Şimdi Ara

Yeni Clio 4 benzin tüketimi paylaşımı 1.2 16V 75bg ve Turbo 90 bg motorlar (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
597
Cevap
19
Favori
211.317
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lastik kaç psı olmalı arkadaşlar
  • Alanlara Hayırlı ;Olsun Güzel Bir Araç Haftaya Aracım Gelecek :)
    Yeni Clio 4 benzin tüketimi paylaşımı 1.2 16V 75bg ve Turbo 90 bg motorlar
  • ozkosif O kullanıcısına yanıt
    Şu an tam hatırlamıyorum ama sürücü kapısında ön ve arka lastikler için PSI ler yazıyor...
  • CLİO4 0,9 ICON TURBO 90 bg S&S YAKIT TÜKETİMİM...

    Merhaba, Aracım Yeni Clio Icon Turbo 90 bg Stop & Start Şuan 3500 km de.

    ARNAVUTKÖY / TAŞOLUK tan , SAPANCA arası , ORTALAMA 4.4 Litre
    Yolun % 90 lık kısmını REGÜLATÖR ile geldim. ( 90 .. 100 ARASI KULLANDIM )
    5 Yetişkin, Bagaj Full Dolu

    Bu yolun tam tersinde yine % 90 REGÜLATÖR ile ( SAPANCA / TASOLUK ) ORTALAMA 4.3 Litre yapmıştım.

    7,3 X 4,70 = 34,31 TL ( 4,70 olan benzin fiyatı )
    34,31 / 163,8 = 0,21 kuruş
    4,4 X 4,70 = 0,21

    ŞEHİR İÇİ = ORTALAMA 5,5 ile 6 arası değişiyor, sehir içinde de REGÜLATÖR kullanıyorum uygun olan yerlerde ... ( izmit / adapazarı )


    SANIRIM BU HESAP DOGRU , YANLIŞ VARSA YORUMLARINIZI BEKLİYORUM ... teşekkürler

    Yeni Clio 4 benzin tüketimi paylaşımı 1.2 16V 75bg ve Turbo 90 bg motorlarYeni Clio 4 benzin tüketimi paylaşımı 1.2 16V 75bg ve Turbo 90 bg motorlarYeni Clio 4 benzin tüketimi paylaşımı 1.2 16V 75bg ve Turbo 90 bg motorlarYeni Clio 4 benzin tüketimi paylaşımı 1.2 16V 75bg ve Turbo 90 bg motorlar




  • Öncelikle herkese selamlar

    Ispartadan Tokat'a gitmek 2011 model renault clio symbol 1.2 motor bir araç kiraladım
    Aslında 1.2 motor araçlara oldum olası soğuk bakan bir insan olarak bakış açımı değiştirdi diyebilirim

    Uzun yola gidince bir an önce hedefe varmak için basıyorsun ve basınca bu araç gerçekten fazla yakıyor
    Ispartada 200 lira verip fullediğimiz depo ankaraya yolu yarılamadan nerede ise yarıya inmişti

    O arabaya 4 kişi binip 150 üzerinde basınca buna katlanmak zorunda kalıyorsunuz
    Arabayı bir ara 4000 ve üzeri devirde kullandıktan sonra ortalama 90 ila 100 km hızile kullandım
    Sonuç yine beklenenden fazla yakıyordu

    Acemi bir şoför olarak yalnışlarım olmuştur şüphesiz
    klasik önyargım bu araç rampada bayılır lgörüşümü iflas ettirdi
    Tamam rampa zaman zaman uzun olunca performans düşüyor ama o kadar olur diyorum

    İçeri çok ses alıyor ve bana göre ortalama hızda bile fazla yakıyor buna mukabil fena bir araç değil
    Şimdi bir araç almak istiyorum ve 13 dizellere çok daha sıcak bakıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emekli65 -- 18 Temmuz 2013; 18:12:16 >




  • yakıt tüketimini beğenmeyen arkadaşlar rakamlara fazla aldanmışlar. motor hacmi küçük veya ağırlığı yüksek olan araçlarda bu rakamlar gerçek hayat şartlarında yakalanamaz; arabanın kataloğunda minimum yakıt tüketimi ve maksimum performans bilgileri olur, hiçbir üretici bu ikisini aynı anda elde etmeyi garanti etmez. geçtiğimiz aylarda fabrika verileri ve gerçek değerlerle ilgili bir araştırma sonucu yayınlandı, fabrika verileri en çok ağır araçlarda yalancı çıkıyordu; ilk sıraları alman arabaları dolduruyordu.

    inişli çıkışlı yolları olan bir yerde yaşıyorsanız veya çabuk hızlanmayı seviyorsanız fabrika verilerini 2'ye katlamanız gayet normal. ben dizel 2006 symbol'ümle daha yeni yaptığım ölçümle son 2 ayda 1900 km'de tamamı ankara içinde 97 lt yakıt tüketmişim (5.1lt/100km -fabrika şehir içi verisi 5,4lt/100km-).
    evim yenimahalle'de, iş yerim ise etlikte ve hergün arabayla gidiyorum. bunun haricince gittiğim yollar aşti, acity, forum-ankara falan. şimdi bu değerler aynı arabayı kullanan bir çok kişi için hayal olabilir ama sürüş şartları ve alışkanlığına göre çok fazla değişiyor; hatta arabayı aldığım ilk ay yaptığım testte tamamen aynı yollarda 6,4 lt yakmıştım.

    bu güne kadar en az 10 farklı motora sahip 6-7 farklı arabayı test ettiğim için tecrübe olarak söylüyorum, büyük motorlar düşük devirde daha iyi performans veriyorlar; küçük motorlar ise vites küçültmenizi istiyorlar. yokuş çıkma durumu güç ihtiyacının en kaçınılmaz durumudur, hızınızın 50km olduğunu farz edersek; 1,6 litre motorlu bir araçla bu yokuşu 3. vitesle zorlanmadan çıkabiliyorken 1,2 litre motorlu bir araçla 2. vitesle çıkacaksınız ve haliyle 1,6 litre olan araç 2000 devirde çalışırken 1,2 litre motorlu olan araç 3000 devirle çalışıyor olacak. Bu da birim zamanda o motorun silindirlerine daha çok defa yakıt gönderilmesi demek.

    turbo motorlarla ilgili bilgi sahibi olmak isteyenler linkteki konuyu okuyabilirler, yanlış bilinen birçok bilgi teknik açıklamasıyla anlatılmış:

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm

    Konu ile ilgili linkteki yazının özeti:
    Turbo, yakıt tüketimini düşürmez; yanma verimini ve performansı artırır ve buna bağlı olarak daha yüksek devirlere çıkmayı mümkün kıldığı için performanslı kullanımda yakıt tüketimini artırır. Dolayısıyla aynı güçte düşük hacimli bir turbo motor, yüksek hacimli atmosferik motorla performans modunda neredeyse aynı yakıtı yakar. Her iki motor da aynı devirde çalışıyorken ise düşük hacimli motor her bir devirde daha az yakıt çektiği için daha az yakıt yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 19 Temmuz 2013; 11:30:09 >




  • Arkadaşlar yakıt tüketimerini araçlara değilde kendinize yorsanız daha iyi edersiniz.
    Bende şirket aracı 2012 1.5 dci 65 beygir dizel araç var. yakıtı kişiden kişiye ve sizin kullanımınıza göre değişir. Ben erzurumda yaşıyorum. işim gereği erzincan bayburt ve ağrıya sürekli gidip geliyorum.
    Mesela erzincana giderken 120-130 km hız ile gidersem ve agresif kullanırsam 6 litreleri bile görüyo. Ama sakin kullanıp 90-110 arasında seyredersem 4 litreyi görüyo. Bu kesinlikle kullanıcıların sürüş şekline bağlı bir durum. benim normal kullanımlarımda fazla kasmadan erzincan gidiş gelişlerim genelde 4.5 litre /100 km olarak tamamlanıyo ama diğer arkadaşın yine benim arabayla aynı güzergahı 5,6/100 km ile tamamlıyo. Bu arada ben 35 yaşındayım diğer eleman 26 yaşında. ben daha sakin araç kullanırım o daha agresif.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yahyademirci -- 21 Temmuz 2013; 23:07:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metemym

    Bu araçlara gözünü karartıp lpg dönüşümü yaptıran var mı arkadaşlar?

    ben taktırdım hocam Yeni Clio Sport Tourer Joy 1.2 16v 75 bg

    1 ay sonra paylaşım yapacağım biraz daha sabredin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenahiz -- 27 Temmuz 2013; 18:29:13 >
  • Ben captur 1.5dci s&s e gectim rahat ettim arkadaslar. Benzinli motor yalan hayat dizelde :-)

    Bu arada hayirli olsun hocam arabaniz ve donusumunuz hayirli gunlerde kullanin insAllah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • clio 4 1.2 aracımı alalı 1 hafta oldu..100km yol katettım , herhangı bır sıfırlama yapmadım şuan ortalama yakıtım 7.8 lt /100km olarak gözüküyor..50 km si dağ yolunda geçti bu güzergahın..kalan kısmıda karma tüketim olarak diyelim..Bence hafıf bır kullanımla yakıt sarfiyatı düşecektir...şehirler arası 5.5 lt yi geçmez gibi geliyor bana..
  • Selamlar, aracım 5 Ocak çıkışlı 7500km de, icon 90bg ssli, ortalama tüketim 5.6-8 arasında, eco mod kapalı. Kullanım şeklim ise orta sert olarak adlandırabilirim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar 10 temmuzda 1,2 joy stepne sis farı park sensörü metalik renk 34.250 tl (kasko dahil -1360 TL) peşin fiyatına aldım. kuruş indirim yapmadılar. araçla 900 km yol yaptım. genel olarak başarılı. yakıt konusuna 6.8 lt ortalaması var. yol bilgisayarına göre. (benim hesabıma göre 330 kuruş yakıyor.) araç fiyatına göre gayet başarılı. aracın artıları fiyatı, yol tutuşu, hill holder, hız limütörü ve sabitleyici başarılı ve yakıt konusunda gayet makul. eksileri müzik sistemi biraz zayıf, 130 km den sonra motor inanılmaz ses yapıyor, sanki 3000 motor gibi bağırıyor ama 100-130 km de motor sesi insanın hoşuna bile gidiyor, amortisörler biraz sert gibi geldi, çukurlarda özellikle.. çekişi gayet iyi. büyük beklentiler olmazsa bence gayet başarılı. uzun yolda 160 km ye kadar çıktım zaman zaman yokuş yukarı denedim. çekişi yeterince iyi. aracın rodajı konusunda hiç problem yaşamadım. ilk aldığım andan itibaren aracın motor tepkileri sesi her şeyiyle yeni teknoloji olduğu belli oluyor. bu konuyu düşünüp sıkıntı yapanlar varsa içleri rahat etsin bence. almayı düşünenlere kesinlikle tavsiye ederim. bu arada benim aldığım bayide aracın lastikleri bridgestone çıktı ki bu her araçta farklılık gösterebiliyormuş, şansa ne çıkarsa yani. alacak olanlara bir fikir verebilir. bayi güngören zenginli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hknyldz2013 -- 1 Ağustos 2013; 4:11:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metemym

    Ben captur 1.5dci s&s e gectim rahat ettim arkadaslar. Benzinli motor yalan hayat dizelde :-)

    Bu arada hayirli olsun hocam arabaniz ve donusumunuz hayirli gunlerde kullanin insAllah

    ben de dizele o kadar fark verilmesine karşıyım
    günde bir bardak bedava süt içmek için evde inek beslemek gibi
  • Hocam ben de ayni dusuncedeydim sizinle ama eger benim gibi cok km yapmaya baslamissaniz ve 1.2 benzinli ile 35 liraya gittiginiz yolu daha hizli ve daha performansli olarak 20 liraya gitmeye baslamissaniz dizele asik oluyosunuz iste :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metemym

    Hocam ben de ayni dusuncedeydim sizinle ama eger benim gibi cok km yapmaya baslamissaniz ve 1.2 benzinli ile 35 liraya gittiginiz yolu daha hizli ve daha performansli olarak 20 liraya gitmeye baslamissaniz dizele asik oluyosunuz iste :-)

    arabasına da bağlı
    clio'da benzin dizel o kadar fark etmez. zaten epi topu 1 ton araba
  • Sadece sunu soyleyeyim en azindan 1.2 den uzak durun :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metemym

    Sadece sunu soyleyeyim en azindan 1.2 den uzak durun :-)

    sanırım yanlış anlaşılma var, benim düşündüğüm 1.2 turbo olan, tüketimi de turbo olmayan düz vites 1.2'den bayağı az görünüyor.
  • 1.2 tce her acidan keyif verecek gibi duruyo zaten yakit konusunda da turbo besleme illa ki faydali olacaktir.

    Ama yine de 1.2 tce fiyatinin da dizele yakin oldugunu varsayarsak dizel yine de avantajli olabilir :-)

    benim cliodan sonra artik seytandan ve benzinden Allah'a siginirim diyorum :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metemym

    1.2 tce her acidan keyif verecek gibi duruyo zaten yakit konusunda da turbo besleme illa ki faydali olacaktir.

    Ama yine de 1.2 tce fiyatinin da dizele yakin oldugunu varsayarsak dizel yine de avantajli olabilir :-)

    benim cliodan sonra artik seytandan ve benzinden Allah'a siginirim diyorum :-)

    Dizelde otomatik yok. 1.2 turbo sadeceotomatik ve bir üst paket.
    Yani dizel farkına,
    En güçlü motor
    Otomatik çift kavrama şanzıman
    Bir üst donanım paketi
    Ekstradan konfor paketi
    Alınabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle otomatik olmak zorunda ise tabi ki yapacak birsey yok :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.