Şimdi Ara

Elektrikli araba yapalım (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
283
Cevap
19
Favori
112.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nezihdarcin

    Elektrikli araç projelerinizde fırçasız dc motor kullanmanızı tavsiye ederim.
    BLDC Hub motorlar hobi projeleri için gayet uygun ve ekonomiktir. 1 KW - 4.5 KW arası değişiyor.
    Örnek Proje: (video) Bıcırık | e-tricycle hızlı ve ivmeli bir uygulamadır.
    Ayrıca, hobi ve meraklı kişiler için Akif Motor ismiyle ürünü satıyorlar.
    Çin'den falan satın almaktansa Türkiye'den en iyisini temin edebilirsiniz.

    Teker Montajı:
     Elektrikli araba yapalım


    Bu bisiklet için olan kiti nereden ve ne kadara temin edebiliriz ???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    Bu bisiklet için olan kiti nereden ve ne kadara temin edebiliriz ???
    Eğer mevcut bisikletiniz varsa "Ön Teker" veya "Arka Teker" değişim kiti olarak satılıyor.
    Standart tekerlek çapında jant ile birlikte hub motor merkezlenerek telle örülüyor.
    Yanılmıyorsam da "şarj aleti" de yanında verilmekte, ama batarya ekstradan temin edilecek.
    Fakat, mekaniğini sizin yaptığınız özel bir araç varsa, teker çapınızı mutlaka bildiriniz.
    Montaj ile uğraşmayayım derseniz de akifmotor.com/urunler/elektrikli-bisikletler yapılmışı var :)

    sales@akifmotor.com 'dan ya da telefon açarak iletişime geçip teklif istemenizde fayda var.

     Elektrikli araba yapalım




  • tesla road ster 40000 d/dk da bir trifsaze motoru üçgen bağlamak sureti ile kullanıyor ve redüktörle gücü ayarlamış internette gördüm yani araba yaklaşık 300 beygiriiken motor(zira 300 hp motor çok iri olur gördüm) sanki 30 hp kısaca %90 verimle 30 hp 40000d/dk redüktörle 1e 10 280hp oluraraca yüksek güçlü motor takmak yerine redüktör ve yüksek devir kullan akü ömrü uzasın yada akü küçülsün
  • arkadaşlar elektirikli bi go kart araç yapmak istiyorum. motor olarak ne kullanmalıyım ve akü konusunda bilgi verebilcek bir arkadaş var mı? forklist motoru kullan diyecek arkadaşlar araştırdım ki 48volt forklift motorları. 48 volt çıkma forklift aküleri 3000 lira.
  • Bende konuyla ilgiliyim Tesla çıktığından beri araştırıyorum Takipteyim.
  • kardes elimde 500 watt 36 volt hem motor hemde devrelerı vardır ılgılenen arkadaslar bana ulasa bılır ler


    2 adet 500watt 36 volt hemdevre hem motor
    1 adet 500wat 24 volt devresıytle şanzımanlı motor

    ve ılerı gerı defransyeler var fıat ıcın bana ulasa bılrısınız

    ılgılenen arkadaslara resım ekelrım su an ugrasamıyorum kolay gelsın

    not elımde bırde 1000 watt lık 4 tekerleklı 48 volt cıncır var ıster atv yap ıstersen arac yap hız 30 km menzıl 40 km

    resım dekı arac



     Elektrikli araba yapalım


     Elektrikli araba yapalım




  • arkadaşlar robotistanda bi motor buldum 25.000 rpm 12 volt ve zorlanmada 30 amper çekiyo bisiklete takcam uygun mudur veya en az kaç amper olsun
  • kardes bende 24 ve 36 volt luk motorlar var ıstersen resmını ekelrım ve redıktorlu ıster bısıklete tak ıstersen gogart tarzı bırsey yap
  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.

    direk benzinli motoru bağlasana araca yanlış düşünüyorsun.

    direk benzinli motor 6 - 7 lt. yakıt harcar. burdaki amaç sadece dinamoları döndürücek boyutta bi motor. 50 cc lik bi motorla 1300 cc lik bi motor aynı yakıtı harcamaz.

    50cc lik bir motorla 1300cc lik motor aynı gücüde vermez.

    elektrik motorları tork ve güç olarak benzinli motorlardan daha fazla güç üretir.... daha fazla verim alınır (%95 gibi... ) tork değerleri 1 devirdede 7000 devirdede aynıdır bu yüzden ivme benzinli motorlara göre daha iyidir. 50 cc lik motordan kastım sadece alternatörleri minimal yakıtla döndürüp elde edilen yüksek ve sabit elektrik akımını yüksek torklu elektrik motoruna bağlıyarak hem daha sessiz hemde minimal yakıtla çok yol katetmek anlatamadığım yada anlıyamadığın nokta orası sanırım. bahsettiğim hibrit araç oluyo. ;)

    Merhba,

    Anlattıkların bana mantıklı geldi. Bende kendi arabam için benzer bir şey düşünüyorum. Projende bir gelişme olmudumu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shakti

    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.

    direk benzinli motoru bağlasana araca yanlış düşünüyorsun.

    direk benzinli motor 6 - 7 lt. yakıt harcar. burdaki amaç sadece dinamoları döndürücek boyutta bi motor. 50 cc lik bi motorla 1300 cc lik bi motor aynı yakıtı harcamaz.

    50cc lik bir motorla 1300cc lik motor aynı gücüde vermez.

    elektrik motorları tork ve güç olarak benzinli motorlardan daha fazla güç üretir.... daha fazla verim alınır (%95 gibi... ) tork değerleri 1 devirdede 7000 devirdede aynıdır bu yüzden ivme benzinli motorlara göre daha iyidir. 50 cc lik motordan kastım sadece alternatörleri minimal yakıtla döndürüp elde edilen yüksek ve sabit elektrik akımını yüksek torklu elektrik motoruna bağlıyarak hem daha sessiz hemde minimal yakıtla çok yol katetmek anlatamadığım yada anlıyamadığın nokta orası sanırım. bahsettiğim hibrit araç oluyo. ;)

    Merhba,

    Anlattıkların bana mantıklı geldi. Bende kendi arabam için benzer bir şey düşünüyorum. Projende bir gelişme olmudumu?

    mantıklı değil dostum hiç düşünme o olayı. Arkadaşı ikna edemeyeceğimi düşündüğüm için cevap vermedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shakti

    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.

    direk benzinli motoru bağlasana araca yanlış düşünüyorsun.

    direk benzinli motor 6 - 7 lt. yakıt harcar. burdaki amaç sadece dinamoları döndürücek boyutta bi motor. 50 cc lik bi motorla 1300 cc lik bi motor aynı yakıtı harcamaz.

    50cc lik bir motorla 1300cc lik motor aynı gücüde vermez.

    elektrik motorları tork ve güç olarak benzinli motorlardan daha fazla güç üretir.... daha fazla verim alınır (%95 gibi... ) tork değerleri 1 devirdede 7000 devirdede aynıdır bu yüzden ivme benzinli motorlara göre daha iyidir. 50 cc lik motordan kastım sadece alternatörleri minimal yakıtla döndürüp elde edilen yüksek ve sabit elektrik akımını yüksek torklu elektrik motoruna bağlıyarak hem daha sessiz hemde minimal yakıtla çok yol katetmek anlatamadığım yada anlıyamadığın nokta orası sanırım. bahsettiğim hibrit araç oluyo. ;)

    Merhba,

    Anlattıkların bana mantıklı geldi. Bende kendi arabam için benzer bir şey düşünüyorum. Projende bir gelişme olmudumu?

    mantıklı değil dostum hiç düşünme o olayı. Arkadaşı ikna edemeyeceğimi düşündüğüm için cevap vermedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shakti

    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.

    direk benzinli motoru bağlasana araca yanlış düşünüyorsun.

    direk benzinli motor 6 - 7 lt. yakıt harcar. burdaki amaç sadece dinamoları döndürücek boyutta bi motor. 50 cc lik bi motorla 1300 cc lik bi motor aynı yakıtı harcamaz.

    50cc lik bir motorla 1300cc lik motor aynı gücüde vermez.

    elektrik motorları tork ve güç olarak benzinli motorlardan daha fazla güç üretir.... daha fazla verim alınır (%95 gibi... ) tork değerleri 1 devirdede 7000 devirdede aynıdır bu yüzden ivme benzinli motorlara göre daha iyidir. 50 cc lik motordan kastım sadece alternatörleri minimal yakıtla döndürüp elde edilen yüksek ve sabit elektrik akımını yüksek torklu elektrik motoruna bağlıyarak hem daha sessiz hemde minimal yakıtla çok yol katetmek anlatamadığım yada anlıyamadığın nokta orası sanırım. bahsettiğim hibrit araç oluyo. ;)

    Merhba,

    Anlattıkların bana mantıklı geldi. Bende kendi arabam için benzer bir şey düşünüyorum. Projende bir gelişme olmudumu?

    mantıklı değil dostum hiç düşünme o olayı. Arkadaşı ikna edemeyeceğimi düşündüğüm için cevap vermedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: shakti

    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.

    direk benzinli motoru bağlasana araca yanlış düşünüyorsun.

    direk benzinli motor 6 - 7 lt. yakıt harcar. burdaki amaç sadece dinamoları döndürücek boyutta bi motor. 50 cc lik bi motorla 1300 cc lik bi motor aynı yakıtı harcamaz.

    50cc lik bir motorla 1300cc lik motor aynı gücüde vermez.

    elektrik motorları tork ve güç olarak benzinli motorlardan daha fazla güç üretir.... daha fazla verim alınır (%95 gibi... ) tork değerleri 1 devirdede 7000 devirdede aynıdır bu yüzden ivme benzinli motorlara göre daha iyidir. 50 cc lik motordan kastım sadece alternatörleri minimal yakıtla döndürüp elde edilen yüksek ve sabit elektrik akımını yüksek torklu elektrik motoruna bağlıyarak hem daha sessiz hemde minimal yakıtla çok yol katetmek anlatamadığım yada anlıyamadığın nokta orası sanırım. bahsettiğim hibrit araç oluyo. ;)

    Merhba,

    Anlattıkların bana mantıklı geldi. Bende kendi arabam için benzer bir şey düşünüyorum. Projende bir gelişme olmudumu?

    mantıklı değil dostum hiç düşünme o olayı. Arkadaşı ikna edemeyeceğimi düşündüğüm için cevap vermedim.

    Selamlar,

    Öncelikle forumunuza damdan düşer gibi girmekle saygısızlık etmemişimdir inşallah.

    İkincisi bu forumu ve bu konuda deneyimli ve oldukça bilgi birikimine sahip arkaşların olmasına ve ayrıca da EV konusuna ekonomik nedenlerin yanısıra temiz bir çevreye katkıda bulunma adına çabaların olması beni gerçekten mutlu etti, çünkü ben de bu konularda aynı düşüncedeyim.

    Lafı fazla uzatmadan konuya geçmek istiyorum. yıllardır düşündüğüm bu konuyu her seferinde rafa kaldırmamın nedeni özdellikle pil maliyetinin yükse olması ve benzin veya lpg'li araç gibi efektif (pratik) olmaması idi. yani bir sürü para harcıyorsunuz ama en fazla 150-200 km gittikten sonra en az 1 saat (çok pahalı lithium piller için daha kısa) şarj süresi işi pratik veya alternatif olmaktan çıkarıyordu. ama son teknolojik gelişmeleri biraz araştırdım ve bazı arkadaşların da bahsettiği hibrit arabaların farklı çalışma prensiplerini öğrendim. şimdilerde rafa kalrdığı bu hayalim siz değerli arkadaşların deneyimlerini paylaşmasıyla da belki gerçekleşir diye umut ediyorum.

    Ben orta yaşın üzerinde, elektronik ve elektrik ile ilgili oldukça bilgi birikimi olan biriyim. bazı gereken mühendislik hesapları yapamasam da teorik bilgim oldukça iyidir.
    Can arkadaşımın söyledikleri uygulamada belki çalışmaz ama aslında bir çok EV sisteminde kullanılan bir yöntem. ve bu yazdıkları bana şöyle ilham verdi; hibrit arabalarda birden fazla sistem var, benim düşündüğüm olaylardan biri elektrik motorunu ana motor olarak değil destek olarak kullanmak, bir diğer teori ise benzin motorunu E.motoruna takvive kullanmak. birincisinin 500km lik seyahatteki yakıt tasarrufu %30 - %50 ise ikinci sistem %0 - %30 olacağını hayal ediyordum. Can kardeş'in söylediği yöntemi pillerin şarjı için kullanmak idi bana ilham veren. tabi Can belki şunu bilmiyordu, altörnatör veya dinamo, boştaki serbest dönüşü ile yük altındaki direncinin farklı olduğu idi. ya da şöyle; 400 amp.lin bir pilin dolması için gereken akım aşağı yukarı 1/10 kadar (lithiumları tam bilmiyorum), yani amaç pilleri doldurmaksa araç 40 amp.den fazla akım çekerken mutlaka rezervden yiyecektir, yok yemesin isteniyorsa altörnatörün 400amp verebilmesi gerekir o zamanda altörnatör büyür, akımı büyür ve direnci de buyür ve belkide 1300cc'lik bir motor gücüne ihtiyaç duyar ve sonuç aynı olur. Ama benim amacım pillerin menzilini olabildiğince uzatıp benzinli arabaya alternatif olabilsin.

    Birinci alternatifin avantajı pillerin bitip yolda kalma riski olmaması veya 1 saatlik şarj zorunluğu olmaması ama hala önemli bir yakıt tüketimi yüzdesinin olması
    İkinci alternatif avantajı ise %0 a yakın bir yakıt harcaması gereği, dezavantajı ise üzün menzillerde daha çok yakıt gereksinimi.

    Bu arada BLDC motorların icat edildiğini ve çok daha efektif olduğunu öğrendim. Neodmiyum mıknatıslar son yılların en önemli buluşlarından biri bence ve bununla beraber lithium pillerin de icadı. Şu an bu piller hala çok pahalı, inşallah kısa zamanda ucuzlar diye ümüt ediyorum.

    Yine şu sıralar kendi arabam için (kedisi dünya tatlısı bir Wosvos'tur) tekerlere modifiye olabilen bir hub motor veya bldc motor, ama her halükarda hibrit olmak zorunda.

    Bu konuları araştırıken bir kaç güzel site keşfettim, onları paylaşabilirim.
    http://www.goldenmotor.com/
    http://www.thunderstruck-ev.com/motors/dc-pm-brushless-pmac-sep-ex.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.
    120 amperlik 12 voltluk 4 jeneratör ; 480 amper 48 volt üretmez.

    2 Seçenek var .Seri bağlandığında : 48 volt 120 amper ,
    Paralel bağlandığında : 12 volt 480 amper elektrik üretir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shakti

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: shakti

    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.

    direk benzinli motoru bağlasana araca yanlış düşünüyorsun.

    direk benzinli motor 6 - 7 lt. yakıt harcar. burdaki amaç sadece dinamoları döndürücek boyutta bi motor. 50 cc lik bi motorla 1300 cc lik bi motor aynı yakıtı harcamaz.

    50cc lik bir motorla 1300cc lik motor aynı gücüde vermez.

    elektrik motorları tork ve güç olarak benzinli motorlardan daha fazla güç üretir.... daha fazla verim alınır (%95 gibi... ) tork değerleri 1 devirdede 7000 devirdede aynıdır bu yüzden ivme benzinli motorlara göre daha iyidir. 50 cc lik motordan kastım sadece alternatörleri minimal yakıtla döndürüp elde edilen yüksek ve sabit elektrik akımını yüksek torklu elektrik motoruna bağlıyarak hem daha sessiz hemde minimal yakıtla çok yol katetmek anlatamadığım yada anlıyamadığın nokta orası sanırım. bahsettiğim hibrit araç oluyo. ;)

    Merhba,

    Anlattıkların bana mantıklı geldi. Bende kendi arabam için benzer bir şey düşünüyorum. Projende bir gelişme olmudumu?

    mantıklı değil dostum hiç düşünme o olayı. Arkadaşı ikna edemeyeceğimi düşündüğüm için cevap vermedim.

    Selamlar,

    Öncelikle forumunuza damdan düşer gibi girmekle saygısızlık etmemişimdir inşallah.

    İkincisi bu forumu ve bu konuda deneyimli ve oldukça bilgi birikimine sahip arkaşların olmasına ve ayrıca da EV konusuna ekonomik nedenlerin yanısıra temiz bir çevreye katkıda bulunma adına çabaların olması beni gerçekten mutlu etti, çünkü ben de bu konularda aynı düşüncedeyim.

    Lafı fazla uzatmadan konuya geçmek istiyorum. yıllardır düşündüğüm bu konuyu her seferinde rafa kaldırmamın nedeni özdellikle pil maliyetinin yükse olması ve benzin veya lpg'li araç gibi efektif (pratik) olmaması idi. yani bir sürü para harcıyorsunuz ama en fazla 150-200 km gittikten sonra en az 1 saat (çok pahalı lithium piller için daha kısa) şarj süresi işi pratik veya alternatif olmaktan çıkarıyordu. ama son teknolojik gelişmeleri biraz araştırdım ve bazı arkadaşların da bahsettiği hibrit arabaların farklı çalışma prensiplerini öğrendim. şimdilerde rafa kalrdığı bu hayalim siz değerli arkadaşların deneyimlerini paylaşmasıyla da belki gerçekleşir diye umut ediyorum.

    Ben orta yaşın üzerinde, elektronik ve elektrik ile ilgili oldukça bilgi birikimi olan biriyim. bazı gereken mühendislik hesapları yapamasam da teorik bilgim oldukça iyidir.
    Can arkadaşımın söyledikleri uygulamada belki çalışmaz ama aslında bir çok EV sisteminde kullanılan bir yöntem. ve bu yazdıkları bana şöyle ilham verdi; hibrit arabalarda birden fazla sistem var, benim düşündüğüm olaylardan biri elektrik motorunu ana motor olarak değil destek olarak kullanmak, bir diğer teori ise benzin motorunu E.motoruna takvive kullanmak. birincisinin 500km lik seyahatteki yakıt tasarrufu %30 - %50 ise ikinci sistem %0 - %30 olacağını hayal ediyordum. Can kardeş'in söylediği yöntemi pillerin şarjı için kullanmak idi bana ilham veren. tabi Can belki şunu bilmiyordu, altörnatör veya dinamo, boştaki serbest dönüşü ile yük altındaki direncinin farklı olduğu idi. ya da şöyle; 400 amp.lin bir pilin dolması için gereken akım aşağı yukarı 1/10 kadar (lithiumları tam bilmiyorum), yani amaç pilleri doldurmaksa araç 40 amp.den fazla akım çekerken mutlaka rezervden yiyecektir, yok yemesin isteniyorsa altörnatörün 400amp verebilmesi gerekir o zamanda altörnatör büyür, akımı büyür ve direnci de buyür ve belkide 1300cc'lik bir motor gücüne ihtiyaç duyar ve sonuç aynı olur. Ama benim amacım pillerin menzilini olabildiğince uzatıp benzinli arabaya alternatif olabilsin.

    Birinci alternatifin avantajı pillerin bitip yolda kalma riski olmaması veya 1 saatlik şarj zorunluğu olmaması ama hala önemli bir yakıt tüketimi yüzdesinin olması
    İkinci alternatif avantajı ise %0 a yakın bir yakıt harcaması gereği, dezavantajı ise üzün menzillerde daha çok yakıt gereksinimi.

    Bu arada BLDC motorların icat edildiğini ve çok daha efektif olduğunu öğrendim. Neodmiyum mıknatıslar son yılların en önemli buluşlarından biri bence ve bununla beraber lithium pillerin de icadı. Şu an bu piller hala çok pahalı, inşallah kısa zamanda ucuzlar diye ümüt ediyorum.

    Yine şu sıralar kendi arabam için (kedisi dünya tatlısı bir Wosvos'tur) tekerlere modifiye olabilen bir hub motor veya bldc motor, ama her halükarda hibrit olmak zorunda.

    Bu konuları araştırıken bir kaç güzel site keşfettim, onları paylaşabilirim.
    http://www.goldenmotor.com/
    http://www.thunderstruck-ev.com/motors/dc-pm-brushless-pmac-sep-ex.html


    selam arkadaşlar...
    öncelikle bildiklerimizi paylaşmanın olumlu sonuçlar ortaya çıkarması, bazı arkadaşlarımızın fikirlerinin diğer arkadaşlara ilham kaynağı oluğunu görmek çok güzel. sürekli sıfır sarfiyatla yol nasıl alırım diye düşünüp araştırmalar yapıyorum. benim elektrikle veya elektronikle ilgili bilgilerim sadece internet araştırmalarımdan ibaret olduğu için bazı bilgilerimin eksik olduğunu sizlerin uyarılarıyla anlıyorum. :)
    son aramalarımda youtube ta bi vidyo daha buldum
    http://www.youtube.com/watch?v=ao7bBpYIR8c
    eğer verilen bilgiler doğruysa bu linkteki araç 420 kilo ağırlığında 135 km. hız yapa bildiği söyleniyo ve ekstra şarz edilmesinede gerek olmadığı söyleniyo. üzerindeki motor ile ilgili bi bilgim yok.
    http://www.youtube.com/watch?v=eIezk0xYGJw
    bu linkteki araba ise 230kilo ağırlığında bi araba toplam yüklü ağırlığı 400 kilo olabilen bu araba ise çamaşır makinası motoruyla 40 kilometre hıza çıkabiliyor.
    ben öncelikle 2. linkteki mantığı, bi motosiklet üzerine yaparak denemek istiyorum. 230 kiloluk bi arabayı 40 kilometre hıza çıkarta biliyosa bu motor 50 - 60 kiloluk bi motosikleti cvt şanzımanla 60 - 80 km. hıza çıkartır diye düşünüyorum.
    http://www.youtube.com/watch?v=CUMMuYEYA5U
    bu linktede güneş panelinden yine şarz etmeye ihtiyaç duymadan elektrikli bisiklet yapmışlar.
    ve arkadaşlar şöyle bi sorun olucak travego neoplan gibi şehirler arası otobüslerin (koltuklarındaki tv ler lambalar, farlar, su ısıtıcı vs. ) toplamı kaç watt elektrik le çalışıyo bilginiz varmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.
    120 amperlik 12 voltluk 4 jeneratör ; 480 amper 48 volt üretmez.

    2 Seçenek var .Seri bağlandığında : 48 volt 120 amper ,
    Paralel bağlandığında : 12 volt 480 amper elektrik üretir

    hatamı düzelttiğin için teşekkür ederim.
    peki buna kaçlık inverter ve sürücü bağlamam gerekir buna ?




  • Bende meraklı ama elektrik konusunda bilgisiz birisiyim,
    Uzun zamandır ilgileniyorum bu konu ile
    Bi kac sorun var
    1.Bugun 80v 13,5kw forklift den cıkma bir motor buldum, ustunde amper yazmıyordu amper yazmaması sorun olur mu ? bunun fiyatıda 1000tl
    2. bu motorun devri ve torqu kactır.
    3. seat'ın Marbella modeli var 2500-3000tl civarı 650kg geliyor motoru cıkartınca 580-600kg a duser bu kasa için bu motor uygunmudur.
    4. akü olarak tam bakımsız kuru tip dusunuyorum 12v 200amp 2ci elleri net de var fiyatları ortalama 400tl bu aküler ugun olur mu.
    5.başka bir yerde curtis surucu de buldum 48-80v 600amp calısabilen 1000tl istedi 2ci eline bu motora bu surucu uygunmudur.
    6. bu tip aku alırsam şarj suresi 8ile 12 saat arasında olması icin ne gibi bir ürün tercih etmem gerekir fiyatları nelerdir.

    boyle bir sey neden yapmak istiyorum sorusuna gelince,
    hergun mahalle icinde işlerim oluyor cocukları krese goturup getiriyorum, fazla uzak yerlere gitmedigim halde
    haftada ortalama 70tl lik mazot harcıyorum ayda 250tl lik mazot gidiyor bu sarfiyatdan kurtulmak istiyorum.
    zaten mazot giderini yıllıgfa wurdumda 2500- 3000tl harcıyorum.

    eksikyada yanlıs bilgiler wermis olabilirim bilgisizligimdendir mazur gorun.




  • Arkadaşlar öncelikle S.a bizim üniversitede şu anda bi projemiz varda spor bi araba yapmayı düşünüyoruz arabanın tasarımı vs. yapıldı şuanda arabada kullanıcağımız elektrikli motoru düşünüyoruz sizce nasıl bişey yapsak daha iyi olur fikirlerinizi bekliyorum araba honda accord tarzı boyutu ona benzer bi şekilde ona göre değerlendirirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler
  • merhabalar arkadaşlar. elektrikli araç yapmaya karar verdik arkadaşlarla bu zamana kadar araştırdık ne yapmamız gerektiğini. ilk önce bi hesap kitap yapıp ona göre bir motor secelim dedik. bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. aracımızım aküler ve 2 kişi dahil ağırlık 1000- 1200 kg arasında , 195/60r15 lastik ebatımız , bu aracı hareket ettirmek için gerekli güç ve tork hesapları hakkında sıkıntı cekiyorum. aracımızın dişli oranları ( 1.vites 3.45, 2.vites 1.94, 3. vites 1.29, 4. vites 0.96, son dişli 3.9) birde her vites icin (rpm- tork- güç- hız ) tablosu gerekiyor. biraz bunlara arştırdım hep tahmin üzerine gidilmiş aracın motoru var sayılıp şu kadar devirde şu kadar tork yapıyorsa güçü şudur şeklinde bilgiler var. bana gerekli olan bu aracı yerinden kaldırmak için tekerleğin ihtiyaç duyduğu güç ve tork. ardından tekerleğe bu kadar gerekiyorsa diferansiyel ve şanzımandan sonra motorumun güçü ve torku bu olmalıdır diye bir sonuç cıkarmak. yardımlarımız için şimdiden teşekkürler .




  • Arkadaşlar merhaba,

    Bu konuyu baaşlatan kişi olarak uzun zamandır konuya girememiştim. Çok güzel gelişmeler olmuş.

    Bu zaman zarfında kendime araba yapmakla meşguldüm. Eğer ilgilenen olursa web sitesi:

    www.arabayap.com

    Bu arabanın nasıl yapılacağını ve ilgili yüm detayarı açıkladığım kitabımıda yazmış bulunmaktayım.

    Eğer kitaba ulaşmak isterseniz aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.

    http://arabayap.com/satis/

    Forum sitesindede konu detaylı tartışılabilir.

    http://forum.arabayap.com/

    Yaptığım araba son derece hafiftir ve üzerindeki parçaların çok büyük bir kısımı yerli malıdır.
    Şimdi amacım arabayı elektrikli arabaya çevirmek.. Bu amaçla yoğun olarak araştırmalarım ve çalışmalarım devam etmektedir.

    İlgililere duyurulur.




     Elektrikli araba yapalım


     Elektrikli araba yapalım




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.