Şimdi Ara

SKODA YETI KULUBU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.626
Cevap
77
Favori
550.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aktuz A kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim, Efendim. 1.6 Dizel Yeti aracı satın aldım, Allah, cümlemize hayırlı, uğurlu sürüşler nasip etsin.
    Esen kalınız !
  • Aradaki performans farkı hissedilir derecede olur. Ancak önceki aracınız güçlü bir araç değilse tdi geçişi sorun yaratmaz.
    Şahsen 5 yıldır tsi Superb kullanıyorum Ankara'da; bundan sonraki aracım kesinlikle dizel ve otomatik olacak. Sizin de İstanbul'da olduğunuzu düsünürsek dizel otomatik daha iyi bir tercih olur bence. Tsi ve tdi tuketim makası uzun yol sabit hız sakin sürüş ya da şehir içi akıcı trafik sakin suruşte cok açık olmayabilir; ancak ne zaman ortalama hızınız 15-20 kilometrelere düşer, dur-kalk trafiğe duşersiniz ya da agresif sürersiniz ya da şehirlersrası dipgaz gidersiniz makas çok ciddi manada açılır.
  • Herkese merhabalar... Bir süredir Yeti takipçisiyim...Kısmet olursa dizel manuel yeti sahibi olmayı planlıyorum...
  • Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba değerli yeti klübü üyeleri.
    Geçen hafta durup dururken aklıma esti ve aracıma "Navix NVX 9609 DHD" multimedia cihazı taktırdım. Satıcının sitesinde aklıma takılan ayrıntılar verilmemişti ve internet aralamalarından da faydalı sonuç alamayınca bizzat denemek durumunda kaldım, merak edilmesi muhtemel ayrıntıları burada paylaşmak istedim.
    - Aracın dashboard rengi ile birebir uyumlu, sökülen orjinal teybin plastiği ile birebir aynı renk; orjinal ve estetik durdu
    - Teybin tuş altı aydınlatmaları yine aracın orjinal ambians ışığı (yeşil) ile bire bir uyumlu
    - Skoda logosu ile açılıyor
    - cihazın sol ve sağ en alt düğmeleri açılıyor, altında mikro sd kart yuvaları var, soldaki navigasyon kartı için (cihazla birlikte veriliyor) sağdaki sizin kullanımınız için ve 32 GB kartı destekliyor. Ayrıca 3g ve usb için kablolarda var ancak cihazın 32gb mikro sd kart desteklediğini bilseydim usb kablosunu taktırmazdım; çünkü gerek kalmadı.
    - Menüde internet var ama nasıl çalışır ne işe yarar bilmiyorum
    - Tv karasal yayın olduğundan randımanlı değil, en kaliteli cihazda alınsa sanırım bunun çaresi yok
    - Navigasyon gayet iyi
    - ses kalitesi konusunda orjinal teybi aratmadı hatta bir ölçü daha iyi buldum
    - Tek tuş dokunmalarında dokunmatik gayet hassas ve yeterli, ancak alttaki menüyü sürükleme hamlesinde iphone veya ipad hassasiyetinde değil, fakat yeterince başarılı,
    - Direksiyon kumandaları, klima ile tam uyumlu, geri görüş kamerasını gereksiz bulduğumdan taktırmadım. Park sensörü sinyali yeterli
    - menü ve ikonlar sırıtımıyor, orjinal ayarında
    - blutooth bağlantısını hemen kuruyor, görüşmede eko vb. sıkıntı yok. Tel rehberini cihaz içerisine kopyalıyor, arayanı ekranda görebiliyorsunuz, telefon geldiğinde müzik sesi otomatik kapanıyor. Ancak rehberi sürüklemek ve arama yapmak sıkıntı, direksiyondaki tekerlek ile sürüklenebilseydi çok iyi olurdu (veya yöntemini henüz ben çözemedim) Yine telefonunuzdaki müziği araçtan dinleyebiliyorsunuz.
    -araç bilgi ekranı çok iyi, açık olan kapı ve bagajı ekran üzerinde otomobil çizimi üzerinde gösteriyor, yağ, akü, sürat, hararet gibi bilgileri veriyor
    - Ücretsiz ve nette kolay bulabileceğiniz "format factory" isimli program ile videolarınızı Mpeg4(xvid),480x360, 16:9 ayarına getirip rahatlıkla izleyebiliyorsunuz. Görüntü kalitesi araç multimedia için yeterli,
    - bir uzaktan kumandasıda var ancak ne araç, nede teyp ile estetik olarak uyumlu bir görüntüsü var, attım torpidoya duruyor.

    Sonuç: iki sene garanti ile 690 TL ye alındı, 100 TL montaja ödendi. Eğer uzun vadede bir sorun çıkarmaz ise oldukça şık, ekonomik, araç ile tam uyumlu bir cihaz.
    Merak ettiğiniz bir konu olursa yanıtlamaya çalışırım. İyi forumlar





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 12 Nisan 2015; 1:24:46 >




  • bitmiş burası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arinalw -- 8 Ekim 2015; 15:33:03 >
  • Aradaki performans farkı hissedilir derecede olur. Ancak önceki aracınız güçlü bir araç değilse tdi geçişi sorun yaratmaz.
    Şahsen 5 yıldır tsi Superb kullanıyorum Ankara'da; bundan sonraki aracım kesinlikle dizel ve otomatik olacak. Sizin de İstanbul'da olduğunuzu düsünürsek dizel otomatik daha iyi bir tercih olur bence. Tsi ve tdi tuketim makası uzun yol sabit hız sakin sürüş ya da şehir içi akıcı trafik sakin suruşte cok açık olmayabilir; ancak ne zaman ortalama hızınız 15-20 kilometrelere düşer, dur-kalk trafiğe duşersiniz ya da agresif sürersiniz ya da şehirlersrası dipgaz gidersiniz makas çok ciddi manada açılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoktakenokta -- 5 Aralık 2015; 12:59:23 >
  • Yeti'yi kamping aracı yapmışlar. Ülkemizde daha çok caddy, doblo gibi hafif ticarilerden veya minibüslerden yapılan kamping araçlarına bir alternatif olmuş.

    Yapım aşamaları ve detayları ilgili sitede mevcut.


    http://www.instructables.com/id/Skoda-Yeti-MicroCamper-Fat-Berta-30/







  • Önerilerinizi dikkate alarak ve çok araştirarak bahsetmis oldugum yetiyi alarak araniza katildim.henüz yeni yeni alismama ragmen almakla hata yapmadigimi anladim.Tüm yeti sahibi hatta tüm arac kullananlarin kazasiz belasiz yolculuklar yapmasini dilerim.
  • Merhaba

    Eylül 2013'ten beri kullandığım Yeti Greenline Elegance aracım, filo kiralama sözleşme süresi bittiği için yakın zamanda değişti. Piyasada olsaydı tercihim yine Yeti Greenline Elegance olacaktı, bu sefer otomatik vitesli. Mecburen en yakın ve makul görünen Qashqai 1,6 dci skypack otomatik tercih ettim. İki araç arasında gördüğüm farkları naçizane yazayım dedim. Hem model yılı, hem de manuel vitesten dolayı Yeti karşılaştırmada birazcık dezavantajlı tabi.

    Performans:
    Qashqai motoru daha performanslı görünüyor. 7 ileri otomatik vites de manuele göre biraz artış sağlamıştır muhtemelen.

    Tüketim:
    Qashqai ortalama 1 lt. gibi fazla yakacak gibi görünüyor.

    Fonksiyonalite:
    Otomatik kararan iç dikiz aynası, gözlük cebi, arka koltuklarda klima, torpido gözünde soğutma fonksiyonları Yeti Elegance'ta olmasına karşın Qashqai'de bulunmuyor. Ancak Qashqai'nin ön kol dayama ile altındaki eşya gözü ve içecek gözleri daha kullanışlı.
    Cam kilidi mekanizması Yeti'de amacına uygun. Sadece arka camlar için çalışıyor ve şoför kilitli arka camları açıp kapatabiliyor. Çocuklu seyahat için mantıklı tasarlanmış. Qashqai'de cam kilidi aktive edildiğinde şoför de arka camları açamıyor.

    İç mekan:
    Boyutları daha küçük olmasına karşın Yeti'nin iç mekanı daha ferah. Åzu anda arka koltukta bir çocuk koltuğu, bir bebek oto koltuğu ve eşim seyahat etmek durumunda. Qashqai'de eşime kalan alan Yeti'ye göre daha dar. Birkaç ay sonra yerleşimimiz yeniden düzenlenecek, iki çocuk koltuğu arka sırada kalıp eşim ön koltuğa transfer olacak. Bu zamana kadar idare etmemiz gerekecek.
    Arka koltukların tavan yüksekliği arasında Yeti lehine ciddi fark var. Çocuk olduğu için Yeti'yi tercih etmemde önemli bir etken buydu zaten.
    Yine pandizot üstü Yeti'de ciddi biçimde yüksek olduğu için Yeti'de hafif eşyaları koymak çok daha kolay.

    Görüş:
    Yeti'nin üstün olduğu bir diğer konu görüş. Hem ön, hem de orta dikiz aynasında önemli görüş üstünlüğü var.

    Bagaj:
    Bagaj hacmi arasında pek fark yok. Qashqai'nin bagajı geniş ancak alçak. Yeti'de bagaja çocuk bisikleti sığdırırken Qashqai'de mümkün olmayacak. Yine, çocuk koltuğunu geçici olarak bagaja koymak gerektiği durumlarda Yeti'ye yerleşebilirken Qashqai'de pandizotu biraz yukarı kaldırmak gerekiyor.

    Multimedya
    Qashqai skypack'te radyo-teyp bulunuyor. Dokunmatik ekran yok. Ancak bluetooth ve USB girişi var.




  • Değerli Yeti ciler,

    “Skoda Yeti Klübü” konu başlığı, yayın hayatına başladığı 2011 senesinden bu yana, 70 sayfaya yakın bir uzunluğa ulaşmış..

    Geçen zaman içinde, burada biribirinden değerli bilgi paylaşımları yapılmış.. Yeti almaya yöneldiğim son birkaç aydan bu yana, pek çoğunuz gibi ben de, fırsat buldukça bunları okuyup, faydalanmaya çalıştım, çalışıyorum.

    Ancak, DH forumlarında var olan, bir ürüne ait konunun tek başlığa hapsedilmesi uygulaması nedeniyle, uzunluğu onlarca sayfaya ulaşmış Skoda Yeti konusunun bilgilerine ulaşmak, oldukça meşakkatli olmakta.

    Bu durumun farkında olan üyelerden bazıları, burada paylaşılan kimi elzem konu ve bilgilerin başlık mesajına taşınabilmesi için, daha önce birkaç kez çağrıda bulunmuşlar.. ancak, yönetimin duyarsız kalması ve/veya konuyu açan üyenin aktif olmaması gibi nedenlerle, bu çağrılar sonuçsuz kalmış.

    Kendi adıma ben de bir girişimde bulunup, başlık mesajının güncellenmesi amacıyla, yönetimden bir talepte bulundum.

    Geçen süre içinde, talebime bir cevap gelmemiş olması nedeniyle, konu sayfalarından kendimce derlediğim bazı bilgileri, aşağıdaki döküman üzerinden paylaşmaya karar verdim. Bu dökümanda, geçmişte paylaşlmış bazı forum mesajlarının ve veb sayfalarının, çeşitli konu başlıkları altında düzenlenmiş, adresleri bulunmaktadır.

    https://drive.google.com/open?id=1a_H-rlq-SyKxz2wDV1zhRIICXIsffdMDb4wiWISQY7Q

    Eksik gördükleriniz ve ilave edilmesini istedikleriniz için, katkılarınıza açıktır. Mesaj adresi vererek, bildirimde bulunabilirsiniz.

    Paylaşımları ile bu konuyu değerli kılmış herkese tekrar teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Arkadaşlar benim Yetinin ruhsatında Station Araç olarak yazıyor.
    SUV kategorisinde bir araç değil esasında yeti
    Yerden yüksek tasarlanmış station araç esasında



    Ruhsatta araç cinsinin AC steyşın olarak yazması, trafik yönetmeliğine göre, ruhsata yazılacak araç tipleri arasında, SUV adı altında bir kategori olmamasından kaynaklanıyor.

    Yurt dışında kullanılan tanımlamalar esas alınırsa, Yeti' nin sınıfı, compact / mid-size SUV, veya Cross over olarak geçiyor.

    Crossover in tam karşılığı, yükseltilmiş steyşın araç, yada yükseltilmiş MPV olduğundan, aslında, bu tanım Yeti için en uygun olanı.. ama bizim yönetmeliğin frekansı biraz farklı :)




  • Selam arkadaşlar yeti almak isteyenlere benimde ufakta olsa yardımım dokunsun istedim.Aracı yaklaşık 2.000 km kullandım (1.2 tsi ,ambition,otomatik) ilk aldığımda tekerlerden geldiğini düşündüğüm bir uğultu vardı daha önceki mesajlarında bahsetmiştim, araçta marshal marka lastik vardı ve onların yerine goodyear efficientgrip performance lastiklerinden taktım.uğultu kesildi ama ses sorunu tam olarak gitmedi bunu ve diğer olumlu,olumsuz yanlarını anlatmak istiyorum.Önce olumlı yanları.
    +Aracın içi geniş, ferah,koltuklar rahat.
    +Motor 1.2 olmasına rağmen çekişte çok sorun yaşanmıyor.
    +DSG cidden harika bir teknoloji vites geçişlerini hissetmiyorsunuz.
    +Araç büyük olmasına rağmen kullanımı neredeyse B sınıfı araç kadar rahat ve çok zevkli.Özellikle direksiyon tepkileri süper.
    +Malzeme kalitesi gayet iyi ve güven veren bir araç zaten güvenlik donanımları çok zengin.

    Gelelim eksilere;
    -Yalıtım konusunda hayal kırıklığı yaşadım.Evet motor sesi yüksek devir hariç pek duyulmuyor ama araç sinir bozacak kadar yol seçiyor.Kaymak asfalt harici neredeyse tüm yollarda bu sıkıntıyı yaşadım.Ankara -İstanbul arası gidip geldim ve her asfaltta farklı bir ses duydum.Tamam D sınıfı bir araç değil ama bu kadar ses hemde bu seviye lastiklerle sinir bozuyor.Ayrıca 100 km ve üzerinde yol sesine, rüzgar sesini de ekleyin.
    -Araç 1.2 diye az yakacağını düşünmeyin şehir içi neredeyse hiç trafik olmayan bir yolda 10km gidiş 10km geliş için kullanıyorum ve 42-43 kuruş yakıyor (benzin 5tl), şehirler arası ise 37-38 kuruş (daha çok 110-130 km arası hızlarda tabi) yakıyor.
    -Aracın motoru çekiş sorunu çok yaşatmıyor dedim ama turbo boşluğu denilen olaya alışsanız iyi olur gaza bastıktan sonra biraz zaman tanıyın araca, hemen kalkmasını beklemeyin.Bence buda sıkıntılı bir durum.
    -Aracın dikiz aynaları ne yazık ki çok iyi değil ve kör noktalar oluyor, en az 2 defa bu yüzden hatalı şerit değiştirdim.

    Peki bu aracı aldığıma pişman mıyım ne yazık ki evet pişmanım. Hadi diğer eksileri neyse de yalıtımın bu kadar zayıf olması can sıkıcı. Şimdiden aracı değiştirmeyi düşünmeye başladım.Eğer yol sesi rahatsız etmiyorsa ve dizel alacak paranız varsa alın yoksa başka seçeneklere yönelin. (Bu arada bu sınıfta sadece Nissan Qashqai‎'de yolculuk yaptım eski kasasında ve ben yetiyi ona tercih ederim onuda söyleyeyim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylan mercan

    selam beyler, 1.2 TSİ veyada 1.2 TSİ DSG YETİ Almayı düşünüyorum 2.el, arac genel olarak nasıldır? konfor , performans olarak..? yaşadıgımız bölge ilçe oldugu ıcın trafik lambalar, trafik sıkışıklıgı gibi sıkıntılar yoktur yollar her zaman boş ve senın sakin ve hızlı kullanımlarda yakıt tüketimi nasıldır??? 40 bin lira vermeye değer mi? jip almak ıstedıgımden dolayı bu fıyata en ıyı bunu buldum gidip duster gibi kaportası pert arabaya bu kadar para vermek ıstemedım..

  • Yeti 1.6 TDI aracımı 16500 km de aldım.2.5 ayda 3500 km yaptım.bu arac niçin alinabilirin cevabını 3 nedenle özetleyebiliriz. Yakıt.performans ve sağlamlık hissi.daha fazla ekleyenlerde olabilir.ama benim için bunlar öne çıkanlar.herkese kazasız sürüşler.
  • Yetinin olumsuz yanı alışınca vazgeçememek
  • corova kullanıcısına yanıt
    Selam!

    Bence 2012 Yeti'yi kullanmaya devam et. Gavurun doları hızla yükseliyor ve seçimlerden sonra krizin patlayacağına dair dedikodular var. Saydığın markaların suv'larına şöyle bir göz attım; hepsi de çok tipsiz şeyler. Aslına bakarsan yeti'nin yeni modellerini bile beğenmiyorum. Bizim Yeti'lerimizin çok daha özgün bir tasarımı var
  • Arkadaşlar açılış günü 1.6 dizel SUV'lara yakından bakmak için Otoşov'a uğradım. Piyasadan pay kapmak için 1.6 dizel'e yönelen markaların SUV'larını bilgi de alarak inceledim. Yahu bizim bu YETİ var ya, nimet yeminle. Adamlar opsiyon koyuyor star-stop, hill hold, adr vesaire ve fiyat 100 binleri geçecek şekilde arttıkça artıyor. Bizim YETİ'miz full paket, üstelik DSG-Sunroof seçeneğiyle (diğer bileşkeleri yazmama gerek yok sanırım), fiyatının uygunluğuyla hepsine basıyor valla. Yine de hak yememek adına bir markanın dikkatimi celb ettiğini belirtmeliyim. Suzuki Vitara 1.6 dizel, 4x4 seçeneğiyle alınabilir hale gelmiş. Ama modern iç dizaynı, ara ki bulasın! Yeti'nize sahip çıkın. Ben 2016'da yine YETİ diyeceğim sanırım. Sevgi ve saygılar
  • ozgur_d3 O kullanıcısına yanıt
    ilk testte ki araç benzinli ve 17 jant kullanıyor ikinci dizel ve 16 jant kullanıyor, dizellerin lastik çapı benzinlilere göre daha ufak o yüzden karşılaştırma yanlış.
    Aynı jant çapına ve lastiğe sahip iki aracı karşılaştırmış olsa fark varsa belli olurdu. süspansiyonlarda iyileştirme yapılmış olabilir ama yalıtım olarak fazla bir şey yapamaz bence, zaten kapıların tokluğundan belli oluyor ve kapıları kapatırken içeride oluşan basınçtan dolayı bazen kapılar bile zor kapanıyor buda yalıtımın iyi olduğunu gösterir
  • Türkiyede kızartma yağ ile kullanılan araçlar varken davalar hiç bir netice göstermez bence
  • Merhaba bugün aracımı alalı tam 11 ay oldu.

    Normalde yılda 15.000 km yi geçmem ama bu araç beni kullanmalısın diyor sanki kanıma giriyor. Aracım 1.2 TSI DSG Elegance cam tavan ve 17 jant. ki bence bu yakıt tüketimini arttırıyor.
    Her benzin alışımda bir excel tablom var ona giriş yapıyorum. Tabloyu ekte paylaşmaya çalıştım ama beceremedim isteyene gönderebilirim.
    Ama özetle;

    20812 km yol kat etmişim.
    7561 TL benzin parası ödemişim.
    1722 litre benzin almışım.
    ortalama benzinin litre fiyatı 4,39 TL olmuş.
    8,27LT/100km ve bunun tl karşılığıda km de 0,3633 TL olarak hesaplanmış.

    Bu 20.800 km nin içinde ne var dersek uzun yolları paylaşayım.

    İstanbul-Kaş gidiş dönüş Ocak ayında 1700 km 7,5 lt/ortalama
    İstanbul-Mersin Gidiş Dönüş Nisan ayı 2400 km 7,7 lt/ortalama
    İstanbul-Selanik gidiş dönüş Temmuz ayı 1600 km 8,3 lt/ortalama
    İstanbul-Bodrum gidiş dönüş Temmuz ayı 1820 km 7,7lt/ortalama
    İstanbul-Gelibolu gidiş dönüş Ağustos Ayı 712 km 8,3lt/ortalama

    Yani toplam kmnin yarısı uzun yol yarısı şehiriçi.

    Bundan detaylı bir analiz çıkar mı bilmem ama bence sizlere baya bir fikir verebilir diye düşünüyorum.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Poseidoneptune

    Çok teşekkürler bilgilerndirme için. 100km hız ile giderken tüm navigasyon cihazları hızımı 96km/h gösteriyordu. Bunun için servise dahi gidip sordum bunun lastik ebadıyla alakalı olup sistemden bir düzeltme yapılabilir mi diye ama tahmin edersiniz ki abuk subuk cevaplar verdiler.

    Bir sorum daha olacak acaba elimdeki lastikleri satabilir miyim ? Daha önce hiç çıkma lastik satmadım da almadım da piyasası var mıdır varsa nedir acaba ?

    Saygılar


    Hız göstergesi ile ilgili standartlar doğrultusunda

    Bir göstergede yazan hız asla gerçek hızın altında olamaz. Çünkü üretici yüzünden yasaları çiğnemiş oluruz.

    Gerçek hız ile gösterge hızı arasında farkın üst sınırı(yani toleransı) araç gerçek hızının 10'da 1'inin 4 fazlası olmak zorundadır.


    Yani gerçekte 100 ile giden bir araç göstergesinde 100 ile 114 arasında bir hız okunabilir. Standartların söylediği tolerans bu.Üreticiler farklı jant, lastik, hava basıncı, yük durumu, sıcaklık gibi durumlarda sorun olmasın diye bu aralıkta olmak üzere farklı toleranslar seçerler.
    Yeni lastikle dişleri eskimiş bir lastik arasında bile %2 gösterge hatası çıkar ki diğer etkenler de düşünüldüğünde %110+4 km gayet makul bir tolerans.

    Yani bu standartlara göre GPS üzerinde gördüğünüz gerçek hızı araç göstergesinde görmeniz mümkün değil.

    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:31975L0443&from=en




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.