Şimdi Ara

Opel'in yeni sahibi Fiat'mı olacak? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
2
Favori
4.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Opel GM'in orta sınıf araçlarda (B, C, D) mühendislik kaynağı. GM'in satış rakamlarını artıran Cruze, Regal gibi araçların platformu Opel tarafından geliştiriliyor. Benzer şekilde Ecotec benzinli motor serileri Opel tarafından geliştiriliyor ve GM'in birçok markası tarafından kullanılıyor.

    Opel'in sorunu üretim ve tedarik zincirlerindeki maliyetlerini düşürememek. Rakipleri son kullanıcıya daha düşük maliyetlerle ulaşarak pazara sunuyor.
    Fiyat rekabeti de artık kaçınılmaz olduğundan zarar kaçınılmaz oluyor. GM'in PSA grubuyla olan işbirliğinde zaten en çok "dağıtım zincirleri paylaşımı" ön plana çıkarıldı. Yani Opel'in sorunu ürünler ve mühendisliğinden çok, iş yönetimi ve maliyetler konusunda.

    "Opel önce dizel yapmayı becersin, halen 1.6 dizel yapmayı düşünemiyorlar" lafına çok gülüyorum Himmet Abi'nin torna atölyesi mi bu Allah aşkına
    Adamlar bir ürünü teknik olarak yapmadan önce bütün süreçleri planlamaları, üretim maliyetleri, tedarik ağı, montaj, yedek parça, nerde üretileceği vs. zilyon tane şeyi planlamaları lazım. Ve bu planlamaya karar verecek olan GM. Yani kararlar GM'den, mühendislik Opel'den.
    GM daha önce dti dizel motorları hisselerine sahip olduğu Isuzu'dan temin etti. Sonra Fiat ile ortak geliştirdikleri platformdan cdti motorları çıkardı.
    Bir anlamda bünyesindeki ve ortaklığı altındaki üreticiler arasında iş bölümü yaparak en düşük maliyetle üretimler yaptırıp, ortak parçaları dünya üzerindeki markalarında kullanarak maliyetleri düşürmek. Şu anda bütün firmalar buna gidiyor, ortak platform yap, birçok modeli bundan üret...

    Opel çıkıp "arkadaş 1.6 dizel motor lazım bana, yapacak teknolojim de bilgim de var, aha da bak gör" çekemez GM'e. GM bakacak, karar verecek, sonra hesap kitap yapacak, bunu Opel'e mi yaptırsam, süre-maliyet vs. yoksa şurdan mı temin etsem. Baktı ki X markadan temin etmek daha efektif gider ordan alır. Yani mesele yapıp yapamamak değil, ne kadar maliyetle ve sürede yapabilebileceği?

    Bu sebeplerden hep deniyor ya, GM Opel'i batırdı, iyi yönetemedi diye. Opel kendi teknolojik yatırım kararlarını kendi verse belki çok daha farklı atılımlar yapabilirdi.

    Ama şu da var ki, şu haliyle GM'den ayrıldı diyelim. Okyanusta filikayla gemiden ayrılmaya benzer. GM Opel'i bir Avrupa markası olarak konumlandırdı. İş sadece mühendislik yeteneği ve platform geliştirmekle bitmiyor. Uluslararası dağıtım ve tedarik ağı gerekiyor. Bu konularda Opel de GM'e bağımlı. O yüzden Fiat filan deniyor işte. Arabayı ürettin, Afrika kıtasında, G.Amerika'da hatta burada Türkiye'de nasıl satacaksın? Ürünü orda sunacak organizasyon lazım.

    Şu anki durumda GM ağzında puro, kravatlı, bond çantalı, ağzı laf yapan, iyi pazarlayan, saçları jöleli patron rolünde, Opel ise laboratuarda deney ve ürün geliştirmesi yapan beyaz önlüklü, bardak dibi cam gözlüklü, saçları dağınık yetenekli mühendis rolünde

    Durumu ozetlemissin tesekkurler. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bunun için bir konu açmak gereksiz olacaktı uygun bir konuda bulamadım
    idare edin artık
    Avrupadaki otomobil fabrikaları
    http://www.acea.be/images/uploads/files/20100517_PA_Plants_A4_May2010_BY_COUNTRY.pdf

    buda firmalara göre sıralamış şekli
    http://www.acea.be/images/uploads/files/240712_PA_Plants_A4_2012_BY_MANUFACTURER.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybars_ -- 10 Ekim 2012; 16:43:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Yaşım 33 ama sen ve senin gibi vosvos bayilerine laf anlatamıyorum malesef.

    bak kardeşim bana alıntı yaptığın konuyu önce oku şizofrence cevaplar verip vw savunmak için oraya buraya atlayan sizlersiniz.

    vw önce kendini adam etsin bozulan dsg lerin arkasında dursun.

    alfa batarsa mutlu mutlu gezersiniz

    yaşım 33 den sonrasını okumadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Yaşım 33 ama sen ve senin gibi vosvos bayilerine laf anlatamıyorum malesef.

    bak kardeşim bana alıntı yaptığın konuyu önce oku şizofrence cevaplar verip vw savunmak için oraya buraya atlayan sizlersiniz.

    vw önce kendini adam etsin bozulan dsg lerin arkasında dursun.

    alfa batarsa mutlu mutlu gezersiniz

    yaşım 33 den sonrasını okumadım.

    okuma zaten işine gelmez .
  • GM buyuk ama buyuk de malı sıkıntıları var denılıyor.amerıkan hukumetı borc verıp duruyor habıre.mılletı alıstırdılar buyuk hacımlı motorlara şimdi tuketım,cevre,vs. ugrasmaya calıs...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    GM buyuk ama buyuk de malı sıkıntıları var denılıyor.amerıkan hukumetı borc verıp duruyor habıre.mılletı alıstırdılar buyuk hacımlı motorlara şimdi tuketım,cevre,vs. ugrasmaya calıs...

    Mali sorunları vardı ama şuanda durumları iyi Opel zarar etmesine rağmen
  • Şu forumda ne kadar Opel düşmanı varmış yuh olsun
  • Japoncular yine boş bırakmamış Opel konusunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Opel GM'in orta sınıf araçlarda (B, C, D) mühendislik kaynağı. GM'in satış rakamlarını artıran Cruze, Regal gibi araçların platformu Opel tarafından geliştiriliyor. Benzer şekilde Ecotec benzinli motor serileri Opel tarafından geliştiriliyor ve GM'in birçok markası tarafından kullanılıyor.

    Opel'in sorunu üretim ve tedarik zincirlerindeki maliyetlerini düşürememek. Rakipleri son kullanıcıya daha düşük maliyetlerle ulaşarak pazara sunuyor.
    Fiyat rekabeti de artık kaçınılmaz olduğundan zarar kaçınılmaz oluyor. GM'in PSA grubuyla olan işbirliğinde zaten en çok "dağıtım zincirleri paylaşımı" ön plana çıkarıldı. Yani Opel'in sorunu ürünler ve mühendisliğinden çok, iş yönetimi ve maliyetler konusunda.

    "Opel önce dizel yapmayı becersin, halen 1.6 dizel yapmayı düşünemiyorlar" lafına çok gülüyorum Himmet Abi'nin torna atölyesi mi bu Allah aşkına
    Adamlar bir ürünü teknik olarak yapmadan önce bütün süreçleri planlamaları, üretim maliyetleri, tedarik ağı, montaj, yedek parça, nerde üretileceği vs. zilyon tane şeyi planlamaları lazım. Ve bu planlamaya karar verecek olan GM. Yani kararlar GM'den, mühendislik Opel'den.
    GM daha önce dti dizel motorları hisselerine sahip olduğu Isuzu'dan temin etti. Sonra Fiat ile ortak geliştirdikleri platformdan cdti motorları çıkardı.
    Bir anlamda bünyesindeki ve ortaklığı altındaki üreticiler arasında iş bölümü yaparak en düşük maliyetle üretimler yaptırıp, ortak parçaları dünya üzerindeki markalarında kullanarak maliyetleri düşürmek. Şu anda bütün firmalar buna gidiyor, ortak platform yap, birçok modeli bundan üret...

    Opel çıkıp "arkadaş 1.6 dizel motor lazım bana, yapacak teknolojim de bilgim de var, aha da bak gör" çekemez GM'e. GM bakacak, karar verecek, sonra hesap kitap yapacak, bunu Opel'e mi yaptırsam, süre-maliyet vs. yoksa şurdan mı temin etsem. Baktı ki X markadan temin etmek daha efektif gider ordan alır. Yani mesele yapıp yapamamak değil, ne kadar maliyetle ve sürede yapabilebileceği?

    Bu sebeplerden hep deniyor ya, GM Opel'i batırdı, iyi yönetemedi diye. Opel kendi teknolojik yatırım kararlarını kendi verse belki çok daha farklı atılımlar yapabilirdi.

    Ama şu da var ki, şu haliyle GM'den ayrıldı diyelim. Okyanusta filikayla gemiden ayrılmaya benzer. GM Opel'i bir Avrupa markası olarak konumlandırdı. İş sadece mühendislik yeteneği ve platform geliştirmekle bitmiyor. Uluslararası dağıtım ve tedarik ağı gerekiyor. Bu konularda Opel de GM'e bağımlı. O yüzden Fiat filan deniyor işte. Arabayı ürettin, Afrika kıtasında, G.Amerika'da hatta burada Türkiye'de nasıl satacaksın? Ürünü orda sunacak organizasyon lazım.

    Şu anki durumda GM ağzında puro, kravatlı, bond çantalı, ağzı laf yapan, iyi pazarlayan, saçları jöleli patron rolünde, Opel ise laboratuarda deney ve ürün geliştirmesi yapan beyaz önlüklü, bardak dibi cam gözlüklü, saçları dağınık yetenekli mühendis rolünde

    Tebrikler olayın özeti budur sanırım...




  • Renault'un Opel'i almak gibi bir durumu olabilir mi, böyle bir bütçeye sahip mi, bence motor olarak iyi. konfor olarakta opel hiç fena sayılmaz. olur da hani Renault alırsa belki Opel'in Türkiye'de üretimi de söz konusu olabilir. böyle bir durumda servis parça fiyatları düşecektir. Opel'in yanılmıyorsa Renault ile Nissan ortak buna Opel'de eklenirse bence iyi bir kombinasyon olur. lakin bu bence bir varsayım Opel'in satılıp satılmayacağı da muamma şuan için tabiki.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.