Şimdi Ara

Dizel araçların Turbo arıza masrafı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
48.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel aracımla 277.500 km yol yaptım bu güne kadar.

    Turbo arıza masrafı kaç lira bilmiyorum, henüz tanışmadık kendisi ile

    Bu meselenin abartıldığını düşünüyorum, o kadar da kolay bozulmuyor işte kardeşim...
  • Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
    Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
    "clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

    Bu miktar çok yüksek değilmi,yani makul denilebilecek bir miktar değil.
    Bu konudaki fikirleriniz nelerdir?



  • Yok artık bence abartmış. En fazla 2 milyar masraf çıkartır. 8 milyar masraf bana yanlış geldi...Clio zaten ne kadar,arabayı sat daha iyi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kyibe


    quote:

    Orjinalden alıntı: enfal79

    Ben de bi benzinli araba biliyorum, motoru yandi 10000YTL masraf cikardi.

    Is mi bu simdi?

    Ortaya cikabilecek en büyük arizalari yaz ondan sonra, "biliyor musnuz dizeller ekonomik degilmis" de.

    Esefle kiniyorum




    Sende kendine göre haklısında,problemde bu zaten.Çıkabilecek en büyük arızalar zaten konu ve en büyük masraflar.
    Dizel arabaya kaliteli yakıt koyulmazsa çıkarabileceği büyük arızalar yada buna benzer sadece dizel araçlarda çıkan pahalı problemlerden bahsetmeye çalışıyoruz.
    Daha hiç kimse "biliyormusunuz dizeller ekonomik değilmiş" demedi dikkatini çekmek istiyorum.Konunun açılma sebebi,dizel kullanan arkadaşların bahsedilen arızalar konusundaki tecrübelerini paylaşmaları.

    Sen eğer dizel-benzinli tartışması yapmak istiyorsan yanlış topicdesin.
    Saygılar


    Yok dizel-benzinli tartismasi yapmak gibi bir niyetim yok. Konuyu acan arkadas demiski:

    ********************************************
    "Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
    Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
    "clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

    ********************************************

    Burada benim gördügüm su:
    """Bakin dizel arac ariza yaptiginda bu kadar masraf cikariyor, demekki bizim simdiye kadarki "dizel tasarrufludur" muhabbetlerimiz bosmus."""

    Ben de diyorum ki, her arac ariza yapabilir, sorun cikarabilir, masraf acabilir. Bizim tasarruf üzere konusmalarimiz zaten normal sartlar halindedir. Böyle düsünülürse, yeni araclara da binmemek lazim. Bir cok parcasi elektronik olan bu araclar, ufak görünen arizalarda bile milyarlarca masraf cikarabiliyor. Simdi ben desemki "bu araclar cok masrafli", bana gülersiniz degil mi?




    Neyse uzatmayayim, ben anladigim sekilde cevap verdim. Yanlis anlamis isem konuyu acan arkadas beni uyarir, siz tasalanmayin.

    Benden de saygilar..




  • istanbulda islek herhangi bir noktada 10 dakika bekleyin ve gecen taksilerden kac tanesi dizel , kac tanesi degil bir bakin bos bir zamaninizda...
  • 2004 reno symbol dizel. 3 senede turbo arizasi. 70 bin km. masraf reno mais den 1500 ytl. Gecmis olsun.
  • Bence de çoook abartılıyor.Alınmazmış mış mış satılmaz mış mış mış...Sanırsın ki iki yaşından büyük tüm dizel arabalar çöpe atılıyor.Herkes bilir ki dizel araca eziyet edilmediği zaman en çok km yapan motor dizeldir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dibonX

    TDİ araç 1900 - 2000 devirde vites değiştirirken
    ince tiz bir ses gelmeye başladı.
    Turbo gidici galiba
    bugün VW doğuş servisi aradım
    4.500 TL sadece Turbo dediler
    işçilik hariç
    2011 170 binde araç

    Benim araçta da vardı hafif ıslık sesi, o şekilde onbinlerce km kullandım. 200bin civarlarında turboya balans ayarı yapıldı ses gider gibi oldu, zamanla yine hafiften gelmeye başladı. Ama aracın çekişi de gidişi de normal. Bu durumda fazla takılmaya gerek yok, 303bin km'de araç

    Yani kısacası en ufak ses geldi diye hemen komple turbo değişmez korkmayın, servisin amacı para yolmak. Yapısı gereği turbo zamanla hafif ses çıkartabilir, aracın çekişinde gidişinde sıkıntı yoksa, çok anormal bir ses yoksa hafiften ıslık çalmasının hiç bir sakıncası yok. Ses çok yükselirse balans yaptırırsınız en fazla.




  • Astra 1.3 dizel. 5 sene kullandim sattim. Buyuk masrafi gectim hic masraf acmadi
  • beyler yanlıslık olmasın ben turbo dahil olmak üzere bazı parcalar hasar gordugu ıcın degıstırılmıs dıye yazmıstım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harunpal

    beyler yanlıslık olmasın ben turbo dahil olmak üzere bazı parcalar hasar gordugu ıcın degıstırılmıs dıye yazmıstım


    Yinede bu araç dizel ve kalitesiz yakıttan dolayı çıkabilecek arızalardan biri.Yani turbo yada turbo+ diğer arızalar.
    Bu konuyu açmamdaki amaç,dizel araçlar gerçekten sadece yakıt yönünden ekonomik ama diğer yönlerden ağır masraf çıkarabilecek kadar riskli araçlarmı

    Bende araba almak istiyorum.Elimdeki paraylşa ancak ikinci el araç alabiliyorum.Sürekli benzin-dizel arasında gidip geliyorum.Almışken dizel alıp az yakıtla çok yol yapayım diyorum,ama alacağım ikinci el araçta kullanılan yakıtın kalitesini,aracın nasıl kullanıldığını bilmediğim için,birkaç milyar masraf çıkarırsa diye korkuyorum.Zaten zor biriken parayla araba alıyorum,birde bu milyarlık masrafları karşılamak için para biriktirene kadar ben benden geçerim sanırım

    Uzun lafın kısası,eğer bu tarz ağır dizel masrafı yaşayan,tecrübe eden arkadaşlar varsa yazsınlar lütfen.Kastettiğim konu araçların periyodik bakımları değil,turbo yada buna benzer yüksek arızalar




  • Hiç kimse bir problem yaşamadı mı ?
  • ben 2002 tdi passatta 2 kere turbo sorunu yasadim.
    ama turbo degismedi sadece turbo hortumu degisti.
    onlarin birisi garantiden birisi kasko dan yapildi.
    benden para cikmadi.

    yeni kasa 2006 passat tdi ile de aracin elektronik unitesi devreye girmedi icin yolda 130 falan giderken birden 80 e dustum.
    servise gittim.fis denilen bi parcayi degistirdiler sorun kayboldu.
    bu arizalarin hicbirinde servise bir kurus para vermedim ama yine de basim agridi.

    selam ile...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kyibe

    Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
    Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
    "clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

    Bu miktar çok yüksek değilmi,yani makul denilebilecek bir miktar değil.
    Bu konudaki fikirleriniz nelerdir?


    Burada ya ultrasüper abartı ya da ultrasüper firma kazığı var.
    Üşenmedim servise telefon açtım. Bırak turboyu murboyu, komple motor değişimi (dizel Getz için) 4500 YTL civarında (Benzinli için 3000 civarı).

    Ayrıca turbolar genel olarak garanti kapsamında olduğundan arızası çok çekinilecek bir şey değil. Diğer arızalar gibi biraz zamanınızı çalar ve canınız sıkılır, o kadar. Yoksa cebinizden para çıkmaz. Bu açıdan aracınızın garanti kapsamı ve süresi çok önemli. Benim Hyundai tercih etmemdeki önemli kriterlerden biri de buydu. 5 yıl garanti bu, boru değil.


    edit: yazım hataları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 18 Ekim 2006; 15:01:10 >




  • Merhaba arkadaşlar;
    Bilmiyorum bu sizin için nekadar bir ölçü olur ama yinede bilginizin olması açısından;

    Mercedes-Benz Marka 2006 Model C 180 K tipi aracın Sadece ses var şikayeti ile yapılan incelemede arızanın turbonun ses yaptığı tespit edilmiştir.
    Çıkan Masraf ;
    3,3 saat işç. = 125 €
    Y.Par. Turbo = 1.646,03 €
    Turbo yağı = 36,90 €
    Conta 2 adet= 5,15 €

    Toplam Masraf :1.813,08 € = 3.461 YTL 18.10.2006 Tarihli M.Bankası kuruna istinaden. Bilgilerinize...
  • Kuzenim albea multijetin turbosunu 800 ytl gibi bi rakama sıfır olarak değiştirdi. Bozulma sebebi, aracın karterini vurmuş ama karter delinmemiş.Nasıl malzemeyse artık biraz ezilmiş. Ama alt kısma çok yakın olan yağ pompası kırılmış. Ve yağ lambası yanana kadar durumu farketmemiş. Yağsız kalan turbo ses yapmaya başladı ve araba çekişten düştü. Tamir ücreti dahil 1000 ytl yi geçmedi sanırım.
  • Şu yeni dolmuşları bilirsiniz ankarada var. Yeni turbodizel dolmuşlar. Adamlar dolmuşları öle bir kullanıolar ki hep yüksek devir.

    Bunlar her gün turbo mu değiştirio? Nası dayanıo bunların motorları?
  • 3000 ytl yada daha yüksek. yukarda arkadaşda detaylı yazmış zaten.
  • Bu 8000 ytl masrafın içinde piston problemi falanda varmış sanırım.Yazan arkadaş sonradan belirtti.
    Uzun lafın kısası turbo arızası marka,modele göre 1000 ytl ile 3000 ytl civarı değişiyor.

    Peki dizel araçta turbo haricinde yüksek masraf çıkaran başka arıza varmı acaba.Yada kalitesiz motorin sadece turbo arızasımı çıkarır ağır olarak
  • 3-4 ay öncesine kadar bende clio dizel vardı.

    Bir gün hava filtresi almak için parçacıya gittim.
    Tezgahta bir turbo vardı.
    Dedim bu benim arabanın turbosundan mı ?
    Evet dedi.
    Sen şimdi buna 1500 ytl istersin dedim.
    Yok abi 800 e veririz dedi.

    Bilginiz olsun.

    Selamlar.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.