DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Dizel araçların Turbo arıza masrafı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
82
Cevap
0
Favori
30.965
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1090 Mesaj
      17 Ekim 2006 20:37:10 Konu Sahibi
      Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
      Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
      "clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

      Bu miktar çok yüksek değilmi,yani makul denilebilecek bir miktar değil.
      Bu konudaki fikirleriniz nelerdir?



      |
      |
      _____________________________

      Dell 7537 S21F65C

      BURSA
    • Emekli Yönetici
      10726 Mesaj
      17 Ekim 2006 20:41:27
      Yok artık bence abartmış. En fazla 2 milyar masraf çıkartır. 8 milyar masraf bana yanlış geldi...Clio zaten ne kadar,arabayı sat daha iyi...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3065 Mesaj
      17 Ekim 2006 20:44:15
      beyler yanlıslık olmasın ben turbo dahil olmak üzere bazı parcalar hasar gordugu ıcın degıstırılmıs dıye yazmıstım
      |
      |
      _____________________________

      ida
      lumix g3
      lumix 14-42
      konica hexanon 50 mm f:1.7
      vivitar 35 mm f:2.8
    • Binbaşı
      1090 Mesaj
      17 Ekim 2006 20:56:45 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: harunpal

      beyler yanlıslık olmasın ben turbo dahil olmak üzere bazı parcalar hasar gordugu ıcın degıstırılmıs dıye yazmıstım


      Yinede bu araç dizel ve kalitesiz yakıttan dolayı çıkabilecek arızalardan biri.Yani turbo yada turbo+ diğer arızalar.
      Bu konuyu açmamdaki amaç,dizel araçlar gerçekten sadece yakıt yönünden ekonomik ama diğer yönlerden ağır masraf çıkarabilecek kadar riskli araçlarmı

      Bende araba almak istiyorum.Elimdeki paraylşa ancak ikinci el araç alabiliyorum.Sürekli benzin-dizel arasında gidip geliyorum.Almışken dizel alıp az yakıtla çok yol yapayım diyorum,ama alacağım ikinci el araçta kullanılan yakıtın kalitesini,aracın nasıl kullanıldığını bilmediğim için,birkaç milyar masraf çıkarırsa diye korkuyorum.Zaten zor biriken parayla araba alıyorum,birde bu milyarlık masrafları karşılamak için para biriktirene kadar ben benden geçerim sanırım

      Uzun lafın kısası,eğer bu tarz ağır dizel masrafı yaşayan,tecrübe eden arkadaşlar varsa yazsınlar lütfen.Kastettiğim konu araçların periyodik bakımları değil,turbo yada buna benzer yüksek arızalar
      |
      |
      _____________________________

      Dell 7537 S21F65C

      BURSA
    • Binbaşı
      1090 Mesaj
      17 Ekim 2006 22:16:12 Konu Sahibi
      Hiç kimse bir problem yaşamadı mı ?
      |
      |
      _____________________________

      Dell 7537 S21F65C

      BURSA
    • Yarbay
      3322 Mesaj
      18 Ekim 2006 14:31:54
      ben 2002 tdi passatta 2 kere turbo sorunu yasadim.
      ama turbo degismedi sadece turbo hortumu degisti.
      onlarin birisi garantiden birisi kasko dan yapildi.
      benden para cikmadi.

      yeni kasa 2006 passat tdi ile de aracin elektronik unitesi devreye girmedi icin yolda 130 falan giderken birden 80 e dustum.
      servise gittim.fis denilen bi parcayi degistirdiler sorun kayboldu.
      bu arizalarin hicbirinde servise bir kurus para vermedim ama yine de basim agridi.

      selam ile...
      |
      |
      _____________________________

      İnsanlar bir gün sonra unutulacak şeylerin hafifliği ile meşguller...
    • Yarbay
      2891 Mesaj
      18 Ekim 2006 14:58:22
      quote:

      Orjinalden alıntı: kyibe

      Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
      Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
      "clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

      Bu miktar çok yüksek değilmi,yani makul denilebilecek bir miktar değil.
      Bu konudaki fikirleriniz nelerdir?


      Burada ya ultrasüper abartı ya da ultrasüper firma kazığı var.
      Üşenmedim servise telefon açtım. Bırak turboyu murboyu, komple motor değişimi (dizel Getz için) 4500 YTL civarında (Benzinli için 3000 civarı).

      Ayrıca turbolar genel olarak garanti kapsamında olduğundan arızası çok çekinilecek bir şey değil. Diğer arızalar gibi biraz zamanınızı çalar ve canınız sıkılır, o kadar. Yoksa cebinizden para çıkmaz. Bu açıdan aracınızın garanti kapsamı ve süresi çok önemli. Benim Hyundai tercih etmemdeki önemli kriterlerden biri de buydu. 5 yıl garanti bu, boru değil.


      edit: yazım hataları



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 18 Ekim 2006; 15:01:10 >
      |
      |
      _____________________________

      Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir
    • Teğmen
      134 Mesaj
      18 Ekim 2006 15:54:52
      Merhaba arkadaşlar;
      Bilmiyorum bu sizin için nekadar bir ölçü olur ama yinede bilginizin olması açısından;

      Mercedes-Benz Marka 2006 Model C 180 K tipi aracın Sadece ses var şikayeti ile yapılan incelemede arızanın turbonun ses yaptığı tespit edilmiştir.
      Çıkan Masraf ;
      3,3 saat işç. = 125 €
      Y.Par. Turbo = 1.646,03 €
      Turbo yağı = 36,90 €
      Conta 2 adet= 5,15 €

      Toplam Masraf :1.813,08 € = 3.461 YTL 18.10.2006 Tarihli M.Bankası kuruna istinaden. Bilgilerinize...
      |
      |
      _____________________________

      MERCEDES-BENZ
      GARANTİ UZMANI
      SLK 200 K AMG//
    • Yüzbaşı
      757 Mesaj
      18 Ekim 2006 16:14:06
      Kuzenim albea multijetin turbosunu 800 ytl gibi bi rakama sıfır olarak değiştirdi. Bozulma sebebi, aracın karterini vurmuş ama karter delinmemiş.Nasıl malzemeyse artık biraz ezilmiş. Ama alt kısma çok yakın olan yağ pompası kırılmış. Ve yağ lambası yanana kadar durumu farketmemiş. Yağsız kalan turbo ses yapmaya başladı ve araba çekişten düştü. Tamir ücreti dahil 1000 ytl yi geçmedi sanırım.
      |
      |
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Ekim 2006 16:26:33
      Şu yeni dolmuşları bilirsiniz ankarada var. Yeni turbodizel dolmuşlar. Adamlar dolmuşları öle bir kullanıolar ki hep yüksek devir.

      Bunlar her gün turbo mu değiştirio? Nası dayanıo bunların motorları?
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      357 Mesaj
      18 Ekim 2006 17:21:20
      3000 ytl yada daha yüksek. yukarda arkadaşda detaylı yazmış zaten.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1090 Mesaj
      18 Ekim 2006 17:36:52 Konu Sahibi
      Bu 8000 ytl masrafın içinde piston problemi falanda varmış sanırım.Yazan arkadaş sonradan belirtti.
      Uzun lafın kısası turbo arızası marka,modele göre 1000 ytl ile 3000 ytl civarı değişiyor.

      Peki dizel araçta turbo haricinde yüksek masraf çıkaran başka arıza varmı acaba.Yada kalitesiz motorin sadece turbo arızasımı çıkarır ağır olarak
      |
      |
      _____________________________

      Dell 7537 S21F65C

      BURSA
    • Binbaşı
      1836 Mesaj
      18 Ekim 2006 17:40:12
      3-4 ay öncesine kadar bende clio dizel vardı.

      Bir gün hava filtresi almak için parçacıya gittim.
      Tezgahta bir turbo vardı.
      Dedim bu benim arabanın turbosundan mı ?
      Evet dedi.
      Sen şimdi buna 1500 ytl istersin dedim.
      Yok abi 800 e veririz dedi.

      Bilginiz olsun.

      Selamlar.
      |
      |
      _____________________________

      2004 Accord 2.4 Executive
    • Yarbay
      2891 Mesaj
      18 Ekim 2006 18:00:50
      quote:

      Orjinalden alıntı: kyibe

      Bu 8000 ytl masrafın içinde piston problemi falanda varmış sanırım.Yazan arkadaş sonradan belirtti.
      Uzun lafın kısası turbo arızası marka,modele göre 1000 ytl ile 3000 ytl civarı değişiyor.

      Peki dizel araçta turbo haricinde yüksek masraf çıkaran başka arıza varmı acaba.Yada kalitesiz motorin sadece turbo arızasımı çıkarır ağır olarak


      Enjektör masrafı dizeller için en pahallı masraflardan biridir. Belli periyotlarda enjektör temizleyici katkılar kullanmak veya carbon-clean en öenmli tebdirler.

      Bunlardan daha mühimi güvenilir ve bildiğiniz istasyonlardan motorin almak.
      |
      |
      _____________________________

      Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Ekim 2006 19:09:46
      Ben de bi benzinli araba biliyorum, motoru yandi 10000YTL masraf cikardi.

      Is mi bu simdi?

      Ortaya cikabilecek en büyük arizalari yaz ondan sonra, "biliyor musnuz dizeller ekonomik degilmis" de.

      Esefle kiniyorum

      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3065 Mesaj
      18 Ekim 2006 19:13:28
      valla ben arabamdan ne performans ısterim nede baska bısey bana masraf cıkarmasın perıyodık bakımlarını yapayım koyayım benzını gıtsın.... oda galıba sadece toyotada var
      |
      |
      _____________________________

      ida
      lumix g3
      lumix 14-42
      konica hexanon 50 mm f:1.7
      vivitar 35 mm f:2.8
    • Yarbay
      2891 Mesaj
      18 Ekim 2006 19:20:23
      quote:

      Orjinalden alıntı: harunpal

      valla ben arabamdan ne performans ısterim nede baska bısey bana masraf cıkarmasın perıyodık bakımlarını yapayım koyayım benzını gıtsın.... oda galıba sadece toyotada var


      bi de toros'ta
      |
      |
      _____________________________

      Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir
    • Yarbay
      3322 Mesaj
      18 Ekim 2006 19:25:20
      genel anlamda dizel araclarin cogu turbo arizasi cikarabiliyor.
      fakat garanti bunu yapiyor.
      birazda sans meselesi.mesela ben 3 kere turbo arizasi yasadim sayilir(en son yasadigim sayilmaz aslinda)
      fakat cevremde gordugum benim aracin aynisini kulanan ya da serviste gordugum araclarda hic turbo sorunu yasanmamis.
      biraz sans isi dedigim gibi.
      ama su 8000 ytl baya abartilmis
      tahminim 1000 ytl civarindadir(tabi markya gore degisir)
      |
      |
      _____________________________

      İnsanlar bir gün sonra unutulacak şeylerin hafifliği ile meşguller...
    • Yarbay
      3526 Mesaj
      18 Ekim 2006 19:32:28
      2004 Multijet Punto almışdım 2006 da garantisi bittikden birkaç ay sonra turbo arızası yaşadım.Komple turbo değişti 450 YTL gibi bir rakama sök-tak işcilik dahil.Bahsettiğiniz rakamlar çok uçuk.Değiştirmeden önce Ostim'de tanıdığımız bir turbocudan soruşturdum,yaptırmaya kalksak bile bundan ucuza malolmazmış.Çalıştığım yer de de hergün sökülmüş turbo görüyorum ve söylenene göre salyangoz içine giren toz binek araçlarda içteki fan kanatçıklarının eğilmesine neden olabiliyor çünkü turbo küçük olduğu için içdeki fanda küçük ve kanatçıklar bir hayli ince.
      Diğer markaların yedek parça fiyatlarını bilemem ancak Fiat'ın orjinal ithal turbosunun maliyeti böyle oldu bence asıl korkmanız gereken Mazot pompası arızası,bu da kalitesiz mazotdan kaynaklanır.Ayrıca Mazot Turbo arızasına neden olmaz.
      Dizel iyidir, güzeldir, her araç arıza yapabilir.Şuanda benzinli araç kullanıyorsam bunun en önemli sebebi hem dizel hem otomatik olan, bütçeme uygun bir araba bulamayışımdır (bir de C2 hayranlığım)



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Giannizzero -- 18 Ekim 2006; 19:47:32 >
      |
      |
      _____________________________

      SATILIK : Horizon Zero Dawn Collectors Edt.
    • Binbaşı
      1090 Mesaj
      18 Ekim 2006 19:38:24 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: enfal79

      Ben de bi benzinli araba biliyorum, motoru yandi 10000YTL masraf cikardi.

      Is mi bu simdi?

      Ortaya cikabilecek en büyük arizalari yaz ondan sonra, "biliyor musnuz dizeller ekonomik degilmis" de.

      Esefle kiniyorum




      Sende kendine göre haklısında,problemde bu zaten.Çıkabilecek en büyük arızalar zaten konu ve en büyük masraflar.
      Dizel arabaya kaliteli yakıt koyulmazsa çıkarabileceği büyük arızalar yada buna benzer sadece dizel araçlarda çıkan pahalı problemlerden bahsetmeye çalışıyoruz.
      Daha hiç kimse "biliyormusunuz dizeller ekonomik değilmiş" demedi dikkatini çekmek istiyorum.Konunun açılma sebebi,dizel kullanan arkadaşların bahsedilen arızalar konusundaki tecrübelerini paylaşmaları.

      Sen eğer dizel-benzinli tartışması yapmak istiyorsan yanlış topicdesin.
      Saygılar
      |
      |
      _____________________________

      Dell 7537 S21F65C

      BURSA




Reklamlar
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.