Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
215.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    Arkadaşlar, abiler;

    Daha meslek seçmedim, araştırıyorum, bir kaç sorum olacak


    Üretmek, yaratıcılığımı kullanmak istiyorum. Masabaşı, imza atma gibi görev istemiyorum. Sahada olmak istiyorum, emek vermek ve karşılığını almak istiyorum. aile hayatım olmalı, denizde değil karada olmak istiyorum.

    bu meslek bana ne decece uygundur? ve bir şekilde kendi işimi yapabilir miyim? yani belli bir zamandan sonra kendi teknemi, belki yatımı gemimi yapabilir miyim, amacım çok para kazanmak değil, üretmek, orjinal tasarım ve görülmemiş yeniliklerle kendi kurallarıma göre oynamak istiyorum hayatta.




    burada tartışılan meslek vardiya zabitliği olduğuna göre ilk sayfayı okuduysan bu mesleğin seninle alakası olmadığını anlardın diye düşünüyorum.




  • deniz araçları tasarımıyla ilgili bişi düşünüyorsan sanırım sana gemi ve deniz teknolojisi mühendisliği uygun tabi sen yinede bi araştır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    Arkadaşlar, abiler;

    Daha meslek seçmedim, araştırıyorum, bir kaç sorum olacak


    Üretmek, yaratıcılığımı kullanmak istiyorum. Masabaşı, imza atma gibi görev istemiyorum. Sahada olmak istiyorum, emek vermek ve karşılığını almak istiyorum. aile hayatım olmalı, denizde değil karada olmak istiyorum.

    bu meslek bana ne decece uygundur? ve bir şekilde kendi işimi yapabilir miyim? yani belli bir zamandan sonra kendi teknemi, belki yatımı gemimi yapabilir miyim, amacım çok para kazanmak değil, üretmek, orjinal tasarım ve görülmemiş yeniliklerle kendi kurallarıma göre oynamak istiyorum hayatta.




    burada tartışılan meslek vardiya zabitliği olduğuna göre ilk sayfayı okuduysan bu mesleğin seninle alakası olmadığını anlardın diye düşünüyorum.

    Mobilden girdiğim için, vede vaktim kısıtlı olduğu için okuma fırsatım olmadı.




  • Sır' için

    Madem niyetin bu, bu meslek bu ünvan doğru adres. Gemi ve Deniz teknolojisi Müh. ile Gemi İnş. ve Gemi Mak. Müh arasındaki tek fark birinde açık deniz yapıları diğerinde de makine ağırlıklı dersler vardır. Mezuniyetten sonra gemi inşaatı müh. ünvanı ortaktır.

    Gemi ve yatların form tasarımı, hesapları, üretimi ve planlamasından sorumlu olursun. Tabi bahsettiğin gibi bu yeteneklere sahipsen ve geliştirmeye açık isen, istekliysen dediklerin olur. İyi de para kazanabilir kendi teknene de sahip olabilirsin. Ülkemizde ve yurtdışında gerek tersane gerek bağımsız dizayn bürolar olsun bir çok firma var. Bunlardan birinde öğrenciyken bile işbaşı yapabilirsin. Yabancı dil ve dizayn yazılımları konusunda okuldayken kendini yetiştirmen gerek.

    *-*-*

    Tersane konusundan bahsedeyim ancak tam anlayamadım. Blog sayfamdaki mevzu mu, yoksa genel olarak tersane ortamı mı ? O yüzden ikisinden de bahsedeyim.

    Geçen ay Tuzla’da bir tersanede yaşanan bir kaza sonucu iki işçi maalesef hayatını kaybetti. Hepimiz çok üzüldük. Ancak yetkililer herhangi bir kaza raporu gelmeden biri gemi inş. müh iki tersane çalışanını tutukladılar. Kazanın ne olduğu nasıl olduğu belli bile olmadan sadece kamuoyunun gazını almak için bu tutuklamaların yapıldığını düşünüyoruz. Bu yazıyı yazdığım esnada bu arkadaşlar halen içeride.

    Bu yüzden TMMOB Gemi Mühendisleri Odası bir bildiri yayınladı. Bunu hem benim blog sayfamda hem odanın web adresinde bulabilirsiniz. Bu olaya karşı çıkmak içinde twitter’da konuyu TT yapıp basının ve diğer insanların dikkatini çekmek için #gemimuhendisigunahkecisidegildir hashtagi ile bir eylem başlatıldı. Ancak twitterdaki salak salak iletilerin arasında pek öne çıkamadı. Niyetimiz raporlar gelsin kabahat bu kişilerde ise o zaman tutuklu yargılansın, eğer bir şey yoksa yargılama tutuksuz yapılsın diyedir.

    İş güvenlik konusunu da ayrıca bahsederiz.

    *-*-*

    Tersaneler iki gruptur. Yeni inşa ve onarım tersaneleri. Bazıları iki işi beraber de yapabiliyor. Bir dönem çalıştığım tersanenin çalışma biçimi hakkında şunları diyebilirim. Tuzla genelde böyle çalışıyor, firmalar arası çeşitli farklar olabiliyor.

    Bir dizayn firması tarafından hazırlanan proje armatör (gemi sahibi) tarafından tersaneye getirilir. Yapılan anlaşma sonrasında malzeme temini başlar. Anlaşmaya göre malzemeyi armatör veya tersane temin eder. Önce saclar ve profiller gelir. Saclar CNC atölyesinde kesilir. Buna nesting deniliyor. Kesilen saclar, profiller proje resimlerine göre montajları yapılır. Montaj kontrolü yapılıp onaylanınca kaynak işi başlar. Ortaya bloklar çıkar. Gemi bir çok bloktan oluşur. Double bottom, borda, güverte, baş pik, kıç pik, makine dairesi, üst yapı, baca, vs… Bu saydığım bloklar da birkaç parça halinde yapılmakta. Bloklar atölyeden alınarak kızak üzerine getirilir. Kızakta da blok montajları başlar. Blok montajları onaylanınca kaynak işlemlerine başlanır. Tersanelerde taşeron firmalar kendi sorumluluğundaki blokları bitirdikçe plana göre yenisine başlar. Her firma belli bir konuda uzman sayılır. Bazıları tekne kısmını yaparken, bazıları da üst yapı işlerini yapar.

    Gemi her aşama sonunda klas kuruluşunca kontrol edilir. Klas kuruluşları ilgili ulusal ve uluslararası kurallara göre geminin uygun yapılıp yapılmadığını, doğru malzeme ve yöntemler kullanılıp kullanılmadığını denetler. Uygun olmayanlar için logbook denilen defetre remark yazar. Bir dahaki kontrolde bunların düzeltilmesini talep eder. Eğer hala remarkınız varsa süreç duraksayabilir ya da gemi eksik olduğundan denize indirilmesi veya işletilmesi gecikebilir.

    Süreç ilerledikçe geminin tamamlanan ksımları kalite kontrol ve test uygulamalarına tabi tutulur. Kaynakların ultrason ve röntgenleri çekilir. Varsa bozukluklar tamir edilir. Tamamlanan tankların sızdırmazlık testleri yapılır. Tüm bu işler onaylanınca son iş raspa ve boya işleri yapılır.

    Bunlar geminin çelik işleridir. Bir de teçhiz ve donatım işleri vardır.

    Yine geminin onaylı proje resimlerine göre boru devreleri hazırlanır. Montaj ve kaynak işleri sızdırmazlık testleri yapılır. Gemi üzerinde uygun yerlere montajları yapılır. Gelen ekipmanlar, makineler yerlerine konur. İlgili boru devrelerine bağlanır. Denemeleri yapılır. Şaft pervane dümen yerlerine konur. Elektrik, güvenlik işleri tamamlanır
    Geminin dışında yapılacak ve dışını etkileyecek bir iş kalmayınca gemi denize indirilir. Bir gemi inşa mühendisi, ustası ve işçisi için en güzel andır. Denize inince donatım teçhiz ve testler devam eder.

    Tüm işler bitince gemi birkaç günlüğüne deneme seyri yapar. Bu testte klas, armatör, tersane temsilcileri ile gemide ilgili yerlerde oluşabilecek sorunları gidermek için bir işçi ekibi gelir. Yapılan seyir sonucu uygun olduğu görülürse gemi tersanede birkaç gün daha temizlik ve ufak tefek eksikleri tamamlamak üzere kalır ve ardından sahibine teslim edilir.

    Bundan sonra Allah selamet versin : )

    * - * - *

    Tersanede saha faaliyetleri çeşitli taşeron firmalarca tersane kontrolünde ilerliyor. Taşeronlar çelik, boru, teçhiz, donatım, boya, elektrik, havalandırma-izolasyon, temizlik gibi alanlarda bir veya birkaç firma olarak devamlı ya da dönemsel olarak çalışıyor. Eğer tersane kadrosunda iseniz ve beraber çalıştığınız taşeron firmada da bir mühendis varsa işleri kolay ve uyumlu olarak halletme katsayınız yüksek olur.

    Yeni işe başlayacak olanlar için taşeron firmaları tavsiye ederim. İşin mutfağı orada başlıyor. Sonra yükseldiğinizde armatör veya tersane elemanı olunca işleri daha iyi yürütebilirsiniz.

    Bu yazdıklarım yük gemileri inşa eden bir yere aittir. Yaklaşık 1 - 1,5 yıl süren bir gemi inşa sürecidir. Yat işi hem boyut hem kullanılan malzeme iş planı üretim sahası gibi konulardan dolayı daha farklı oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 23 Mayıs 2012; 4:07:05 >




  • Belki yazıldı evvelden ama tekrar etmekte fayda var. Meslek ünvanları karıştırılıyor bazen.

    Babaları bir anneleri farklı kardeşler
    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisi
    Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisi

    Kuzen
    Gemi Makineleri İşletme Mühendisi (namı diğer çarkçı, makine zabiti)

    Uzak akraba
    Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisi (namı diğer kaptan, güverte zabiti)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    Arkadaşlar, abiler;

    Daha meslek seçmedim, araştırıyorum, bir kaç sorum olacak


    Üretmek, yaratıcılığımı kullanmak istiyorum. Masabaşı, imza atma gibi görev istemiyorum. Sahada olmak istiyorum, emek vermek ve karşılığını almak istiyorum. aile hayatım olmalı, denizde değil karada olmak istiyorum.

    bu meslek bana ne decece uygundur? ve bir şekilde kendi işimi yapabilir miyim? yani belli bir zamandan sonra kendi teknemi, belki yatımı gemimi yapabilir miyim, amacım çok para kazanmak değil, üretmek, orjinal tasarım ve görülmemiş yeniliklerle kendi kurallarıma göre oynamak istiyorum hayatta.




    burada tartışılan meslek vardiya zabitliği olduğuna göre ilk sayfayı okuduysan bu mesleğin seninle alakası olmadığını anlardın diye düşünüyorum.

    ''aile hayatım olmalı, denizde değil karada olmak istiyorum.''


    yukarıda ki cümlenden anladığım kadarıyla;

    gemi inşaat mühendisliğini bilemeyeceğim ama denize çıkılan gemi makinaları işletme mühendisliği gibi bölümler sana göre değil çıkmamanı tavsiye ederim.
    Aman şunu da belirtmek isterim mezun olduğunda denize çıkmak zorun da değilsin karada deizcilik firmaların da bir şekil de iş bulursun.ne derece yeterli olur ne derece iyi olur ne derece gelecek vaad eder bu tamamen senin yapına girişkenliğine bilgi düzeyine ve bu bilgi birikimini düzeyini ne derece kullanabildiğine bağlı olarak değişir.Tabi mezun olunca denize çıkmak zorunda değilsin diyorum ama mezun olabilmen için 12 ya da 6 aylık deniz stajını yapmak zorundasın yapmaz isen zaten mezun olamazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    Arkadaşlar, abiler;

    Daha meslek seçmedim, araştırıyorum, bir kaç sorum olacak


    Üretmek, yaratıcılığımı kullanmak istiyorum. Masabaşı, imza atma gibi görev istemiyorum. Sahada olmak istiyorum, emek vermek ve karşılığını almak istiyorum. aile hayatım olmalı, denizde değil karada olmak istiyorum.

    bu meslek bana ne decece uygundur? ve bir şekilde kendi işimi yapabilir miyim? yani belli bir zamandan sonra kendi teknemi, belki yatımı gemimi yapabilir miyim, amacım çok para kazanmak değil, üretmek, orjinal tasarım ve görülmemiş yeniliklerle kendi kurallarıma göre oynamak istiyorum hayatta.




    burada tartışılan meslek vardiya zabitliği olduğuna göre ilk sayfayı okuduysan bu mesleğin seninle alakası olmadığını anlardın diye düşünüyorum.

    ''aile hayatım olmalı, denizde değil karada olmak istiyorum.''


    yukarıda ki cümlenden anladığım kadarıyla;

    gemi inşaat mühendisliğini bilemeyeceğim ama denize çıkılan gemi makinaları işletme mühendisliği gibi bölümler sana göre değil çıkmamanı tavsiye ederim.
    Aman şunu da belirtmek isterim mezun olduğunda denize çıkmak zorun da değilsin karada deizcilik firmaların da bir şekil de iş bulursun.ne derece yeterli olur ne derece iyi olur ne derece gelecek vaad eder bu tamamen senin yapına girişkenliğine bilgi düzeyine ve bu bilgi birikimini düzeyini ne derece kullanabildiğine bağlı olarak değişir.Tabi mezun olunca denize çıkmak zorunda değilsin diyorum ama mezun olabilmen için 12 ya da 6 aylık deniz stajını yapmak zorundasın yapmaz isen zaten mezun olamazsın.


    hocam izninle bir sey sorucam

    tanker gemileri(kimyasal-petrol-lpg) limanda birkac saat duruyor

    kimyasal gemi o havayi aylarca solumak zehirli kimyasallarla bir arada bulunmak (sac dokulmesi inert gazlardan dolayi erkeklerde kisirlik yapabiliyor ve diger saglik problenleri)

    petrol gemi topraklama yapilmazsa sallantidan falan patliyor

    lpg de tehlikeli sivilastirilmiz gaz patlama riskli

    kuruyuk az maasli sikintili is uzun kontrat genelde personel iyi degilmis

    konteyner ayni sekilde maas kuruyukten bile az maasli, sikintili, gemiler kontratli sureye karsi yaris uzun kontrat lashing personele ait gidilen limanda disari bile cikmaya zaman kalmazmis

    ama

    bulk ( dokme gemiler) maasi tankerlerden sonra geliyormus limanda min 1 hafta bazen 1 ay durabiliyormus en iyi limanlara gidiyormus (tankerlerin aksine limanlari sehir merkezlerine yakinmis) az sayida sefer yapiyormus

    ozellikle valf guverteye yakin kontrol guvertedeymis makineciler icin en rahat ismis balasti guverteciler yaparmis tek sorun gemiler biraz yasliymis


    sorum su ki petersburg abim bulk gemiler maaslari , limanda durma suresi ve sikintilari halkinda bilgi paylasabilirmisiniz ?

    tesekkurler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2DF0CD106 -- 17 Mayıs 2012; 20:38:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    quote:

    Orijinalden alıntı: SıR'

    Arkadaşlar, abiler;

    Daha meslek seçmedim, araştırıyorum, bir kaç sorum olacak


    Üretmek, yaratıcılığımı kullanmak istiyorum. Masabaşı, imza atma gibi görev istemiyorum. Sahada olmak istiyorum, emek vermek ve karşılığını almak istiyorum. aile hayatım olmalı, denizde değil karada olmak istiyorum.

    bu meslek bana ne decece uygundur? ve bir şekilde kendi işimi yapabilir miyim? yani belli bir zamandan sonra kendi teknemi, belki yatımı gemimi yapabilir miyim, amacım çok para kazanmak değil, üretmek, orjinal tasarım ve görülmemiş yeniliklerle kendi kurallarıma göre oynamak istiyorum hayatta.




    burada tartışılan meslek vardiya zabitliği olduğuna göre ilk sayfayı okuduysan bu mesleğin seninle alakası olmadığını anlardın diye düşünüyorum.

    ''aile hayatım olmalı, denizde değil karada olmak istiyorum.''


    yukarıda ki cümlenden anladığım kadarıyla;

    gemi inşaat mühendisliğini bilemeyeceğim ama denize çıkılan gemi makinaları işletme mühendisliği gibi bölümler sana göre değil çıkmamanı tavsiye ederim.
    Aman şunu da belirtmek isterim mezun olduğunda denize çıkmak zorun da değilsin karada deizcilik firmaların da bir şekil de iş bulursun.ne derece yeterli olur ne derece iyi olur ne derece gelecek vaad eder bu tamamen senin yapına girişkenliğine bilgi düzeyine ve bu bilgi birikimini düzeyini ne derece kullanabildiğine bağlı olarak değişir.Tabi mezun olunca denize çıkmak zorunda değilsin diyorum ama mezun olabilmen için 12 ya da 6 aylık deniz stajını yapmak zorundasın yapmaz isen zaten mezun olamazsın.


    hocam izninle bir sey sorucam

    tanker gemileri(kimyasal-petrol-lpg) limanda birkac saat duruyor

    kimyasal gemi o havayi aylarca solumak zehirli kimyasallarla bir arada bulunmak (sac dokulmesi inert gazlardan dolayi erkeklerde kisirlik yapabiliyor ve diger saglik problenleri)

    petrol gemi topraklama yapilmazsa sallantidan falan patliyor

    lpg de tehlikeli sivilastirilmiz gaz patlama riskli

    kuruyuk az maasli sikintili is uzun kontrat genelde personel iyi degilmis

    konteyner ayni sekilde maas kuruyukten bile az maasli, sikintili, gemiler kontratli sureye karsi yaris uzun kontrat lashing personele ait gidilen limanda disari bile cikmaya zaman kalmazmis

    ama

    bulk ( dokme gemiler) maasi tankerlerden sonra geliyormus limanda min 1 hafta bazen 1 ay durabiliyormus en iyi limanlara gidiyormus (tankerlerin aksine limanlari sehir merkezlerine yakinmis) az sayida sefer yapiyormus

    ozellikle valf guverteye yakin kontrol guvertedeymis makineciler icin en rahat ismis balasti guverteciler yaparmis tek sorun gemiler biraz yasliymis


    sorum su ki petersburg abim bulk gemiler maaslari , limanda durma suresi ve sikintilari halkinda bilgi paylasabilirmisiniz ?

    tesekkurler :)


    çok çok özel durumlar dışında hiç bir gemi liman da bir iki saat durmaz.tanker ve product tipi gemiler en az 24 saat dururlar.kimyasal tipi gemileri tam olarak bilmiyorum ama çok farklı olduğunu düşünmüyorum.ama parça parça tahliye yapıyordur herhangi bir limana çok az mal basması gerekiyordur bu bambaşka bir durum.ben daha önce yaşamadım.

    kimyasal gemiler de ve tankerler de gaz soluma ihtimalinin yüksek olduğu ve bu gazı soluyacak olma ihtimaliniz yüksek.kısır olurmusunuz bunu bilemeyeceğim.bugüne kadar tanker de çalışıp kısır olmuş ve çocuk sahibi olmayan bir mezun abiyle karşılaşmadım:) ama böyle bir endişeniz var ise şunu söylememe izin verin.her meslekte kaza yaşama olasılığınız vardır.ama gemiler de bu durum yani ihtimal daha yüksektir hele makinada gemilerde ki o ''safety first'' ilkesini iliklerinize kadar hissedip yaşamanız gerekir aksi takdirde allah korusun sakat kalma hatta ölümle sonuçlanacak durumlara kadar gidebilir durum.söylemek istediğim eğer gazıydı şuyuydu buyuydu gibi meseleleri bu kadar takacaksınız kafanıza uzak durun bu meslekten bence.çünkü herşeyin bir bedeli var arkadaşlar.size zabitken tankerler de ödenen rakamlar yani 3500-4300 dolar civarı rakamlar boşuna ödenmiyor.ya da ikinciyken ödenen 8000 dolarlı rakamlar boşuna ödenmiyor işin bu kısımları düşünerek ödeniyor.bu demek değil ki gidin kendinizi para karşılığı zehirleyin.yanlış anlaşılmasın ama tankerler de kuru yüklere göre daha yüksek maaş farkı olmasının da sebebi budur.ayrıca dökme tipi gemiler de şirketten şirkete bağlı olarak değişmekle birlikte genel de kontrat süreleri 6 aydır.tankerler de 4 ay civarı.limanlar da hangi geminin ne kadar kalacağı taşıdığı yüke limanın durumuna gititğiniz ülkeye göre değişir.''dökme gemileri yaşlıymış'' diye bir şeyi genelleme olarak kabul etmeyin.büyük firmaların ister tanker olsun ister dökme hemen hemen tüm gemileri yeni.şirketler belirli sebeblerden ötürü filolarını yeniliyorlar.bazı yeni inşaa edilen kreynsiz büyük tonajlı dökme tipi gemiler var ki tankerler kadar duruyorlar liman da yani yaklaşık 20 saat 24 saat durup kalkıyor.bu durum şirkete şirketin gemilerine tonaja gittiğiniz ülkeye göre değişir.yani duyduğunuz herhangi bir bilgiyi o tip bütün gemi tiplerine aitmiş gibi kabullenmeyin.dökmeye giderseniz liman açısından daha şanlı olacağınız muhakkak.ihtimal olarak daha yüksek burası kesin.ama bu balastı onlar basıyor diye de bir gemiye gidilmez arkadaşım:) yani gemide makina da öyle işler çıkar ki en yeni gemi bile olsa dersiniz ki sabah akşam balast olsaydı da bassaydık:) denizcilik zordur ama makinacılık daha da zordur.

    bence herşeyden önce denizci olmak istiyormusunuz istemiyormuyusuz bunu düşünün buna kara verin.boş verin tankeri dökmeyi.ilk önce bunun kararını verin.bunun kararını verdikten sonra duruma göre dökme ya da tankeri seçersiniz.zaten hangisini seçeçeceğiniz bazen size bağlı olmaz dökmeye gitmek isterseniz ama şirket bulamazsınız tankerde çıkarsınız bir bakarsınız tankerci olup çıkmışsınız.kimse sizi zorla çalıştırmaz beğenmez iseniz öteki kontratlarını dökme gemilere gidersiniz.

    ama ben liman olayıyla fazla ilgilenmiyorum açıkçası.bana 24 saat te yeter kaldı ki bazen tankerler de güzel yerlere yanaşıyor.gidip alışveriş yapmak yemek içimek için fırsat oluyor.1 ay kalıp ne yapacağım? ha şu var liman da az kalsın kalmalı demiyorum ama sırf liman da fazla kalıyor diye bir gemiyi hiç tercih etmedim.benim kriterlerime göre öncelik maaş gelir.daha sonra kontrat süresi.bunları şirketin durumu gemi sayısı kumanyası personeli ne zaman indirip bindirdiği yani kontrat süresi bitince çok fazla bekletip bekletmediği.benim önceliğim bunlar.eğer bu saydıklarım dökme yük gemisin de iyiyse oraya giderim eğer tanker ise oraya başvururum:).ama iş konusu gibi meseleler çok ince ve gereksiz ayrıntılar.yani dökme tipi gemilere çıkmak istemiyorum çünkü balastı makinacılar basıyor diye bir sebeb hiç duymadım:) bu tür şeylerle kafanızı meşgul etmeyin bence.çok erken bunları düşünmek için.okulu kazandığınız da birinci sınıfken ve staja gitmeden önce bu konu da yeterince bilgi duyacak ve edineceksiniz.şimdikinden çok daha sağlıklı kararları o zaman verirsiniz.dediğim gibi önce bu bölümü okumak istiyormusunuz buna karar verin.denize çıkacaksınız okulda üniforma giyeceksiniz(itü denizcilik fakültesi için konuşuyorum)alt üst hiyerarşi ile karşılacaksınız.

    kısacası ve özetle maaş gemilerin yaşı gittiği limanlar şehre yakın olup olmaması ne kadar süre kalacağı şirkete gemi tipine taşıdığı yüke gittiği limana geminin kondisyonuna ve bunların haricinde ki bir çok sebebe bağlı bir durum.bunlar konusun da çok keskin ve belirgin örnekler vermek çok sağlıklı olmaz.umarım anlatabilmişimdir ne demek istediğimi.




  • http://www.aktueldeniz.com/news_detail.php?id=7464

    Dünyada ilk: Gemi Elektroniği ve Kontrol Otomasyon Mühendisliği, YTÜ gemi inşaatı ve gemi makineleri müh. adına dekanın röportajı; yeni Üni'li olucaklara
  • Öncelikle herkese selamlar
    Ben bu sene sınava giricem dokuz eylul gemi makina işletme tercih etmek istiyorum
    Bayan olarak karşılaşacağım zorlukları merak ediyorum.sizce yazmalimiyim ılerde pişman olurmuyum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slnes

    Öncelikle herkese selamlar
    Ben bu sene sınava giricem dokuz eylul gemi makina işletme tercih etmek istiyorum
    Bayan olarak karşılaşacağım zorlukları merak ediyorum.sizce yazmalimiyim ılerde pişman olurmuyum?

    Kendi dönem arkadaşlarımdan mezun olunca direk olarak karaya geçip çalışan hatta şu an iyi yerler de olan bayan arkadaşlar var.Bunun dışında denizde devam edip 2. mühendislik yapan baş mühendisliğini alan hatta chevron gibi dünyaca firma da 2. mühendis arkadaşlar var.Ne kadar zorlanıp ne kadar zorlanmayacağınız ne kadar sevip ne kadar sevmeyeceğiniz inanın size bağlı bir durum ne desek boş.Ama hemen hemen her dönem yaklaşık 20 -30 civarın da bayan arkadaş okuyor ben itü denizcilik fakültesi için bahsediyorum tabi diğer okulların sayıları konusun da çok fazla malümatım yok.Ama şahsi kanaatim güverteye eğer gemi de çalışılacak ise bayanlara hep daha uygun görmüşümdür.Güverte de zordur ama çalışma şartları açısından ve ortam açısından makinaya nazaran daha müsait gibi düşünüyorum.Tabi bu benim görüşüm.Ama eğer isterseniz sizi kendi dönemimden makinacı dokuz eylül olmasa da itü den mezun olmuş bayan bir arkadaşa yönlendirebilirim saha sağlıklı bilgiler almak isterseniz.Onunla daha rahat konuşur sormak istediklerinizi daha rahat sorarsınız eminim eğer müsait ise yardımcı olacaktır size.Tabi eğer isterseniz.




  • Evet iyi ollur gercekten cok sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PETERSBURG rica etsem birazda stajdan bahseder misin önceki yorumlarda okudum kısa uzun staj falan tam bilgi verebilir misin bu konuda ben gemi inşaatı okuduğum için belki yaz tatilinde yaz stajını erite bilirim duruma göre tabi gemi konusunda uzmanlaşıp daha sonra karaya geçmeye karar verdim ona görede ders seçimi yapıcam şimdiden teşekkürler :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slnes

    Evet iyi ollur gercekten cok sevinirim

    bir kaç gün içinde haber vereceğim size.Kendisiyle kontak kurup uygun olup olmadığını müsait olduğunu öğrendiğim de haber vereceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 23 Mayıs 2012; 4:08:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    PETERSBURG rica etsem birazda stajdan bahseder misin önceki yorumlarda okudum kısa uzun staj falan tam bilgi verebilir misin bu konuda ben gemi inşaatı okuduğum için belki yaz tatilinde yaz stajını erite bilirim duruma göre tabi gemi konusunda uzmanlaşıp daha sonra karaya geçmeye karar verdim ona görede ders seçimi yapıcam şimdiden teşekkürler :)

    tabiki verebilirim.ama yaza sıkıştırılacak kadar kısa değil bildiğim kadarıyla.zabitlik sınavına girmeniz için 6 ay deniz stajı yapmanız gerekiyor.

    staj süreci herşeyden önce doğru ve iyi şirketleri belirlemek ile başlar.doğru ve iyi şirketlerden kastım mezun olduğunuz da ya da zabit olduğunuz da çalışacağınız çalışmayı düşüneceğiniz şirketleri tespit edip onlara staja çıkmayı planladığınız tarihlerden önce ziyaretler yapıp eğer müsait iseler personel müdürleriyle tanışıp çaylarını içmekle başlar.o vakit onlara misal veriyorum 1-2 ay sonra staja çıkmanız gerektiğini çıkmayı planladığınızı söylersiniz onlar da erkenden eğer gemiler müsait ise durumlar müsait ise sizi önceden bir gemiye planlar veya planlamanın hesaplarını yapar.Bu süre zarfınca dönem dönem telefonla arayıp herhangi bir gelişmenin olup olmadığını sorabilirsiniz.Açıkçası gelenleri gidenleri çok olur her ne kadar size ''tamam'' demiş olsalar da evraklarınızı isteyinceye kadar sık boğaz etmekten geri kalmayın çünkü yoğunlukları gelenleri gidenleri çok oluşundan dolayı unutabilirler ve atlayabilir sizi.Aklıma gelmişken iyi ve doğru şirketten kastım;

    - Maaş ücretleri türkiyedeki maaşların ortalamasının üstünde mi ya da en azından o civarda mi(bunu anlamanın en iyi yolu gittiğiniz de zabit maaşlarını sorup karşılaştırmak)
    - kontratların kaça kaç olduğu (4-1 mi 6-1 mi gibi)
    - Maaşlar zamanında yatıyor mu(bunu soramazsınız direk olarak aslında çok uyugun olmaz:) ama büyük firmalar genel de bu konular da sıkıntı yaşatmazlar)
    - Gemi sayısı
    - Gemi tipi( bu seçim size bağlı,tanker mi kuru yük mü konteynır mı? bu konuyla alakalı diğer sayfalar da fazlasıyla bilgi var)
    - Kumanyası,gemiye katılırken inerken çok fazla bekletip bekletmediği
    - Sigorta meselesi(yabancı bayraklı gemiler de sigorta olmaz türk bayraklı gemilere sahip firmalar da olur.dolayısı ile türk bayraklı bir gemi ise sigortanızın maaşınızın üstünden yatıp yatmadığı ve düzenli yatıp yatmadığı)

    bu saydıklarımın dışında unuttuğum veya yazmadığım bir çok kriter var elbette.hepsini zaten soramazsınız ve hepsini değerlendirerek şirket seçemezsiniz yanlış anlaşılmasın.Bu durum denize çıktıkça gemilere çıktıkça kulak dolgunluğu yapacak bir durum.Bir de tabi denizcilik fakültesinden veya herhangi bir denizcilik okulundan mezun olmanın avantajı diğer firmalarda ki dönem arkadaşlarınla kontak halinde olup diğer firmaların maaşları şartları konusun da sürekli güncel bilgilere ulaşabiliyor olmanız.Şirketi belirledikten ve kısmet ise staja çıktıktan sonra gerisi çorap söküğü gibi gelir inanın.Gittiğiniz gemide eğer iyi br firma ise muhakkak o firmada yıllanmış zabitleri görürsünüz.Hatta bazı firmalar da stajından kaptanlığına kadar aynı firma da çalışan arkadaşlar var.Staj dönemin de özellikle makinacılardan beklenen şeyi aslında yukarıda son bir kaç sayfa içinde açıklamıştım.izin verirseniz ve sakıncası yok ise o kısmı yani kendi yazdığım kısmı altını yapmak istiyorum.ama yine aklınıza takılan bir şey olursa sorabilirsiniz.Tabi bunlar benim düşüncelerim.Diğer deniz tecrübesi olan arkadaşlar veya abiler daha farklı şeyler anlatabilirler bilginiz olsun.



    ''makine stajeri gemide neler yapmalı diye sormuşsun:)çalıştığı firmaya göre çalıştığı gemideki zabitlerine bağlı olarak değişir bu durum.bir kere iyi bir firmada iyi bir zabit kadrosu ile çalışır ise zaten görür ne yapması gerektiğini kime benzemesi gerektiğini nelere dikkat etmesi gerektiğini.bir kere inanılmaz derecede instruction book okumalı.operasyon ve işletme kitapları okumalı.tabi ne okuması gerektiğine zabitleri karar verecektir:)mesela bölümden mezun olunca 4. mühendis olacaskınız.4. mühendisin görevleri neler gemide?bunlara dikkat etmeli.neler onun sorumluluğun da?bir kaçını sıralayalım birlikte:)

    mesela 4. mühendis gemiden gemiye geminin içindeki makine zabit sayısına bağlı olarak;

    yakıt alma işinde başmühendisin elidir ayağıdır koludur.cin gibi olmalı:)bunun okulu okumak ile alakası yok arkadaşlar.barge denilen yakıt taşıyan ufak gemiden alınacak yakıt için mesela işlemleri yapar baş mühendisin emriyle direktifiyle.yakıt tanklarını ölçer hepsalar doldurulması gereken formları doldurur falan filan.imzalanması gereken şeyleri gider imzalatır getir götür yapar.(bu konulara takılmayın bu konular staj zamanı her kesin yaşayacağı şeyler ve asla soğutmasın sizi meslekten bölümden.hepimiz geçtik bu yollardan:) )

    bunun dışında 4. mühendis makina dairesin de makina departmanın da çoğu evrak işiyle ilgilenir.bunlar hep 2. mühendisin yönlendirmesiyle olur.belirli kontrolleri vardır ona gösterilen ondan istenen.onları kontrol eder imza atar.geminin makine jurnaline geminin makinede ki monitörlerinden bazı değerleri kayededer.

    bunların dışında mekanik işler de 2. mühendisin yönlendirmesiyle bazı işleri yapar.mesela günlük bazı makinelerin gerekli işletme bakımları vardır onlarla ilgilenir.diyelim k deniz suyunu gemi de içme ve kullanma suyu olarak tatlı suya çeviren fresh water generator e günlük kimyasal ilaç atar.ana makine ve bazı ekipmanlara gerekli kimyasalları atar.bu durum gemiden gemiye kadrodan kadroya değişir:)kafanızda sabit bir iş kesin bir iş gibi kalmasın:)

    ayrıca bazı ekipmanlar vardır bu ekipmanların bazı ufak tefek bakımları 4. mühendistedir.yağ,yakıt seperatörleri hava kompresörleri gibi.bunlar da asla direk olarak 4. mühendise bırakılmaz.ufak tefek işleri ona verilir 2. mühendis tarafında.yağ değişimi temizliği hava yakıt filitreleri değişimi gibi.

    bunlar kabaca bir gemide okuldan yeni mezun olmuş 4. mühendisin görevleridir.dediğim gibi gemiden gemiye değişebilir.baş mühendisten baş mühendise 2. mühendisten 2. mühendise değişebilir.bunları neden anlattım? anlattım çünkü bir stajer bunlara dikkat etmeli.4. mühendisin 3. mühendisin neler yaptığına dikkat etmeli.onlarla gezmeli onların her yaptığını not etmeli fotoğraflar çekmeli.onların yaptığı işleri onları anlatan işletme kitaplarından çok iyi okumalı notlar almalı mantığını anlamalı ezberden ziyade işin pratiğini öğrenmeli.zaten iyi bir 2. mühendis veya baş mühendis ile staj yaparsanız onlar sizi çok güzel yöneldirir bu konularda merak etmeyin:)


    bu arada 4. mühendisin işleri arasında sıraladağım ana makina ya atılan bazı kimyasallar işi bilenler tarafından yanlış anlaşılabilir düzelteyim:)
    ana makinanın turbocharger ı vardır exhaust gazlarıyla çalışan ve makineye eksra hava yanma havası sağlayan.bu turbocharger ın gerek türbin tarafına gerek blower tarafına günlük olarak ya da belirli saatler içinde makine operasyon kitabında belirtilen şekliyle belirli yıkamalar yapılır.mesela blower kısmı suyla yıkanır.türbin tarafı hem fındık kabuğu denilen granül ile hem suyla yıkanır.bu anlattığım işi bilmeyenlere yabancı gelebilir takılmayın:)düzeltmek istedim:)

    ...bazen staj dönemi sancılı geçebilir dikkat etmek lazım.yani çok uyuz birine denk gelebilirsiniz:) ya da zabitleriniz çekilmez ve karekteri bozuk çıkabilir.bu durum da meslekten soğutmasın sizi.malum hayvan ve köprü muhabbeti gelsin aklınıza:) ''





  • daha önceki mesajlarda da bahsedilmiş sanırım,ancak tam olarak netleştirmek adına;
    okuldan 4.mühendis olarak mı mezun oluyoruz yoksa sınava girerek mi 4. oluyoruz?
    duruma göre gemide 5. mühendislikte yapılıyormuş sanırım
    o neye göre belirleniyor.yani biz resmiyette 3. mühendis olup gemide zabit çokluğundan veya başka sebeplerden 5.lik yapmak durumunda kalır mıyız?

    selamlar. . .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuclearenergy -- 23 Mayıs 2012; 11:18:55 >
  • Odessa gemi bolumu nasildir? Onerirmisiniz? Ne dusunuyorsunuz Ukrayna ve bu uni hakkinda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    Odessa gemi bolumu nasildir? Onerirmisiniz? Ne dusunuyorsunuz Ukrayna ve bu uni hakkinda?

    rica ediyorum azıcık okuyun başlığı:) biz üşenmiyoruz saatlerimizi ayırıyoruz sizin için bir karşılık beklemeden sizden tek istedidiğimiz okumanız.başlıkta aynı soru bir kaç defa soruldu ve bir kaç defa cevaplandı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akeneton34

    Odessa gemi bolumu nasildir? Onerirmisiniz? Ne dusunuyorsunuz Ukrayna ve bu uni hakkinda?

    rica ediyorum azıcık okuyun başlığı:) biz üşenmiyoruz saatlerimizi ayırıyoruz sizin için bir karşılık beklemeden sizden tek istedidiğimiz okumanız.başlıkta aynı soru bir kaç defa soruldu ve bir kaç defa cevaplandı.

    Dostum mobilden girmiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuclearenergy

    daha önceki mesajlarda da bahsedilmiş sanırım,ancak tam olarak netleştirmek adına;
    okuldan 4.mühendis olarak mı mezun oluyoruz yoksa sınava girerek mi 4. oluyoruz?
    duruma göre gemide 5. mühendislikte yapılıyormuş sanırım
    o neye göre belirleniyor.yani biz resmiyette 3. mühendis olup gemide zabit çokluğundan veya başka sebeplerden 5.lik yapmak durumunda kalır mıyız?

    selamlar. . .

    ''gemilerin de 4. mühendis bulundurmayan sadece bir tane makine zabiti bulunduran gemiler de 3. mühendis(aslında hem 3. hem 4. mühendis) hem 3. hem 4. mühendis bulunduran gemiler de 4. mühendis olarak başlarsın.çopu firma da maaşlarında fark yoktur.3. mühendis aynı dönem hatta senden bir dönem 2 dönem üst de olabilir.senden bir kontrat fazla atması yeterlidir.ama dönem arkadaşınla beraber 3-4 olarak aynı gemiye katılıyor olabilirsin o zaman da duruma o ya da sen olursun buna da geminin baş mühendisi ya da 2. mühendisi karar verir.yaptıkları iş açısından bazı farklılıklar vardır aldıkları maaş aynı olmasına rağmen.ama şu var 4. mühendisin tecrübesizliği çok sorun olmayabilir fakat 3. mühendisten beklentiler biraz daha fazladır.''


    ''sen okulun son sınıfın da gireceğin ehliyet sınavın da uzakyol vardiya mühendisi olmaya hak kazanacaksın.3. mühendis mi 4. mühendis mi olacağın gemiye gittiğin de veya şirkete gittiğin de personel müdürü tarafından sana zaten söylenir.ikisi arasın da bir fark yok daha önce de söylemiştim.farkı ilgilendiğin ekipmanlar senden beklenen bazı görevler.ikisi de uzakyol vardiya mühendisi.''


    sınava girerek 4. mühendis oluyorsunuz.4. mühendisin 3. mühendis ile arasında ehliyet olarak hiç bir farkı yok.ikisi de aynı.genel de yeni mezun arkadaşlar 4. mühendis olarak başlar daha sonra bir iki kontrattan sonra 3. gider.ama öyle bir durumn ile karşılaşırsınız ki 5. kontratınızı atıyorsunuzdur ama yine 4. olabilirsiniz sizden bir iki dönem üst bir arkadaş gelir ise.hemen hemen çoğu şirkette maaş farkları yoktur yukar da bahsetmiştim.5.mühendisin olduğu gemi çok nadirdir.özel bir sebebi vardır yoğundur gemi iş konusun da.ve 2. mühendisin vardiya tutması istenmez mesela o yüzden her vardiyaya bir zabit yerleştirilir ve 2. mühendis meydana çıkar yani daha rahat daha serbest çalışır.bu çok özel durumdur ben mesela mezun olduğumdan bu yana bir kez ya da iki kez böyle bir durumla karşılaştım.o yüzden çok fazla genelleştirilecek bir olay değil.resmiyette 3. mühendis diye bir tanım bir pozisyon yok.baş mühendis var ikinci mühendis var ve sonrası vardiya zabiti isterse 6. mühendis olsun önemli değil.ama hiç bir aklı başında baş mühendis ya da ikinci mühendis bir kaç kontrat atmış bir vardiya zabitini yeni mezun zabt arkadaşlar var iken 4. mühendis (çok çok çok çok nadir de olsa 5. mühendis) yapmaz.aldığınız maaş aynı ehliyet aynı.yani siz 2. liği almamış olun ama diyelim ki 18 ay deniz hizmetiniz var.yeni mezun olmuş ve gemiye yeni çıkacak arkadaş ile ehliyet açısından bir farkınız yok.çoğu şirkette bahsettiğim gibi maaş konusunda da fark yok bazı şirketler araya bir 100 dolarlık gibi formaliteden bir fark koyabiliyor.ama her ikiniz de aynı gemiye giderseniz o 4. mühendis olur siz 3. mühendis.çünkü siz tecrübelisiniz.hatta şöyle bir misal vereyim.gemi de aynı dönem 2 makinacı düşünün.biri haliyle 3. mühendis diğeri 4. mühendis olmak zorunda.zaten yukarıda ki alıntı yaptığım ve daha önce açıkladığım iletiler de eğer okduysanız ilgilendikleri iş konusun da farklılıklarının olduğunu anlattım kendilerinden beklentiler farklı onun dışında farkları yok.ve diyelim ki biri 3. mühendis oldu.ve 4. mühendis olan arkadaşın kontratının bittiğini düşünün.ayrılıyor gemiden ve siz katılacaksınız.siz katıldığınız da tecrübenizden dolayı 3. mühendis 4. mühendis olur:) siz 3. olursunuz.olay bu kadar açık net.ama size tavsiyem bu durumu kafanız da asla sorun etmeyin.hele hele gemiye katıldığınız da liyakatiniz olup olmadığını bilmeden ''ben 3. olmalıyım o 4.'' gibi bir ukalalık yapmayın:) zaten bu bahsettiğim durum okulda okuyan arkadaşların ilgilenmesi daha sağlıklı olacak cinsten bilgiler.daha yazmamış yazmayı düşünen arkadaşların bu söylediklerimi anlaması ve bu söylediklerimi değerlendirerek bölümü düşünmesi çok mantıklı olmaz.zaten anlattığım bir çok şey de havada kalır ne demek istediğimi anlayamaz haklı olarak.




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.