Şimdi Ara

DOĞAN motoru max kaç beygir olur? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
31.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    @Fiatcı

    Ne alaka yahu dalga geçmek amaçlı söylemedim.

    Çift turbo o araça bağlanıyorsa ve 540 Hp ediyorsa sana "HELAL DİYORUM" sadece dedim, kötü ne var bunun yanında?

    Hem 1.6 Atmosferik nerede 230 Hp alınıyo? 2.0 S2000 240 HP alıyor ( Gücünü 9000 d/dk üretiyor!!!)

    Yani bilmiyorum, şahin gibi bir araç 280 Km yapacağına, 170 te bile çok sarsıyor, sanırım özel parçalar var?

    İçinde ne gibi değişiklikler var, kesin çelik kafes filan yapılmıştır içine onun?

    Peki ben soruyorum G. Cherokee kaç hp olur 800 olurmu?

    Superchargemi daha iyidir Turbomu ( Ciddi soruyorum şaka değil )...



    Ya tsmc çok saçma konuşuyosun s200 ne? CADDE TİPİ SPOR OTOMOBİL...MOTOR ÖMRÜ NE? EN AZ 150.000 KM BENİM DEDİĞİM RALLİ ARACI VE BU MAKİNANIN MOTOR ÖMRÜ BİZİM İÇİN ÖNEMLİ DEĞİL..İKİ YARIŞ GÖRSÜN YETER..... HA BEN BU MOTORDAN BESLEMESİZ 260 DA ALIRIM AMA MAKİNA YARIŞTA SU KOYAR...BAK SANA Bİ ÖRNEK VERİYİM AÇ BAK İNANMAZSAN;


    PALİO SUPER 1600 BUNLAR İLK YAPILDIĞINDA 225 HPYDİ BESLEMESİZ SONRA KURAL VE MOTOR ÖMRÜ AÇISINDAN 215 E DÜŞÜRÜLDÜ ZATEN BENİM 230 HP LİK YARIŞANIN O DURUMU YASAK AMA ALINIR..1600 DEN İSTESEN VE İMKANIN OLSA ATMOSFERİK 200 HPDE ALINIR VE BUNU MÜHENDİSİ YAPAR..MESELA SENİN O HONDA S200 ÇOK YÜKSEK BİR GÜÇ OLABİLİR CADDE TİPİNDE AMA O MOTOR DAHA TAM GÜCÜNDE ÇALIŞMIYOR ÇÜNKİ MOTOR ÖMRÜ ÇOK ÖNEMLİ AMA MODİFİKASYONDA ÖNEMİ O KADAR YOK...


    BURAYA KADAR ANLADIN?

    AL BUDA ÖRNEĞİM;

    http://www.fiatmotorsporlari.com/content/Otomobiller.aspx





    İSTEDİĞİN ANDA YAPILAMAYACAK ŞEY YOKTUR...BEN SENİ ŞÖYLE GÖRÜYORUM MOTOR BİLGİSİ DÖRT SINIFTIR


    4. SINIF KURSTA ÖĞRETİEN BİLGİLER LASTİK DEĞİŞİMİ UFAK ARUIZAYI GEÇİCİ GİDERME....
    3.SINIF USTALIK AĞIR ARIZA GİDERME orjinal şekilde yeniden revize etme
    2.sınıf MODİFİKASYON... BU SINIF OLANI DAHADA GÜÇLENDİRİR SADECE ONARIP BIRAKMAZ
    1.SINIF İSE MÜHENDİSLİKTİR...


    HA SEN ŞİMDİ BURDA BANA S2000 GİBİ SAÇMA Bİ ÖRNEK VERDİĞİNE GÖRE BEN SENİ 3. VEYA 4. SINIFTAN SAYARIM ÇÜNKİ ŞU SÖYLEDİĞİMİ GERÇEK Bİ MODİFİYECİ OKUSA ZATEN TUTUPTA YARIŞ İÇİN HAZIRLANMIŞ Bİ MAKİNAYLA S2000 İ KARŞILAŞTIRMAZDI...

    GELELİM ŞAHİNE YAPILANLAR LİSTESİ YUKARIDA..... SADECE AERODİNAMİK YAPIDA YAPTIĞIM DEĞİŞİMLER ZATEN ARACI FAZLASIYLA YERE YAPIŞTIRIYO...ORDAN OKU ANLARSIN..

    GELELİM SENİN MAKİNAYA....


    M3 3200 CC DEN 1000 HP TEK TURBOYLA ALINIYOSA SENİNKİNDENDE 1000 HP Yİ ALIRIZ AMA KAÇ KM MOTOR ÖMRÜ OLUR YADA YAKIT NE OLUR ONA GARANTİ VERİLMEZ....


    AYRICA PERFORMANSTA TURBO AYRI SUPERCHARGER AYRI DURUMLARDA KULLANILIR..BEN GENELDE TURBO DERİM ÇÜNKİ MEKANİK KAYIP SUPERCHARGER DAN DAHA AZ GÜCÜ EGSOZDAN ALDIĞINDAN AMA ALT DEVİRLERDE Bİ ANDA FİŞEKLEME İSTEYENDE OLURSA O ZAMANDA SUPERCHARGER DERİM..........


    ALINMAZ DA DERSEN GEÇEN YILLARDAKİ DRAG MAKİNALARINI İNCELE 1000 HP LİKLER HALA MEVCUT 8000 CC DEN VE ŞIU AN 1200 HP ALINMIŞ FAKAT YARIŞMAYAN DRAG MAKİNASI VAR.....

    ANLADIN?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jackie

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: Loop

    Abi motorun ömrü bitince ne olacak?

    YA da şöle sorayım. Bu arabanın motor ömrü bitince o turboları fln tekrar alıp başka bi arabaya takabilcek misiniz?

    Kusura bakma. Motor hakkında çok bi bilgim yok cahilliiğime vur



    loop ilk olarak bu makinayı biz bahis yarışı amaçlı koşturuyoruz kendi parasını şu an çıkardı sayılır bundan sonrası kar...... motoruna 20.000 km ömür biçtim 20.000 sonra açıcam piston piston kolu krank gömlek gibi parçaları değişip devam edicem turbolar çok kaliteli en az 80.000 km leri var..... hem bu araç dağılsa dahi parçalarını diğer araçlarda kullanırım ben...



    jackıe

    bu makinaya murat 124 ün arka dingilini diskini kaliperini falan alıp direk takabiliyosun ama virajda frene basınca yada frene basarken manevra yaparken arka bi anda atabiliyo.... basınç regülatörü ve kullanım çok önemli ona göre değiş....

    maliyetide şu an 300 ytl civarı falan senin yaptıracağın sistem..


    sandığım kadar pahalı değilmiş yaa.ben 1 milyarı bulur sanıyordum.300 liraysa çok iyi..peki nereye yaptırabilirim bu işi?daha önce yapmış bu işi bilen birisi olması lazım herhalde..yoksa arabamı kobay olarak kullanmalarını istemem..



    Birader kusura bakma bu halefly la tsmc nerden zıplasa benim sinirler allak bullak oluyo...seni unutmuşum....

    gelelim soruna hangi şehirdesin sen?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: Jackie

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: Loop

    Abi motorun ömrü bitince ne olacak?

    YA da şöle sorayım. Bu arabanın motor ömrü bitince o turboları fln tekrar alıp başka bi arabaya takabilcek misiniz?

    Kusura bakma. Motor hakkında çok bi bilgim yok cahilliiğime vur



    loop ilk olarak bu makinayı biz bahis yarışı amaçlı koşturuyoruz kendi parasını şu an çıkardı sayılır bundan sonrası kar...... motoruna 20.000 km ömür biçtim 20.000 sonra açıcam piston piston kolu krank gömlek gibi parçaları değişip devam edicem turbolar çok kaliteli en az 80.000 km leri var..... hem bu araç dağılsa dahi parçalarını diğer araçlarda kullanırım ben...



    jackıe

    bu makinaya murat 124 ün arka dingilini diskini kaliperini falan alıp direk takabiliyosun ama virajda frene basınca yada frene basarken manevra yaparken arka bi anda atabiliyo.... basınç regülatörü ve kullanım çok önemli ona göre değiş....

    maliyetide şu an 300 ytl civarı falan senin yaptıracağın sistem..


    sandığım kadar pahalı değilmiş yaa.ben 1 milyarı bulur sanıyordum.300 liraysa çok iyi..peki nereye yaptırabilirim bu işi?daha önce yapmış bu işi bilen birisi olması lazım herhalde..yoksa arabamı kobay olarak kullanmalarını istemem..



    Birader kusura bakma bu halefly la tsmc nerden zıplasa benim sinirler allak bullak oluyo...seni unutmuşum....

    gelelim soruna hangi şehirdesin sen?



    istanbuldayım..




  • ya fiatçı benim 99 lpg'li kartalım var lpg'yle nası motoru güçlendirebilirim turbo taktırdığım zaman lpg iptal oluomuş
  • 85 beygir
  • ya fiatcı benim piskiletimde hiç beygir yok bi modifiye etsen diom 50 bg olsa yeter ömrü kısalsın önemli deil
  • valla ben de 90 model kartal kullanıom herkese allah kurtarsın diom tofaştan şööle ii bi para tuttursam sayısaldan falan iş yerinin arabası olmasına rağmen sallıcam gazibeğendiden denize (uçurum orası aşşaa atıp izlicem)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardbody -- 19 Ağustos 2006; 9:43:09 >
  • Fiatci helal olsun sana kardesim. 540 beygirlik Turk gucu! Resim koyarsan bir cogumuzun merakini giderirsin, inanmiyor falan degilim, sadece merak ediyorum. Tekrar tebrik ediyorum, ellerine saglik...
  • quote:

    Jackie

    istanbuldayım..





    SENİ ORADKİ TANIDIKLARA YÖNLENDİRSEM HEPSİ MODİFİYECİ BAYA Bİ PARANI YAR... BENCE İYİ Bİ TOFAŞ USTASINA GİT SONRA BERABER HURDALIKTAN 124 ÜN ARKA DİNGİŞL TAKIMINI ALIN VE TAKTIR..

    quote:

    crazytown_
    ya fiatçı benim 99 lpg'li kartalım var lpg'yle nası motoru güçlendirebilirim turbo taktırdığım zaman lpg iptal oluomuş


    VALLA ANKARADA 2004 İMPREZA WRX E LPG TAKAN VAR... HA TAKILIR AMA ŞÖYLE..ŞİMDİ TURBODAKİ AMAÇ NEDİR? MESELA NORMALDE 1600 CC HACMİNDEKİ Bİ MOTOR HER İKİ DEVİRDE 1600 CC HAVA+YAKIT ÇEKER VE HARCAR... HA TURBO DA NOLUYO? ÖRNEK VERİYORUM MESELA 1.5 BAR BASINÇTA Bİ TURBON VAR DİYELİM... 1600 CC Yİ 1.5 LE ÇARPINCA KAÇ OLUYO?2400 OLUYO TABİ BUNUN STROĞU SIKIŞTIRMASI BİLMEMNEYİ FALANDA VAR AMA ÖZETLE ÖRNEKLERSEK BU BASINÇTAKİ Bİ TURBODA SENİN ARABAN 2400 CC LİK BİR MOTOR GİBİ OLUYOR VE ONA GÖRE TÜKETİMİ ARTIYOR... HA SENİN ŞU ANKİ LPG KİTİN MAX 2000 CC Yİ BESLİYODUR O ZAMAN ÇOK İNCE HESDAPLAR YAPILIR ARTIK NE ÇIKARSA AMA DEDİĞİM GİBİ ÖRNEK VERİYİM ŞARTLAR BU OLURSA 2400 CC LİK MOTORA GÖRE OLAN Bİ LPG KİTİ TAKILIR ÇALIŞIR ANCAK!!!!!!
    LPG NİN OKTANI DÜŞÜK ÖZELLİKLE YÜKSELEN SIKIŞTIRMA ORANINDAN DOLAYI VURUNTUYLA KARŞILAŞABİLİRSİN YÜKSEK DEVİRLERDE BUNUN YÜZÜNDEN PERFORMAS KULLANIMINDA BENZİNE GEÇİŞ ŞART....... BAŞKA SORUN VARSA CEVAPLARIM

    quote:

    hardbody
    ya fiatcı benim piskiletimde hiç beygir yok bi modifiye etsen diom 50 bg olsa yeter ömrü kısalsın önemli deil



    BİSİKLETİ SEN SÜRMÜYOMUSUN? O ZAMAN BİR BEYGİR GÜÇ VAR DEMEK ZATEN...

    quote:

    gargamel35
    Fiatci helal olsun sana kardesim. 540 beygirlik Turk gucu! Resim koyarsan bir cogumuzun merakini giderirsin, inanmiyor falan degilim, sadece merak ediyorum. Tekrar tebrik ediyorum, ellerine saglik...



    BENİM ZATEN ÇEKTİĞİMDE BUNDAN YA..EVDE BİLGİSAYAR YOK DÜKKANDAKİYLE GİRİYODUM ESKİDEN ONADA ÇIRAK VİRÜS BULAŞTIRDI TÜM YARIŞ ARAÇLARININ BİLGİLERİ CHİP PROGRAMLARI GİTTİ ONDAN SONRA ONU YAZI YAZMAK İÇİN BİLE KULLANMADIM SADECE İŞ İÇİN ŞU ANDA BİLGİSAYAR ALICAK DURUMUM YOK VE CAFEDEN BAĞLANIYORUM BU YÜZDEN RESİM KOYAMIYORUM AMA Bİ ARKADAŞIN VASITASIYLA ARACIN DIŞI VE İÇİ HARİÇ SADECE MOTOR RESMİNİ KOYARIM...ÇÜNKİ SAHİBİ O MAKİNAYI BAHİS YARIŞINDA KOŞTURUYO VE ARABANIN TANINMASI RAKİP BULAMAMASINA NEDEN OLUR SAKLIYOR... AMA BAKICAM YAPABİLİRSEM MADEM BU KADAR MERAK ETTİNİZ KOYMAYA ÇALIŞIYIM...




  • Fiat'cı arkadaş 540 bg lik makina dakikada kaç bin devir çevirebiliyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Fiat'cı arkadaş 540 bg lik makina dakikada kaç bin devir çevirebiliyor?



    O yakıta bağlı... mesela normal 95 oktan alınca 6700 devirde vuruntu başlıyo 100 oktan alıp yarış katkısı koyunca bu devir 7500 ü falan görüyo yarış benzininde ise 9000 i çeviriyo...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: zeus1907

    84 model bi doğan var bende

    bunun motora enfazla nekadar modifiye yapılır

    hızı beygiri nekadar artar tahminen



    VALLA CODENLİKERİN DEDİĞİ MAKİNADAN EN SON OLARAK ÇİFT TURBOYLA 540 KÜSÜR GİBİ Bİ HP ALDIM AMA MOTOR ÖMRÜ AÇISINDAN BUNU 480 DE SABİTLEDİM İSTERSEN VE MOTOR ÖMRÜ ÖNEMLİ DEĞİL DERSEN VE 20.000 YTL NAKİT VERİRSEN 550 E KADAR YOLU VAR....DAHADA Ü
    STLERİ ALINIR ANCAK BAYA Bİ MEBLA TUTAR....



    AMA NORMAL Bİ TURBO İSTERSEN CADDE TİPİYLE UĞRAŞAN ARKADAŞLAR 3.000 YTL YE MAL EDİYOLAR VE ORTALAMA 200 HP YE FALAN ÇIKIYO..



    BENİM TOPLADIĞIMA GELİNCE ALTI İLERİ DRAG TİPİ KISA ORANLI ŞANZIMAN KISA ORANLI AYNA MAHRUTİ NEDENİYLE SON HIZI EN FAZLA 250 YE YAKIN GÖRDÜK AMA BU ORANLAR İSTEĞE BAĞLI DEĞİŞİP BU HIZ 280 İ DE GÖRÜR 0-100 Ü İSE ŞU AN 4.6 CİVARINDA AMA BU MAKİNA TÜRKİYEDE TEK BİŞEY..... VE YAPABİLECEK SAYILI ADAM VAR...



    harbi süper anlatmışsın be




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Fiat'cı arkadaş 540 bg lik makina dakikada kaç bin devir çevirebiliyor?



    O yakıta bağlı... mesela normal 95 oktan alınca 6700 devirde vuruntu başlıyo 100 oktan alıp yarış katkısı koyunca bu devir 7500 ü falan görüyo yarış benzininde ise 9000 i çeviriyo...
    Bir sorum olacak; corvette z6 modeli 6.0 litre motordan yaklaşık 6000 devirde 500 beygir güç çekiyor.
    bmw m6 ise 4941 cc lik motordan 7750 devirde 500 beygire yakın bir güç çekiyor. Örnekler çoğaltılabilir.
    Benim anlayamadığım 1.6 litre motor 9000 devir de olsa nasıl 540 beygir güç üretebiliyor?? Çünkü hacim farkı çok fazla!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Fiat'cı arkadaş 540 bg lik makina dakikada kaç bin devir çevirebiliyor?



    O yakıta bağlı... mesela normal 95 oktan alınca 6700 devirde vuruntu başlıyo 100 oktan alıp yarış katkısı koyunca bu devir 7500 ü falan görüyo yarış benzininde ise 9000 i çeviriyo...
    Bir sorum olacak; corvette z6 modeli 6.0 litre motordan yaklaşık 6000 devirde 500 beygir güç çekiyor.
    bmw m6 ise 4941 cc lik motordan 7750 devirde 500 beygire yakın bir güç çekiyor. Örnekler çoğaltılabilir.
    Benim anlayamadığım 1.6 litre motor 9000 devir de olsa nasıl 540 beygir güç üretebiliyor?? Çünkü hacim farkı çok fazla!


    Arkadaşım onlar atmosferik bu beslemeli..onlarda motor ömrü ve yakıt tasarrufu önemli bunda değil..onlar cadde tipi bu yarış tipi aradaki fark budur...yoksa sana şöyle söyleyim 1300 cc den 600 hp yi geçen motorlar dünyada mevcut yarış tipi...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: zeus1907

    84 model bi doğan var bende

    bunun motora enfazla nekadar modifiye yapılır

    hızı beygiri nekadar artar tahminen



    VALLA CODENLİKERİN DEDİĞİ MAKİNADAN EN SON OLARAK ÇİFT TURBOYLA 540 KÜSÜR GİBİ Bİ HP ALDIM AMA MOTOR ÖMRÜ AÇISINDAN BUNU 480 DE SABİTLEDİM İSTERSEN VE MOTOR ÖMRÜ ÖNEMLİ DEĞİL DERSEN VE 20.000 YTL NAKİT VERİRSEN 550 E KADAR YOLU VAR....DAHADA Ü
    STLERİ ALINIR ANCAK BAYA Bİ MEBLA TUTAR....



    AMA NORMAL Bİ TURBO İSTERSEN CADDE TİPİYLE UĞRAŞAN ARKADAŞLAR 3.000 YTL YE MAL EDİYOLAR VE ORTALAMA 200 HP YE FALAN ÇIKIYO..



    BENİM TOPLADIĞIMA GELİNCE ALTI İLERİ DRAG TİPİ KISA ORANLI ŞANZIMAN KISA ORANLI AYNA MAHRUTİ NEDENİYLE SON HIZI EN FAZLA 250 YE YAKIN GÖRDÜK AMA BU ORANLAR İSTEĞE BAĞLI DEĞİŞİP BU HIZ 280 İ DE GÖRÜR 0-100 Ü İSE ŞU AN 4.6 CİVARINDA AMA BU MAKİNA TÜRKİYEDE TEK BİŞEY..... VE YAPABİLECEK SAYILI ADAM VAR...


    Şu şahini çok merak ediyorum, bir fotosu var mı? Sen sanırım bu işlerle ilgilenen bir kişisin.. ?




  • quote:

    Bir sorum olacak; corvette z6 modeli 6.0 litre motordan yaklaşık 6000 devirde 500 beygir güç çekiyor.
    bmw m6 ise 4941 cc lik motordan 7750 devirde 500 beygire yakın bir güç çekiyor. Örnekler çoğaltılabilir.
    Benim anlayamadığım 1.6 litre motor 9000 devir de olsa nasıl 540 beygir güç üretebiliyor?? Çünkü hacim farkı çok fazla!


    1980'li yıllarda 1.5 litrelik turbo motorlardan 1500 beygir çıkaran Formula 1 arabaları vardı... Şimdi de atmosferik V8 2.4 litreden 800+ beygir çıkıyor, ancak bu motorların ömürleri en iyi şartlar altında 1300km. ile sınırlı.

    Yani Fiatçı'nın söylediklerine inanılmayacak bir şey yok. Motorun ömrüyle ilgili her şey. Seri üretim yapıp satılmaz 1.6 litreden 500 beygir çıkaran motor, ama çok güzel yarışır. Sattığınız arabanın yüzbinlerle ifade edilen bir motoru ömrü çıkarması gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 20 Ağustos 2006; 22:42:15 >




  • bende 1 sende 540 ne de olsa şahine bu kadar masraf yapıon 540 beygir olman normall
  • fiatcı büyüksün diyorum başka bişey demiyorum.
  • Sağolun beyler....resim eklemeyi başka topiclerdede burdada dedim öyle bi şansım yok ama
    telefondakileri bi şekilde aktarabilirsem dışı ve içi hariç sadece motor resmini koyarım....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    HA TURBO DA NOLUYO? ÖRNEK VERİYORUM MESELA 1.5 BAR BASINÇTA Bİ TURBON VAR DİYELİM... 1600 CC Yİ 1.5 LE ÇARPINCA KAÇ OLUYO?2400 OLUYO TABİ BUNUN STROĞU SIKIŞTIRMASI BİLMEMNEYİ FALANDA VAR AMA ÖZETLE ÖRNEKLERSEK BU BASINÇTAKİ Bİ TURBODA SENİN ARABAN 2400 CC LİK BİR MOTOR GİBİ OLUYOR VE ONA GÖRE TÜKETİMİ ARTIYOR...


    Burada çok ciddi bir yanlış var.... Bahsettiğin mantıkla yürüyecek olursak; 0,8 bar basan Volvo S40 T4'ün turbosunun giriş basıncını düşürmesi lazım...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.