Şimdi Ara

...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
10
Favori
290.743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Vay be.
    Demek gerçekmiş.


    gerçekten gerçekmiş
  • Opel Vectra B 2.5 e hangi bujiyi önerirsiniz?
  • 60 bınde değişir.
  • buji konusunda atlanan bir konu var o da bunun kilometreye direk olarak bağlanması.

    Aslında hepimizin bileceği gibi bujilerin ömrü ateşleme sayısı ve voltajın yüksekliği ile direk alakalıdır.Ancak bunları sayamıyacağımıza göre araç firmaları ortalama kilometre üstünden bir sayı belirlemekteler.

    şöyle ki aracını devamlı şehir içinde kullanan birini düşünün. Sabh iş akşam ev , yoğun trafik ve saatlerce beklemeler.Şimdi buraya detaylı bakalım;

    hızımız belki 50-60 km olmasına rağmen düşük viteste gittiğimiz ve ivmelendirme yaptığımızdan dolayı bujiler bazen kilometresi gelmeden ömürlerini doldurabilirler ancak çalışmaya devam ederler.Kıvılcımın gücü azalır ,zayıflar buda benzin tüketiminizi artırır.Unutmayalaım ki düşük viteste az yol aldığımız halde buhjiler maksimum sayıda ateşleme yapmaya çalışmaktalar, çünkü deviri yüksek tutmaya çalışmaktayız.

    Öyleyse ; katalogta verilen km ortalama devir ve uzun yol da kaale alınarak yapuıldığı için her aracın bujisi farklı bir km verebilir size, kullanım şartları da çok önemlidir.

    kafadan atma bir sayı söylemek yerine sizlere uzun yol kullanımımda katalogta verilen değiştirme sıklığının %50 fazlası yol alabileceğinizi söyleyebilirim.

    En önemli kural her 5000 veya 10000km de veya yağ değişiminde mutlaka bujilerinde gözden geçirilmesini tavsiye ederim.Öyle platin falan da almanıza gerek yok zamanında değiştirilen ujiler size daha ucuza gelir ve benzinden kazanırsınız.

    Ancak performans isteyen bir canavar modifiye araç yarattıysanız ve 1 milisaniye erken hızlanma bile sizin için önemli ise tabii ki 2-3 hatta dört tırnaklı buji performanı etkileyecektir.




  • Peki platinium mu triple mı tavsiye edersiniz performans açısından?
  • zor soru sormuşsunuz.
    artı ve eksilerini koyayım siz karar verin.
    Platin elektrik iletimi açısından en üst metallerden biridir.Bu yüzden bujilerde kıvılcımın iletim hızı açısından dünyadaki en iyi metallerden birisidir.Belki de en iyisi.

    Ancak burada triple olayında ise işi şansa bırakmamakta aynı anda ateş gücü yüksek bir kıvılcım elde etmiş oluyorsunuz.

    benzetme yapmış olursak ,platinli bujide hızlı giden bir merminiz olmakta hedefi erken vurusunuz .Ancak motorunuzun diğer elemanları ateşleme anı için hazır değilse bir işe yaramaz .Modifiye olayı çok derin konudur , bazen bir şey yaparken bir şeyden kaybetme söz konusudur.

    Triple olayında ise aynı anda 3 namlulu silah gibi düşünün biri hedefi vurmaz ise diğerinin vurma olasılığı yüksektir.Tutukluluk yapma olayı düşüktür.Ancak bu kez ateş hızı platin kadar yüksek değildir.elemenlerde en iyi iletim plantin altın, gümüş ,bakır diye gider.Burası kritiktir işte, sizin araç ateşleme zamnını çok hasas veremiyorsa ayrlar kuşkulu ise , motor aşınmış, yarıştan yarışa koşan biriyseniz. Bu daha iyi gelecektir.Ancak yanılma olasılığı da vardır.Belki de bir şahaser elinizdedir de isz farkında değilsinizdir.

    sonuç, en iyi çözüm her ikisinide deneyerek kendinizin karar vermesidir.Teorik olarak plantin iyi gibi görünmekle birlikte bazen triple daha iyi sonuç verebilir.Altınızda bir brabus varsa kafadan platin derim

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki platinium mu triple mı tavsiye edersiniz performans açısından?




  • Benim aracımda şu anda geçen sene nisan ayında arabam 74 bindeyken aldığım bosch süper 4 bujiler var. Benim arabama uygun olanı vermişlerdi kitapçıktan bakarak. Güzel performans alıyordum. Aracım 82 binde şu anda ve performans düşüşü yaşıyorum son bir kaç haftadır. Birinci vitesde kalkışa geçtiğimde koltuğa yapıştırırdı araba hızlı kalkar hemen hızlanır 2 ye atardım ama şimdi 1. vites hiç de okadar hızlı değil ayriyetten 2 ye geçtim mi bazen böyle tekleme gibi bişey oluyor yani gaz debriyaj oranını tam ayarlıyamamış gibi.

    sorum gelior sıkı durun bu sorun bujilerden kaynaklı olabilir mi Gene değiştirip 4 başlı mı alayım yoksa tek başlı mı. geçen sene 4 tanesine 45 ytl vermiştim.




  • geçenlerde laguna biri bakıma götürdüğümde usta 10 bin de bir değişmesi gerek demişti ama diğer marka-modellerde durum nasıldır bilemem.

    buji zaten tanesi 8-10 ytl lik bir parça,

    buji, motor yağı ve hava filtresinden yapılmaya çalışılan tasarruflar yakıttan aynene geri dönüyorlar, bu sebeple bu tip malzemeler söz konusuyken ,otomobile cömert davranmalı.
  • alabilirsen yine çok tırnaklı al derim.
  • 45 lira para değil.Benim fikrime göre bir tanesini söktürüp durumu analiz edin.İyi motorcular hemen anlar , veya sökülmüş olanın fotografını koyun biz de söyleyebiliriz.Bu forumda bayağı bilgili insanlar var.Ondan sonra değiştirip değiştirmeyeceğinize karar verebilirsiniz.

    bu arda buji kablolarınız da eskimiş olabilir.>Bununla ilgili detaylı yazıyı yarın yazacağım.Ohm ölçümü yapılması lazım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Benim aracımda şu anda geçen sene nisan ayında arabam 74 bindeyken aldığım bosch süper 4 bujiler var. Benim arabama uygun olanı vermişlerdi kitapçıktan bakarak. Güzel performans alıyordum. Aracım 82 binde şu anda ve performans düşüşü yaşıyorum son bir kaç haftadır. Birinci vitesde kalkışa geçtiğimde koltuğa yapıştırırdı araba hızlı kalkar hemen hızlanır 2 ye atardım ama şimdi 1. vites hiç de okadar hızlı değil ayriyetten 2 ye geçtim mi bazen böyle tekleme gibi bişey oluyor yani gaz debriyaj oranını tam ayarlıyamamış gibi.

    sorum gelior sıkı durun bu sorun bujilerden kaynaklı olabilir mi Gene değiştirip 4 başlı mı alayım yoksa tek başlı mı. geçen sene 4 tanesine 45 ytl vermiştim.




  • vezir,
    lpg li araçlarda orjinal buji tırnak aralığını düşürmek fayda sağlarmı sence.? (aklıma geldide)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    45 lira para değil.Benim fikrime göre bir tanesini söktürüp durumu analiz edin.İyi motorcular hemen anlar , veya sökülmüş olanın fotografını koyun biz de söyleyebiliriz.Bu forumda bayağı bilgili insanlar var.Ondan sonra değiştirip değiştirmeyeceğinize karar verebilirsiniz.

    bu arda buji kablolarınız da eskimiş olabilir.>Bununla ilgili detaylı yazıyı yarın yazacağım.Ohm ölçümü yapılması lazım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Benim aracımda şu anda geçen sene nisan ayında arabam 74 bindeyken aldığım bosch süper 4 bujiler var. Benim arabama uygun olanı vermişlerdi kitapçıktan bakarak. Güzel performans alıyordum. Aracım 82 binde şu anda ve performans düşüşü yaşıyorum son bir kaç haftadır. Birinci vitesde kalkışa geçtiğimde koltuğa yapıştırırdı araba hızlı kalkar hemen hızlanır 2 ye atardım ama şimdi 1. vites hiç de okadar hızlı değil ayriyetten 2 ye geçtim mi bazen böyle tekleme gibi bişey oluyor yani gaz debriyaj oranını tam ayarlıyamamış gibi.

    sorum gelior sıkı durun bu sorun bujilerden kaynaklı olabilir mi Gene değiştirip 4 başlı mı alayım yoksa tek başlı mı. geçen sene 4 tanesine 45 ytl vermiştim.






    Teşekkür ederim, ama kendim söküp resim çekip koyayım diyecem ama ben sökemem uzun lokma anahtarı laızm bende okadar uzunu yok belki bendeki uc uca ekleyrek yaparım ama bu seferde içinden çıkarmak var

    En iyisi ben bi ara servise gideyim sorayım. ya da dışarda bi yere serviste 4 baş buji yoktur büyük ihtimal

    Bu arada benzin sarfiyatımda çoğaldı diyebilirim




  • Aracım 2001 accent 1.5 gls 102hp.. 52binde bakımda buji ve buji kabloları değişmişti.. şu an 58bin küsürde ve 1,5 yıl geçti.. yarın nasipse 6 yıllık nerdeyse bitik aküyü değiştirmeye gittiğimde servise bujileri de baktıracam.. benim aracıma performans için performans bujisi iyi gider mi? aracım kalkışta epey atak.. ben de bu işleri seviyorum biraz..
  • bu bujiler hakkında neler söylersiniz eski değiştirdiğim bujilerim. Bi yazı görmüştüm bosch servisde. Bujilerin eskime tipine göre moturun sağlıklı ya da sağlıksız çalıştığı anlaşılıyormuş motorun bozuklukları belli oluyormuş.

    Bilgilendirme amaçlı koydum katkımız olsun topice. Bide tarihler eski makinenin pillerini yeni taktım şimdi o yüzden tarih sıfırlanmış Makinam makro çekimde az daha iyi olsa daha yakından çekecektim ama malesef daha yakına girince bulanıklaşıyor

     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...


     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 10 Nisan 2007; 22:59:58 >




  • up
  • oo serkes seni görmeyeli çok oldu özlettin kendini

    Lpg li araçlarda pek milletin dikkat etmediği olay var .Biraz meraklısına detaya dalalım.
    Kullananların çok büyük çoğunlukta bildiği ,, kullanmayanların ise kulak aşınası olduğu LPG de benzine göre silindir içi yüksek hararet olması söz konusudur.ani lpgnin tutuşma sıcaklığı daha yüksektir.Bu ne demektir, bize ne yarar ne zarar sağlar.Beygir gücü ve performans konuklarına hiç girmiyorum.Belki onlarca bu konuda panelde tartışıldı ve bilgilendirme yapıldı.

    Ben olaya buji konusundan değinmek istiyorum.Bujinin yan yüzünde bir sürü numara yazar acaba bu numarlar sizin için birşey ifade ediyor mu? aynen lastik kodlamasında olduğu gibi her harfin bir analamı vardır ve üreticiler için ar-ge bölümü bu na göre katalogtan seçim yapar.

    ilk önce aklımızda tutumamız gwereken LPG de yüksek tutuşma sıcaklığı mevcuttur.Alevin oluşmasında buji rol aldığına göre bujinin buna uyumlu olması gereklidir.Detay için internetten araştıma yapıyorum .

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    vezir,
    lpg li araçlarda orjinal buji tırnak aralığını düşürmek fayda sağlarmı sence.? (aklıma geldide)




  • aklımızda kalması gereken bujinin ''Hot Plug'' yani sıcak buji mi yoksa ''Cold Plug'' yaksa soğuk bujimi olması gerekliliğidir.

    Kural basittir.

    Eğer aracınız yüksek sıkıştırma oranına sahip ve performans aracıysa çok fazla ısı üretecektir.Silindir içi sıcaklığı çok olacağı için COLD PLUG yani soğuk buji kadlaması veya seçimi yapılmalıdır.

    Eğer aracınız düşük sıkıştırma oranlı ve orta ve düşük performans aracıysa (beygirin önemi yok) HOT PLUG yani sıcak buji seçimi yapılmalıdır.

    Bunlar her yerde bulabilceğiniz teknik açıklamaladır buna ben Eğer aracınız LPG ye dönüştürülürse , bujinizide COLD PLUG ile değiştirmenizi öneriyorum.Çünkü silindir içi olaşan ısıyı bu bujiler daha iyi karşılarlar ve heat endex denen ısıyı tutmama özellikleri sayesinde daha doğru zamanda ateşleme yaparlar.Siz bunu nasıl anlayacaksınız isterseniz buna dalalım biraz.

    İlk önce bilmeniz gereken şey bir buji eğer HOT PLUG(artık hep ingilizcesini yazacağım tam türkçesi yok çünkü-emre olsa kızardı) ise bujinin insulator kısmı uzun olacaktır buna uzun burunlu (Long Nose)buji deniyor.bu tip bujiler genelde dur -kalk yapan şehir içi kullanımı içi uygun olanlarandır.Memur tipli kullanıcı

    Cold Plud tipi ise kısa insulator burnuna sahiptir,yanma gazlarına maruz kalan yüzey alanı minimumdur.Bu buji genelde performans araçlarında , turbo, süpercharger lı ve LPG li araçlar için daha uygundur.Silindir içi sıcaklığı daha iyi ısı trasferi yaparak iletebildikleri için tercih edilmektedir.COLD PLUG bujiler detopnasyon ve alev almama problemlerini çok iyi çözerler.Ancak bir dezavantajı vardır.Motor soğukken ve rolantide düşük devirlerde de iyi ısı transferi yaptıkları için, bu devirlerde problem yaratabilir ve motorda istemediğimiz durumları yaratabilirler.Ancak yarışçı ruhtaki araç sahipleri kullanıcılar, rolantide veya düşük devir kullanmadıkları araçlarında bu bujiyi tercih etmelidir.sonuçta onlar araçtan performans beklerler ,salise kaybı onlar için motorun rolantideki tutarsız çalışmasından daha önemlidir.
    Hiç amerikan drag yarışlarını izlediniz mi bilmem, ancak dikkat ederseniz yüzlerce beygir gücündeki araçlar rolantide neredeyse duracak gibi çalışırlar 2 saniye sonra gaza basıldığında ise iyi seçilmiş bujiler makinalı tüfek gibi hatasız ateşleme yaparak aracı bir canavara dönüştürüler.Devir yükselmeye başlayınca COLD plug bujileri kendine gelir ve görevini eksiksiz yapar , 10000 devir çevirseniz bile sıfır hata ile çalışabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Nisan 2007; 10:05:03 >




  • benim şahsi fikrime göre bujiler iyi durumda ve aracınız sağlıklı görünmekte .Tırnaklar aşınmamış, aralıklar normal bujinin rengi de normal kahverengi tonunda .Yağ birikmesi yok buda zengin karışım olmadığını gösteriryor.İsterseniz linkteki bujilere bakın ve hatalı bir motorda buji ne hallere geliyor görün.Tabii ki bu örnekler kanserli bir motorun bujiyi sokacağı durumlar olarak söyleyebilirim.

    http://www.densoiridium.com/howtoreadusedplugs.php


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    bu bujiler hakkında neler söylersiniz eski değiştirdiğim bujilerim. Bi yazı görmüştüm bosch servisde. Bujilerin eskime tipine göre moturun sağlıklı ya da sağlıksız çalıştığı anlaşılıyormuş motorun bozuklukları belli oluyormuş.

    Bilgilendirme amaçlı koydum katkımız olsun topice. Bide tarihler eski makinenin pillerini yeni taktım şimdi o yüzden tarih sıfırlanmış Makinam makro çekimde az daha iyi olsa daha yakından çekecektim ama malesef daha yakına girince bulanıklaşıyor

     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...


     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...





  • yazılımcı online elinizdeki bujinin eşlenikleri için linke bakınız.Resimden okuduğum kadarıyla bujiniz
    K20R-U olarak görülmekte, bunu iridyum buji ile değiştirmek isterseniz

    http://www.globaldenso.com/PLUG/cross_reference/1034_03.html

    sizin elinizdeki buji linkteki araçlara uygun görünmekte.Değilse bana aracınzın detaylarını yazın

    http://www.meteor.com.ua/main.php?w=denso_new_eng&num=K20R-U



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Nisan 2007; 10:26:48 >




  • Full Denso katalogunu zor da olsa bulabildim internette, bunu indir desktopuna save et incele, çok güzel açıklıyor ben de okumaya devam ediyorum senin sayende denso markasınıda öğreneceğim.

    http://www.rgz-magnetimarelli.it/Sezioni/pdf_cataloghi/Italiano/CandeleAccensione_2005.pdf
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.