Şimdi Ara

Elektrikli araba yapalım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
19
Favori
112.420
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Daha önce go-kart yapalım bölümünde birsürü yazışma yapmıştım ve konu ile ilgili olarak çok hevesli arkadaşların olduğunu gördüm.

    Otomotiv Sanayinde çalışan bir mühendis olarak yaklaşık 10 yıl içerisinde elektrikli araçların ağırlıklı bir şekilde kullanılacağını düşünüyorum.

    Bu amaçla şu an Türkiye'de Murat GÜNAK gibi tasarımcıların ve girişimcilerin elektrikli araba yapmaya çalıştıklarını takip ve takdir ediyorum.

    Hatta bazı internet sitelerinde inanılmaz araçlar buldum adreslerini paylaşmak isterim;

    www. teslamotors.com,www.lightningcarcompany.co.uk,

    Verilen motor güçleri, menzil ve sarj zamanlarına baktığınız zaman inanılmaz. ( 500 beygir, 10 dakka şarj, gibi)

    Aslında akü teknolojisinin gelişmesine istinaden bunların olması bekleniyordu.

    Şahsım adına daha önce 2 adet 2 kişilik spor otomobil ve 1 adet go-kart yaptım ve yürüttüm.

    Şu an elektrikli araba için harekete geçmiş bulunmaktayım.

    Bence ülke olarak teknolojiyi yakalayabilmek için şu an tam zamanıdır.

    Size sorum ; 24 volt 20 kw DC motoru ve buna uygun 400 amper lityum batarya nereden bulabilirim.

    Ayrıca araştırmalarım çerçevesinde Türkiyede lityum batarya üretebilen olmamış, sizlerin bildiği herhangi bir üretici varmıdır??

    Bilgilerinizi bekliyorum.

    Saygı ve sevgilerimle..



  • hiç sanmıyorum ya aslında çok guzel olur ama bılmıorum ki ben de
  • Arkadaşım öncelikle merhaba..

    Elektrikli arac konusunda bende ilgileniyorum.

    24 Volt 20Kw Dc motor bulman oldukca zor, sebebi ise: Güç = V x I bağıntısını düşün. 20.000 watt = 24 x I , I= 833 Amper çıkar..

    24 voltluk bir gerilimle 20000 watt güç üretebilecek motor 833 amper akım çeker. bu akımı depolayabilecek aküyü kafanda canlandır, ve olabilirligini düşün ;)

    Yüksek güçteki DC motorlarin gerilim degerleride yuksektir. Örnegin 16,5 KW gücünde bir dc motor 460 volt 40 Amper ile çalışır.. Aküler seri baglanarak gerekli gerilim elde edilmeye çalişir..

    Uzun lafın kısası, 24 voltluk degil de daha yuksek dc gerilimli motor araştirmanı tavsiye ederim. Fiyatları konusunda az da olsa fikrim var 16-18 kw arası dc motorlar 5000 - 7000 YTL arası (çıkma). çıkma parçalarda fiyat cok degişken olur. cok daha ucuza da bulabilirsin cok daha fazla ucret taleb edene de rastlayabilirsin.. Ciddi anlamda bu işe soyunduysan, motoru bulman zor olmayacaktir. Cunku endustriyel motorlar piyasada cokca mevcut..

    Sanırım yogunlaşman gereken mevzu akü kısmı olmalı.. Çünkü elektrikli bir arac için gerekli olan temel 3 kısımdan biri motor, biri motor sürücüsü bir diğeri de akülerdir.. Motor ve sürücüleri yeterli maddi alım gücün varsa temin etmen kolay.. aslına bakarsan akü kısmı da zor degil. menzilinin abartili olmasını düşünmüyor ve şarj süresi konusunda sıkıntın yoksa akü seceneklerinde oldukca fazladır.. fakat aküler konusunda cok fazla bir araştırmam ve bilgim oldugunu söyleyemem..

    Motor ve batarya nereden bulabilirim diye sormuşsun. birkaç link ekliyorum.. (motor için)

    -- SIFIR MOTORLAR İÇİN
    http://www.tepas.com/endustriyel.html

    -- ÇIKMA MOTORLAR İÇİN
    http://ciftelmakina.makinecim.com/sc_155_Motor.html
    http://www.hurdadaparavar.com/ilangoster_16,2,402-elektrik-motoru--reduktor,2-el-cok-temiz-motor-ve-reduktorler.html
  • Sayın lique,

    Verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim,

    Görünen o ki; 20000 watt / 48 volt= 416 amperlik akü işimi görecektik.

    Ancak dediğiniz gibi en büyük sıkıntı akü kısmı.

    Türkiyede sadece starter akü olan, kurşunlu aküleri bulmak mümkün. Bunları küçük sanayi dükkanlarında bile yapıyorlar. Fakat en büyük problem ağırlık sorunu. Seçmiş olduğum 20kw ( 26 hp) motor için ise arabacın ağırlığı çok önemli olacaktır. Ağırlık arttıkça sarfiyat artacağı gibi, çok hantal bir araç olmasıda muhtemel. (Nekadar hafif o kadar iyi) Lityum pilllerin ağırlığı kurşun akülerin 1/3'ü civarında. Yani 9 kilo gelen kurşunlu bir akü ile 3 kg gelen lityum pil aynı.

    Bu sebeple lityum polimer veya daha yeni çıkan lityum titanate aküleri nereden bulabileceğimi sormuştum.
    Ararken 3 adet batarya firması buldum.

    Meraklıları için paylaşmak isterim:
    www.altairnano.com
    www.thunder-sky.com
    www.kokam.com

    Fiyat aldım ve 1 adet 400 amper 3,5v lityum polimer akü 800$ civarında ( Türkiyeye gelmesi ve gümrük işlemleri hariç)
    Bu araç için en az 14 adet akü ihtiyacı olduğu öngörülürse 14x800=11200$ yapar. Bu durumda motor + batarya + sürücü ile daha işe başlamadan en az 25000 tl harcamak gerekiyor.

    Amacımız hoby açamlı ve ucuz bir araç yapmak olduğunda durum imkansızlaşıyor.

    En pahalı kısmı batarya oluşturduğuna göre, aracı ucuzlatmak için Türkiyede batarya işi ile uğraşan kimse varmı ?, Bizim şartlarımızda lityum batarya üretmek bukadar zormu ?

    Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşların fikrini rica ediyorum

    Saygılarımla

    Not: Ayrıca yıllardır cep telefonlarında lityum piller kullanılıyor. Bataryalar bittikçe çöpe atılıyor. Bunların parçalanarak lityumundan faydalanılması ve tekrar kullanılması muhtemelmidir??
  • Lityum bataryalar hafif cabuk şarj olan piller, fakat maliyeti yüksek.. Amatörce hobi niyeti ile bu işe girecekseniz daha ucuz yontemler denemelisiniz..

    piyasada yuksek amperli jel aküler mevcut, starter degil stasyonel akülerdir bunlar. fiyatlari bahsettiginiz lityum bataryalara oranla oldukca düşüktür.. düşüktür dediğime bakmayin, hobi işi için bile yinede pahalidirlar :)

    Ama şayet 16-20 kw gücünde bir arac yapmaya niyetlenmişseniz bu maliyeti gozden cikarmaniz gerektigini bilin..

    1-3 hp ( 750 - 2000 watt) arasi nispeten daha ufak bir araç da düşünebilirsiniz. arac cok agir olmayacaksa ve tek kişilik olacakca bu güç araliği yeterince tatminkar olacaktir. boylece hem motor maliyeti düşecek hem de akü maliyeti düşecektir. daha az sayida jel akü ya da bildigimiz klasik bakimsiz kuru aküler bile işinizi görecektir..

    Başka bir alternatif de şöyledir..

    Çamaşır makinesi, elektrik supurgesii gibi yuksek devirli beyaz eşya motorlari universal motordur, universal motorlar hem DC hem AC ile çalişabilirler fakat AC ile çalişmalari verimi daha yuksek kılar. nette şöyle bir proje görmüştüm. Adamın biri anadol gibi bir aracin tüm motor aksamını sökmüş ve bir adet çamaşir makinesi motoru baglamiş.. AC gerilim ile motoru çaliştirioyır. AC gerilimi ise bildigimiz klasik akülere bağlanmiş olan DC - AC invertor ile elde ediyor.. KEsintisiz güç kaynagi mantigi yani..

    Ve o araç baya baya yol aliyordu :)

    Demek istedigim, eger hobi amaçlı yaklaşıyorsan olaya, olabildigince maliyeti düşük ve seni amacina en cok yaklaştiracak alternatifleri düşünmelisin.. Yoksa aşırı bir butce ayirman gerekir. ki bu da turkiye şartlarinda hobi için pek makul ve mumkun degil...

    kolay gelsin..
  • slm bende elektrikli araba meraklısıyım ve otomasyon işi ile uğraşmaktayım. üzerinde hobi olarak uğraştığım bir projem var. piyasada 1000 tlye bulabileceğimiz bir araba modeli ile. yanlız sizin düşündüğünüz yöntemle değilde direk tekerleklerin içine adapte bir motorla. vites yok şaft şanzıman motor yakıt deposu vs yok. gerci fren ve direksiyon hidrolik olsun derseniz onun için cift zamanlı ufak bi motor (scooter motoru vs)
    birde mink bir depo eklenebilir.
    ilgili dc motorlarla ilgili şu aşağıda ki linkleri bi inceleyin.

    http://www.made-in-china.com/showroom/successmotor/product-detailuMUnpCPLvtWI/China-Brushless-Dc-Electric-Car-Hub-Motor-1000W-5000W.html

    http://www.made-in-china.com/showroom/successmotor/product-listuoFnUsJGaxWS/Eletric-Car-Motor-catalog-1.htmlhttp://www.made-in-china.com/showroom/successmotor/product-listuoFnUsJGaxWS/Eletric-Car-Motor-catalog-1.html
  • Benim asıl derdim nasıl yapılacağı değil nasıl trafiğe çıkacağım. araç bittiğinde lpg gibi ruhsata işletip kullanbilecekmiyim yoksa kapının önünde çürüyecekmi. bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.
  • ihtiyacı olan varsa çok hesaplı 2 kw 24 volt motor elimde mevcur ileri geri dönüşlüdür

     Elektrikli araba yapalım


    http://www.sahibinden.com/elektrikli_araba_ve_motosiklet_yapmak_icin_dc_24_volt_2_kw_moto-44WQQaXQQ20278221WQQpXQQdisplayitem

    http://www.sahibinden.com/elektrikli_bisiklet_yapmak_icin_dc_24_volt_300_watt_motor-21WQQaXQQ20277764WQQpXQQdisplayitem

    ayrıca 2 adette 24 volt 300 watt motor daha vardır . Yapacak olan arkadaşlara şimdiden kolay gelsin .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RüzgarGibi -- 9 Ocak 2010; 22:21:41 >
  • sanırım bilgisi olan yok :)
  • Forklift motorundan yapılabilir.Ancak 20kW motoru sürecek kontrol devresini bulmanız çok zor.(24 voltta)
  • kardeş daha önce yaptım dediğin arabaların ve gokartın fotosu varmı bende gokrt yapmayı dusunuyorumda
  • arkadaşlar merhaba.....ben mevcut arabamı elektrikli yapmak istiyorum..sanırım çok zor bişeyde değil yapılmışıda war linkini yazıcam buraya http://w469.wrzuta.pl/film/7Lx69tt5o1t/wartburg_elektryczny_wkladanie_silnika_elektrycznego
    şu videoyu bi izleyip bu motorun ne motoru olduğunu ve adamın ne kullandığını bilen warsa lütfen bana yardımcı olabilirmi????? bu arabadan bendede war ve adam şanzımanı sökmeden bir motor bağlıyor ve araba gidiyor...ondan sonra bir iki parça daha ekliyor ama yabancı olduğu için ne dediğini anlamıyorum ve adam tek akü kullanıyor..arabanın mevcut aküsünü....12v bu şekilde dc bir motor warmı_??? sanırım konvertör kullanmadan 12v la gidiyor bu araba HERHANGİ BİR BATARYA YOK buna dikkat lütfen basit bir sistem gibi gözüküyorrr..lütfenn yardımm!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • Biraz önce bu konu ile ilgili video seyrettim daha önce donanımhaberde el yapımı araçlar gördüğümden bu işle uğraşan varmı diye bakmak istedim şansıma konu açılmış zatenhttp://www.youtube.com/watch?v=bdZEzQe99xI&feature=related adresinde tüm aşamaları ile dönüştürme işlemi anlatılmış bunun gibi bir çok video var.Bu iş için tahminimce en ucuz çözüm forklift alıp parçalarını kullanmak motor hidrolik pompası sürücü devresi şarj devresi hepsi birden çıkma bir forkliftten alınabilir.Batarya kısmında ise lityum bataryalar pahalı olacaktır.İzlediğim videolarda başka tip aküler kullanılıyor tam bilgim olmadığı için türünü bilmiyorum ama tüm parçalar sıfır motor dahil 5000$ dönüşüm yapılabiliyorsa aküler okadar pahalı olmamalı .İzlediğim bir videoda bu işi parayla yapan bir adam bile vardı şimdiye kadar 20 kadar aracı dönüştürmüş.Bence geleceği olan bir alan lpg dönüşümü nasıl patladıysa bu iştede öyle bir dönem olabilir.
  • Sayın Nehuse merhaba,

    Konu ile ilgili olarak yorumlarınızı okudum. Forklift parçaları dedeğiniz gibi kullanılabilir ancak batarya kısımları yine problem. Taa ilk baştan beri batarya üzerinde duruyorum. Aracın motoru, kontrol üniteleri, diğer parçaları hiç problem değil ve hepsi Türkiyede bulunabilecek veya yaptırılabilecek parçalar. Ancak Batarya ciddi sıkıntı. Esas problem bataryayı ucuza yaptırabilmek veya bulabilmek.

    Dediğinizin gibi en az 10 yıl içerisinde elektrikli araçlar trafikde daha çok kullanılmaya başlanacak. Eninde sonunda fosil yakıtlar bitecek.

    Saygılar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekremors1

    Sayın Nehuse merhaba,

    Konu ile ilgili olarak yorumlarınızı okudum. Forklift parçaları dedeğiniz gibi kullanılabilir ancak batarya kısımları yine problem. Taa ilk baştan beri batarya üzerinde duruyorum. Aracın motoru, kontrol üniteleri, diğer parçaları hiç problem değil ve hepsi Türkiyede bulunabilecek veya yaptırılabilecek parçalar. Ancak Batarya ciddi sıkıntı. Esas problem bataryayı ucuza yaptırabilmek veya bulabilmek.

    Dediğinizin gibi en az 10 yıl içerisinde elektrikli araçlar trafikde daha çok kullanılmaya başlanacak. Eninde sonunda fosil yakıtlar bitecek.

    Saygılar..







    http://www.alibaba.com/showroom/electric_car_battery_packs.html
    Çinlilerde zibil gibi batarya çeşidi var.Ama fiyatları nasıldır bilmem.
    Çinden konteyner ile bir sürü mal geliyor.Tanıdık bir ithalatçı bulunursa onların arasında aküde getirtilebilir.
  • birde buraya baksanız http://www.yenicelebi.com/index-1.html belki faydası olur bu prototiplerin size
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut71

    birde buraya baksanız http://www.yenicelebi.com/index-1.html belki faydası olur bu prototiplerin size


    Her tekere motor takılarak sıfırdan yapılmış bir model .Bence normal bir araca dönüşüm yapmak çok daha önemli mesela bir renault 9 a yurtdışında bunun çok örneği var.Parçalara ulaşabilsek bizde çok rahat yaparız 80 lerden beri bu tip dönüşümler yapılıyor çok kaynak var.
  • Arkadaşlar ben trenciyim.Bizim lokomotiflerde bir motor elektrik üretiyor. Bu elektrikle her dingilde bulunan elektrik motorları çevrilerek lokomotif hareket ediyor.Böylece 2400 BG gücünde bir lokomotif yaklaşık 1500 ton yükü çekebiliyor.Otomobillerde de böyle bir sistem düşünülemez mi?Fikirlerinizi bekliyorum.Selamlar...
  • Merhaba arkadaşlar,

    elektrikli araç yada otomobillerde kullanılan çeşitli elektrik sistemi malzemelerini ithal ediyoruz. İhtiyacınız olan malzemeleri ve özellikleri PM den belirtirseniz yardımcı olabilirim.
    Bunun yanında sistemin tasarımı ve malzemelerin seçimi konusunda danışmanlık ve uygulama hizmeti de verebiliyoruz. Bilginiz olması açısından elektrikli otomobil dönüşümleri araca göre ve seçilen teknolojiye göre 10.000 TL maliyetten başlayıp 100.000 TL maliyetlere kadar çıkabilmektedir. Bunun önemli bir kısmı batarya maliyetidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Forklift motorundan yapılabilir.Ancak 20kW motoru sürecek kontrol devresini bulmanız çok zor.(24 voltta)



    Aksine DC kontrol devresi bulmak kolay hatta mevcut. Fakat 24V o güçte motor bulmak çook daha zor. Bu sistemlerde güç sorunu yüksek voltajlara çıkılarak çözülmektedir. Yüksek voltajlar ile çalışmak da özel komponentler gerektirir. Örneğin yaya kontrollü forkliftler 24V daha büyük forkliftler 48V ile çalışırken Toyota Prius ana bataryası 200V dur, çekiş motoru ise 500V ile çalışır.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.