, her 60.000 Km de kayışlar değişiyor ama biz kayışları yıldan dolayı değiştirdik.

    Akü de büyük ihtimal hiç değiştirilmemiştir abi daha 1. aküsü dür fabrika nın orjinal koyduğu aküdür. Yuvarlak yeşil gibi bir şey var baktığımda o görünüyor ama en dibe yakın biraz.

    V kayışını değişirken acaba Triger kayışını da mı değiştirsek ? Kararsız kaldım şimdi abi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    Yine sorularım olacak abi, Symbol 1.2 aracım 59.000 Km olmak üzere ve kasnak tan metal sesi geliyor galiba bilyesi filan dağıldı. Kasnaklar değişirken Triger kayışı ve V kayışı değiştirmek şart mı ?


    Bu arada abi;

    1 - Silindir Üst Kapak Contası,

    2 - 2 Ekzantirik Mili kontrölü, ( Aşınmış mı diye, eğer aşınmışsa değişilecek. )

    3 - Sibop ayarı,

    4 - Boğaz Kelebeği değişimi veya temizliği,

    5 - Rolanti valfi değişimi veya temizliği,

    6 - Motor üst takozu değişimi,

    7 - Ön Takım Takozları değişimi.


    Bunları özel servis te yaptırmayı düşünüyorum abi, sizce ne kadar tutar maliyet olarak ?


    Bir de abilerim unutmadan bir şey daha var; araba ile yolda giderken vitesi boşa attığım da motor devri rolanti ye geldiği zaman farlar açıkken far ışığı bir miktar azalıyor, şarj dinamosundan olabilir mi ?

    Kasnak lar değişecek v kayışınıda değişin. Trigeri de zamanı gelmişse (clio da ne zaman bilmiyorum ama 60.000 olabilir) onuda aradan çıkarın derim.

    Fiyatlandırma hakkında birşey diyemem anca tahmin ederim oda yanıltıcı olur.

    Farların şiddetinin düşmesi ise kuvvetle muhtemel akü den ama akü den önce v kayışını ve kasnakları bir değiştir düzelebilir

    Teşekkür ederim abi.

    Triger kayışı ve V kayışını yaklaşık 15.000 Km önce değiştirdik, her 60.000 Km de kayışlar değişiyor ama biz kayışları yıldan dolayı değiştirdik.

    Akü de büyük ihtimal hiç değiştirilmemiştir abi daha 1. aküsü dür fabrika nın orjinal koyduğu aküdür. Yuvarlak yeşil gibi bir şey var baktığımda o görünüyor ama en dibe yakın biraz.

    V kayışını değişirken acaba Triger kayışını da mı değiştirsek ? Kararsız kaldım şimdi abi.

    Yok trigeri değiştirmene bence gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    Yine sorularım olacak abi, Symbol 1.2 aracım 59.000 Km olmak üzere ve kasnak tan metal sesi geliyor galiba bilyesi filan dağıldı. Kasnaklar değişirken Triger kayışı ve V kayışı değiştirmek şart mı ?


    Bu arada abi;

    1 - Silindir Üst Kapak Contası,

    2 - 2 Ekzantirik Mili kontrölü, ( Aşınmış mı diye, eğer aşınmışsa değişilecek. )

    3 - Sibop ayarı,

    4 - Boğaz Kelebeği değişimi veya temizliği,

    5 - Rolanti valfi değişimi veya temizliği,

    6 - Motor üst takozu değişimi,

    7 - Ön Takım Takozları değişimi.


    Bunları özel servis te yaptırmayı düşünüyorum abi, sizce ne kadar tutar maliyet olarak ?


    Bir de abilerim unutmadan bir şey daha var; araba ile yolda giderken vitesi boşa attığım da motor devri rolanti ye geldiği zaman farlar açıkken far ışığı bir miktar azalıyor, şarj dinamosundan olabilir mi ?

    Kasnak lar değişecek v kayışınıda değişin. Trigeri de zamanı gelmişse (clio da ne zaman bilmiyorum ama 60.000 olabilir) onuda aradan çıkarın derim.

    Fiyatlandırma hakkında birşey diyemem anca tahmin ederim oda yanıltıcı olur.

    Farların şiddetinin düşmesi ise kuvvetle muhtemel akü den ama akü den önce v kayışını ve kasnakları bir değiştir düzelebilir

    Teşekkür ederim abi.

    Triger kayışı ve V kayışını yaklaşık 15.000 Km önce değiştirdik, her 60.000 Km de kayışlar değişiyor ama biz kayışları yıldan dolayı değiştirdik.

    Akü de büyük ihtimal hiç değiştirilmemiştir abi daha 1. aküsü dür fabrika nın orjinal koyduğu aküdür. Yuvarlak yeşil gibi bir şey var baktığımda o görünüyor ama en dibe yakın biraz.

    V kayışını değişirken acaba Triger kayışını da mı değiştirsek ? Kararsız kaldım şimdi abi.

    Yok trigeri değiştirmene bence gerek yok.

    O zaman senin dediğini yapacam abi Triger kayışını değiştirtmeyecem.


    Araba ile yolda giderken boşa aldığım zaman bazen stop ediyor bazen de stop edecekmiş gibi oluyor. Bu durum boğaz kelebeği ve rolanti valfi ile ilgisi var demi, bir de rolanti si çok düşük 600 devir de oluyor motor tam ısındığı zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    Yine sorularım olacak abi, Symbol 1.2 aracım 59.000 Km olmak üzere ve kasnak tan metal sesi geliyor galiba bilyesi filan dağıldı. Kasnaklar değişirken Triger kayışı ve V kayışı değiştirmek şart mı ?


    Bu arada abi;

    1 - Silindir Üst Kapak Contası,

    2 - 2 Ekzantirik Mili kontrölü, ( Aşınmış mı diye, eğer aşınmışsa değişilecek. )

    3 - Sibop ayarı,

    4 - Boğaz Kelebeği değişimi veya temizliği,

    5 - Rolanti valfi değişimi veya temizliği,

    6 - Motor üst takozu değişimi,

    7 - Ön Takım Takozları değişimi.


    Bunları özel servis te yaptırmayı düşünüyorum abi, sizce ne kadar tutar maliyet olarak ?


    Bir de abilerim unutmadan bir şey daha var; araba ile yolda giderken vitesi boşa attığım da motor devri rolanti ye geldiği zaman farlar açıkken far ışığı bir miktar azalıyor, şarj dinamosundan olabilir mi ?

    Kasnak lar değişecek v kayışınıda değişin. Trigeri de zamanı gelmişse (clio da ne zaman bilmiyorum ama 60.000 olabilir) onuda aradan çıkarın derim.

    Fiyatlandırma hakkında birşey diyemem anca tahmin ederim oda yanıltıcı olur.

    Farların şiddetinin düşmesi ise kuvvetle muhtemel akü den ama akü den önce v kayışını ve kasnakları bir değiştir düzelebilir

    Teşekkür ederim abi.

    Triger kayışı ve V kayışını yaklaşık 15.000 Km önce değiştirdik, her 60.000 Km de kayışlar değişiyor ama biz kayışları yıldan dolayı değiştirdik.

    Akü de büyük ihtimal hiç değiştirilmemiştir abi daha 1. aküsü dür fabrika nın orjinal koyduğu aküdür. Yuvarlak yeşil gibi bir şey var baktığımda o görünüyor ama en dibe yakın biraz.

    V kayışını değişirken acaba Triger kayışını da mı değiştirsek ? Kararsız kaldım şimdi abi.

    Yok trigeri değiştirmene bence gerek yok.

    O zaman senin dediğini yapacam abi Triger kayışını değiştirtmeyecem.


    Araba ile yolda giderken boşa aldığım zaman bazen stop ediyor bazen de stop edecekmiş gibi oluyor. Bu durum boğaz kelebeği ve rolanti valfi ile ilgisi var demi, bir de rolanti si çok düşük 600 devir de oluyor motor tam ısındığı zaman.

    İlk akla gelenler onlar ama 59.000 km de bu araç nasıl bu hale gelmiş,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    Yine sorularım olacak abi, Symbol 1.2 aracım 59.000 Km olmak üzere ve kasnak tan metal sesi geliyor galiba bilyesi filan dağıldı. Kasnaklar değişirken Triger kayışı ve V kayışı değiştirmek şart mı ?


    Bu arada abi;

    1 - Silindir Üst Kapak Contası,

    2 - 2 Ekzantirik Mili kontrölü, ( Aşınmış mı diye, eğer aşınmışsa değişilecek. )

    3 - Sibop ayarı,

    4 - Boğaz Kelebeği değişimi veya temizliği,

    5 - Rolanti valfi değişimi veya temizliği,

    6 - Motor üst takozu değişimi,

    7 - Ön Takım Takozları değişimi.


    Bunları özel servis te yaptırmayı düşünüyorum abi, sizce ne kadar tutar maliyet olarak ?


    Bir de abilerim unutmadan bir şey daha var; araba ile yolda giderken vitesi boşa attığım da motor devri rolanti ye geldiği zaman farlar açıkken far ışığı bir miktar azalıyor, şarj dinamosundan olabilir mi ?

    Kasnak lar değişecek v kayışınıda değişin. Trigeri de zamanı gelmişse (clio da ne zaman bilmiyorum ama 60.000 olabilir) onuda aradan çıkarın derim.

    Fiyatlandırma hakkında birşey diyemem anca tahmin ederim oda yanıltıcı olur.

    Farların şiddetinin düşmesi ise kuvvetle muhtemel akü den ama akü den önce v kayışını ve kasnakları bir değiştir düzelebilir

    Teşekkür ederim abi.

    Triger kayışı ve V kayışını yaklaşık 15.000 Km önce değiştirdik, her 60.000 Km de kayışlar değişiyor ama biz kayışları yıldan dolayı değiştirdik.

    Akü de büyük ihtimal hiç değiştirilmemiştir abi daha 1. aküsü dür fabrika nın orjinal koyduğu aküdür. Yuvarlak yeşil gibi bir şey var baktığımda o görünüyor ama en dibe yakın biraz.

    V kayışını değişirken acaba Triger kayışını da mı değiştirsek ? Kararsız kaldım şimdi abi.

    Yok trigeri değiştirmene bence gerek yok.

    O zaman senin dediğini yapacam abi Triger kayışını değiştirtmeyecem.


    Araba ile yolda giderken boşa aldığım zaman bazen stop ediyor bazen de stop edecekmiş gibi oluyor. Bu durum boğaz kelebeği ve rolanti valfi ile ilgisi var demi, bir de rolanti si çok düşük 600 devir de oluyor motor tam ısındığı zaman.

    İlk akla gelenler onlar ama 59.000 km de bu araç nasıl bu hale gelmiş,



    Hımmmm anladım.


    Biz Symbol ün 2. sahibiyiz, yağ bakımını bile hiç geciktirmeyiz tam zamanında bakımlarını yaptırırız hatta yağ değişimini tam 10.000 Km olmadan bile yaptırırız, genel de anlam da abi biz araba yı üzmeyiz. Yağ bakımını 8.000 Km - 9.000 Km bazen de 9.500 Km olduğu zaman yaptırırız.


    Büyük ihtimal ilk sahibi araba ya pek bakmamışlar gibi abi, araba nın motorunu sıkıştırıp zorlamışlar gibime geliyor. ( Benim düşüncem. ) Yoksa 59.000 Km de bir araç niye bu kadar sorun olsun ki demi abi ? Pis yakıtta boğaz kelebeğini kirletir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    Yine sorularım olacak abi, Symbol 1.2 aracım 59.000 Km olmak üzere ve kasnak tan metal sesi geliyor galiba bilyesi filan dağıldı. Kasnaklar değişirken Triger kayışı ve V kayışı değiştirmek şart mı ?


    Bu arada abi;

    1 - Silindir Üst Kapak Contası,

    2 - 2 Ekzantirik Mili kontrölü, ( Aşınmış mı diye, eğer aşınmışsa değişilecek. )

    3 - Sibop ayarı,

    4 - Boğaz Kelebeği değişimi veya temizliği,

    5 - Rolanti valfi değişimi veya temizliği,

    6 - Motor üst takozu değişimi,

    7 - Ön Takım Takozları değişimi.


    Bunları özel servis te yaptırmayı düşünüyorum abi, sizce ne kadar tutar maliyet olarak ?


    Bir de abilerim unutmadan bir şey daha var; araba ile yolda giderken vitesi boşa attığım da motor devri rolanti ye geldiği zaman farlar açıkken far ışığı bir miktar azalıyor, şarj dinamosundan olabilir mi ?

    Kasnak lar değişecek v kayışınıda değişin. Trigeri de zamanı gelmişse (clio da ne zaman bilmiyorum ama 60.000 olabilir) onuda aradan çıkarın derim.

    Fiyatlandırma hakkında birşey diyemem anca tahmin ederim oda yanıltıcı olur.

    Farların şiddetinin düşmesi ise kuvvetle muhtemel akü den ama akü den önce v kayışını ve kasnakları bir değiştir düzelebilir

    Teşekkür ederim abi.

    Triger kayışı ve V kayışını yaklaşık 15.000 Km önce değiştirdik, her 60.000 Km de kayışlar değişiyor ama biz kayışları yıldan dolayı değiştirdik.

    Akü de büyük ihtimal hiç değiştirilmemiştir abi daha 1. aküsü dür fabrika nın orjinal koyduğu aküdür. Yuvarlak yeşil gibi bir şey var baktığımda o görünüyor ama en dibe yakın biraz.

    V kayışını değişirken acaba Triger kayışını da mı değiştirsek ? Kararsız kaldım şimdi abi.

    Yok trigeri değiştirmene bence gerek yok.

    O zaman senin dediğini yapacam abi Triger kayışını değiştirtmeyecem.


    Araba ile yolda giderken boşa aldığım zaman bazen stop ediyor bazen de stop edecekmiş gibi oluyor. Bu durum boğaz kelebeği ve rolanti valfi ile ilgisi var demi, bir de rolanti si çok düşük 600 devir de oluyor motor tam ısındığı zaman.

    İlk akla gelenler onlar ama 59.000 km de bu araç nasıl bu hale gelmiş,



    Hımmmm anladım.


    Biz Symbol ün 2. sahibiyiz, yağ bakımını bile hiç geciktirmeyiz tam zamanında bakımlarını yaptırırız hatta yağ değişimini tam 10.000 Km olmadan bile yaptırırız, genel de anlam da abi biz araba yı üzmeyiz. Yağ bakımını 8.000 Km - 9.000 Km bazen de 9.500 Km olduğu zaman yaptırırız.


    Büyük ihtimal ilk sahibi araba ya pek bakmamışlar gibi abi, araba nın motorunu sıkıştırıp zorlamışlar gibime geliyor. ( Benim düşüncem. ) Yoksa 59.000 Km de bir araç niye bu kadar sorun olsun ki demi abi ? Pis yakıtta boğaz kelebeğini kirletir ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    Yine sorularım olacak abi, Symbol 1.2 aracım 59.000 Km olmak üzere ve kasnak tan metal sesi geliyor galiba bilyesi filan dağıldı. Kasnaklar değişirken Triger kayışı ve V kayışı değiştirmek şart mı ?


    Bu arada abi;

    1 - Silindir Üst Kapak Contası,

    2 - 2 Ekzantirik Mili kontrölü, ( Aşınmış mı diye, eğer aşınmışsa değişilecek. )

    3 - Sibop ayarı,

    4 - Boğaz Kelebeği değişimi veya temizliği,

    5 - Rolanti valfi değişimi veya temizliği,

    6 - Motor üst takozu değişimi,

    7 - Ön Takım Takozları değişimi.


    Bunları özel servis te yaptırmayı düşünüyorum abi, sizce ne kadar tutar maliyet olarak ?


    Bir de abilerim unutmadan bir şey daha var; araba ile yolda giderken vitesi boşa attığım da motor devri rolanti ye geldiği zaman farlar açıkken far ışığı bir miktar azalıyor, şarj dinamosundan olabilir mi ?

    Kasnak lar değişecek v kayışınıda değişin. Trigeri de zamanı gelmişse (clio da ne zaman bilmiyorum ama 60.000 olabilir) onuda aradan çıkarın derim.

    Fiyatlandırma hakkında birşey diyemem anca tahmin ederim oda yanıltıcı olur.

    Farların şiddetinin düşmesi ise kuvvetle muhtemel akü den ama akü den önce v kayışını ve kasnakları bir değiştir düzelebilir

    Teşekkür ederim abi.

    Triger kayışı ve V kayışını yaklaşık 15.000 Km önce değiştirdik, her 60.000 Km de kayışlar değişiyor ama biz kayışları yıldan dolayı değiştirdik.

    Akü de büyük ihtimal hiç değiştirilmemiştir abi daha 1. aküsü dür fabrika nın orjinal koyduğu aküdür. Yuvarlak yeşil gibi bir şey var baktığımda o görünüyor ama en dibe yakın biraz.

    V kayışını değişirken acaba Triger kayışını da mı değiştirsek ? Kararsız kaldım şimdi abi.

    Yok trigeri değiştirmene bence gerek yok.

    O zaman senin dediğini yapacam abi Triger kayışını değiştirtmeyecem.


    Araba ile yolda giderken boşa aldığım zaman bazen stop ediyor bazen de stop edecekmiş gibi oluyor. Bu durum boğaz kelebeği ve rolanti valfi ile ilgisi var demi, bir de rolanti si çok düşük 600 devir de oluyor motor tam ısındığı zaman.

    İlk akla gelenler onlar ama 59.000 km de bu araç nasıl bu hale gelmiş,



    Hımmmm anladım.


    Biz Symbol ün 2. sahibiyiz, yağ bakımını bile hiç geciktirmeyiz tam zamanında bakımlarını yaptırırız hatta yağ değişimini tam 10.000 Km olmadan bile yaptırırız, genel de anlam da abi biz araba yı üzmeyiz. Yağ bakımını 8.000 Km - 9.000 Km bazen de 9.500 Km olduğu zaman yaptırırız.


    Büyük ihtimal ilk sahibi araba ya pek bakmamışlar gibi abi, araba nın motorunu sıkıştırıp zorlamışlar gibime geliyor. ( Benim düşüncem. ) Yoksa 59.000 Km de bir araç niye bu kadar sorun olsun ki demi abi ? Pis yakıtta boğaz kelebeğini kirletir ?



    Dün işe araba ile gittim abi , iş yerinde ki amirlerime ve abilerime araba ile ilgili durumunu söyledim. Onlar da sağolsun bana yardımcı oldular ve iyi bir Renault Özel Servisini tavsiye ettiler ayrı yeten Özel Servis in Müdürü bizim amirlerin tanıdıklarıymış, şirket araçları da ara sıra oraya götürüyorlarmış. Öyle olunca da fırsat bu fırsat servisten hiç randevu almadan direk gidip amirlerim den izin aldım yaklaşık 1 saat ve tavsiye ettikleri Özel Servise gittim, onlar da sağ olsun tatlı dil güler yüz ile karşıladılar beni. Aracımın durumunu bir güzel anlattım, onlar da tamam ne gerekiyorsa onu yaparız inceleriz ve arabanın bakımı bittiğin de biz size haber veririz dediler. Ben de arabayı bırakıp işime geri döndüm ve akşam iş çıkışında arabamı tekrar geri aldım.

    Yapılan işlemler;

    Motor Yağı : Elf 5W - 40 Yağı Tam Sentetik.

    Yağ Filtresi, Hava Filtresi, Polen Filtresi, 4 Adet Buji değişimi ve de Boğaz Kelebeği temizliği işlemlerini yapmışlar. Toplam tutar işçilikle birlikte 335 Tl ödedim.


    Arabayı çalıştırdığım da baktım rolanti de biraz düzelme, sonra 1-2 tur attım araba yı boşa attığım da stop etme durumu ve de stop etme meğiline kalkışması ortadan kalkmış düzelmiş.


    Aklımda takılan sorular; Silindir Üst Kapak Contası, Siboplar ve Kasnak tan gelen ses.

    1-2 Tur attıktan sonra tekrar servise gidip aklıma takılanları sordum; Silindir Üst Kapak Contasında ki terleme şimdilik normalmiş o kadar olur dediler.

    Siboplar içinde şu an sıkıntı yok normal dediler.

    Kayış gerginliği de normal dediler.

    Kasnak tan gelen ses de normal dediler, sonuçta arabaymış çalışırken illa ufak tefek sesler gelir dedi. ( Arabayı teslim aldığımda servise kasnak tan gelen ses için tam emin olmak için 1-2 defa sordum. )

    Motor kulağında da sorun yokmuş iyi dediler.

    Motor durumunu da sorudum araba nın motoru nasıl diye onlar motorun Maşallahı var sıkıntısı yok dediler.

    Ön takım da iyimiş sıkıntı yokmuş.


    Sence 335 Tl nasıl abi iyi mi ?




  • 335 lira normalde, sen o kadar senaryoyu nasıl yazdın hocam

    Kasnak tan girdin motordan çıktın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    335 lira normalde, sen o kadar senaryoyu nasıl yazdın hocam

    Kasnak tan girdin motordan çıktın

    Senaryo derken abi, tam anlayamadım ?
  • 
Sayfa: önceki 197198199200201
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.