Şimdi Ara

Elektrikli araba yapalım (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
283
Cevap
19
Favori
112.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet-ev

    1 adet olmaz..havası inmiş teker gibi araba sürekli tek taraf çeker..2 veya 4 ..4x4 süper olur
    2 adet 2200 $ iyi bence ben 1 adet için türkiye teslim 1 adet fiyat bu kadardı :))
    dediğim gibi batarya felan min. malzeme sana 6000$ bulur.. al malzemeyi gel antalyaya ben sana yardımcı olurum..
    bu arada adamlardan motorun ve kontrol devresinin teknik verilerini pdf olarak iste inceleyelim..ona göre batarya araştırırsın..

    diyelim ki benim yazdığım listeden en alttakini aldım. daha sonra bana neler lazım. siz bildiğiniz için felan falan deyip geçiştiriyorsunuz. bu motor ve kontrolleri aldım diyelim sonra neler almam lazım. hazır getirtirken hepsini getirteyim. neler lazım lütfen tek tek yazarmısınız? rica ediyorum herkes şu lazım bu lazım sonra şunlar bunlar felan lazım diyor ama o felan falanlar neler kimse yazmıyor. bu motoru alsam nasıl bir akü lazım kaç watt kaç volt ve hangi cins lipo mu yoksa lifepo mu yazarsanız sevinirim burada 6000 dolar tutan şeyler nedir lütfen yazarmısınız?




  • motorun ve sürücünün teknik verisini iste batarya seçelim..
  • arkadaslar bırsey danısacam yenı gundemde olan su elektırıklı aracları yarı benzınlı calısdırıyorlar yanı cok eskıden beledıyelerın yolkazıları ıcın kulandıkları dızel jenerotorle elektırık uretıp elektirikli hilti kulanırlardı genelde ptt calsımalarında cok goruyordum konu su dızel motorlu bır jenerotorle 3 farzlı elektırık uretmek ve sanayı motorunu calısdırmak ve arac yapmak daha mantıklı mı olur yanı bır dızel motor tabıkı kw sına gore degısır benım arasdırdıgıma gore 3 lıtre yada 5 lıtrelık bır depoyla 4 8 saat arası calısa bılıyorlarmıs
    ve guc de yanı bır elektırık motorunu en az 4 saat falan calısdırma ozelıklerı var pekı arac yapılsa motor rolantıde ıken akulerı jarz etse hareket halıne gecıldıgınde jenerotorden elektıık kulansa motor yuksek rolantıde ıken baya bır surat yapacagına emınım yanı 4 lıtreyle en az 300 km yol yapa bılmek mumkunmudur



    hem aku derdı kalkar valaa oyle bır sey olsa 4yada 5 lıtre mazotla 400 km falan yapsa vala super olurdu

    su an oyle bır jenerotor arıyorum dedıgım sekılde bır arac yapacam bulursam hurdacılarda var lakın bakım isıtıyor motorları akulu aracdan daha uzun omurlu olacagından emınım ve sureklı aynı guc le ılerler arac hıc enerjı kaybetmeden

    2500 wat lık bır ıspıral motorunu cevıre bılıyor ufak bır jenerator baya hızlı

    Giriş gücü
    2.600 W
    Boştaki devir sayısı
    8.500 dev/dak


     Elektrikli araba yapalım




  • 1 adet 5kw dizel jenaretör 4 adet motor düşün..10kw yakalamaya çalış :)
    bence olabilir..
  • Hep motor gücü hesaplanıyor da benim aklıma gelen acaba dişli sistemleri ile motor gücü düşük de olsa dönüş hızı yeterli olan motorlar kullanılsa ayrıca her teker için kers kullanılsa ve de frene basma ve gücü devre dışı bırakma durumlarında (boşa almak gibi) şarj yapsa ?
    Yani minicik motorlar var koca uydu antenlerini çeviriyor.
  • ona bakarsan şarzlı matkap ile araba çok rahat hareket ediyor ama amaç sadece hareket değil ..sürtünmeleri yenip belli bi hıza ulaşabilmek..benim düşüncem min. 15-20 kw güç gerekli
  • ben fiat bis araca uygalamaya düşünüyorum elektrik elektronik azda mekanik işten anlamaktayım ama para sıkıntısı var bir sürücüye okadar para vereceğime kendim yapmayı düşündüm ama vaktım az .5kw motor ile işimin çözülecegini sölediler motor markası varp 1900 tl istdiler sürücü 600 gaz pedalına ise 120 istedi gaz pedalı ben kendim mekanik yapıcam problem değil .aküler ise şimdilik çevremden çıkma kuru akü topluyorum 12 v 65 amper 4 adet şimdilik işimi çözer gibi basardıktan sonra referans bulup buyturum işimi .bana burda yardımcı olmanızı nerde istiyorum derseniz uygun motor akü ve sürücü istiyorum .ve bir sorum daha var bi kaç örnekte grdüm vakum pompası bu araclarda ne işe yarıyor ??

    saygılar.:)
  • Arkadaşlar bu konuda epey araştırmalarım var. Sadece arabadeğil aynı zamanda iş makinaları konusunda. Yurtdışından da oldukça hafif ve güçlü motorlar, hafif ve yükek C değerli aküler buldum. İlgilenen arkadaşlarla (İstanbul-Eskişehir) bir birlik halinde projelerimi ortak uygulayabilirim. Lütfen bağlantı kurun. 05332700467
  • arkadaşlar merhaba ben yeni üye oldum . tüm yazılanları da okudum. inşallah burada yazılanlar ve çizilenler boşa gitmez. ürünlere dönüşür.
    elektrikli arabaların dönüşümü ile ilgi kanun ve yönetmelik çıkmış. www.mevzuat.gov.tr nin yönetmelik bölümünde adı:
    ARAÇLARIN İMAL, TADİL VE MONTAJI HAKKINDA YÖNETMELİK..
    bu gönetmeliğe 2010 yılnda eklenen ek maddeye göre;
    ...
    (2) Motorlu araçların sade elektrikli, hibrit elektrikli ve hibrit motorlu araca dönüştürülmesinde orijinal temel aracın imalatçısı hariç, münferit tadilat yapılamaz. Temel aracın imalatçısı sadece kendi imal ettiği araçların münferit tadilatını yapabilir. Münferit tadilat durumunda da, birinci fıkrada belirtilen eklerde yer alan maddelerin hükümleri uygulanır.
    ...
    ayrıca

    tadilat seti üreticileri, güncel TS ISO 16949 veya TS EN ISO 9001 standardına uygun kalite sistemine sahip olmalıdır.Eğer kalite sistem belgesi yoksa, kalite sistemini gösterir bilgi ve belgeler aranır. Bu durumda firma denetlenir ve sistemin uygunluğunun tespitinde güncel TS EN ISO 9001 belgesi için izlenen prosedür tatbik edilir. Bu denetim, anılan standart kapsamında belgelendirme denetimi olarak kabul edilemez. denilmektedir.

    yani belli standartlarda ve yetki kimselere yaptırılabilir. uygulamasını hiç görmedim. ben şahsen yurtdışından elektrikli motoru nasıl getirtebilirim diye düşünüyordum ama bu forumda okurken gördüm tepaş üretmiş .http://www.tepas.com/urun_detay.php?id=107..çin malı da var, eko solar getirtmiş.http://www.ekosolar.com.tr/hub_motor.html bunlardan yaptırmayı düşünüyorum ancak bunların tse belgeleri var mı onu bilmiyorum. bir de elektrik dönüşümlerinde km, hız ve batarya konusu çok sıkıntılı. bu engelleri aşan bir yapı olmadıkça böyle bir dönüşüme girmemeye karar verdim. çünkü hem maliyetli hem de insanı fazla kısıtlıyor ve başkalarına mahkum ediyor.

    Bu kısıtlamaları aşan birileri var mı diye bakıyordum internnetten yurt dışından birilerini bulamadım ama türkiye den 3 kişi buldum. üçüne de bir destek verenin olmadığnı fark ettim.
    1.http://www.youtube.com/watch?v=ao7bBpYIR8c
    2.http://www.youtube.com/watch?v=IDZlyaG8uDA
    bu video daki aracların hız, şarj veya menzil gibi bir derdi yok. bin küsür km..
    3.(adresini şuan bulamadım).. bir lise öğrencisi tamirci. öğretmenlerinin yönlendirmesiyle yapmış aynı mantık yani kendini yolda giderken bir yandan şarj eden küçük bir örnek yapmış.
    ilk iki örnek de renault un 60 000 tl lik fluence ze 'sine menzil, hız ve şarj olarak fark atıyor.. hatta jarj ve menzil bağımlılığını neredeyse sıfıra indiriyor, indirmiş.

    elektrikli araçların yada içten yanma araçların teknolojileri bilinen teknolojiler artık biraz eli iş tutan ülkemizin bir köşesindek ibir insan bile bir icat ile karşıımmıza çıkabiliyor. bu güzel bir şey ama kötü olan şey şu fikir ve icatların değerlendirlip üzerine gidilmemesi. galiba bir asır daha bize araba satacak bu avrupalılar, ki asla istemem ..bence artık insan kaynağımızın aklına önem verme zamanımız geldide geçiyor bile.




  • mate rimac adında bir gecin yaptığı elektrikli aracın değerleri
    POWER: 1088 hp
    MOTOR TORQUE: 3.800 Nm
    BATTERY CAPACITY: 92 kWh
    RANGE: 600 km
    ACCELERATION 0-100 kph: 2,8 sec.
    TOP SPEED: 305 kph
    daha önce eski bir bmv ye yapmış 600 hp civarı güç elde etmişti. bataryası da kendi buluşu. internet sitesinde normal araçları elektrikli araçlara çevirmediklerini yazmışlar.
    http://rimac-automobili.com/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet-ev

    akü inverteri inverter motoru besledi.500 w inverter ve hız kontrol için triyaklı dimmer kullandık.
    72watlık akü ile kalkış yaptı ama mesafe açısından elverişli değil..sonuçta motor 340watt .. 340/12 = 28-30A lik akünün olması gerekirdi.
    denedikmi ? denedik :)
    gittimi ? gitti:)



     Elektrikli araba yapalım


    usta benimm elimde bir tane çamaşır makinesi motoru var.ben bu motoru bisikletimde kullanmak istiyorum ve bir tanede motor aküm var (12v) nasıl çalıştıra bilirim bu motoru yardımcı olabilirseniz sevinirim.montajı sorun değil montaj ederim ama nasıl çalıştırca bileceğimi bilemedim yardım edebilirsiniz inş.




  • nedimcelik uğraşma ben sana videodakini veriyim..tornalık işleri çok vakit alıyor..motor jantı uydurma felan 400-500 tutuyor..ben deneme için yapmıştım..150 lira invertere verdim. 200 e sana akü hariç sana verebilirim.. motor, bisiklet, inverter ve hız kontrolünü vereyim..sadece gidecekmi diye denedim sağlam akü ile piyasadaki bisikletlerden hızlı..aynı motoru 126 bise takmışlar verim güzel..
  • yakıt düşmanı Tarih 25 Nisan 2012; 18:12:52
    ben fiat bis araca uygalamaya düşünüyorum elektrik elektronik azda mekanik işten anlamaktayım ama para sıkıntısı var bir sürücüye okadar para vereceğime kendim yapmayı düşündüm ama vaktım az .5kw motor ile işimin çözülecegini sölediler motor markası varp 1900 tl istdiler sürücü 600 gaz pedalına ise 120 istedi gaz pedalı ben kendim mekanik yapıcam problem değil .aküler ise şimdilik çevremden çıkma kuru akü topluyorum 12 v 65 amper 4 adet şimdilik işimi çözer gibi basardıktan sonra referans bulup buyturum işimi .bana burda yardımcı olmanızı nerde istiyorum derseniz uygun motor akü ve sürücü istiyorum .ve bir sorum daha var bi kaç örnekte grdüm vakum pompası bu araclarda ne işe yarıyor ??

    saygılar.:)


    VAKUM POMPASI;
    Aracın motorunu söktüğünüzde, fren için gerekli olan vakum etkisini sağlayan pompada motorla birlikte gideceğinden , vakum etkisinin devam etmesi ve frenin tutması için kullanılan
    pompaya vakum pompası deniliyor.

    Binek araba için olanlar 12 volt 1-3 KW Dc emiş düzenekli motor ve 20-40 cm uzunluğunda 100 lük plastik borudan oluşuyor.

    frene bastığınızda boru içindeki vakum etkisi azalıyor sensör motoru devreye alarak vakumu ayarlanmış düzeye getiriyor.

    çin malı olanlar 120-200usd avrupa ve amerikan malı olanlar 150-300 usd civarında.

    Dikkat edilmesi gereken konu her vakum pompası her araca uygun değildir vakum ihtiyacına göre pompa alınmalıdır aksi taktirde fren tutmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drgh

    mate rimac adında bir gecin yaptığı elektrikli aracın değerleri
    POWER: 1088 hp
    MOTOR TORQUE: 3.800 Nm
    BATTERY CAPACITY: 92 kWh
    RANGE: 600 km
    ACCELERATION 0-100 kph: 2,8 sec.
    TOP SPEED: 305 kph
    daha önce eski bir bmv ye yapmış 600 hp civarı güç elde etmişti. bataryası da kendi buluşu. internet sitesinde normal araçları elektrikli araçlara çevirmediklerini yazmışlar.
    http://rimac-automobili.com/

    hayal,
    bunlar önce bir BMW yaptılar, şimdide bir prototip araç yaptılar.

    Bunlardan on yıl önce yola çıkan 100.000 e yakın araç satan Tesla bile bu verilerin %50 sini 10 yıl sonra bunlar olacak diye açıklıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    yakıt düşmanı Tarih 25 Nisan 2012; 18:12:52
    ben fiat bis araca uygalamaya düşünüyorum elektrik elektronik azda mekanik işten anlamaktayım ama para sıkıntısı var bir sürücüye okadar para vereceğime kendim yapmayı düşündüm ama vaktım az .5kw motor ile işimin çözülecegini sölediler motor markası varp 1900 tl istdiler sürücü 600 gaz pedalına ise 120 istedi gaz pedalı ben kendim mekanik yapıcam problem değil .aküler ise şimdilik çevremden çıkma kuru akü topluyorum 12 v 65 amper 4 adet şimdilik işimi çözer gibi basardıktan sonra referans bulup buyturum işimi .bana burda yardımcı olmanızı nerde istiyorum derseniz uygun motor akü ve sürücü istiyorum .ve bir sorum daha var bi kaç örnekte grdüm vakum pompası bu araclarda ne işe yarıyor ??

    saygılar.:)


    VAKUM POMPASI;
    Aracın motorunu söktüğünüzde, fren için gerekli olan vakum etkisini sağlayan pompada motorla birlikte gideceğinden , vakum etkisinin devam etmesi ve frenin tutması için kullanılan
    pompaya vakum pompası deniliyor.

    Binek araba için olanlar 12 volt 1-3 KW Dc emiş düzenekli motor ve 20-40 cm uzunluğunda 100 lük plastik borudan oluşuyor.

    frene bastığınızda boru içindeki vakum etkisi azalıyor sensör motoru devreye alarak vakumu ayarlanmış düzeye getiriyor.

    çin malı olanlar 120-200usd avrupa ve amerikan malı olanlar 150-300 usd civarında.

    Dikkat edilmesi gereken konu her vakum pompası her araca uygun değildir vakum ihtiyacına göre pompa alınmalıdır aksi taktirde fren tutmaz


    Hacım yanlış anlamadıysam araç frenleri hidrolikle çalışır vede hidroliği itecek gücüde motor verir bu yüzden araç çalışmazken fren doğru düzgün tutmaz e bu durumda motor araçtan alındığında hidroliği itecek gücü motor sağlıyordu şimdi motor yok bunu kastetmiş galiba. Anlatamadım galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    yakıt düşmanı Tarih 25 Nisan 2012; 18:12:52
    ben fiat bis araca uygalamaya düşünüyorum elektrik elektronik azda mekanik işten anlamaktayım ama para sıkıntısı var bir sürücüye okadar para vereceğime kendim yapmayı düşündüm ama vaktım az .5kw motor ile işimin çözülecegini sölediler motor markası varp 1900 tl istdiler sürücü 600 gaz pedalına ise 120 istedi gaz pedalı ben kendim mekanik yapıcam problem değil .aküler ise şimdilik çevremden çıkma kuru akü topluyorum 12 v 65 amper 4 adet şimdilik işimi çözer gibi basardıktan sonra referans bulup buyturum işimi .bana burda yardımcı olmanızı nerde istiyorum derseniz uygun motor akü ve sürücü istiyorum .ve bir sorum daha var bi kaç örnekte grdüm vakum pompası bu araclarda ne işe yarıyor ??

    saygılar.:)


    VAKUM POMPASI;
    Aracın motorunu söktüğünüzde, fren için gerekli olan vakum etkisini sağlayan pompada motorla birlikte gideceğinden , vakum etkisinin devam etmesi ve frenin tutması için kullanılan
    pompaya vakum pompası deniliyor.

    Binek araba için olanlar 12 volt 1-3 KW Dc emiş düzenekli motor ve 20-40 cm uzunluğunda 100 lük plastik borudan oluşuyor.

    frene bastığınızda boru içindeki vakum etkisi azalıyor sensör motoru devreye alarak vakumu ayarlanmış düzeye getiriyor.

    çin malı olanlar 120-200usd avrupa ve amerikan malı olanlar 150-300 usd civarında.

    Dikkat edilmesi gereken konu her vakum pompası her araca uygun değildir vakum ihtiyacına göre pompa alınmalıdır aksi taktirde fren tutmaz


    Hacım yanlış anlamadıysam araç frenleri hidrolikle çalışır vede hidroliği itecek gücüde motor verir bu yüzden araç çalışmazken fren doğru düzgün tutmaz e bu durumda motor araçtan alındığında hidroliği itecek gücü motor sağlıyordu şimdi motor yok bunu kastetmiş galiba. Anlatamadım galiba


    "elektrikli araçların fren düzeneğinde de hidrolik pompasının yaptığı işi vakum pompası yapıyor"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    yakıt düşmanı Tarih 25 Nisan 2012; 18:12:52
    ben fiat bis araca uygalamaya düşünüyorum elektrik elektronik azda mekanik işten anlamaktayım ama para sıkıntısı var bir sürücüye okadar para vereceğime kendim yapmayı düşündüm ama vaktım az .5kw motor ile işimin çözülecegini sölediler motor markası varp 1900 tl istdiler sürücü 600 gaz pedalına ise 120 istedi gaz pedalı ben kendim mekanik yapıcam problem değil .aküler ise şimdilik çevremden çıkma kuru akü topluyorum 12 v 65 amper 4 adet şimdilik işimi çözer gibi basardıktan sonra referans bulup buyturum işimi .bana burda yardımcı olmanızı nerde istiyorum derseniz uygun motor akü ve sürücü istiyorum .ve bir sorum daha var bi kaç örnekte grdüm vakum pompası bu araclarda ne işe yarıyor ??

    saygılar.:)


    VAKUM POMPASI;
    Aracın motorunu söktüğünüzde, fren için gerekli olan vakum etkisini sağlayan pompada motorla birlikte gideceğinden , vakum etkisinin devam etmesi ve frenin tutması için kullanılan
    pompaya vakum pompası deniliyor.

    Binek araba için olanlar 12 volt 1-3 KW Dc emiş düzenekli motor ve 20-40 cm uzunluğunda 100 lük plastik borudan oluşuyor.

    frene bastığınızda boru içindeki vakum etkisi azalıyor sensör motoru devreye alarak vakumu ayarlanmış düzeye getiriyor.

    çin malı olanlar 120-200usd avrupa ve amerikan malı olanlar 150-300 usd civarında.

    Dikkat edilmesi gereken konu her vakum pompası her araca uygun değildir vakum ihtiyacına göre pompa alınmalıdır aksi taktirde fren tutmaz


    Hacım yanlış anlamadıysam araç frenleri hidrolikle çalışır vede hidroliği itecek gücüde motor verir bu yüzden araç çalışmazken fren doğru düzgün tutmaz e bu durumda motor araçtan alındığında hidroliği itecek gücü motor sağlıyordu şimdi motor yok bunu kastetmiş galiba. Anlatamadım galiba


    "elektrikli araçların fren düzeneğinde de hidrolik pompasının yaptığı işi vakum pompası yapıyor"


    Anladın demek istediğimi yani :D SEvindim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    yakıt düşmanı Tarih 25 Nisan 2012; 18:12:52
    ben fiat bis araca uygalamaya düşünüyorum elektrik elektronik azda mekanik işten anlamaktayım ama para sıkıntısı var bir sürücüye okadar para vereceğime kendim yapmayı düşündüm ama vaktım az .5kw motor ile işimin çözülecegini sölediler motor markası varp 1900 tl istdiler sürücü 600 gaz pedalına ise 120 istedi gaz pedalı ben kendim mekanik yapıcam problem değil .aküler ise şimdilik çevremden çıkma kuru akü topluyorum 12 v 65 amper 4 adet şimdilik işimi çözer gibi basardıktan sonra referans bulup buyturum işimi .bana burda yardımcı olmanızı nerde istiyorum derseniz uygun motor akü ve sürücü istiyorum .ve bir sorum daha var bi kaç örnekte grdüm vakum pompası bu araclarda ne işe yarıyor ??

    saygılar.:)


    VAKUM POMPASI;
    Aracın motorunu söktüğünüzde, fren için gerekli olan vakum etkisini sağlayan pompada motorla birlikte gideceğinden , vakum etkisinin devam etmesi ve frenin tutması için kullanılan
    pompaya vakum pompası deniliyor.

    Binek araba için olanlar 12 volt 1-3 KW Dc emiş düzenekli motor ve 20-40 cm uzunluğunda 100 lük plastik borudan oluşuyor.

    frene bastığınızda boru içindeki vakum etkisi azalıyor sensör motoru devreye alarak vakumu ayarlanmış düzeye getiriyor.

    çin malı olanlar 120-200usd avrupa ve amerikan malı olanlar 150-300 usd civarında.

    Dikkat edilmesi gereken konu her vakum pompası her araca uygun değildir vakum ihtiyacına göre pompa alınmalıdır aksi taktirde fren tutmaz


    Hacım yanlış anlamadıysam araç frenleri hidrolikle çalışır vede hidroliği itecek gücüde motor verir bu yüzden araç çalışmazken fren doğru düzgün tutmaz e bu durumda motor araçtan alındığında hidroliği itecek gücü motor sağlıyordu şimdi motor yok bunu kastetmiş galiba. Anlatamadım galiba


    "elektrikli araçların fren düzeneğinde de hidrolik pompasının yaptığı işi vakum pompası yapıyor"


    Anladın demek istediğimi yani :D SEvindim

    tabi ki anladım,
    neşeli bir şekilde anlatabiliyor olman çok güzel !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    yakıt düşmanı Tarih 25 Nisan 2012; 18:12:52
    ben fiat bis araca uygalamaya düşünüyorum elektrik elektronik azda mekanik işten anlamaktayım ama para sıkıntısı var bir sürücüye okadar para vereceğime kendim yapmayı düşündüm ama vaktım az .5kw motor ile işimin çözülecegini sölediler motor markası varp 1900 tl istdiler sürücü 600 gaz pedalına ise 120 istedi gaz pedalı ben kendim mekanik yapıcam problem değil .aküler ise şimdilik çevremden çıkma kuru akü topluyorum 12 v 65 amper 4 adet şimdilik işimi çözer gibi basardıktan sonra referans bulup buyturum işimi .bana burda yardımcı olmanızı nerde istiyorum derseniz uygun motor akü ve sürücü istiyorum .ve bir sorum daha var bi kaç örnekte grdüm vakum pompası bu araclarda ne işe yarıyor ??

    saygılar.:)


    VAKUM POMPASI;
    Aracın motorunu söktüğünüzde, fren için gerekli olan vakum etkisini sağlayan pompada motorla birlikte gideceğinden , vakum etkisinin devam etmesi ve frenin tutması için kullanılan
    pompaya vakum pompası deniliyor.

    Binek araba için olanlar 12 volt 1-3 KW Dc emiş düzenekli motor ve 20-40 cm uzunluğunda 100 lük plastik borudan oluşuyor.

    frene bastığınızda boru içindeki vakum etkisi azalıyor sensör motoru devreye alarak vakumu ayarlanmış düzeye getiriyor.

    çin malı olanlar 120-200usd avrupa ve amerikan malı olanlar 150-300 usd civarında.

    Dikkat edilmesi gereken konu her vakum pompası her araca uygun değildir vakum ihtiyacına göre pompa alınmalıdır aksi taktirde fren tutmaz


    Hacım yanlış anlamadıysam araç frenleri hidrolikle çalışır vede hidroliği itecek gücüde motor verir bu yüzden araç çalışmazken fren doğru düzgün tutmaz e bu durumda motor araçtan alındığında hidroliği itecek gücü motor sağlıyordu şimdi motor yok bunu kastetmiş galiba. Anlatamadım galiba


    "elektrikli araçların fren düzeneğinde de hidrolik pompasının yaptığı işi vakum pompası yapıyor"


    Anladın demek istediğimi yani :D SEvindim

    tabi ki anladım,
    neşeli bir şekilde anlatabiliyor olman çok güzel !


    Teşekkürler hacım.




  • arkadaşlar elektrikli araba yapımı konusunu merak ettiğim için bu siteye üye oldum ve bu konu hakındaki tüm mesajları okudum ama herkes bu konudan anlayan kişiler , bilgisizliğimi mazur görün ama bende birkaç soru sormak istiyorum

    1- sıfırdan bir araç üretemeyeceğime göre , diyelimki motor ve diğer parçaları sökülüp 600 kg ağırlığa düşürülmüş herhangi bir araç için , max. hız 90 km. ve menzil 200 km ve akü şarj süresi sorun değil , bu tip bir araç için

    maliyeti sorun değil dersek ; sanayide bobinajcılara sıfırdan bir motor ürettirsek , nasıl bir elektrik motoru olabilir ? yani dc-ac , çift kutuplu veya çok kutuplu veya fırçalı-fırçasız veya volt , amper , tork , hp , devir vb. özellikleri nasıl olmalı

    yani demek istediğim kapitalist pazarlama teknikleri sonucu ortaya çıkarılmış ve piyasada standart bir şekilde pazarlanan motorlar yerine , sadece amaca uygun bir motor ürettirsek , böyle bir motor nasıl olmalı ?

    konuya açıklık getirmek için yukarıda bir arkadaş bir örnek vermiş , mesela renault ac motor kullanmış çünki arıza oranı çok düşük , bunun yerine yedek parçadan kazanmak için batarya kiralamak yoluna gitmiş , sanırım demek istediğimi anlatabildim

    2- ayrıca görülüyorki en büyük sorun batarya ama jel akü veya lityum akü vb. çok pahalı , bunların yerine amaca uygun şekilde akü üretsek mesela volt ve amperi isteğe göre olacak şekilde klasik kurşun ve asitli akü ürettirebilirim , yani piyasada bulunan 12-24 voltluk akü grupları yerine 48-72 veya 220-380 vollt ve istenilen amperde olacak şekilde , şekli ve boyutu isteğe göre ayarlanılabilen akü ürettirilebilir , bakım masrafı sorun değil

    yani arada regülatör , invitör vb. kullanmaya gerek kalmadan veya elektronik sürücü olarak parça sayısı enaza indirgenmiş şekilde , motor girişine göre akü çıkışı yapılsa nasıl olur ?


    şimdiden bu soruları yanıtlayabilecek arkadaşlara teşekkür ederim




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.