Şimdi Ara

Elektrikli araba yapalım (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
19
Favori
112.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • onlyyouone2 internette hub motor yazarsan çin malı bir yığın çıkıyor, ve kötü de değiller sadece getirme konusunu bilemiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paskomya

    onlyyouone2 internette hub motor yazarsan çin malı bir yığın çıkıyor, ve kötü de değiller sadece getirme konusunu bilemiyorum

    Getirme konusunda yardımcı olabilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paskomya

    onlyyouone2 internette hub motor yazarsan çin malı bir yığın çıkıyor, ve kötü de değiller sadece getirme konusunu bilemiyorum

    anlamadığım bir yermi var acaba ? ben hub motor sormadım veya onu anlatmadım. sadece kers sisteminde kullanılan sistem direk otomobillere bağlanamazmı biz fren yaparken veya yokuş aşağı giderken şarj olsa ihtiyacımız olduğunda bassak bizi biraz da olsa beleş götürse. adamlar 1-2 viraja girerken yaptıkları frenaj ile şarjı doldurabiliyorlar ve viraj çıkşında 80 beygir güç ile itiş sağlıyorlar. ha ama kısa süre yararlanmalarına izin var. o ayrı. ayrıca gördüğünüz gibi sadece elektikli bir araç değil aslında hybrid bir araçları oluyor adamların. bunu nasıl yapabiliriz. ben sadece aracımın orjinali ile fazla oynamadan dönüşümünü yapmak istiyorum. yardımcı olacaklar varsa aracımı beraber modifiye edebiliriz tabii imkanlarımızı aşıp taşmadan.
    araç 2001 siena s 1,2 motor enjeksiyonlu. artı atiker sıralı sistem lpg var bu sistem olursa lpg yi satar yerine H.E.V. yapabiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onlyyouone2

    quote:

    Orijinalden alıntı: paskomya

    onlyyouone2 internette hub motor yazarsan çin malı bir yığın çıkıyor, ve kötü de değiller sadece getirme konusunu bilemiyorum

    anlamadığım bir yermi var acaba ? ben hub motor sormadım veya onu anlatmadım. sadece kers sisteminde kullanılan sistem direk otomobillere bağlanamazmı biz fren yaparken veya yokuş aşağı giderken şarj olsa ihtiyacımız olduğunda bassak bizi biraz da olsa beleş götürse. adamlar 1-2 viraja girerken yaptıkları frenaj ile şarjı doldurabiliyorlar ve viraj çıkşında 80 beygir güç ile itiş sağlıyorlar. ha ama kısa süre yararlanmalarına izin var. o ayrı. ayrıca gördüğünüz gibi sadece elektikli bir araç değil aslında hybrid bir araçları oluyor adamların. bunu nasıl yapabiliriz. ben sadece aracımın orjinali ile fazla oynamadan dönüşümünü yapmak istiyorum. yardımcı olacaklar varsa aracımı beraber modifiye edebiliriz tabii imkanlarımızı aşıp taşmadan.
    araç 2001 siena s 1,2 motor enjeksiyonlu. artı atiker sıralı sistem lpg var bu sistem olursa lpg yi satar yerine H.E.V. yapabiliriz.

    Dediğiniz sistem çok komplike bir sistem araca uygulamak çok zor olur böyle bir sistem satılmıyor ayrıca




  • sayın ironbird böyle bir sistemi satıyor olsalardı sanırım fiyatı 70.000 - 80.000 dolardan aşağı olmazdı sanırım. ancak bunun küçük modelleri ve araçlara uygulabilenleri illaki çıkacaktır. ayrıca bu bir hayal değil adamlar yapmışlar ve f1 de kullanıyorlar. bunları keşfedip piyasalarda kullanmak üzere tasarlıyorlardır zaten. f1 in amacı sadece araba yarıştırmak değil. araçları geliştirmektir. kers sistemi bir yeniliktir. renault motorunu şu an için sürücülük dışında geçebilen araç sayısı az veya hiç yok. adamlar motorları buralarda icat ediyor deniyor yarıştırıyor zorluyor ve sonra hafif sınıfa uyguluyor. sizler sadece elektrikli araba yapmaya çalışıyorsunuz adamlar hem normal motor hem elektrikle giden arabalar yapmaya çalışıyor hatta imal ediyorlar. yanlış anlamayın yaptığınız şey hafife alınacak birşey değil. aslada hafife almıyorum. ama mesela benim aracım önden çekişli bir araç ben internette küçük bir araştırma ile arka digilin üzerine takılmış bir elektrik motoru gördüm. bu motoru adamlar arka dingilin ortasından araca bağlamışlar. araç hem benzin/gaz hem elektrikle çalışıyor. tabi bunun sonunda araç seyir halinde iken belli hıza kadar sanırım elektrikle gidiyor daha sonra benzine geçiyor. işte benzine geçtiği sırada bizim aracın kendi aküsü doluyor ya neden arkadaki elektrik motorunun aküleride doldurulmasın zormu olur sizce. basit mantık bendeki dedim ya yanlış anlamayın hafife almıyorum sadece belki yetersiz düşünüyorum. yorumlarınız çok kıymetli. hepsini titizlikle okuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onlyyouone2

    sayın ironbird böyle bir sistemi satıyor olsalardı sanırım fiyatı 70.000 - 80.000 dolardan aşağı olmazdı sanırım. ancak bunun küçük modelleri ve araçlara uygulabilenleri illaki çıkacaktır. ayrıca bu bir hayal değil adamlar yapmışlar ve f1 de kullanıyorlar. bunları keşfedip piyasalarda kullanmak üzere tasarlıyorlardır zaten. f1 in amacı sadece araba yarıştırmak değil. araçları geliştirmektir. kers sistemi bir yeniliktir. renault motorunu şu an için sürücülük dışında geçebilen araç sayısı az veya hiç yok. adamlar motorları buralarda icat ediyor deniyor yarıştırıyor zorluyor ve sonra hafif sınıfa uyguluyor. sizler sadece elektrikli araba yapmaya çalışıyorsunuz adamlar hem normal motor hem elektrikle giden arabalar yapmaya çalışıyor hatta imal ediyorlar. yanlış anlamayın yaptığınız şey hafife alınacak birşey değil. aslada hafife almıyorum. ama mesela benim aracım önden çekişli bir araç ben internette küçük bir araştırma ile arka digilin üzerine takılmış bir elektrik motoru gördüm. bu motoru adamlar arka dingilin ortasından araca bağlamışlar. araç hem benzin/gaz hem elektrikle çalışıyor. tabi bunun sonunda araç seyir halinde iken belli hıza kadar sanırım elektrikle gidiyor daha sonra benzine geçiyor. işte benzine geçtiği sırada bizim aracın kendi aküsü doluyor ya neden arkadaki elektrik motorunun aküleride doldurulmasın zormu olur sizce. basit mantık bendeki dedim ya yanlış anlamayın hafife almıyorum sadece belki yetersiz düşünüyorum. yorumlarınız çok kıymetli. hepsini titizlikle okuyorum.

    F1 araçları baştan tasarlanırken biz hazır araçlar üzerinde değişiklik yapıyoruz bu nedenle herşeyi yapmak mümkün değil dc yerine ac motor kullanırsanız ayağınızı gazdan çektiğiniz anda sistem pilleri şarj etmeye başlıyor mesela




  • arka tekerlere bu aktarmayı nasıl yaparız. nasıl bir sistem kullanmamız lazım. arka aksın ortasına dişli bir sistem yapabilirmiyiz. elektrik motoru sadece arka tekerlere itiş verir. araç rölantide çalışarak yolumuza devam ederiz. daha sonra bilmem ama bir düğme ile normal motora yüklenebiliriz sanırım.

    http://www.cloudelectric.com/category_s/387.htm bu konunun 2.sayfasındaki linkten alıntıdır. bunu her araca uygulayabiliriz sanırım. ancak arka aksta sanırım değişiklik yapmak lazım. ne dersiniz o zaman hybrid bir araç yapmış olmazmıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onlyyouone2 -- 7 Nisan 2012; 0:39:59 >
  • bu çizimler gibi birşeyler yapılabilinirmi? yapılırsa da nasıl tabiki ? :)

     Elektrikli araba yapalım
  • onlyyouone2 benım tasarladığım araçta bu sistem mevcut ama farklı şekilde..basit olarak anlatıyım.. difransiyel ile şanzuman arasındaki mile şaft miline buna 2. bir difransiyel ve ufak bi disc fren sistemi ile fren pedalının ilk %10 kısmı basıldığı zaman sistem devreye girecek şekilde tasarlanması gerekiyor..%10 dan sonrakı kisimda ise normal fren sistemi devereye girecek şekilde olmalı..kullanılacak dinamo ise min 10 kw mıknatıs tabanlı motor omalı..tersi durumda 10 kw sana 13 hp güç verir..bu sistem yeni nesil elektronik abs(frenleme için verilen enerji geri kazanma) ve hibrit araç sistemi oluyor..bilginize :)
  • arkadaşlar yukardaki çizimler önden çekişli bir araçta sadece arka konulabilecek bir sistem. 1-2 gündür izliyorum değişik HEV tipi araçları adamlar elektrik motorunu aracın motorunun hemen yanına ve motorla birlikte çalışacak şekilde ayarlamışlar. motor rölantide çalışıyor ve elektrik motoru bu sistemde kontrol ünitesi ile birlikte entegre olarak ne zaman güç vermesi gerekiyorsa o zaman veriyor. offf kafam karıştı. ben kendim yine arka aksa adapte olabilecek bir sistem geliştirmeliyimki bana faydası olsun. yoksa bu iş beni aşıp taşacak. ha bu sırada yeni bir pil buldum aşağıda tabloyu veriyorum fiyatını bulamadım inşallah bulursam onuda yazarım.

    Li-Mn2O4 Battery

    Model Voltage Capacity Max. Discharge Current Cycle Life Weight Charging Current Max. Charging Voltage Chargingtime

    EBMA01 24V 8Ah 16A 500 Times 2.5KG 0.5C-0.2C 4.3V 2.5-6Hours

    EBMB01 36V 10Ah 20A 500 times 3.0KG 0.5C-0.2C 4.3V 2.5-6Hours

    EBMB02 36V 10Ah 20A 500 times 3.0KG 0.5C-0.2C 4.3V 2.5-6Hours

    EBMB03 36V 9.5Ah 19A 500 times 3.0KG 0.5C-0.2C 4.3V 2.5-6Hours

    EBMC01 48V 10Ah 20A 500 times 3.6KG 0.5C-0.2C 4.3V 2.5-6Hours

    EBMC02 48V 10Ah 20A 500 times 3.6KG 0.5C-0.2C 4.3V 2.5-6Hours

    EBMC03 48V 10Ah 20A 500 times 3.6KG 0.5C-0.2C 4.3V 2.5-6Hours

    EMMC01 48V 10Ah 20A 500 times 3.6KG 0.5C-0.2C 4.3V 2.5-6Hours



    1) High working voltage:3.7V per cell

    2) High energy density

    3) Good charge and discharge performance

    4) High safety

    5) Wide working temperature range



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onlyyouone2 -- 8 Nisan 2012; 23:14:44 >




  • http://www.alibaba.com/product-gs/423794883/Motor_Car/showimage.html ilginizi çekebilir benim arkadan çekişli arabama uyumlu deneyeceğim inşallah adamlar 2 adet gönderirler. arkadan elektrikle itişli bir arabamın olması an meselesi. ancak sadece motorları almakla iş bitmiyor . sizden ricam başka neler almalı eksiksiz olarak yazabilirseniz sevinirim. bilmeyenler yorum yazmazsa temiz temiz halletmiş oluruz. şimdiden herkese teşekkürler.
  • onlyyouone2 bu motora fiyat aldınmı?http://www.alibaba.com/product-gs/423794883/Motor_Car/showimage.html
    1-brushless motor kontrol... min 10kw lık gerekiyor 2 adet..
    2-12 v 80 ah batarya 12 adet
    3-şarz+şarz kontrol 12 adet
    motor+kontrol+şarz+şarz kontrol+vb... + elektronik ve mekanik bilgisi olan bi ekip :)))
    6000-10000 $ kafadan..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet-ev

    onlyyouone2 bu motora fiyat aldınmı?http://www.alibaba.com/product-gs/423794883/Motor_Car/showimage.html
    1-brushless motor kontrol... min 10kw lık gerekiyor 2 adet..
    2-12 v 80 ah batarya 12 adet
    3-şarz+şarz kontrol 12 adet
    motor+kontrol+şarz+şarz kontrol+vb... + elektronik ve mekanik bilgisi olan bi ekip :)))
    6000-10000 $ kafadan..

    daha fiyat vermediler bekliyorum tek tek satıyorlarmı bilmiyorum adamlara yazdım. eğer toptan al demezlerse düşünüyorum.

    birde sizden ricam kalem kalem gereken herşeyi yazmanız. motor+kontrol+şarj+şarj kontrol+vb (benim için bu vb.ler önemli işte) elektronik bilgisi zaten sizden. gerekirse takım taklavat toplar gelirim yanına :) lütfen gereken herşeyi tek tek kalem kalem yazarsanız sevinirim tekrar teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onlyyouone2

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet-ev

    onlyyouone2 bu motora fiyat aldınmı?http://www.alibaba.com/product-gs/423794883/Motor_Car/showimage.html
    1-brushless motor kontrol... min 10kw lık gerekiyor 2 adet..
    2-12 v 80 ah batarya 12 adet
    3-şarz+şarz kontrol 12 adet
    motor+kontrol+şarz+şarz kontrol+vb... + elektronik ve mekanik bilgisi olan bi ekip :)))
    6000-10000 $ kafadan..

    daha fiyat vermediler bekliyorum tek tek satıyorlarmı bilmiyorum adamlara yazdım. eğer toptan al demezlerse düşünüyorum.

    birde sizden ricam kalem kalem gereken herşeyi yazmanız. motor+kontrol+şarj+şarj kontrol+vb (benim için bu vb.ler önemli işte) elektronik bilgisi zaten sizden. gerekirse takım taklavat toplar gelirim yanına :) lütfen gereken herşeyi tek tek kalem kalem yazarsanız sevinirim tekrar teşekkürler.

    Hadi mekanik bilgiside benden




  • adamlardan aldım fiyatı

    > 48V 2000W motor is $320/pc,the controlle is $180/pc,the cheaper one is $100/pc.
    > 48v 3000w motor is $420/pc,the controller is $260/pc.
    > 72v 5000w motor is $630pc,the controller is $480/pc.


    nasıl işimizi görürmü yoksa başka sormam gereken varsa söyleyin yazayım. ayrıca sadecehttp://www.alibaba.com/product-gs/423794883/Motor_Car/showimage.html resimdeki çıplak ürünün fiyatı isteyene üstü lastikli olanınıda satıyorlarmış. acaba bunlardan bir tane alsam sağ tekere taksam yeterli olurmu yoksa 2 tanemi almalıyım ? zaten direksiyon var nasıl olsa yolda dengeleriz hesabı :)




  • 1 adet olmaz..havası inmiş teker gibi araba sürekli tek taraf çeker..2 veya 4 ..4x4 süper olur
    2 adet 2200 $ iyi bence ben 1 adet için türkiye teslim 1 adet fiyat bu kadardı :))
    dediğim gibi batarya felan min. malzeme sana 6000$ bulur.. al malzemeyi gel antalyaya ben sana yardımcı olurum..
    bu arada adamlardan motorun ve kontrol devresinin teknik verilerini pdf olarak iste inceleyelim..ona göre batarya araştırırsın..
  • Arkadaşlar yapacaksanız arkaya tek ama güçlü motor alın difransiyele bağlayın. İki tekere farklı motorlar yerleştirirseniz sorun yaşayabilirsiniz. Ayrıca elektrikli motor eğer her devirde aynı gücü vermiyorsa konvertör yani otomatik şanzıman bulmaya çalışın veya vites kutusu alın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    Arkadaşlar yapacaksanız arkaya tek ama güçlü motor alın difransiyele bağlayın. İki tekere farklı motorlar yerleştirirseniz sorun yaşayabilirsiniz. Ayrıca elektrikli motor eğer her devirde aynı gücü vermiyorsa konvertör yani otomatik şanzıman bulmaya çalışın veya vites kutusu alın.

    Sayın @altnkrtl,

    Niye tek motor? Ne gibi sorunlar yaşıyabiliriz, biraz açabilir misiniz?

    Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar


    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    Arkadaşlar yapacaksanız arkaya tek ama güçlü motor alın difransiyele bağlayın. İki tekere farklı motorlar yerleştirirseniz sorun yaşayabilirsiniz. Ayrıca elektrikli motor eğer her devirde aynı gücü vermiyorsa konvertör yani otomatik şanzıman bulmaya çalışın veya vites kutusu alın.

    Sayın @altnkrtl,

    Niye tek motor? Ne gibi sorunlar yaşıyabiliriz, biraz açabilir misiniz?

    Saygılar.

    Durumu şöyle açıklıyim aracınız önden veya arkadan çekişli diyelim siz aracınızla sağa gideceğiniz zaman sol tekerlerin attığı tur sayısı sağdaki tekerleklere gör daha az olur. Yani siz iki tekere motor takarsanız ve sağa dönerken iki motorda aynı devirde dönerse iki motordan biri zorlanacaktır veya motor güçlüyse teker patinaja kalacaktır. Bu sorunu aşmak için araçlarda difransiyel vardır şimdi bir video koyacağım bunu muhakkak izleyin baya açıklayıcı olacağını düşünüyorum.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar


    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    Arkadaşlar yapacaksanız arkaya tek ama güçlü motor alın difransiyele bağlayın. İki tekere farklı motorlar yerleştirirseniz sorun yaşayabilirsiniz. Ayrıca elektrikli motor eğer her devirde aynı gücü vermiyorsa konvertör yani otomatik şanzıman bulmaya çalışın veya vites kutusu alın.

    Sayın @altnkrtl,

    Niye tek motor? Ne gibi sorunlar yaşıyabiliriz, biraz açabilir misiniz?

    Saygılar.

    Durumu şöyle açıklıyim aracınız önden veya arkadan çekişli diyelim siz aracınızla sağa gideceğiniz zaman sol tekerlerin attığı tur sayısı sağdaki tekerleklere gör daha az olur. Yani siz iki tekere motor takarsanız ve sağa dönerken iki motorda aynı devirde dönerse iki motordan biri zorlanacaktır veya motor güçlüyse teker patinaja kalacaktır. Bu sorunu aşmak için araçlarda difransiyel vardır şimdi bir video koyacağım bunu muhakkak izleyin baya açıklayıcı olacağını düşünüyorum.



    Hımm...

    Bu durumda, direksiyona bir açı sensörü koyup, dönüş yönüne göre ofset vermek gerekecek. Hangi açıda ne kadar olacağını gözlemle tespit edebilirim. Biraz zahmetli, ve zaman alıcı.

    Yine, 'zaman' eksikliği konusu. Neyse..

    Sayın @altnkrtl, verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim.

    Saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.