DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...
190
Cevap
11
Favori
149.256
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...
Sayfaya Git:
Sayfa: <<< önceki 1 2 3 4 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Nisan 2007 10:50:21
      bu uzun izolasyon burun olayını resimleyen bir şey buldum daha kolay anlaşılması için ekliyorum




      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15731 Mesaj
      11 Nisan 2007 11:09:15

      quote:

      Orjinalden alıntı: vezir

      yazılımcı online elinizdeki bujinin eşlenikleri için linke bakınız.Resimden okuduğum kadarıyla bujiniz
      K20R-U olarak görülmekte, bunu iridyum buji ile değiştirmek isterseniz

      http://www.globaldenso....s_reference/1034_03.html

      sizin elinizdeki buji linkteki araçlara uygun görünmekte.Değilse bana aracınzın detaylarını yazın

      http://www.meteor.com.u...denso_new_eng&num=K20R-U




      Hocam ilgin için sağol, bunlar 2- 2,5 sene önce mi ne Ereğlide toyota servisinde taktırıdığım bujiler. Bilgilendirme amaçlı koydum buraya bu sene değiştirdim bunları çıkarıp geçen sene nisanda bosch süper 4 taktırmıştım.

      Tam olarak bişey söyliyemiyeceğim motor için kabaca bir bilgi vereyim, 99 model corolla 1,6 110 hp motor modeli 4AF gibi bişeydi bugün bakarım hatta bugün bujileri değiştirmeyi düşünüyorum


      Acaba gene bosch süper 4 mü alayım 4 başlı yoksa toyota servise gidip de orjinla buji ile mi değiştireyim. Bide iridyum buji demişsiniz bunlardan çok bahsediliyor kaliteliymiş, bunlardan mı alayım.



      şu iridiym bujilerin fiyatları nekadardır onlarında tek baş çift baş olanları varmıdır

      tekrar teşekkür ederim


      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Nisan 2007 11:15:58
      yazılımcı online elindekibujinin harflerinin anlamları şunlar .(bunları ancak katalogu tam olarak inceledikten sonra bulabildim , her üretici farklı kodlama kullanmakta,bu harfler sadece DENSO bujileri için geçerlidir)

      K20R-U buji analizi;

      U =U-groove ground electrode (tırnak aralığı için) boşluk için sayı olmalı sizde yok görünüyor
      K=14 mm diş ölçüsü, 16mm lokma anahtarı ölçüsü,ISO standartı
      20=ısı aralıgı (9 en düşük HOT PLUG, 37 en yüksek COLD PLUG) 20 ortalarda ancak hot plug sayılabilir buna daha yakın
      R=resistor


      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Nisan 2007 11:21:55
      vallh,i şu iridyumu o kadar övmüş ki benim de dikkatimi çekti.<Teknik olarak hiçbir kusur bulamadım.Tüm problemleri çözmüş görünüyor ve 100000 km veriyorlar .Bence çok fazla bu sayı bu zamana kadar motorun başına elli tane şey gelebilir.Her 10 bin km de bir söküp incelemek lazım.
      Benim edindiğim intiba sizin aracınıza sallama bir buji takmışlar hiçbir özelliği yok , takanların detaylı bilgisinden ziyade tecrübeye göre takdığına kanaat getirdim .Birşeyler atlamış olabilirim ama bizim de tecrübemiz var , kataloga bakıp kabaca bir çözüm yapmışlar .Madem bu şekilde bakıyorlar iridyum daha iyi bir seçim olacak sizin aracınız için kataloga bakayım

      quote:

      Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



      Alıntıları Göster




      Hocam ilgin için sağol, bunlar 2- 2,5 sene önce mi ne Ereğlide toyota servisinde taktırıdığım bujiler. Bilgilendirme amaçlı koydum buraya bu sene değiştirdim bunları çıkarıp geçen sene nisanda bosch süper 4 taktırmıştım.

      Tam olarak bişey söyliyemiyeceğim motor için kabaca bir bilgi vereyim, 99 model corolla 1,6 110 hp motor modeli 4AF gibi bişeydi bugün bakarım hatta bugün bujileri değiştirmeyi düşünüyorum


      Acaba gene bosch süper 4 mü alayım 4 başlı yoksa toyota servise gidip de orjinla buji ile mi değiştireyim. Bide iridyum buji demişsiniz bunlardan çok bahsediliyor kaliteliymiş, bunlardan mı alayım.



      şu iridiym bujilerin fiyatları nekadardır onlarında tek baş çift baş olanları varmıdır

      tekrar teşekkür ederim




      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15731 Mesaj
      11 Nisan 2007 11:25:59


      hocam acayip uğraşıyor araştırıyorsun zahmet veriyorum sanada nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum

      Ben geçen bosch u aldığımda FR78 diye bi kod ile veridler bende demin böyle bi kod aradım densonun listedinde ama bulamadım meğer her markanın kendi stadandardıymış

      Bugün kitapcığa bakayım ben tam motor modeline ve KW sına göre buji alayım. yada dediğim gibi belki servise uğrarım.

      her servis başka marka buji ya da yağ değişimi yapıyor , EReğlide hep mobil 1 kullanıyordu toyota motor yağında burdakiler Shell helix kullanıyorlar mesela. EReğlide denso taktılar burdakiler ne takıyor acaba ya da piyasadan alacan dışardan neyse 15:00 da sınavım var sınav çıkışı gidip bi araştırma yapayım piyasayı kokliyim ne var ne yok nerde ne var

      Şimdi biraz ders çalışayım yardımların için çok çok çok teşekkür ederim. Kaçtane mesaj attın benim için okudun öğrendin numaralarını falan teşekkür ederim


      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Nisan 2007 11:37:16
      yazılımcı iridyum senin bujinin elleniği IK20 görünmekte, para işlerinden hiç anlamam, o yüzden kararını sen vereceksin.Değer mi değmez mi?

      anlatılan iridyum olayı bujide son nokta gibi görünmekte, ama bazen reklamlar yanıltıcı olabliyor.Teorik olarak açıklamalar çok mantıklı ve tüm basit problemleri çözecek gibi anlatılmış .En doğru yorumu kullanıcılar yapacaktır.Ancak rolantideki misfire olayını çözdüğü belirtiliyor.Referans kataloguna güvenmek lazım ,aracınız eğer bakımlı ise katalogu izlemekte fayda var .
      Birde okuduklarım arasında bakım aralığını uzatmak için toyotanın seçiminden vefinasörlüğünden bahsedilmiş.Toyotayalı mühendislere güvenenler için IRIDYUM diyorum.Ancak satınlama olaylarında ''para konuşur'' derler .


      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Nisan 2007 11:39:17
      estağfurullah ben de senin sayende DENSO yu öğrendim ,araştırmadan olmuyor bu işler


      quote:

      Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



      hocam acayip uğraşıyor araştırıyorsun zahmet veriyorum sanada nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum

      Ben geçen bosch u aldığımda FR78 diye bi kod ile veridler bende demin böyle bi kod aradım densonun listedinde ama bulamadım meğer her markanın kendi stadandardıymış

      Bugün kitapcığa bakayım ben tam motor modeline ve KW sına göre buji alayım. yada dediğim gibi belki servise uğrarım.

      her servis başka marka buji ya da yağ değişimi yapıyor , EReğlide hep mobil 1 kullanıyordu toyota motor yağında burdakiler Shell helix kullanıyorlar mesela. EReğlide denso taktılar burdakiler ne takıyor acaba ya da piyasadan alacan dışardan neyse 15:00 da sınavım var sınav çıkışı gidip bi araştırma yapayım piyasayı kokliyim ne var ne yok nerde ne var

      Şimdi biraz ders çalışayım yardımların için çok çok çok teşekkür ederim. Kaçtane mesaj attın benim için okudun öğrendin numaralarını falan teşekkür ederim




      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Nisan 2007 11:50:30
      performans bujisi için aracınızın modifiye falan olması lazım.Anladığım kadarı ile orjinali ile oynamamışsınız.Ben katalog bujinizi kullanmanızı öneririm.Eğer Cold plug seçimi yaparsanız bu sefer rolantide tutuk çalışabilir, soğuk havalarda çalışma problemi olabilir.Şu iridyum buji işine bakın fiyatını öğrenebilenler varsa ben de merak ettim.Fark aşırı değilse güzel çözüme benziyor.


      quote:

      Orjinalden alıntı: Wolverine

      Aracım 2001 accent 1.5 gls 102hp.. 52binde bakımda buji ve buji kabloları değişmişti.. şu an 58bin küsürde ve 1,5 yıl geçti.. yarın nasipse 6 yıllık nerdeyse bitik aküyü değiştirmeye gittiğimde servise bujileri de baktıracam.. benim aracıma performans için performans bujisi iyi gider mi? aracım kalkışta epey atak.. ben de bu işleri seviyorum biraz..




      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15731 Mesaj
      11 Nisan 2007 11:50:43

      quote:

      Orjinalden alıntı: vezir

      yazılımcı iridyum senin bujinin elleniği IK20 görünmekte, para işlerinden hiç anlamam, o yüzden kararını sen vereceksin.Değer mi değmez mi?

      anlatılan iridyum olayı bujide son nokta gibi görünmekte, ama bazen reklamlar yanıltıcı olabliyor.Teorik olarak açıklamalar çok mantıklı ve tüm basit problemleri çözecek gibi anlatılmış .En doğru yorumu kullanıcılar yapacaktır.Ancak rolantideki misfire olayını çözdüğü belirtiliyor.Referans kataloguna güvenmek lazım ,aracınız eğer bakımlı ise katalogu izlemekte fayda var .
      Birde okuduklarım arasında bakım aralığını uzatmak için toyotanın seçiminden vefinasörlüğünden bahsedilmiş.Toyotayalı mühendislere güvenenler için IRIDYUM diyorum.Ancak satınlama olaylarında ''para konuşur'' derler .



      45 50 ytl falan ise alırımda bunu aşarsa almam biraz zorlaşır Bide aracın 80 bin bakım geldi ben 82 bine yaklaştım yazın genel bakıma girecek 80 bin ağır bakımmış öyle deidler tüm filtreler falan herşey değişiyormuş 350 400 tutar gibi tahmin ediyorum. Ama yağını falan her 6 ayda bir değiştiririm.

      fakat buji için 100 bin km çok büyük bri rakam ya insanın içi rahat etmez değiştirir bi 20 bin km sonra performnası çok emrak ettim doğrusu fiyatı uygun ise alacağım. rolantide benim hafif titreme oluyor birde mesela araba dururken gaza basayım 3 bin derivre kadar çıakrayım gazdan ayağımı çekeyim devir saati hızla düşüyo araç baya bi titreyip devir saati sonra yükselip rolanti devrini buluyor. Buda normal mi yoksa buji eskiliğinden kaynaklanan bir sorun mu


      Birşey daha soracayım, Ben birz sert araba kullanırım hızlı falan giderim, bu tgiger kayışı değiştikten sonra motorun üst kapağında uzn vade de yağlanma görmeye başladım nedendir acab. Ani durup kalkmalardan kaynaklanabilir mi. Ayrıca akümde geçen sen değişti ama hep eskisi gibi üstü beyaz beyaz oluyor sanki dışarı su atıor gibi. Bir anormalliğin şaretcisimidir


      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Emekli Yönetici
      15731 Mesaj
      11 Nisan 2007 11:58:47
      vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.

      şu anda racımda bulunan buji budur,

      http://aa.bosch.de/aa-t...kerzen/super4/aufbau.htm


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 11 Nisan 2007; 12:19:42 >
      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Nisan 2007 12:21:40
      o marka da japon çok iyidir.eğer çok pahalı ise değmez bence , iyi bir buji seçimi daha ucuza gelir.Zaten 100000km bakımsız buji olayı bana biraz uzun süre gibi geliyor.Çok yol yapanlar için iyi ama memur sürüşleri için uygun değil gibi.Dur kalk 100000 km mesafeyi 5-6 yılda ancak yapan biri için çok büyük bir yatırım gibi. ama para varsa alın derim, benzin açısından katkısı olacaktır.Ne kadar olur onu bilemem .
      quote:

      Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


      vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.




      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15731 Mesaj
      11 Nisan 2007 12:33:43

      quote:

      Orjinalden alıntı: vezir

      o marka da japon çok iyidir.eğer çok pahalı ise değmez bence , iyi bir buji seçimi daha ucuza gelir.Zaten 100000km bakımsız buji olayı bana biraz uzun süre gibi geliyor.Çok yol yapanlar için iyi ama memur sürüşleri için uygun değil gibi.Dur kalk 100000 km mesafeyi 5-6 yılda ancak yapan biri için çok büyük bir yatırım gibi. ama para varsa alın derim, benzin açısından katkısı olacaktır.Ne kadar olur onu bilemem .

      Alıntıları Göster






      Araca sürekli bakım yapan hep güz üzerinde olan biriyimz aten bi buji takıp 100 bin km bekliyemem doğrusu. kaliteli olsun ama normal bi buji olsun yeter benim için. iridiumlar pahalıymış hakkaten benc eo apraya değmez.

      Şimdi gene şu bosch un süper 4 üne bakıyordum. Tekrar ondan mı alsam acaba diye Bide tek tırnaklı bosch super var şehir içi kullanım için filan çok uygun giyor. Acaba 4 tırnaklı bujide buji kablolarınıda ona göre taktırmak daha mı iyi olur ya da taktırmazsak 4 baş olması bir işe yaramaz mı. Birisi demişti sizmiydinzi tam emin değilim 4 başlı bujide buji kabloları iyi dğeilse gelen akım 4 'e bölünür demişti


      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Nisan 2007 12:57:32
      ben bunu söylemedim ancak kim demişse mantıklı bir şeyden bahsetmiş.
      konu basit,
      kıvılcım voltaj büyüklüğü ile alakalıdır.Ne kadar yüksek olursa o kadar büyük kıvılcım olur.
      Şimdi siz dört tırnak yaparsanız ve voltajı sabit tutarsanız bütn tırnaklardan kıvılcım çıkmaz .Çıkarsa paralel devre olayı gibi bölünür .Kısa kıvılcım olur.Bnece dört tırnaklığının görevi farklı .Olasılık olarak tek tırnaklıda bir tutukluk olsa ateileme pas geçilir , taa ki piston yeniden doğru konuma gelinceye kadar.Halbuki dört tırnaklıda biri kusurlu ise veya aşınmışsa digerinden olay devam eder.
      Örenk vermem gerekirse manyetolu çakmaklar buna en iyi örnektir.Her sefer çakışınızda birçok nedenden yanma olmaz, bir daha çakarsnız.Bu arada ilk çakışınızdaki gaz boşa gider.halbuki dört tırnaklı çakmağınmız olsa biri teklediğinde öbürü veya her ikisi aynı anda çakma olayı olur.


      quote:

      Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



      Alıntıları Göster




      Araca sürekli bakım yapan hep güz üzerinde olan biriyimz aten bi buji takıp 100 bin km bekliyemem doğrusu. kaliteli olsun ama normal bi buji olsun yeter benim için. iridiumlar pahalıymış hakkaten benc eo apraya değmez.

      Şimdi gene şu bosch un süper 4 üne bakıyordum. Tekrar ondan mı alsam acaba diye Bide tek tırnaklı bosch super var şehir içi kullanım için filan çok uygun giyor. Acaba 4 tırnaklı bujide buji kablolarınıda ona göre taktırmak daha mı iyi olur ya da taktırmazsak 4 baş olması bir işe yaramaz mı. Birisi demişti sizmiydinzi tam emin değilim 4 başlı bujide buji kabloları iyi dğeilse gelen akım 4 'e bölünür demişti




      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15731 Mesaj
      11 Nisan 2007 13:25:09
      quote:

      Orjinalden alıntı: vezir

      ben bunu söylemedim ancak kim demişse mantıklı bir şeyden bahsetmiş.
      konu basit,
      kıvılcım voltaj büyüklüğü ile alakalıdır.Ne kadar yüksek olursa o kadar büyük kıvılcım olur.
      Şimdi siz dört tırnak yaparsanız ve voltajı sabit tutarsanız bütn tırnaklardan kıvılcım çıkmaz .Çıkarsa paralel devre olayı gibi bölünür .Kısa kıvılcım olur.Bnece dört tırnaklığının görevi farklı .Olasılık olarak tek tırnaklıda bir tutukluk olsa ateileme pas geçilir , taa ki piston yeniden doğru konuma gelinceye kadar.Halbuki dört tırnaklıda biri kusurlu ise veya aşınmışsa digerinden olay devam eder.
      Örenk vermem gerekirse manyetolu çakmaklar buna en iyi örnektir.Her sefer çakışınızda birçok nedenden yanma olmaz, bir daha çakarsnız.Bu arada ilk çakışınızdaki gaz boşa gider.halbuki dört tırnaklı çakmağınmız olsa biri teklediğinde öbürü veya her ikisi aynı anda çakma olayı olur.



      Alıntıları Göster






      hocam güzel açıklamışsınız sağolun. Bosch un sitesinde de dördü birden çakar demiyorda, yanmama gibi bir sorununuz olmaz anlamında bir açıklama var. Sizin dediğiniz gibi.





      Ateşleme olasılığı

      Güvenili bir şekilde ateşlenmekte olan karışım olasılığı hava oranı artarken düşmektedir. (fakir karışım, I>1). Labaratuar testinde I=1.55'e kadar karışımın emniyetli ateşlenmesi Super 4 bujileriyle sağlandı ve aynı aralıkta konvansiyonel buji ile yapılan testte tüm karışımın yarısından daha fazlasının başarısız olduğu görüldü.

      Geliştirilmiş ivmelenme
      Hava-yakıt karışımı birikintileri öncelikle zorlu ivmelenmelerde ki sürüşlerde meydana gelir. Artan ateşleme olasılığıyla Bosch'un Super 4 bujileri muhtemel ateşleme başarısızlıklarını önler ve bundan dolayı sürekli ivmelenme sağlar.

      Bir denemede üçüncü yada dördüncü viteste 30 km/h'dan 120 km/h'a kadar ivmelenmede her bir aşamada 0.4 s kadar iyileştirilen bir değerle neticelendi. Sollama esnasında sürücünün ve yolcuların iyileştirilmiş güvenliğinin sağlanmasıyla ivmelenme mesafesi beş metreye kadar azaltıldı



      Buji tırnak aralığı

      Dört negatif elektrotlu bujiler kıvılcım, iki negatif elektrotlu bujilerdekine benzer olarak hava / yakıt karışımını ateşler (yani ya hava aralıklı olarak yada yüzey aralıklı olarak). Super 4 bujilerinin dört negatif elektroduyla sekiz olasılıklı buji tırnak aralığı meydana gelir. Bu buji tırnak aralıklarından hangisi seçilir. genellikle tamamen rastgeledir. Kıvılcımlar izolasyon burnu çevresinden düzgünce dağıtılır. İzolasyon burnuherhangi bir noktada kirlenirse (kurum gibi) kıvılcım kirlenmiş bölgeden hızlıca geçecek ve oradan en yakındaki negatif elektroda atlayacaktır. Böyle durumda kıvılcım da eşzamanlı olarak kiri yakar.


      faydaları

      Super 4 bujiler, konvansiyonel bujiler üzerine şu iyileştirilmiş özellikleri gösterir

      Sekiz olasılıklı buji tırnak aralığından dolayı daha büyük ateşleme güvenilirliği

      Yüzey aralık teknolojisinden dolayı kendi kendini temizleme

      Genişletilmiş ısı aralığı
      Super 4 bujiler, daha eski taşıtlarda dahi kullanılabilir. Bu sayede taşıtlar modern buji teknolojisinin faydalarına erişmiş olur.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 11 Nisan 2007; 13:26:26 >
      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Nisan 2007 16:39:46
      evet aynen benim düşündüğümü yazmışlar.Ben de kendimi test etmiş oldum böylece.Çünkü teorisinine ters birşey olmaması lazım.Herkez ohm kanununu bilir.Voltaj üretici farklı bir şey vermediğine göre tırnak sayısının fazlalığı ateşlememe olasılığını düşürmekte.Bilmemiz gereken kıvılcım daima sivri köşelerden zıplama yapar .Yani her zaman en kısa mesafeyi gözler .Çünkü mesafe artınca kıvılcımın atlaması için gereken voltajın artması lazımdır.
      Önüne çok küçük de olsa kurum , yağ ,karbon birikintisi gelen buji tırnağı bunu atlamak için başka bir yer aramaya başlar ,işte burada dier bir tırnak varsa ve onun önünde bir pislik veya birikinti yoksa oradan ateşleme yapar.Yine bunu en iyi anlamanın yolu manyatolu çakmağınıza araştırmacı gözüyle bakmanızdadır.O incecik uzanısı olan iletken ucun yanına elektrik iletebilen bir cımbız uzatın ,çakma anında en kısa yol olan uzattığınız cisme atlama yapar ve çarpılırsınız.Voltajın ne kadar yüksek olduğunu çarpılınca anlayacaksın


      quote:

      Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


      Alıntıları Göster




      hocam güzel açıklamışsınız sağolun. Bosch un sitesinde de dördü birden çakar demiyorda, yanmama gibi bir sorununuz olmaz anlamında bir açıklama var. Sizin dediğiniz gibi.





      Ateşleme olasılığı

      Güvenili bir şekilde ateşlenmekte olan karışım olasılığı hava oranı artarken düşmektedir. (fakir karışım, I>1). Labaratuar testinde I=1.55'e kadar karışımın emniyetli ateşlenmesi Super 4 bujileriyle sağlandı ve aynı aralıkta konvansiyonel buji ile yapılan testte tüm karışımın yarısından daha fazlasının başarısız olduğu görüldü.

      Geliştirilmiş ivmelenme
      Hava-yakıt karışımı birikintileri öncelikle zorlu ivmelenmelerde ki sürüşlerde meydana gelir. Artan ateşleme olasılığıyla Bosch'un Super 4 bujileri muhtemel ateşleme başarısızlıklarını önler ve bundan dolayı sürekli ivmelenme sağlar.

      Bir denemede üçüncü yada dördüncü viteste 30 km/h'dan 120 km/h'a kadar ivmelenmede her bir aşamada 0.4 s kadar iyileştirilen bir değerle neticelendi. Sollama esnasında sürücünün ve yolcuların iyileştirilmiş güvenliğinin sağlanmasıyla ivmelenme mesafesi beş metreye kadar azaltıldı



      Buji tırnak aralığı

      Dört negatif elektrotlu bujiler kıvılcım, iki negatif elektrotlu bujilerdekine benzer olarak hava / yakıt karışımını ateşler (yani ya hava aralıklı olarak yada yüzey aralıklı olarak). Super 4 bujilerinin dört negatif elektroduyla sekiz olasılıklı buji tırnak aralığı meydana gelir. Bu buji tırnak aralıklarından hangisi seçilir. genellikle tamamen rastgeledir. Kıvılcımlar izolasyon burnu çevresinden düzgünce dağıtılır. İzolasyon burnuherhangi bir noktada kirlenirse (kurum gibi) kıvılcım kirlenmiş bölgeden hızlıca geçecek ve oradan en yakındaki negatif elektroda atlayacaktır. Böyle durumda kıvılcım da eşzamanlı olarak kiri yakar.


      faydaları

      Super 4 bujiler, konvansiyonel bujiler üzerine şu iyileştirilmiş özellikleri gösterir

      Sekiz olasılıklı buji tırnak aralığından dolayı daha büyük ateşleme güvenilirliği

      Yüzey aralık teknolojisinden dolayı kendi kendini temizleme

      Genişletilmiş ısı aralığı
      Super 4 bujiler, daha eski taşıtlarda dahi kullanılabilir. Bu sayede taşıtlar modern buji teknolojisinin faydalarına erişmiş olur.




      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15731 Mesaj
      11 Nisan 2007 17:11:20

      değiştirdim bujileri makinemdeki piller resim çekmeye yeterse çıkanların resimi çekip koyacağım. Toyota servisinde değiştirdim. 40 küsür tuttu içinde işçilik de var işçilik çok alıyor bu servisler ya yoksa bujiler 20 milyon

      Adamla baya muhabeet ettikde dedi performans kaybının nedeni 80 bin bakımı gelmiş dedi bunda tüm filitreler değişecek dedi buji falanda değişior istersen yazın yaptoracakmışsın oazman değiştitirz dedi ben yok deidm şimdid eğiştirelim. Sonra dedi baskı balatanında zamanı gelmiş dedi onuda değiştirirsen iyi olur dedi.

      Bujiler değiştikden sonraki izlenimlerim aracımda gözle görülür şekilde performans arttı diyebilirim. Ayrıca açık hava filitresini sordum, dedim ; bunlarda debi metre varmış oksijen sensörü, açık hava filitresi takınca o bozuluyormuş falan dedim yok dedi öyle bişey olmaz dedi bu oksijen sensörünü burdan çıkarır açık hava filitreisnin borusuna takarsın orayı kesip dedi gene ölçer dedi. takılı araçlar var görüyoruz uzun süredir kullanıyorlar hiç bişey olmadı diyor. Sordum siz takarmısınız diye yok biz yapmıyoruz dedi


      birde unutmadan söyliyeyim, 4 başlı falan taktırmana gerek yok hiç dedi. Ondada aynı performansı alırsın bunda da , belki çakma konusunda bir yardımı olur ama boşuna masraf 10 binde bir değişen parça değiştirirsin yenisini takarsın olur biter dedi Orjinal toyota nın bujilerini taktılar tek tırnaklı.


      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Nisan 2007 18:07:36
      en doğrusunu yapmışın sana da bu yakışır.En iyi çözüm en ucuza ancak YETERLİ olandır.


      quote:

      Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


      değiştirdim bujileri makinemdeki piller resim çekmeye yeterse çıkanların resimi çekip koyacağım. Toyota servisinde değiştirdim. 40 küsür tuttu içinde işçilik de var işçilik çok alıyor bu servisler ya yoksa bujiler 20 milyon

      Adamla baya muhabeet ettikde dedi performans kaybının nedeni 80 bin bakımı gelmiş dedi bunda tüm filitreler değişecek dedi buji falanda değişior istersen yazın yaptoracakmışsın oazman değiştitirz dedi ben yok deidm şimdid eğiştirelim. Sonra dedi baskı balatanında zamanı gelmiş dedi onuda değiştirirsen iyi olur dedi.

      Bujiler değiştikden sonraki izlenimlerim aracımda gözle görülür şekilde performans arttı diyebilirim. Ayrıca açık hava filitresini sordum, dedim ; bunlarda debi metre varmış oksijen sensörü, açık hava filitresi takınca o bozuluyormuş falan dedim yok dedi öyle bişey olmaz dedi bu oksijen sensörünü burdan çıkarır açık hava filitreisnin borusuna takarsın orayı kesip dedi gene ölçer dedi. takılı araçlar var görüyoruz uzun süredir kullanıyorlar hiç bişey olmadı diyor. Sordum siz takarmısınız diye yok biz yapmıyoruz dedi


      birde unutmadan söyliyeyim, 4 başlı falan taktırmana gerek yok hiç dedi. Ondada aynı performansı alırsın bunda da , belki çakma konusunda bir yardımı olur ama boşuna masraf 10 binde bir değişen parça değiştirirsin yenisini takarsın olur biter dedi Orjinal toyota nın bujilerini taktılar tek tırnaklı.




      _____________________________

    • Yarbay
      7831 Mesaj
      12 Nisan 2007 16:41:07
      Dün accent aracımnın polen filtresini değişirken sordum serviste, bujiler benim araç için 30binde bir değişir dedi usta.. ama başka serviste de 20bin denmişti..


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      12 Nisan 2007 17:38:02
      daha önce anlattım , kesin kilometre vermek yanlış bu lastik değil ki.Sehir içinde 20 bin giderse şehir dışında 30 bin gidebilir.Devir ile alakalı buji işi, kilometre ile değil.

      quote:

      Orjinalden alıntı: Wolverine

      Dün accent aracımnın polen filtresini değişirken sordum serviste, bujiler benim araç için 30binde bir değişir dedi usta.. ama başka serviste de 20bin denmişti..




      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15731 Mesaj
      12 Nisan 2007 19:01:26

      quote:

      Orjinalden alıntı: vezir

      daha önce anlattım , kesin kilometre vermek yanlış bu lastik değil ki.Sehir içinde 20 bin giderse şehir dışında 30 bin gidebilir.Devir ile alakalı buji işi, kilometre ile değil.


      Alıntıları Göster






      bence kullanılan benzinin kaliteside önemli sanki




      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Binbaşı
      1516 Mesaj
      12 Nisan 2007 19:44:03
      Benim arabanın kitapçığında her 20 binde değişir diyor.97 1.6 XEİ SW


      _____________________________

      97 COROLLA 1.6 XEI SW ATIKER FAST
    • Çavuş
      91 Mesaj
      03 Mayıs 2007 17:20:37
      bende 99 alfa 146 ts var bujileri 100 binde bir değişiyor. ayrıca hyundai getz var 30 binde bujileri değişti ve pırıl pırıldı şaşırdım açıkçası


      _____________________________

      1999 Alfa 146 1.6 TS AB AC AJ
    • Çavuş
      73 Mesaj
      11 Ağustos 2007 01:21:43
      Arkadaslar oncelıkle selamlar benım arabanın sorunu 1900 devır cıvarında teklemesı hem benzınde hemde gazda aynı seyı yapıyor.

      1.Bujı kablolarını degıstırdım.

      2.Bujılrı degıstırdım.

      Ve sonuc yukardakı sıkayetım oldu. Yanı bujı kabloları ve bujıler degıstıkten sonra bu problem ortaya cıktı ustaya gosterdım bırı atesleme bobını dıyo dıgerı bu bujı kabloları eskı teknolojı ondan yapar dıyor.Benım aklım karıstı bujılerı bır tekrar degıstıreyım dıyorum sız ne dersınız sorun ne olabılır

      Tabı bu sorunları degıstırdıkten 1 ay sonra yapmaya basladı



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      674 Mesaj
      11 Ağustos 2007 11:24:18
      konunun hepsini okuyamadım belki de soran olmuştur ama yine de sorayım..
      Benzinli ve dizel araçların bujileri arasında bir fark var mıdır?



      _____________________________

    • Teğmen
      174 Mesaj
      11 Ağustos 2007 11:27:56

      quote:

      Orjinalden alıntı: atomik07

      kardeş eğerki yakıtta tasarruf istiyorsan 15-20 binden sonra değiştirirsin. ama bu işin prosödürünü sorarsan valla bozuluncaya kadar değiştirme derim ben

      e bu da bi seçenek tabi


      _____________________________

    • Teğmen
      234 Mesaj
      11 Ağustos 2007 18:25:32
      Araçla verilen kullanıcı el kitabında bujilerin ne zaman değişeceği yazar. Biraz okumakta fayda var. Alfalarda 100.000 km. de değişir. 4ü ucuz 4 taneside pahalı iridyum bujilerdendir. Zaten silindir başına 2 buji olduğu için ki 4 tanesi kaliteli ve pahalı bujilerdir, 4 tırnaklı buji takmanın mantığı yoktur zaten TS motorlarda bujilerin ateşleme verimi çok iyidir.


      _____________________________

    • Çavuş
      43 Mesaj
      11 Ekim 2007 07:08:15
      Biri 4 silindirli bir araba için buji ateşleme sırasını yazabilir mi?? Arabam Lada Samara


      _____________________________

      by clavuza
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      11 Ekim 2007 07:29:45
      kesinlikle vezire trallese chinoya turbulansa 4L ye ve ismini hatırlamadığım birkaç arkadaşa otomobil genelde üst başlık açılmalı bu şahıslar bilgi ve ilgileri ile kaybedilmemesi gereken kişiler


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 11 Ekim 2007; 8:41:13 >
      _____________________________




    • Er
      2 Mesaj
      14 Kasım 2008 16:03:25
      aracım 2004 clio sembol 1.4 8v. 2007 Mart ayında ilk sahibinden 33000 km. de aldım sürekli şehir içinde gezmiş. Bujileri değiştirdiğimde çok kötüydü. Renault buji ile değiştirmiştim. Yaklaşık 16000 km. oldu geçenlerde değiştirdim Bosch Süper plus buji ile. Çıkan bujilerim pek kötü değildi. Yeni bujilerden sonra aracımda herhangi bir değişiklik hissetmedim. İlk çalıştırma olsun performans olsun herhangi bir değişiklik yok. Demekki benim Renault bujilerin daha ömrü vardı ama olsun yinede değiştirdim.


      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      14 Kasım 2008 16:06:21
      araç Marka olarak değişirmi bilmiyorum ama genelde ateşleme sıralaması 1-3-4-2 dir.


      _____________________________

    • Yarbay
      3446 Mesaj
      03 Şubat 2009 23:34:46
      benim bujilerden dolayı 45binde arıza ışığı yandı zaten aracın yakıt tüketimi de artmıştı.


      _____________________________

      Gigabyte p55US3L rev2,I5 750,2X2 Kingston DDR3 1333 CL7,Akasa x4,Gigabyte GTX 480,Creative xfi music edition,Xilence 1000w,CoolerMaster haf 932,Philips 8694,PS3
    • Yüzbaşı
      850 Mesaj
      04 Şubat 2009 11:48:41
      ben megane2 kullanıyorum serviste bakım yaptırdıktan sonra verilen kağıtta buji değişimi 30000 km sonra yazılmıştı


      _____________________________

    • Yarbay
      8191 Mesaj
      04 Şubat 2009 12:18:56
      mazda 2 de 120 bin km.


    • Binbaşı
      1079 Mesaj
      06 Şubat 2009 14:01:09
      geçen gün 30 bini dolduran bujileri değştiriyordum, bujileri sökerken bir de ne göreyim, 3. bujinin yuvasında burcu burcu terleme vardı ve bujinin altıgen lokmaya oturan kısmı paslanmıştı belli ki bu bir müddettir böyle. diğer bujilerde hiçbirşey yoktu ne paslanma ne terleme ne de başka birşey. araçta bir sorun da hissetmemiştim. motor suyunda eksilme yok. buji yatağında yağ lekesi veya is lekesi yok. sadece terleme var. yeni bujileri taktım aracı kullanmaya devam ediyorum bir süre sonra (5-10 gün) bujilere tekrar bakacağım terleme varmı diye.

      sizce bu terlemenin nedeni ne olabilir. araç 1,2 motor 16v opel corsa 99 model. o terleme yapan buji iyi sıkılmayıp gevşek kaldıysa, bu yüzden hafif fıslama yapmaktan egzoz gazındaki su buharının orada ilk çalışmalarda motor soğukken yoğunlaşmasından olabilir mi sizce?

      yorumlar için şimdiden teşekkürler.


      _____________________________

      mbbilici

      elektrik kesintisi alarmı; kaloriferciler, kat kaloriferi sahpileri ve elektrik kesintisini haber almayı gerektiren diğer durumlar için
      http://www.sahibinden.c...m-cihazi-50726852/detay/
    • Yüzbaşı
      597 Mesaj
      06 Şubat 2009 15:12:33
      Sevis standart bujileri 30.000 km'de iridyum bujileri 90.000 km'de değiştiriyor, imzadaki araba.


      _____________________________

      Daihatsu Sirion 2005 Mavi 1.3 102 ps. 0-100 9.6 sn. 100-0 39 m. Şehir içi ortalama tüketimim 100 km/ 5.7 - 6.3 lt. arasında.
    • Onbaşı
      31 Mesaj
      06 Ağustos 2009 16:23:08
      Bosch, CNG/LPG’ye dönüşümde, Double Platinli Bosch Bujileri ile aracınızı koruyor.

      bu bujilerden kullanan var mıdır ?



      _____________________________

      Clio 1.2 16v LPG
    • Er
      10 Mesaj
      12 Nisan 2010 10:13:56
      arkadaşlar arabam Hyundai elantra 2004 model 57 binde lpg'li, arabamı 40 binde aldım. öncesini bilmiyorum ama ben henüz buji değişmedim. bujileri değişeyim mi değişecekse hangi bjiyi önerirsiniz...


      _____________________________

    • Yarbay
      18966 Mesaj
      12 Nisan 2010 10:22:16
      VW 1.4 TSI 122 HP Motorları 60.000 km'de bir
      VW 1.6 MPI 102 HP Motorları 15.000 kM'de bir

      dört adet buji değiştiriyor.


      _____________________________

    • Yarbay
      18966 Mesaj
      12 Nisan 2010 10:25:08
      2 Yıl önce teknoloji böyleydi. Acaba şimdi nasıl...?




      _____________________________

    • Binbaşı
      1704 Mesaj
      05 Aralık 2010 11:17:12
      bu gün sanayi de bujileri değiştirdim.en sağdaki buji diğerlerine göre çok daha fazla kararmıştı simsiyahtı neredeyse diğerleri eşit oranda kirlenirken en sağdaki cok daha fazla kararmış anlamadım bunun sebebi ne olabilir acaba? araçta yağ eksilme sorunu yok fakat lpg kitini taktırdıktan sonra ilk kez buji değişimi yaptırdım ve lpg den önce böyle bir olaya rastlamamıştım.aracım 2004 clio II.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      05 Aralık 2010 12:29:21
      Kia Magentis 2001- 2006 serisi

      -2 Litre 138 HP

      TEK TIRNAK

      >30.000KM veya 2 sene


      _____________________________

    • Yarbay
      2462 Mesaj
      06 Aralık 2010 10:32:22
      BUJİLER saniyede kaç kez ateşleme yapar ?


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Aralık 2010 11:58:56
      bu is saniye isi degil, görevi gelir atesleme yapar.

      http://www.itusozluk.co...rt+zamanl%FD+motor/39441

      1. zaman : Emme( HAVA ve akaryakit miktari )
      2.zaman : HAVA ve akaryakit miktari SIKISTIRILIR
      3.zaman : atesleme
      4.zaman : egzoz




      _____________________________

    • Yarbay
      4998 Mesaj
      06 Aralık 2010 16:34:47
      quote:

      Orijinalden alıntı: sinanusta

      bu gün sanayi de bujileri değiştirdim.en sağdaki buji diğerlerine göre çok daha fazla kararmıştı simsiyahtı neredeyse diğerleri eşit oranda kirlenirken en sağdaki cok daha fazla kararmış anlamadım bunun sebebi ne olabilir acaba? araçta yağ eksilme sorunu yok fakat lpg kitini taktırdıktan sonra ilk kez buji değişimi yaptırdım ve lpg den önce böyle bir olaya rastlamamıştım.aracım 2004 clio II.


      Yağ dışında, zengin karışım veya soğuk çalışma da bujilerde koyu renkli mat birikime sebebiyet verebilir. Eğer buji iyi ateşlemiyorsa bu da o silindirde (ateşleme sayısına göre) zengin karışıma ve soğuk çalışmaya neden olur.

    • Buji kablosunda temassızlık veya kaçak olabilir
    • Tırnak açıklığı çok fazla olabilir
    • Porselen içinde kılcal çatlak olabilir
    • Buji yuvası kirli ve nemliyse akım kısayoldan metal bloğa kaçıyor olabilir.


    • Binbaşı
      1704 Mesaj
      07 Aralık 2010 12:01:26

      quote:

      Orijinalden alıntı: Karbon 12


      Alıntıları Göster



      Yağ dışında, zengin karışım veya soğuk çalışma da bujilerde koyu renkli mat birikime sebebiyet verebilir. Eğer buji iyi ateşlemiyorsa bu da o silindirde (ateşleme sayısına göre) zengin karışıma ve soğuk çalışmaya neden olur.

    • Buji kablosunda temassızlık veya kaçak olabilir
    • Tırnak açıklığı çok fazla olabilir
    • Porselen içinde kılcal çatlak olabilir
    • Buji yuvası kirli ve nemliyse akım kısayoldan metal bloğa kaçıyor olabilir.

    • teşekkür ederim açıklamarınız için .aracım bujileri değiştirmeden önce ani duruşlarda rolanti dalgalanması yapıyordu bujileri değiştirdim şimdi öyle bir sıkıntı kalmadı.ama buji diplerinde baya bi toz toprak birikmişti acaba diyorum değiştirirken içeri bişey mi kaçtı.c


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      07 Aralık 2010 23:27:22
      15 binde bir bujileri kendim değiştiriyorum 7 ,8 bine gelince de söküp temizliyorum arabam lada samara


      _____________________________

    • Teğmen
      194 Mesaj
      10 Şubat 2011 09:47:06
      Merhaba,

      orjinal bujisi benzinde tırnak aralığı 0,9 mm olan buji yerine 1,1 mm olan buji takarsak aracıma bir zararı olurmu. araç lpg li
      Buji özelliklerinde ikisininde direnç değerleri 5K Ohm olarak görünüyor. Cevap Verebilirseniz sevinirim.



      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      10 Şubat 2011 16:03:38
      elbette zararı olur. Buji aralıkları akım ve voltaj aralıkları her araç için tasarlanmıştır. Buji kablolarının uzunluğu ve bunun arasında ince bir ilişki vardır. Bu nedenle orjinal buji ve buji kablosu kullanmaya riayet etmek gerekir .İlk hissedilecek şey yakıt tüketiminin artması ve ateşmeden kaynaklanan rölantideki dengesizlik olacaktır
      quote:

      Orijinalden alıntı: manager71

      Merhaba,

      orjinal bujisi benzinde tırnak aralığı 0,9 mm olan buji yerine 1,1 mm olan buji takarsak aracıma bir zararı olurmu. araç lpg li
      Buji özelliklerinde ikisininde direnç değerleri 5K Ohm olarak görünüyor. Cevap Verebilirseniz sevinirim.





      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Şubat 2011; 18:40:45 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3201 Mesaj
      11 Şubat 2011 03:13:15


      arkadaslar yukardakı ornek olarak koyduğum resımde izalatorun ngk yazan yerın ordan alt taraflarına sıyah kurum gıbı bı madde olusursa bunun anlamı ne olabılır ?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 11 Şubat 2011; 3:14:09 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      727 Mesaj
      11 Şubat 2011 08:52:55

      quote:

      Orijinalden alıntı: vezir

      elbette zararı olur. Buji aralıkları akım ve voltaj aralıkları her araç için tasarlanmıştır. Buji kablolarının uzunluğu ve bunun arasında ince bir ilişki vardır. Bu nedenle orjinal buji ve buji kablosu kullanmaya riayet etmek gerekir .İlk hissedilecek şey yakıt tüketiminin artması ve ateşmeden kaynaklanan rölantideki dengesizlik olacaktır

      Alıntıları Göster





      Sizin gibi bilgi birikimi yüksek olan OBK nickli üye LPG forumunda orijinal bujide ısrar etmeyip LPG'li araçlar için LPG bujisi kullanılması gerektiğini söylemişti.


      _____________________________

    • Teğmen
      194 Mesaj
      11 Şubat 2011 11:35:25

      quote:

      Orijinalden alıntı: vezir

      elbette zararı olur. Buji aralıkları akım ve voltaj aralıkları her araç için tasarlanmıştır. Buji kablolarının uzunluğu ve bunun arasında ince bir ilişki vardır. Bu nedenle orjinal buji ve buji kablosu kullanmaya riayet etmek gerekir .İlk hissedilecek şey yakıt tüketiminin artması ve ateşmeden kaynaklanan rölantideki dengesizlik olacaktır

      Alıntıları Göster





      Sayın Vezir,

      Cevabınız için teşekkür ederim. benim aracımın orjinal bujisi yani kullanım klavuzunda yazan NGK BKR5E takılan Buji ise NGK BKR5EYA-11 bujisi. netten karşılaştırdım direnç değerleri aynı. gerçi direnç ile akım yada voltaj arasındaki farkı bilmiyorum ama çok güvendiğim ustam bu bujileri takmamı söyledi. buji takıldıktan sonra herhangi bir olumsuzluk olmadı hatta uzun yolda yakıt tüketimi azaldı bile. aracın ivmelenmesinde herhangi bir sorun yok gibi. sorun olsa hemen belli olurmu yoksa daha sonramı belli olur. bujileri taktıktan sonra belirgin bir yakıt düşüşü var.


      _____________________________

    • Teğmen
      194 Mesaj
      11 Şubat 2011 11:37:31
      .


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manager71 -- 11 Şubat 2011; 11:53:35 >
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Şubat 2011 11:44:27
      LPG li araçlarda eğer modifikasyon yapılacak ise buji kablosu ile birlikte bujinin berabar modifikasyonu uygundur. Sadece bujiyi değiştirerek ateşleme zamanını LPG ye göre ayarlamak mümkün değildir. Bu nedenle araç ECU da gerekli ayarlar yapılırken sizin aracınızda hangi bujinin olduğu sorulmaz . Bunu seçebilme şansı varsa LPG ile birlikte buji modifikasyonu , kablo ve ECU setupları beraber ayarlanmalıdır.

      Eğer sadece buji değişimi yuapılırsa belki bujiyi korursunuz ve ömrü uzar ama bu sefer yanma verimi ve zamanlama konusunda eksiklikleri her araç hızlanmasında veya rölanti dengesizliklerinde görrürsünüz. Ustadan başınızı kaldıramayabilirsiniz. Çok da yakması LPG nin değil zamanında ateşlemeyerek güç kaybına açan buji seçiminde olacaktır.


      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10367 Mesaj
      11 Şubat 2011 11:47:53

      quote:

      Orijinalden alıntı: manager71



      Alıntıları Göster



      Sayın Vezir,

      Cevabınız için teşekkür ederim. benim aracımın orjinal bujisi yani kullanım klavuzunda yazan NGK BKR5E takılan Buji ise NGK BKR5EYA-11 bujisi. netten karşılaştırdım direnç değerleri aynı. gerçi direnç ile akım yada voltaj arasındaki farkı bilmiyorum ama çok güvendiğim ustam bu bujileri takmamı söyledi. buji takıldıktan sonra herhangi bir olumsuzluk olmadı hatta uzun yolda yakıt tüketimi azaldı bile. aracın ivmelenmesinde herhangi bir sorun yok gibi. sorun olsa hemen belli olurmu yoksa daha sonramı belli olur. bujileri taktıktan sonra belirgin bir yakıt düşüşü var.

      her yeni buji değişimibenzer etkiyi zaten yaratır önemli olan farklı yeni bujilerde kıyaslamayı yapabilmektir. Eğer inceleme yapılacak ise 2 silindire orjinal bujiyi diğer 2 silindire istediğiniz farklığı olan bujiyi takın bir süre kullnın. sonra bujileri söküp inceleyin farkını bize yazmayı ihmal etmeyin.


      _____________________________

    • Yarbay
      3201 Mesaj
      13 Şubat 2011 23:33:39

      quote:

      Orijinalden alıntı: FRED BAKER



      arkadaslar yukardakı ornek olarak koyduğum resımde izalatorun ngk yazan yerın ordan alt taraflarına sıyah kurum gıbı bı madde olusursa bunun anlamı ne olabılır ?


      Yardımcı olabilecek biri varmı ?


      _____________________________

    • Yarbay
      4998 Mesaj
      13 Şubat 2011 23:54:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: FRED BAKER


      Alıntıları Göster



      Yardımcı olabilecek biri varmı ?


      İzolasyon kılıfıının dışında kalan porselendeki kirli görüntü olağandır. Tamamen normal. Porselende kılcal çatlak olduğunda veya porselenle metal arasında sızıntı olduğunda düzensiz kirlenme görülebilir ve kahverengimsi olmazlar. Fakat bunlar çok zayıf ihtimaller, bunlar olduğunda elektrotlarda da eşlik eden başka göstergeler olur.

      Aslında tam tersine bujilerden birinin aşırı temiz olması şüphe uyandırıcı olmalı. Bu etrafında korona, yani iyonlaşmış havanın olduğunu düşündürür. Bu da sağlıklı elektrik aldığı halde ateşlemeyen bujilerde görülebilir. Böyle bir sorun varsa tamamen karanlıkta buji yuvalarına dikkatli bakarak gözlemlenebilir.


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      14 Şubat 2011 00:48:54
      30.000 km eğer İstanbulda araç kullanıyorsanuz çok fazla bence. Sonuçta yapılan km dışında birde aracın çalışma saati var. Yoğun trafikte durarak yol yapmıyorsunuz ama araç çalışıyor. Soran arkadaşlarımada kendim yaptığımı söylüyorum; Aracın kitapçığında yazan değerleri ikiye bölün. 30.000 buji, 15.000 yağ ve filtreler yerine 15.000 buji, 7500-10.000 gibi yağ ve filtreler. Ben senede çok az km yaptığımdan her sene iki kere bakım bir kerede buji değiştiriyorum. Senede yaptığım km maksimum 5000dir. Ama hep kısa mesafe yada trafik.


      _____________________________

    • Yarbay
      3201 Mesaj
      14 Şubat 2011 21:27:35

      quote:

      Orijinalden alıntı: Karbon 12


      Alıntıları Göster



      İzolasyon kılıfıının dışında kalan porselendeki kirli görüntü olağandır. Tamamen normal. Porselende kılcal çatlak olduğunda veya porselenle metal arasında sızıntı olduğunda düzensiz kirlenme görülebilir ve kahverengimsi olmazlar. Fakat bunlar çok zayıf ihtimaller, bunlar olduğunda elektrotlarda da eşlik eden başka göstergeler olur.

      Aslında tam tersine bujilerden birinin aşırı temiz olması şüphe uyandırıcı olmalı. Bu etrafında korona, yani iyonlaşmış havanın olduğunu düşündürür. Bu da sağlıklı elektrik aldığı halde ateşlemeyen bujilerde görülebilir. Böyle bir sorun varsa tamamen karanlıkta buji yuvalarına dikkatli bakarak gözlemlenebilir.



      Yanıtınız için teşekkür ederim

      3 tane bujinin porseleninde bahsettiğim gibi bir kurum tarzında bir pislik vardı 4 bujide ise diğerlerine nazaran daha azdı , bujilerin elektrot ucları felan oldukça temiz görünüyordu herhangi bir pislik kurum yada başka bir problem yoktu sadece dediğim gibi buji porseleninde kurumlanma tarzı bişey vardı

      bujilerin bu şekilde olması normalmidir acaba , süpheleneceğimiz bir durum olmalımı sizce ?


      _____________________________

    • Yarbay
      4998 Mesaj
      14 Şubat 2011 22:23:00
      quote:

      Orijinalden alıntı: FRED BAKER

      Yanıtınız için teşekkür ederim

      3 tane bujinin porseleninde bahsettiğim gibi bir kurum tarzında bir pislik vardı 4 bujide ise diğerlerine nazaran daha azdı , bujilerin elektrot ucları felan oldukça temiz görünüyordu herhangi bir pislik kurum yada başka bir problem yoktu sadece dediğim gibi buji porseleninde kurumlanma tarzı bişey vardı

      bujilerin bu şekilde olması normalmidir acaba , süpheleneceğimiz bir durum olmalımı sizce ?


      Gayet normal bir görüntü. Ortalamadan temiz bile diyebilirim.


    • Yarbay
      3201 Mesaj
      14 Şubat 2011 22:29:32

      quote:

      Orijinalden alıntı: Karbon 12


      Alıntıları Göster



      Gayet normal bir görüntü. Ortalamadan temiz bile diyebilirim.


      çok teşekkür ederim hayırlı akşamlar


      _____________________________

Sayfa:   <<     < önceki   1 [2] 3 4   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.