DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DOĞAN motoru max kaç beygir olur?
41
Cevap
1
Favori
17.306
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> DH Garaj >> DOĞAN motoru max kaç beygir olur?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3855 Mesaj
      17 Ağustos 2006 17:48:57
      84 model bi doğan var bende

      bunun motora enfazla nekadar modifiye yapılır

      hızı beygiri nekadar artar tahminen


      _____________________________

      ego primum tollo nominor quoniam leo
    • Yarbay
      3323 Mesaj
      17 Ağustos 2006 17:56:08
      yav modası geçti artık şu doğan şahin modifiyelerinin.
      tamam işin zevki farklı olabilir saygı da duyarım ama
      bu araçlara yapacağınız modifiye yerine model yükseltseniz daha iyi olur.

      bu arada soruna cavap olarak @fiatcı kardeş sana yardımcı olabilir.
      bi tane şahin den bahsediyorlardı subaru imprezza yiyen.
      paran çoksa böle bi makine yapabilirsin.
      selam ile...


      _____________________________

      İnsanlar bir gün sonra unutulacak şeylerin hafifliği ile meşguller...
    • Yarbay
      3442 Mesaj
      17 Ağustos 2006 19:46:27

      quote:

      Orjinalden alıntı: zeus1907

      84 model bi doğan var bende

      bunun motora enfazla nekadar modifiye yapılır

      hızı beygiri nekadar artar tahminen



      VALLA CODENLİKERİN DEDİĞİ MAKİNADAN EN SON OLARAK ÇİFT TURBOYLA 540 KÜSÜR GİBİ Bİ HP ALDIM AMA MOTOR ÖMRÜ AÇISINDAN BUNU 480 DE SABİTLEDİM İSTERSEN VE MOTOR ÖMRÜ ÖNEMLİ DEĞİL DERSEN VE 20.000 YTL NAKİT VERİRSEN 550 E KADAR YOLU VAR....DAHADA Ü
      STLERİ ALINIR ANCAK BAYA Bİ MEBLA TUTAR....



      AMA NORMAL Bİ TURBO İSTERSEN CADDE TİPİYLE UĞRAŞAN ARKADAŞLAR 3.000 YTL YE MAL EDİYOLAR VE ORTALAMA 200 HP YE FALAN ÇIKIYO..



      BENİM TOPLADIĞIMA GELİNCE ALTI İLERİ DRAG TİPİ KISA ORANLI ŞANZIMAN KISA ORANLI AYNA MAHRUTİ NEDENİYLE SON HIZI EN FAZLA 250 YE YAKIN GÖRDÜK AMA BU ORANLAR İSTEĞE BAĞLI DEĞİŞİP BU HIZ 280 İ DE GÖRÜR 0-100 Ü İSE ŞU AN 4.6 CİVARINDA AMA BU MAKİNA TÜRKİYEDE TEK BİŞEY..... VE YAPABİLECEK SAYILI ADAM VAR...


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Ağustos 2006 20:24:11
      @fiatçı büyüksün baba.

      geçen bir topicde sana laf attı herifin birisi corollası varmış. abi sana diyecek laf bulamıyorum mükemmelsin.


      ayrıca doğan modifeyeleri çok mükemmel oluyor araba aksesuarı modifiyeyi kaldırıyor.



      _____________________________

      HAYATIMIN SERMAYESİ...
      HAYALLERİMİN SAHİBİ...
      şans meleğim... boşver gitsin
      ***erkam_arslan***

    • Yarbay
      3442 Mesaj
      17 Ağustos 2006 20:31:03

      quote:

      Orjinalden alıntı: küber_ez

      @fiatçı büyüksün baba.

      geçen bir topicde sana laf attı herifin birisi corollası varmış. abi sana diyecek laf bulamıyorum mükemmelsin.


      ayrıca doğan modifeyeleri çok mükemmel oluyor araba aksesuarı modifiyeyi kaldırıyor.




      VALLA ABİ BU ARALAR O KADAR ÇOK ADAMA LAF YETİŞTİRİYOMKİ İNAN KİME NE DEDİM BİLMİYORUM...


      BU ARADA GERÇEKTEN ÖYLE NASIL BİR TASARIMSA SEMER VUR YAKIŞIYO NAMUSSUZA ÖYLE GÜZEL Bİ MAKİNA.....


      _____________________________

    • Binbaşı
      1573 Mesaj
      17 Ağustos 2006 20:37:13
      fiatçı
      yol tutuşunu, süspansiyon olarak nasıl geliştiriyorsunuz...?ve frenleri


      _____________________________

    • Yarbay
      3584 Mesaj
      17 Ağustos 2006 20:37:46
      fiatci arkdas benim en büyük merak konum bu arabadaki aerodinamik nasıl izin veriyor bu hıza ek olarak dengeleyici yol tutuş arttırıcı unsurlar nelerdir her şeyin para olmadıgı dersini millete vermek bu olsa gerek
      quote:

      Orjinalden alıntı: Fiatci



      Alıntıları Göster




      VALLA ABİ BU ARALAR O KADAR ÇOK ADAMA LAF YETİŞTİRİYOMKİ İNAN KİME NE DEDİM BİLMİYORUM...


      BU ARADA GERÇEKTEN ÖYLE NASIL BİR TASARIMSA SEMER VUR YAKIŞIYO NAMUSSUZA ÖYLE GÜZEL Bİ MAKİNA.....




    • Yarbay
      3855 Mesaj
      17 Ağustos 2006 20:50:42
      quote:

      Orjinalden alıntı: _codelinker_

      yav modası geçti artık şu doğan şahin modifiyelerinin.
      tamam işin zevki farklı olabilir saygı da duyarım ama
      bu araçlara yapacağınız modifiye yerine model yükseltseniz daha iyi olur.

      bu arada soruna cavap olarak @fiatcı kardeş sana yardımcı olabilir.
      bi tane şahin den bahsediyorlardı subaru imprezza yiyen.
      paran çoksa böle bi makine yapabilirsin.
      selam ile...



      bide şöyle düşün

      yedek parça mevzusu var olayın, maddiyat mühim bazı insanlar için


      _____________________________

      ego primum tollo nominor quoniam leo
    • Yarbay
      3442 Mesaj
      17 Ağustos 2006 20:52:43
      Beyler madem merak ettiniz yapılan işlemleri tamamen anlatamam ama bi özet geçiyim...


      arabanın motoruna başlamadan ilk hedefim güvenlik sonra aerodinamik sonra güç ve bu gücü kontrol altına almak oldu bunlarıda nasıl yaptım özetlersem;


      Aracın arka frenlerinide diske çevirdim ve dört disktede hava soğutmalı yarış tipi disk ve balata kullandım... bunlar dört pistonlu olduğundan orjinal merkez yetmedi fren merkezini değiştim sonra frenin etkili olması için lastik ve jant ebatlarıyla oynadım ve yere sürtünen bölümü genişlettim yani tabanı büyülttüm..michelin pilot pğerformans lastikleri aldım sonrasında ön takımdaki askı kolları tablalar tabla fişeklerini bu aniden durmada kopma eğilme yapmayacak şekilde güçlendirdim argon kaynağı ve özel yapım parçalarla.. aracın altına giren havayı azaltmak için ön ve arkaya özel yapım tampon arkaya aracı yere bastırması için dtm spoiler ve aracın süspansiyonlarını tamamen değişerek sert asvalt tipi yarış süspansiyonuna döndüm ve şu an araç orjinelinden 75 mm yere daha yakın.... jantların arasına iz genişliğini artırmak için spacer taktım... kasanın gereken yerlerini takviyeleyip argon kaynağıyla komple kaynakları yeniden diktim ön ve arkaya kule gergisi taktım.... çamurluk içlerine ve aracuın muhtemel darbede zayıf olan bölümlerine yarış araçlarında kullandığım çelik boruları dışarıdan görünmeyecek şekilde kaynakladım...... ve daha sayamayacağım kadar uzun bi liste....

      geldik motora... motor malum çift turbo ve özel yapım gömlek,krank piston gibi ana malzemelerle revize edildi ve gördüğüm şeklide normal kullanıma uyması için gücü 480 de sabitledim bundan fazlası motoru çok çabuk aşındırıyo sadece yarış sırasında turbo basıncı değişimiyle 500 hp nin üstüne çıkıyoruz..... çift weber dört boğaz karbüratör kapak işlemi blueprinting performas tipi ateşleme sistemi ...vs...vs... bunları zaten istesemde yazaman bi ton parça değişti ana malzemeler hariç aklımda dahi kalmadı....


      sonra motor kulakları kasaya takviyelenmiş yerlerinden yeni kulaklarla değişti... debriyaj sistemi şanziman şaft diferansiyel akslar komple değişti ve lastiklere güç ulaştı........





      Diyorum ya buraya yazmaya kalksam baya bi zaman alır özetle böyle bişey.....


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Ağustos 2006 21:06:56
      Abi motorun ömrü bitince ne olacak?

      YA da şöle sorayım. Bu arabanın motor ömrü bitince o turboları fln tekrar alıp başka bi arabaya takabilcek misiniz?

      Kusura bakma. Motor hakkında çok bi bilgim yok cahilliiğime vur


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Ağustos 2006 21:10:20
      quote:

      Orjinalden alıntı: Fiatci

      Beyler madem merak ettiniz yapılan işlemleri tamamen anlatamam ama bi özet geçiyim...


      arabanın motoruna başlamadan ilk hedefim güvenlik sonra aerodinamik sonra güç ve bu gücü kontrol altına almak oldu bunlarıda nasıl yaptım özetlersem;


      Aracın arka frenlerinide diske çevirdim ve dört disktede hava soğutmalı yarış tipi disk ve balata kullandım... bunlar dört pistonlu olduğundan orjinal merkez yetmedi fren merkezini değiştim sonra frenin etkili olması için lastik ve jant ebatlarıyla oynadım ve yere sürtünen bölümü genişlettim yani tabanı büyülttüm..michelin pilot pğerformans lastikleri aldım sonrasında ön takımdaki askı kolları tablalar tabla fişeklerini bu aniden durmada kopma eğilme yapmayacak şekilde güçlendirdim argon kaynağı ve özel yapım parçalarla.. aracın altına giren havayı azaltmak için ön ve arkaya özel yapım tampon arkaya aracı yere bastırması için dtm spoiler ve aracın süspansiyonlarını tamamen değişerek sert asvalt tipi yarış süspansiyonuna döndüm ve şu an araç orjinelinden 75 mm yere daha yakın.... jantların arasına iz genişliğini artırmak için spacer taktım... kasanın gereken yerlerini takviyeleyip argon kaynağıyla komple kaynakları yeniden diktim ön ve arkaya kule gergisi taktım.... çamurluk içlerine ve aracuın muhtemel darbede zayıf olan bölümlerine yarış araçlarında kullandığım çelik boruları dışarıdan görünmeyecek şekilde kaynakladım...... ve daha sayamayacağım kadar uzun bi liste....

      geldik motora... motor malum çift turbo ve özel yapım gömlek,krank piston gibi ana malzemelerle revize edildi ve gördüğüm şeklide normal kullanıma uyması için gücü 480 de sabitledim bundan fazlası motoru çok çabuk aşındırıyo sadece yarış sırasında turbo basıncı değişimiyle 500 hp nin üstüne çıkıyoruz..... çift weber dört boğaz karbüratör kapak işlemi blueprinting performas tipi ateşleme sistemi ...vs...vs... bunları zaten istesemde yazaman bi ton parça değişti ana malzemeler hariç aklımda dahi kalmadı....


      sonra motor kulakları kasaya takviyelenmiş yerlerinden yeni kulaklarla değişti... debriyaj sistemi şanziman şaft diferansiyel akslar komple değişti ve lastiklere güç ulaştı........





      Diyorum ya buraya yazmaya kalksam baya bi zaman alır özetle böyle bişey.....


      @fiatci kardeş bu arka kampanaları disk yapma olayı aşağı yukarı ne kadara mal oluyor?bende şahin var.arkaları disk yapmak istiyorum..ümraniye'de bi arabada görmüştüm çok yakışmıştı..ne kadara mal ederiz maksimum?


      _____________________________

      eski nick : Jackie
      yeni nick: PROfessionaL
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Ağustos 2006 21:17:36
      Fiatcı senle o kadar tartıştık ama 1.6 Motordan 540 Hp alınabiliyorsa helal derim ben, helede bunu sen yaptıysan, ağzım açık izliyorum.

      Peki aynı turbo sistemini Grand Cherokee V8 e uygularsak kaç hp olur? 800-900 felan olurmu?




      _____________________________

      V8
    • Yarbay
      3442 Mesaj
      17 Ağustos 2006 21:19:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: Loop

      Abi motorun ömrü bitince ne olacak?

      YA da şöle sorayım. Bu arabanın motor ömrü bitince o turboları fln tekrar alıp başka bi arabaya takabilcek misiniz?

      Kusura bakma. Motor hakkında çok bi bilgim yok cahilliiğime vur



      loop ilk olarak bu makinayı biz bahis yarışı amaçlı koşturuyoruz kendi parasını şu an çıkardı sayılır bundan sonrası kar...... motoruna 20.000 km ömür biçtim 20.000 sonra açıcam piston piston kolu krank gömlek gibi parçaları değişip devam edicem turbolar çok kaliteli en az 80.000 km leri var..... hem bu araç dağılsa dahi parçalarını diğer araçlarda kullanırım ben...



      jackıe

      bu makinaya murat 124 ün arka dingilini diskini kaliperini falan alıp direk takabiliyosun ama virajda frene basınca yada frene basarken manevra yaparken arka bi anda atabiliyo.... basınç regülatörü ve kullanım çok önemli ona göre değiş....

      maliyetide şu an 300 ytl civarı falan senin yaptıracağın sistem..


      _____________________________

    • Yarbay
      3442 Mesaj
      17 Ağustos 2006 21:23:16

      quote:

      Orjinalden alıntı: TSMC

      Fiatcı senle o kadar tartıştık ama 1.6 Motordan 540 Hp alınabiliyorsa helal derim ben, helede bunu sen yaptıysan, ağzım açık izliyorum.

      Peki aynı turbo sistemini Grand Cherokee V8 e uygularsak kaç hp olur? 800-900 felan olurmu?





      YA TSMC ŞURAYA Bİ RESİM KOYABİLSEM ZATEN SENİN GİBİ ARKADAŞLAR DİNO ÇIKTILARINDAN SONRA KONUŞAMAZLAR...... SIRF SİZİN YÜZÜNÜZDEN BİLGİSAYAR ALACAM DÜKKANA.... YA HEMŞERİM ATMOSFERİK 1.6 DAN 230 LARA KADAR RAHAT ALINIYODA ÇİFT TURBOYLA NEDEN 500 KÜSÜRAT ALINMASIN?


      ARTI İSTANBUL DA MOTORSPORT M3 Ü SADECE TEK TURBOYLA 1000 HPYE ÇIKRIYO DA SEN Bİ BANA GICIĞINA ANCA ÇAMIUR ATIYON HA...
      SENİN HALTERPOVER OLUR ÇOK DOĞRU BENİMKİLER SAÇMALIK ÖYLEMİ?



      _____________________________

    • Yarbay
      3665 Mesaj
      17 Ağustos 2006 21:27:44
      Motoru söktür tak bi multijet 90 hp koy şekliniTüplüjet out Mültijet in


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Ağustos 2006 21:27:59
      quote:

      Orjinalden alıntı: Fiatci



      Alıntıları Göster




      loop ilk olarak bu makinayı biz bahis yarışı amaçlı koşturuyoruz kendi parasını şu an çıkardı sayılır bundan sonrası kar...... motoruna 20.000 km ömür biçtim 20.000 sonra açıcam piston piston kolu krank gömlek gibi parçaları değişip devam edicem turbolar çok kaliteli en az 80.000 km leri var..... hem bu araç dağılsa dahi parçalarını diğer araçlarda kullanırım ben...



      jackıe

      bu makinaya murat 124 ün arka dingilini diskini kaliperini falan alıp direk takabiliyosun ama virajda frene basınca yada frene basarken manevra yaparken arka bi anda atabiliyo.... basınç regülatörü ve kullanım çok önemli ona göre değiş....

      maliyetide şu an 300 ytl civarı falan senin yaptıracağın sistem..


      sandığım kadar pahalı değilmiş yaa.ben 1 milyarı bulur sanıyordum.300 liraysa çok iyi..peki nereye yaptırabilirim bu işi?daha önce yapmış bu işi bilen birisi olması lazım herhalde..yoksa arabamı kobay olarak kullanmalarını istemem..


      _____________________________

      eski nick : Jackie
      yeni nick: PROfessionaL
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Ağustos 2006 21:59:05
      @Fiatcı

      Ne alaka yahu dalga geçmek amaçlı söylemedim.

      Çift turbo o araça bağlanıyorsa ve 540 Hp ediyorsa sana "HELAL DİYORUM" sadece dedim, kötü ne var bunun yanında?

      Hem 1.6 Atmosferik nerede 230 Hp alınıyo? 2.0 S2000 240 HP alıyor ( Gücünü 9000 d/dk üretiyor!!!)

      Yani bilmiyorum, şahin gibi bir araç 280 Km yapacağına, 170 te bile çok sarsıyor, sanırım özel parçalar var?

      İçinde ne gibi değişiklikler var, kesin çelik kafes filan yapılmıştır içine onun?

      Peki ben soruyorum G. Cherokee kaç hp olur 800 olurmu?

      Superchargemi daha iyidir Turbomu ( Ciddi soruyorum şaka değil )...


      _____________________________

      V8
    • Binbaşı
      1870 Mesaj
      17 Ağustos 2006 22:40:42
      Bende bir Ford Taunus 2.0 vardı 4 sene önce motor daha 50.000 km 'de idi... Fiatçı yazdıklarını okudukça kafamı duvarlara vuruyorum neden sattım o arabayı diye..... Çok güzel bir proje arabası olurdu....

      Adana - Mersin arasında yarışlar oluyor dogan ve sahinlerin katıldığı anormal ve uçuk hızlar çıkıyor.....Ama arkadaşlar güvenliği 4 kişiyle sağlıyorlar araba yere otursun diye 4 kişi biniyor 3 kişi dua okuyor 1 taneside araba kullanıyor...

      V8 e Twin Turbo takmak gerekir onuda ayarlamak oldukça zordur. Ayrıca cherokee e takman bir şey ifade etmez.. Twin Turbo ile 1000-1200 bg.arası arabalar var kalkışta kafa kaldırıyorlar.....


      quote:

      Orjinalden alıntı: Fiatci



      Alıntıları Göster




      YA TSMC ŞURAYA Bİ RESİM KOYABİLSEM ZATEN SENİN GİBİ ARKADAŞLAR DİNO ÇIKTILARINDAN SONRA KONUŞAMAZLAR...... SIRF SİZİN YÜZÜNÜZDEN BİLGİSAYAR ALACAM DÜKKANA.... YA HEMŞERİM ATMOSFERİK 1.6 DAN 230 LARA KADAR RAHAT ALINIYODA ÇİFT TURBOYLA NEDEN 500 KÜSÜRAT ALINMASIN?


      ARTI İSTANBUL DA MOTORSPORT M3 Ü SADECE TEK TURBOYLA 1000 HPYE ÇIKRIYO DA SEN Bİ BANA GICIĞINA ANCA ÇAMIUR ATIYON HA...
      SENİN HALTERPOVER OLUR ÇOK DOĞRU BENİMKİLER SAÇMALIK ÖYLEMİ?





      _____________________________

    • Binbaşı
      1592 Mesaj
      17 Ağustos 2006 23:26:26
      bayağı bir zaman önce televizyondaki bir programda eski kasa şahindi bir aracı meraklısı modifiye etmişki .çırtlak bir yeşil renkli ve 6 silindir motor vardı otomobilde. ve yolda gidişini gösteriyorlardı. gerçekten güzeldi . tamamen zevk meselesi.


      _____________________________

      100YIL
    • Yarbay
      2769 Mesaj
      17 Ağustos 2006 23:50:58
      quote:

      Orjinalden alıntı: Cela Soylu

      Bende bir Ford Taunus 2.0 vardı 4 sene önce motor daha 50.000 km 'de idi... Fiatçı yazdıklarını okudukça kafamı duvarlara vuruyorum neden sattım o arabayı diye..... Çok güzel bir proje arabası olurdu....

      Adana - Mersin arasında yarışlar oluyor dogan ve sahinlerin katıldığı anormal ve uçuk hızlar çıkıyor.....Ama arkadaşlar güvenliği 4 kişiyle sağlıyorlar araba yere otursun diye 4 kişi biniyor 3 kişi dua okuyor 1 taneside araba kullanıyor...

      V8 e Twin Turbo takmak gerekir onuda ayarlamak oldukça zordur. Ayrıca cherokee e takman bir şey ifade etmez.. Twin Turbo ile 1000-1200 bg.arası arabalar var kalkışta kafa kaldırıyorlar.....



      Alıntıları Göster






      gecenın bi vakti koptum walla allah da senı guldursun


      _____________________________

    • Yarbay
      3442 Mesaj
      18 Ağustos 2006 13:05:09

      quote:

      Orjinalden alıntı: TSMC

      @Fiatcı

      Ne alaka yahu dalga geçmek amaçlı söylemedim.

      Çift turbo o araça bağlanıyorsa ve 540 Hp ediyorsa sana "HELAL DİYORUM" sadece dedim, kötü ne var bunun yanında?

      Hem 1.6 Atmosferik nerede 230 Hp alınıyo? 2.0 S2000 240 HP alıyor ( Gücünü 9000 d/dk üretiyor!!!)

      Yani bilmiyorum, şahin gibi bir araç 280 Km yapacağına, 170 te bile çok sarsıyor, sanırım özel parçalar var?

      İçinde ne gibi değişiklikler var, kesin çelik kafes filan yapılmıştır içine onun?

      Peki ben soruyorum G. Cherokee kaç hp olur 800 olurmu?

      Superchargemi daha iyidir Turbomu ( Ciddi soruyorum şaka değil )...



      Ya tsmc çok saçma konuşuyosun s200 ne? CADDE TİPİ SPOR OTOMOBİL...MOTOR ÖMRÜ NE? EN AZ 150.000 KM BENİM DEDİĞİM RALLİ ARACI VE BU MAKİNANIN MOTOR ÖMRÜ BİZİM İÇİN ÖNEMLİ DEĞİL..İKİ YARIŞ GÖRSÜN YETER..... HA BEN BU MOTORDAN BESLEMESİZ 260 DA ALIRIM AMA MAKİNA YARIŞTA SU KOYAR...BAK SANA Bİ ÖRNEK VERİYİM AÇ BAK İNANMAZSAN;


      PALİO SUPER 1600 BUNLAR İLK YAPILDIĞINDA 225 HPYDİ BESLEMESİZ SONRA KURAL VE MOTOR ÖMRÜ AÇISINDAN 215 E DÜŞÜRÜLDÜ ZATEN BENİM 230 HP LİK YARIŞANIN O DURUMU YASAK AMA ALINIR..1600 DEN İSTESEN VE İMKANIN OLSA ATMOSFERİK 200 HPDE ALINIR VE BUNU MÜHENDİSİ YAPAR..MESELA SENİN O HONDA S200 ÇOK YÜKSEK BİR GÜÇ OLABİLİR CADDE TİPİNDE AMA O MOTOR DAHA TAM GÜCÜNDE ÇALIŞMIYOR ÇÜNKİ MOTOR ÖMRÜ ÇOK ÖNEMLİ AMA MODİFİKASYONDA ÖNEMİ O KADAR YOK...


      BURAYA KADAR ANLADIN?

      AL BUDA ÖRNEĞİM;

      http://www.fiatmotorspo...content/Otomobiller.aspx





      İSTEDİĞİN ANDA YAPILAMAYACAK ŞEY YOKTUR...BEN SENİ ŞÖYLE GÖRÜYORUM MOTOR BİLGİSİ DÖRT SINIFTIR


      4. SINIF KURSTA ÖĞRETİEN BİLGİLER LASTİK DEĞİŞİMİ UFAK ARUIZAYI GEÇİCİ GİDERME....
      3.SINIF USTALIK AĞIR ARIZA GİDERME orjinal şekilde yeniden revize etme
      2.sınıf MODİFİKASYON... BU SINIF OLANI DAHADA GÜÇLENDİRİR SADECE ONARIP BIRAKMAZ
      1.SINIF İSE MÜHENDİSLİKTİR...


      HA SEN ŞİMDİ BURDA BANA S2000 GİBİ SAÇMA Bİ ÖRNEK VERDİĞİNE GÖRE BEN SENİ 3. VEYA 4. SINIFTAN SAYARIM ÇÜNKİ ŞU SÖYLEDİĞİMİ GERÇEK Bİ MODİFİYECİ OKUSA ZATEN TUTUPTA YARIŞ İÇİN HAZIRLANMIŞ Bİ MAKİNAYLA S2000 İ KARŞILAŞTIRMAZDI...

      GELELİM ŞAHİNE YAPILANLAR LİSTESİ YUKARIDA..... SADECE AERODİNAMİK YAPIDA YAPTIĞIM DEĞİŞİMLER ZATEN ARACI FAZLASIYLA YERE YAPIŞTIRIYO...ORDAN OKU ANLARSIN..

      GELELİM SENİN MAKİNAYA....


      M3 3200 CC DEN 1000 HP TEK TURBOYLA ALINIYOSA SENİNKİNDENDE 1000 HP Yİ ALIRIZ AMA KAÇ KM MOTOR ÖMRÜ OLUR YADA YAKIT NE OLUR ONA GARANTİ VERİLMEZ....


      AYRICA PERFORMANSTA TURBO AYRI SUPERCHARGER AYRI DURUMLARDA KULLANILIR..BEN GENELDE TURBO DERİM ÇÜNKİ MEKANİK KAYIP SUPERCHARGER DAN DAHA AZ GÜCÜ EGSOZDAN ALDIĞINDAN AMA ALT DEVİRLERDE Bİ ANDA FİŞEKLEME İSTEYENDE OLURSA O ZAMANDA SUPERCHARGER DERİM..........


      ALINMAZ DA DERSEN GEÇEN YILLARDAKİ DRAG MAKİNALARINI İNCELE 1000 HP LİKLER HALA MEVCUT 8000 CC DEN VE ŞIU AN 1200 HP ALINMIŞ FAKAT YARIŞMAYAN DRAG MAKİNASI VAR.....

      ANLADIN?


      _____________________________

    • Yarbay
      3442 Mesaj
      18 Ağustos 2006 13:17:48

      quote:

      Orjinalden alıntı: Jackie


      Alıntıları Göster



      sandığım kadar pahalı değilmiş yaa.ben 1 milyarı bulur sanıyordum.300 liraysa çok iyi..peki nereye yaptırabilirim bu işi?daha önce yapmış bu işi bilen birisi olması lazım herhalde..yoksa arabamı kobay olarak kullanmalarını istemem..



      Birader kusura bakma bu halefly la tsmc nerden zıplasa benim sinirler allak bullak oluyo...seni unutmuşum....

      gelelim soruna hangi şehirdesin sen?



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Ağustos 2006 16:21:49
      quote:

      Orjinalden alıntı: Fiatci



      Alıntıları Göster




      Birader kusura bakma bu halefly la tsmc nerden zıplasa benim sinirler allak bullak oluyo...seni unutmuşum....

      gelelim soruna hangi şehirdesin sen?



      istanbuldayım..


      _____________________________

      eski nick : Jackie
      yeni nick: PROfessionaL
    • Yarbay
      6437 Mesaj
      18 Ağustos 2006 21:35:43
      ya fiatçı benim 99 lpg'li kartalım var lpg'yle nası motoru güçlendirebilirim turbo taktırdığım zaman lpg iptal oluomuş


      _____________________________

    • Er
      3 Mesaj
      18 Ağustos 2006 22:02:41
      85 beygir



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      421 Mesaj
      19 Ağustos 2006 09:39:00
      ya fiatcı benim piskiletimde hiç beygir yok bi modifiye etsen diom 50 bg olsa yeter ömrü kısalsın önemli deil


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      421 Mesaj
      19 Ağustos 2006 09:42:33
      valla ben de 90 model kartal kullanıom herkese allah kurtarsın diom tofaştan şööle ii bi para tuttursam sayısaldan falan iş yerinin arabası olmasına rağmen sallıcam gazibeğendiden denize (uçurum orası aşşaa atıp izlicem)


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardbody -- 19 Ağustos 2006; 9:43:09 >
      _____________________________

    • Teğmen
      194 Mesaj
      19 Ağustos 2006 18:58:34
      Fiatci helal olsun sana kardesim. 540 beygirlik Turk gucu! Resim koyarsan bir cogumuzun merakini giderirsin, inanmiyor falan degilim, sadece merak ediyorum. Tekrar tebrik ediyorum, ellerine saglik...


      _____________________________

      Macbook Pro i5 3.Nesil, iPhone 6 Plus 64GB, iPad Mini 16GB Silver, iMac 27'' i7 3.Nesil
    • Yarbay
      3442 Mesaj
      19 Ağustos 2006 19:40:58
      quote:

      Jackie

      istanbuldayım..





      SENİ ORADKİ TANIDIKLARA YÖNLENDİRSEM HEPSİ MODİFİYECİ BAYA Bİ PARANI YAR... BENCE İYİ Bİ TOFAŞ USTASINA GİT SONRA BERABER HURDALIKTAN 124 ÜN ARKA DİNGİŞL TAKIMINI ALIN VE TAKTIR..


      Alıntıları Göster




      BİSİKLETİ SEN SÜRMÜYOMUSUN? O ZAMAN BİR BEYGİR GÜÇ VAR DEMEK ZATEN...

      quote:

      gargamel35
      Fiatci helal olsun sana kardesim. 540 beygirlik Turk gucu! Resim koyarsan bir cogumuzun merakini giderirsin, inanmiyor falan degilim, sadece merak ediyorum. Tekrar tebrik ediyorum, ellerine saglik...



      BENİM ZATEN ÇEKTİĞİMDE BUNDAN YA..EVDE BİLGİSAYAR YOK DÜKKANDAKİYLE GİRİYODUM ESKİDEN ONADA ÇIRAK VİRÜS BULAŞTIRDI TÜM YARIŞ ARAÇLARININ BİLGİLERİ CHİP PROGRAMLARI GİTTİ ONDAN SONRA ONU YAZI YAZMAK İÇİN BİLE KULLANMADIM SADECE İŞ İÇİN ŞU ANDA BİLGİSAYAR ALICAK DURUMUM YOK VE CAFEDEN BAĞLANIYORUM BU YÜZDEN RESİM KOYAMIYORUM AMA Bİ ARKADAŞIN VASITASIYLA ARACIN DIŞI VE İÇİ HARİÇ SADECE MOTOR RESMİNİ KOYARIM...ÇÜNKİ SAHİBİ O MAKİNAYI BAHİS YARIŞINDA KOŞTURUYO VE ARABANIN TANINMASI RAKİP BULAMAMASINA NEDEN OLUR SAKLIYOR... AMA BAKICAM YAPABİLİRSEM MADEM BU KADAR MERAK ETTİNİZ KOYMAYA ÇALIŞIYIM...


      _____________________________

    • Yarbay
      5071 Mesaj
      19 Ağustos 2006 20:05:25
      Fiat'cı arkadaş 540 bg lik makina dakikada kaç bin devir çevirebiliyor?


      _____________________________

      dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü

    • Yarbay
      3442 Mesaj
      20 Ağustos 2006 12:31:42

      quote:

      Orjinalden alıntı: metalok

      Fiat'cı arkadaş 540 bg lik makina dakikada kaç bin devir çevirebiliyor?



      O yakıta bağlı... mesela normal 95 oktan alınca 6700 devirde vuruntu başlıyo 100 oktan alıp yarış katkısı koyunca bu devir 7500 ü falan görüyo yarış benzininde ise 9000 i çeviriyo...


      _____________________________

    • Yarbay
      11068 Mesaj
      20 Ağustos 2006 13:22:20

      quote:

      Orjinalden alıntı: Fiatci



      Alıntıları Göster




      VALLA CODENLİKERİN DEDİĞİ MAKİNADAN EN SON OLARAK ÇİFT TURBOYLA 540 KÜSÜR GİBİ Bİ HP ALDIM AMA MOTOR ÖMRÜ AÇISINDAN BUNU 480 DE SABİTLEDİM İSTERSEN VE MOTOR ÖMRÜ ÖNEMLİ DEĞİL DERSEN VE 20.000 YTL NAKİT VERİRSEN 550 E KADAR YOLU VAR....DAHADA Ü
      STLERİ ALINIR ANCAK BAYA Bİ MEBLA TUTAR....



      AMA NORMAL Bİ TURBO İSTERSEN CADDE TİPİYLE UĞRAŞAN ARKADAŞLAR 3.000 YTL YE MAL EDİYOLAR VE ORTALAMA 200 HP YE FALAN ÇIKIYO..



      BENİM TOPLADIĞIMA GELİNCE ALTI İLERİ DRAG TİPİ KISA ORANLI ŞANZIMAN KISA ORANLI AYNA MAHRUTİ NEDENİYLE SON HIZI EN FAZLA 250 YE YAKIN GÖRDÜK AMA BU ORANLAR İSTEĞE BAĞLI DEĞİŞİP BU HIZ 280 İ DE GÖRÜR 0-100 Ü İSE ŞU AN 4.6 CİVARINDA AMA BU MAKİNA TÜRKİYEDE TEK BİŞEY..... VE YAPABİLECEK SAYILI ADAM VAR...



      harbi süper anlatmışsın be


      _____________________________


      We fought him hard we fought him well
      Out on the plains we gave him hell
      But many came too much for Cree
      Oh will we ever be set free?
    • Yarbay
      5071 Mesaj
      20 Ağustos 2006 20:17:15
      quote:

      Orjinalden alıntı: Fiatci



      Alıntıları Göster




      O yakıta bağlı... mesela normal 95 oktan alınca 6700 devirde vuruntu başlıyo 100 oktan alıp yarış katkısı koyunca bu devir 7500 ü falan görüyo yarış benzininde ise 9000 i çeviriyo...
      Bir sorum olacak; corvette z6 modeli 6.0 litre motordan yaklaşık 6000 devirde 500 beygir güç çekiyor.
      bmw m6 ise 4941 cc lik motordan 7750 devirde 500 beygire yakın bir güç çekiyor. Örnekler çoğaltılabilir.
      Benim anlayamadığım 1.6 litre motor 9000 devir de olsa nasıl 540 beygir güç üretebiliyor?? Çünkü hacim farkı çok fazla!


      _____________________________

      dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü

    • Yarbay
      3442 Mesaj
      20 Ağustos 2006 20:48:22

      quote:

      Orjinalden alıntı: metalok


      Alıntıları Göster

      Bir sorum olacak; corvette z6 modeli 6.0 litre motordan yaklaşık 6000 devirde 500 beygir güç çekiyor.
      bmw m6 ise 4941 cc lik motordan 7750 devirde 500 beygire yakın bir güç çekiyor. Örnekler çoğaltılabilir.
      Benim anlayamadığım 1.6 litre motor 9000 devir de olsa nasıl 540 beygir güç üretebiliyor?? Çünkü hacim farkı çok fazla!


      Arkadaşım onlar atmosferik bu beslemeli..onlarda motor ömrü ve yakıt tasarrufu önemli bunda değil..onlar cadde tipi bu yarış tipi aradaki fark budur...yoksa sana şöyle söyleyim 1300 cc den 600 hp yi geçen motorlar dünyada mevcut yarış tipi...



      _____________________________

    • Yarbay
      7521 Mesaj
      20 Ağustos 2006 22:04:48

      quote:

      Orjinalden alıntı: Fiatci



      Alıntıları Göster




      VALLA CODENLİKERİN DEDİĞİ MAKİNADAN EN SON OLARAK ÇİFT TURBOYLA 540 KÜSÜR GİBİ Bİ HP ALDIM AMA MOTOR ÖMRÜ AÇISINDAN BUNU 480 DE SABİTLEDİM İSTERSEN VE MOTOR ÖMRÜ ÖNEMLİ DEĞİL DERSEN VE 20.000 YTL NAKİT VERİRSEN 550 E KADAR YOLU VAR....DAHADA Ü
      STLERİ ALINIR ANCAK BAYA Bİ MEBLA TUTAR....



      AMA NORMAL Bİ TURBO İSTERSEN CADDE TİPİYLE UĞRAŞAN ARKADAŞLAR 3.000 YTL YE MAL EDİYOLAR VE ORTALAMA 200 HP YE FALAN ÇIKIYO..



      BENİM TOPLADIĞIMA GELİNCE ALTI İLERİ DRAG TİPİ KISA ORANLI ŞANZIMAN KISA ORANLI AYNA MAHRUTİ NEDENİYLE SON HIZI EN FAZLA 250 YE YAKIN GÖRDÜK AMA BU ORANLAR İSTEĞE BAĞLI DEĞİŞİP BU HIZ 280 İ DE GÖRÜR 0-100 Ü İSE ŞU AN 4.6 CİVARINDA AMA BU MAKİNA TÜRKİYEDE TEK BİŞEY..... VE YAPABİLECEK SAYILI ADAM VAR...


      Şu şahini çok merak ediyorum, bir fotosu var mı? Sen sanırım bu işlerle ilgilenen bir kişisin.. ?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      714 Mesaj
      20 Ağustos 2006 22:36:02
      quote:

      Bir sorum olacak; corvette z6 modeli 6.0 litre motordan yaklaşık 6000 devirde 500 beygir güç çekiyor.
      bmw m6 ise 4941 cc lik motordan 7750 devirde 500 beygire yakın bir güç çekiyor. Örnekler çoğaltılabilir.
      Benim anlayamadığım 1.6 litre motor 9000 devir de olsa nasıl 540 beygir güç üretebiliyor?? Çünkü hacim farkı çok fazla!


      1980'li yıllarda 1.5 litrelik turbo motorlardan 1500 beygir çıkaran Formula 1 arabaları vardı... Şimdi de atmosferik V8 2.4 litreden 800+ beygir çıkıyor, ancak bu motorların ömürleri en iyi şartlar altında 1300km. ile sınırlı.

      Yani Fiatçı'nın söylediklerine inanılmayacak bir şey yok. Motorun ömrüyle ilgili her şey. Seri üretim yapıp satılmaz 1.6 litreden 500 beygir çıkaran motor, ama çok güzel yarışır. Sattığınız arabanın yüzbinlerle ifade edilen bir motoru ömrü çıkarması gerekir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 20 Ağustos 2006; 22:42:15 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      421 Mesaj
      21 Ağustos 2006 12:09:07
      bende 1 sende 540 ne de olsa şahine bu kadar masraf yapıon 540 beygir olman normall


      _____________________________

    • Binbaşı
      1361 Mesaj
      21 Ağustos 2006 14:21:58
      fiatcı büyüksün diyorum başka bişey demiyorum.


      _____________________________

    • Yarbay
      3442 Mesaj
      21 Ağustos 2006 22:19:32
      Sağolun beyler....resim eklemeyi başka topiclerdede burdada dedim öyle bi şansım yok ama
      telefondakileri bi şekilde aktarabilirsem dışı ve içi hariç sadece motor resmini koyarım....


      _____________________________

    • Binbaşı
      1342 Mesaj
      22 Ağustos 2006 09:08:17

      quote:

      Orjinalden alıntı: Fiatci

      HA TURBO DA NOLUYO? ÖRNEK VERİYORUM MESELA 1.5 BAR BASINÇTA Bİ TURBON VAR DİYELİM... 1600 CC Yİ 1.5 LE ÇARPINCA KAÇ OLUYO?2400 OLUYO TABİ BUNUN STROĞU SIKIŞTIRMASI BİLMEMNEYİ FALANDA VAR AMA ÖZETLE ÖRNEKLERSEK BU BASINÇTAKİ Bİ TURBODA SENİN ARABAN 2400 CC LİK BİR MOTOR GİBİ OLUYOR VE ONA GÖRE TÜKETİMİ ARTIYOR...


      Burada çok ciddi bir yanlış var.... Bahsettiğin mantıkla yürüyecek olursak; 0,8 bar basan Volvo S40 T4'ün turbosunun giriş basıncını düşürmesi lazım...


      _____________________________

    • Yarbay
      3442 Mesaj
      22 Ağustos 2006 21:04:52

      quote:

      Orjinalden alıntı: arikanturk



      Alıntıları Göster



      Burada çok ciddi bir yanlış var.... Bahsettiğin mantıkla yürüyecek olursak; 0,8 bar basan Volvo S40 T4'ün turbosunun giriş basıncını düşürmesi lazım...



      DİKKAT ET ÖRNEK VERDİM...ATMOSFER BASINCINI 0 ALICAKSIN BU HESABA GÖRE...... 1 AMA SIFIR ALINIYO..... BEN SADECE ARKADAŞ ANLASIN DİYE ÖRNEK DİYE ÜSTÜNE BASA BASA YAZDIM YOKSA BENDE BİLİRDİM TURBO HACMİNİ YOK DEVRİNİ YOK BİLMEMNEYİŞNİ AMA BU ARKADAŞ ANLAMAZ.... ONDAN BÖYLE YAZDIM OK?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1342 Mesaj
      23 Ağustos 2006 08:15:12
      OK, no problem...


      _____________________________

Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> DH Garaj >> DOĞAN motoru max kaç beygir olur?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.