Şimdi Ara

BMW 520 İ ALINIR MI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
6
Favori
223.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 2 seneden beri 96 busines E 34 5 20iA sahibiyim. Elimden geldiğince bu aracı düşünen arkadaşlara deneyimlerimi aktarmaya çalışayım. Öncelikle aracı alırken şanzıman problemini bilerek 140000 tl ye aldım. bazen 3. viteste takılıyordu. Bana yaklaşık 2000 tl ye mal oldu ancak bunun içinde sorunun giderilmeine ek olarak seperatörlerin(otomatik şanzıman balataları diyebiliriz) değişimi de dahil. Araç tek vanoslu 150 hp. Aldığım günden bu yana bana ciddi bir sıkıntı çıkarmadı. Ancak bu araçların bazı kronik problemleri var öncelikle onlardan bahsedeyim. Tabi aracın 18 yaşında olduğu unutulmamalı.
    1. Araç kilometre vs göstegeleri dijital ve sıcak havalarda okunmuyor. Şerit değişimi vs yaptırdık ama 1-2 ay içinde yine eski haline geliyor. Yani, sıkıntı çözülmüyor tam anlamıyla.
    2. Çift taraflı klima musluk ve elektronik aksamı arızaya müsait. Çözümleri ise muhtelif. Uzatmamak için belirtip geçiyorum. Bilgi almak isteyen arkadaş olursa mesajla bilgi verebilirim.
    Bunun dışında mükerrer sorunlarım olmadı.
    Gelelim motor şanzıman ve yakıt konusuna. Aracım lpgli.
    M50 B20 6 silindir bir motora sahip ve hararet gibi sorunlar E39 lara göre kullanıma bağlı olmak kaydıyla daha az. Benim en ufak bir şikayetim olmadı tabi bakımlarını zamanında yaptırmak kaydıyla. 10000 bakımları yağ filtre polen vs ortalama 200 tl tutuyor, motor 6 litre yağ alıyor. Şanzımanı eski tip geçişleri hissetmeniz mümkün ancak bu da genellikle sürüş karakterine bağlı. Araç hemen hemen 3200 devirden sonra vanosun devreye girmesiyle bambaşka bir karaktere bürünüyor, alt devirlerde tırnak içinde hantal diyebiliriz ancak 1600kg ağrılığı düşünürsek pek çok 1.6 yeni araçtan iyi. Şanzıman bakımı yağ filtre vs ortalama 60000km de bir ve 350 tl gibi bir mablağ tutuyor. Şanzımanın yaklaşık 6lt yağ aldığını hatırlatayım.(tribün vs tamamen boşaltıldığında).
    Yakıt tüketimine gelince, her gün ortalama 40 km yol yapıyorum ve yolun çoğu duble yol şartlarında (sakarya) gerçekleşiyor. Ortalama hız 90-100 km bunun yanında, yolun 3 km si ciddi yokuş. Standart bir kullanım bana bugune kadar aracın bu şartlarda 30-31 kuruş yaktığını gösterdi. lpg fiyatına bağlı olarak değişebilir ortalama litresini 2.48 den alıyorum.
    Uzun yolda aracın tadına doymak mümkün değil, otobanda 120 ile gitmkle 160 ile gitmek arasında yakıt sarfiyatı açısından belirgin bir fark yok. Yol tutuşu ise neredeyse mükemmel, bugune kadar zora sokacak hiç bir eğilimi olmadı. 240 la viraja girmezseniz tabi... Şöyle söylesek yanlış olmaz yol durumu müsaitse 160 km hız ile ankaraya gidip gelir. Gidin diye söylemiyorum, yol tutuşu için örnek olsun diye...
    PArça ve bakım maliyetlerine gelirsek, komple sağ-sol alt takım salaacaklar ve bütün burçlar, rotlar vs dahil 460 tl seti. set halinde alıp ihtayaç oldukça kullanmak makul bence. Alt takımı da kolay kolay bozmuyor bilginize.
    Gelelim güvenlik konusuna ki bence en önemlisi bu. Aracı aldıktan 3 ay kadar sonra bir kaza yaşadım. Bir vectra yoldan çıkıp sol önden teker tekere çarpıştık. Benim hızım 50 km civarındaydı, opel ise tutanaklara göre 115 km ile çarpmış görünüyor. Sonuç: sol çamurluğum ve kapım değişti. farlarım ön camım böbrek tabir edilen panjurum hala yerinde. Opel ise sol ön lastik akstan kırılıp çıkmıştı ve önü büyük ölçüde deforme olmuştu. Aracın içide en ufak bir olumsuzluk hissetmedim 3 aylık kızım ve eşim arkadaydı, onlar da anlamadılar kazanın şiddetini. Tabi bunlar benim deneyimlerim, şok vs gibi etmenleri tartışmıyorum, şoka girip girmediklerini anlayabildiğimi düşünerek.
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Almak isteyen arkadaşlara tavsiye ederim, sorunu olan varsa da bilgi alışverişi için her zaman vakit ayırabilirim. Herkese hayırlı günler.




  • Sevgili arkadaşlar konuyu 2006 yılında açmışım hala güncelliğini koruyor. BMW 5.20 hakkında birçok bilgi içerir. BU konu hakkında bizlerden değerli bilgilerini esirgemeyen tüm forumdaşlara selam olsun.
  • iptas kullanıcısına yanıt
    Siz arabayi aldiniz mi ondan bir haber verin :)
  • Branstasim bende 2002 model e39 kullaniyorum.25 motor bendeki.Kenara 5 bin koy aldigin kisi duzgun olsun araba orijinal olsun.İllaki masrafi olacak ama sifir arabalar olmyus 70 bin.Ayrica 520 kesinlikle uzer.530 almani tavsiye ederim.
  • Sevgili arkadaşlar benim sorum şu olacak ben giresunda matematik öğretmeniyim ve elimdeki aracımı sattım ve elinde 25 00 ytl max sınır param var ve BMW 520 i almayı düşünüyorum. Arac Hakında fazla bir bilgim yok bu BMW 520 i araç alsam karlı mı çıkarım?yoksa zararlı mı ? Siz benim yerimde olsanız alırmıydınız ( servis, yedek parça , yakıt... gibi) yoksa bana şöyle mi? derdiniz "en iyisi siz bu sevdadan vazgeçin alamazsın altından kalkamazsın sen bir memursun olmaz kardeşim bin kuş serine düşünme bunları mı derdiniz? daima uzaktan mı bakacagız bu arabalara...... ne dersiniz lütfen bi yardım.... avantajları dezavnatajları nedir? görüş yazacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.................!







  • Dostum ya da hocamO fiyata alacağın 5.20nin kmsi fazla olur muhtemelen ve sorun çıkarabilir ,Malum Bmw parça fiyatlar iyi düşün temiz bulabilirsen neden olmasın
  • Hocam nasipse eylül sonu için bende maksimum 25000-30000 civarı bir bütçe ile otomobil almak istiyorum.
    Bmw 520 i dediğin fiyata çok rahat bulabilirsin ama iş malesef aracı almakla bitmiyor. O fiyat aralığındaki Bmw'ler genelde 150000 km ve üstü oluyor.
    Benzin tüketimi ve yedek parça konusu ve bakımlar bütçeyi sarsabilir.
    Ben açıkçası 04-05 1,6 litrelik Laguna, Civic, Astra gibi bir araç almayı düşünüyorum. Sıfır kadar olmasada yeni araca binmekte başka olur diyorum.
    Yeni mezun bir meslektaşın olarak.
  • Hocam bizim bir arkadaşda BMW hastasıydı naptı etti aldı bir tane ve bir sene sonra da sattı. O fiyatlara son model 2. el bir sürü araç alabilirsin. Bu iş gönül işidir birazda gönlün BMW'deyse al, baktın olmadı satarsın. Ama uzun vadeli düşünüyorsan daha yeni model araçlara bak derim ben
  • Tamam arkadaşlar da zaten ben o paraya malum bir çok alternatif im var özellikle belirtiğim gibi bmw 520 i almak sizce bu kadar orta üst sınıf diyeceğimiz araçlara binmek zararımıza mı olur bunlara lpg atılamaz mı yani bizim sınıf binemez mi yada kimler biniyor hangi meslekten olmalıyız illede saniyide bir dükkanımızız olması gerekben onu merak ediyorum .Bir de 25 000 ytl 'ye BMW 520 i nin kaçmodelini alabiliriz ? tavsiyelerinizi ve görüşleriniz bekliyorum....




  • BMW 5 serisi çok kalitelibir araçtır ve benimde önümde şu an ideal olarak görünmektedir. Aracımı değiştirme zamanım geldiğinde bende 520 İA 1997-1999 arası düşünüyorum. İşletim giderleri bu aracın parçaları çok kaliteli olduğundan kaza haricinde bir sorun çıkarmaz. Ayrıca 100-150000 Km bu araç motorları için yeni yeni açılmaya başladığı km dir. Sonuçta uygun bir fiyata D kategorisinde Hertürlü emniyet-konfor ve Karizmaya sahip oluyorsun. Bende memurum neden bu ayrıcalıklardan faydalamayalım. Sonuçta sıfır bir Megane alacağıma 1999 model bir BMW yi tercih ederim. Bu benim şahsi görüşüm, bazı arkadaşlar illaki sıfır olsun kapıyı açtığımda yeni halı kokusunu duyayım der. Ama Biliyoruzki Türkiye şartlarında alınacak herhangi bir marka sıfır aracın üzerine plakayı taktığın anda değeri %30 düşüyor. Bir halı kokusu sevdasına sıfır araç almak bana anlamsız geliyor.


     BMW 520 İ ALINIR MI?




  • hocam ben bu işi çok araştırdım. o paraya 97 98 520i bulabilirsin.arabam.com a bakma millet uçuyor orada.
    Temiz bulabilirsin kaçırma derim.Sıralı lpg arabaya takılıyor sorunsuz.Ama eğer temiz bir 520İ bulamazsan seni çok üzer.genelde bu araçların motor ömrü 250.000 km civarı imiş.Borusan ustaları bile öyle dedi bana.Abi km ile çok oynanıyor dikkat et dediler ama bir alet var servislerde onunla gerçek km sini hemen buluyorlar.Eğer motor konusunda bir sorun çıkarsa ern ufak tamiratı milyarlara mal oluyor.Risk biraz işte.
  • 2500ytl'm olsa 2004 civarı güzel bi laguna alır binerdim.İlerde lpg felanda takardım.
  • arkadaşlar aranızda bu aracı kullanan var mı BMW 520 i ' yi hani demişler ya "beni dam dan düşen kaldırsın "diye bizi ki de o hesap yani kullanan arkadaşlar ne der bu topic konusuna ...... değerli tecrübelerinizi bizimle paylaşın lütfen...
  • Arkadaşım,
    Bir meslektaşın olarak sana şunu söyleyeyim.
    Giresun'da yaşıyorsun. Demek ki İstanbul gibi pek çok usta ve servis aternatifin yok.
    O halde allah korusun sorun çıkması halinde niçin sana aşırı pahalı gelebilecek bir otomobil arıyorsun anlamadım.
    İstanbul'daki arkadaşlar rahatlıkla pek çok alternatif buluyorlar usta ve servis konusunda, ama senin orada sıkıntı olabilir.
    Motoru sorun çıkarmayacak düşük hacimli ve arıza halinde düşük maliyetli bir japon aracı almanı öneririm.
    Para kolay kazanılmıyor.
    25'e çok düşük km'de toyota corolla veya honda civic de işini görebilir.
    8-9 yaşında bir araba ekonomik ömrünü tamamlar.
    Bu yaş sınırı Mercedes-BMW ve Audi'lerde 10-15 yaşa kadar uzar, ancak değer mi değmez mi sen karar ver.
    Bütçeni de zorlama.
  • Aslında hak vermiyor değilim, dedim ya uzaktan bakmaya devam.......! biliyorum bende bu sorunları ama gönül vazgeçmiyor sevdiğinden bee yinede binen arkadaşlara yan gözlerle bakamaya devam edeceğiz anlaşılan..... En azından bu topic de BMW 520 nin teknik olarak artılarını veya eksilerini yazabilirseniz benim gibi düşünen bir çok arkadaşa da yardımcı olursunuz diyorum.....nasip de varsa bineriz birgün....




  • bir aracı alabilmek kadar onu yürür vaziyette tutabilmekte önemlidir.

    bu arabaları hangi meslek mensupları kullnır demişsiniz. fazladan bi o araba kadar parası olan insanlar kullanır yada mantıklı davranış türü budur. öğretmensiniz belirli bir geliriniz var.o aracın öyle parçaları varki değeri binlerce ytl.

    bmw dir sağlamdır tamam. ama farz edin mühim bi parçası bozuldu değeride sizin aylık maaşınızın kat bi katı.

    ne yapacaksınız? araba apartmanınızın önünde yatacak. siz de kendinizi üzeceksiniz.

    geçen sene araba değiştirdim bende mercedes bmw alabiliyordum ama almadım aklımdan bile geçmedi. çünkü o araçlara bakamayacağımın farkındaydım. 25000 ytl ye sıfır mitsubishi colt aldım. 5 yıl garantili yaptırttım şimdi içim rahat. ama bir bmw alsaydım her gün korkarak binerdim ha bişi oldu ha olacak diye.


    kısaca öncelikle garanti kapsamında bir araç almaya özen gösterin. hyundailer 5 yıl garanti vermekte. o paraya 2004 veya 2005 model bir accent bulunabilir.

    mitsubishi colt 1.3 benzinli model de alınabilir 2005 model 23000 ytl ye.

    bu araçlar bmw konforu vermez elbet ama hem yaş olarak gençler hemde japon otosu ( hyundailerde kalitelerini oldukça yükselttiler) olmaları sebebiyle arıza çıkarma olasılıkları çok düşüktür.

    arabadan çok yüksek bekllentileriniz yoksa size honda civic, toyota corolla, mitsubishi colt, hyundai accent veya getz öneririm. 2004-2005 model.

    hayırlı günler.




  • sayın hocam illede 520 diyorsan bi şey diyemem kendi tercihin olur tabii ama 520 şart değil ille de bmw dersen belki 5 serisi değil de 3 serisini düşünebilirsin. mesela 316 bi bmw, 520 bi bmw ye göre sanırım daha yeni ve masrafları daha az olacaktır elindeki paraya göre. üstelik motor hacmine baktığında hem yakıt hem de vergi avantajın olabilir. soz sözü söyleyecek olan sensin. insan hayata bir defa geliyor. ve bu yaşlar maalesef de yerinde durmuyor. bu durumda 2 seçenek var. ya mantığını dinleyeceksin ya da kalbini. sanırım ortaya çıkacak sonuç içinde bulunduğun yaş ile de orantılı olacak gibime geliyor. çünkü sorduğun sorunun yanıtını insanların yaşı çok etkileyecektir. eğer otomobil sizin için bir ulaşım aracı değil aynı zamanda bir keyif aracı ise tabii...
  • 25000 ytl ye 97-99 model temiz bir 520 ia alabilirsiniz.daha geçen pazar 29.000 ytl ye 99 model full+full 528ia sattım.internetteki fiyatlara aldanmayın.bende 97 model 320 ia kullanıyorum.birkaç ayda 99 model 520ia kullandım.bendeki araçta almayı düşündüğünüz araç ile aynı motora sahip.eğer düşük kilometreli ve temiz kullanılmış bir araba bulabilirseniz sizi üzecek tek yönü yakıtıdır.bendeki araç klima sürekli açık 11-12 lt yakıyor.520 daha ağır bir araç olduğu için 13lt civarı yakacaktır.sıralı sistem lpg bu motorlara takılıyor,gayette güzel oluyor.herhangi bir uyum sorunuda yok.tanıdığım 5-6 tane 320,520-528-740 var lpgli ve hiç şikayet eden duymadım.
    bakım ve servis masrafları tabiki yerli araçlardan fazla ama avrupa araçlar ile kıyasladığınızda birçoğundan daha uygun.bmw çok uzun zamandır türkiyede satılan bir marka olduğu için yetkili servisleri dışında çok fazla özel servis var ve bu servisler yetkili servisin 1/3 ü fiyatına gayet güzel ve sorunsuz işlerini yapıyorlar.parça fiyatlarıda tahmin ettiğinizden çok daha uygun.borusan e36 kasa 316'nın ön camına 650 ytl isterken özel serviste orjinal parça ile işçilik dahil 150ytl ye halledebiliyorsunuz bu işi.yani parça fiyatlarından ve servisinden gözünüz korkmasın.
    fakat yinede bindiğiniz araç bir bmw ve herşeyin bir bedeli var yukarıda bir kaç arkadaşta yazmış,sonuçta bu araç ciddi bir arıza verse(otomatik şanzıman gibi),ya da kaza yapmanız durumunda ciddi masraflar açacaktır.şartlarınızı iyi değerlendirip yüksek modelli daha basit bir araç ile 520 ia arasında karar vermek size düşüyor.
    saygılar




  • 25 bine alacagınız 5.20 biraz fazla km li olabilir.
    birde parca ,servis cok pahali.
    3 serisi daha mantıklı olabilr bence,daha temız bir 3 bulunabilir.
    yada illa bmw olmazsa o fiyata daha ortahalli daha temız bir arac bulunablir.
    mesela honda civic,toyota corolla,opel astra,vw golf vss gibi
  • Bizde 97 model 520i cardı full+full idi şehir dışı 11.1 şehir içi 13.6 yakıyodu yol bilgisayarı verileri bunlar unutmadan manuel vites di araba
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.