Şimdi Ara

doğan şahin kartal vb. araclardan kurtuluyoruz.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
313
Cevap
5
Favori
20.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Eski araç sahipleri dikkat!
    ZORUNLU Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçiş, eski araç sahiplerine pahalıya patlayacak.
    Güncelleme:10 Mart 2013 11:26
    Bu araçlarda poliçe bedelleri, aracın ikinci el fiyatlarına ulaşacak. Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Erhan Tunçay, “Ekonomik ömrü dolmuş araçların trafikten çekilmesini hızlanacak” dedi

    Hürriyet Gazetesi'nin haberine göre, SİGORTA şirketlerinin son 6 yılda 3 milyar lira zarar etmesine yol açan Zorunlu Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçiş, Doğan, Şahin Kartal, Broadway, Renault 9, Taunus, Anadol gibi eski model araç sahiplerine pahalıya patlayacak. Buna da eski model araçların yeni nesil araçlarda artık standard olarak yer alan ABS, ESP, EBD, ROP, TCS gibi sürüş güvenliğini artıran sistemlerden yoksun olması yol açacak. Bu uygulamadan ayrıca, sık sık kaza yapan sürücüler de nasibini alacak. Kaza riski yüksek olan araçlar, Zorunlu Trafik Sigortası yaptırırken 10-12 kata varan fiyat farklarını üstlenmek zorunda kalacak. Bu tip araçlarda Trafik Sigortası poliçe bedelleri, aracın neredeyse ikinci el fiyatlarına ulaşabilecek. Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Erhan Tunçay, “Artık 33 farklı sigorta şirketinden 33 farklı poliçe teklifi alınabilecek. Bu durum gelişmiş ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de ekonomik ömrünü tamamlamış araçların trafikten çekilmesini hızlandıracak” dedi.

    Reklam

    YILLIK ZARAR 750 MİLYON TL

    Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçişle birlikte araç sahiplerinin zihinlerinde oluşan sorulara da açıklık getiren Tunçay, Türkiye’de 2008 yılından itibaren kaza tespit tutanağı uygulamasına geçilmesiyle birlikte, Kasko Sigortası kapsamında değerlendirilmesi gereken bir çok hasar ödemesinin Trafik Sigortası kapsamında gerçekleşmesine yol açtığını, bunun da Zorunlu Trafik Sigortası’nda hasar ödeme boyutlarını artırdığını söyledi. “Böyle olunca da sigorta şirketlerinin Trafik Sigortası’ndan zarar etmeleri kaçınılmaz oldu. Sadece son bir yılda gerçekleşen zarar 750 milyon TL’yi buldu” dedi.

    Serbest fiyat uygulamasıyla birlikte riskli araçlarla riski düşük araçlar arasında önemli oranda poliçe farklılıklarının oluşacağını söyleyen Tunçay, “Daha önce her araç sahibi riskli olsun olmasın aynı tarife üzerinden poliçe bedellerini ödüyordu. Bundan böyle, riski az olan araç sahipleri ile riski yüksek araç sahiplerinin poliçeleri arasında önemli oranda fiyat farkı oluşacak. Bugüne kadar sabip fiyat, kazasız araç sahiplerinin sık sık kaza yapanların zararını da üstlenmek zorunda olduğu için daha yüksek prim bedellerini ödemek zorunda kalmalarına yol açıyordu. Serbest fiyat uygulamasıyla birlikte riskli araçlar, risksizlere kıyasla daha fazla prim ödemek zorunda kalacak. Yıllardır hiç kaza yapman sürücüler olduğu gibi her yıl 20-30 kez kaza yapan sürücüler de var. Artık yılda 10 hasar yapan araç, hiç yapmayana oranla 10 kat, 12 hasar yapan 12 kat daha fazla prim ödemek zorunda kalacak” dedi.

    RİSKİ TEKNOLOJİ FARKI ARTTIRIYOR

    Ayrıca, Kartal, Şahin, Doğan, Taunus, Broadway, Renault 9 gibi eski model araçların da yeni nesil araçlara oranla daha yüksek poliçe bedellerini ödemek zorunda kalacağını söyleyen Tunçay, bunun da nedenini eski model araçların teknoloji farkı nedeniyle yenilere göre daha fazla kaza riski oluşturmasına bağladı. Yeni nesil araçlarda artık elektronik stabilite programı ESP, EBD destekli ABS fren sistemi, fren destek sitemi BAS, patinaj engelleme sistemi TCS, takla önleme sistemi ROP, yokuş iniş destek sistemi DBC, yokuşta güvenli kalkış sistemi HAC gibi güvenlik uygulamaları artık standart özellikler arasında bulunuyor. Böyle olunca da kaza risk oranı diğer araçlara göre oldukça düşük seviyede kalıyor.

    ‘Pert’te fiyat karmaşası yok

    TÜRKİYE Sigorta Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Kalkavan da, Kasko Sigortası’yla ilgili değişikliklere açıklık getirerek, “Kasko’da pert olan aracın değeriyle ilgili fiyat karmaşası, ortadan kalkacak. Poliçelerde pert durumunda hangi fiyatın baz alınacağı yer alacak. Anlaşmalı servis uygulamasında ise sürekli gittiğiniz servisle hangi sigorta şirketi anlaşmalıysa, onu araştırıp, tercih edilecek” dedi.

    Kazasızlık indirimi şirkete göre değişecek

    KASKO’da kademeli olarak yüzde 60’a kadar uygulanan kazasızlık indirimi de artık kalkıyor. Bu ancak, artık kazasızlık idirimi uygulanmayacak anlamına gelmiyor. Aksine kaza yapmayan arçlara şirket politikalarına göre daha fazla ya da daha az indirim uygulanabilmesine imkan sağlayacak.

    kaynak







  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZeuqmaX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Çok geç kalınan uygulamalar bunlar... Malesef devlet çok hantal bir oluşum..

    Beyfendi rahat rahat lüx arabasıyla gezsin, maddi durumu kötü olup zor zoruna aldığı araba ile ne halt yerse yesin...

    gariptir şahin doğan tipo uno sahibi olanlar trafikte her haltı yiyebilecegini sanıyor belkide %99 u. yollarda gördüğüm kazaların büyük cogunluguda bu otomobil müsveddelerinin karıştıgı kazalardır genellikle sizin lüküs diye nitelediğiniz araçlara girmiş bulunuyorlar.

    bu araçlardan nasıl kurtuluruz diyorduk devlet cok yerinde bir çözüm bulmuş.

    uno tipo gibi araçlar pek kazaya karışmaz sen merak etme çünkü onlar malının kıymetini bilir spor arabalara binen zengin züppelerinin videoyu izle istersen her genelleme yanlıştır ama bende bir genelleme yapayım sonradan görmeler hep sizin gibi düşünür bence

    http://www.youtube.com/watch?v=FuhAPHgQprA




  • TÜM LÜKS ARABALARA BİNİP FAKİRLERİ EZMEYE ÇALIŞAN ÜSTÜN KARAKTERLİ ARKADAŞLARA GAZOZ KAPAĞI EŞLİĞİNDE AŞAĞIDAKİ RAPORU SUNUYORUM.

    http://www.tuik.gov.tr/IcerikGetir.do?istab_id=70

    68. sayfada yazdığı üzere:

    B Sütunu (Otomobil)

    Yeni araçların eski araçlara göre kaza yapma oranı ÇOK DAHA YÜKSEK..

    Biz çok mu seviyoruz ailemizi riske atmayı da unolara şahinlere 15-20 senelik arabalara binmeye

    şu yaşımıza geldik başımızı sokacak bir yerimiz nasip olmadı, belki bir umut kiradan kurtuluruz diye dişimizden tırnağımızdan artırıp ev peşinatı yapmaya çalışıyoruz. Ben de bilirim kredi çekip 2013 model arabaya binmeyi

    Öyle rahat koltuktan kimseyi hakir görmeyiniz.. Saygılar




  • Vergi sisteminden bağımsız olarak yazıyorum. Bu arabalar yürür de olsalar artık miyadını doldurdular.
    Basit bir kaza ölümle, sakatlanmayla sonuçlanabiliyor. Ucuz diye binecekler bunu da düşünmeli..
    Devlet bunları artık piyasadan çekmek için teşvik yapıp, eskisini verip yeni araç alacaklara ötv indirimi yapmalı.

    Araçta sıkışan sürücü kurtarılamadı



    http://www.hurriyet.com.tr/ankara/22802910.asp




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    Eski araç sahipleri dikkat!
    ZORUNLU Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçiş, eski araç sahiplerine pahalıya patlayacak.
    Güncelleme:10 Mart 2013 11:26
    Bu araçlarda poliçe bedelleri, aracın ikinci el fiyatlarına ulaşacak. Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Erhan Tunçay, “Ekonomik ömrü dolmuş araçların trafikten çekilmesini hızlanacak” dedi

    Hürriyet Gazetesi'nin haberine göre, SİGORTA şirketlerinin son 6 yılda 3 milyar lira zarar etmesine yol açan Zorunlu Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçiş, Doğan, Şahin Kartal, Broadway, Renault 9, Taunus, Anadol gibi eski model araç sahiplerine pahalıya patlayacak. Buna da eski model araçların yeni nesil araçlarda artık standard olarak yer alan ABS, ESP, EBD, ROP, TCS gibi sürüş güvenliğini artıran sistemlerden yoksun olması yol açacak. Bu uygulamadan ayrıca, sık sık kaza yapan sürücüler de nasibini alacak. Kaza riski yüksek olan araçlar, Zorunlu Trafik Sigortası yaptırırken 10-12 kata varan fiyat farklarını üstlenmek zorunda kalacak. Bu tip araçlarda Trafik Sigortası poliçe bedelleri, aracın neredeyse ikinci el fiyatlarına ulaşabilecek. Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Erhan Tunçay, “Artık 33 farklı sigorta şirketinden 33 farklı poliçe teklifi alınabilecek. Bu durum gelişmiş ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de ekonomik ömrünü tamamlamış araçların trafikten çekilmesini hızlandıracak” dedi.

    Reklam

    YILLIK ZARAR 750 MİLYON TL

    Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçişle birlikte araç sahiplerinin zihinlerinde oluşan sorulara da açıklık getiren Tunçay, Türkiye’de 2008 yılından itibaren kaza tespit tutanağı uygulamasına geçilmesiyle birlikte, Kasko Sigortası kapsamında değerlendirilmesi gereken bir çok hasar ödemesinin Trafik Sigortası kapsamında gerçekleşmesine yol açtığını, bunun da Zorunlu Trafik Sigortası’nda hasar ödeme boyutlarını artırdığını söyledi. “Böyle olunca da sigorta şirketlerinin Trafik Sigortası’ndan zarar etmeleri kaçınılmaz oldu. Sadece son bir yılda gerçekleşen zarar 750 milyon TL’yi buldu” dedi.

    Serbest fiyat uygulamasıyla birlikte riskli araçlarla riski düşük araçlar arasında önemli oranda poliçe farklılıklarının oluşacağını söyleyen Tunçay, “Daha önce her araç sahibi riskli olsun olmasın aynı tarife üzerinden poliçe bedellerini ödüyordu. Bundan böyle, riski az olan araç sahipleri ile riski yüksek araç sahiplerinin poliçeleri arasında önemli oranda fiyat farkı oluşacak. Bugüne kadar sabip fiyat, kazasız araç sahiplerinin sık sık kaza yapanların zararını da üstlenmek zorunda olduğu için daha yüksek prim bedellerini ödemek zorunda kalmalarına yol açıyordu. Serbest fiyat uygulamasıyla birlikte riskli araçlar, risksizlere kıyasla daha fazla prim ödemek zorunda kalacak. Yıllardır hiç kaza yapman sürücüler olduğu gibi her yıl 20-30 kez kaza yapan sürücüler de var. Artık yılda 10 hasar yapan araç, hiç yapmayana oranla 10 kat, 12 hasar yapan 12 kat daha fazla prim ödemek zorunda kalacak” dedi.

    RİSKİ TEKNOLOJİ FARKI ARTTIRIYOR

    Ayrıca, Kartal, Şahin, Doğan, Taunus, Broadway, Renault 9 gibi eski model araçların da yeni nesil araçlara oranla daha yüksek poliçe bedellerini ödemek zorunda kalacağını söyleyen Tunçay, bunun da nedenini eski model araçların teknoloji farkı nedeniyle yenilere göre daha fazla kaza riski oluşturmasına bağladı. Yeni nesil araçlarda artık elektronik stabilite programı ESP, EBD destekli ABS fren sistemi, fren destek sitemi BAS, patinaj engelleme sistemi TCS, takla önleme sistemi ROP, yokuş iniş destek sistemi DBC, yokuşta güvenli kalkış sistemi HAC gibi güvenlik uygulamaları artık standart özellikler arasında bulunuyor. Böyle olunca da kaza risk oranı diğer araçlara göre oldukça düşük seviyede kalıyor.

    ‘Pert’te fiyat karmaşası yok

    TÜRKİYE Sigorta Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Kalkavan da, Kasko Sigortası’yla ilgili değişikliklere açıklık getirerek, “Kasko’da pert olan aracın değeriyle ilgili fiyat karmaşası, ortadan kalkacak. Poliçelerde pert durumunda hangi fiyatın baz alınacağı yer alacak. Anlaşmalı servis uygulamasında ise sürekli gittiğiniz servisle hangi sigorta şirketi anlaşmalıysa, onu araştırıp, tercih edilecek” dedi.

    Kazasızlık indirimi şirkete göre değişecek

    KASKO’da kademeli olarak yüzde 60’a kadar uygulanan kazasızlık indirimi de artık kalkıyor. Bu ancak, artık kazasızlık idirimi uygulanmayacak anlamına gelmiyor. Aksine kaza yapmayan arçlara şirket politikalarına göre daha fazla ya da daha az indirim uygulanabilmesine imkan sağlayacak.

    kaynak

    HEPSİ HİKAYE BUNLARIN OZAMAN YERLİ ARABA ÜRETİMİ YAPILMASAYDI TOFAŞ KULLANIMA TÜRKİYE BİTMEZ PARÇA UCUZ BEN GİDİPTE ELIN ARABASINI KULLANMAK ZORUNDA DEĞİLİM PARÇASI PAHALI DİYE GEÇİN BU AYAKLARI..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gestapo SS

    adam demek doğan şahin kartal vb araçlardan çok çekmiş

    cok komiksin cem yılmazınmısın yoo profilden beyaz arkadan ata demirer gibisin.. alkışşş...

    />




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.